AUTTAKAA - kissa tekee sisälle jatkuvasti

Epätoivoinen_emäntä

Kiltit ihmiset, auttakaa minua ja kissaani!

Minulla on 14 - vuotias, pentuna leikattu kolli.

Hermot alkaa olla riekaleina tämän katin kanssa. Se on minulle rakas kuin mikä, mutta siitä huolimatta en jaksa enää tilannetta.

Kissa on alkanut pissaamaan sinne tänne. Eteisen ulko-oven edusta (parkettilattia), olohuoneen nurkka verhojen lähellä (nyt pääsy estetty osittain), makuuhuoneen kaksi nurkkaa (ei ole tehnyt sen jälkeen kun vaihdoimme siellä järjestystä ja laitoimme kissakarkotetta).

Pissaaminen on yhdistetty aiemmin kovalla olevaan mahaan - kissalla todettiin viisi vuotta sitten ongelmia suolen toiminnassa ja kuivaruoka kiellettiin kokonaan tästä syystä. Saimme ohjeeksi antaa parafiiniöljyä säännöllisesti ja lisänä on suolen toimintaa edistävä jauhe, joka sekoitetaan märkäruokaan.

Lääkärissä ei ole löydetty mitään järisyttävää. Maksa- ja munuaisarvot olivat vähän koholla, lääkäri epäili asian johtuvan suolen toimintahäiriöstä (ravinto ei imeydy samalla tavalla) ja sanoi, että tilannetta tarkkaillaan.

Nyt on kuitenkin tullut sitten tuo jatkuvasti muualle kakkaaminen kuvioihin. Kissa ei välillä ikään kuin ehdi vadille, vaan saattaa alkaa yhtäkkiä tekemään vaikka keskelle lattiaa. Joskus tekee ihan minne sattuu - vaikka sänkyyn.

Vadeille on esteetön pääsy, hiekka ei ole muuttunut vuosiin ja mikään muukaan oikeastaan ei ole muuttunut. En tiedä mitä tehdä.

Olen ostanut kissanpissanhajunpoistajaa ja pessyt aina nämä kohdat sillä - ei auta.
Olen ostanut Feliway suihketta, joka leviää asuntoon pistorasian kautta - ei auta.
Olen ostanut kissakarkotetta - ei auta (erityisesti tuo eteisen ulko-oven edusta on se lempipaikka).
Olen yrittänyt opettaa uudelleen vadille, eli aina kantanut vatiin kun olen ehtinyt huomata että tekee muualle

Silti lähes joka päivä on lattialla jompaa kumpaa tuotosta.

Mitä hittoa minä voin vielä tehdä!?

Voiko kissalla olla dementia? Unohtaa, mihin tehdä? Jossain luki, että vati pitäisi siirtää sinne minne kissa tekee - mutta miten voin noudattaa tätä kun näitä paikkoja on niin monta??? Ja hienoa laittaa vati keskelle olohuonetta :D

Tällä hetkellä yksi vati on parvekkeella, toinen eteisessä ja kolmas kylpyhuoneessa.

Pliis, auttakaa meitä!

6

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fordtakuu

      Fordissa nykyisin 5 vuoden takuu.

    • kisujapisu

      Joku sairaus kissa parallasi on. Vuosia sitten oma, silloin vasta 3vee, leikattu kollipoikani, alkoi käyttäytyä samoin yhtä-äkkiä. Vein lääkäriin, joka löysi pissatulehduksen. Vaiva hoidettiin, mutta nurkkiin pissiminen jatkui. Tulehdus uusi, lääkäri sanoi, että kun on kerran oppinut nurkkiin pissimään, niin se ei sitä tapaa lopeta! Niinpä lopetettiin surukseni sitten kissa. En toivo Sinulle samaa, kerroinpa vaan oman kokemukseni. Jakselkaa!

    • 1630

      Tuskin se eläinlääkärin 5 vuotta sitten antama raportti on enää relevantti.

    • Epätoivoinen_emäntä

      Uudet arvot on otettu tänä kesänä viimeksi - ei siis viisi vuotta sitten. Ei kai kukaan nojaa niin vanhoihin tuloksiin.........

      Kun on kyse muuten iloisesta, leikkiväisestä ja hyvinvoivasta eläimestä tuntuu piikin ajatteleminen pahalta. Totta kai käsitän kyseessä olevan jo iäkkään eläimen ja kaikenlaista kremppaa voi matkan varrella tulla, sellaistakin joka jää piiloon.

      Idiopatinen virtsatulehdus todettiin tuolloin viisi vuotta sitten, kun vietti yön päivystyksessä ja pelkäsin saavani vain kissan raadon aamulla mukaani. Virtsakoetta ei ole sittemmin otettu, vain verinäyte.

      • asiakuntoon

        No ehkä se virtasakoe kannattas otattaa, sillähän se pissatulehdus tsekkastaan ;)


    • maatiainenjasiamilainen

      Parafiiniahan ei saisi käyttää säänöllisessä käytössä, ainoastaan tarpeen vaatiessa .Parafiini liukastaa suolen ja estää samalla vitamiinien sekä hivenaineiden imeytymistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe