kirpputorisäästöt

kirpparilta

Moni käy kirpputorilta vaatteita. Sieltä löytää myös muita tavaroita laidasta laitaan. Rahan tulvaa myyduistä tuotteista ei tule, mutta vitriinituotteista sain minäkin 36,00 euroa. Sieltä löysin kuusikymmen senttisen omenaviinipullon, uskoisin tai sitten se on kaljapullo. Tonkan ostin ja mietin, että eipä mene rikki, kun tuohon parikymmentä vuotta seteleitä ja lantteja heittää. Tonkka olikin sisältä rikki joten se siitä. Jäljelle jäi omenaviinipullo. Ihmettelyä aiheutti ennen kaikkea käyttötarkoitus. Koristeena jotkut pitää mutta minä tonkasta luovuttuani säästän lantteja pulloon. Kun ensi kuun alku koittaa, käyn kirppiksellä ja lisäksi täytän koko pullon pohjan ja silloin voin kehuskella kaikkein uteliaimmille naapireille pullon sisällöstä. No, eurojahan niiden pitää olla, mutta minut tuntien koko rahan edestä. Saa nähdä kiinnostaako lanttini.

1

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevaisuuttani

      Tonkka eli maitoastia ei ole enää käytössä. Ennen vanhaan niitä oli sataan litraan asti. Kymmenen tai kahden kymmenen litran tonkka käy mielestäni jos haluaa tehdä kotipankin tonkasta. Peilari on pienempi viiden tai kymmenen litran astia ja sopii muuhunkin säilytykseen nykyään. Minä avasin säästötilin ja otin käytön eston, koska en voi nostaa silloin rahoja tililtä heti. Otin sen säästääkseni rahat ensi vuodeksi. Pitkäaikainen säästö on edessä ja vain minä voin pilata sen, jos en osaa olla tuhlaamatta. Jännitän ensi kuun alkua, että millainen pakonomainen tunne minut valtaa tuhlaamaan. Kun olen koko kesän ja kevään kieltäytynyt tuhlaamasta viimeisiä rahojani, niin olen oppinut, että kaikkea saa mutta kukaan ei kaikkea tarvitse. Näin minäkin olen säästänyt, vaikka koskaan en ole säästänyt kuukautta pidempää aikaa tilillä rahaa. Aina on tullut tunne että nyt pitää käyttää kaikki ja nopeasti. Aloitin pienestä. Laitoin muutaman kolikon tilille ja niitä olen säilyttänyt nyt kohta kuukauden. Kaikki muu on mennyt. olen päättänyt vuosia aikaa sitten ruveta säästämään mutta en ole onnistunut liiallisen tuhlailevaisuuden takia. Aina on ollut tarve tuhlata. Nyt on päämäärä, jota kohti yritän. Ja tarve tuhlata on saatava aisoihin tai elämäni tuhoutuu omasta aloitteestaan. Siksi minulla on käytön esto säästötilillä. Näin en voi nostaa heti kaikkia rahojani vaan säästän ne tulevaisuuttani varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe