Outoa on kerrassaan outoa.

kui2

En voi käsittää sitä joka kauhistelee Koraanista ammennettuja oikeuksia tappokäskyille tms. mutta samalla on valmis kyllä kiivaasti vaikka puollustamaan VT:n lukuja, joissa kuvataan kuinka Jumalan käskystä tapetaan kaikki jotka tielle osuvat, - eikö tuo ole ihan samaa niinkuin kauhurekka laitettais ajamaan pitkin rantatietä listien jokaisen tielleen osuvan.


Mä en kertakaikkiaan vaan tajua näitä tämmösiä kaksinaisajattelumalleja, ikään kuin vain vaihdetaan levyn puolta päässä - riippuu ihan siitä vaan kummasta kirjasta on kyse, onko tapattaminen ja tappaminen hyvä asia.

P.s. Ihmettelyni EI tarkoita nyt suinkaan sitä että hyväksyn Islamistiset tai minkään muitakaan nimissä tehtyjä terroritekoja!

224

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torre11

      Joo. Samat Koraania kauhistelevat vaativat kaikkia noudattamaan Raamatun yhtä brutaaleja käskyjä. "Jumalan tahto".

      • OletIslamisti

        Torre-hinttari ihannoi ainoastaan Islamia.


      • kui2
        OletIslamisti kirjoitti:

        Torre-hinttari ihannoi ainoastaan Islamia.

        Ei ollut nyt kyse siitä mikä kukin on vaan käskyjen mielettömyydestä. Kirjoita joskus jotain asiaa tai älä sitten mitään.

        Kerro nyt miten on mielestäs tuon asian laita jonka otin puheeksi?!


      • OletIslamisti kirjoitti:

        Torre-hinttari ihannoi ainoastaan Islamia.

        "Koraanin ja yhtä brutaalin Raamatun", oli sanomani.

        Vihaan siis kaikkea uskonnollisuutta. Ainakin Koraania ja Raamattua.

        Miksi et ikinä järkiinny?


      • JamppaP_
        torre12 kirjoitti:

        "Koraanin ja yhtä brutaalin Raamatun", oli sanomani.

        Vihaan siis kaikkea uskonnollisuutta. Ainakin Koraania ja Raamattua.

        Miksi et ikinä järkiinny?

        Ihan sama mitä sinä vihaat.


      • outoa.minusta
        torre12 kirjoitti:

        "Koraanin ja yhtä brutaalin Raamatun", oli sanomani.

        Vihaan siis kaikkea uskonnollisuutta. Ainakin Koraania ja Raamattua.

        Miksi et ikinä järkiinny?

        Ootsä sitten jonkunasteinen tambio, kun vuodesta toiseen kuitenkin roikut täällä ?
        Mikäli mulla olisi jokin asia, mitä vihaisin tai edes inhoaisin, niin pysyttelisin kaukana sellaisista paikoista ja porukoista, vai oletko masokisti ?


      • outoa.minusta kirjoitti:

        Ootsä sitten jonkunasteinen tambio, kun vuodesta toiseen kuitenkin roikut täällä ?
        Mikäli mulla olisi jokin asia, mitä vihaisin tai edes inhoaisin, niin pysyttelisin kaukana sellaisista paikoista ja porukoista, vai oletko masokisti ?

        Olin vähän liian ärhäkkä. Tarkoitus oli se, että ei ole mitään järkeä vaatia Raamatun ja Koraanin noudattamista kaikkine brutaaleineen käskyineen.


      • taastätäsamaa
        kui2 kirjoitti:

        Ei ollut nyt kyse siitä mikä kukin on vaan käskyjen mielettömyydestä. Kirjoita joskus jotain asiaa tai älä sitten mitään.

        Kerro nyt miten on mielestäs tuon asian laita jonka otin puheeksi?!

        Tuskin kannattaa vastata, koska keskustelu ei ole vastauksia varten vaan ajankulua.Sanon vain sen, että opiskelkaa historiaa niin näöette miten ihmskunta kehittyy ja kulttuurit muuttuu aina joistakin syistä.

        Te kirjoitatte käskyjen mielettemyydestä ja siitä että ette mielettömiä käskyjä noudattaisi. Noo, ette te kyllä noudata mielekkäitäkään käskyjä. Mikä ongelma sitten on eri asioilla kun ne ovat teille samaa fuulaa.


    • näinajattelen

      Ajattelen niin kun VT aikaan Jumala ei ollut vielä laittanut pelastussuunnitelmaa täytäntöön. Ts. kun Jeesusta ei vielä ollut, se paha piti poistaa maailmasta muulla tavoin. Kyllähän Jumala vanhurskaat, Jumalaa pelkäävät säästi.

      • kui2

        Mutta se oli raakaa tappamista silti, kaikkien joka etteen tuli, - se on se pääasia nyt, miettiä sitä. Miten tuota taustaa vasten että hyväksyt tuon voit kauhistelle Nizzan tapahtumia, ehkä he uskovat samoin nytten että "paha pitää poistaa ja '"tosi"uskovat muslimit säästä ja heidän ajatuksissaan se "oikeuttaa" heidät tuollaiseen koska he vain uskovat tottelevansa kaikkitietävän määräyksiä.

        Entä jos itse olisit elänyt tuohov VT:n aikaan tai ajatteletko että sinut ja perheesi olisi säästetty niin, - so what. eli antaa mennä, täältä pesee - tai jotakin sinne päin.

        Ne olivat ihan oikeasti samanlaisia ihmisiä lapsineen silloin kuin siellä Nizzan rannalla<- ethän sinä hyväksy tuotakaan, vaikka siellä oli varmaan ihmisiä joka lähtöön? Mutta R:tun kohdalla sä kerrot kanssa niinkuin muilla ei olis niin väliä kunhan vain"oma nahka" säästyy eli vanhurskaitten..?

        Mutta kiitos sulle kuitenkin, sinä ainakin kerroit ajatuksesi maltilla - vaikka minä en sitä tajuakaan, kuinka voi kääntää noin mielensä vain sen takia että kyseessä onkin R:tun teksti.

        Mä oon kyl vahvasti taipuvainen ajattelemaan että R:matun texteissä näkyy myös ihmisen "sormi".


      • kui2 kirjoitti:

        Mutta se oli raakaa tappamista silti, kaikkien joka etteen tuli, - se on se pääasia nyt, miettiä sitä. Miten tuota taustaa vasten että hyväksyt tuon voit kauhistelle Nizzan tapahtumia, ehkä he uskovat samoin nytten että "paha pitää poistaa ja '"tosi"uskovat muslimit säästä ja heidän ajatuksissaan se "oikeuttaa" heidät tuollaiseen koska he vain uskovat tottelevansa kaikkitietävän määräyksiä.

        Entä jos itse olisit elänyt tuohov VT:n aikaan tai ajatteletko että sinut ja perheesi olisi säästetty niin, - so what. eli antaa mennä, täältä pesee - tai jotakin sinne päin.

        Ne olivat ihan oikeasti samanlaisia ihmisiä lapsineen silloin kuin siellä Nizzan rannalla<- ethän sinä hyväksy tuotakaan, vaikka siellä oli varmaan ihmisiä joka lähtöön? Mutta R:tun kohdalla sä kerrot kanssa niinkuin muilla ei olis niin väliä kunhan vain"oma nahka" säästyy eli vanhurskaitten..?

        Mutta kiitos sulle kuitenkin, sinä ainakin kerroit ajatuksesi maltilla - vaikka minä en sitä tajuakaan, kuinka voi kääntää noin mielensä vain sen takia että kyseessä onkin R:tun teksti.

        Mä oon kyl vahvasti taipuvainen ajattelemaan että R:matun texteissä näkyy myös ihmisen "sormi".

        "Mutta se oli raakaa tappamista silti"
        Miten tuo tappaminen olisi pitänyt hoitaa?


      • fda

        VT:n tarinoiden jumala tosiaan oli herkkänahkainen ja verenhimoinen omiensa parissa, mutta Israelin vihamiesten rautaisille sotavaunuille hän ei mahtanut.

        "8 Juudan miehet kävivät hyökkäykseen Jerusalemia vastaan. He valtasivat sen, surmasivat asukkaat ja sytyttivät kaupungin tuleen. 9 Sitten he ryhtyivät sotimaan niitä kanaanilaisia vastaan, jotka asuivat vuoristossa ja Negevissä sekä läntisillä kukkuloilla. 10 Juudan miehet hyökkäsivät Hebronissa, entisessä Kirjat-Arbassa, asuvia kanaanilaisia vastaan ja löivät Sesain, Ahimanin ja Talmain sukukunnat. 11 Sieltä he lähtivät kohti Debirin kaupunkia, jota ennen sanottiin Kirjat- Seferiksi. 12 Kaleb sanoi: "Sille, joka kukistaa Kirjat-Seferin ja valtaa sen, minä annan vaimoksi tyttäreni Aksan." 13 Otniel, Kalebin nuoremman veljen Kenasin poika, valtasi kaupungin, ja Kaleb antoi tyttärensä Aksan hänelle vaimoksi. 14 Mutta ollessaan lähdössä Otnielin luo Aksa päätti suostutella isänsä antamaan heille lisää maata. Aksa pudottautui aasinsa selästä, ja Kaleb kysyi häneltä: "Mikä sinulle tuli?" 15 Aksa vastasi: "Toivota minulle onnea ja anna minulle lähtiäislahja. Sinä olet antanut minulle kuivan Negevin, anna minulle myös vesilähteitä." Ja Kaleb antoi hänelle Ylälähteet ja Alalähteet.

        16 [i] Keniläiset, Mooseksen apen jälkeläiset, olivat lähteneet Juudan heimon kanssa Palmukaupungista* Juudan autiomaahan, joka on Aradista etelään, ja asettuneet asumaan siellä ennestään olleen kansan keskuuteen. 17 [i] Juudan miehet lähtivät yhdessä Simeonin miesten kanssa Sefatissa asuvia kanaanilaisia vastaan ja voittivat heidät. Sitten he julistivat kaupungin Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhosivat sen. Näin kaupunki sai nimen Horma.* 18 Juudan joukot valloittivat Gazan, Askelonin ja Ekronin sekä niiden hallitsemat alueet. 19 Herra oli Juudan heimon kanssa, ja Juudan heimo otti haltuunsa vuoriston mutta ei pystynyt kukistamaan tasangon asukkaita, joilla oli raudoitettuja sotavaunuja. 20 Kalebille annettiin Hebron, kuten Mooses oli määrännyt, ja Kaleb hävitti siellä asuneet kolme anakilaista sukua. "


      • fda

        "Miten tuo tappaminen olisi pitänyt hoitaa? "

        Sinusta piti tappaa ihmisiä, miksi? Eikö muuta keinoa ole, uskossa?


      • fda kirjoitti:

        "Miten tuo tappaminen olisi pitänyt hoitaa? "

        Sinusta piti tappaa ihmisiä, miksi? Eikö muuta keinoa ole, uskossa?

        Jumalan hylkäävät ovat ansainneet kuoleman. Jos ihminen ei lukuisista Jumalan varoituksista huolimatta käänny hän ei ansaitse elää. Niin silloin, niin nyt ja niin tulevaisuudessakin.


      • MitesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalan hylkäävät ovat ansainneet kuoleman. Jos ihminen ei lukuisista Jumalan varoituksista huolimatta käänny hän ei ansaitse elää. Niin silloin, niin nyt ja niin tulevaisuudessakin.

        Kukaan ei ansaitse kuokemaa varsinkaan tuosta syystä.
        Minä tuomitsen kaikki Jumalat jotka katsovat oikeudekseen tappaa ihmisiä.
        Ja myös ihmiset jotka jonkin Jumalan nimeen tappavat toisia ihmisiä tai hyväksyvät Jumalalleen oikeuden tappaa ihmisiä.


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Kukaan ei ansaitse kuokemaa varsinkaan tuosta syystä.
        Minä tuomitsen kaikki Jumalat jotka katsovat oikeudekseen tappaa ihmisiä.
        Ja myös ihmiset jotka jonkin Jumalan nimeen tappavat toisia ihmisiä tai hyväksyvät Jumalalleen oikeuden tappaa ihmisiä.

        Jumala elämän antajana päättää kuka ansasitsee elää ja kuka ei.


      • fda
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalan hylkäävät ovat ansainneet kuoleman. Jos ihminen ei lukuisista Jumalan varoituksista huolimatta käänny hän ei ansaitse elää. Niin silloin, niin nyt ja niin tulevaisuudessakin.

        Eli ihmiset päättävät tappaa vääräuskoisen koska hän ei näe syytä uskoa jumaliin niin se on sinusta uskovaisena hyvä asia? Onneksi en usko. Isis ei minua pelota eikä muutkaan murhauunot.


      • fda kirjoitti:

        Eli ihmiset päättävät tappaa vääräuskoisen koska hän ei näe syytä uskoa jumaliin niin se on sinusta uskovaisena hyvä asia? Onneksi en usko. Isis ei minua pelota eikä muutkaan murhauunot.

        Missä noin sanoin? Onko tapanasi useinkin vääristellä ihmisten sanomisia?


      • fda
        usko.vainen kirjoitti:

        Missä noin sanoin? Onko tapanasi useinkin vääristellä ihmisten sanomisia?

        No mitä sitten tarkoitit?


      • fda

        Kirjoitit:
        "Jumalan hylkäävät ovat ansainneet kuoleman. Jos ihminen ei lukuisista Jumalan varoituksista huolimatta käänny hän ei ansaitse elää. Niin silloin, niin nyt ja niin tulevaisuudessakin. "

        Kenties ajattelit, että varoittaja ja teloittaja olisi jumala, eikä ihminen? Jos näin, pahoittelen että luin sen kirjaimellisesti.


      • natsukka.natsaa
        fda kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Jumalan hylkäävät ovat ansainneet kuoleman. Jos ihminen ei lukuisista Jumalan varoituksista huolimatta käänny hän ei ansaitse elää. Niin silloin, niin nyt ja niin tulevaisuudessakin. "

        Kenties ajattelit, että varoittaja ja teloittaja olisi jumala, eikä ihminen? Jos näin, pahoittelen että luin sen kirjaimellisesti.

        Missä sanottiin kuka teloittaja on? Oletko vajakki?


    • ashadu

      لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُ مُحَمَّدٌ رَسُوُل اللّهِ La ilaha ill Allah Muhammadur-Rasul Allah. Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala, Muhammad on Jumalan Lähettiläs.

      • t.MuhamettiPedofiili

        Allahi on persiistä ja murhaaja!


      • MitesOnkaan
        t.MuhamettiPedofiili kirjoitti:

        Allahi on persiistä ja murhaaja!

        Jos Raamattua on uskominen niin Raamatun Jumala on kaikkien aikojen suurin massamurhaaja.


      • kumman.valitset
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Jos Raamattua on uskominen niin Raamatun Jumala on kaikkien aikojen suurin massamurhaaja.

        Ja kaikkien aikojen elämänantaja :)


    • MitesOnkaan

      Tekikö Jumala oikein kun tuhosi lähes kaikki ihmiset ja eläimet vedenpaisumuksessa? Vai oliko se joukkomurha?

      Onko Jumalan käsky kivittää ihmiset kuoliaaksi oikein?

      • SitenOn

        Jumalan teot ovat aina oikeat. Jumalalla on oikeus tuhota kaikki jotka eivät Häntä kunnioita ja niin Hän tulee tekemään kaikille.
        Jeesus Kristus on kuollut sen takia, että meillä olisi sovinto Jumalan kanssa. Ota siis Jeesus elämäsi Herraksi niin saat elää!


      • Onneksi Raamattu on VT:n osalta pelkkä myyttien ja legendojen kokoelma. Jos Jumala on olemassa, hän on aivan toisessa todellisuudessa.


      • sage8 kirjoitti:

        Onneksi Raamattu on VT:n osalta pelkkä myyttien ja legendojen kokoelma. Jos Jumala on olemassa, hän on aivan toisessa todellisuudessa.

        Jos VT on myyttiä ja legendaa miten todistat, ettei UT ole sitä?
        On säälittävää, että oman mieltymyksesi ja ymmärtämättömyytesi mukaan yrität Raamattua analysoida.


      • MitesOnkaan
        SitenOn kirjoitti:

        Jumalan teot ovat aina oikeat. Jumalalla on oikeus tuhota kaikki jotka eivät Häntä kunnioita ja niin Hän tulee tekemään kaikille.
        Jeesus Kristus on kuollut sen takia, että meillä olisi sovinto Jumalan kanssa. Ota siis Jeesus elämäsi Herraksi niin saat elää!

        Sallit siis omassa uskonnossasi sen mitä Islamissa kiellät? Käsky tappaa kivittämällä on siis oikein?


      • Näyttö.puuttuu
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Sallit siis omassa uskonnossasi sen mitä Islamissa kiellät? Käsky tappaa kivittämällä on siis oikein?

        Näytäpä ensin toteen nämä kristillisten kirkkojen ja yhdyskuntien suorittamat syntisten kivitykset nyky-Suomessa, niin sitten voimme alkaa keskustelemaan rangasituksen perustelusta ja hyväksyttävyydestä.


      • MitesOnkaan
        Näyttö.puuttuu kirjoitti:

        Näytäpä ensin toteen nämä kristillisten kirkkojen ja yhdyskuntien suorittamat syntisten kivitykset nyky-Suomessa, niin sitten voimme alkaa keskustelemaan rangasituksen perustelusta ja hyväksyttävyydestä.

        Eli emme siis toimi Jumalan käskyn mukaan.

        Mutta onko Jumala oikeassa kun hän on noita tappokäskyjä antanut? Sinusta oikein Jumalalta tappaa vedenpaisumuksessa lähes kaikki ihmiset?
        Vai tekikö Jumala väärin kun tappoi melkein kaikki? Tai murhasi, sehän oli suunniteltu teko?


      • SitenOn
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Sallit siis omassa uskonnossasi sen mitä Islamissa kiellät? Käsky tappaa kivittämällä on siis oikein?

        Raamatussa sanotaan m e i l l e ÄLÄ TAPA!


      • SitenOn
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli emme siis toimi Jumalan käskyn mukaan.

        Mutta onko Jumala oikeassa kun hän on noita tappokäskyjä antanut? Sinusta oikein Jumalalta tappaa vedenpaisumuksessa lähes kaikki ihmiset?
        Vai tekikö Jumala väärin kun tappoi melkein kaikki? Tai murhasi, sehän oli suunniteltu teko?

        Jumala teki ihan oikein koska kertoi tuhoavansa kaikki jumalattomat jos eivät käännny. Noa ja hänen perhekuntanta pelastui koska uskoi Jumalaa.
        Pahuus hävitetään ja vanhurskaat saavat elää se on Raamatun sanoma.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos VT on myyttiä ja legendaa miten todistat, ettei UT ole sitä?
        On säälittävää, että oman mieltymyksesi ja ymmärtämättömyytesi mukaan yrität Raamattua analysoida.

        En kirjoittanut UT:sta mitään joten luule mitä luulet.


      • MitesOnkaan
        SitenOn kirjoitti:

        Jumala teki ihan oikein koska kertoi tuhoavansa kaikki jumalattomat jos eivät käännny. Noa ja hänen perhekuntanta pelastui koska uskoi Jumalaa.
        Pahuus hävitetään ja vanhurskaat saavat elää se on Raamatun sanoma.

        Älä sitten tuomitse muiden tekemiä murhia jos kerran oman Jumalasi tekemänä hyväksyt joukkomurhan.


      • Jumalan.tuomiot
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli emme siis toimi Jumalan käskyn mukaan.

        Mutta onko Jumala oikeassa kun hän on noita tappokäskyjä antanut? Sinusta oikein Jumalalta tappaa vedenpaisumuksessa lähes kaikki ihmiset?
        Vai tekikö Jumala väärin kun tappoi melkein kaikki? Tai murhasi, sehän oli suunniteltu teko?

        Nimenomaan toimimme Jumalan käskyn mukaan, koska uuden liiton seurakunnalle ei ole muuta rangaistusohjeistusta annettu kuin yhteydestä ja seurakunnasta erottaminen, kunnes synnintekijä tekee parannuksen.

        Rajansa hybrikselläkin: et ole Jumalan tuomari.


      • sage8 kirjoitti:

        En kirjoittanut UT:sta mitään joten luule mitä luulet.

        "Onneksi Raamattu on VT:n osalta pelkkä myyttien ja legendojen kokoelma."
        Luehan itse mitä kirjoitit. Jos Raamattu on mielestäsi VT:n osalta myyttiä ja legendaa niin muuten se ei sitä ole.


      • SitenOn
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Älä sitten tuomitse muiden tekemiä murhia jos kerran oman Jumalasi tekemänä hyväksyt joukkomurhan.

        Ihmisen ei tule murhata ketään. Jumala on Jumala ja Hän hävittää pahan.
        Joten et saa oikeutusta murhanhimollesi minultakaan.


      • MitesOnkaan
        SitenOn kirjoitti:

        Ihmisen ei tule murhata ketään. Jumala on Jumala ja Hän hävittää pahan.
        Joten et saa oikeutusta murhanhimollesi minultakaan.

        Annat varmasti, uskonnonvapautta kunnioittaen, myös muille Jumalille oikeuden hävittää paha?

        Miksi väität minua murhanhimoiseksi? En ole kirjoittanut mitään mikä antaa oikeutuksen väittää tuollaista. Vai pyritkö loukkaamaan kunniaani?


      • MitesOnkaan
        Jumalan.tuomiot kirjoitti:

        Nimenomaan toimimme Jumalan käskyn mukaan, koska uuden liiton seurakunnalle ei ole muuta rangaistusohjeistusta annettu kuin yhteydestä ja seurakunnasta erottaminen, kunnes synnintekijä tekee parannuksen.

        Rajansa hybrikselläkin: et ole Jumalan tuomari.

        Tekikö Jumala väärin kun murhasi lähes kaikki ihmiset?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Tekikö Jumala väärin kun murhasi lähes kaikki ihmiset?

        Ei tehnyt koska Jumala on elämän antaja ja Hän myös voi sen ottaa pois jos ihminen ei halua noudattaa Jumalan tahtoa.
        Ihminen itse voi valita totteleeko Jumalaa vai ei - reilua eiks vaan?


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Ei tehnyt koska Jumala on elämän antaja ja Hän myös voi sen ottaa pois jos ihminen ei halua noudattaa Jumalan tahtoa.
        Ihminen itse voi valita totteleeko Jumalaa vai ei - reilua eiks vaan?

        Hyväksyt siis joukkomurhan kun Jumala on tekijänä?
        Kannatatko uskonnonvapautta? Hyväksytkö joukkomurhat myös muiden Jumalien tekeminä?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Hyväksyt siis joukkomurhan kun Jumala on tekijänä?
        Kannatatko uskonnonvapautta? Hyväksytkö joukkomurhat myös muiden Jumalien tekeminä?

        Jumala antaa elämän ja ottaa myös sen pois joten Jumalalla on täysi oikeus hävittää pahat ihmiset.
        Kerro muiden jumalien tekemistä joukkomurhista niistä en ole kuullutkaan.


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Jumala antaa elämän ja ottaa myös sen pois joten Jumalalla on täysi oikeus hävittää pahat ihmiset.
        Kerro muiden jumalien tekemistä joukkomurhista niistä en ole kuullutkaan.

        Kysyinkin hyväksytykö muiden Jumalien tekemät joukkomurhat, en ole väittänyt että niitä (vielä) olisi tehty.

        Mutta hyväksytkö siis?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Kysyinkin hyväksytykö muiden Jumalien tekemät joukkomurhat, en ole väittänyt että niitä (vielä) olisi tehty.

        Mutta hyväksytkö siis?

        Kyllä, hyväksyn Jumalan kaikki teot myös pahan hävittämisen maailmasta.


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Kyllä, hyväksyn Jumalan kaikki teot myös pahan hävittämisen maailmasta.

        No koetas nyt vastata kysymykseen äläkä puhu asian vierestä.

        Kysymys oli hyväksytykö MUIDEN Jumalien tekemät joukkomurhat, en ole väittänyt että niitä (vielä) olisi tehty.

        Hyväksytkö siis?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        No koetas nyt vastata kysymykseen äläkä puhu asian vierestä.

        Kysymys oli hyväksytykö MUIDEN Jumalien tekemät joukkomurhat, en ole väittänyt että niitä (vielä) olisi tehty.

        Hyväksytkö siis?

        Kerro joku muiden jumalien tekemä esimerkki joukkomurhasta niin pystyn vastaamaan hyväksynkö sen vai en.


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Kerro joku muiden jumalien tekemä esimerkki joukkomurhasta niin pystyn vastaamaan hyväksynkö sen vai en.

        :-)

        Miksi et vastaa selkeään kysymykseen?


      • kui2
        SitenOn kirjoitti:

        Jumalan teot ovat aina oikeat. Jumalalla on oikeus tuhota kaikki jotka eivät Häntä kunnioita ja niin Hän tulee tekemään kaikille.
        Jeesus Kristus on kuollut sen takia, että meillä olisi sovinto Jumalan kanssa. Ota siis Jeesus elämäsi Herraksi niin saat elää!

        No niin, levyn puoli vaihtui päässäsi naks (kuin katkaisijasta), kun alettiin puhumaan VT:tappomääräyksistä, ei mitään väliä vaikka kaikki laitettiin sileäksi - ainakin tuo Pitää uskoa tai sitä vakuutella? :)

        Täytyy tunnustaa että mä en pysty tuohon.


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Kerro joku muiden jumalien tekemä esimerkki joukkomurhasta niin pystyn vastaamaan hyväksynkö sen vai en.

        Onko sillä siis merkitystä kuka tappaa toisen ihmisen tai ihmisiä?
        Ihmisen tappaminen on hyväksyttä riippuen kuka on tekijä?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        :-)

        Miksi et vastaa selkeään kysymykseen?

        Vastaan kun kerrot mitä kysyt. Muuten voit lopettaa taas jankutuksesi :D


      • SitenOn
        kui2 kirjoitti:

        No niin, levyn puoli vaihtui päässäsi naks (kuin katkaisijasta), kun alettiin puhumaan VT:tappomääräyksistä, ei mitään väliä vaikka kaikki laitettiin sileäksi - ainakin tuo Pitää uskoa tai sitä vakuutella? :)

        Täytyy tunnustaa että mä en pysty tuohon.

        "Täytyy tunnustaa että mä en pysty tuohon."
        Et pystykään koska et ymmärrä Raamattua. Jos et edes ymmärrä UT:n ja VT:n etkä ihmisen ja Jumalan eroa niin et todellakaan pysty edes tuohon :(


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Vastaan kun kerrot mitä kysyt. Muuten voit lopettaa taas jankutuksesi :D

        No tässä on kaksi selkeää kysymystä, ongelmia lukutaidossa?
        Onko sillä siis merkitystä kuka tappaa toisen ihmisen tai ihmisiä?
        Ihmisen tappaminen on hyväksyttä riippuen kuka on tekijä?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        No tässä on kaksi selkeää kysymystä, ongelmia lukutaidossa?
        Onko sillä siis merkitystä kuka tappaa toisen ihmisen tai ihmisiä?
        Ihmisen tappaminen on hyväksyttä riippuen kuka on tekijä?

        Kyllä on merkistystä tappaako ihmisen tai ihmisiä Jumala vai ihminen.
        Ihmiseltä on tappaminen kielletty.


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Kyllä on merkistystä tappaako ihmisen tai ihmisiä Jumala vai ihminen.
        Ihmiseltä on tappaminen kielletty.

        Eli jos Allah tappaa ihmisen se on ok?


      • JumalaOnJumala
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli jos Allah tappaa ihmisen se on ok?

        Kyllä on ok. Jäädään odotelemaan sitä :D


      • sairas.mielikuvituksesi
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli jos Allah tappaa ihmisen se on ok?

        Ihan samallatavalla on ok kuin Röllipeikonkin tekemä tappo.


      • Lkgghjn
        sairas.mielikuvituksesi kirjoitti:

        Ihan samallatavalla on ok kuin Röllipeikonkin tekemä tappo.

        Onko Röllipeikko sinun Jumalasi?


      • sairas.mielikuvituksesi
        Lkgghjn kirjoitti:

        Onko Röllipeikko sinun Jumalasi?

        Ei mutta sinun taitaa olla kun allahikin kelpaa :D


      • tietämättömälle
        sairas.mielikuvituksesi kirjoitti:

        Ei mutta sinun taitaa olla kun allahikin kelpaa :D

        Ei, Allah on islaminuskoisten Jumala. Samanlainen Jumala kun Kristinuskon Jumala. Ja muidenkin uskontojen Jumalat.


      • Ateisti68
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Ei tehnyt koska Jumala on elämän antaja ja Hän myös voi sen ottaa pois jos ihminen ei halua noudattaa Jumalan tahtoa.
        Ihminen itse voi valita totteleeko Jumalaa vai ei - reilua eiks vaan?

        Miten Jumalasi eroaa tyrannista? Joko tottelet ja saat elää tai sitten kuolet, ellei tyrannin miellyttäminen nappaa.


      • kerro.yksikin.syy
        Ateisti68 kirjoitti:

        Miten Jumalasi eroaa tyrannista? Joko tottelet ja saat elää tai sitten kuolet, ellei tyrannin miellyttäminen nappaa.

        Miksi sellaisten jotka eivät tottele Jumalaa pitäisi saada elää?


      • MitesOnkaan
        kerro.yksikin.syy kirjoitti:

        Miksi sellaisten jotka eivät tottele Jumalaa pitäisi saada elää?

        Eli suurin osa ihmiskunnasta tulisi mielestäsi tappaa?


      • kerro.yksikin.syy
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli suurin osa ihmiskunnasta tulisi mielestäsi tappaa?

        Missä niin sanoin?
        Mutta miksi Jumalattoman tulisi saada elää?


      • jankuttajalle
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli suurin osa ihmiskunnasta tulisi mielestäsi tappaa?

        Kyllä ne kuolee ihan itsestään ei tarvitse tappaa.


      • MitesOnkaan
        JumalaOnJumala kirjoitti:

        Kyllä on ok. Jäädään odotelemaan sitä :D

        Minä tuomitsen kaikki Jumalat jotka katsovat oikeudekseen tappaa ihmisiä.
        Ja myös ihmiset jotka jonkin Jumalan nimeen tappavat toisia ihmisiä tai hyväksyvät Jumalalleen oikeuden tappaa ihmisiä.


      • sairas.mielikuvituksesi kirjoitti:

        Ihan samallatavalla on ok kuin Röllipeikonkin tekemä tappo.

        Mukava kun myönnät Jumalasi olevan samanlainen mielikuvitushahmo kun Röllipeikko :-)


      • taavetille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mukava kun myönnät Jumalasi olevan samanlainen mielikuvitushahmo kun Röllipeikko :-)

        Ymmärryksesi on edelleenkin alakoulutasoa. Jumala on Jumalan mutta muut jumalat ja Röllipeikko ovat keksittyjä :D


      • taavetille kirjoitti:

        Ymmärryksesi on edelleenkin alakoulutasoa. Jumala on Jumalan mutta muut jumalat ja Röllipeikko ovat keksittyjä :D

        Joilakin tuo oikeinkirjoitus on alakoulutasoa ;-D
        " Jumala on Jumalan"


      • kui2
        taavetille kirjoitti:

        Ymmärryksesi on edelleenkin alakoulutasoa. Jumala on Jumalan mutta muut jumalat ja Röllipeikko ovat keksittyjä :D

        Mutta kun siitä ihmisen uskosta on perimmiltään kyse eli islamin terroristit kanssa varmaan USKOVAT että jos Allah on takanaan, voivat tappaa,(huom he USKOVAT että Allah on oikea Jumala) - eihän se silloin ole pahaa sunkaan mielestäs jos Jumala on takana, tappaminen!?

        Miksi näitä pitää niin veistämällä juurta jaksain selittää aikuisille ihmisille..


    • normaali_ihminen

      Aloittajalle:

      Älä huoli, ei kukaan odotakaan tuollaiselta setan mannekiinilta että se mitään voisi ymmärtää. Siksi sinut kieroutuneen perverssin ja itseäsi täynnä olevan turvansoittajan on suljettu pois laskuista.

      • kui2

        Mä en oikeastaan tiedä setasta mitään, sinä ilmeisesti tiedät paljonkin :D. Tiedän vain sen että sulla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin tuollaiset juttus aina jos et tykkää - Sinä kaiketi olet vain Päättänyt niin eli tehnyt Ratkaisun..päättämällä päättänyt.

        Tai sitten mielesi on täysin ontto, ei vain osaa vastata mihinkään vaan viha vain hehkuu jos joku ei usko kuten tahtoisit?

        Semmosia mä ajattelen tuollasista "vastauksista".


    • 949494

      Samaa sontaahan ne ovat. Koraaniin on kopioitu paljon Raamatusta. Ongelmana on vain se, että edelleen keskiajassa elävät muslimit monesti noudattavat Koraanin oppeja kirjaimellisesti, kun taas kristityistä ei kukaan ole korvaansa lotkauttanut aikoihin esim. Raamatun säännöksille orjien pidosta tai muusta vastaavasta jotka eivät sovi nykyihmisen moraaliin.

    • Simelius1

      Ei nämä jotka pilkkaavat Raamatun Jumalaa, tajua asiaa. He väittävät että myös VT kuuluu kristityille kokonaisuudessaan. Ei kuulu ja sillä sipuli. Osa sitoo meitä ja osa ei.

      • On siis hyvin mittava määrä materiaalia, jotka ovat aivan turhaan pantu kristittyjen pääteokseen,


      • Kristityille kuuluu koko VT koska se kertoo miten Jumala on luonut maailman ja muut Jumalan työt. Mistä muuten tietäisimme ihmiskunnan historian ja syntiinlankeemuksen sekä Jumalan pelastussuunnitelman sekä ennustukset Messiaasta ja koko maailman ennalleen asettamisesta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kristityille kuuluu koko VT koska se kertoo miten Jumala on luonut maailman ja muut Jumalan työt. Mistä muuten tietäisimme ihmiskunnan historian ja syntiinlankeemuksen sekä Jumalan pelastussuunnitelman sekä ennustukset Messiaasta ja koko maailman ennalleen asettamisesta.

        Ei siellä ihmiskunnan historiaa ole, vaan kertomuksia israelilaisten vaiheista. Luulisi, että olisimme ilman Raamattuakin tietoomme paljon asioita kuten muutkin ovat saaneet.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei siellä ihmiskunnan historiaa ole, vaan kertomuksia israelilaisten vaiheista. Luulisi, että olisimme ilman Raamattuakin tietoomme paljon asioita kuten muutkin ovat saaneet.

        Raamatun ensimmäiset luvut kertovat ihmiskunnan alun ja siitä muutaman tuhat vuotta eteenpäin.
        Raamattu kertoo ne asiat jotka Jumala haluaa kaikille sukupolville kertoa itsestään ja mikä on Hänen pelastussuunnitelmansa.


      • Aloituksen teema oli kuitenkin VT:n Jumalan toimet jopa viattomien lapsien murhista ja sen rinnastaminen ääri-islamistien murhatöihin ja ihmettely siitä, että ne kumpikin ovat outoja tavalliselle ihmiselle.


      • sage8 kirjoitti:

        Aloituksen teema oli kuitenkin VT:n Jumalan toimet jopa viattomien lapsien murhista ja sen rinnastaminen ääri-islamistien murhatöihin ja ihmettely siitä, että ne kumpikin ovat outoja tavalliselle ihmiselle.

        Vertaat siis Jumalaa ääri-islamisteihin?


      • MitesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Vertaat siis Jumalaa ääri-islamisteihin?

        Eikös murha ole murha riippumatta tekijästä?


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Eikös murha ole murha riippumatta tekijästä?

        Murha on murha mutta Jumala ei ole ääri-islamisti eikä ole murhannut ketään vaan tappanut.


      • MitesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Murha on murha mutta Jumala ei ole ääri-islamisti eikä ole murhannut ketään vaan tappanut.

        Hyväksyt siis tappamisen?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vertaat siis Jumalaa ääri-islamisteihin?

        Just joo, tuo on taas sitä multinikin keskustelun eteenpäinvientiä.


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Hyväksyt siis tappamisen?

        Jumalalla on oikeus tappaa koska Hän on elämän antaja. Ihmisiltä tappaminen on kielletty.


      • sage8 kirjoitti:

        Just joo, tuo on taas sitä multinikin keskustelun eteenpäinvientiä.

        Mikä olikaan vastauksesi kysymykseesi?


      • MitesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalalla on oikeus tappaa koska Hän on elämän antaja. Ihmisiltä tappaminen on kielletty.

        Kannatatko uskonnonvapautta? Ja annat muillekin Jumalille saman oikeuden joka on sinun Jumalallasi? Tappaa ihmisiä siis.


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Kannatatko uskonnonvapautta? Ja annat muillekin Jumalille saman oikeuden joka on sinun Jumalallasi? Tappaa ihmisiä siis.

        Et vielä ole kertonut jumalien tekemistä tapoista. Minäkään en pysty vastaamaan ennen kuin tiedän mistä puhut.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä olikaan vastauksesi kysymykseesi?

        Se, että olet kiero, valheellinen, pirullinen räyhähenki joka ensimmäiseksi minuakin nimittelit etkä kirjoita koskaan suoraan siitä asiasta josta on kyse. Omaa "oikeauskoisuuttasi" vaan täällä ylistät.


      • MitesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Et vielä ole kertonut jumalien tekemistä tapoista. Minäkään en pysty vastaamaan ennen kuin tiedän mistä puhut.

        Onko sillä siis merkitystä kuka tappaa toisen ihmisen tai ihmisiä?
        Ihmisen tappaminen on hyväksyttä riippuen kuka on tekijä?


      • sage8 kirjoitti:

        Se, että olet kiero, valheellinen, pirullinen räyhähenki joka ensimmäiseksi minuakin nimittelit etkä kirjoita koskaan suoraan siitä asiasta josta on kyse. Omaa "oikeauskoisuuttasi" vaan täällä ylistät.

        En tiedä mikä sinua riivaa mutta rukoilen puolestasi!


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Onko sillä siis merkitystä kuka tappaa toisen ihmisen tai ihmisiä?
        Ihmisen tappaminen on hyväksyttä riippuen kuka on tekijä?

        Kyllä sillä on väliä koska ihminen ei ole Jumala. Yritähän siis ensin ymmärtää mikä on ihmisen ja Jumalan ero niin saatat oivaltaa jotakin hyvin tärkeää.


      • MItesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        En tiedä mikä sinua riivaa mutta rukoilen puolestasi!

        En vain pidä siitä että ihmisiä tapetaan millään verukkeella.

        Onko ihmisen tappaminen hyväksyttyä riippuen siitä kuka on tekijä?

        Vai eikö ihmisen tappaminen ole hyväksyttyä?


      • MItesOnkaan kirjoitti:

        En vain pidä siitä että ihmisiä tapetaan millään verukkeella.

        Onko ihmisen tappaminen hyväksyttyä riippuen siitä kuka on tekijä?

        Vai eikö ihmisen tappaminen ole hyväksyttyä?

        Kyllä sillä on väliä koska ihminen ei ole Jumala. Yritähän siis ensin ymmärtää mikä on ihmisen ja Jumalan ero niin saatat oivaltaa jotakin hyvin tärkeää.


      • MitesOnkaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä sillä on väliä koska ihminen ei ole Jumala. Yritähän siis ensin ymmärtää mikä on ihmisen ja Jumalan ero niin saatat oivaltaa jotakin hyvin tärkeää.

        Eli hyväksytkö Jumalan tekemän tappamisen?


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Eli hyväksytkö Jumalan tekemän tappamisen?

        Hyväksyn.


      • kui2

        Varmaan Koraanin kannattajat tai ne tappajat ajattelevat vähän samoin kuin sinä Raamatusta, että muut eivät vain ymmärrä ja edelleen sun ei siis tartte välittää VT:n ajanihmisten kärsimyksistä - koska Sinähän et ole elänyt niissä olosuhteissa ja kaipa Sut olisi pelastettu?

        Teillä Ei ole kykyä empatiaan muutoin kuin ehkä valikoivasti, valitettavasti.


      • kui2 kirjoitti:

        Varmaan Koraanin kannattajat tai ne tappajat ajattelevat vähän samoin kuin sinä Raamatusta, että muut eivät vain ymmärrä ja edelleen sun ei siis tartte välittää VT:n ajanihmisten kärsimyksistä - koska Sinähän et ole elänyt niissä olosuhteissa ja kaipa Sut olisi pelastettu?

        Teillä Ei ole kykyä empatiaan muutoin kuin ehkä valikoivasti, valitettavasti.

        Raamattu sanoo meille; älä tapa, rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi. Niin ajattelen. Mutta koraani käskee muslimeita tappamaan kaikki vääräuskoiset jotka eivät alistu islamille.


      • voiko.kauniimpaa.olla

        Rakastava isä tekee kiivauksissaan hirmutöitä ja sanoo lapselle että älä saatana tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä käsken sinun tekemään. Kaunista esimerkkiä ja itsehillinnän opetusta.


      • voiko.kauniimpaa.olla
        voiko.kauniimpaa.olla kirjoitti:

        Rakastava isä tekee kiivauksissaan hirmutöitä ja sanoo lapselle että älä saatana tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä käsken sinun tekemään. Kaunista esimerkkiä ja itsehillinnän opetusta.

        Ja vielä: Muuten rankaisen sinua perkeleellisellä kidutuksella joka ei pääty koskaan.


      • voiko.kauniimpaa.olla kirjoitti:

        Rakastava isä tekee kiivauksissaan hirmutöitä ja sanoo lapselle että älä saatana tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä käsken sinun tekemään. Kaunista esimerkkiä ja itsehillinnän opetusta.

        Pahan hävittäminen ei ole hirmutyötä. Jumala varoittaa aina ennen kuin hävittää pahan. Jokainen tekee oman valintansa tuleeko hävitetyksi vai ei.


      • kui2

        Mutta "usko.vainen" kuule, muslimikin, ne tappajat uskovat ainoastaan että tuokin terroriteko Nizzassa oli jumalansa tahto ja totta mooses jumallalla on oikeus....

        Minä en usko että tappaminen on Jumalan mieleen koskaan.


      • voiko.kauniimpaa.olla kirjoitti:

        Ja vielä: Muuten rankaisen sinua perkeleellisellä kidutuksella joka ei pääty koskaan.

        Kun tiedät Jumalan tahdon et varmaan halua tuota hirmuista rangaistusta osaksesi vaan turvaudut Jeesuksen pelastustyöhön?


      • Simelius1

        Jumalalla on oikeus tappaa mutta se tapahtuu ihmisen tekemän pahuuden tähden ja synnin palkka on kuolema. Ihminen on syyllinen siihen että Jumala käyttää oikeuttaan. VT on pohjustus uudelle testamentille ja siten sen lukeminen kuuluu kristityille, mutta kaikki määräykset eivät sido meitä kuten nämä tappamisjutut. Kymmenen käskyä kieltää tappamisen. Oikeasti se pitäisi ehkä olla murhaamisen kielto.

        Muslimit tappaa keitä vaan vääräuskoisia ja siis ilman mitään hyvyyteen perustuvaa perustetta, vaan heidän peruste perustuu saatanan vaikutukseen eli pahuuteen. He tappaa hyvät ja pahat jos eivät ole oikeaoppisia muslimeita kuten isisläisetkin ovat. He eivät siis poista pahuutta yhteiskunnista vaan lisäävät sitä kun tottelevat muhamettia ja allahia. Nämä uskonnot (ei pidä puhua kristinuskosta uskontona koska uskonto on eri juttu kuin usko Jeesukseen. En keksinyt pahempaakaan ilmaisua) ovat toistensa vastakohtia. Toinen (islam) vaikuttaa pahaa ja toinen eli kristinusko (siis oikea usko Jeesukseen jota ei saa vauvakasteessa) hyvää (siis silloin kun tehdään Jeesuksen tahto).


      • Simelius1 kirjoitti:

        Jumalalla on oikeus tappaa mutta se tapahtuu ihmisen tekemän pahuuden tähden ja synnin palkka on kuolema. Ihminen on syyllinen siihen että Jumala käyttää oikeuttaan. VT on pohjustus uudelle testamentille ja siten sen lukeminen kuuluu kristityille, mutta kaikki määräykset eivät sido meitä kuten nämä tappamisjutut. Kymmenen käskyä kieltää tappamisen. Oikeasti se pitäisi ehkä olla murhaamisen kielto.

        Muslimit tappaa keitä vaan vääräuskoisia ja siis ilman mitään hyvyyteen perustuvaa perustetta, vaan heidän peruste perustuu saatanan vaikutukseen eli pahuuteen. He tappaa hyvät ja pahat jos eivät ole oikeaoppisia muslimeita kuten isisläisetkin ovat. He eivät siis poista pahuutta yhteiskunnista vaan lisäävät sitä kun tottelevat muhamettia ja allahia. Nämä uskonnot (ei pidä puhua kristinuskosta uskontona koska uskonto on eri juttu kuin usko Jeesukseen. En keksinyt pahempaakaan ilmaisua) ovat toistensa vastakohtia. Toinen (islam) vaikuttaa pahaa ja toinen eli kristinusko (siis oikea usko Jeesukseen jota ei saa vauvakasteessa) hyvää (siis silloin kun tehdään Jeesuksen tahto).

        Amen!


      • MitesOnkaan
        Simelius1 kirjoitti:

        Jumalalla on oikeus tappaa mutta se tapahtuu ihmisen tekemän pahuuden tähden ja synnin palkka on kuolema. Ihminen on syyllinen siihen että Jumala käyttää oikeuttaan. VT on pohjustus uudelle testamentille ja siten sen lukeminen kuuluu kristityille, mutta kaikki määräykset eivät sido meitä kuten nämä tappamisjutut. Kymmenen käskyä kieltää tappamisen. Oikeasti se pitäisi ehkä olla murhaamisen kielto.

        Muslimit tappaa keitä vaan vääräuskoisia ja siis ilman mitään hyvyyteen perustuvaa perustetta, vaan heidän peruste perustuu saatanan vaikutukseen eli pahuuteen. He tappaa hyvät ja pahat jos eivät ole oikeaoppisia muslimeita kuten isisläisetkin ovat. He eivät siis poista pahuutta yhteiskunnista vaan lisäävät sitä kun tottelevat muhamettia ja allahia. Nämä uskonnot (ei pidä puhua kristinuskosta uskontona koska uskonto on eri juttu kuin usko Jeesukseen. En keksinyt pahempaakaan ilmaisua) ovat toistensa vastakohtia. Toinen (islam) vaikuttaa pahaa ja toinen eli kristinusko (siis oikea usko Jeesukseen jota ei saa vauvakasteessa) hyvää (siis silloin kun tehdään Jeesuksen tahto).

        Jumala teki siis oikein tappaessaan lähes kaikki ihmiset kun he olivat tämän Jumalan mielestä tehneet pahaa?

        Annatko, uskonnonvapauden nimissä, muille Jumalille samanlaisen oikeuden?

        Vai vastustatko uskonnonvapautta?


      • taavetille
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Jumala teki siis oikein tappaessaan lähes kaikki ihmiset kun he olivat tämän Jumalan mielestä tehneet pahaa?

        Annatko, uskonnonvapauden nimissä, muille Jumalille samanlaisen oikeuden?

        Vai vastustatko uskonnonvapautta?

        "Annatko, uskonnonvapauden nimissä, muille Jumalille samanlaisen oikeuden?"
        Kyllä annamme ja muumipapalle myös!


      • MitesOnkaan
        taavetille kirjoitti:

        "Annatko, uskonnonvapauden nimissä, muille Jumalille samanlaisen oikeuden?"
        Kyllä annamme ja muumipapalle myös!

        Minä tuomitsen kaikki Jumalat jotka katsovat oikeudekseen tappaa ihmisiä.
        Ja myös ihmiset jotka jonkin Jumalan nimeen tappavat toisia ihmisiä tai hyväksyvät Jumalalleen oikeuden tappaa ihmisiä.


      • taavetille kirjoitti:

        "Annatko, uskonnonvapauden nimissä, muille Jumalille samanlaisen oikeuden?"
        Kyllä annamme ja muumipapalle myös!

        Mukava kun sinäkin myönnät Jumalasi olevan samanlainen keksitty hahmo kun Muumipappa.


      • Simelius1
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Jumala teki siis oikein tappaessaan lähes kaikki ihmiset kun he olivat tämän Jumalan mielestä tehneet pahaa?

        Annatko, uskonnonvapauden nimissä, muille Jumalille samanlaisen oikeuden?

        Vai vastustatko uskonnonvapautta?

        Jumalan tahto on pyhyys, vanhurskaus, ja että ihminen tekisi hyvää eikä pahaa. Mutta kun ihminen ei tehnyt silloin hyvää (viitannet vedenpaisumukseen), Jumala teki täydellisen oikeudenmukaisuuden. Muita Jumalia ei ole olemassakaan, ei vaikka muut uskonnot uskoo niin. Raamatun Jumala on, ja tästä todistaa ennustusten toteutumisetkin joita Raamatussa on sadoittain tai jopa tuhansia.

        Kaikki ihmisen toiminta, oli se hyvää tai pahaa, riippuu ihmisen ylpeydestä tai epäylpeydestä. Ylpeys on suurin syy että ei noudateta vanhurskaan Jumalan tahtoa. Ihminen ei tahdo uskoa ja hyväksyä että hänen pahoilla teoilla ja pahalla elämällään on seurauksensa. Siksi pullikoi Jumalaa vastaan.


      • taavetille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mukava kun sinäkin myönnät Jumalasi olevan samanlainen keksitty hahmo kun Muumipappa.

        Ymmärryksesi on edelleenkin alakoulutasoa. Jumala on Jumalan mutta muut jumalat ja muumipappa ovat keksittyjä :D


      • taavetille kirjoitti:

        Ymmärryksesi on edelleenkin alakoulutasoa. Jumala on Jumalan mutta muut jumalat ja muumipappa ovat keksittyjä :D

        Joilakin tuo oikeinkirjoitus on alakoulutasoa ;-D
        " Jumala on Jumalan"

        Lisäksi, kommenttisi loukkaa uskonnonvapauttani. :-D


      • taavetille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Joilakin tuo oikeinkirjoitus on alakoulutasoa ;-D
        " Jumala on Jumalan"

        Lisäksi, kommenttisi loukkaa uskonnonvapauttani. :-D

        Ihan sama mikä sinua haiseva koiranraato jankuttaja loukkaa :D


    • jeesusfani1

      Tieteentekijät ovat löytäneet joukkohaudan ajalta jo noin 9000 vuotta sitten.

      Vaan tieteentekijät eivät ole löytäneet Lähi-Idän alueelta yhtään israelilaisten, eivät toistaiseksi muidenkaan alueella eläneiden heimojen tekemiä joukkohautoja.

      Eurooppalaisten, Venäjä mukaanlukien, toimesta israelilaisia on vainottu, eli "yhteisnimikkeellä joukkohaudattu", noin parisen tuhatta vuotta huipentuen Hitlerin toimesta noin 6 miljoonan israelilaisen joukkotuhontaan.

      Totesit: "Mä en kertakaikkiaan vaan tajua näitä tämmösiä kaksinaisajattelumalleja, ikään kuin vain vaihdetaan levyn puolta päässä - riippuu ihan siitä vaan kummasta kirjasta on kyse, onko tapattaminen ja tappaminen hyvä asia".

      Kun kymmenmiljoonainen saksalaisväestö, Saksan kirkko mukaanlukien (toki poikkeuksia saksalaisissa oli, oli myös kirkkoeliitissä), ei laittanut rikkaa ristiin israelilaisten kansanmurhan estämiseksi, niin menisitkö tutkimaan omaa mieltäsi, olsitko tuon ajan saksalaisena noussut vastustamaan Hitleriä vedoten ns. ihmisoikeuksiin, vai olisit vain jatkanut normielämääsi?

      Totean itsestäni, että mikäli olisin ollut ateistiaikanani saksalainen, olisin vain hankkinut leipäni itselleni ja perheelleni kiinnittämättä edes huomiota länsimaisten tieteentekijöiden 1800-luvulla luomaan rotuoppiin, josta opista Hitler sai kimmokkeen jalostaa puhdasverinen ns. arjalainen rotu, joka esi-isien geeniperintönä pohjautuu siniseen silmiin ja vaaleaan tukaan.
      Mikäli Hitler-ajan saksalaisena olisin jo ollut tai tullut Jeesuksen opetusten seuraajaksi, niin tiedän, että mieleeni ei olisi tullut nousta vastustamaan Hitler-vallanpitäjiä millään tavoin: valitettavasti.

    • Mennyttä_aikaa

      Uskonnot ja kaikki niiden varjolla tehdyt murhat ovat PERSEESTÄ. Ja aivan erityisesti tämän höp-höpö kristinuskon.

      • stalinlenin

        Hyväksytkö kommunismin ja ateismin nimissä tehdyt murhat joita on paljon enemmän kuin kristinuskon nimissä tehtyjä?


      • Mennyttä_aikaa

        Ja niinkuin saimme huomata, uskontojen lisäksi, uskontojen takaa huutelevat pölvästit ovat PERSEESTÄ.


      • et.vastannut
        Mennyttä_aikaa kirjoitti:

        Ja niinkuin saimme huomata, uskontojen lisäksi, uskontojen takaa huutelevat pölvästit ovat PERSEESTÄ.

        Hyväksytkö kommunismin ja ateismin nimissä tehdyt murhat joita on paljon enemmän kuin kristinuskon nimissä tehtyjä?


      • syvältäsieltä
        et.vastannut kirjoitti:

        Hyväksytkö kommunismin ja ateismin nimissä tehdyt murhat joita on paljon enemmän kuin kristinuskon nimissä tehtyjä?

        Totta kai se hyväksyy. Ei se muuten kiertelisi selvää kysymystä. Ja tietysti turha odottaa vastausta jos perse on koko aika mielessä.


    • kiiskivastarannalta

      Mihin sinä pyrit näillä kirjoituksillasi? Kun VT:ssä oli 5000 vuotta sitten ohjeet kuinka huorintekijöitä, varkaita ja murhaajia rangaistiin, niin nyt sitten kristityt olisivat kannattamassa kivityksiä, tappamisia, terroritekoja tms.
      Huomaa se, että Rooman ajalla ihmisiä ristiinnaulittiin rangaistukseksi. Kannattavatko kristityt tuota rangaistusta? No eivät tietenkään.
      Yksi Jumalan käskyistä on älä tapa, sitä haluaa uskovainen noudattaa.

      • Raamattu on myyttien ja legendojen kokoelmaa eli mytologiaa, VT juutalaisten ja UT apostolien, lähinnä Paavalin. Jos Jumala on olemassa, hän on toisessa todellisuudessa jota minä ainakaan en tunne.


      • kaijalle.keksi
        sage8 kirjoitti:

        Raamattu on myyttien ja legendojen kokoelmaa eli mytologiaa, VT juutalaisten ja UT apostolien, lähinnä Paavalin. Jos Jumala on olemassa, hän on toisessa todellisuudessa jota minä ainakaan en tunne.

        Tuo on sinun täysin tietämättömän ihmisen aivopierua :(


      • kaijalle.keksi kirjoitti:

        Tuo on sinun täysin tietämättömän ihmisen aivopierua :(

        Kerropa mikä ei ole aivopierua? Että minäkin tietämätön pääsisin suuresta tiedosta osalliseksi. SUURESTA TIEDOSTA JA VIISAUDESTA osalliseksi jota sinäkin supermultinikkina, kierona, nimittelijänä ja valheellisena edustat.


      • mene.hoitoon.pieru
        sage8 kirjoitti:

        Kerropa mikä ei ole aivopierua? Että minäkin tietämätön pääsisin suuresta tiedosta osalliseksi. SUURESTA TIEDOSTA JA VIISAUDESTA osalliseksi jota sinäkin supermultinikkina, kierona, nimittelijänä ja valheellisena edustat.

        heh-heh sinä väität olevasi upseeri. mitä muita skitsoilet?


      • Niuvanniemestäkö trollailet? Sinun jatkuvasti muuttuva nimimerkkisi kertoo jakautuneesta persoonallisuudestasi, kohta olet taas joku muu.


      • mene.hoitoon.pieru
        sage8 kirjoitti:

        Niuvanniemestäkö trollailet? Sinun jatkuvasti muuttuva nimimerkkisi kertoo jakautuneesta persoonallisuudestasi, kohta olet taas joku muu.

        Ihan täältä Hesasta sinulle reppanalle naureskelen :D Olet säälittävä raukka :(


      • pierugalleria
        mene.hoitoon.pieru kirjoitti:

        Ihan täältä Hesasta sinulle reppanalle naureskelen :D Olet säälittävä raukka :(

        Tässä kaikille "Suomen armeijan upseerin" aivopieruja naurettavaksenne. Samaa rehveli jankuttaa kuukaudesta toiseen :(

        http://www.suomi24.fi/profiili/sage8


      • pierugalleria kirjoitti:

        Tässä kaikille "Suomen armeijan upseerin" aivopieruja naurettavaksenne. Samaa rehveli jankuttaa kuukaudesta toiseen :(

        http://www.suomi24.fi/profiili/sage8

        Milloin olen sanonut olevani armeijan upseeri? En milloinkaan. Olet vaan määrättyjen rekisteröityjen nimimerkkien nimittelijä ja sairas kyttääjä joka täyttää sillä elämänsä. Aloita asioista puhuminen niin tervehdyt normaaliin elämään.


      • pierugalleria
        sage8 kirjoitti:

        Milloin olen sanonut olevani armeijan upseeri? En milloinkaan. Olet vaan määrättyjen rekisteröityjen nimimerkkien nimittelijä ja sairas kyttääjä joka täyttää sillä elämänsä. Aloita asioista puhuminen niin tervehdyt normaaliin elämään.

        hah-hah-haaaaa :D Olet väittänyt saaneesi pitkän armeijan koulutuksen. Olet siis Suomen pisimpään koulutettu perunankuirija :D
        Kukaan ei todellakaan pidä tuollaista luuseria upseerina :D


      • pierugalleria kirjoitti:

        hah-hah-haaaaa :D Olet väittänyt saaneesi pitkän armeijan koulutuksen. Olet siis Suomen pisimpään koulutettu perunankuirija :D
        Kukaan ei todellakaan pidä tuollaista luuseria upseerina :D

        Kuvitteluja omasta päästäsi kirjoittelet. Mikä on sinun sotilasarvosi, perunankuirijako?


      • pierugalleria
        sage8 kirjoitti:

        Kuvitteluja omasta päästäsi kirjoittelet. Mikä on sinun sotilasarvosi, perunankuirijako?

        Lue itse tuosta galleriastasi jos et enää muista kaikkia valheitasi :D


      • pierugalleria kirjoitti:

        Lue itse tuosta galleriastasi jos et enää muista kaikkia valheitasi :D

        En ole koskaan väittänyt olevani Suomen armeijan upseeri joten sinä tässä olet valehtelija. Selaa itse galleriasi, ketään muuta ne ei kiinnosta.


      • pierugalleriasi
        sage8 kirjoitti:

        En ole koskaan väittänyt olevani Suomen armeijan upseeri joten sinä tässä olet valehtelija. Selaa itse galleriasi, ketään muuta ne ei kiinnosta.

        Olet väittänyt saaneesi pitkän koulutuksen armeijassa. Kerro siis nyt mitä sinulle siellä koulutettiin.
        Nyt saat haluamaasi huomiota noille aivopieruillesi :D


      • pierugalleriasi kirjoitti:

        Olet väittänyt saaneesi pitkän koulutuksen armeijassa. Kerro siis nyt mitä sinulle siellä koulutettiin.
        Nyt saat haluamaasi huomiota noille aivopieruillesi :D

        Suomen armeijan upseeri en ole niinkuin valehtelit. Valehtelijan kanssa on turha jatkaa.


      • pierugalleria
        sage8 kirjoitti:

        Suomen armeijan upseeri en ole niinkuin valehtelit. Valehtelijan kanssa on turha jatkaa.

        Ei kukaan sinua upseeriksi väitäkään mutta pitkän koulutuksen olet saanut intin perunankuorintaan. Olet varmaan hyvä siinä!


      • ”Yksi Jumalan käskyistä on älä tapa, sitä haluaa uskovainen noudattaa.”

        Näin se pitäisi olla. Näin ei kuitenkaan ole aina ollut. Eikä ole vieläkään kaikkien kristittyjen kohdalla. Moni kannattaa mm. kuolemanrangaistuksia sekä uskonsotia. Niistä ei ole pitkä matka siihen, että joitakin voidaan provosoida ja radikalisoida myös kristinuskonnon varjolla.


      • islam.tappaa
        mummomuori kirjoitti:

        ”Yksi Jumalan käskyistä on älä tapa, sitä haluaa uskovainen noudattaa.”

        Näin se pitäisi olla. Näin ei kuitenkaan ole aina ollut. Eikä ole vieläkään kaikkien kristittyjen kohdalla. Moni kannattaa mm. kuolemanrangaistuksia sekä uskonsotia. Niistä ei ole pitkä matka siihen, että joitakin voidaan provosoida ja radikalisoida myös kristinuskonnon varjolla.

        Islam on tappamisen uskonto ollut aina ja tulee aina olemaankin!


      • MitesOnkaan
        islam.tappaa kirjoitti:

        Islam on tappamisen uskonto ollut aina ja tulee aina olemaankin!

        Mutta historian suurin joukkotappaja on Raamatun Jumala. Jos Raamatua uskoo.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Yksi Jumalan käskyistä on älä tapa, sitä haluaa uskovainen noudattaa.”

        Näin se pitäisi olla. Näin ei kuitenkaan ole aina ollut. Eikä ole vieläkään kaikkien kristittyjen kohdalla. Moni kannattaa mm. kuolemanrangaistuksia sekä uskonsotia. Niistä ei ole pitkä matka siihen, että joitakin voidaan provosoida ja radikalisoida myös kristinuskonnon varjolla.

        "Näin se pitäisi olla. "

        - Siis jonkun ihmisen mielipiteen perusteella? Mutta mielipide ei oikaise sitä tosiasiaa, että oikeutettua tappamista on olemassa. Ja ei-oikeutettu tappaminen on murhaamista, jonka kuudes käsky kieltää. Ihmisen mielipiteellä ei voi lähteä tulkitsemaan käskyä joka, niin selvästi on 'Älä murhaa'. Raamattu ei edelleenkään kiellä tappamista, vaan murhaamisen. Tappamisen ja murhaamisen merkitysero on niin selkeä, että täytyy olla täysin vajaa tai valehtelija että vääristelee asiaa.

        Oletko todella sitä mieltä että oikeutettua tappamista ei ole? Olisiko poliisin muuten pitänyt tankata Nizzan terroristin kuormuri että saa rusikoida lapsia enemmän?


    • Koraanin ja Muhammadin murhakäskyt ovat edelleen voimassa olevia ja kaikkialla ja kaikkina aikoina sovellettavissa vääräuskoisia vastaan. VT:n sota- ja hävityskäskyt liittyvät vain ja ainoastaan tiettyyn tilanteeseen historiassa ja ne annettiin Israelille, eivätkä ne kuulu enää tähän aikaan, vaan koskivat vain ja ainoastaan tiettyä aikaa ja paikkaa menneisyydessä.

      "- eikö tuo ole ihan samaa niinkuin kauhurekka laitettais ajamaan pitkin rantatietä listien jokaisen tielleen osuvan."

      - No ei todellakaan ole. Viattomien murhaaminen vain sen takia että ovat "vääräuskoisia" on OK?

      • Älä puhu peetä. Jo kymmenen käskyn viidennellä pykälällä VT:kin käskettiin olla tappamatta. Se annettiin nimenomaan juutalaisille. Vanhaan aikaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Älä puhu peetä. Jo kymmenen käskyn viidennellä pykälällä VT:kin käskettiin olla tappamatta. Se annettiin nimenomaan juutalaisille. Vanhaan aikaan.

        Matteus 5 Jeesuken sanat:
        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion

        Tappokäskyä ei ole koskaan kumottu.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Matteus 5 Jeesuken sanat:
        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion

        Tappokäskyä ei ole koskaan kumottu.

        Oletko sinä George...L? Sekin vielä. Minun mielestäni tappamisen kielto ihmiselle on ollut Raamatussa koko ajan.


      • sage8 kirjoitti:

        Oletko sinä George...L? Sekin vielä. Minun mielestäni tappamisen kielto ihmiselle on ollut Raamatussa koko ajan.

        En ole GL mutta sinä et taida ymmärtää mitä eri tappamisen muotoja on olemassa. Raamatussahan eikä laissakaan ole koskaan kielletty esim. sodassa vihollisen tappamista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En ole GL mutta sinä et taida ymmärtää mitä eri tappamisen muotoja on olemassa. Raamatussahan eikä laissakaan ole koskaan kielletty esim. sodassa vihollisen tappamista.

        Sanotaanko kymmenen käskyn yhteydessä että se on itsekunkin tulkitsijan harkinnanvarainen käsky? Jos on niin, niin missä kohtaa Raamattua se sanotaan?

        Ymmärrän sekulaarien valtioiden lait mutta nyt on muusta kyse.


      • sage8 kirjoitti:

        Sanotaanko kymmenen käskyn yhteydessä että se on itsekunkin tulkitsijan harkinnanvarainen käsky? Jos on niin, niin missä kohtaa Raamattua se sanotaan?

        Ymmärrän sekulaarien valtioiden lait mutta nyt on muusta kyse.

        Monet tekevät virheen lukiessaan Raamatun opetuksen 2. Moos.20:13:ssa, "Älä tapa", ja soveltaessaan tätä käskyä sotaan. Tämä hepreankielinen sana tarkoittaa kirjaimellisesti "tahallista ja etukäteen suunniteltua toisen ihmisen surmaamista pahassa tarkoituksessa; murhaamista". Jumala käski usein israelilaisia lähtemään sotaan muita kansakuntia vastaan (1. Samuel 15:3; Joosua 4:13). Jumala sääti kuolemantuomion monista rikoksista (2. Moos. 21:12, 15; 22:19; 3. Moos. 20:11). Näin ollen Jumala ei vastusta tappamista kaikissa tilanteissa, ainoastaan murhaa. Sota ei ole koskaan hyvä asia, mutta joskus se on välttämätön. Maailmassa, joka on täynnä syntisiä ihmisiä (Room. 3:10-18), sotaa on joskus mahdotonta välttää. Joskus sota on ainoa keino estää syntisiä ihmisiä tuottamasta vielä enemmän harmia viattomille ihmisille.

        Vanhassa testamentissa Jumala määräsi israelilaiset "kostamaan midinialaisille heidän pahat tekonsa" (4. Moos. 31:2). 5. Moos. 20:16-17 kuuluu, “ Mutta lähellä asuvien kansojen kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän omaksenne, ette saa jättää jäljelle mitään, ette ainoatakaan elävää olentoa. Julistakaa nämä kaupungit Herralle kuuluvaksi uhriksi ja hävittäkää ne...niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt.” Samoin neuvotaan 1. Samuel 15:18, "Julista Herralle kuuluvaksi uhriksi pahantekijät, nuo amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet hävittänyt viimeisenkin heistä". On ilmeistä, että Jumala ei ole kaikkia sotia vastaan. Jeesus oli aina samaa mieltä Isänsä kanssa (Joh. 10:30), näin ollen emme voi väittää, että sota oli Jumalan mielipide ainoastaan Vanhassa testamentissa. Jumala ei muutu (Malakias 3:6; Jaakob 1:17).

        Jeesuksen toinen tulemus on erittäin väkivaltainen. Ilm. 19:11-21 kuvailee Kristuksen käymää lopunajan sotaa: Hän on valloittaja, joka tuomitsee ja taistelee "vanhurskaasti" (jae 11). Tuo sota on verinen (jae 13) ja julma. Linnut syövät Jeesusta vastaan sotineiden lihaa (jakeet 17-18). Hän ei sääli vihollisiaan, vaan kukistaa heidät täydellisesti heittäen heidät "tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle" (jae 20).

        On väärin sanoa, että Jumala ei koskaan puoltanut sotaa. Jeesus ei ole pasifisti. Maailma on täynnä pahoja ihmisiä ja joskus sota estää vielä suuremman pahuuden tapahtumisen. Jos Hitleriä ei olisi kukistettu Toisessa maailmansodassa, kuinka monet miljoonat ihmiset olisivat vielä kuolleet? Jos Amerikan sisällissotaa ei olisi käyty, kuinka paljon pidempään amerikanafrikkalaiset olisivat kärsineet orjuudessa?

        Sota on hirveä asia. Jotkut sodat saattavat olla "oikeutetumpia" kuin toiset, mutta sota on aina seuraus synnistä (Room. 3:10-18). Samanaikaisesti Saarn. 3:8 opettaa, että on "aika rakastaa ja aika vihata, aika on sodalla ja aikansa rauhalla." Synnin, vihan ja pahuuden täyttämässä maailmassa (Room. 3:10-18) sota on väistämätön. Kristittyjen ei pidä suosia sotaa, mutta kristityt eivät myöskään saa vastustaa Jumalan asettamaa esivaltaa (Room. 13:1-4; 1. Piet. 2:17). Kaikkein tärkein asia, jonka me voimme tehdä sodan aikana on rukoilla viisautta johtajillemme, turvallisuutta armeijallemme, pikaista kriisin ratkaisua ja mahdollisimman pientä uhrien määrää kummallekin osapuolelle (Fil. 4:6-7).


      • usko.vainen kirjoitti:

        Monet tekevät virheen lukiessaan Raamatun opetuksen 2. Moos.20:13:ssa, "Älä tapa", ja soveltaessaan tätä käskyä sotaan. Tämä hepreankielinen sana tarkoittaa kirjaimellisesti "tahallista ja etukäteen suunniteltua toisen ihmisen surmaamista pahassa tarkoituksessa; murhaamista". Jumala käski usein israelilaisia lähtemään sotaan muita kansakuntia vastaan (1. Samuel 15:3; Joosua 4:13). Jumala sääti kuolemantuomion monista rikoksista (2. Moos. 21:12, 15; 22:19; 3. Moos. 20:11). Näin ollen Jumala ei vastusta tappamista kaikissa tilanteissa, ainoastaan murhaa. Sota ei ole koskaan hyvä asia, mutta joskus se on välttämätön. Maailmassa, joka on täynnä syntisiä ihmisiä (Room. 3:10-18), sotaa on joskus mahdotonta välttää. Joskus sota on ainoa keino estää syntisiä ihmisiä tuottamasta vielä enemmän harmia viattomille ihmisille.

        Vanhassa testamentissa Jumala määräsi israelilaiset "kostamaan midinialaisille heidän pahat tekonsa" (4. Moos. 31:2). 5. Moos. 20:16-17 kuuluu, “ Mutta lähellä asuvien kansojen kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän omaksenne, ette saa jättää jäljelle mitään, ette ainoatakaan elävää olentoa. Julistakaa nämä kaupungit Herralle kuuluvaksi uhriksi ja hävittäkää ne...niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt.” Samoin neuvotaan 1. Samuel 15:18, "Julista Herralle kuuluvaksi uhriksi pahantekijät, nuo amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet hävittänyt viimeisenkin heistä". On ilmeistä, että Jumala ei ole kaikkia sotia vastaan. Jeesus oli aina samaa mieltä Isänsä kanssa (Joh. 10:30), näin ollen emme voi väittää, että sota oli Jumalan mielipide ainoastaan Vanhassa testamentissa. Jumala ei muutu (Malakias 3:6; Jaakob 1:17).

        Jeesuksen toinen tulemus on erittäin väkivaltainen. Ilm. 19:11-21 kuvailee Kristuksen käymää lopunajan sotaa: Hän on valloittaja, joka tuomitsee ja taistelee "vanhurskaasti" (jae 11). Tuo sota on verinen (jae 13) ja julma. Linnut syövät Jeesusta vastaan sotineiden lihaa (jakeet 17-18). Hän ei sääli vihollisiaan, vaan kukistaa heidät täydellisesti heittäen heidät "tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle" (jae 20).

        On väärin sanoa, että Jumala ei koskaan puoltanut sotaa. Jeesus ei ole pasifisti. Maailma on täynnä pahoja ihmisiä ja joskus sota estää vielä suuremman pahuuden tapahtumisen. Jos Hitleriä ei olisi kukistettu Toisessa maailmansodassa, kuinka monet miljoonat ihmiset olisivat vielä kuolleet? Jos Amerikan sisällissotaa ei olisi käyty, kuinka paljon pidempään amerikanafrikkalaiset olisivat kärsineet orjuudessa?

        Sota on hirveä asia. Jotkut sodat saattavat olla "oikeutetumpia" kuin toiset, mutta sota on aina seuraus synnistä (Room. 3:10-18). Samanaikaisesti Saarn. 3:8 opettaa, että on "aika rakastaa ja aika vihata, aika on sodalla ja aikansa rauhalla." Synnin, vihan ja pahuuden täyttämässä maailmassa (Room. 3:10-18) sota on väistämätön. Kristittyjen ei pidä suosia sotaa, mutta kristityt eivät myöskään saa vastustaa Jumalan asettamaa esivaltaa (Room. 13:1-4; 1. Piet. 2:17). Kaikkein tärkein asia, jonka me voimme tehdä sodan aikana on rukoilla viisautta johtajillemme, turvallisuutta armeijallemme, pikaista kriisin ratkaisua ja mahdollisimman pientä uhrien määrää kummallekin osapuolelle (Fil. 4:6-7).

        Jos uskot tuota niin miksi sitten nimittelet minua tolloksi, säälittäväksi typerykseksi tai jollain muilla loukkaavilla nimittelyillä koska olen käsittänyt että uskova on viimeisen päälle jämpti ihminen.


      • sage8 kirjoitti:

        Jos uskot tuota niin miksi sitten nimittelet minua tolloksi, säälittäväksi typerykseksi tai jollain muilla loukkaavilla nimittelyillä koska olen käsittänyt että uskova on viimeisen päälle jämpti ihminen.

        Mitäpä jos pysyttäisiin asiassa etkä aloittaisi nyt minua kohtaan tuota syyttelyäsi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitäpä jos pysyttäisiin asiassa etkä aloittaisi nyt minua kohtaan tuota syyttelyäsi.

        Lopeta sitten nimittelysi!


      • sage8 kirjoitti:

        Lopeta sitten nimittelysi!

        Sinähän tässä nimittelet. Jatkan rukousta, että mielesi seestyisi!


      • ihmeellistä
        sage8 kirjoitti:

        Jos uskot tuota niin miksi sitten nimittelet minua tolloksi, säälittäväksi typerykseksi tai jollain muilla loukkaavilla nimittelyillä koska olen käsittänyt että uskova on viimeisen päälle jämpti ihminen.

        "olen käsittänyt että uskova on viimeisen päälle jämpti ihminen."
        Mutta siitä huolimatta haukut ja räävit heitä täällä päivästä toiseen.


      • ihmeellistä kirjoitti:

        "olen käsittänyt että uskova on viimeisen päälle jämpti ihminen."
        Mutta siitä huolimatta haukut ja räävit heitä täällä päivästä toiseen.

        Saatanan tonttu, minä en ole itseäni uskovaiseksi kaupitellutkaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinähän tässä nimittelet. Jatkan rukousta, että mielesi seestyisi!

        Tommosen miehen rukoukset on yhtä tyhjän kanssa.


      • sage8 kirjoitti:

        Tommosen miehen rukoukset on yhtä tyhjän kanssa.

        Sinäkö sen päätät samoin kuin sukupuoleni?


      • ihmeellistä
        sage8 kirjoitti:

        Saatanan tonttu, minä en ole itseäni uskovaiseksi kaupitellutkaan.

        Onko joku niin väittänyt? Otahan pamisi ja mene peitonalle kiukuttelemaan!


      • ihmeellistä kirjoitti:

        Onko joku niin väittänyt? Otahan pamisi ja mene peitonalle kiukuttelemaan!

        Sekoilet skitsojen tapaan, minua ei koske mitkään muut säännöt kuin mitkä itselleni asetan.


      • ihmeellistä
        sage8 kirjoitti:

        Sekoilet skitsojen tapaan, minua ei koske mitkään muut säännöt kuin mitkä itselleni asetan.

        Olet tyypillinen skitsofrenikko!


      • ihmeellistä kirjoitti:

        Olet tyypillinen skitsofrenikko!

        Etkö osaa muuta kuin apinoida vastauksia?


      • ihmeellistä
        sage8 kirjoitti:

        Etkö osaa muuta kuin apinoida vastauksia?

        Sinä et osaa muuta kuin toistaa vastauksia - olethan papukaija. Mutta skitsofreeninen papukaija.


      • sage8 kirjoitti:

        Älä puhu peetä. Jo kymmenen käskyn viidennellä pykälällä VT:kin käskettiin olla tappamatta. Se annettiin nimenomaan juutalaisille. Vanhaan aikaan.

        "Älä puhu peetä. Jo kymmenen käskyn viidennellä pykälällä VT:kin käskettiin olla tappamatta. Se annettiin nimenomaan juutalaisille. Vanhaan aikaan."

        - Käsky on oikeasti kuudes, ja käsky ei ole "Älä tapa" vaan "Älä MURHAA". Käsky ei siis kiellä tappamista, vaan murhaamisen. On olemassa oikeutettua tappamista, kuten itsepuolustukseksi, sodassa ja yhteiskunnan langettama kuolemantuomio murhasta.

        Tässä käsky nopeasti läpi käytynä:
        https://www.youtube.com/watch?v=9tLNxlGhTIc


      • George_L kirjoitti:

        "Älä puhu peetä. Jo kymmenen käskyn viidennellä pykälällä VT:kin käskettiin olla tappamatta. Se annettiin nimenomaan juutalaisille. Vanhaan aikaan."

        - Käsky on oikeasti kuudes, ja käsky ei ole "Älä tapa" vaan "Älä MURHAA". Käsky ei siis kiellä tappamista, vaan murhaamisen. On olemassa oikeutettua tappamista, kuten itsepuolustukseksi, sodassa ja yhteiskunnan langettama kuolemantuomio murhasta.

        Tässä käsky nopeasti läpi käytynä:
        https://www.youtube.com/watch?v=9tLNxlGhTIc

        Minun katekismuksessa älä tapa käsky on viides mutta se on sivuseikka ja tuosta asiasta, onko se oikea muoto "tapa" vai "murhata" en ala kiistelemään. Yleensä se on ymmärretty nimenomaan että se on "älä tapa."


      • kui2

        Tappamisesta ja murhaamisesta puhe. "älä tapa" ja "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu" - Toisinaan näyttää että näillä ei ole mitään merkitystä. Missä ei saa tappaa tai ei saa miekkaan tarttua, hah, selittäkää nyt jälleen.

        Mutta on taas tietyst toinen kohta jossa Jeesus kehottaa sen miekan hankkimaan, onko se koettelemista vai miten teille lie selitetty - jossainhan teille kuitenkin selitetään miten on nää ajateltava ja sitte vain uskotte niin. :)


      • oletko.noin.tyhmä
        kui2 kirjoitti:

        Tappamisesta ja murhaamisesta puhe. "älä tapa" ja "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu" - Toisinaan näyttää että näillä ei ole mitään merkitystä. Missä ei saa tappaa tai ei saa miekkaan tarttua, hah, selittäkää nyt jälleen.

        Mutta on taas tietyst toinen kohta jossa Jeesus kehottaa sen miekan hankkimaan, onko se koettelemista vai miten teille lie selitetty - jossainhan teille kuitenkin selitetään miten on nää ajateltava ja sitte vain uskotte niin. :)

        Onko ihmisten tappaminen ainoa tapa minkä keksit miekan käytölle?
        Oletko koskaan kuullut esim. petoeläimiltä tai väkivaltaisilta ihmisiltä puolustautumisesta?


      • sage8 kirjoitti:

        Minun katekismuksessa älä tapa käsky on viides mutta se on sivuseikka ja tuosta asiasta, onko se oikea muoto "tapa" vai "murhata" en ala kiistelemään. Yleensä se on ymmärretty nimenomaan että se on "älä tapa."

        Raamatussa on oikeutettua tappamista; kuten eläinuhrit, eläimien tappaminen ruuaksi, ihmisten tappaminen; itsepuolustukseksi, sodassa ja kuolemanrangaistus. Käsky ei siis voi kieltää kaikkea tappamista kun Raamattu säätää nämä asiat, eikä se kielläkään kun käsky on alkukielen mukaan 'Älä murhaa'. Vahingossa tappaneet olivat oikeutettuja pakenemaan turvakaupunkiin VT:n aikana, eivätkä olleet kuolemanrangaistuksen alaisia, joka tuli siis murhaamisesta, ei oikeutetusta tappamisesta tai vahingossa tappamisesta.

        Ei-oikeutettu tappaminen on taas murhaamista.


    • Mennyttä_aikaa

      "Vaan tieteentekijät eivät ole löytäneet Lähi-Idän alueelta yhtään israelilaisten, eivät toistaiseksi muidenkaan alueella eläneiden heimojen tekemiä joukkohautoja."

      Kuinkas kun ISRAELILAISILLA oli tuo Filistealaisongelman lopullinen ratkaisu annettu oikein jonkun jumalan toimesta tehtäväksi? Mihin juutalaiset hautasivat murhaamansa naiset, lapset, vanhukset..?.
      Taitaa löydösten laatu riippua siitä kuka ne löytää ja kuka tutkii. ;)

      Eivät tainneet haudata lainkaan kansanmurhan uhreja, kuten eivät nykyäänkää. Palestiinalaiset ovat nyt Israelin hampaissa ja ryöstettävinä. Ovat ikäänkuin tämän ajan Filistealaisia??? Uskonnon varjolla vainottavia ja tapettavia omassa maassaan.

      Jumalan käskystäkö? PASKAN VITUT!

      • väärä.pyyhkimistyylisi

        Onko vittusi paskassa?
        Pyyhi jatkossa edestä taakse päin!


      • kui2
        väärä.pyyhkimistyylisi kirjoitti:

        Onko vittusi paskassa?
        Pyyhi jatkossa edestä taakse päin!

        Taas meni sivuun asiasta sulla.


      • opettelisipyyhkimään
        kui2 kirjoitti:

        Taas meni sivuun asiasta sulla.

        Kai sillä on hermot kireällä jos pyhkii aina eteen päin ja vittu on paskassa.


    • kui2

      Onkohan "oikeauskoisten" mieli jakautunut kahteen osastoon..-> toinen puoli ymmärtää ihan hyvin että julmuus on julmuutta, mutta toinen, - Ei missään nimessä ymmärrä, hm..

      Te hyväksytte kaikki kauheudet, jotka kohdistuvat "niihin toisiin" noin vain, kun uskotte ohjeitten tulleen Jumalalta, mutta ette esim. silmän repimiskehotusta sen vietellessä.

      • No, eikö tuo ole jo tullut esiin aika selvästi että joillakin uskovilla on kaksoisstandardit - toiset omaa itseä varten ja toiset muita varten.

        Kertoo vain täydellisestä kyvyttömyydestä asettua toisen asemaan sekä sokeutta nähdä laajoja perspektiivejä - elämää katsotaan vain omasta navasta käsin.


      • mene.hoitoon
        mummomuori kirjoitti:

        No, eikö tuo ole jo tullut esiin aika selvästi että joillakin uskovilla on kaksoisstandardit - toiset omaa itseä varten ja toiset muita varten.

        Kertoo vain täydellisestä kyvyttömyydestä asettua toisen asemaan sekä sokeutta nähdä laajoja perspektiivejä - elämää katsotaan vain omasta navasta käsin.

        Sinäkö attehomottaja tuomitset Jumalan?! Olet sairaampi kuin kukaan muu tällä palstalla!


      • MitesOnkaan
        mene.hoitoon kirjoitti:

        Sinäkö attehomottaja tuomitset Jumalan?! Olet sairaampi kuin kukaan muu tällä palstalla!

        Minä tuomitsen kaikki Jumalat jotka katsovat oikeudekseen tappaa ihmisiä.
        Ja myös ihmiset jotka jonkin Jumalan nimeen tappavat toisia ihmisiä tai hyväksyvät Jumalalleen oikeuden tappaa ihmisiä.


      • haisetpahalle
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Minä tuomitsen kaikki Jumalat jotka katsovat oikeudekseen tappaa ihmisiä.
        Ja myös ihmiset jotka jonkin Jumalan nimeen tappavat toisia ihmisiä tai hyväksyvät Jumalalleen oikeuden tappaa ihmisiä.

        Mikä sinä haiseva koiranraato olet tuomitsemaan yhtään ketään?!


      • MitesOnkaan
        haisetpahalle kirjoitti:

        Mikä sinä haiseva koiranraato olet tuomitsemaan yhtään ketään?!

        Yhtä hyvä tuomitsemaan kun sinä kirjoittelemaan.


      • väärä.vastaus
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Yhtä hyvä tuomitsemaan kun sinä kirjoittelemaan.

        Koiranraato ei tuomitse vaan haisee!


      • MitesOnkaan
        väärä.vastaus kirjoitti:

        Koiranraato ei tuomitse vaan haisee!

        No minä kuitenkin tuomitsen. Samalla oikeudella kun sinä kirjoittelet paskaa.


      • väärä.vastaus
        MitesOnkaan kirjoitti:

        No minä kuitenkin tuomitsen. Samalla oikeudella kun sinä kirjoittelet paskaa.

        Et sinä utomitse vaan haiset kuten kaikki muutkin koiranraadot.


      • mummomuori kirjoitti:

        No, eikö tuo ole jo tullut esiin aika selvästi että joillakin uskovilla on kaksoisstandardit - toiset omaa itseä varten ja toiset muita varten.

        Kertoo vain täydellisestä kyvyttömyydestä asettua toisen asemaan sekä sokeutta nähdä laajoja perspektiivejä - elämää katsotaan vain omasta navasta käsin.

        "No, eikö tuo ole jo tullut esiin aika selvästi että joillakin uskovilla on kaksoisstandardit - toiset omaa itseä varten ja toiset muita varten."

        - Mistä olet johtopäätöksesi tehnyt? Millä perusteella?

        "Kertoo vain täydellisestä kyvyttömyydestä asettua toisen asemaan sekä sokeutta nähdä laajoja perspektiivejä - elämää katsotaan vain omasta navasta käsin."

        - Tarkoitatko että Jumala on paha ja sadistinen? Toisin sanoen Jumalan antamat käskyt eivät VT:ssä ollut oikeutettuja? Pidätkö VT:n Jumalaa julmana? Uskotko että Jumala antoi israelilaisille sota- ja hävityskäskyjä? Vai uskotko että valittu kansa keksi ne omasta päästään, Jumalaa kuuntelematta? Mikä tarkoittaa sitä ettet usko ja luota Raamattuun? Olivatko kanaanin kansat oikeamielisiä ja heidän elämäntapansa hyviä ja esimerkillisiä? Tekivätkö israelilaiset väärin hävittäessään kansoja ja kaupunkeja, kun heillä oli siihen Jumalan käsky? Vai olivatko nämä Jumalan käskyt tai jumalallinen mandaatti siis vain ihmisten keksimää sodan oikeuttamiseksi? Tuomitsetko Jumalan? Onko UT:n Jumala sama kuin VT:n? Kenen asemaan pitäisi muuten asettua? Kanaanilaisten? Millaisia laajoja perspektiivejä on vaikea nähdä ja millä perusteella? Ja millä ihmeen perusteella syytät muita 'elämän katsomisesta vain omasta navasta käsin'?


        Entä eikö sillä ole mitään eroa kun Islamin; Koraanin, Sunnan, Hadithien ja profeetta Muhammadin esimerkki velvoittavat muslimia aina ja kaikkialla tappamaan vääräuskoisia, mutta Raamatun oikeutetut hävityskäskyt olivat taas voimassa yhdessä paikassa ja tiettyyn aikaan? Jeesus ei kehottanut murhaamaan ja tappamaan, mutta Muhammad kehotti ja KÄSKI, tehden itse niin. Ja ainoa VARMA keino paratiisin pääsemiseksi islamissa on kuolla marttyyrinä taistelussa vääräuskoisia vastaan... Joten kertoisitko vähän enemmän näistä kaksoisstandardeista...?

        Onko tarkoituksesi suojella islamin uskoon liittyvää murhaamista?


      • MitesOnkaan
        väärä.vastaus kirjoitti:

        Et sinä utomitse vaan haiset kuten kaikki muutkin koiranraadot.

        Ei en todellakaan "utomitse" vaan TUOMITSEN, luku- ja kirjoitustaidossa puutteita?


      • MitesOnkaan
        George_L kirjoitti:

        "No, eikö tuo ole jo tullut esiin aika selvästi että joillakin uskovilla on kaksoisstandardit - toiset omaa itseä varten ja toiset muita varten."

        - Mistä olet johtopäätöksesi tehnyt? Millä perusteella?

        "Kertoo vain täydellisestä kyvyttömyydestä asettua toisen asemaan sekä sokeutta nähdä laajoja perspektiivejä - elämää katsotaan vain omasta navasta käsin."

        - Tarkoitatko että Jumala on paha ja sadistinen? Toisin sanoen Jumalan antamat käskyt eivät VT:ssä ollut oikeutettuja? Pidätkö VT:n Jumalaa julmana? Uskotko että Jumala antoi israelilaisille sota- ja hävityskäskyjä? Vai uskotko että valittu kansa keksi ne omasta päästään, Jumalaa kuuntelematta? Mikä tarkoittaa sitä ettet usko ja luota Raamattuun? Olivatko kanaanin kansat oikeamielisiä ja heidän elämäntapansa hyviä ja esimerkillisiä? Tekivätkö israelilaiset väärin hävittäessään kansoja ja kaupunkeja, kun heillä oli siihen Jumalan käsky? Vai olivatko nämä Jumalan käskyt tai jumalallinen mandaatti siis vain ihmisten keksimää sodan oikeuttamiseksi? Tuomitsetko Jumalan? Onko UT:n Jumala sama kuin VT:n? Kenen asemaan pitäisi muuten asettua? Kanaanilaisten? Millaisia laajoja perspektiivejä on vaikea nähdä ja millä perusteella? Ja millä ihmeen perusteella syytät muita 'elämän katsomisesta vain omasta navasta käsin'?


        Entä eikö sillä ole mitään eroa kun Islamin; Koraanin, Sunnan, Hadithien ja profeetta Muhammadin esimerkki velvoittavat muslimia aina ja kaikkialla tappamaan vääräuskoisia, mutta Raamatun oikeutetut hävityskäskyt olivat taas voimassa yhdessä paikassa ja tiettyyn aikaan? Jeesus ei kehottanut murhaamaan ja tappamaan, mutta Muhammad kehotti ja KÄSKI, tehden itse niin. Ja ainoa VARMA keino paratiisin pääsemiseksi islamissa on kuolla marttyyrinä taistelussa vääräuskoisia vastaan... Joten kertoisitko vähän enemmän näistä kaksoisstandardeista...?

        Onko tarkoituksesi suojella islamin uskoon liittyvää murhaamista?

        Ei paljoa lohduta vedenpaisumuksessa kuolleita se että sinun mielestäsi asialle oli oikeutus. Ihmishenki ei taida olla sinulle minkään arvoinen jos tappamiselle on Jumalasi "oikeutus". Et siis eroa mitenkään niistä ketä syytät murhaamisesta.


      • väärä.vastaus
        MitesOnkaan kirjoitti:

        Ei en todellakaan "utomitse" vaan TUOMITSEN, luku- ja kirjoitustaidossa puutteita?

        Et sinä haiseva koiranraato mitään tuomoitse vaan haiset! Mene äidilles uhoamaan : D


      • MitesOnkaan
        väärä.vastaus kirjoitti:

        Et sinä haiseva koiranraato mitään tuomoitse vaan haiset! Mene äidilles uhoamaan : D

        En myöskään "tuomoitse" vaan TUOMITSEN.
        Alakoulukin jäänyt kesken?


      • väärä.vastaus
        MitesOnkaan kirjoitti:

        En myöskään "tuomoitse" vaan TUOMITSEN.
        Alakoulukin jäänyt kesken?

        Edelleenkään kaltaisesi haisevat koiranraadot eivät tuomitse yhtään ketään joten lopeta leikkisi, että jotakin muka olisit!


      • MitesOnkaan kirjoitti:

        Ei paljoa lohduta vedenpaisumuksessa kuolleita se että sinun mielestäsi asialle oli oikeutus. Ihmishenki ei taida olla sinulle minkään arvoinen jos tappamiselle on Jumalasi "oikeutus". Et siis eroa mitenkään niistä ketä syytät murhaamisesta.

        Olivatko vedenpaisumuksessa kuolleet oikeamielisiä ja hyviä ihmisiä? Heilläkin oli paljon aikaa tehdä parannusta, mutta eivätpä tehneet. Tietysti puolustelet heitä kun maailma alkaa mennä samanlaiseksi kuin silloinkin!

        "Ihmishenki ei taida olla sinulle minkään arvoinen jos tappamiselle on Jumalasi "oikeutus"."

        - Oletko saanut jostain päähäsi että ihmishenki olisi ollut arvokas näille vedenpaisumuksessa hukkuneille? Oikeuttaako Jumala viattomien tappamisen? - Vastaus on ettei oikeuta. Olivatko vedenpaisumuksessa hukkuneet viattomia? - No eivät todellakaan olleet! Jumalalla on elämän antajana oikeus myös ottaa elämä pois, ja asettaa jokaiselle ihmiselle elämän aika ja raja. Onko ihmiselämä sinulle minkään arvoinen kun puolustelet murhaajien elämää, mutta et uhrien?


      • MitesOnkaan
        George_L kirjoitti:

        Olivatko vedenpaisumuksessa kuolleet oikeamielisiä ja hyviä ihmisiä? Heilläkin oli paljon aikaa tehdä parannusta, mutta eivätpä tehneet. Tietysti puolustelet heitä kun maailma alkaa mennä samanlaiseksi kuin silloinkin!

        "Ihmishenki ei taida olla sinulle minkään arvoinen jos tappamiselle on Jumalasi "oikeutus"."

        - Oletko saanut jostain päähäsi että ihmishenki olisi ollut arvokas näille vedenpaisumuksessa hukkuneille? Oikeuttaako Jumala viattomien tappamisen? - Vastaus on ettei oikeuta. Olivatko vedenpaisumuksessa hukkuneet viattomia? - No eivät todellakaan olleet! Jumalalla on elämän antajana oikeus myös ottaa elämä pois, ja asettaa jokaiselle ihmiselle elämän aika ja raja. Onko ihmiselämä sinulle minkään arvoinen kun puolustelet murhaajien elämää, mutta et uhrien?

        "Jumalalla on elämän antajana oikeus myös ottaa elämä pois, ja asettaa jokaiselle ihmiselle elämän aika ja raja."
        Tuo ei koske minua koska en usko sinun Jumalaasi.

        "Onko ihmiselämä sinulle minkään arvoinen kun puolustelet murhaajien elämää, mutta et uhrien?"
        Missä muka näin sanoin? Pahoitteli vain sinun Jumalasi tappamien (murhaamien?) ihmisten (murhan uhrien) kohtaloa. Uhrien, joiden kuoleman sinä hyväksyt uskosi takia.

        Mikä sinut siis erottaa niistä ketä syytät ? Uskontosi ja Jumalasi nimi?


      • MitesOnkaan
        väärä.vastaus kirjoitti:

        Edelleenkään kaltaisesi haisevat koiranraadot eivät tuomitse yhtään ketään joten lopeta leikkisi, että jotakin muka olisit!

        Ketä pyysit kirjoittamaan puolestasi kun ei tullut enää kiroitusvirheitä?


    • Tämän ketjun luettuaan huomaa miten pieni ero (jos eroa ollenkaan) on eri uskontojen fundamentalisteilla.

      Islamilaiset fundamentalistit ovat hyvin lähellä Krisitittyjä fundamentalista ajatusmaailmaltaan, vain uskon nimi on eri.

      Surullisinta on se että nämä fundamentalistit eivät itse ymmärrä tätä(kään) asiaa.

      • odotan.faktaa

        Voinet antaa esimerkkejä näiden fundisten kirjoituksista tässä ketjussa?


      • odotan.faktaa kirjoitti:

        Voinet antaa esimerkkejä näiden fundisten kirjoituksista tässä ketjussa?

        No jos luet ketjun niin sieltä niitä löydät, miksi kyselet tyhmiä?


      • kurreliinille.käpy
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        No jos luet ketjun niin sieltä niitä löydät, miksi kyselet tyhmiä?

        Älä taas lässytä Taavetti!


      • kurreliinille.käpy kirjoitti:

        Älä taas lässytä Taavetti!

        Lukutaitosikin on alakoulutasoa? Kuten kirjoitutustaitosi?
        :-D


      • Oletko asunut molempien ryhmittymien kanssa kun noin hyvin väität asian tietäväsi? Vai oletko vain viher-vassari joka suojelee islamia henkeen ja vereen?

        "Islamilaiset fundamentalistit ovat hyvin lähellä Krisitittyjä fundamentalista ajatusmaailmaltaan, vain uskon nimi on eri."

        - Kerro nyt ihmeessä miten ovat hyvin lähellä!


      • kurreliinille.käpy
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lukutaitosikin on alakoulutasoa? Kuten kirjoitutustaitosi?
        :-D

        Matkimisesikin on alakoulutasoa. Olet säälittävä reppana!


      • George_L kirjoitti:

        Oletko asunut molempien ryhmittymien kanssa kun noin hyvin väität asian tietäväsi? Vai oletko vain viher-vassari joka suojelee islamia henkeen ja vereen?

        "Islamilaiset fundamentalistit ovat hyvin lähellä Krisitittyjä fundamentalista ajatusmaailmaltaan, vain uskon nimi on eri."

        - Kerro nyt ihmeessä miten ovat hyvin lähellä!

        Lue ja ymmärrä.


      • kurreliinille.käpy kirjoitti:

        Matkimisesikin on alakoulutasoa. Olet säälittävä reppana!

        Kaikissa taidoissa kuitenkin parempi kuin sinä. :-D


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lue ja ymmärrä.

        Jos islam käskee tappamaan vääräuskoisia ja kristinusko ei, niin mitä pitäisi ymmärtää?


      • George_L kirjoitti:

        Jos islam käskee tappamaan vääräuskoisia ja kristinusko ei, niin mitä pitäisi ymmärtää?

        Aloita omien kommenttiesi lukemisesta ja yritä ymmärtää. Se on tosin sinulle varmasti mahdotonta.
        Kuten jo aikaisemmin sanoin: "Surullisinta on se että nämä fundamentalistit eivät itse ymmärrä tätä(kään) asiaa."


      • onko-näin
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Aloita omien kommenttiesi lukemisesta ja yritä ymmärtää. Se on tosin sinulle varmasti mahdotonta.
        Kuten jo aikaisemmin sanoin: "Surullisinta on se että nämä fundamentalistit eivät itse ymmärrä tätä(kään) asiaa."

        Uhkaako George katkaista päitä jossakin vai onko jo peräti tehnyt niin? :O


      • onko-näin kirjoitti:

        Uhkaako George katkaista päitä jossakin vai onko jo peräti tehnyt niin? :O

        Toistetaan taas kun lukutaidossakin näyttää olevan puutteita:
        "Surullisinta on se että nämä fundamentalistit eivät itse ymmärrä tätä(kään) asiaa."


      • turhakiistää

        "Islamilaiset fundamentalistit ovat hyvin lähellä Krisitittyjä fundamentalista ajatusmaailmaltaan, vain uskon nimi on eri."

        Tuo täyttä paskaa. Mikään muu uskonto heittele homoja alas katolta! Eikä tarvitse olla edes "fundamentalisti" islamissa kannattaakseen sellaista. Toimintatavat ja uskomukset ovat täysin erilaisia eri uskonnoissa. Muiden uskontojen kuin islamin fundamentalistit eivät varmasti ole tappamassa tai vahingoittamassakaan sinua jos et itse ole aggressiivinen heitä kohtaan, mutta muslimifundet tappavat ja häpäisevät kuolleen ruumiisi useaan otteeseen vain sen takia että olet vääräuskoinen.


      • turhakiistää kirjoitti:

        "Islamilaiset fundamentalistit ovat hyvin lähellä Krisitittyjä fundamentalista ajatusmaailmaltaan, vain uskon nimi on eri."

        Tuo täyttä paskaa. Mikään muu uskonto heittele homoja alas katolta! Eikä tarvitse olla edes "fundamentalisti" islamissa kannattaakseen sellaista. Toimintatavat ja uskomukset ovat täysin erilaisia eri uskonnoissa. Muiden uskontojen kuin islamin fundamentalistit eivät varmasti ole tappamassa tai vahingoittamassakaan sinua jos et itse ole aggressiivinen heitä kohtaan, mutta muslimifundet tappavat ja häpäisevät kuolleen ruumiisi useaan otteeseen vain sen takia että olet vääräuskoinen.

        Lukutaidossasi on parantamisen varaa. Sanoin "ajatusmaailmaltaan".

        Tosin, jos fundamentalistit saisivat päättää Suomen laiesta veikkaan että esim. homojen oikeudet olisivat melko surkeat Suomessa.


      • kurreliinille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lukutaidossasi on parantamisen varaa. Sanoin "ajatusmaailmaltaan".

        Tosin, jos fundamentalistit saisivat päättää Suomen laiesta veikkaan että esim. homojen oikeudet olisivat melko surkeat Suomessa.

        Perustele veikkauksesi, kurreliini!


      • kurreliinille kirjoitti:

        Perustele veikkauksesi, kurreliini!

        Veikkaus on veikkaus. Sinäkin voit veikata ihan oman järkesi perusteella ja tulos voi olla väärä tai oikea. Veikkaus ei ole fakta.
        Suomen kielen ymmärryksessä taas puutteita?


      • tambio.kurreliinille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Veikkaus on veikkaus. Sinäkin voit veikata ihan oman järkesi perusteella ja tulos voi olla väärä tai oikea. Veikkaus ei ole fakta.
        Suomen kielen ymmärryksessä taas puutteita?

        Kurreliini olet tyhmä ja ääliö :D keksi oman etusi nimissä itsellesi jotakin järkevämpää tekemistä kuin levitellä koiranraadon hajuasi täällä!


      • tambio.kurreliinille kirjoitti:

        Kurreliini olet tyhmä ja ääliö :D keksi oman etusi nimissä itsellesi jotakin järkevämpää tekemistä kuin levitellä koiranraadon hajuasi täällä!

        Siiryit sitten törkeyksien kirjoittelemisesta jo uhkailemaan.
        Uhkaaminen taitaa olla täysin palstan sääntöjen vastaista, jopa rikos.


      • tambio.kurreliinille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Siiryit sitten törkeyksien kirjoittelemisesta jo uhkailemaan.
        Uhkaaminen taitaa olla täysin palstan sääntöjen vastaista, jopa rikos.

        Jos et tajua omaa etuasi niin ole tajuamatta! Älysi ei riitä muuhun kuin paskan suoltamiseen!


      • tambio.kurreliinille kirjoitti:

        Jos et tajua omaa etuasi niin ole tajuamatta! Älysi ei riitä muuhun kuin paskan suoltamiseen!

        Jatkat siis uhkailua? Mitä seuraa jos en noudata uhkaustasi?


      • kui2

        Kas, "tambio.kurreliinille" puolustanee vain pikkasen omaa uskonnäkemystään, siks kai hieman "kiivas" puheenparsi. 'Oikealle' uskovalle on vissiin kaikki sallittua vaan ei muille...(Ainakin hävyttömät puheet).

        Kukaan ei muistuta synnillisestä kielenkäytöstä täälläkään..vaikka uskonveljeä kuuluis ojentaa. hi-hi.


      • kui2 kirjoitti:

        Kas, "tambio.kurreliinille" puolustanee vain pikkasen omaa uskonnäkemystään, siks kai hieman "kiivas" puheenparsi. 'Oikealle' uskovalle on vissiin kaikki sallittua vaan ei muille...(Ainakin hävyttömät puheet).

        Kukaan ei muistuta synnillisestä kielenkäytöstä täälläkään..vaikka uskonveljeä kuuluis ojentaa. hi-hi.

        Uhkailu lienee tämän lahkon tapa yrittää hiljentää ne ketkä ovat eri mieltä tai jotka ajattelevat omilla aivoillaan.


    • kui2

      Luiskahtaa kummasti sivuraitelle taas monet kommentit, se on harmillista.

      En voisi ajatella alkavani milloinkaan sellaisen uskonsuuntauksen jäseniksi joilta tietty odotetaan tuollaisen "kaksoisstandardi" ajattelun kykyä, siinähän se on kuin pitäis niellä kaikki nämä sivumausteetkin siinä samalla jos antais elämänsä näitten ryhmien ohjailtavaksi. Ei riitä että uskoo siihen ytimeen vaan koko ajatusmaailmansa pitäis - myydä joittenkin hallintaan.

      • Missä Raamattu käskee tappamaan ihmisiä ainoastaan sen takia, että he ovat vääräuskoisia, ja että siitä saa varman pelastuksen Jumalan luo? Missä Jeesus antaa samanlaisia kehotuksia ja käskyjä kuin islamin kaunis esimerkki, profeetta Muhammad? Missä Raamattu sallii pedofilian?


      • Hyghjnjj
        George_L kirjoitti:

        Missä Raamattu käskee tappamaan ihmisiä ainoastaan sen takia, että he ovat vääräuskoisia, ja että siitä saa varman pelastuksen Jumalan luo? Missä Jeesus antaa samanlaisia kehotuksia ja käskyjä kuin islamin kaunis esimerkki, profeetta Muhammad? Missä Raamattu sallii pedofilian?

        Missä raamattu kieltää pedofilian?


      • kui2
        George_L kirjoitti:

        Missä Raamattu käskee tappamaan ihmisiä ainoastaan sen takia, että he ovat vääräuskoisia, ja että siitä saa varman pelastuksen Jumalan luo? Missä Jeesus antaa samanlaisia kehotuksia ja käskyjä kuin islamin kaunis esimerkki, profeetta Muhammad? Missä Raamattu sallii pedofilian?

        Eksä ymmärrä että se on aivan tasan saman mihin vedoten tuollasia murhenäytelmiä järjestetään, samaa mielettömyyttähän se on ja syntyy tosi pahaa ja raakalaismaista jälkeä.

        Minähän kerroin jo yhtä "kauniista" esimerkistä R:matussa, eikö se vakuuta sua tarpeeksi että hirvetää oli?

        Ja onhan R:matussa kuvauksia jossa muut kansat ajetaan pois juutalaisten tieltä - kun Jumala oli luvannut Juutalaisille alueita, eikö sen Jerikon kaupungin kohdallakin ollut kyse kaupungin valtaamisesta sen asukkailta pois? vai miten se meni..

        Mä pkirjoitin nyt vain alkuaan kyllä siitä esim. josta kirjoitin, mikä siinä oli parempaa R:ssa? ei mennä nyt muihin juttuhin.

        Kauheuksiahakin taitaa olla molemmissa kirjoissa ihan tarpeeksi. Se on vain si niin käsittämättömän outoa kun toiseen löytyy aina puollustuspuhe vaikka miten hirveitä kuvauksia olis - niin ei siinä mitää?

        Ja toisessa nähdään oitis kauheudet kauheuksina. Etkö ymmärrä tosiaan tätä?


    • HänonPelastaja

      Voisitkos opiskella myös Uuden testamentin sanoman,miksi Jumala lähetti Jeesuksen tähän maailmaan? Hän antoi ainosyntyisen Poikansa sinun ja minunkin puolestani.Tämä sovitus muslimeilta puuttuu,siksi he epätoivoisesti ja raakalaismaisesti yrittävät puhdistaa maailmaa.

      • kerransilmätavautuu

        "Tämä sovitus muslimeilta puuttuu,siksi he epätoivoisesti ja raakalaismaisesti yrittävät puhdistaa maailmaa"

        Aivan samma puhdistusta nuo uskosta osattomat luterilaisetkin harrastaa. Muummelikin yrittää esiintyä niin soviitelevana kuin vaan, mutta kaikesta paistaa läpi viha uskovia kohtaan, joka on samalla myös vihaa Jeesusta, uskovien Herraa kohtaan. Eli nuo vastustelijat ovat myös fundamentalisteja tosessa mielessä, eli vastustelussa.


      • linkittäjämummeli
        kerransilmätavautuu kirjoitti:

        "Tämä sovitus muslimeilta puuttuu,siksi he epätoivoisesti ja raakalaismaisesti yrittävät puhdistaa maailmaa"

        Aivan samma puhdistusta nuo uskosta osattomat luterilaisetkin harrastaa. Muummelikin yrittää esiintyä niin soviitelevana kuin vaan, mutta kaikesta paistaa läpi viha uskovia kohtaan, joka on samalla myös vihaa Jeesusta, uskovien Herraa kohtaan. Eli nuo vastustelijat ovat myös fundamentalisteja tosessa mielessä, eli vastustelussa.

        Mummeli se pahin uskovien vihaaja ja puhdistuksen yrittäjä tällä palstalla on.


    • Niin_on_outoa

      Jeesuksen naulasivat juutalaiset ristille ja pilkkasivat ja häpäisivät häntä, kun hän avuttomana riutui ristillä siksi, että sinäkin saatanan tekopyhä kiihkokristitty saisit syntisi anteeksi. Vittu niin isoa ristiä ookkaa että sillä riippumalla sinun saatanan piilohomon ja pedofiilin synnit saisi hyvitettyä.

      Painu vittuun kiihkokristitty farisealainen kusipää!

    • Rukoilkaamme

      Jeesus kuoli ristillä siksi, että sinäkin saisit tänäkin päivänä VIHATA SAMARIALAISIA ja muita muslimeja. Ja että saisit tappaa Filistealaiset, kuten raamatussasi määrätään, heti sen "älä tapa" käskyn jälkeen. Että saisit tuettua Patmosta ja Israelia, kun se ampuu ohjuksilla Gaasan lapsia.

    • Penuela

      Juu.. Niinpä. .psalmissa sanotaan. ." Isken lastesi päät kallioon" tuhon ne viimeiseen henkeen..ja silloin kiitän että.olen sinun Jumalasi. Mistä luulet että sanassa puhutaan!? Mistä ylimalkaan sanassa puhutaan!? Voin kertoa..psalmissa puhutaan ihmisessä olevassaa pahuudesta. .minussakin olevasta pahuudesta...pahuus minussa..kyllä! Haluan että se tapetaan..Etkö sinä haluaisi samoin?

      • itku.vai.nauru

        On todellakin surkuhupaisaa, että aloittaja on sekaisin kuin käkikello ja ihan omasta tahdostaan!


      • kui2

        Tarkoitatko sanoa että ihminen tappoi R:matun tektissä omaa pahuttaan kaikki jotka eteen sattuivat,naiset,lapset, vauvat kaikki listittiin omaa piruuttaan vaan EIKÄ JUMALAN KÄSKYSTÄ?

        No niin se kyllä voi ollakin mahdollista, pystyväthän ihmiset järjestämään vaikka minkä sortin murhenäytelmiä joka puolella maailmaa tänääkin ihan omaa surkeuttaan, se on kyllä totta. mutta jos Jumala vedetään siihen kuvioon mukaan, epäilyttää kyllä pahasti.


    • pelastusontullut

      Mutta ilosanoma onkin se. Että Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan . Uskokaa evankeliumi . Pitäkää Jeesus rakkaana .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe