Miten käytätte kookosöljyä?

uuttakokeiluun

Miten käytätte kookosöljyä ihon hoidossa?
Jos käytätte sellaisenaan kasvovoiteen sijasta kasvoille, käytättekö päivisin vai öisin? Jos päivittäin, niin käytättekö sitä pelkästään? Eikö se lisää ihon kiiltelyä?
Onko tuonut yhtään helpotusta akneen tai muuten onko iho tullut paremmaksi?

2

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiukasLiisa

      Liukasteena.

    • roansyönyt

      Itse olen poistanut nyt meikit kookosöljyllä, ja välillä lopuksi mantelipuhdistusmaidolla, lopuksi jos iho jää kuivaksi niin lisään manteliöljyä/kookosöljyä, päivisin ei sitä ehkä käyttäisi kun se on aika rasvaista, mutta oon joskus reissussa kokeillut ja toiminut meikin allakin ihan ok, kokeilemalla selviää. Muuten päivisin käytän dr. hauschkan ruusuvoidetta saman merkin öljyä päälle. En ole huomannut akneen sen suurempaa vaikutusta, mutta iho on muuten paremmassa kunnossa kun sitä ei kuvata millään akneaineilla, suosittelen heittämään kaikki aknen hoitoon tarkoitetut puhdistusaineet roskiin. Silloin tali pääsee paremmin ulos kun ihon pinta on hyvin kosteutettu eikä ihoa kuivateta ja kaikkia sen luonnollisia rasvoja pestä pois vahvoilla aineilla. Olen välillä tehnyt myös öljypuhdistusta, kokeilin sitä jopa kk putkeen joka ilta jojoba risiiniöljyllä, kyllä iho tuntui aina hyvin kosteutetulta ja hyvinvoivalta sen jälkeen, monilla kuulemma tuo auttaa akneen, mulla ei valitettavasti hirveästi auttanut, vaan ruokavalio on ollu se joka on toiminut parhaiten. Kannattaa kokeilla! Samoin merisuolahauteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1146
    Aihe