Raamattu on täysin typerä kirja

AteistinOikeesti

Raamattu on niin älytön ja typerä satukirja täynnä älyttömyyksiä ja epäuskottavia kertomuksia että miksi sitä tulisi ylipäätään ymmärtää saati edes lukea. Itse en ole sitä hölynpölyä koskaan lukenutkaan enkä aijo opukseen tulevaisuudessakaan koskea. En ymmärrä myöskään mikä siinä kirjassa, jonka kristityt sepittivät noin 1500 vuotta sitten lonkalta loruillakseen satu Jeesuksesta, oikein jaksaa kiinnostaa. Ei siinä kirjassa ole edes kunnon juonta vaan sen kappaleet ovat täysin ristiriitaisia ja epäyhteinäisiä kannesta kanteen. Mielestäni Raamattu on vain yksi suuri typerä kirja täynnä kristittyjen valheita.

20

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästyttää

      Kyseiseen satukirjaan uskovat, kuvittelevat olevansa jopa muita viisaampia. Povatessaan riemurinnoin epäuskoisille ikuista kidutusta olemattoman helvetin tulessa.

    • Trolloti.trolloti.troo

      Trollolloo.

      • Pitihän.se.arvata

        Oliko sinulla mitään älyllistä sanottavaa, tuskinpa vaan?


      • Trolloti.trolloti.troo
        Pitihän.se.arvata kirjoitti:

        Oliko sinulla mitään älyllistä sanottavaa, tuskinpa vaan?

        Trollolloo.


      • amms

        On sanottavaa kun jehovantodistajat julisti että maailmanloppu on sinä yönä tulossa ja ei se minun laiturille vaan tullutkaan muuta kun täysikuu???


    • Minä olen lukenut Raamatun ja rohkenen olla täysin eri mieltä kuin sinä.
      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=321&t=377

      • Löytötavaratoimisto

        Löydetty palstalta:

        Suomalaiset merimiehet lauloivat tämän kerran Kuubassa. Nyt nämä lopun ajan rajun eksytyksen  miehet -  Halujen haalia  Alfa, Suuri ekumeeninen rakastaja Kalamos ja Teoillaan totisen parannuksen tehnyt Mikko - laulavat tätä uusin sanoin Suomessa:
                                       
        Me kuljimme hurmoksissa,
        kai hiukkasen horjuen. 
        Oli vihan viiniä juotu,
        Ja yö oli ihmeellinen. 
        Joku huomasi sattumalta
        - se oli kai Kalamos -
        että ylistyslaulu sulle ,
        ihan velvollisuutemme on.

        Ja kolmisin seisahduimme
        me alle sun ikkunas
        ja punaisen lampun näimme
        me palavan huoneessas.
        Ah -muistan - ympärillä
        on ihana Suomen yö,
        ja nuorena, hehkuvana
        joka miehen sydän lyö.

        Me muistimme kuuman veren
        ja jatkuvan rakkauden
        ja jokainen sydämessään
        tuns vielä sun todistelun.
        Ja me kaipasimme jälleen,
        sun saarnaasi solisevaa.
        Ethän tule koskaan
        tätä hurmosta poistamaan?

        Alfa lauloi iloisesti
        ja säesti Kalamos. 
        Mikko nieli kyyneleitä,
        totinen mies kun on.
        - Niin, rakastimme sinua silloin
        ja rakastamme vieläkin,
        ja sun punaisen valon säde
        on muistomme kallehin.

        Sinä avasit ikkunasi
        ja kummasti hymyillen,
        sinä annoit jokaiselle
        veren voimasi ihmeellisen.
        Ja me itkimme ilosta silloin,
        kun vaivuimme hurmokseen.
        Ah, hurmos henki sua,
        emme petä milloinkaan.


      • Aamenaamenaamen

        Loistavaa Teuvo, kerrassaan loistava harhautus sinulta jälleen. Kukaan, ei kertakaikkiaan kukaan voisi arvata että käytät nyt nimimerkkiä löytötavaratoimisto.


    • saviseutulainen

      Aloittajalle,

      et ole lukenut Raamattua.
      Pidä sitten mölyt mahassasi!
      Kaikkein kärkkäämpiä ja typerimpiä Raamatun arvostelijoita, suoranaisia teilaajia ovat ne, jotka eivät ole edes koskaan Raamattua avanneet.

      Häpeä tyhmyyttäsi, jos osaat!
      Eipä se tosin sinun kohdallasi taida olla mahdollista.
      Ennenkuin notkahdat polvillesi Jumalan eteen sinäkin.

      P.S. Lukeuduin itse noihin kärkkäisiin arvostelijoihin ateistivuosinani.
      Silti en laillasi voi sanoa, etten ollut koskaan Raamattua avannut enkä ollut päättänyt, etten sitä koskaan tule avaamaankaan.
      Joka tapauksessa väitellessäni uskovien ihmisten kanssa ( minä väittelin! ), en juuri muuta osannut epäuskoni tueksi sanoa kuin, että Raamattu on ristiriitaisuuksia täynnä. Niin olin kuullut jankutettavan lukemattomissa keskusteluissa uskosta osattomien ihmisten parissa.
      Myös rehvastelin "fiksuudellani" väläyttäessäni jo keskustelun avauksena, että Raamattu kaatuu omaan "mahdottomuuteensa" heti alussa:
      Mistä Kain löysi itselleen vaimon!? ( Tuhat miljoonaa kertaa esitetty kysymys! )
      Tätä jaksoin pänkätä - minä kertakaikkinen typerys ja rikkiviisas, jumalaton ihminen.
      Jumalan käsittämättömästä Armosta sain tulla varsin varttuneessa iässä uskoon. Sain ottaa vastaan, minäkin, Jeesuksen Kristuksen syntieni sovittajana ja lunastajanani.
      Sitä minä, kurja syntisäkki, en olisi saattanut kuuna kullan valkeana uskoa.
      Enkä ateistina eläessäni olisi missään tapauksessa edes halunnut.

      KIITETTY OLKOON JUMALA KAIKKIVALTIAS SUURESSA ARMOSSAAN JA PITKÄMIELISYYDESSÄÄN!

    • Muistakaa, teille on puhuttu vertauksilla. Mutta tämä yksi, veljet, älköön olko teiltä salassa; Yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä.
      Pietari.

    • Miten se voi olla sinulle typerä kirja, kun kuitenkin olet löytänyt sieltä onnellisuutesi:

      "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

    • alfa123om22

      Raamattu on vanha kirja ja osoitus melko sivistyneestä kultuurin tasosta jo sangen muinaisina aikoina. Epäilemättä tähän päivään mennessä on syntynyt tai tehty paljon raamattua "suurempia" kirjoja kuten ehkä Jungin Analyyttiset psykologiset teokset.

      Raamattua lukemalla en itse päässyt kovin pitkälle elämässä, vaan elämä ikään kuin tuhoutui hyödyttömänä. Vasta kun kävin Jerusalemissa 1996 ja sain sieltä uutta uskoa aloin löytämään järkeä elämääni. Tutustuin mm. Koraaniin ja Hare Krishna liikkeen kirjoihin sekä avoimin mielin aloin suhtautua kaikkeen mitä maailmassa oli ja lukemaan kaikenlaisia oppeja; kun ennen olin ollut raamatun takia täysin vainoharhainen. Nyt olen onnellisempi. Luen raamattua silloin tällöin ja myös muita kirjoja silloin tällöin ja tiedän, että on tehtävä työtä oman menestyksesä eteen.

      • Et voi olla tosissasi Alfa. Laitatko aikamme psykologian (ihmisviisauden) Jumalan sanan edelle? En ihmettele, että miksi pysyt eksyksissä.

        Laittaisit asiat jo oikeaan järjestykseen.


      • Raamatun kirjoitukset eivät ole niitä helpoimmin tulkittavia asioita, mutta se ei tee kirjoituksista vähäisiä. Mikä muu pelastaa ihmisen, kuin Jumalan tuntemus?

        En viitsi enää tähän aihepiiriin vastata täällä, sillä en halua olla nostamassa tätä aloitusta Raamattu palstan kärkeen.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi Alfa. Laitatko aikamme psykologian (ihmisviisauden) Jumalan sanan edelle? En ihmettele, että miksi pysyt eksyksissä.

        Laittaisit asiat jo oikeaan järjestykseen.

        Jumalan sana? Pidän sitä enemmän kirjeenvaihtajien kirjana , VT on kyllä aikamoinen työ mosekselta, käsittääkseni moses(kin)oli ihminen. Ja kaikki siis jumalan sanaa kuin näkee harhoja ja panee ne jonkun selkärankaisen kaasuolenon piikiin. Korjatkka jos olen väärässä, jokainen kyllä saa uskoa mihin vaan, mutta minä en kyllä usko mihin vaan, joten olen siis kirottu j. ne,, siinä se jumalan armo 😀.


    • Jeesustietotuuselämä

      On helppoa lainata kirjastosta raamattuvideoita vaikka Paavali ja Ilmestyskirja sekä tietysti Jeesus Nasaretilainen niitä on monia filmejä jotka kertoo hyvin sen ajan historialliset tapahtumat . Myös youtubessa löytyy näitä jeesus videoita . Jos ei jaksa lukea.

    • hyuisnnevda

      Itse en ole sitä hölynpölyä koskaan lukenutkaan enkä aijo opukseen tulevaisuudessakaan koskea.


      hyvin tunnut sisällön silti tietävän :)

    • Mielenkiintoistatyhmyytt

      Tämä aloitus on monumentaalinen tyhmyyden ilmaus, onneksi aloittaja ei tuonut nimeään esiin. Hän muodostaa vankkoja Raamatun vastaisia mielipiteiä ja perusteeksi hän ilmoittaa ettei hän ole lukenut Raamattua.

      Aloittaja on niin tyhmä että hänen täytyy olla sunilainen tai ainakin vähintäänkin Teuvon kannattaja.

      • Ymmärsitkö

        Tai sitten aloittaja on muuten vaan melkein yhtä tyhmä, kuin sinäkin.


    • alfa123om22

      Raamatun merkitys ilmenee juutalaiseen sapattiateriaan liittyvästä kolmesta siunauksesta tai kiitoksesta: 1. Kiitos siitä, että PYHITÄT meitä sanallasi.

      Kun ympärillä on vain moukkia ja tietämättömiä tai intohimoisia ihmisiä niin tahtoo usein vetäytyä lukemaan raamattua. Jotta voisi saada sydämeensä hyvyyden ilmapiirin ja tuntisi olonsa korkeaksi eikä matalaksi.

      On kuin vetäytyisi sikoläävästä ja saapuisi valkopukuisten hohtavien enkelten kokoukseen sen asemesta kun lukee raamattua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe