Saako alle 16-vuotias harrastaa seksiä

12-vuotiaan kanssa?

Itse olen 21-vuotias, joten kysymykseni

'Saako alle 16-vuotias harrastaa seksiä 12-vuotiaan kanssa?'

on täysin teoreettinen eikä kohdistu kehenkään yksittäiseen ihmiseen.

Yleisesti on todettu, että suojaikärajaa (16v) nuoremmat saisivat laillisesti harrastaa seksiä keskenään, mutta on kovin vaikea usko, että 15-vuotias saisi esim. 5-vuotiaan kanssa sitä harrastaa.

Lastenkin (alle 16-vuotiaiden) keskuudessa on todettu lapsen hyväksikäyttöä, joten löytyykö keltään FAKTAA näistä lasten välisistä rajoituksista?

117

20006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laki

      Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä RL 20:6§ 1mom tarkoitettua tekoa , JOS osapuolten iässä TAI henkisessä JA ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.

      Kun samaan aikaan rikosoikeudellisen vastuun ikäraja on Suomessa 15 vuotta, niin käytännössä 15 vuotias voi joutua rikosoikeudellisiin seuraamuksiin jos hän on huomattavasti nuoremman kanssa tms. Alle 14 v. toimiessa samalla lailla hän voi sitten joutua sosiaaliviranomaisten kanssa tekemisiin.

      • Sen kun tietäis: D

        No mulla sitten tällanen kysymys:

        Saako vaikka 16 vuotias harrastaa seksiä parikymppisen kanssa vaikka tämän vanhempansa tai vain toinen vanhemmista olisi tätä vastaan?
        Omasta mielestäni siinä ei ole mitään kiellettävää tai syylistyneisyyttä tämän vanhemman osapuolen seksuaalirikokseen hmm.


      • Suomessa kyllä
        Sen kun tietäis: D kirjoitti:

        No mulla sitten tällanen kysymys:

        Saako vaikka 16 vuotias harrastaa seksiä parikymppisen kanssa vaikka tämän vanhempansa tai vain toinen vanhemmista olisi tätä vastaan?
        Omasta mielestäni siinä ei ole mitään kiellettävää tai syylistyneisyyttä tämän vanhemman osapuolen seksuaalirikokseen hmm.

        16-vuotias saa harrastaa seksiä parikymppisen tai vaikka 100-vuotiaan kanssa jos haluaa.
        Suomessa seksin suojaikäraja on juuri tuo 16-v. Ruotsissa jo 15-vuotias saa päättää itse
        seksikumppaninsa iän ja Virossa 14-vuotias.

        Suomessa vain ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme ei?
        Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista erikoistapauksia?


      • Teko ei ole rikos parikymppiselle. Vanhemmalla toki kuitenkin huoltajana on oikeus päättää lapsensa tekemisistä. Siis mitään erityistä oikeutta harrastaa seksiä vastoin vanhempien tahtoa ei ole.

        On huomattava, että nämä lait on tehty asenteella, että lapsi on uhri. Siis on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa.


      • Yx selitys
        Suomessa kyllä kirjoitti:

        16-vuotias saa harrastaa seksiä parikymppisen tai vaikka 100-vuotiaan kanssa jos haluaa.
        Suomessa seksin suojaikäraja on juuri tuo 16-v. Ruotsissa jo 15-vuotias saa päättää itse
        seksikumppaninsa iän ja Virossa 14-vuotias.

        Suomessa vain ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme ei?
        Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista erikoistapauksia?

        "Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme ei?
        Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista erikoistapauksia?"

        Kokeilepas tätä: Kun tuota nimitetään pedofiliaksi, sillä voidaan lietsoa lähes loputtomiin paniikkia väestön keskuudessa. Poliitikot voivat esiintyä "välittävinä" kun vaativat yhä uusia ja ankarampia lakeja estämään "lasten hyväksikäyttöä" ja "törkeitä rikoksia".

        Poliisi taas voi pyytää lisää valtuuksia "pedofilian torjuntaan" ja sensuroida erilaisia ei-pedofiilisia seksisivustoja.


      • Kriittinen ajatus
        okaro kirjoitti:

        Teko ei ole rikos parikymppiselle. Vanhemmalla toki kuitenkin huoltajana on oikeus päättää lapsensa tekemisistä. Siis mitään erityistä oikeutta harrastaa seksiä vastoin vanhempien tahtoa ei ole.

        On huomattava, että nämä lait on tehty asenteella, että lapsi on uhri. Siis on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa.

        " Siis on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa. "

        Miten niin "outoa"? Itse asiassa käsite "lapsi" on outo. Tuota käsitettä ei ollut oikeastaan lainkaan olemassa vielä pari vuosisataa sitten. Lapset kävivät työssä ja tekivät kaikkea mitä aikuisetkin.

        Vasta nyky-yhteiskunnasta on tullut lasten hyysäyksen yhteiskunta.

        "Siis mitään erityistä oikeutta harrastaa seksiä vastoin vanhempien tahtoa ei ole."

        Lapset tietenkään eivät aina kerro näistä "harrastuksista" vanhemmilleen. Siten jos vanhempi ei ole kieltänyt niin voinee harrastaa vapaasti.


      • Kriittinen ajatus kirjoitti:

        " Siis on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa. "

        Miten niin "outoa"? Itse asiassa käsite "lapsi" on outo. Tuota käsitettä ei ollut oikeastaan lainkaan olemassa vielä pari vuosisataa sitten. Lapset kävivät työssä ja tekivät kaikkea mitä aikuisetkin.

        Vasta nyky-yhteiskunnasta on tullut lasten hyysäyksen yhteiskunta.

        "Siis mitään erityistä oikeutta harrastaa seksiä vastoin vanhempien tahtoa ei ole."

        Lapset tietenkään eivät aina kerro näistä "harrastuksista" vanhemmilleen. Siten jos vanhempi ei ole kieltänyt niin voinee harrastaa vapaasti.

        Mitä puppua kirjoitat. Kyllä käsite lapsi on ikivanha ja ero lapsen ja aikuisen väillä on ollut. Toki lapset ovat ennen tehneet työtä ja ihmiset usein ovat elättäneet itsensä n. 15-vuotiaasta asti.

        En viitsi tässä pidemmälle selitellä.Jatkossa koita vastata vuoden sisällä siitä, kun olen kirjoittanut jotain.


      • morojesuidesu
        Kriittinen ajatus kirjoitti:

        " Siis on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa. "

        Miten niin "outoa"? Itse asiassa käsite "lapsi" on outo. Tuota käsitettä ei ollut oikeastaan lainkaan olemassa vielä pari vuosisataa sitten. Lapset kävivät työssä ja tekivät kaikkea mitä aikuisetkin.

        Vasta nyky-yhteiskunnasta on tullut lasten hyysäyksen yhteiskunta.

        "Siis mitään erityistä oikeutta harrastaa seksiä vastoin vanhempien tahtoa ei ole."

        Lapset tietenkään eivät aina kerro näistä "harrastuksista" vanhemmilleen. Siten jos vanhempi ei ole kieltänyt niin voinee harrastaa vapaasti.

        ^paedophile


      • laki3
        Sen kun tietäis: D kirjoitti:

        No mulla sitten tällanen kysymys:

        Saako vaikka 16 vuotias harrastaa seksiä parikymppisen kanssa vaikka tämän vanhempansa tai vain toinen vanhemmista olisi tätä vastaan?
        Omasta mielestäni siinä ei ole mitään kiellettävää tai syylistyneisyyttä tämän vanhemman osapuolen seksuaalirikokseen hmm.

        Se on rikos. 16 vuotiaat aina 18 vuotiaaseen asti saa harrastaa seksiä. Sitten kun ylitetään 18 ja harrastetaan seksiä sitä nuoremman kanssa niin se on rikos.


      • Tokinäin

        Kyllähän 16 vuotiaat ja sen allekkin olevat seksiä harrastaa. Tosin, pääsääntöisesti "käsityön" merkeissä.


      • Mmhm

        Kyllä se näin on


      • MIkaSalonen123
        Suomessa kyllä kirjoitti:

        16-vuotias saa harrastaa seksiä parikymppisen tai vaikka 100-vuotiaan kanssa jos haluaa.
        Suomessa seksin suojaikäraja on juuri tuo 16-v. Ruotsissa jo 15-vuotias saa päättää itse
        seksikumppaninsa iän ja Virossa 14-vuotias.

        Suomessa vain ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme ei?
        Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista erikoistapauksia?

        Eikö se ole pedofiliaa?
        Jos olette perehtyneet aiheeseen PEDOFILIA, ja mitä se tarkoittaa, niin eihän sitä voi muulla todeta kuin, että se on Pedofiliaa.
        Kaikki mikä viittaa Seksuaalisuuteen laissa tiukentuu koko ajan.
        erilaisia rikosnimikkeitä on käytetty jo useita vuosia. mutta meneekö tämä hölmöys jo siihen, että ihmisiä ei saa edes katsoa etteikö tule rekisteriin merkintää??

        Yhä vanhemmat ja vanhemmat katsovat koneiltaan tämän tyyppisille ihmisille suunnattuja sivustoja netistä. joissa on vanha mies puolinen ja nuorehko ns kokematon tyttö.

        Mutta missä menee oikeasti se raja?
        En tarkoita hulluja lainsäädäntöjä.
        Rikos on rikos katsojan silmässä. TÄ?
        ikä on vain numeroita. tä?

        niinkös? Hä?
        Annampas tässä yhden esimerkin, ja vain tämän yhden...
        Espoolais perhe johon kuuluu nimet muutettu tottakai Isä Asko48 . Äiti Aila44. Lapset Jukka21v, Ville19, Satu 15 ja Roosa 13.
        Espoolaisperheen sukulais perhe asuu Mikkelissä. isä Raimo47. Äiti Laura43. lapset sampo 16 ja saku 15.
        Perheet vierailevat vuodessa muutamia kertoja keskenään toistensa luona ym mökkeilyä.
        Raimo ja laura erosivat, heillä ei mennyt pitkään aikaan kovin hyvin.
        Espoolaisperheen tyttö Satu on ollut useasti Mikkelissä Raimon, Sampon ja Sakun perheen luona .
        Isä tunsi jonkinlaista kiintymystä Espoolaisperheen tyttöön Satuun, ja Satu tuli hyvin juttuun Raimon kanssa.
        Raimo kuitenkin piti näppinsä erossa lapsesta.
        Raimo muutti erilleen perheestään Helsinkiin,.
        Raimolla oli kuitenkin vielä ihan hyvät välit Espoolais perheeseen.
        Yhtenä viikonloppuna Asko ja Aila sopivat että Lapset tulisivat Helsinkiin viikonlopuksi Raimon luokse. Sillä He olivat suunnitelleet veneily / mökkiviikonloppua.
        Lapset olivat innoissaan.

        Tästä tulee liian pitkä infoa . joten lyhykäisyydessään.
        Raimo ja Satu pätyivät sänkyyn.
        Olivat nauttineet toistensa seurasta ja myös alkoholia.
        Aamu oli kuulemma Karua ja yhtä painajaista.

        Satu soitti äitilleen mökiltä ja oli shokissa, ja pyysi Äitiänsä tulemaan hakemaan.

        Tästä seurasi Oikeuskäsittely, ja raimoa syytettiin alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
        Jos Raimo ei olisi tarjonnut 17 vuotiaalle Sadulle alkoholipaukkuja. huom kyse ei ollut miedoista juoma annoksista, vaan väkevistä 38% - 40% sisältävistä vahvoista alkoholipaukuista, siinä tarkoituksessa että alaikäinen Lapsi Humaltuu ja Raimon tarkoitus oli seksuaalinen hyväksikäyttö.

        Näillä Nimikkeillä oikeus katsoi Raimon Syylliseksi.
        Mkä viittaa Pedofiliaa, on se että lasta / nuorta henkilöä huomattavasti vanhempi henkilö jonka tarkoitus on seksuaalisen kohtaaminen nuoren henklön kansssa.
        Oli ikä sitten se 100v ja 16v,.
        Mutta laki on laki.
        Olisiko lakia muutettava että alle 18-20 kymppiset saisivat painia omissa ikäluokissaan, eikä vanhemmilla olisi siihen painiryhmään mitään asiaa?... ne mitä tapahtuu alle sen 18vuotiaitten kesken. on erikseen asia.
        Alkoholilakia / tupakkilakia muutetaan kyllä 16v - 18 vuotias.
        MInun mielestäni se on pedofiliaa ja erittäin törkeää vielä sellainen että jos huomattavasti vanhempi henkilö on kiinnostunut itseään huomattavasti nuoremmasta henkilöstä seksuaalisessa mielessä.

        Sitten mitä vielä tulee seksuaaliseen hyväksikäyttöön, niin, se että Henkilö menee baariin tai muuten juottaa ja tarjoaa toiselle henkilölle alkoholijuomia humaltumis tarkoituksena käyttää toista seksuaalisesti hyväkseen. oli ikä mikä tahansa.
        se on seksuaalista hyväksikäyttöä.
        Sä juotat toista humaltumistarkoituksena käyttääkses sitä hyväkses. Tajuutko pointin?


      • Anonyymi
        MIkaSalonen123 kirjoitti:

        Eikö se ole pedofiliaa?
        Jos olette perehtyneet aiheeseen PEDOFILIA, ja mitä se tarkoittaa, niin eihän sitä voi muulla todeta kuin, että se on Pedofiliaa.
        Kaikki mikä viittaa Seksuaalisuuteen laissa tiukentuu koko ajan.
        erilaisia rikosnimikkeitä on käytetty jo useita vuosia. mutta meneekö tämä hölmöys jo siihen, että ihmisiä ei saa edes katsoa etteikö tule rekisteriin merkintää??

        Yhä vanhemmat ja vanhemmat katsovat koneiltaan tämän tyyppisille ihmisille suunnattuja sivustoja netistä. joissa on vanha mies puolinen ja nuorehko ns kokematon tyttö.

        Mutta missä menee oikeasti se raja?
        En tarkoita hulluja lainsäädäntöjä.
        Rikos on rikos katsojan silmässä. TÄ?
        ikä on vain numeroita. tä?

        niinkös? Hä?
        Annampas tässä yhden esimerkin, ja vain tämän yhden...
        Espoolais perhe johon kuuluu nimet muutettu tottakai Isä Asko48 . Äiti Aila44. Lapset Jukka21v, Ville19, Satu 15 ja Roosa 13.
        Espoolaisperheen sukulais perhe asuu Mikkelissä. isä Raimo47. Äiti Laura43. lapset sampo 16 ja saku 15.
        Perheet vierailevat vuodessa muutamia kertoja keskenään toistensa luona ym mökkeilyä.
        Raimo ja laura erosivat, heillä ei mennyt pitkään aikaan kovin hyvin.
        Espoolaisperheen tyttö Satu on ollut useasti Mikkelissä Raimon, Sampon ja Sakun perheen luona .
        Isä tunsi jonkinlaista kiintymystä Espoolaisperheen tyttöön Satuun, ja Satu tuli hyvin juttuun Raimon kanssa.
        Raimo kuitenkin piti näppinsä erossa lapsesta.
        Raimo muutti erilleen perheestään Helsinkiin,.
        Raimolla oli kuitenkin vielä ihan hyvät välit Espoolais perheeseen.
        Yhtenä viikonloppuna Asko ja Aila sopivat että Lapset tulisivat Helsinkiin viikonlopuksi Raimon luokse. Sillä He olivat suunnitelleet veneily / mökkiviikonloppua.
        Lapset olivat innoissaan.

        Tästä tulee liian pitkä infoa . joten lyhykäisyydessään.
        Raimo ja Satu pätyivät sänkyyn.
        Olivat nauttineet toistensa seurasta ja myös alkoholia.
        Aamu oli kuulemma Karua ja yhtä painajaista.

        Satu soitti äitilleen mökiltä ja oli shokissa, ja pyysi Äitiänsä tulemaan hakemaan.

        Tästä seurasi Oikeuskäsittely, ja raimoa syytettiin alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
        Jos Raimo ei olisi tarjonnut 17 vuotiaalle Sadulle alkoholipaukkuja. huom kyse ei ollut miedoista juoma annoksista, vaan väkevistä 38% - 40% sisältävistä vahvoista alkoholipaukuista, siinä tarkoituksessa että alaikäinen Lapsi Humaltuu ja Raimon tarkoitus oli seksuaalinen hyväksikäyttö.

        Näillä Nimikkeillä oikeus katsoi Raimon Syylliseksi.
        Mkä viittaa Pedofiliaa, on se että lasta / nuorta henkilöä huomattavasti vanhempi henkilö jonka tarkoitus on seksuaalisen kohtaaminen nuoren henklön kansssa.
        Oli ikä sitten se 100v ja 16v,.
        Mutta laki on laki.
        Olisiko lakia muutettava että alle 18-20 kymppiset saisivat painia omissa ikäluokissaan, eikä vanhemmilla olisi siihen painiryhmään mitään asiaa?... ne mitä tapahtuu alle sen 18vuotiaitten kesken. on erikseen asia.
        Alkoholilakia / tupakkilakia muutetaan kyllä 16v - 18 vuotias.
        MInun mielestäni se on pedofiliaa ja erittäin törkeää vielä sellainen että jos huomattavasti vanhempi henkilö on kiinnostunut itseään huomattavasti nuoremmasta henkilöstä seksuaalisessa mielessä.

        Sitten mitä vielä tulee seksuaaliseen hyväksikäyttöön, niin, se että Henkilö menee baariin tai muuten juottaa ja tarjoaa toiselle henkilölle alkoholijuomia humaltumis tarkoituksena käyttää toista seksuaalisesti hyväkseen. oli ikä mikä tahansa.
        se on seksuaalista hyväksikäyttöä.
        Sä juotat toista humaltumistarkoituksena käyttääkses sitä hyväkses. Tajuutko pointin?

        pitäisit ees iät tossa sun tarinassa oikeina


      • Anonyymi
        Suomessa kyllä kirjoitti:

        16-vuotias saa harrastaa seksiä parikymppisen tai vaikka 100-vuotiaan kanssa jos haluaa.
        Suomessa seksin suojaikäraja on juuri tuo 16-v. Ruotsissa jo 15-vuotias saa päättää itse
        seksikumppaninsa iän ja Virossa 14-vuotias.

        Suomessa vain ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme ei?
        Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista erikoistapauksia?

        Lapsuus. Sitten tulee teini ikää ja nuoruus. Sitten nuoret aikuiset . Ihminen voi valita itse kumppaninsa myös naiset siis mutta vasta nuorena aikuisena. Lapsi kehittyy aikuiseksi pikkuhiljaa sekä ruumiita että järjen puolesta. Aikuinen on vasta 19-24 vuotiaana sitten 30- vuotiaana jo täysin päättää itse. Vastuu synnyksistä ja vauvan ruuasta vaatteista hygieniasta tulee molemmille sukupuolille eli pitää olla ammatti ja palkkatyö.Naisella pitää olla omaa rahaa omiin menoihin. Et voi raiskata lapsia ja pakottaa synnyttämään alaikäisenä . Ihminen on kokonainen eikä pelkkä sukupuolielin. Elämässä on vastuuta.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Teko ei ole rikos parikymppiselle. Vanhemmalla toki kuitenkin huoltajana on oikeus päättää lapsensa tekemisistä. Siis mitään erityistä oikeutta harrastaa seksiä vastoin vanhempien tahtoa ei ole.

        On huomattava, että nämä lait on tehty asenteella, että lapsi on uhri. Siis on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa.

        Ajattele että omia lapsiasi raiskailee joku vanha ukko.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Mitä puppua kirjoitat. Kyllä käsite lapsi on ikivanha ja ero lapsen ja aikuisen väillä on ollut. Toki lapset ovat ennen tehneet työtä ja ihmiset usein ovat elättäneet itsensä n. 15-vuotiaasta asti.

        En viitsi tässä pidemmälle selitellä.Jatkossa koita vastata vuoden sisällä siitä, kun olen kirjoittanut jotain.

        Ei saa ja ehkäisy pitää hoitaa kuntoon sekä koulutus ammatti ja itse valitsee puolison itselleen.


      • Anonyymi
        laki3 kirjoitti:

        Se on rikos. 16 vuotiaat aina 18 vuotiaaseen asti saa harrastaa seksiä. Sitten kun ylitetään 18 ja harrastetaan seksiä sitä nuoremman kanssa niin se on rikos.

        No voi kun monet harrastaa seksiä vasta aikuisena kun on koulut käyty ja rakastuttu menty naimisiin.


      • Anonyymi
        Suomessa kyllä kirjoitti:

        16-vuotias saa harrastaa seksiä parikymppisen tai vaikka 100-vuotiaan kanssa jos haluaa.
        Suomessa seksin suojaikäraja on juuri tuo 16-v. Ruotsissa jo 15-vuotias saa päättää itse
        seksikumppaninsa iän ja Virossa 14-vuotias.

        Suomessa vain ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme ei?
        Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista erikoistapauksia?

        Kehitysmaissa on surkea lainsäädäntö. Ruotsi on yli seksuaalinen, kaikki tietää heidän blondien huonon maineen.


    • esau

      Ei! ja vielä kerran EI!

      • Jänskä puheenaihe

        Mun mielestä seksi on normaalia yli 1 vuotiaalta


    • N-gen

      Otetaanpa nyt vertailuun tämä.

      Esim. seksuaalipalvelujen ostaminen nuorelta on lakikirjan mukaan sitä, että ostaa alle 18-vuotiaalta (esim 17-vuotiaalta) seksiä. Toisin sanottuna, jos 16-vuotias tyttö ostaa 17-vuotiaalta pojalta seksiä, 16-vuotias syyllistyy seksuaalipalvelun ostamiseen nuorelta.

      Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on vapaaehtoinen seksi alle 16-vuotiaan kanssa, mikäli osapuolten iässä & henkisessä/ruumiillisessa kypsyydessä on suuri ero. Lakikirja ei sano, ettäkö 15-vuotias ei voisi syyllistyä tekoon.

      Esim. lapsensurma on rikoslaissa sellainen rikos, johon lain tekstin mukaan vain nainen voi syyllistyä. Lapsensurma on tilanne, jossa äiti raskauden jälkeisessä uupumuksessa tappaa lapsensa. Lievempi henkirikos. Jos mies olisi epäiltynä lapsensurmasta, niin kaipa se tarkoittaisi sitä että myös mies voisi siihen syyllistyä, mutta mies ei ole ollut epäiltynä lapsensurmasta.

      Väitän siis näiden perusteella, että 15-vuotias voi syyllistyä nuorena henkilönä tehtyyn lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön - esim. harrastaessaan seksiä 12-vuotiaan kanssa.

      • Ngn

        Unohdin tuossa mainita olennaisen.

        Eli sen, että erään 2000 ilmestyneen uutisen mukaan vuonna 1999 90% lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä epäillyistä oli aikuisia ja nuorin oli 15-vuotias.


      • Mies ei voi syyllistyä lapsensurmaan. Mies vastaavassa tilanteessa tuomitaan muusta henkirikoksesta, kuten taposta. Sama koskee miestä, joka auttaa naista teossa. Sama toki koskee myös muita naisia kuin juuri synnyttänyttä.


      • Motto4449

        Ite oon 13vuotta ja oli iha mahtava eka kerta viikko sit luotettavan pojan kaa ja mun mielestä on oma asia minkä ikäsenä kokeilee ekan kerran


      • Anonyymi

        Minä vaan kysyn. Ootko poika?


      • Anonyymi
        Motto4449 kirjoitti:

        Ite oon 13vuotta ja oli iha mahtava eka kerta viikko sit luotettavan pojan kaa ja mun mielestä on oma asia minkä ikäsenä kokeilee ekan kerran

        👎👎👎


      • Anonyymi
        Ngn kirjoitti:

        Unohdin tuossa mainita olennaisen.

        Eli sen, että erään 2000 ilmestyneen uutisen mukaan vuonna 1999 90% lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä epäillyistä oli aikuisia ja nuorin oli 15-vuotias.

        Arabien pornovideoilla netissä näkyy kyllä niin nuoria poikia ja tyttöjä ettei varmasti ole kuin 10-14 vuotiaita. Myös YouTubessa. Arabimaissa on egyptiläinen orjakauppa ja haaremikultuuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arabien pornovideoilla netissä näkyy kyllä niin nuoria poikia ja tyttöjä ettei varmasti ole kuin 10-14 vuotiaita. Myös YouTubessa. Arabimaissa on egyptiläinen orjakauppa ja haaremikultuuri.

        Profeetta Muhammed oli itse pedofiili joten ei ole ihme että perinne jatkuu yhä edelleen muslimimaissa.


    • thrhwsr

      sehän riippuu ihan siitä, että kuinka paljon nuorempi.
      Jos kyseessä on esimerkiksi toinen 12-vuotias niin tuskin katsotaan rikosta tapahtuneeksi juuri tuon "ei merkittävää eroa henkisessä tai ruumiillisessa kypsyydessä".
      Tilanne on sitten ihan toinen jos se toinen osapuoli on vaikkapa 15,5-vuotias.

      Toiseksi viimeisessä kappaleessa kuvailemasi yleinen toteamus tarkoittaa juuri näitä kokolailla samanikäisten teinien suhteita, jossa kumpikaan ei kuitenkaan ole vielä 16-vuotias.
      Kyllä 13-vuotiaankin katsotaan tehneen lapsen seksuaalisen hyväksikäytön, jos puuhastelee 5-vuotiaan kanssa. Eipä vain ole rikosoikeudellisesti vastuussa, eli juttu menee lähinnä sossupuolen jutuksi.

      Viimeinen kappale:
      Ei siitä mitään varsinaista faktaa olekaan. Lue rikoslain 20.luku 6§ niin ymmärrät enemmän.
      Siitä sitä sitten tuomari soveltaa tapauskohtaisesti.

      • Anonyymi

        Romanian romanit raiskaa tyttöjä siten asuntovaunussa että ne voi olla samaa sukua ja synnyttää 12- vuotiaana . Kauhean kova kohtelu tytöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romanian romanit raiskaa tyttöjä siten asuntovaunussa että ne voi olla samaa sukua ja synnyttää 12- vuotiaana . Kauhean kova kohtelu tytöille.

        Maassa maan tavalla,


    • TerhX-14v

      luulen että se rajotus on 2 vuotta. eli 16v ja 14v voi harrastaa

      • gw4gtr

        se huomataan. Luulo ei ole tiedon väärti.


      • mk

        ei voi mutta jos molemmat ovat 14v niin voivat harrastaa. Jos toinen on 16v ja toinen 14v niin 16v voidaan syyttää lapsiin sekaantumisesta.


      • hellssinki

        Somali t me toivo, etä lissä ****** suomi ja helsinski! Me rikasta teidä elämä! Me ola ystävälinen. Me tykkä sossu, se hell po money. Kela ja sossy maksa palkaliksa ku nukua pitkään Minä. Saada työturva asunto myos mMe kiittä somiihminen tätisosiaali !


      • Theguyfawkes

        itellä oli pari vuotta nuorempi muija.
        ei saatu harrastaa seksiä.
        vittu mitä paskaa.

        ite olin 17 ja nainen 15.

        ja tietenkin sen isä oli fobba.


      • guu

        Ai oikeen nettipoliisi oli
        Vitsi on marko tyytyväinen


      • Anonyymi
        hellssinki kirjoitti:

        Somali t me toivo, etä lissä ****** suomi ja helsinski! Me rikasta teidä elämä! Me ola ystävälinen. Me tykkä sossu, se hell po money. Kela ja sossy maksa palkaliksa ku nukua pitkään Minä. Saada työturva asunto myos mMe kiittä somiihminen tätisosiaali !

        On somaliassakin sosiaaliturva . Vielä Somalian kielellä.


    • hkjf

      minun mielestä asiaa ei voi mitenkään ottaa seksuaaliseksihyväksikäytöksi jos vaikka 16- vuotias ja 13- vuotias harrastaa seksiä . tarkotan sitä siis sillä että jos molemmat suostuu seksiin ilman mitää maksuja . en tiedä sit onko se sit eri asia jos esim toi 16 - vuotias on poika ja 13 - vuotias tyttö ja sit tää tyttö tuleekin raskaaks niin ehkä sit tää juttu voi mennä eka sossujen kautta sit oikeuteen mutta eikö siinä ole silleen että se tyttö päättää sen haluaako se sen asian menevän oikeuteen ihmetyttää ihan tää suomen laki joka on kyllä vähä outo ! . kertokaa mulle jos olen väärässä tässä asiassa kiitos .

      • pedro bear

        Laki on outo. Kyllä.

        Alle 16-vuotiaalla ei ole oikeutta määrätä omasta seksuaalikäyttäytymisestään. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö EI ole asianomistajarikos, toisin sanoen se on aina syyttäjän harkinnassa nostaako juttua vai ei.

        16-vuotiasta saa panna mielin määrin mutta toimituksesta ei saa ottaa kuvallisia muistoja koska se on lapsipornon tuottamista. Myös alle 16 vuotias voi syyllistyä lapsipornon tuottamiseen.


      • hkjf
        pedro bear kirjoitti:

        Laki on outo. Kyllä.

        Alle 16-vuotiaalla ei ole oikeutta määrätä omasta seksuaalikäyttäytymisestään. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö EI ole asianomistajarikos, toisin sanoen se on aina syyttäjän harkinnassa nostaako juttua vai ei.

        16-vuotiasta saa panna mielin määrin mutta toimituksesta ei saa ottaa kuvallisia muistoja koska se on lapsipornon tuottamista. Myös alle 16 vuotias voi syyllistyä lapsipornon tuottamiseen.

        kiitoksia sulle tiedosta !


      • Hyvä hkjf

        hkjf puhuu asiaa


      • Espee.
        pedro bear kirjoitti:

        Laki on outo. Kyllä.

        Alle 16-vuotiaalla ei ole oikeutta määrätä omasta seksuaalikäyttäytymisestään. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö EI ole asianomistajarikos, toisin sanoen se on aina syyttäjän harkinnassa nostaako juttua vai ei.

        16-vuotiasta saa panna mielin määrin mutta toimituksesta ei saa ottaa kuvallisia muistoja koska se on lapsipornon tuottamista. Myös alle 16 vuotias voi syyllistyä lapsipornon tuottamiseen.

        Eikös Suomen Pollarilla ole käytännössä yksinoikeus tuottaa lapsipornoa?


    • AINA TÖRKEÄ RIKOS

      Uusi lakihan tekee AINA alle 16-vuotiaan kanssa seksistä TÖRKEÄN RIKOKSEN.
      Lainvalmisteluissa ei ole tähän mitään poikkeuksia. Eli alaikäiset keskenäänkään eivät saisi harrastaa seksiä?

      Tosin 13-vuotias ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan, joten vain yli 15-vuotias voi saada tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

      Eli vastaus kysymykseesi olisi: Suomessa 15-vuotias EI SAA lain mukaan harrastaa seksiä yhtään minkään ikäisten kanssa, koska jos se harrastaa 15veen tai sitä nuoremman kanssa niin se itse syylllistyy rikokseen, mutta jos se harrastaa vanhemman kanssa, niin se toinen osapuoli syyllistyy rikokseen!

    • Figsu

      Mihinhän 'rikokseen' 15v. syyllistyy hässiessään toista 15 vuotiasta? Niin -ei mihinkään. Ei teoriassa eikä käytännössä. Missään tapauksessa hän ei saa mitään rangaistusta.

    • Törkeää vai ei?

      No tottakai se syyllistyy jos kerran SEKSI ALLE 16-VUOTIAAN KANSSA ON A I N A TÖRKEÄ RIKOS!

    • Kun itse olin 16-vuotias, niin joillakin kavereilla (tytöillä) oli 20-vuotiaita poikaystäviä. Silloin se ei tuntunut mitenkään erikoiselta, mutta myöhemmin olen tajunnut että ikäero oli liian iso sen ikäisille. Lakia ei rikottu, mutta kaverini ovat myöhemmin itsekin valitelleet, että heitä käytettiin hyväksi.

    • - J J -.

      Tämä on kyllä ihan pelleilyä.
      Kun kukaan maallikko ei kerran tiedä asioista hölkäsen pöläystä, niin oma järki sanokoon sitten miten toimia jos pitää välttämättä sitä seksiä harrastaa noinkin lasten vieläpä.
      Itse olen sitä mieltä että alle 18vuotiailla ei ole mitään asiaa seksiin keskenään, ei mitään, koska jos olisi, niin sitten en tuomitse 40 vuotiasta miestäkään, joka panee 16 vuotiasta.
      Miksi 18 vuotiaalla pitäisi olla oikeus nussia 16 vuotiasta kun lain mukaanhan 18v on aikuinen? 40 vuotias on myös aikuinen, ei siinä ole mitään muttaa.

      Ihan täyttä pelleilyä... mutta laki toimii miten toimii. Jos itse saisin päättää ylemmän tahon asioihin, niin alle 18vuotiailta seksi kielletty sakon uhalla ja toistuvasta harjoittamisesta rapsahtaisi ehdollista.

      Ihmisten olisi ajoissa tajuttava missä piilee kypsyyden rajat seksin harrastamiseen. Jos 2 kpl 16 vee teinejä harrastaa sitä keskenään, niin ovat liian nuoria.

      yhteenvetona siis pidän järkevänä:
      1. Alle 18 vuotiailta seksin harrastaminen kielletty lain uhalla
      2. Yli 18 vuotiaat saa harrastaa seksiä täysin lain sallimasti


      "minun mielestä asiaa ei voi mitenkään ottaa seksuaaliseksihyväksikäytöksi jos vaikka 16- vuotias ja 13- vuotias harrastaa seksiä . tarkotan sitä siis sillä että jos molemmat suostuu seksiin ilman mitää maksuja . en tiedä sit onko se sit eri asia jos esim toi 16 - vuotias on poika ja 13 - vuotias tyttö ja sit tää tyttö tuleekin "


      Se olisi epäreilua aikuisia 40 vuotiaita miehiä kohtaan ,jotka mielellään itsekin panisivat sitä 16 vuotiasta etu ja takapuoleen.
      Ja lastenleikkeihinhän ei kuulu seksin harrastaminen, vaan omatoiminen itsensähyväily on ainoa laillinen tie sen ikäisten seksin harrastamiseen.

      Kyllä meillä täällä Suomessa rangaistaan ties mistä ihan pienestäkin rikkeestä jota voi pitää pienenä ties mitä ja sitten on joku puupää rassaamassa uusia lakipykäliä ja kohta täällä alle 18veetkin nussii jo keskenään.... ei silloin enää pitäisi puhua pedofiliastakaan mitään. Ei ihmisen seksuaalinen mielenkiinto mihinkään häivy iän myötä, eikä se ole sairasta jos 50 vuotias panee 16 vuotiasta, jos sen saa tehdä 13 vuotias tai 18 vuotiaskin.

      Että tällainen mielipide minulta puupäille tiedoksi, vaikka mitäpä tämä auttaisi.

      • h0h

        k


    • "N"

      Kysymys, pitääkö 16 vuotta täyttävän ihmisen olla jo täyttänyt 16, vai riittääkö vaan se että hän täyttää 16 vuotta siinä vuonna?

      • Kokemusta omaava

        Tuomio tulee päivääkin vaille 16-vuotiaan panemisesta.

        Aivan sama on siis panetko 15,99 vuotiasta vai 5 vuotiasta.


    • Lumina

      Miksiköhän tuollaiset kiinnostaa niin kovasti? Miettikääpä vaikka tätä.
      uimarannalla yli 50 v mies tuijottaa suoraan ja häpeilemättä 15- 16 vuotiaita tyttöjä. koen sen tyttöjen äitiniä erittäin vastenmielisenä ja törkeänä. mies voisi olla ikänsä perusteella tyttöjen isoisä. jos tilanne olisi niin, että 50 v nainen tuijottaisi 15 vuotiaita poikia, mitä siitä ajateltaisiin. Usein sanotaan vaan, no miehet nyt ovat tuollaisia. kulkiessani nuorten tyttöjeni kanssa ihan missä tahansa, ilmiö on aina sama. Vnhat isomahaiset hikiset ukot tuijottaa ja se oksettaa sekä tyttöjä, että minua! HYI HITTO!

      • tkjög

        Eivät vain junti ymmärrä, että sen tuijotuksen näkee.

        Ihan luonnollista se kuitenkin on, että sukukypsät naaraat kiinnostavat kaiken ikäisi uroksia. Siksihän viisioistakesäisiä tujottavia kutsutaan "pedofiileiksi" kun itse kielletään itseltään, että sen ikäinen kiinnostaa. Paras ikä naiselle synnyttää lapsia alkaa noihin aikoihin (ja joskus aiemmin) ja päättyy enne kolmeakymmentä. Tämä selittää miesten käyttäytymisen.


    • Lumina

      Aikuinen harrastakoon seksiä aikuisen kanssa ja nuoret sitten nuorten kanssa. Se on oikea järjestys. Silloin ollaan henkisesti samalla tasolla, eikä kukaan käytä toista hyväksi. Vaikka 16 vuotias suostuisikin seksiin huomattavsti itseään vanhemman kanssa, ei hän ole henkisesti kypsä, vaikka fyysisesti oliskin, eli on vielä houkuteltavissa ja manipuloitavissa ties mihin. Silloin aikuinen ottaa aikuisen vastuun ja PANEE VAIN SEN IKÄISIÄ , JOTKA KYKENEVÄT JO IKÄNSÄ JA HENKISEN KAPASITEETTINSA PUOLESTA JÄRKEVÄÄN PÄÄTÖKSENTEKOON . Näitä lukiessa huomaa, miten sairas maailma lopultakin on! Laki on tehty suojaamaan nuoria juuri tuollaisilta, joiden mielestä voi Panna minkä ikäistä vaan. Nopeasti hoitoon tuollaiset!

      • 4t5rgfd

        Jos kerran 16-vuotias on liian nuori tekemään moista päätöstä niin minkä ikäinen mielestäsi on tarpeeksi vanha? Pitääkö olla 18-vuotias? Moni niistä on vielä aivan kakara...
        25? Tiedän muutamia tällaisiakin henkisesti aivan keskenkasvuisia.

        Mikä on mielestäsi se ikä, jolloin varmasti kaikki ovat tarpeeksi henkisesti kypsiä tekemään päätöksen maailman luonnollisimmasta asiasta?


    • tosiasiat

      5 § (24.7.1998/563) Seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi

      kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, joka on koulussa tai muussa laitoksessa hänen määräysvaltansa tai valvontansa alainen taikka muussa niihin rinnastettavassa alisteisessa suhteessa häneen,
      kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, jonka kyky itsenäisesti päättää seksuaalisesta käyttäytymisestään on hänen kypsymättömyytensä sekä osapuolten ikäeron vuoksi olennaisesti heikompi kuin tekijällä, käyttämällä törkeästi väärin tämän kypsymättömyyttä,
      henkilön, joka on hoidettavana sairaalassa tai muussa laitoksessa ja jonka kyky puolustaa itseään on sairauden, vammaisuuden tai muun heikkoudentilan vuoksi olennaisesti heikentynyt, tai
      henkilön, joka on hänestä erityisen riippuvainen, käyttämällä törkeästi väärin tätä riippuvuussuhdetta tekijästä,
      on tuomittava seksuaalisesta hyväksikäytöstä sakkoon tai vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

      Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan tai saa hänet ryhtymään muuhun hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi.

      Yritys on rangaistava.

      6 § (24.7.1998/563) Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka

      on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,
      koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai
      saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,
      on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

      Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.

      Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa.

      Yritys on rangaistava.

      7 § (24.7.1998/563) Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Jos lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä

      kohteena on lapsi, jolle rikos lapsen iän tai kehitystason vuoksi on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa,
      rikos tehdään erityisen nöyryyttävällä tavalla tai
      rikos on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa lapselle hänen tekijää kohtaan tuntemansa erityisen luottamuksen tai muuten tekijästä erityisen riippuvaisen asemansa vuoksi
      ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

      Yritys on rangaistava.

      8 § (24.7.1998/563) Seksuaalipalvelujen ostaminen nuorelta. Joka lupaamalla tai antamalla korvauksen saa kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön ryhtymään sukupuoliyhteyteen tai muuhun seksuaaliseen tekoon, on tuomittava seksuaalipalvelujen ostamisesta nuorelta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

      Yritys on rangaistava.

      9 § (24.7.1998/563) Paritus. Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle taloudellista hyötyä

      järjestää huoneen tai muun tilan korvausta vastaan tapahtuvaa sukupuoliyhteyttä tai siihen rinnastettavaa seksuaalista tekoa varten,
      muuten käyttää hyväkseen jonkun ryhtymistä sellaiseen tekoon tai
      viettelee tai painostaa toisen sellaiseen tekoon,
      on tuomittava parituksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.

      Yritys on rangaistava.

      10 § (24.7.1998/563) Määritelmät. Sukupuoliyhteydellä tarkoitetaan tässä luvussa sukupuolielimellä tapahtuvaa tai sukupuolielimeen kohdistuvaa seksuaalista tunkeutumista toisen kehoon.

      Seksuaalisella teolla tarkoitetaan tässä luvussa sellaista tekoa, jolla tavoitellaan seksuaalista kiihotusta tai tyydytystä ja joka tekijä ja kohteena oleva henkilö sekä teko-olosuhteet huomioon ottaen on seksuaalisesti olennainen.

      11 § (24.7.1998/563) Syyteoikeus. Virallinen syyttäjä ei saa nostaa syytettä 3 tai 4 §:ssä eikä 5 §:n 1 momentin 2 tai 4 kohdassa tarkoitetuista rikoksista, ellei asianomistaja ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi taikka ellei erittäin tärkeä yleinen etu vaadi syytteen nostamista.

      12 § (24.7.1998/563) Toimenpiteistä luopuminen. Jos 1 §:ssä, 5 §:n 2 momentissa tai 6 §:ssä tarkoitetun rikoksen asianomistaja omasta vakaasta tahdostaan pyytää, ettei syytettä nostettaisi, virallisella syyttäjällä on oikeus jättää syyte nostamatta, jollei tärkeä yleinen tai yksityinen etu vaadi syytteen nostamista.

      • jari..

        mites tuo menee JOS ON ESIM ENSI KERTALAINEN JA SYLISTYY TEKOON 12VUOTIAS lähetelee pyytämätä omia kuviaan ja kertoo itse haluavansa sukupuoliseen yhteyteen 30 v kanssa ja ei ole aijempa seksituomiota niin ONKO SE TYLYSTI LINAA VAI menekö se EHDOLISEKSI TUOMIOKSI ?


    • Vastuutonta

      - J J -
      "Miksi 18 vuotiaalla pitäisi olla oikeus ****** 16 vuotiasta kun lain mukaanhan 18v on aikuinen? 40 vuotias on myös aikuinen, ei siinä ole mitään muttaa."

      "Se olisi epäreilua aikuisia 40 vuotiaita miehiä kohtaan ,jotka mielellään itsekin panisivat sitä 16 vuotiasta etu ja takapuoleen."

      Tällä tekstillä kyseinen henkilö osoittaa olevansa siis henkisesti samalla tasolla 16 vuotiaan kanssa, joka on alaikäinen ja vielä vanhempiensa holhouksen alainen.
      Toiseksi... 18 vuotiaalla ei tod näköisesti myöskään ole vielä riittävää kokemusta elämästä ja näin ollen riittävän laajaa näkemystä, voidakseen aina tehdä itsenäisiä päätöksiä(iästään huolimatta), vaan meillä aikuisilla on velvollisuus suojella ja opastaa nuoria näissä päätöksissä ja itsenäisen turvatun elämän alkuun. Vastuuta siis nuorista hyvät "aikuiset"!!!!

      • azkapannu

        Nuorisolain 27.1.2006/72 1 luvun 2 §:n 1 momentin 1 kohdan mukaisesti nuorilla tarkoitetaan alle 29-vuotiaita. :)

        Laki tosin käsittelee erilaisia aiheita, mutta aattelinpahan heittää vähän vettä kiukaalle. :)


      • azkapannu
        azkapannu kirjoitti:

        Nuorisolain 27.1.2006/72 1 luvun 2 §:n 1 momentin 1 kohdan mukaisesti nuorilla tarkoitetaan alle 29-vuotiaita. :)

        Laki tosin käsittelee erilaisia aiheita, mutta aattelinpahan heittää vähän vettä kiukaalle. :)

        Täysi oikeustoimikelpoisuus kyllä alkaa Suomessa 18-vuotiaana, ja onhan tämä kyseinen ikä useissa maissa sellainen aikuistumisriittien vuosi, kun saatetaan ottaa vastuuta hieman erilaisista asioista kuin ennen; ollaan "aikuisia". :)


    • JK29

      MIKÄ ETTEI

    • Hyväksikäytä muakin
      • dwddwdwdwdw

        MIKSI SEN TÄYTYY OLLA 16V?! on melko korkea raja... mitä jos 13v ja 12v ovat olleet yhessä niin pitkään että poika 13v täyttääkin 16 ja tyttö vielä 15 niin onko rikollista?! mikä idea että nuoremmat saavat olla yhdessä mutta ajautuu lopulta rikokseen ja laki pakottaa jätämään mahd. 4v suhteen?? Ihan luonnollinen asia ihmisiltä ruinataan ja nimenomaan teini-ikäisillä on tapana rakastua toisiinsa NIIN MIKSI??!!


      • Hyväkysymys!
        dwddwdwdwdw kirjoitti:

        MIKSI SEN TÄYTYY OLLA 16V?! on melko korkea raja... mitä jos 13v ja 12v ovat olleet yhessä niin pitkään että poika 13v täyttääkin 16 ja tyttö vielä 15 niin onko rikollista?! mikä idea että nuoremmat saavat olla yhdessä mutta ajautuu lopulta rikokseen ja laki pakottaa jätämään mahd. 4v suhteen?? Ihan luonnollinen asia ihmisiltä ruinataan ja nimenomaan teini-ikäisillä on tapana rakastua toisiinsa NIIN MIKSI??!!

        Niinpä .. hyvä kysymys..

        Jotkut ihmiset vaan haluaa määrätä toisten elämästä.

        Hyvä esimerkki on aikuiset jotka kieltävät nuorilta energiajuomat (1 juoma = 1 kuppi kahvia) , mutteivät itse suostu luopumaan kahvin juonnista.


      • Coffee?
        Hyväkysymys! kirjoitti:

        Niinpä .. hyvä kysymys..

        Jotkut ihmiset vaan haluaa määrätä toisten elämästä.

        Hyvä esimerkki on aikuiset jotka kieltävät nuorilta energiajuomat (1 juoma = 1 kuppi kahvia) , mutteivät itse suostu luopumaan kahvin juonnista.

        Heh, kofeiiniriippuvuus painaa päälle, ei voi lopettaa =)


    • Poikuus meni ;)

      13 vuotiaana poikasena sain ensimmäistä kertaa tätiltä joka hoiti minua ihan pienenä.Murrosikäisenä oli sitten kiva saada kiksauttaa Sirpa tätiä joka oli tulloin n.30 ikäinen ja ihan hyvä opettaja!Muistelen häntä hyvällä ja asia oli ihan ok!

      • Pelle laki

        Joo ja silti se "Sirpa-täti" sais tuomion TÖRKEÄSTÄ lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sä saisit "kärsimys" korvauksia useita tuhansia.

        Sirpa-täti joutuis loppuelämäkseen seksuaalirikollisten joukkoo, eikä koskaan sais mitään kunnon töitä, koska joutuu kertomaan seksuaalirikostuomiostaan.

        Fiksu laki, näin helppoo ja kivaa teinille tienata.


      • oksennan

        on se kyllä kuvottavaa miten joku 20-30 vee edes kykenee naimaan jotain 13-vuotiasta lasta. sirpa-täti vähän pipi päästä!!


    • outoa käytöstä äidil

      Kukas ylläpidon runkkareista nosti tämän 6 vuotta vanhan viesti ja vastailee itse siiten?

    • panenkaikkia

      rupee panettamaan kun tätä lukee, muna jo seisoo

      • Oikeus rakastaa!

        Jos sä panet jotain joka EI halua sitä se on RAISKAUS, ikästä riippumatta!

        Jos taas joku (jostain kumman syystä) HALUAIS "panna" sua,
        niin miksi sen pitäisi edes olla rikos???

        Ihmisillä pitää olla itsemääräämisoikeus, myös seksuaalisuuden osalta, eikä valtiolla, poliisilla, sossuilla, syyttäjillä, tuomareilla pitäisi olla oikeutta väittää jotain rakkaussuhdetta vääräksi.


    • ihmetteliä

      onko se rikos jos 14 ja 15 vuotias harrastastaa seksiä ja 14 vuotias tulee raskaaksi? eihän sille pojalle tuu mitään ongelmia?

    • Aina TÖRKEÄ rikos

      No siis nykyään seksi alle 16-vuotiaan kanssa on AINA TÖRKEÄÄ lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä ja koska 15-vuotias on JO RIKOSOIKEUDELLISESSA vastuussa teoistaan, niin teoriassa on mahdollista että 15v voi saada syytteen.

      Tässä eräitä vastaavia seksuaalirikosjuttuja:

      15-vuotias tyttö harrasti seksiä kahden 13-vuotiaan pojan kanssa totuus vai tehtävä -pelin jälkeen. Tyttö sai syytteen kahdesta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Syyttäjä vaati tytölle rangaistusta, koska seksi alle 16-vuotiaan kanssa on rikos. Tyttö myönsi harrastaneensa seksiä poikien kanssa, mutta kielsi tehneensä rikosta.

      "olen 16 vuotias poika ja olin sukupuoli yhteydessä 15-vuotiaan tytön kanssa tammikuussa. nyt tytön vanhemmat ovat nostaneet kanteen minua vastaan. iäkseen tyttö sanoi minulle 17. minulle se valhe meni läpi kun hän näytti ikäistään vanhemmalta. ja ei siinä henkilökorttia tullut mieleen kysyä. pelottaa miten käy ja mikä on tuomio. vartiakouluun hakemisen voin unohtaakun tollainen syyte nostettu:( pitää alkaa vissin henkilötodistuksia kysymään ennen kuin mitään menee hommailemaan. asiassa ei ole mikään väkisin makaamista, sillä tyttö teki aloitteen ja selvin päin olime molemmat"

      Varminta siis on kun ei pane alle 16-vuotiasta lainkaan, ei vaikka se esittäisi väärät henkkarit joiden mukaan on täysi-ikäinen. Sinun täytyy olla meedio joka tietää siitä huolimatta hänen olevan "lapsukainen".

      • jammu

        Alaikäisen kanssa ei saa panna, mutta peppuseksissä ei ole erikseen ikärajaa. Eli takaa saa nuorempaakin!


      • idiott
        jammu kirjoitti:

        Alaikäisen kanssa ei saa panna, mutta peppuseksissä ei ole erikseen ikärajaa. Eli takaa saa nuorempaakin!

        excuse me? alaikäistä saa panna peppuun vai? sekö tässä on pointtina vai hä... jos alaikäistä ei saa panna, harrastaa seksiä, nii miten anaaliseksiä sitten muka saisi? seksiähän se peppuseksikin on?!


      • ihmettelijä16
        idiott kirjoitti:

        excuse me? alaikäistä saa panna peppuun vai? sekö tässä on pointtina vai hä... jos alaikäistä ei saa panna, harrastaa seksiä, nii miten anaaliseksiä sitten muka saisi? seksiähän se peppuseksikin on?!

        Saako esim 55 vuotias rouva ja 14 vuotias poika harrastaa seksiä?


      • Virossa/Saksassa saa
        ihmettelijä16 kirjoitti:

        Saako esim 55 vuotias rouva ja 14 vuotias poika harrastaa seksiä?

        Saa jos on kyse jostain muusta EU-maasta jossa suojaikäraja on 14v tai alempi.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA.

        Espanjassa 13v.


    • alle 16= no sex

      Ei tietenkään jos alle 16 vuotiaan paneminen on rikos!
      ettekö te lue tuota viestiketjua ennen kun kysytte, yksi kyssyy saako nelikymppinen panna kaksitoistavuotiasta ja toinen kysyy samaa asiaa 55 vuotiaan ja 14 vuotiaan kesken. EI! ALLE 16 VUOTIAAN KANSSA EI SAA HARRASTAA SEKSIÄ, JOS HARRASTAVAT ESIM.12 JA 18 V. VANHEMPI SAA SYYTTEEN! AINAKIN JOS ON JO AIKUINEN. EIKÖ IHMISET NYT YMMÄRRÄ ETTÄ SUOJA IKÄRAJA 16 TARKOITTAA ETTEI SAA ITSE PANNA, EIKÄ SINUA SAADA PANNA!
      MIELESTÄNI PITÄISI OLLA NIIN, ETTÄ ALAIKÄISET TEINIT 14-17 V. PANKOOT KESKENÄÄN MOLEMPIEN HALULLA JA AIKUISET ÄLKÖÖT LAPSIIN TAI TYEINEIHIN SEKAANTUkoot!

    • 15v:lle TUOMIO

      Ei kyllä 16-17 vuotiaskaan saa, vaan tuomio siitäkin tulee!

      15-vuotiashan on jo rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan
      eli sekin voi jo saada tuomion.

      16 vuotias tyttö sain seksuaalisen hyväksikäyttösyytteen, joka nostettiin koska tapahtumahetkellä 15-vuotias tyttö harrasti seksiä kahden 13-vuotiaan pojan kanssa totuus vai tehtävä -pelin jälkeen, vaikka tyttö ei ollut hyväksikäyttänyt poikia, vaan pojat itse asiassa käyttivät hyväkseen tyttöä päästäkseen eroon poikuudestaan.

      Syyttäjä vaati tytölle rangaistusta, koska seksi alle 16-vuotiaan kanssa on aina TÖRKEÄ seksuaalirikos. Tyttö myönsi harrastaneensa seksiä poikien kanssa, mutta kielsi tehneensä rikosta.

    • EU hyysää

      ""on outoa kysyä saako lapsi harrastaa seksiä aikuisen kanssa""

      ""Kyllä käsite lapsi on ikivanha ja ero lapsen ja aikuisen väillä on ollut. Toki lapset ovat ennen tehneet työtä ja ihmiset usein ovat elättäneet itsensä n. 15-vuotiaasta asti.""

      Totta, mutta ENNEN LAPSI tarkoitti pikkulasta EIKÄ lähes täysi-ikäistä!

      Eu-määritteli "lapsen" uudelleen tarkoittamaan jopa 17,99 vuotiasta,
      kun ennen nuori oli teini-ikäinen.

      Nyky lain mukaan lapsia ovat kaikki alle 18-vuotiaat ja nuoria 18–20 vuotiaat.

      Tästä syytä se "pedofiilian" kasvu eli "lapsen" seksuaaliset hyväksikäytöt ovat lisääntyneet. Ennen oli ihan normaalia että 15-17 vuotiaat seurustelivat täysi-ikäisten kanssa jolla oli jo auto, eikä kukaan mieltänyt sitä miksikään hyväksikäytöksi.

    • momis

      Näkisin, että jos 12 v lähestyy 16 v ja henkinen ikä on sama niin so what?

      14 v on tullut äidiksi monta kertaa. Seksiä harrastaa 14-16v. nuoret.

      Niin tyhmää niin tyhmää ilman kondomia ja muuta ehkäisyä

    • 16v tyttö syytteesee

      No vaikka moni on menettänyt neitsyytensä/poikuutensa jo 12-vuotiaana, niin silti yli rikosoikeudellisen vastuun oleva eli yli 15-vuotias saada teosta tuomion, jos rakastelee alle 16-vuotiaan kanssa.

      Naapurimaassamme Ruotsissa 16-vuotias tyttö sai syytteen kahdesta törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kun hän oli bileissä pullonpyöritysleikin yhteydessä ollut yhdynnässä kahden 13-vuotiaan pojan kanssa, jotka siis itse olivat halukkaita hommaan.

      Tuomio tulee vaikka alle 16-vuotias polvillaan olisi rukoillut seksiä. "Vastuu on aina vanhemmalla".

    • Rekkamies

      Voiko 13vuotias poika ja 13vuotias tyttö harrastaa keskenään seksiä?

      • Vain Suomessa rikos

        Voi mutta sossu voi ottaa tytön huostaan koska seksi "vaarantaa lapsen kehityksen".

        Joskus tyttöjä on tuomittu jopa vastentahtoiseen pakkohoitoon mielisairaalaan, koska eivät ole suostuneet lopettamaan seksisuhdettaan.

        Todella kummallista koska muissa Eu-maissa huomattavasti nuoremmilla on seksuaalinen itsemääräämisoikeus, eli he saavat itse päättää omasta seksikumppanistaan. Ketä rakastavat ja kenen kanssa rakastelevat.

        Suomessa seksin suojaikäraja on EU:n korkeimpia 16-v.

        Ruotsissa 15-vuotias saa päättää itse seksistään ja Virossa jo 14-vuotias. Espanjassa 13-vuotias!

        Suomessa ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä. Viranomaiset puuttuvat siihen mikäli tälläiseen törmäävät. Nykyään kaikilla viranomaisilla, lääkäreillä ja terveydenhoitajilla on velvollisuus ilmoittaa jos "lapsi" eli alle 18-vuotias harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä seksuaalirikos" mutta naapurimaissamme ei?

        Mikä tekee suomalaisista teineistä erikoistapauksia?

        Vain Suomessa


      • hiiohei
        Vain Suomessa rikos kirjoitti:

        Voi mutta sossu voi ottaa tytön huostaan koska seksi "vaarantaa lapsen kehityksen".

        Joskus tyttöjä on tuomittu jopa vastentahtoiseen pakkohoitoon mielisairaalaan, koska eivät ole suostuneet lopettamaan seksisuhdettaan.

        Todella kummallista koska muissa Eu-maissa huomattavasti nuoremmilla on seksuaalinen itsemääräämisoikeus, eli he saavat itse päättää omasta seksikumppanistaan. Ketä rakastavat ja kenen kanssa rakastelevat.

        Suomessa seksin suojaikäraja on EU:n korkeimpia 16-v.

        Ruotsissa 15-vuotias saa päättää itse seksistään ja Virossa jo 14-vuotias. Espanjassa 13-vuotias!

        Suomessa ALLE 16-vuotiaat eivät itse päättää seksiä kenen kanssa haluavat harrastaa seksiä. Viranomaiset puuttuvat siihen mikäli tälläiseen törmäävät. Nykyään kaikilla viranomaisilla, lääkäreillä ja terveydenhoitajilla on velvollisuus ilmoittaa jos "lapsi" eli alle 18-vuotias harrastaa seksiä.

        Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa, Italiassa ja Saksassa jne. suojaikäraja on VAIN 14 VUOTTA. Ruotsissa, Tanskassa ja Islannissa suojaikäraja on 15 vuotta. Samoin Ranskassa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa. jne

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja.

        Miksi Suomessa seksi 15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä seksuaalirikos" mutta naapurimaissamme ei?

        Mikä tekee suomalaisista teineistä erikoistapauksia?

        Vain Suomessa

        Se on nimenomaan SUOJAIKÄRAJA, terveellä maalaisjärjellä varustellut ihmiset voivat kyllä molempien suostumuksesta harrastaa seksiä. Mutta lain tarkoitus on nimenomaan SUOJELLA alle-16v kokemuksista joita eivät välttämättä halua.


    • Miesten mies

      Kuka haluaa panna minua tulee tiistai 12 helmikuuta kiteen abc:lle jos ei asu kiteelä varaa hotelin ja pano kumppani olisi hyvä jos olisi tumma ihoinen mies

      • Pano poika

        Mä oon ku sulle tehty tuu 12.4.13 prismaa nii maksan vokrat ja kaikki


      • kotikylän mietiskelijä
        Pano poika kirjoitti:

        Mä oon ku sulle tehty tuu 12.4.13 prismaa nii maksan vokrat ja kaikki

        No saako 14 vuotias harrastaa seksiä 15 vuotiaan kanssa vai onko sekin "törkeä rikos" jos molemmat sitä haluavat???


    • Ventin Vihtori

      Nää on kyllä merkillisiä juttuja. Siis kyllähän näihin asioihin liittyen täytyy olla lainsäädäntöä se on ihan selvä. Eikös kuitenkin ole niin että nää lait jotka liittyy ikärajoihin sun muihin on olleet olemassa suht samanlaisina jo vaikka kuinka kauan. Useita vuosikymmeniä kait. Ennemminkin on kyseessä asenneilmapiirin muutos. Kun itse olin joskus muinoin teini-ikäinen, niin silloin oli ihan yleistä että esim.15-16 v tytöt seukkas täysikäisten poikien kanssa. Ei sitä pitänyt kummallisena sen enempää ikätoverit kuin vanhemmatkaan. Muistaakseni oma serkkutyttöni seurusteli rippikouluikäisenä jätkän kanssa joka ajeli jo autolla. Kaveri oli rippijuhlissakin ja se oli ihmisten mielestä ihan normaalia.

      Sama juttuhan on esim.alkoholin kanssa. Kyllä se on iät ja ajat ollut alkoholin nauttiminen ja hallussapito kiellettyä alle 18-vuotiaalta. Samoin alkoholin ostaminen/tarjoaminen alaikäiselle. Kuitenkin omassa nuoruudessani ei pidetty mitenkään sopimattomana jos teini joskus joi muutaman keskioluen. Monien isoveljet/siskot ostivat kaljaa nuoremmilleen. Myöskään poliisi ei ainakaan omien kokemusteni mukaan puuttunut juurikaan nuorten alkoholinkäyttöön mikäli humalatila ei ollut tolkuton eikä aiheutunut mitään järjestyshäiriöitä tms. Nykyäänhän vissiin poliisi takavarikoi juomat heti jos niitä alaikäisellä näkee. Samoin tulee yhteydenottoa sosiaaliviranomaisiin jne.

      Edellä kirjoittamallani en todellakaan tarkoita että alaikäisten pitäisi juoda älyttömästi viinaa ja harrastaa seksiä täysin holtittomasti. Olen vain sitä mieltä, että näissä asioissa on saatettu mennä liiallisuuksiin. Nykyään vallitsee monessa asiassa nollatoleranssi eikä asioita osata nähdä ollenkaa oikeissa mittasuhteissa eikä tulkita tapauskohtaisesti. Tähän asenteeseen ovat lähteneet mukaan poliitikot, viranomaiset, opettajat sekä vanhemmat ja sitä myöten tietysti huomattava osa nuorista itsestäänkin. Tästä huolimatta meillä on edelleen se nuorten vähemmistö joka sekoilee, käyttää päihteitä liikaa, tekee pikkurikoksia ja myös isompiakin rikoksia kuten viime päivien uutisoinnista on saatu huomata. Nollatoleranssista huolimatta "ongelmanuoret" eivät ole mihinkään kadonneet. Sen sijaan on saavutettu tilanne jossa hyysäämällä, kieltämällä, vahtimalla ja pelottelemalla on tehty mahdollisimman vaikeaksi nuorille ihmisille niin luonnollinen ja ominainen yhteen kokoontuminen ja hauskanpito, johon sitten aina on jossainmäärin kuulunut alkoholin naukkailu ja seksikin, ainakin semmoinen jonkinasteinen asian äärellä oleminen.

      Luulempa että tällä holhoamisella on saatu aikaan nuoriso joka nököttää kotona ja on yhteydessä toisiinsa vain internetin välityksellä sensijaan että tapaisivat toisiaan ihan livenä. Kauhistuttaa ajatellakin millaista olisi olla teini tässä ajassa. Ja myös se millaisia aikuisia nykyteineistä kehittyy. Veikkaisin että suvaitsemattomia ja pikkusieluisia elämänkieltäjiä. Toivottavasti olen väärässä.

    • Roina

      Pedofiilimaisia puoltoääniä pilvin pimein. Jossain menee raja asiassa kuin asiassa ja Suomessa asia tämän ikärajan suhteen on päätetty laitta tuohon 16 v. Kohdalle. Onko se nyt niin vaikeaa? Kyllä sitä ehtii sitten hinkata luvan kanssa ajan myötä niin paljon kun haluaa - tai saa, heh heh. Joku ei saa sittn millään. Heh he.

    • olli666

      KOKOOMUS on jatkuvasti ajanut ÄÄNESTYSIKÄRAJAN pudottamista 15 vuotiaille.
      Tämähän tarkoittaa että 15 vuotiaat ovat täysi-ikäisiä ja sukupuolisuhteen aloitusikäraja alenee ilmeisesti 10 vuotiaaseen.
      Tästä voidaan päätellä,että Kokoomusta on äänestänyt kaikki maamme pedofiilit.
      Ilkka Kanerva saisi uutta säpinää kun alottaisi 15 vuotiaiden neitosten valinnan,
      (tarkan), Kokoomuksen ehdokkaiksi.

    • Lapsen turvallisuus

      Miksi siis "isin" kanssa ei saa olla?

    • Einari1

      Jos panee alle 16 v. tyttöä (joka on rikos) pimpsan sijasta pyllyyn, onko tuomio samanpituinen?

    • #/#

      Miks on suojarajat?:d

    • lwö

      Seksi ilman vakavaa sitoutumista on aina hyväksikäyttö. Älä toimi noin. Se on vain vähän sofistikoituneempi versio raiskauksesta. Siinä ei ole mitään hienoa.

    • 12v

      Eli ku oon 12v ni en saa panna mun miesystävää joka on 20v vaikka molemmat siihen suostuisi? Eli jos me vaikka nyt pantaisiin ja jäätäis kii ni se joutuu linnaan vai?

    • pelimies39v

      onnettomat pellet eivät saa 30 naisia niin ei auta muu kuin tyytyminen sakkolihaan

    • Ai_sää_taas_elikkä

      Elikkästen olen tänään 13v. tyttö ja mulla on mopo joka kulkee 120 km/h. Kysyisinkin että miten ylipäätään olisi mahdolista, että joku 12v. räkänokka pysyisi perässä?

    • Äijävm78

      ei sun paska kulje kuin 60km/h.

      itselläni kawasaki kx80 ja kulkee tuon ylämäkeen.

    • onneksisaankolmekymppist

      "Eli ku oon 12v ni en saa panna mun miesystävää joka on 20v vaikka molemmat siihen suostuisi? Eli jos me vaikka nyt pantaisiin ja jäätäis kii ni se joutuu linnaan vai?"

      on siinä pojalla outo "naismaku".

    • juythyuj76854

      VITTU HALOO VITUN PEDOFIILI!!!!

    • Odrbh

      Itellä oli 15vuotiaana eka kerta ja poika/mies oli 18 vuotias mut oli aivan mahtava eka kerta




      Ite oon nyt 17 ja oon vieläki yhessä kyseisen pojan kaa

    • illegal_business

      Mä oon 14v ja oon pannu yhtä norjalaista muijaani enkä oo katunut

    • MIkasalonen1234

      Jos ei olisi sairaita lakeja joista kukaan ei ota järkeensä, ei olisi näitä hölmöjä keskustelujakaan..
      Itte olen 40 kymppinen. eikä mulle kyllä tulis koskaan mieleenkään ajatella seksiä alle 25 vuotiaan kanssa.
      Nehän on vielä aivan lapsia.
      Sairaita ne on jotka toisin ajattelevat.
      Vitun Pedarit!!!

    • Laskutaito

      Suurin osa maailman ihmisistä on harrastanut seksiä alle 16-vuotiaana.

    • Seksihullu

      Ei saa eikä tarvitse 16 vuotiaitten tai nuorempien harrastaa seksiä vanhempien henkilöiden eikä nuorempien lasten kanssa. Kyseessä vaan namusetien sairaat fantasiat tai turvattomaan lapsipolojen huomionhakuisuus. Kukaan kunnollinen teinei ei lähde jakamaan itseään tai halua altistua intiimille suhteelle. Seksiä ehtii harrastaa koko loppuikänsä , nuoretvoi keskittyä ja opetella kaverina olemista ja käydä koulua, nukkua pitkät yöunet ja syödä terveeellisesti.

    • 13v

      Hei Saako 13v Poika Harrastaa Seksiä 9v Pojan Kanssa? Vaikka Ei Ota Suihin Vaan Ottaa Pippelistä Kiinni ja puristaa

    • Anonyymi

      Kerron nyt oman kokemukseni tähän; 15-vuotiaana tyttönä minulla oli seksisuhde (en tietenkään itse sitä käsittänyt sellaiseksi silloin) 20-vuotiaan miehen kanssa. Tuolloin pidin asiaa siistinä kun oli kundi joka haki mua autollaan ja osti mulle tupakkaa ja alkoholia.
      Jälkikäteen, kasvettuani, tajusin että suhdehan oli ihan sairas. Ei 20-vuotiaan miehen kuulu harrastaa seksiä 15-vuotiaan tytön kanssa. Toivon että joku olisi asiaan silloin puuttunut, mutta eipä puuttunut. Suojarajat on tehty suojelemaan sellaisia pentuja, jotka eivät vielä kykene asioita näkemään niinkuin ne ovat, eli esim. minua. Pentuna sitä kuvittelee kaikenlaista ja luulee olevansa niin aikuinen vaikka oikeasti on kaikkea muuta. Eli sellaiset pedarit jotka yrittää selittää käytöstään sillä että se "lapsi oli henkisesti niin aikuismainen" voi painua suoraan suolle.

    • Anonyymi

      Olen 12 vuotias ja haluaisin harrastaa seksiä

      • Anonyymi

        Nii määki mut tykkään tytöstä(oon itekki tyttö) ja en tiiä yhtää tykkääkö se musta enkä usko et se todellakaa halua harrastaa seksiä mun kans. Haluaisin harrastaa seksiä ensiks pojan kaa mut pojat ei tykkää must mitä mä teen?


      • Anonyymi

        Sulla lienee kaksi tervettä kättä. Anna siis mennä! Se on kivaa itekin.


    • Anonyymi

      Minä olen tubettaja Lakko ja harrastin juuri äsken seksiä. Minun seksi tietämyseni kertoo että se on rikos, mutta se voi olla jotai muutakin.

    • Anonyymi

      Hei,minä haluan tavatan sinua kanssa?

    • Anonyymi

      Minusta se vaihtelee eri ihmisillä minkä ikäisenä saa harrastaa seksiä. Jos Suomessa suojaikäraja on 16v niin eikö se sitten tarkoita sitä että jos 16-vuotias harrastaa seksiä vanhemman ihmisen kanssa niin ei se ole mikään rikos eikä se asia kuulu silloin kenellekään.
      En itse tiedä että haluunko tyttöystävän vai haluunko mieluummin elää sinkkuna. Joskus toivon saavani kauniin ja ihanan neitokaisen jonka kanssa voin hänen suostumuksellaan rakastella sängyssä tai sulkea hänet syliini.
      Olen vielä liian nuori ehkä(14v) mutta varmaan muutaman vuoden päästä voin alkaa ettimään seurustelukumppania.

    • Anonyymi

      Voiko 16 vuotias harrastaa seksiä 57 vuotiaan aikuisen kanssa

      • Anonyymi

        Voi, kunhan 57-vuotias ei ole auktoriteettiasemassa 16-vuotiaaseen nähden eikä muutenkaan käytä nuoremman osapuolen kypsymättömyyttä hyväksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe