Apostoli Johannes korosti veren voimaa!

Pitkäänpalstalla

Sen näkee hänen kirjoittamistaa kirjeistä ja evankeliumista. Hänelle oli Pyhä Henki kirkastanut sovitustyön merkityksen ja sen, että Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä!

64

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiteuvoavoi

      Apostolit eivät ikipäivänä olisi alkaneet pilkkaamaan Jeesuksen sovitustyötä, jota mm. Teuvo Suni ahkerasti pilkkaa!

      • Ihmettelensuuresti

        EI kukaan, joka on saanut käsittää Jeesuksen sovitusveren merkityksen ja vaikutuksen ja joka Jeesusta todella rakastaa, voi IKINÄ rienata Jeesuksen sovitusverta.


      • Ihmettelensuuresti kirjoitti:

        EI kukaan, joka on saanut käsittää Jeesuksen sovitusveren merkityksen ja vaikutuksen ja joka Jeesusta todella rakastaa, voi IKINÄ rienata Jeesuksen sovitusverta.

        Syntipukin päälle sälytetyt rikokset eivät tule sovitetuksi valuttamalla syyttömän syntipukin verta. Ajatuskin moisesta barbariasta puistattaa ja sen juhliminen, arvostus ja väite rikosten sovittamisesta moisella tavalla inhottaa syvästi.

        Onneksi kyse on vain tarinasta vailla minkäänlaista historiallista todistetta.


      • Surullista.on.se.havaita
        he-ma kirjoitti:

        Syntipukin päälle sälytetyt rikokset eivät tule sovitetuksi valuttamalla syyttömän syntipukin verta. Ajatuskin moisesta barbariasta puistattaa ja sen juhliminen, arvostus ja väite rikosten sovittamisesta moisella tavalla inhottaa syvästi.

        Onneksi kyse on vain tarinasta vailla minkäänlaista historiallista todistetta.

        Mielikuvitus tarinat näkyy silti helposti huijattaviin uppoavan:(


      • Olettaisin
        Surullista.on.se.havaita kirjoitti:

        Mielikuvitus tarinat näkyy silti helposti huijattaviin uppoavan:(

        Olisiko ne juuri niitä tietämättömiä ja vakaantumattomia?


      • Hullutuksenkautta
        he-ma kirjoitti:

        Syntipukin päälle sälytetyt rikokset eivät tule sovitetuksi valuttamalla syyttömän syntipukin verta. Ajatuskin moisesta barbariasta puistattaa ja sen juhliminen, arvostus ja väite rikosten sovittamisesta moisella tavalla inhottaa syvästi.

        Onneksi kyse on vain tarinasta vailla minkäänlaista historiallista todistetta.

        Sinä et ole sitä käsittänyt, mutta Jumala nimenomaan pelastaa tämän hullutuksen kautta ne, jotka uskovat. Niin on Raamattuun kirjoitettu.


      • Niinhän.se.on

        Niin on Raamattuun ihmiset kirjoitelleet.


      • Voiheitä

        Pilkkaajat ovat näitä lopun ajan pilkkaajia, jotka ovat hengellisesti sokeita ja joista Raamattu puhuu. Voi heitä!


      • ristiinaulitussa
        he-ma kirjoitti:

        Syntipukin päälle sälytetyt rikokset eivät tule sovitetuksi valuttamalla syyttömän syntipukin verta. Ajatuskin moisesta barbariasta puistattaa ja sen juhliminen, arvostus ja väite rikosten sovittamisesta moisella tavalla inhottaa syvästi.

        Onneksi kyse on vain tarinasta vailla minkäänlaista historiallista todistetta.

        Ei. Mooseksen aikaisessa laissa uhrattiin eläimiä syntiuhriksi . Koko muu maailma kuin kristityt uhraa edelleen uhreja jumalilleen jumalalle tai kultaisille vasikoille. Patsaille vainajille . Eläimen verta pirskotettiin tai uhrattiin ja uhrataan myös muslimit uhraa eläimiä lampaita kukkoja vuohia . Kuten ympärileikkaavat sukuelimetkin myös noitauskonnoissa woodoossa . Koska Jeesus tuli jo syntiuhriksi se on täytetty. Eläinuhreja ei tarvi Kristuksen sovittamat . Mitään muuta uhria synnin edestä ei enää tarvita. Kristus ristillä jesaja53. Hebrealaiskirjeet.


      • ristiinaulitussa kirjoitti:

        Ei. Mooseksen aikaisessa laissa uhrattiin eläimiä syntiuhriksi . Koko muu maailma kuin kristityt uhraa edelleen uhreja jumalilleen jumalalle tai kultaisille vasikoille. Patsaille vainajille . Eläimen verta pirskotettiin tai uhrattiin ja uhrataan myös muslimit uhraa eläimiä lampaita kukkoja vuohia . Kuten ympärileikkaavat sukuelimetkin myös noitauskonnoissa woodoossa . Koska Jeesus tuli jo syntiuhriksi se on täytetty. Eläinuhreja ei tarvi Kristuksen sovittamat . Mitään muuta uhria synnin edestä ei enää tarvita. Kristus ristillä jesaja53. Hebrealaiskirjeet.

        Ainoa pikku ongelma sinun sadussasi on se, että koko jeesusmyytti on fiktiota. Kukaan eikatsonut aiheelliseksi mainita koko jeesushahmo hänen elinaikanaan.

        Ensimmäiset fiktiiviset räpellykset tehtiin vuosikymmeniä väitetyn jeesushyypiön kuoleman jälkeen. Nämä sitten kerättiin raamattuun, joka on ainoa lähde, josta jeesushahmosta voi lukea. Tiedustelumielessä hylättävä koko jeesus huhuna.


      • Eikunsiitävaan
        Surullista.on.se.havaita kirjoitti:

        Mielikuvitus tarinat näkyy silti helposti huijattaviin uppoavan:(

        Niinpä. Jatka siis vaan Akun lukemista!


    • Juurikinniin

      Lopunajan rienaajat rienaavat nimenomaan Jeesuksen verta. Se on Jumalan pelastuksen ydin ja siihen saatana joukkoineen hyökkää Teuvo etunenässä.

      • Juurikinniin

        Ikävä kyllä asia on juuri niin.


      • Juurikinniin kirjoitti:

        Ikävä kyllä asia on juuri niin.

        Ei ole ollenkaan ikävä asia, vaan järkevä.

        Epäjumalaksi osoittautuneen kolmiojumalan yhden osan mielikuvitusveren ryyppääminen ja hänen lihansa syöminen lienevät oikean jumalan mielestä ikuisen helvetin arvoisia rikoksia. Olettaen tietysti, että oikea jumala on ihan aikuisten oikeasti olemassa. En kyllä pidättäisi uskonharhaisena hengitystä odottaessani ihan oikeaakaan jumalaa, saati sitten mielikuvitusjeesusta.


      • Kirjoituksetpyhät

        Rienaajat rienaavat kaikkea Jumalan pyhää.


    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!!

    • alfa123om22

      Juutalaisen käytännön mukaisessa eläinuhrissa oli omat hyvät puolensa. Se saattoi vaikuttaa kääntymyksen kun mitä enemmän teki syntiä sitä enemmän joutui luopumaan omaisuudestaan eli karjalaumastaan.

      Jeesus puolestaan on hyvä ja hieno asia, että voi laittaa kaikki syntinsä yhden kirotun miehen harteille ja näin tehdä tuosta yhdestä kirotun lopullisesti ja itse kulkea puhtaan omantunnon kanssa. Mutta se ei välttämättä vaikuta kääntymystä ja parannusta yhtä hyvin kuin se, että joutuu itse luopumaan jostakin esim. juuri omaisuudestaan.

      Ehtollinen on hieno sakramentti, jossa todella tapahtuu Jeesuksen veren ottaminen itseensä ja aina ehtoollisen jälkeen on kolme päivää, jonka on pyhitetyssä tilassa ja on iloa silloin ja haluttomuus tehdä mitään syntiä. Mutta entä tiistain jälkeen kun ke-la sellaista aikaa, jolloin tuo veri ei enää vaikuta. Silloin voi langeta taasen syntiin jos huonosti käy.

      Enpä usko kenenkään, joka on ehtoollista nauttinut millään tavalla kieltävän veren voimaa.

    • Siitäolikysymys

      Kysymys oli Jeesuksen sovitusverestä, ei niinkään ehtoollisesta.

      • Älä.vääristele.asioita

        Mikä ihmeen "sovitusveri" iänkaiken on meidän piireissä puhuttu sovintoverestä.
        "Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä" pitäisihän sinun se tietää.


      • Sovitettu
        Älä.vääristele.asioita kirjoitti:

        Mikä ihmeen "sovitusveri" iänkaiken on meidän piireissä puhuttu sovintoverestä.
        "Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä" pitäisihän sinun se tietää.

        Ei Jeesus tehnyt sovintoa, vaan hän sovitti ihmisten synnit, joten eiköhän asia nyt kirkastunut sinullekin.


      • Kyllä-puh.velit-tietää
        Sovitettu kirjoitti:

        Ei Jeesus tehnyt sovintoa, vaan hän sovitti ihmisten synnit, joten eiköhän asia nyt kirkastunut sinullekin.

        Älä ala mua ainoaa oikeaa JUMALANLASTA neuvomaan, se on sama juttu kuin opettaisit isääsi naimaan.


      • Ero.on.suuri
        Sovitettu kirjoitti:

        Ei Jeesus tehnyt sovintoa, vaan hän sovitti ihmisten synnit, joten eiköhän asia nyt kirkastunut sinullekin.

        Siinä on tosiaankin ero.


    • 12___13

      "Sen näkee hänen kirjoittamistaa kirjeistä ja evankeliumista. Hänelle oli Pyhä Henki kirkastanut sovitustyön merkityksen ja sen, että Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä!"

      Mutta mitä verellä tarkoitetaan? Sehän voi tarkoittaa joko Jumalan henkeä, Jumalan sanaa, viiniä, tai fyysistä Jeesuksen verta. Itse näkisin asian tämän kautta:

      Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
      Joh. 6:63

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:51

      Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'.
      Mat. 4:4

      • TeuvonOpetuslapsi

        Teuvo Suni opetti asiasta minulle näin:

        1.Joh
        5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.


      • TeuvonOpetuslapsi

        Jälkeenpäin olen miettinyt että onko Teuvo piilovanhoillislstadiolainen kun noin opetti?


      • Olet.kotona.taas
        TeuvonOpetuslapsi kirjoitti:

        Jälkeenpäin olen miettinyt että onko Teuvo piilovanhoillislstadiolainen kun noin opetti?

        "piilovanhoillislstadiolainen" mitähän sitten tarkoittanee?
        Palstalta olen lukenut, että vellu veljesi ovat ottaneet sinut avosylin vastaan hortoiltuasi aikasi adventismin suossa, sekä Teuvon kanssa totuuden tietä patikoidessasi.


      • SiisMITÄ

        Siis mitä? Kertokaa nyt jo, mistä on kysymys.


      • LoistavaaTeuvo
        Olet.kotona.taas kirjoitti:

        "piilovanhoillislstadiolainen" mitähän sitten tarkoittanee?
        Palstalta olen lukenut, että vellu veljesi ovat ottaneet sinut avosylin vastaan hortoiltuasi aikasi adventismin suossa, sekä Teuvon kanssa totuuden tietä patikoidessasi.

        Taas onnistuit heittämään valheellisen herjasi niin ettei sinua tunnisteta.


      • Ulkopiiriläinen
        SiisMITÄ kirjoitti:

        Siis mitä? Kertokaa nyt jo, mistä on kysymys.

        Sisäpiirin juttuja.


      • Näinsetapahtui
        LoistavaaTeuvo kirjoitti:

        Taas onnistuit heittämään valheellisen herjasi niin ettei sinua tunnisteta.

        Tälle ei Herja-Teuvo mahtanut mitään, kun siskoni pojan käsien alla sain 14 vuoden eksymyksenkin anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.
        Eikä siihen tarvittu suniporttia eikä sunipulveriakaan.


      • Siinäero
        TeuvonOpetuslapsi kirjoitti:

        Jälkeenpäin olen miettinyt että onko Teuvo piilovanhoillislstadiolainen kun noin opetti?

        - Vl: vain me
        - TS: vain minä
        Siinä ero.


      • Nonsisäpiiri
        SiisMITÄ kirjoitti:

        Siis mitä? Kertokaa nyt jo, mistä on kysymys.

        Sisäpiirin juttuja.


    • LoistavaaTeuvo

      Lisään tähän että tarkoitin nimimerkkiä "olet.kotona.taas"

    • Parasheistä

      Näin tämä veren voima toimii tänäänkin:

      Tälle ei Herja-Teuvo mahtanut mitään, kun siskoni pojan käsien alla sain 14 vuoden eksymyksenkin anteeksi "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä."

      Eikä siihen tarvittu suniporttia eikä sunipulveriakaan.

      Eikä se yhtään edes pelottanut.

      • Konkretiaa

        Jeesuksen veri on konkretiaa, uskon kautta Jumalan todellisuutta.


      • Pitkäänpalstalla

        Veretön evankeliumi ei pelasta. Se on vain saatanan sumutusta.


      • Niinpäniinpäniinpä
        Pitkäänpalstalla kirjoitti:

        Veretön evankeliumi ei pelasta. Se on vain saatanan sumutusta.

        Niinpä.


    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!!

    • ItkulikkaTeuvo

      Byääääh!

    • Veren.varassa

      Veren voima pelastaa!

      • aamenaamenaamen

        Aamen!


      • Ilmanaikuinen.rituaali

        Eiköhän se veren voimalla retostelu, ole katteetonta uhoamista.


      • Käänny.Jeesuksen.luo
        Ilmanaikuinen.rituaali kirjoitti:

        Eiköhän se veren voimalla retostelu, ole katteetonta uhoamista.

        Jeesuksen veren voima on kadotetuille hullutus, kuten Raamattu sanoo.


    • Oikea.korostus

      Apostolit tiesivät, mitä korostaa pitää.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä laki on Moseksen kautta annettu: armo ja totuus on Jesuksen Kristuksen kautta tullut.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja sanoi: kiitetty olkoon Herra, minun herrani Abrahamin Jumala, joka ei ottanut pois laupiuttansa ja totuuttansa minun herraltani: minua on Herra johdattanut tällä tiellä, minun herrani veljen huoneesen.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    • Jeesusarmahtaa

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

    • Paljon sitä on kristittyjenkin vuoksi vuodatettu ja yhä jatkuu.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

    • Sylkykuppi

      Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

    • Jeesusarmahtaa

      ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

    • Jeesusarmahtaa

      Peljätkää vain Herraa ja palvelkaa häntä uskollisesti kaikesta sydämestänne. Sillä katsokaa, kuinka suuria hän on teille tehnyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä päivänä Mooses vannoi sanoen: 'Totisesti, se maa, johon sinä olet jalkasi astunut, on tuleva sinulle ja sinun lapsillesi perintöosaksi ikiaikoihin asti, koska sinä olet uskollisesti seurannut Herraa, minun Jumalaani.'

    • Jeesusarmahtaa

      Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

    • Jeesukseenluottava

      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

    • AamenkiitosJeesus

      Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.

    • AamenkiitosJeesus

      Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe