Mitä teen ?

pöllöö

Olen ajatellut, etten enää hanki pöytäkonetta, mutta? mutta?
Mulla on kyllä hyvä läppärikin.
Onko teillä ehdotuksia, tai mielipiteitä, mitä menetän, jos jää vaan laptopin varaan?
Hyvä pöytis maksaa aika paljon.

16

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos et pelaa tai läppärisi on "pelikone", et pöytäkonetta tarvinne mihinkään.

      Läppäriinhän saa myös suuremman erillisen näytön ja näppäimistön hiirineen kaiuttimineen, jos isompaa kuvaa ja ergonomiaa haluaa. Telakointiasema on todella kätevä näissä tilanteissa, sääli vaan, että tuskin missään "kuluttajakannettavassa" on telakkaliitintä.

      • pöllöö

        Läppäri on sellainen aika tavallinen Asus, mutta sai Ruotsin testeissä parhaat pinnat muutama vuosi sitten.
        Ajattelen vaan, että onko viisasta jatkaa kahdella koneella?
        Pöytiksessä on Ubuntu ja läppärissä Windows 10.
        Jos joitain haittaa, että kysyn toisten mielipidettä, ei heidän tietenkään tarvitse vastata.
        Kollimaatori saa vastata


      • pöllöö kirjoitti:

        Läppäri on sellainen aika tavallinen Asus, mutta sai Ruotsin testeissä parhaat pinnat muutama vuosi sitten.
        Ajattelen vaan, että onko viisasta jatkaa kahdella koneella?
        Pöytiksessä on Ubuntu ja läppärissä Windows 10.
        Jos joitain haittaa, että kysyn toisten mielipidettä, ei heidän tietenkään tarvitse vastata.
        Kollimaatori saa vastata

        Itse editoin videoita, ylläpidän tiedostopalvelinta ja potkua pitää olla muutenkin enemmän kuin minulla olisi varaa sijoittaa vastaavan suorituskykyiseen telakalliseen bisnesläppäriin, joten kahden koneen loukussa ollaan, koska välttämättä tarvitsen kannettavaakin.

        Kyllä se tarve kahdelle koneelle ja millaiselle riippuu omista tarpeistasi ja käyttötottumuksistasi. Mitä jos vaikka antaisit olla vielä muutaman vuoden, likvidoisit molemmat koneesi ja hankkisit telakallisen läppärin?

        Tämä siis edellyttäen, että oikeasti tarvitset kannettavaa. Jos et, myy se heti, kun siitä vielä saa jotain.


      • jdfjdfj
        Kollimaattori kirjoitti:

        Itse editoin videoita, ylläpidän tiedostopalvelinta ja potkua pitää olla muutenkin enemmän kuin minulla olisi varaa sijoittaa vastaavan suorituskykyiseen telakalliseen bisnesläppäriin, joten kahden koneen loukussa ollaan, koska välttämättä tarvitsen kannettavaakin.

        Kyllä se tarve kahdelle koneelle ja millaiselle riippuu omista tarpeistasi ja käyttötottumuksistasi. Mitä jos vaikka antaisit olla vielä muutaman vuoden, likvidoisit molemmat koneesi ja hankkisit telakallisen läppärin?

        Tämä siis edellyttäen, että oikeasti tarvitset kannettavaa. Jos et, myy se heti, kun siitä vielä saa jotain.

        Jos vähänkin hyötykäytön ja raskaamman multimedia pyörityksen puolelle mennään, niin pelkkä läppäri on silloin aika kehno ratkaisu, ainakin moninkertaisesti kalliimpi investointi kuin vastaavan tehoinen pöytäkone.

        Läppäri on alunperin tarkoitettu mukana kannettavaksi tietokoneeksi, eikä niinkään kiinteäksi työ- ja viihdepisteeksi kuten pöytä-PC:t.

        Monella on on tietenkin kummatkin, em. mainituista syistä... Läppäri on edelleen myös parempi vaihtoehto kuin esim. tabletit.


      • pöllöö

        Jotain tuollaista ajattelinkin, mutta se epävarmuus.
        Kiitos vastauksesta.


      • hdhdhnn
        pöllöö kirjoitti:

        Jotain tuollaista ajattelinkin, mutta se epävarmuus.
        Kiitos vastauksesta.

        Läppäri vs Pöytä-PC (tehot/hinta) on hieman sama asia kuin Läppäri vs Tabletti, eli vastavilla tehoilla ja paremmilla hyöty/viihde ominaisuuksilla läppärin saa paljon halvemmalla kuin vastaavan tehoisen Tabletin näppis/hiiri telakka - Tietyissä tableteissa on myös täysverinen Desktop-PC käyttöjärjestelmä valmiina (Windows tai Linux "Ubuntu", ei RT- tai mobiiliversio).

        Pöytä-PC:t on sen raudan osalta paremmin ja helpommin myös päivitettävissä, kuin läppärit - Tämä tarkoittaa myös sitä, että nämäkin asiat on tekniikan osalta käyttäjällä riittävän hyvin hanskassa - Useimmat kasaavat Pöytä-PC:n itse ja useimmat päivittävät myös läppärinsä raudan itse, siltä osin mikä on mahdollista, tämäkin rajallisempaa kuin pöytä-PC puolella.


      • Lexpp

        Alempana on monia sellaisia kommentteja joihin en osaa sano mitään.
        Pöytäkoneella käy katsella vaikkapa Tuneematon Sotilas. Kuitenkin:
        Minä olen sellainen ukko, että viitsin katsella, elokuvia myös tietokoneelta.
        Voin olla väärässä, mutta "oikealta monitorilta"se on mukavampaa, kuin läppäristä.


      • niih
        Lexpp kirjoitti:

        Alempana on monia sellaisia kommentteja joihin en osaa sano mitään.
        Pöytäkoneella käy katsella vaikkapa Tuneematon Sotilas. Kuitenkin:
        Minä olen sellainen ukko, että viitsin katsella, elokuvia myös tietokoneelta.
        Voin olla väärässä, mutta "oikealta monitorilta"se on mukavampaa, kuin läppäristä.

        Ja vaikka katselisikin läppäriltä, niin siihen pitää saada myös paremmat kaiuttimet. Itse en ainakaan tykkää katsella elokuvia kuulokkeilla ja läppärien surkeat sisäänrakennetut kaiuttimet nyt on joka käyttöön täysin pois laskuista.


    • omatjutut

      ittehän sinä atk- tarpeesi paremmin tiedät. Ihan sama, kun kysyisit täältä, söisinkö huomenna aamupalaksi puuroa, mysliä, vai mitkä on mun aamupalatarpeet.

    • ainakinkaksi

      Enpä ole ollut yhden koneen varassa pariinkymmeneen vuoteen.

    • eipöytäkonetta

      Nykypäivänä pöytäkoneet on jälkeenjäänyttä ja kallista tekniikkaa. Ajatella että tarvitaan erikseen keskusyksikkö, näyttö hiiret ja näppäimistöt jopa kaiuttimet ja mikrofonit ym. paskeet. Sitten on hirmuinen möhkö viemässä tilaa jossain nurkassa ja jokainen pieni sähköräpsäys sammuttaa koneen välittömästi.

      Tarvitaan taas lisää laitteita, UPS pitämään konetta hengissä. Hirveästi palaa jo sähköäkin noihin kaikkiin laitteiden hankintahinnasta puhumattakaan.

      Läppärissä kaikki tuo on yhdessä kätevässä paketissa ja paljon helpompi, halvempi ja taloudellisempi. Suuntaus nykyään on jopa enemmän että onkin vain tabletti enään. Ei kukaan osta pöytäkonetta.

      • 2746

        Minä taas en osta koskaan läppäriä. Paitsi jos lotossa tai vastaavassa tärppää mutta silloinkin pöytäkone on ykköskoneena.


      • tetexi

        Kannattaa ottaa tabletti, vaikkapa Aspiriini jos päätä särkee.


      • AsusDeluxe

        Paitsi että jos minä ostaisin läppärin, niin siihen pitäisi ostaa myös isompi näyttö, paremmat kaiuttimet (pystyykö joku oikeasti kuuntelemaan musiikka läppärin omilla kaiuttimilla?) ja hiiri. Silti vituttais vielä se läppärin huono näppis ja tietenkin surkeä päivitettävyys ja jos melkein mitä tahansa menee läppärissä rikki, niin se on sitten uuden osto. Läppärit myös metelöivät mielestäni liikaa. Telakka olisi tietenkin pakollinen, sillä muuten olisi pöydällä kamala johtohelvetti. UPSia en ole koskaan tarvinnut pöytäkoneessani.

        Kun nuo kaikki ottaa huomioon, niin samalla hinnalla saa huomattavasti paremman pöytäkoneen kuin läppärin.

        Pöytäkonetta ei tietenkään voi ottaa mukaan, mutta jos (eli kun) käytän tietokonetta vain kotonani, en näe mitään järkeä ostaa huonompaa kalliilla. Eri asia tietenkin sitten jos käyttää konetta muuallakin.

        Tabletti taas... no nyt naurattaa. Samat lisähärvelit siihenkin pitäis ostaa että sillä vois mitään tehdä, eikä oikeastaan silloinkaan, sillä eihän niissä riitä tehot yhtään mihinkään.


      • AsusDeluxe kirjoitti:

        Paitsi että jos minä ostaisin läppärin, niin siihen pitäisi ostaa myös isompi näyttö, paremmat kaiuttimet (pystyykö joku oikeasti kuuntelemaan musiikka läppärin omilla kaiuttimilla?) ja hiiri. Silti vituttais vielä se läppärin huono näppis ja tietenkin surkeä päivitettävyys ja jos melkein mitä tahansa menee läppärissä rikki, niin se on sitten uuden osto. Läppärit myös metelöivät mielestäni liikaa. Telakka olisi tietenkin pakollinen, sillä muuten olisi pöydällä kamala johtohelvetti. UPSia en ole koskaan tarvinnut pöytäkoneessani.

        Kun nuo kaikki ottaa huomioon, niin samalla hinnalla saa huomattavasti paremman pöytäkoneen kuin läppärin.

        Pöytäkonetta ei tietenkään voi ottaa mukaan, mutta jos (eli kun) käytän tietokonetta vain kotonani, en näe mitään järkeä ostaa huonompaa kalliilla. Eri asia tietenkin sitten jos käyttää konetta muuallakin.

        Tabletti taas... no nyt naurattaa. Samat lisähärvelit siihenkin pitäis ostaa että sillä vois mitään tehdä, eikä oikeastaan silloinkaan, sillä eihän niissä riitä tehot yhtään mihinkään.

        Tabletilla saa sentään selailtua ja sähköpostit katsottua huomattavasti mukavammin kuin puhelimella, joten varakoneeksi se on ihan jees, etenkin jos ainoa oikea tietokone on pöytäkone. Ei jää puhelimen varaan satunnaisella reissullakaan.

        P.S. ja asian vierestä: 10- ja 11-tuumaiset läppärit ovat reissussa syvältä ja poikittain. Miten sellaisella möhköllä katselee leffoja punkassa tai sijoittaa laukkuun tai reppuun niin, ettei se hajoa eikä vie liikaa tilaa?

        7 - 8-tuumaiset ovat tien päällä ylivoimaisia.


      • lhjlhk
        Kollimaattori kirjoitti:

        Tabletilla saa sentään selailtua ja sähköpostit katsottua huomattavasti mukavammin kuin puhelimella, joten varakoneeksi se on ihan jees, etenkin jos ainoa oikea tietokone on pöytäkone. Ei jää puhelimen varaan satunnaisella reissullakaan.

        P.S. ja asian vierestä: 10- ja 11-tuumaiset läppärit ovat reissussa syvältä ja poikittain. Miten sellaisella möhköllä katselee leffoja punkassa tai sijoittaa laukkuun tai reppuun niin, ettei se hajoa eikä vie liikaa tilaa?

        7 - 8-tuumaiset ovat tien päällä ylivoimaisia.

        Tabletit on toistaiseksi vielä pelkkiä mukana kulkevia viihde mobiilileluja. Ammattilaisille suunnatut ökykalliit tabletit sitten ehkä hieman eri juttu, mutta hyötykäytössä omat puutteensa ja heikkoutensa silti niilläkin, jos parempiin läppäreihin asiaa yleisesti vertaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe