apua äkkiä

Rabit

Maksoin viime kuussa loppukesästä saaneeni sakon s pankin nettisivuilla, ja minulle tuli viime viikolla oikeusrekisterikeskuksesta kirje, jonka mukaan ''tarvitsemme asian viitenumeron, jotta voimme kohentaa maksun asialle. Jos olette vahingossa maksanut suorituksen, pyydämme tilinumeroanne maksun palautusta varten.'' Mitä se tarkoittaa? Mistä näen viitenumeron ja miten ilmoitan sen?

17

2466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli esität TYHMÄÄ!!!

      Olet siis maksanut sakon ilman viitenumeroa joka on täysin sallittua ja teettää lisätöitä monella

      Noh viitenumeron saat siitä "sakkolapusta"

      • niitton

        eli mun ei siis tarvitse tehdä mitään? ei tule mitään perään soitteluja tai sanktioita?av


      • 6-3
        niitton kirjoitti:

        eli mun ei siis tarvitse tehdä mitään? ei tule mitään perään soitteluja tai sanktioita?av

        Jos oikeusrekisterikeskus jotain pyytää, etkä tee mitään, niin kyllä perästä kuuluu. He laittavat ulosottomiehen asialle ja joudut maksamaan sakon toistamiseen. Sen jälkeen virheellisesti maksettu summa tietysti palautetaan.
        Jos sakko on vielä tallella, niin siinähän se viitenumero on. Kysele kavereilta, miten sen oikeusrekisterikeskukseen ilmoitat.
        Jos taas sakkoa ei enää ole, niin ilmoita oikeusrekisrerikeskukselle tilinumerosi, kuten he pyytävät. Saatuasi rahat tilillesi mene poliisin päivystykseen. He näkevät tietokoneiltaan kyseisen jutun ja antavat sinulle tarvittavat tiedot maksun suorittamiseksi. Ellet tätä tee, niin taas joudut ulosottomiehen asiakkaaksi. Jos pystyt välttelemään häntä viisi vuotta sakko vanhenee.
        Tuuli heiluttelee bussissa istujan huulia, ei hänellä ole näistä asioista mitään tietoa.


      • 6-3 kirjoitti:

        Jos oikeusrekisterikeskus jotain pyytää, etkä tee mitään, niin kyllä perästä kuuluu. He laittavat ulosottomiehen asialle ja joudut maksamaan sakon toistamiseen. Sen jälkeen virheellisesti maksettu summa tietysti palautetaan.
        Jos sakko on vielä tallella, niin siinähän se viitenumero on. Kysele kavereilta, miten sen oikeusrekisterikeskukseen ilmoitat.
        Jos taas sakkoa ei enää ole, niin ilmoita oikeusrekisrerikeskukselle tilinumerosi, kuten he pyytävät. Saatuasi rahat tilillesi mene poliisin päivystykseen. He näkevät tietokoneiltaan kyseisen jutun ja antavat sinulle tarvittavat tiedot maksun suorittamiseksi. Ellet tätä tee, niin taas joudut ulosottomiehen asiakkaaksi. Jos pystyt välttelemään häntä viisi vuotta sakko vanhenee.
        Tuuli heiluttelee bussissa istujan huulia, ei hänellä ole näistä asioista mitään tietoa.

        Kuten todettu! Laskuissa EI tarvitse käyttää LAIN MUKAAN (ei siis mun mielipide) käyttää viitenumeroa!

        Joten olet toiminut täysin oikein!

        Voit toki helpottaa nodien töitä kertomalla sen, mutta pakko ei ole


      • pull-up-a-horse
        Bussissa kirjoitti:

        Kuten todettu! Laskuissa EI tarvitse käyttää LAIN MUKAAN (ei siis mun mielipide) käyttää viitenumeroa!

        Joten olet toiminut täysin oikein!

        Voit toki helpottaa nodien töitä kertomalla sen, mutta pakko ei ole

        Mitä se hullu nyt höpisee. Kyse on sakosta, ei laskusta. Jos ei halua itseään sakkorekisterin lisäksi ulosottomiehenkin rekisteriin, niin on parasta tehdä mitä pyydetään.


      • Jotainpientä
        Bussissa kirjoitti:

        Kuten todettu! Laskuissa EI tarvitse käyttää LAIN MUKAAN (ei siis mun mielipide) käyttää viitenumeroa!

        Joten olet toiminut täysin oikein!

        Voit toki helpottaa nodien töitä kertomalla sen, mutta pakko ei ole

        "Kuten todettu! Laskuissa EI tarvitse käyttää LAIN MUKAAN (ei siis mun mielipide) käyttää viitenumeroa!"

        Viitenumero on maksun kohdentamistieto, jonka käyttö on siis velallisen oikeuden, eli kohdentamisen toteuttamiseen tarvittava toimi.

        Mutta kyse on myös laskussa esitetty velan maksun ehto, jota tulee noudattaa velkakirjalain 3.2 mukaisesti, kun se ei ole kohtuuton.

        "Voit toki helpottaa nodien töitä kertomalla sen, mutta pakko ei ole"

        Ap:n esittämä kysymys on sakosta ja siihen soveltuu Laki sakon täytäntöönpanosta ja erityisesti 12 pykälä, jonka mukaan maksettaessa on käytettävä yksilöiviä tietoja, jotka löytyvät määräyksestä. Eli jos siinä määräyksessä tilisiirtolappu tai mikä nyt onkaan on viitenumero, sitä pitää käyttää.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20020672#a672-2002


      • pull-up-a-horse kirjoitti:

        Mitä se hullu nyt höpisee. Kyse on sakosta, ei laskusta. Jos ei halua itseään sakkorekisterin lisäksi ulosottomiehenkin rekisteriin, niin on parasta tehdä mitä pyydetään.

        Niin. Toki voi antaa lisäselvityksen :)

        Mutta itse maksoin kerran sakon 36 osassa (maksusuunitelman jälkeen), jokaisessa oli ainostaan viestinä "osasuoritus, etunimi, sukunimi"

        Eli laillisesti mentiin, ei ulosottoa, ei epämääärisiä rekistereitä tms. osamaksusuunitelmasta, saati tuosta että maksoinilman viitettä ei tullut kyselyitä saati merkintöjä

        Ja itse tosiaan "yksilöisin" itse käyttämällä todella harvinaista etunimeä ja melko yleistä sukunimeä... itselleni tämä ei vaivaa maksanut kun panin ne automaattimaksuun 3 kertaa 12 erän ajaksi


    • niitton

      en halua mitään ongelmia joten parasta kai et ilmotan sen viitenumeron. mut mihin mä sen ilmotan?
      ap

      • avuttomialiikkeellä

        No sinne oikeusrekisterikeskukseen tietysti, eli samaan lafkaan joka sitä kyseli, haloo! Siinä saamassasi kirjeessä on yhteystiedot, ja jos oot sen jo hukannut, niin googlaa oikeusrekisterikeskus.

        Miten voi olla noin avuton....


      • niitton
        avuttomialiikkeellä kirjoitti:

        No sinne oikeusrekisterikeskukseen tietysti, eli samaan lafkaan joka sitä kyseli, haloo! Siinä saamassasi kirjeessä on yhteystiedot, ja jos oot sen jo hukannut, niin googlaa oikeusrekisterikeskus.

        Miten voi olla noin avuton....

        eli kirjotan vaan kirjeen johon kirjotan ''viitenumeroni on **********'' ?


      • niitton

        niin tai siis mitä siinä kirjeessä pitää lukea? viitenumeron lisäksi?? ap


      • EräsVaan123

        Varmaan varminta olisi tässä tapauksessa ihan soittaa tuonne paikkaan ja varmistaa se viitenumero - Niin minä ainakin tekisin, se on varminta.


    • väärin-taas

      Ja eräälle joka väittää , että laskussa olevaa viitenumeroa ei tarvitser kirjoittaa sanon olet idiootti, kuten kaverini joka oli samaa mieltä. Maksoi Trafin käyttöveron ja kytät vei rekisterikilvet ja mätkäisi sakot ja samoiun Trafi. EI saanut hallintooikeudessa kumottua eli loppu lasku 1200€. On paikkoja jonne on PAKKO laittaa summa sentilleen oikein ja samoin viitenumero tai laskua voi tulla ja paljon.

      • 65432b

        Yrittäkää ymmärtää... Bussissa matkustaa individualistinen anarkisti, joka taistelee koneistoa vastaan missä ja milloin vain, maksoi mitä maksoi.


      • Jaahas! Laki siis muuttunut :)


        Eikös se hallinto-oikeus maksamaan 134€ enää :D :D

        itse maksan verotkin ilman viitenumeroa, ei nääs ole viivakoodinlukija, niin helpompi näppäillä viestikenttää vain "verot HHC-844" kuin pitkä viitenumero


    • niitton

      Niin mutta mitä mä siihen kirjeeseen laitan?? muuta kun viitenumeron
      ap

    • Jäkeläinen

      Ne voi ottaa sakot mitään kysymättä sinulta tililtäsi.niin kävi minulle tänään.postissa tulee sitten myöhemmin siitä ilmoitus.ja vuoden alusta kela saa seurata kaikkien suomen kansalaisten tilejä kysymättä ja ilmoittamatta siitä.käsittämätöntä.siirrän yritykseni ulkomaille ja tästä lähtien pidän tilini tyhjänä.kiitos siitä.täällä ei ole enää mitään yksityisyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe