Raamattu on huijausten kirja

EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI

Raamatuussa EI ole yhtäämn sanaa joka EI valehtele EIKÄ sellaista pystytä osoittamaan. Raamattu valehtelee ja huijaa joka sanalla. Kaikki mitä siihen on kirjoitettu on valetta.

35

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoainoastaan

      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että hän antoi ainoan Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan .

    • tulepoispimeästä

      Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
      Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI

        En minä kiellä että Jeesus on Kristus vaan minä kiellän kaiken mitä raamattu sanoo, sillä kaikki mitä siellä sanotasn on täyttä valettsa eikä yksikään sana pidä paikkaansa.


      • Moikkamoi8
        EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI kirjoitti:

        En minä kiellä että Jeesus on Kristus vaan minä kiellän kaiken mitä raamattu sanoo, sillä kaikki mitä siellä sanotasn on täyttä valettsa eikä yksikään sana pidä paikkaansa.

        Ajatteliko Jeesus, ettei senaikainen Raamattu ole totta? Ei. Samoin ei pitäisi meidänkään.


      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI kirjoitti:

        En minä kiellä että Jeesus on Kristus vaan minä kiellän kaiken mitä raamattu sanoo, sillä kaikki mitä siellä sanotasn on täyttä valettsa eikä yksikään sana pidä paikkaansa.

        Etsi kohta joka ei pitäisi paikkaansa,ennekuin väittelet totuuksia vastaan.


      • Sanotaan-näin-päin
        kuulija4 kirjoitti:

        Etsi kohta joka ei pitäisi paikkaansa,ennekuin väittelet totuuksia vastaan.

        Taitaapa "luulijalle" tuottaa vaikeuksia löytää raamatun tarinakokoelmasta tarina joka pitäisi paikkansa?


      • Jeesus kävelee veden päällä joka pitää paikansa.
        Silloin Pietari sanoi hänelle: "Herra, jos se olet sinä, niin käske minun tulla luoksesi vettä pitkin." jae 28 Tule!" sanoi Jeesus. Pietari astui veneestä ja käveli vettä pitkin Jeesuksen luo..jae 29 Löytyy Matt 14:28,29
        ovat kerran taphtueet.


      • Olitko.paikalla
        kuulija4 kirjoitti:

        Jeesus kävelee veden päällä joka pitää paikansa.
        Silloin Pietari sanoi hänelle: "Herra, jos se olet sinä, niin käske minun tulla luoksesi vettä pitkin." jae 28 Tule!" sanoi Jeesus. Pietari astui veneestä ja käveli vettä pitkin Jeesuksen luo..jae 29 Löytyy Matt 14:28,29
        ovat kerran taphtueet.

        Nuohan on jotain ihmisten kirjoittaman kirjan sekopäisiä horinoita,
        Niillä ei ole mitään todistusvoimaa.


      • Meneekö.jakeluun
        kuulija4 kirjoitti:

        Etsi kohta joka ei pitäisi paikkaansa,ennekuin väittelet totuuksia vastaan.

        Homma etenee siis näin, jos joku väittää jotain ihmeellistä tapahtuneen, niin todistustaakka on hänellä.
        Esim. jos joku väittää nähneensä mustia lentäviä kissoja, niin hänen pitää se todistaa, eikä suinkaan sen, joka ei usko kissojen lentävän.
        Tulkoon mainituksi, että en ole nimimerkki "EI.EI.JA.VIELÄ.KERRAN.EI"


      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI
        Meneekö.jakeluun kirjoitti:

        Homma etenee siis näin, jos joku väittää jotain ihmeellistä tapahtuneen, niin todistustaakka on hänellä.
        Esim. jos joku väittää nähneensä mustia lentäviä kissoja, niin hänen pitää se todistaa, eikä suinkaan sen, joka ei usko kissojen lentävän.
        Tulkoon mainituksi, että en ole nimimerkki "EI.EI.JA.VIELÄ.KERRAN.EI"

        Todistus taakka on totinen asia. Jos joku sanoo nähneensä lentäviä mustia kissoja niin etsinensimmäisen mustan kissan käsiini ja käsken sellaista väittäneen todistaa sillä kissalla että mustat kissat lentävät.


      • Olitko.paikalla kirjoitti:

        Nuohan on jotain ihmisten kirjoittaman kirjan sekopäisiä horinoita,
        Niillä ei ole mitään todistusvoimaa.

        ythtä paljo kuin että suolle on suonut elämän,hänen kauttaan,miten sen käytä siitä olet vatsuussa,viimeisellä tuomiolla.


    • 12__13

      "Raamattu valehtelee ja huijaa joka sanalla. Kaikki mitä siihen on kirjoitettu on valetta."

      Näkyvissä ei ole yhtään hyvää syytä uskoa tuota.

      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI

        Dan. 6:24 Ja kuningas käski tuoda ne miehet, jotka olivat syyttäneet Danielia, ja heittää heidät lapsineen ja vaimoineen jalopeurain luolaan; eivätkä he ehtineet luolan pohjaan, ennenkuin jalopeurat hyökkäsivät heidän kimppuunsa ja murskasivat kaikki heidän luunsa.

        Kuka on yhä niin tyhmä ja idiootti että jaksaa uskoa peurojen, siis märehtivien sorkkaeläinten, syövän ja raatelevan nälissään ihmisiä tai että joku mieilikuvitus jumala olisi ylipäätä niin julma etyä heittäisi miehet vaimoineen ja lapsineen mielikuvitus olento peurojen raadeltaviksi?


      • 12__13

        Jalopeura (leijona) on eri asia kuin peura.


      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI
        12__13 kirjoitti:

        Jalopeura (leijona) on eri asia kuin peura.

        Kyllä se peura on, niin kuin siihen on kirjoitettu. Siksi raamattu on valehteleva satukirja.


      • ViimeinenVipunen

        Suomessa ei ollut leijona- sanaa kun ensimmäisiä raamatunkäännöksiä tehtiin. Oli pakko keksiä sana, jonka täkäläiset ihmiset ymmärtävät. Jalopeura sanana voi myös viitata myyttiseen Hiiden hirveen tai jokihevoseen, joista jälkimmäinen hukutti ja söi ihmisiä, joten tarkoitus meni perille.
        Eihän Suomessa tunnettu lohikäärme- sanaakaan, vaikka meillä on kyllä yksi sitä muistuttava taruolento: Kratti.


    • 12__13

      "Raamattu valehtelee ja huijaa joka sanalla. Kaikki mitä siihen on kirjoitettu on valetta."

      Erittäin köykäisiä väitteitä, kun ei esitetä yhtään hyvää syytä uskoa noita.

    • rtfwe

      Sana on Jeesus. Eli kieltämällä' sanan, kiellät Jeesuksen.

      • Jobinpostia

        Ilm.19:13. Ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. Siis Jumala löytyy Raamatun, kansien välistä.


    • Kuplapuhkeaa

      2Moos.3:14. Jumala vastasi Moosekselle: Minä olen se, joka minä olen. Ja hän sanoi viellä: Minä olen lähetti minut teidän luoksenne. Tässä Jumala lähetti itsensä matkaan. Tuom.9:8-15. Puut ja pensaat puhuu. Job.12:7-9. Kalatkin puhuu.

      • JokoSelkenee

        Mooses oli maanpaossa midianissa ja nainut midianin papin tyttären. Kerran kun Mooses oli paimentamassa heimon lampaita, yksi lampaista erkani laumasta ja Mooses lähtinsen perään jättäen muut lampaat vartiotta. Karanneen lampaan sijaan Mooses löysi jotain pensaan kaltaista joka paloi liekillä ja joka ei polttanut vaikka sitä koski. Siitä lähti metaanin katkuinen katku ja se työntyi kalliosta. Silloin pensas alkoi puhumaan, käski esnin riisua kengät sillä paikka oli pyhä ja sitten se jyskytti Mooseksen päähän ohjeet miyä israelin kansan suhteen. Kun Mooses kysyi kuka rikin katkuinen pensas oli tämä vastasi "Ehje ašer ehje" ja se tarkoittaa -Minä olen joka minä olen-. Viimein pensas sanoi Moosekselle: "Sano sinä israelilaisille: Minä olen lähettänyt minut teidän luksenne." Niin Mooses palasi Egyptiin orjien luo ja sanoi heille kovaan ääneen "Minä olen lähetyänyt minut teidän lueksenne!" Israelilaiset hämmästelivät että Mooses oli sanonut lähettäneensä itsensä heidän luokseen.


      • JokoSelkenee kirjoitti:

        Mooses oli maanpaossa midianissa ja nainut midianin papin tyttären. Kerran kun Mooses oli paimentamassa heimon lampaita, yksi lampaista erkani laumasta ja Mooses lähtinsen perään jättäen muut lampaat vartiotta. Karanneen lampaan sijaan Mooses löysi jotain pensaan kaltaista joka paloi liekillä ja joka ei polttanut vaikka sitä koski. Siitä lähti metaanin katkuinen katku ja se työntyi kalliosta. Silloin pensas alkoi puhumaan, käski esnin riisua kengät sillä paikka oli pyhä ja sitten se jyskytti Mooseksen päähän ohjeet miyä israelin kansan suhteen. Kun Mooses kysyi kuka rikin katkuinen pensas oli tämä vastasi "Ehje ašer ehje" ja se tarkoittaa -Minä olen joka minä olen-. Viimein pensas sanoi Moosekselle: "Sano sinä israelilaisille: Minä olen lähettänyt minut teidän luksenne." Niin Mooses palasi Egyptiin orjien luo ja sanoi heille kovaan ääneen "Minä olen lähetyänyt minut teidän lueksenne!" Israelilaiset hämmästelivät että Mooses oli sanonut lähettäneensä itsensä heidän luokseen.

        Mooses ei valitettavasti ollut historiallinen hahmo, vaan tarina eli satu, jonka edeltäjä oli Sargon.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Akkadin_Sargon

        Fiktiivisten tarinoiden kertominen totena on valehtelemista, mutta kristinuskonharhaisen ei valheiden seurauksia tarvitse pelätä kolmioepäjumalansa olemattomuuden vuoksi.


      • Herttareeti
        he-ma kirjoitti:

        Mooses ei valitettavasti ollut historiallinen hahmo, vaan tarina eli satu, jonka edeltäjä oli Sargon.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Akkadin_Sargon

        Fiktiivisten tarinoiden kertominen totena on valehtelemista, mutta kristinuskonharhaisen ei valheiden seurauksia tarvitse pelätä kolmioepäjumalansa olemattomuuden vuoksi.

        Nämä uskonharhaiset ovat pelureita. Kaiken varalta he uskovat (ovat uskovinaan) raamatun tarinat, pedaten näin itselleen taivaspaikkaa.
        Eikä siinä huonosti käy vaikka raamattu olisi täyttä huijausta, eivät he kuoltuaan tietäisi tulleensa petetyksi, kuten ei mistään muustakaan.


      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI
        JokoSelkenee kirjoitti:

        Mooses oli maanpaossa midianissa ja nainut midianin papin tyttären. Kerran kun Mooses oli paimentamassa heimon lampaita, yksi lampaista erkani laumasta ja Mooses lähtinsen perään jättäen muut lampaat vartiotta. Karanneen lampaan sijaan Mooses löysi jotain pensaan kaltaista joka paloi liekillä ja joka ei polttanut vaikka sitä koski. Siitä lähti metaanin katkuinen katku ja se työntyi kalliosta. Silloin pensas alkoi puhumaan, käski esnin riisua kengät sillä paikka oli pyhä ja sitten se jyskytti Mooseksen päähän ohjeet miyä israelin kansan suhteen. Kun Mooses kysyi kuka rikin katkuinen pensas oli tämä vastasi "Ehje ašer ehje" ja se tarkoittaa -Minä olen joka minä olen-. Viimein pensas sanoi Moosekselle: "Sano sinä israelilaisille: Minä olen lähettänyt minut teidän luksenne." Niin Mooses palasi Egyptiin orjien luo ja sanoi heille kovaan ääneen "Minä olen lähetyänyt minut teidän lueksenne!" Israelilaiset hämmästelivät että Mooses oli sanonut lähettäneensä itsensä heidän luokseen.

        Sanoin ertei raamatussa ole yhtäänsanaa joka olisi totta vaan kaikki mitä siihen on kirjoitettu on valetta, ei siis ole olemassa mitään Mosesta, tai Egyptin orjia.


      • Herttareeti kirjoitti:

        Nämä uskonharhaiset ovat pelureita. Kaiken varalta he uskovat (ovat uskovinaan) raamatun tarinat, pedaten näin itselleen taivaspaikkaa.
        Eikä siinä huonosti käy vaikka raamattu olisi täyttä huijausta, eivät he kuoltuaan tietäisi tulleensa petetyksi, kuten ei mistään muustakaan.

        Tuo varmuuden vuoksi uskominen tunnetaan nimella Pascalin vaaka.

        On siinä todella huonon onnen mahdollisuus, jos sijoittaa uskonsa väärään jumalaan.

        Jos nimittäin oikea jumala vastoin kaikkea todennäköisyyttä on olemassa, ei hen varmaankaan hyvällä katso kristinuskonharhaisten harjoittamaa epäjumalanpalvontaa.

        Pascalin vaakaa korjaisin siten, että ilman pitäviä todisteita ei kannata uskoa yhteenkään jumalaan.


      • 675756856
        EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI kirjoitti:

        Sanoin ertei raamatussa ole yhtäänsanaa joka olisi totta vaan kaikki mitä siihen on kirjoitettu on valetta, ei siis ole olemassa mitään Mosesta, tai Egyptin orjia.

        valehtelet
        kaikki mitä sanot on valhetta alusta loppuun saakka, sillä sinulla on valheen isä


      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI
        675756856 kirjoitti:

        valehtelet
        kaikki mitä sanot on valhetta alusta loppuun saakka, sillä sinulla on valheen isä

        Sanoo raamattu mitä sanoo niin valehteler ja kaikki mitä siihen on kirjoitettu on valehtee ja on väärässä.


    • Setä.neuvoo

      Jumalan hullutus ihmisiä viisaampi, 1. Kor 1.

      Valetta Raamattu tai ei, mutta ihmisten todellisuudeksi Jumala sen on säätänyt joka tapauksessa.

      • ei-lahkolain

        Raamattu on totta. Ihminen ei vain voi heti sitä ymmärtää. Vasta kun Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan, johdattaa Hän ihmisen kaikkeen totuuteen. Eli avaa sanaa ihmiselle oikein ymmärrettynä.


      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI
        ei-lahkolain kirjoitti:

        Raamattu on totta. Ihminen ei vain voi heti sitä ymmärtää. Vasta kun Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan, johdattaa Hän ihmisen kaikkeen totuuteen. Eli avaa sanaa ihmiselle oikein ymmärrettynä.

        Pyhää Henkeä ei olemassa eikä uskovaisilla liioin muunkaalaista henkeä. Henkiolentoihin uskominen täysin älytöntä. Itselläni ei ole henkeä eikä kenelläkään muullakaan ole, eikä sellaisen olemaassaoloa voi todistaa. Täytyy olla täysi hullu jos luulee että isessä jokin henki pihisee ja puhuttelee. Ihminen on vain aineellista materiaa ja ihmisellä on siksi vain aineellinen arvo.


    • ViimeinenVipunen

      No entä kuningas Salomo ja kunigas Ussia (vai oliko se sittenkin Hiskia)? On löydetty Ussian aikaisia rahoja, joihin on kuvattu Ussian kasvonpiirteet. Salomon rakennuttama temppelikin on ollut olemassa.
      On löydetty babylonialainen reliefi, jossa kuvataan Jerusalemin valtausta. Tästä on maininta Raamatusta. Ja eikö Nebukadnessar ollut oikea Babylonin hallitsija?
      Samaten yhdessä toisessa todistuskappaleessa puhutaan assyrialaisten Jerusalem-piirityksestä, jonka aikana suurin osa sotajoukosta kuoli ruttoon. Tämäkin mainitaan Raamatussa.
      Ovatko Raamatussa mainituille eläimille annettu vasta jälkikäteen sen mukaiset nimet? Ei, vaan ne eläimet tunnettiin sillä nimellä jo siihen aikaan kun Talmudia kirjoitettiin.
      Siinai- vuori on löydetty, samoin reitti jota Israelilaiset pakenivat Egyptistä (tästä on joskus tullut dokumentti). Riittävän kova tuuli pystyy halkaisemaan suuriakin vesimassoja, sen todistivat amerikkalaiset tiedemiehet.
      Eikö Niinive ollutkaan aikansa suurimpia kaupunkeja? Eikö Kuolleenmeren rannoilta olekaan löydetty kaupunkien raunioita? Eikö sellaisia kansoja kuin esimerkiksi filistealaiset, ollut olemassakaan?

      Tosi asia on, että Raamattu on totta, sekä henkisesti että historiallisesti. Mutta kadotuksen ihmiset ummistavat silmänsä tältä totuudelta, jotta kävisi toteen tämä Herran sana:
      "Synti kuiskii väärintekijän sydämessä, niin ettei hän enää pelkää Jumalaa...Hänen sanansa ovat pahat ja petolliset. Hän hylkää viisauden ja toimii väärin."
      Ja edelleen:
      "He ovat silmänsä ummistaneet, etteivät he näkisi, ja korvansa sulkeneet, etteivät he kuulisi, etten minä parantaisi heitä."

    • alfa123om2222

      "Jumalan hullutus ihmisiä viisaampi, 1. Kor 1.

      Valetta Raamattu tai ei, mutta ihmisten todellisuudeksi Jumala sen on säätänyt joka tapauksessa."

      Raamatun mukaan Jumala on ainoa voimallinen ja ainoa viisas. Samaisen kirjan mukaan hän käyttää voimaansa lähinnä pahuuteen. Esim. kansanmurhiin, helvetin perustamiseen, ikuiseen kiduttamiseen, kieltäjiensä tuhoamiseen jne. Tuon voiman käyttämistavan mukaan häntä voisi lähinnä vihata. Mutta missä oli Jumala kun pari päivää sitten tarvitsin yskänlääkettä ja rukoilin sitä. Ei pihinän pihinää kuulunut, vaan myöhästyin yskänlääkkeen hankinnassa yhden vuorokauden mikä merkitsi yhtä yskien valvottua yötä.

      Tuo toinen ominaisuus eli Jumalan viisaus on yhtä kinkkinen asia. Rakastamme hänen viisauttaan ja ylistämme häntä siitä. Tutkimme kirjoituksia niihin perustuvan viisauden takia. Mutta keille hän jakaa suurimman osan viisauttaan. Vaikka hän sanoo olevansa ainoa Jumala niin viisautta hän jakaa Hare Krisna liikkeelle, islamille, kristityille ja monille muille ns. "epäjumalille" ja vihollisilleen. Hän vain harvoin jakaa suurinta viisautta omilleen esim. juutalaisille.

    • paju4

      Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. 1.Kor. 1:21

      • EI.EI.JA.VIELÄ.KERRA.EI

        NE jotka uskovat satuihin ovat vähäjärkisiä mielisairaita ja niiden oikeapaikka on psykiatrian suljetulla. Ei sellaisten impesillien pitäminen irrallaan ole turvallista.


    • alfa123om22

      Sadut ovat ihan mukavia mielikuvituksen ja mielialan kohottajia. Sadut harvoin ovat vaarallisia paitsi mikäli olosuhteet ovat aivan barbaariset jo muutenkin. itse olin nuorena fanaattinen ja fundamentalistinen, mutta silti raamatun lukijaa sitovat voimat olemaan käyttämättä epäoikeudenmukaisesti väkivaltaa tai vääryyttä.

      Kun raamattu esim. sanoo Genesiksessä, että kaikki eläimet olivat kavalia ja niistä ei ole mitään apua Aadamille sekä Jeesus sanoo Vuorisaarnassa: Laki on peräisin vanhoilta eli ihmisiltä; niin ymmärrän helposti, että laki ei sovellu eläinten välisten suhteiden säätelyyn, vaan on tarkoitettu lähinnä ihmiskunnalle.

      Ja vielä kun laki sanoo, että lain noudattaja palkitaan kaksinkertaisesti niin ymmärrän, että lain tarkoitus on viedä syntisiltä rahat ja omaisuus. Eli lain perustarkoitus on omaisuuden riistäminen "heikkojen" käsistä. Se, että raamattu on mitä on ei kumoa tavallista maalaisjärkeä ja järjen käyttäminen on raamatun lukijallekin sallittua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe