miksi keski-ikäinen mies haluaa nuoremman naisen!

Aika hyvä artikkeli:
http://anna.fi/suhteet/seksi/lue-miksi-keski-ikainen-mies-haluaa-nuoremman-naisen

"monet rakkautta etsivät naiset ovat ärsyyntyneet huomatessaan, että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat miehet tuntuvat deittipalstoilla haluavan kumppaneikseen vain itseään selvästi nuorempia naisia."

"on onnellinen kuusi vuotta nuoremman kumppaninsa kanssa, mutta ei kiellä, etteikö seksi nuoren naisen kanssa houkuttelisi häntä. Parikymppisen, kauniin kumppanin kanssa olisi myös mukava näyttäytyä."

" Miehen arvostettu asema ja varallisuus kompensoivat kaikissa kulttuureissa vanhuuden tuomia haittoja, Osmo Tammisalo sanoo."

"Joillekin miehille nuorten naisten saaminen on helppoa, ja osa heistä myös käyttää tilaisuutensa. Julkkismiehiä, joilla on pari-kolmekymmentä vuotta itseään nuorempi kumppani, ei tarvitse kauan etsiä: Mikael Jungner, Jari Kurri, Paavo Lipponen, presidenttimme Sauli Niinistö…"


"Tommi sanoo, ertä voisi seurustella ikäisensä naisen kanssa, jos tämä olisi muuten hyvä tyyppi.

– Se täytyy myöntää, että yli 35-vuotiaissa, toisella tai kolmannella kierroksella olevissa naisissa häiritsee älytön katkeruus siitä, kuinka huonosti elämä on heitä kohdellut."

"– 40–50-vuotiaina miehet alkavat ronkeleiksi ja hakevat lähinnä itseään nuorempia kumppaneita. 52 vuotta on keskimääräinen ikä, jolloin miehet alkavat etsiä vain itseään nuorempaa seuraa, Ruotsalainen esittelee tilastoja."

"Ruotsalaisella on neuvoja naisillekin.

– Naisten profiileissa korostuvat kieltolistat ja negatiivinen, vaativa tyyli. Mies ei saa asua yli 20 kilometrin päässä naisesta, hän ei saa röhnöttää sohvalla ja pitää käydä kulttuuritapahtumissa. Miehet eivät halua nalkuttajia."

124

3264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitosei

      Itse olen keski-ikäinen äijä,treffasin sivustolle viiden vuoden eroni jälkeen,ajattelin että laitan pari vuotta nuoremmalle viestiä,mutta eipä noita tullut,sitten kokeilin laittaa eräälle venäläiselle ja yllätys yllätys,se olikin ilmeisesti bulvaani,koska ihminen joka väitti olevansa 44v ja kuva treffipalstalla,niin se olikin muuttunut 34vuotiaaseen,että tämä tästäkin kokeilusta( välttämättä tämä ei kuulu tänne alueeseen)

    • 38383

      Se nyt vaan menee. Nuori nainen haluaa vanhemman miehen varmuuttaa, elintasoa..... Mies taas haluaa nuorta hedelmällistä naista. Esim aika harva kolmekymppinen nainen pitää ikäistään miestä kypsänä ja kelvollisena, silloin vielä saman ikäinen saattas huoliakkin. Nimimerkillä kokemusta on. Kolme kymppisenä en kelvannut. Nyt olen 38, nainen 27 ja yksi lapsi. Nuorempana en kelvannut nyt löytys tarjokkaita paljon joka ikäluokasta. Omalta ikäluokalta saan aika katkeraa tilitystä vaikka ennen olin vain ilmaa heille.
      Se on sitä kuuluisaa kemiaa.

      • lukutaitoinen

        Juurihan tuossa jutussa sanottiin, että naiset kaikissa ikäluokissa haluavat pääasiassa saman ikäisiä miehiä.


      • Naisasialooser1

        Lukutaitoisena varmasti tajusit edellisen viestin sisällön. Nainen tykkää vanhemmasta ja 50v nainen ei tykkää 30v pojanklopista vaan ikäisestään komistuksesta mitä ei toki saa.


      • dfads

        Pariskuntien keskimääräinen ikäero on alle neljä vuotta. Toisin sanoen naiset pitävät suurin piirtein itsensä ikäisistä miehistä, eivät merkittävästi vanhemmista. Siksi myös 50-vuotiaan miehen on hyvin vaikeaa saada edes 30-vuotiasta naista, vaikka kuinka preferenssit vetäisivät siihen suuntaan.


      • Anonyymi
        dfads kirjoitti:

        Pariskuntien keskimääräinen ikäero on alle neljä vuotta. Toisin sanoen naiset pitävät suurin piirtein itsensä ikäisistä miehistä, eivät merkittävästi vanhemmista. Siksi myös 50-vuotiaan miehen on hyvin vaikeaa saada edes 30-vuotiasta naista, vaikka kuinka preferenssit vetäisivät siihen suuntaan.

        50 v on jo totaalinen kalkkis ja muumio


    • Realistisestiajatteleva

      Ihan luonnollista. Itse näin 49 vuotiaana miehenä en alkaisi mihinkään suhteeseen yli kolmekymppisen naisen kanssa. Mieluummin olen yksin ja vapaa kun tuhlaan aikaani yli-ikäisiin naisiin.

      • Naisasialooser1

        Oikein!! Jyystärikaverini on 50v, panee toki myös itseään vain 10v nuorempia haaskoja, mutta yrittää jatkuvasti myös 18-22v naisia ja on sellaiselta saanut pilluakin.


      • Riiiiiiiiiii

        "Realistisestiajatteleva" =repesin täysin...


      • realistisestiajatteleva

        Aivan, ajattelen realistisesti etten olisi kuitenkaan onnellinen yli kolmekymppisen naisen kanssa, joten en edes ala mihinkään epätyydyttävään suhteeseen.

        Mieluummin olen yksin ja vapaa ja yritän sen ikäisiä joita oikeasti haluan, ja vaikka menestys olisikin heikko niin ainakin yritän sitä mitä oikeasti haluan enkä tyydy korvikkeisiin.


    • " Miehen arvostettu asema ja varallisuus kompensoivat kaikissa kulttuureissa vanhuuden tuomia haittoja, Osmo Tammisalo sanoo."

      Tuo on vastoin sitä, mitä kuulemme naisilta palstalla. Kukaan naisista ei ikinä ole ollut vanhemman miehen perään ja jos onkin, niin vain siksi että rakkaus ei kysele ikää - eikä asemaa tai varallisuutta.

      Onko sinun kumppanisi osannut perustella miksi hän on vanhemman miehen kanssa, kun varmaan voisi saada suunnilleen oman ikäisenkin?

      • Musta ainakin on parasta, että asema, varallisuus- ja tulotaso on jotakuinkin samat. Tasa-arvoisempi suhde niin.


      • Virallinen selitys on ollut, että häntä ovat aina kiinnostaneet itseään vanhemmat miehet ja se on myös mitä olen kuullut hänen kavereiltaan, joten pitänee varmasti paikkansakin.

        Tohan pitäisi sitten kuitenkin purkaa osiin, että miksi ne vanhemmat kiinnostavat.

        Ymmärtäisin kuitenkin, että aikuismainen, harkitseva käytös, itsevarmuus ja elämänkokemus tuovat karismaa.


      • Miesmannn kirjoitti:

        Virallinen selitys on ollut, että häntä ovat aina kiinnostaneet itseään vanhemmat miehet ja se on myös mitä olen kuullut hänen kavereiltaan, joten pitänee varmasti paikkansakin.

        Tohan pitäisi sitten kuitenkin purkaa osiin, että miksi ne vanhemmat kiinnostavat.

        Ymmärtäisin kuitenkin, että aikuismainen, harkitseva käytös, itsevarmuus ja elämänkokemus tuovat karismaa.

        "Ymmärtäisin kuitenkin, että aikuismainen, harkitseva käytös, itsevarmuus ja elämänkokemus tuovat karismaa. "

        Kuulostaa uskottavalta. Yksittäistapaukset on tietenkin yksittäistapauksia, mutta jotain, kenties samansuuntaisia, piirteitä täytyy olla, jotka aiheuttavat sen parien keskimääräisen ikäeron. Miehen pitää olla "valmiimpi paketti". Vanhemmiten ikäeroon alkaa sitten tietysti vaikuttaa sekin, että miehet ei ole valmiita sitoutumaan ellei nainen ole nuorempi.

        Toisaalta meillä on yhteiskunnassa kovia vaatimuksia sukupuolten välisen tasa-arvon suhteen ja jos mitataan vaikka koulutusta, naiset on ajaneet ohikin, mutta se ei nähtävästi ole muuttanut parien ikäeroa mihinkään. Tai tarkasti ottaen jossain väestöliiton julkaisussa taisi olla että samanikäisten ja isojen ikäerojen parien määrä on lisääntynyt näiden 2-4 v erojen kustannuksella.


      • Naisasialooser1

        Ei voisi saada omanikäistä. Kamunainen 32v ei saa ikäisiään miehiä, jotka katselevat 10v nuorempia, hänen pitäisi kelpuuttaa 50 miehet


      • Jjkliyygghjk
        scrg kirjoitti:

        "Ymmärtäisin kuitenkin, että aikuismainen, harkitseva käytös, itsevarmuus ja elämänkokemus tuovat karismaa. "

        Kuulostaa uskottavalta. Yksittäistapaukset on tietenkin yksittäistapauksia, mutta jotain, kenties samansuuntaisia, piirteitä täytyy olla, jotka aiheuttavat sen parien keskimääräisen ikäeron. Miehen pitää olla "valmiimpi paketti". Vanhemmiten ikäeroon alkaa sitten tietysti vaikuttaa sekin, että miehet ei ole valmiita sitoutumaan ellei nainen ole nuorempi.

        Toisaalta meillä on yhteiskunnassa kovia vaatimuksia sukupuolten välisen tasa-arvon suhteen ja jos mitataan vaikka koulutusta, naiset on ajaneet ohikin, mutta se ei nähtävästi ole muuttanut parien ikäeroa mihinkään. Tai tarkasti ottaen jossain väestöliiton julkaisussa taisi olla että samanikäisten ja isojen ikäerojen parien määrä on lisääntynyt näiden 2-4 v erojen kustannuksella.

        Ehkä joillain yksilöillä tuler karismaa ja henkistä kehitystä.
        Suurin osa kuitenkin taantuu ja urautuu, koska aivot tarvivat virikkeitä pysyäkseen hyvässä iskussa. Niinsanotusti= kalkkis
        Hekoheko


      • mekkk
        Naisasialooser1 kirjoitti:

        Ei voisi saada omanikäistä. Kamunainen 32v ei saa ikäisiään miehiä, jotka katselevat 10v nuorempia, hänen pitäisi kelpuuttaa 50 miehet

        32v naisen pitöis katella nuorempia miehiä ja 25v ja ylöspäin. Kun itse olin sinkkuna -80 luvun lopulla 28v niin en koskaan katellut mitään parikymppisiä naisia kun miehenä pidin niitä ihan karana ja silloin sain helposti 35-45 v naisia ja niiltä sain kunnon kyydit ja taisi muutaman perheenemäntäkin joukossa olla. Nuorissa naisissa on se vika että ne haluaa lapsia ja kun 50v mies enään siihen lapsenkasvaatusrumpaan rupeaa kun omat laspet jo aikuisia.


    • Scvb

      Kun katsotte jutun ihan loppuun asti ja luette kyselyn tuloksen. Nuorten naisten lehti ja varmaan he vastanneetki. 60 prossaa seurustelis mieluiten 5-10 vuotta vanhemman kanssa.

      • Olen aika varma että 60% miehistä ei olisi valmis seurustelemaan 5-10 vuotta vanhemman naisen kanssa. Ja epäilen sitäkin että naisistakaan moinen osuus haluaisi itseään noin paljon nuorempaa miestä. Ja juuri kuitenkin tuollaisia pareja pitäisi olla ja paljon, jos yhä useammat haluaisi elää parisuhteessa samaan aikaan.


      • Scvb

        Naiset ne ovatkin noin vastanneet että ovat valmiita vanhemman kanssa seurustelemaan. Turha siitä on miehiä syyttää jos kelpaavat ja haluavat nuoria.


      • 1520

        5-10 vuoden ikäero on ihan normaali. Ei silloin vielä olla "nuori nainen-vanha mies" pari


      • Tiedänkyllä

        Samaa mieltä, kun eroa on 15 ,niin voidaan puhua ikäerosta, maailmankuvat alkaa olla jo erilailla muodostuneet ja fyysinen ikäero on jo selkeä, tämä tosin on hyvin yksilöllistä. Jotkut alle kolmekymppisetkin voi olla tosi kuluneita, varsinkin perheelliset.


      • VauvakuumeOy
        scrg kirjoitti:

        Olen aika varma että 60% miehistä ei olisi valmis seurustelemaan 5-10 vuotta vanhemman naisen kanssa. Ja epäilen sitäkin että naisistakaan moinen osuus haluaisi itseään noin paljon nuorempaa miestä. Ja juuri kuitenkin tuollaisia pareja pitäisi olla ja paljon, jos yhä useammat haluaisi elää parisuhteessa samaan aikaan.

        Luulisin johtuvan siitä, että hiukan vanhemmalla miehellä katsotaan olevan asiat taloudellisesti paremmin hanskassa, ja valmiimpia perheen perustamiseen.


    • Jjkliyygghjk

      Ihan hyvä kirjoitus, kokonaisuudessaan.

      Itse en ole koskaan ollut kiinnostunut vanhemmista miehistä, en seksuaalisesti enkä taloudellisesti, vaikka tilaisuuksia olisi todellakin ollut. Ei kiinnosta pätkääkään, kiimasina tillittävät vanhat ukot on todella vastenmielisiä.

      Myös nuoremmat miehet ei hirveesti nappaa, koska ovat vielä tällä hetkellä minuun nähden hieman keskenkasvuisia=rasittavia. Enkä elä harhassa oman ikäni suhteen, vaikka heiltä vielä huomiota irtoaakin.

      Yksilö on se, mistä olen kiinnostunut ja yhteen sopivat elämäntyylit.

      • "Yksilö on se, mistä olen kiinnostunut ja yhteen sopivat elämäntyylit."

        Vahvasti samaa mieltä.


      • exex-atn kirjoitti:

        "Yksilö on se, mistä olen kiinnostunut ja yhteen sopivat elämäntyylit."

        Vahvasti samaa mieltä.

        Sitten kun kumulatiivisesti kiinnostavat yksilöt ja elämäntyylit menee yhteen nähdään tilastollisesti, että sopivan elämäntyylin uros on muutaman vuoden naarasta vanhempi. Ja juuri tähän ei naisten suusta koskaan kuulu yhtään omakohtaista kertomusta.


      • scrg kirjoitti:

        Sitten kun kumulatiivisesti kiinnostavat yksilöt ja elämäntyylit menee yhteen nähdään tilastollisesti, että sopivan elämäntyylin uros on muutaman vuoden naarasta vanhempi. Ja juuri tähän ei naisten suusta koskaan kuulu yhtään omakohtaista kertomusta.

        No mikäs siinä on ongelma, sen kun käytte ottamassa sellaisen teille tyrkyllä olevan nuoremman naisen, kun niitä kerrran on, eikä muunlaisia olekaan. :)

        Mun kumppanini on olleet vuoden tai pari vuotta vanhempaa ja jopa 10 vuotta nuorempaa. Poimi vaikka tuosta se pari vuotta vanhempi ;)


      • "Yksilö on se, mistä olen kiinnostunut ja yhteen sopivat elämäntyylit."

        Tätä lausetta voisi lukea kuin piru raamattua. Monesti nuo naiset tykkäävät kovasti varakkaiden miesten elämäntyylistä :-)


      • Tuntuu hassulta lukea tekstiä, jossa ilmenee ensin jyrkkää suhtautumista ikäeroihin, ja sitten mainitaan, että yksilö ja hänen elämäntyylinsä on se, mistä on kiinnostunut. :D Tosiasiassahan ikä on tuossa se, mikä eniten kiinnostaa, yksilö vasta sen jälkeen.

        Tiedän myös ihmisiä, joille oikeasti se yksilö merkitsee enemmän kuin ikä. :)


      • Miesmannn kirjoitti:

        "Yksilö on se, mistä olen kiinnostunut ja yhteen sopivat elämäntyylit."

        Tätä lausetta voisi lukea kuin piru raamattua. Monesti nuo naiset tykkäävät kovasti varakkaiden miesten elämäntyylistä :-)

        Johtuisko sitten ihan siitä, että sopii yksiin oman varakkaan elämäntyylin kanssa?


      • Picaflor kirjoitti:

        Tuntuu hassulta lukea tekstiä, jossa ilmenee ensin jyrkkää suhtautumista ikäeroihin, ja sitten mainitaan, että yksilö ja hänen elämäntyylinsä on se, mistä on kiinnostunut. :D Tosiasiassahan ikä on tuossa se, mikä eniten kiinnostaa, yksilö vasta sen jälkeen.

        Tiedän myös ihmisiä, joille oikeasti se yksilö merkitsee enemmän kuin ikä. :)

        Minä en lukenut tuota kirjoitusta noin.

        Ihan normaalia, että oletetaan parikymppisen olevan henkisesti ka. parikymppinen, samoin 70-vuotiaan oletetaan omaavan elämänkokemusta 70-v. ajalta, jolloin myös arvomaailma voi olla erilainen kuin vaikkapa parikymppisellä. Totta kai meillä on kaikilla jonkinlaisia ennakkokäsityksiä ihmisistä jo ulkonäön perusteella. Koska jokaiseen ihmiseen ei voi tutustua, jonkinlaista yhteenkuuluvuutta pitää löytyä että se tutustuminen on edes mahdollista. Olkoon se sitten sama työpaikka tai harrastus, tai samat ostokset kaupassa. Tai ikä. Tai mikä vaan.

        Mikä sulle itsellesi on tärkeää kumppanin valinnassa?


      • exex-atn kirjoitti:

        No mikäs siinä on ongelma, sen kun käytte ottamassa sellaisen teille tyrkyllä olevan nuoremman naisen, kun niitä kerrran on, eikä muunlaisia olekaan. :)

        Mun kumppanini on olleet vuoden tai pari vuotta vanhempaa ja jopa 10 vuotta nuorempaa. Poimi vaikka tuosta se pari vuotta vanhempi ;)

        Mun psykokineettinen energiamittari värähti lievän passiivisaggressiivisuuden merkiksi:)


      • scrg kirjoitti:

        Mun psykokineettinen energiamittari värähti lievän passiivisaggressiivisuuden merkiksi:)

        No okei, tunnustan syyllisyyteni. En ole ilmeisesti tunnustanut tarpeeksi näyttävästi, että kumppanini on ollut minua jopa pari vuotta vanhempi.

        Onko nyt hyvä? ;)

        Mun lähimmissä ystäväperheissä nainen on vuoden tai pari miestään vanhempi. Mitäs tälle kamalalle ongelmalle vois tehdä?


      • exex-atn kirjoitti:

        No okei, tunnustan syyllisyyteni. En ole ilmeisesti tunnustanut tarpeeksi näyttävästi, että kumppanini on ollut minua jopa pari vuotta vanhempi.

        Onko nyt hyvä? ;)

        Mun lähimmissä ystäväperheissä nainen on vuoden tai pari miestään vanhempi. Mitäs tälle kamalalle ongelmalle vois tehdä?

        Miksi koet että sinä tai tuttavapiirisi olette syytettyinä ja teidän pitäisi puolustautua? Tiedän pitkästä kokomuksesta, että jos aiheesta keskustellaan, niin osallistuu n kpl naisia kertomaan, että minun suhteissani ei ole ikäeroa ja 0 kpl, joilla on ollut tai on vanhempi mies. Eikö sinua ihmetytä, että niitä ikäeroparien naisien ei ole koskaan missään muualla kuin tilastoissa? Ja ihan sama juttu tuloerojen suhteen.


      • scrg kirjoitti:

        Miksi koet että sinä tai tuttavapiirisi olette syytettyinä ja teidän pitäisi puolustautua? Tiedän pitkästä kokomuksesta, että jos aiheesta keskustellaan, niin osallistuu n kpl naisia kertomaan, että minun suhteissani ei ole ikäeroa ja 0 kpl, joilla on ollut tai on vanhempi mies. Eikö sinua ihmetytä, että niitä ikäeroparien naisien ei ole koskaan missään muualla kuin tilastoissa? Ja ihan sama juttu tuloerojen suhteen.

        Ei ihmetytä. Ne parilliset eivät varmaankaan katso aiheelliseksi kirjoitella tälle palstalle. Enkä minä tätä palstaa kovin vakavasti ottais muutenkaan :)

        Voi olla niinkin, että jos aloituksessa väitetään kaikilla naisilla olevan 2 kättä ja 2 jalkaa, niin 2-kätiset ja 2-jalkaiset naiset eivät välttämättä katso aiheelliseksi tulla komppaamaan aloittajaa. Sen sijaan joku yksijalkainen voisi tulla kertomaan, että hänkin on nainen, vaikka onkin jalkapuoli.


      • 12121212
        exex-atn kirjoitti:

        Ei ihmetytä. Ne parilliset eivät varmaankaan katso aiheelliseksi kirjoitella tälle palstalle. Enkä minä tätä palstaa kovin vakavasti ottais muutenkaan :)

        Voi olla niinkin, että jos aloituksessa väitetään kaikilla naisilla olevan 2 kättä ja 2 jalkaa, niin 2-kätiset ja 2-jalkaiset naiset eivät välttämättä katso aiheelliseksi tulla komppaamaan aloittajaa. Sen sijaan joku yksijalkainen voisi tulla kertomaan, että hänkin on nainen, vaikka onkin jalkapuoli.

        Väitätkö että palstan 21-vuotiaalta fitnessmallilta näyttävät, formulakuskeja ja NHL-jääkiekkoilijoita jaloistaan potkivat ja vain 10v nuorempien kanssa seurustelevat nelikymppiset ovat jotain poikkeustapauksia?


      • exex-atn kirjoitti:

        Ei ihmetytä. Ne parilliset eivät varmaankaan katso aiheelliseksi kirjoitella tälle palstalle. Enkä minä tätä palstaa kovin vakavasti ottais muutenkaan :)

        Voi olla niinkin, että jos aloituksessa väitetään kaikilla naisilla olevan 2 kättä ja 2 jalkaa, niin 2-kätiset ja 2-jalkaiset naiset eivät välttämättä katso aiheelliseksi tulla komppaamaan aloittajaa. Sen sijaan joku yksijalkainen voisi tulla kertomaan, että hänkin on nainen, vaikka onkin jalkapuoli.

        Tuo vihjaa sen suuntaan, että parisuhteen iso ikäero ehkäisee ajautumassa palstalle. Mutta en mä sellaiseen tehokkuuteen usko ettei palstalla olisi naisia, joilla olisi kokemusta vanhemmista miehistä. Asia vain on sellainen ettei siitä haluta kertoa. Paljon helpompi ihmetellä mikä miehiä viiraa kun kukaan nainen ei ole moisessa osallisena.


      • Tiedänkyllä
        Picaflor kirjoitti:

        Tuntuu hassulta lukea tekstiä, jossa ilmenee ensin jyrkkää suhtautumista ikäeroihin, ja sitten mainitaan, että yksilö ja hänen elämäntyylinsä on se, mistä on kiinnostunut. :D Tosiasiassahan ikä on tuossa se, mikä eniten kiinnostaa, yksilö vasta sen jälkeen.

        Tiedän myös ihmisiä, joille oikeasti se yksilö merkitsee enemmän kuin ikä. :)

        Et oikein vetänyt oikeaa johtopäätöstä kommentistani.

        Ikä ei ole minulle mikään plussa, vaan enemmän miinus, jos huomattava ero on. Tosin siis persoonallisuus ja yhteinen elämä merkitsevät ratkaisevasti. En ole suinkaan joustamaton, mutta itselleni ikäkysymyksellä on hyvin realistinen merkitys monissa asioissa, joten en tietoisesti etsi vanhempaa tai nuorempaa seuraa, kuten esim miehet, jotka hakeutuvat nuorten naisten kumppaneiksi, tai naiset jotka haluavat kumppanikseen komean nuoren miehen samoilla ulkonäköön liittyvillä perusteilla.
        Suhteen pitää olla realistinen, jotta se kestää ajassa. Seksisuhteet eivät ole mitään parisuhteita vaan seksisuhteita, jossa muuta yhteistä ei ole.


      • scrg kirjoitti:

        Tuo vihjaa sen suuntaan, että parisuhteen iso ikäero ehkäisee ajautumassa palstalle. Mutta en mä sellaiseen tehokkuuteen usko ettei palstalla olisi naisia, joilla olisi kokemusta vanhemmista miehistä. Asia vain on sellainen ettei siitä haluta kertoa. Paljon helpompi ihmetellä mikä miehiä viiraa kun kukaan nainen ei ole moisessa osallisena.

        Yksi ongelma voi olla siinä, ettei kovin moni ole oikeasti seurustellut vanhan miehen kanssa. Tapailut eivät koskaan kehity parisuhteeksi saakka. Yli nelikymppisillä huonokuntoisilla miehillä on liikaa ongelmia potenssin ja sairauksiensa kanssa.


      • 12121212 kirjoitti:

        Väitätkö että palstan 21-vuotiaalta fitnessmallilta näyttävät, formulakuskeja ja NHL-jääkiekkoilijoita jaloistaan potkivat ja vain 10v nuorempien kanssa seurustelevat nelikymppiset ovat jotain poikkeustapauksia?

        No hei taas vänkääjä :)

        En väitä.


      • Riiiiiiii
        12121212 kirjoitti:

        Väitätkö että palstan 21-vuotiaalta fitnessmallilta näyttävät, formulakuskeja ja NHL-jääkiekkoilijoita jaloistaan potkivat ja vain 10v nuorempien kanssa seurustelevat nelikymppiset ovat jotain poikkeustapauksia?

        Älä viitsi ihan oikeasti puhuta taas fitnessmalleista. Kukaan palstan keski-ikäisistä naisista ei ole väittänyt kertaakaan näyttävänsä parikymppiseltä fitnessmallilta. Onko pakko lukea toisten kirjoituksia kuin piru raamattua?
        Saanko muuten kysyä hieman arkaluontoisen asian? Mikä on oma kotitaustasi? Olet muistaakseni hyväpalkkaisessa, korkeakoulutusta vaativassa ammatissa mutta esität jatkuvasti statusmiehiksi formulakuskeja tai jääkiekkoilijoita. What??? Kuulostaa, no, hieman wt-meiningiltä.


      • Riiiiiiiiiiii

        Puhuta =puhua, ei puhkua.


      • scrg kirjoitti:

        Tuo vihjaa sen suuntaan, että parisuhteen iso ikäero ehkäisee ajautumassa palstalle. Mutta en mä sellaiseen tehokkuuteen usko ettei palstalla olisi naisia, joilla olisi kokemusta vanhemmista miehistä. Asia vain on sellainen ettei siitä haluta kertoa. Paljon helpompi ihmetellä mikä miehiä viiraa kun kukaan nainen ei ole moisessa osallisena.

        "Tuo vihjaa sen suuntaan, että parisuhteen iso ikäero ehkäisee ajautumassa palstalle. "

        Omaishoitajilla taitaa olla muuta puuhaa.


      • 12121212
        Riiiiiiii kirjoitti:

        Älä viitsi ihan oikeasti puhuta taas fitnessmalleista. Kukaan palstan keski-ikäisistä naisista ei ole väittänyt kertaakaan näyttävänsä parikymppiseltä fitnessmallilta. Onko pakko lukea toisten kirjoituksia kuin piru raamattua?
        Saanko muuten kysyä hieman arkaluontoisen asian? Mikä on oma kotitaustasi? Olet muistaakseni hyväpalkkaisessa, korkeakoulutusta vaativassa ammatissa mutta esität jatkuvasti statusmiehiksi formulakuskeja tai jääkiekkoilijoita. What??? Kuulostaa, no, hieman wt-meiningiltä.

        "Saanko muuten kysyä hieman arkaluontoisen asian?"

        No tietysti saat.

        "Mikä on oma kotitaustasi?"

        Olen kertonut palstalla olevani kotoisin maaseudulta, todella pieneltä paikkakunnalta. Muutin stadiin opiskelemaan, sen jälkeen suoritin lisätutkinnon Englannissa. Perhe tavallinen, niin hyvässä kuin pahassa :D

        "Olet muistaakseni hyväpalkkaisessa, korkeakoulutusta vaativassa ammatissa"

        Ammatti ei suoranaisesti vaadi korkeakoulutusta vaikka monilla se onkin. Oma koulutukseni on siis AMK lisäpalikka jonka mainitsin yllä. Aloitin avustavissa töissä, sitten päädyin juniorisalkunhoitajaksi ja nyt salkunhoitajaksi, tai siis tarkemmin osaksi salkunhoitotiimiä. Palkka on hyvä minun ikäiselleni, mutta toisaalta ei poikkeuksellinen kun otetaan paikka huomioon.

        "mutta esität jatkuvasti statusmiehiksi formulakuskeja tai jääkiekkoilijoita. What??? Kuulostaa, no, hieman wt-meiningiltä."

        Osittain maalaistausta näkyy, mutta toisaalta formulakuskit ja NHL-jääkiekkoilijat ovat parempia esimerkkejä ytmeistä kuin toimitusjohtajat tai firman omistajat, koska:
        - he ovat esillä, ts. julkkiksia
        - suurin osa rikkaista yrittäjistä/johtajista elelee vaatimattomasti
        - suurin osa rikkaista yrittäjistä/johtajista on tästä syystä tuntemattomia palstalaisille


      • Tiedänkyllä kirjoitti:

        Et oikein vetänyt oikeaa johtopäätöstä kommentistani.

        Ikä ei ole minulle mikään plussa, vaan enemmän miinus, jos huomattava ero on. Tosin siis persoonallisuus ja yhteinen elämä merkitsevät ratkaisevasti. En ole suinkaan joustamaton, mutta itselleni ikäkysymyksellä on hyvin realistinen merkitys monissa asioissa, joten en tietoisesti etsi vanhempaa tai nuorempaa seuraa, kuten esim miehet, jotka hakeutuvat nuorten naisten kumppaneiksi, tai naiset jotka haluavat kumppanikseen komean nuoren miehen samoilla ulkonäköön liittyvillä perusteilla.
        Suhteen pitää olla realistinen, jotta se kestää ajassa. Seksisuhteet eivät ole mitään parisuhteita vaan seksisuhteita, jossa muuta yhteistä ei ole.

        Vedin tekstistäsi nimenomaan sen johtopäätöksen, että suurempi ikäero on sinulle miinus. Eli päättelin siis, että etsit suurin piirtein ikäistäsi miestä. Tästä taas luonnollisesti päättelin, että ensin kinnostavat sopivat ikää ilmaisevat numerot, sitten vasta se yksilö.

        Taustalla oli myös oletus, että kun puhutaan vanhemmasta tai nuoremmasta kumppanista, niin siinä on jokin kohtuus ja tolkku mukana, eli puhutaan esim. 10 - 25 vuoden ikäerosta. Mutta jos tarkoitit vanhemmalla tai nuoremmalla jotain 50 vuoden ikäeroa, niin vaikenen suosiolla ja vedän edellisen viestini takaisin. :)


      • exex-atn kirjoitti:

        Minä en lukenut tuota kirjoitusta noin.

        Ihan normaalia, että oletetaan parikymppisen olevan henkisesti ka. parikymppinen, samoin 70-vuotiaan oletetaan omaavan elämänkokemusta 70-v. ajalta, jolloin myös arvomaailma voi olla erilainen kuin vaikkapa parikymppisellä. Totta kai meillä on kaikilla jonkinlaisia ennakkokäsityksiä ihmisistä jo ulkonäön perusteella. Koska jokaiseen ihmiseen ei voi tutustua, jonkinlaista yhteenkuuluvuutta pitää löytyä että se tutustuminen on edes mahdollista. Olkoon se sitten sama työpaikka tai harrastus, tai samat ostokset kaupassa. Tai ikä. Tai mikä vaan.

        Mikä sulle itsellesi on tärkeää kumppanin valinnassa?

        Totta tai meillä kaikilla on ennakkokäsityksiä. Itse pyrin kuitenkin elämään niin, että minulla olisi niitä mahdollisimman vähän. Ylipäätään olen sitä mieltä, että ihmiset olettavat aivan liikaa. Sen sijaan, että suhtauduttaisiin ihmisiin ja asioihin avoimesti, eletään ja tehdään valintoja erilaisten ajatusrakennelmien varassa, jotka oma mieli on luonut, ja jotka eivät välttämättä vastaa juurikaan todellisuutta. Joskus voi tästä syystä myös kulkea ns. onnensa ohi.

        En jaksa tehdä luetteloa siitä, mikä on itselleni kumppaninvalinnassa tärkeää, mutta kyllä ne sinne miehen persoonallisuuden, kiinnostuksen kohteiden ja arvomaailman puolelle vahvasti menevät. Ulkonäöllä on oma merkityksensä, mutta minulla ei ole mitään tiettyä tyyppiä, johon aina ihastuisin. Iän suhteen en ole myöskään hirveän nirso. En nyt haluaisi suhdetta teinipojan tai rollaattoripapan kanssa, mutta esim. parinkymmenen vuodenkaan ikäerosta en viitsisi turhaan nipottaa


      • Picaflor kirjoitti:

        Totta tai meillä kaikilla on ennakkokäsityksiä. Itse pyrin kuitenkin elämään niin, että minulla olisi niitä mahdollisimman vähän. Ylipäätään olen sitä mieltä, että ihmiset olettavat aivan liikaa. Sen sijaan, että suhtauduttaisiin ihmisiin ja asioihin avoimesti, eletään ja tehdään valintoja erilaisten ajatusrakennelmien varassa, jotka oma mieli on luonut, ja jotka eivät välttämättä vastaa juurikaan todellisuutta. Joskus voi tästä syystä myös kulkea ns. onnensa ohi.

        En jaksa tehdä luetteloa siitä, mikä on itselleni kumppaninvalinnassa tärkeää, mutta kyllä ne sinne miehen persoonallisuuden, kiinnostuksen kohteiden ja arvomaailman puolelle vahvasti menevät. Ulkonäöllä on oma merkityksensä, mutta minulla ei ole mitään tiettyä tyyppiä, johon aina ihastuisin. Iän suhteen en ole myöskään hirveän nirso. En nyt haluaisi suhdetta teinipojan tai rollaattoripapan kanssa, mutta esim. parinkymmenen vuodenkaan ikäerosta en viitsisi turhaan nipottaa

        Elämänkokemus pelastaa sohimasta jokaisen mahdollisen "onnen" kanssa. Jossain kohtaa ennakkokäsityksistäkin voi tulla viisaus, kun sitä kokemusta on tarpeeksi. Ihan liian usein ensivaikutelma pitää paikkansa. Ai niin, mutta sekin on sitä elämänkokemusta :)

        Ja mikään edellisessä ei sulje pois tervettä avoimuutta ihmisiä kohdatessa.


      • 2322
        Picaflor kirjoitti:

        Vedin tekstistäsi nimenomaan sen johtopäätöksen, että suurempi ikäero on sinulle miinus. Eli päättelin siis, että etsit suurin piirtein ikäistäsi miestä. Tästä taas luonnollisesti päättelin, että ensin kinnostavat sopivat ikää ilmaisevat numerot, sitten vasta se yksilö.

        Taustalla oli myös oletus, että kun puhutaan vanhemmasta tai nuoremmasta kumppanista, niin siinä on jokin kohtuus ja tolkku mukana, eli puhutaan esim. 10 - 25 vuoden ikäerosta. Mutta jos tarkoitit vanhemmalla tai nuoremmalla jotain 50 vuoden ikäeroa, niin vaikenen suosiolla ja vedän edellisen viestini takaisin. :)

        Mä taas en ollenkaan ymmärrä tätä logiikkaa, jonka mukaan jos ihmisellä on parinvalinnassa edes jotain kriteereitä tai toiveita, niin ne kritisoijaa vähiten miellyttävät kriteerit tulkitaan aina tärkeimmäksi ja sitten ne itseä miellyttävät kriteerit kuten luonne mielletään automaattisesti toissijaiseksi. Väitän, että kyllä useimmilla se paska luonne on vähintään yhtä varma poissulkukriteeri kuin se ikä/ulkonäkö/työttömyys/whatever. Silloin on tarkoitushakuista vääristelyä väittää, että ikä/raha/komeus olisivat tärkeämpiä kuin se ihminen. Tuo pitäisi paikkaansa vain siinä tapauksessa, että minkä hyvänsä luonteinen toivotun ikäinen/varainen/näköinen kumppani kelpaa, mikä lienee aniharvoin totta.


      • että.silleen
        scrg kirjoitti:

        Tuo vihjaa sen suuntaan, että parisuhteen iso ikäero ehkäisee ajautumassa palstalle. Mutta en mä sellaiseen tehokkuuteen usko ettei palstalla olisi naisia, joilla olisi kokemusta vanhemmista miehistä. Asia vain on sellainen ettei siitä haluta kertoa. Paljon helpompi ihmetellä mikä miehiä viiraa kun kukaan nainen ei ole moisessa osallisena.

        Jos tämä tieto nyt ketään helpottaa: mun neljä miestäni ovat kaikki olleet mua vanhenpia 7- 17 vuotta, eikä mikään näistä suhteista ole ollut silti kestävä.
        Ei miehen ikä suhteen toimivuutta ratkaise, ei ainakaan mulla ole siitä minkäänlaista etua ollut. Se ett mies on vanhempi ei takaa sitä, ettei mies yritä saada muitakin intiimeitä suhteita satunnaisesti.

        Mulle se vaan ei sovi... siis suhteemme katkeaa siihen ja mies saa metsästää kaikessa rauhassa ketä huvittaa. Se on kerrasta poikki, kun käry käy.

        Kaikkea ei minunkaan tarvitse suvaita, koska heillä kaikilla on ollut tiedossa mun kynnyskysymykseni, ja siitä huolimatta ruoho aidan takaa on maistunut.
        Katson silloin tulleeni kakkoseksi, miehen suosikki listalla. Lycka till, tämä oli tässä!
        Eka mieheni tuskin mua petti, suhde kaatui muihin ongelmiin... rakkaus kuoli.

        Tähän astisista miehistä kenelläkään ei ole ollut tarjota mulle materiaalisesti korkeampaa toimeentuloa, mihin en lapsuudenkodissani olisi jo tottunut. Joten ne puheet hypergamiasta voitte unohtaa. Eivät todellakaan ole olleet rikkaita miehiä.

        Tässä ammatit: 1)kirvesmies/puuseppä, 2)taxikuski, 3)remppamies, ja 4)tiedottaja/toimitsija.


      • että.silleen kirjoitti:

        Jos tämä tieto nyt ketään helpottaa: mun neljä miestäni ovat kaikki olleet mua vanhenpia 7- 17 vuotta, eikä mikään näistä suhteista ole ollut silti kestävä.
        Ei miehen ikä suhteen toimivuutta ratkaise, ei ainakaan mulla ole siitä minkäänlaista etua ollut. Se ett mies on vanhempi ei takaa sitä, ettei mies yritä saada muitakin intiimeitä suhteita satunnaisesti.

        Mulle se vaan ei sovi... siis suhteemme katkeaa siihen ja mies saa metsästää kaikessa rauhassa ketä huvittaa. Se on kerrasta poikki, kun käry käy.

        Kaikkea ei minunkaan tarvitse suvaita, koska heillä kaikilla on ollut tiedossa mun kynnyskysymykseni, ja siitä huolimatta ruoho aidan takaa on maistunut.
        Katson silloin tulleeni kakkoseksi, miehen suosikki listalla. Lycka till, tämä oli tässä!
        Eka mieheni tuskin mua petti, suhde kaatui muihin ongelmiin... rakkaus kuoli.

        Tähän astisista miehistä kenelläkään ei ole ollut tarjota mulle materiaalisesti korkeampaa toimeentuloa, mihin en lapsuudenkodissani olisi jo tottunut. Joten ne puheet hypergamiasta voitte unohtaa. Eivät todellakaan ole olleet rikkaita miehiä.

        Tässä ammatit: 1)kirvesmies/puuseppä, 2)taxikuski, 3)remppamies, ja 4)tiedottaja/toimitsija.

        "Tähän astisista miehistä kenelläkään ei ole ollut tarjota mulle materiaalisesti korkeampaa toimeentuloa, mihin en lapsuudenkodissani olisi jo tottunut. Joten ne puheet hypergamiasta voitte unohtaa. Eivät todellakaan ole olleet rikkaita miehiä. "

        Luulisin että ko miesten tilanne on kuitenkin erilainen kuin heidän tilanteensa olisi ollut 7-17 vuotta aikaisemmin. Mulla ei ainakaan 20v ikäisenä olisi ollut juuri mitään, 25v ikäisenä oli jo ihan eri tilanne kun oli ehtinyt muutaman vuoden töissä.


    • tosioutoo

      Hiukan ihmettelen näin naisena tuota miesten villitystä nuorempiin kumppaneihin. Itse olen jo päälle neljäkymmentä enkä osaa kuvitellakaan tilannetta, jossa edes vilkaisisin esim. lapseni ikäisiin nuoriin miehiin. Nuoruus on kaunista, mutta mitä sitten, tuskin minulla olisi kovin paljojn yhteistä vasta elämäänsä aloittelevan ihmisen kanssa. Miesten täytyy olla joko todella fiksautuneita seksiin, tai todellisia esteetikkoja, joille kauneus on äärimmäinen katselunautinto tai sitten heillä on hirveä tarve tehdä vaikutus muihin ihmisiin. Jos mies haluaa lapsia, se on syy, jonka kykenen ymmärtämään. Muuten on vaikea käsittää nuorten naisten kanssa pariutumista. Nuoret ovat oikein mukavia, mutta kumppaniksi, ei missään tapauksessa.

      • Keski-iänBoogie

        Aina on tiedetty miesten keski-iän kriisistä, jolloin huomataan (vihdoin) elämän kuluneen, lähestyvän loppuaan. Monille asian kanssa kamppaileville syntyy halu omasta ikuisesta nuoruudesta, jota osoittaisi mielestään nuorempi kumppani, urheiluautot jne.
        Klassinen hahmo, jolle hihitellään.


      • totuuskomissio

        ....tai sitten 40v naiset vaan ovat niin katkeria ja tylyttäviä ettei kiinnosta. Mieluummin yksin.


      • 12121212

        Et ole mies.

        Sitä paitsi, naiset ovat yhtä lailla pinnallisia. Ero on siinä että ne ulkonäölliset piirteet jotka tekevät miehestä komean, eivät katoa. Toisin kuin naisilla.

        Iän tuomat muutokset naisella (vyötärö, peppu, tissit, iho, hiukset, jne) vastaavat sitä jos miehesi lyhenisi 20cm, hartiat kapenisivat puolella ja leuka muuttuisi jykevästä suipoksi.


      • 12121212

        ...niin, ja tietysti ääni muuttuisi jylisevän matalasta korkeaksi falsetiksi.


      • Naisasialooser1
        12121212 kirjoitti:

        Et ole mies.

        Sitä paitsi, naiset ovat yhtä lailla pinnallisia. Ero on siinä että ne ulkonäölliset piirteet jotka tekevät miehestä komean, eivät katoa. Toisin kuin naisilla.

        Iän tuomat muutokset naisella (vyötärö, peppu, tissit, iho, hiukset, jne) vastaavat sitä jos miehesi lyhenisi 20cm, hartiat kapenisivat puolella ja leuka muuttuisi jykevästä suipoksi.

        Totta ja vanhalla naisella ei myöskään ole varaa vaatia mieheltä ulkonäköä eikä mitään muutakaan sen puoleen joten he alkavat nalkuttaa pinnallisuudesta vaikka itse olivat vielä enemmän pinnallisia nuorena ja kauniina kun siihen oli vielä varaa.


      • tosioutoo
        Naisasialooser1 kirjoitti:

        Totta ja vanhalla naisella ei myöskään ole varaa vaatia mieheltä ulkonäköä eikä mitään muutakaan sen puoleen joten he alkavat nalkuttaa pinnallisuudesta vaikka itse olivat vielä enemmän pinnallisia nuorena ja kauniina kun siihen oli vielä varaa.

        Miesten kommenteissa toistuu koko ajan vain ulkonäkö. Tietenkin ulkonäkö on nuorilla upea, mutta silti en ymmärrä mitä ihmeen yhteistä voi olla keski-ikäisellä ja nuorella, Nuorien kanssa on ihan kiva jutella, mutta ei heidän maailmaansa tee mieli hypätä pidemmäksi aikaa ja ihan varma on, että kukaan nuori ei halua ruveta elämään keski-ikäisen tasaantunutta ja hidastunutta elämää. En vaan kykene ymmärtämään miksi joku haluaisi eri-ikäisen kumppanin.


      • 12121212
        tosioutoo kirjoitti:

        Miesten kommenteissa toistuu koko ajan vain ulkonäkö. Tietenkin ulkonäkö on nuorilla upea, mutta silti en ymmärrä mitä ihmeen yhteistä voi olla keski-ikäisellä ja nuorella, Nuorien kanssa on ihan kiva jutella, mutta ei heidän maailmaansa tee mieli hypätä pidemmäksi aikaa ja ihan varma on, että kukaan nuori ei halua ruveta elämään keski-ikäisen tasaantunutta ja hidastunutta elämää. En vaan kykene ymmärtämään miksi joku haluaisi eri-ikäisen kumppanin.

        Yhtä lailla toistuu naisten kommenteissa.

        Vähän aikaa sitten vilkuilin läpi palstalle linkattua ketjua naisten palstalla jossa kuvailtiin ulkonäkötoiveita.

        Mies sai olla oman ikäinen ja vähän ylipainoinenkin.

        ...kunhan oli riittävän pitkä.
        ...kunhan ei ollut siro ja hintelä.
        ...kunhan ei ollut pullohartiat.
        Tai heikko leuka. Tai korkea ääni.
        Jne.

        No, ihan samalla tavalla nainenkin saa vanheta.

        ...kunhan ei ole pötikkävartaloa.
        ...kunhan tissit eivät roiku.
        ...kunhan naama ei ole kurttuinen.
        ...kunhan hiukset eivät ole lyhyet.
        Kunhan ääni ei muutu matalammaksi.
        Jne.

        Naisten vaatimukset eivät muutu, eivätkä muutu miestenkään.


      • tosioutoo
        12121212 kirjoitti:

        Yhtä lailla toistuu naisten kommenteissa.

        Vähän aikaa sitten vilkuilin läpi palstalle linkattua ketjua naisten palstalla jossa kuvailtiin ulkonäkötoiveita.

        Mies sai olla oman ikäinen ja vähän ylipainoinenkin.

        ...kunhan oli riittävän pitkä.
        ...kunhan ei ollut siro ja hintelä.
        ...kunhan ei ollut pullohartiat.
        Tai heikko leuka. Tai korkea ääni.
        Jne.

        No, ihan samalla tavalla nainenkin saa vanheta.

        ...kunhan ei ole pötikkävartaloa.
        ...kunhan tissit eivät roiku.
        ...kunhan naama ei ole kurttuinen.
        ...kunhan hiukset eivät ole lyhyet.
        Kunhan ääni ei muutu matalammaksi.
        Jne.

        Naisten vaatimukset eivät muutu, eivätkä muutu miestenkään.

        Eli jälleen vain ulkonäkö. Ihmettelen silti, mitä ihmeen yhteistä voi seksin lisäksi olla parikymppisellä ja neljä-viisikymppisellä. Omien kokemusten mukaan ei yhtään mitään. Ei siinä auta, vaikka perse olisi kuinka pysty ja tissit seisoisivat asennossa, jos ei toisen kanssa ole kerta kaikkiaan mitään yhteistä. Enkä ymmärrä kuinka voisi olla. Keski-ikäisessä on kyllä jotain vikaa, jos viihtyy nuorten seurassa samalla tavalla kuin omanikäisten kanssa. Ei eri-ikäisissä tuttavissa mitään vikaa ole, mutta kumppanina en osaa edes kuvitella. Olisi aivan liian kummallista.


      • tosioutoo kirjoitti:

        Eli jälleen vain ulkonäkö. Ihmettelen silti, mitä ihmeen yhteistä voi seksin lisäksi olla parikymppisellä ja neljä-viisikymppisellä. Omien kokemusten mukaan ei yhtään mitään. Ei siinä auta, vaikka perse olisi kuinka pysty ja tissit seisoisivat asennossa, jos ei toisen kanssa ole kerta kaikkiaan mitään yhteistä. Enkä ymmärrä kuinka voisi olla. Keski-ikäisessä on kyllä jotain vikaa, jos viihtyy nuorten seurassa samalla tavalla kuin omanikäisten kanssa. Ei eri-ikäisissä tuttavissa mitään vikaa ole, mutta kumppanina en osaa edes kuvitella. Olisi aivan liian kummallista.

        Mitä yhteistä lähtökohtaisesti on sitten saman ikäisellä naisella ja miehellä?

        Jos kuvittelen tapaavani sattumanvaraisesti eri ikäisiä naisia, niin mikä erityisesti yhdistäisi juuri niihin itseni ikäisiin? En todellakaan tiedä.


      • tosioutoo kirjoitti:

        Eli jälleen vain ulkonäkö. Ihmettelen silti, mitä ihmeen yhteistä voi seksin lisäksi olla parikymppisellä ja neljä-viisikymppisellä. Omien kokemusten mukaan ei yhtään mitään. Ei siinä auta, vaikka perse olisi kuinka pysty ja tissit seisoisivat asennossa, jos ei toisen kanssa ole kerta kaikkiaan mitään yhteistä. Enkä ymmärrä kuinka voisi olla. Keski-ikäisessä on kyllä jotain vikaa, jos viihtyy nuorten seurassa samalla tavalla kuin omanikäisten kanssa. Ei eri-ikäisissä tuttavissa mitään vikaa ole, mutta kumppanina en osaa edes kuvitella. Olisi aivan liian kummallista.

        No esimerkiksi koko elämäntapa, kuten aikaisemmin tällä palstalla ruoditulla Mohikaanilla ja hänen tyttöystävällään.


      • tosioutoo
        Miesmannn kirjoitti:

        No esimerkiksi koko elämäntapa, kuten aikaisemmin tällä palstalla ruoditulla Mohikaanilla ja hänen tyttöystävällään.

        Joku neitsytsetä tyyppinen heppu voisi ehkä löytääkin onnensa nuoremman naisen kanssa, kun elämässä ei ole ollut niitä normaalin aikuisen kuvioita. Sitä en ymmärrä, miten joku perheellinen ja eronnut mies voisi olla samoilla ajatusaalloilla nuoren likan kanssa.


      • Riiiiiiiii
        12121212 kirjoitti:

        Et ole mies.

        Sitä paitsi, naiset ovat yhtä lailla pinnallisia. Ero on siinä että ne ulkonäölliset piirteet jotka tekevät miehestä komean, eivät katoa. Toisin kuin naisilla.

        Iän tuomat muutokset naisella (vyötärö, peppu, tissit, iho, hiukset, jne) vastaavat sitä jos miehesi lyhenisi 20cm, hartiat kapenisivat puolella ja leuka muuttuisi jykevästä suipoksi.

        Ei, vaan nuo mainitsemasi fyysiset muutokset naisilla eli normaali kehon ja naaman rupsantaminen ovat verrattavissa keski-ikäisten miesten vastaaviin muutoksiin eli naaman ja perseen löystymisen, lihasmassan häviämiseen ja etenkin iljettävään keskivartalon tynnyrinmuotoon. Puhumattakaan harmaantumisesta tai kaljuuntumisesta.
        Hartioiden kaventuminen, leuan suipponeminen, ja lyhyentyminen 20 senttiä??? Eihän kukaan muutu luonnostaan tuollaiseksi ilman valtavia kirurgisia leikkauksia. Oletko täysin harhojen vallasta?


      • 12121212
        Riiiiiiiii kirjoitti:

        Ei, vaan nuo mainitsemasi fyysiset muutokset naisilla eli normaali kehon ja naaman rupsantaminen ovat verrattavissa keski-ikäisten miesten vastaaviin muutoksiin eli naaman ja perseen löystymisen, lihasmassan häviämiseen ja etenkin iljettävään keskivartalon tynnyrinmuotoon. Puhumattakaan harmaantumisesta tai kaljuuntumisesta.
        Hartioiden kaventuminen, leuan suipponeminen, ja lyhyentyminen 20 senttiä??? Eihän kukaan muutu luonnostaan tuollaiseksi ilman valtavia kirurgisia leikkauksia. Oletko täysin harhojen vallasta?

        Vaan eivätpä olekaan. Nuo olisivat vastaava turn-off naiselle kuin iän tuomat muutokset miehelle. Hartioiden leveys on tärkeää naisille, vyötärön kapeus on tärkeää miehille. Hartiat eivät kapene ikääntyessä, mutta vyötärö levenee. Leuka ei kapene ikääntyessä, mutta peppu ja sääret menettävät 17-19v tienoilla parhaimmillaan olevat muotonsa.

        Jos kirjoittamassasi olisi perää, miesten ja naisten ikäpreferenssit muuttuisivat samalla tavalla. Mutta ne muuttuvat eri tavalla: miesten silmissä 20-22v nainen on kaunein riippumatta miehen iästä, naisten silmissä n. oman ikäinen on komein. Näin keskimäärin.

        Naisille on tärkeämpää geneettinen komeus (pituus, hartiat, leuka, äänihuulet)...miehillä nuoruus joka tarkoittaa kiinteää ja naisellista vartaloa, sileää ihoa, vahvoja hiuksia, jne.

        Naisena haluaisit syödä ja säästää kakun samaan aikaan.
        Nuorena: no naiset nyt vaan on halutumpia, deal with it.
        Vanhana: ei kun kyllä tilanne on sama molemille sukupuolille.

        Ei kun ei niin ei. Jos nuoruus on isompi etu naiselle kuin miehelle, on vanhuus isompi haitta naiselle kuin miehelle.


      • Riiiiiiiiiiiiiii

        Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Koita nyt hyvänen aika löytää kirjoituksen asiasisältö äläkä selitä asian vierestä. Vertaat luonnollisia ikääntymismuutoksia naisella johonkin keksittyyn friikkimieheen, jolta häviävät hartiat ja leuka katoaa.
        Ikääntymismuutokset miehellä voivat siis olla ihan yhtä vastenmielisiä naisten mielestä, mutta sitä et ota ollenkaan esille.
        Tottakai sekundaariset sukupuolitunnusmerkit ja sukupuolten erityispiirteet ovat kummallekin tärkeitä: lantio-vyötärösuhde, hartiat, leuka, naisellisiksi ja miehekkäiksi koetut piirteet. Kuka on väittänyt että eivät olisi? Lopeta iänikuiset leuanjykevyys- ja hartiajuttusi, ne eivät liity käsiteltävään asiaan. Ja miten niin ääni mörenee naisilla vanhetessaan?
        Eli perustele: miten keski-ikäistymisen ulkoiset tunnusmerkit olisivat eri tavoin vastenmielisiä/neutraaleja/samantekeviä mutta silmin havaittavissa eri sukupuolille? Ei tynnyrimahainen, kaljuuntuva, testosteronitasoltaan vähäisempi, rupinen ja huonoihoinen mies ole naisten mielestä yhtä komea kuin normaalivartaloinen ja vähemmän rupsahtanut. Vastaukseksi ei kelpaa se, että miehet haluavat nuoria naisia ja naiset eivät pistä iälle niin suurta arvoa. Rupsahtanut vanha tai samanikäinen mies on rupsahtanut joka ainoan naisen mielestä.


      • 12121212
        Riiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Koita nyt hyvänen aika löytää kirjoituksen asiasisältö äläkä selitä asian vierestä. Vertaat luonnollisia ikääntymismuutoksia naisella johonkin keksittyyn friikkimieheen, jolta häviävät hartiat ja leuka katoaa.
        Ikääntymismuutokset miehellä voivat siis olla ihan yhtä vastenmielisiä naisten mielestä, mutta sitä et ota ollenkaan esille.
        Tottakai sekundaariset sukupuolitunnusmerkit ja sukupuolten erityispiirteet ovat kummallekin tärkeitä: lantio-vyötärösuhde, hartiat, leuka, naisellisiksi ja miehekkäiksi koetut piirteet. Kuka on väittänyt että eivät olisi? Lopeta iänikuiset leuanjykevyys- ja hartiajuttusi, ne eivät liity käsiteltävään asiaan. Ja miten niin ääni mörenee naisilla vanhetessaan?
        Eli perustele: miten keski-ikäistymisen ulkoiset tunnusmerkit olisivat eri tavoin vastenmielisiä/neutraaleja/samantekeviä mutta silmin havaittavissa eri sukupuolille? Ei tynnyrimahainen, kaljuuntuva, testosteronitasoltaan vähäisempi, rupinen ja huonoihoinen mies ole naisten mielestä yhtä komea kuin normaalivartaloinen ja vähemmän rupsahtanut. Vastaukseksi ei kelpaa se, että miehet haluavat nuoria naisia ja naiset eivät pistä iälle niin suurta arvoa. Rupsahtanut vanha tai samanikäinen mies on rupsahtanut joka ainoan naisen mielestä.

        Väännetään rautalangasta.

        Kyllä, mies voi rupsahtaa. Kaljamahainen, hampaaton, kaljuuntunut, kyyryssä kulkeva, alhaisen testosteronitason omaava mies on rupsahtanut. En ymmärrä pointtiasi, koska yhtä lailla nuori mies voi lihoa tai hoikistua liikaa. Huonokuntoinen on huonokuntoinen.

        Mutta hyväkuntoinen 50v mies voittaa _useimpien_ 50v naisten silmissä nuoremmat miehet.
        Sen sijaan yksikään hyväkuntoinen 50v - tai 45v tai 35v - nainen ei pärjää _useimpien_ miesten silmissä hyväkuntoiselle 22-vuotiaalle.


      • 12121212

        Ps. Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, muistatko palstalle linkatun gallupin jossa naisten piti valita kymmenestä miehestä?

        Joukosta löytyi bodaria, siloposkista miesmallia, ja vaikka mitä. Mutta naisten silmissä gallupin _voitti_ 35-40v tynnyrivartaloinen nallekarhumies.

        Luonnollisesti osallistujat olivat pääasiassa varttuneempia naisia (30v, 40v), mutta pointti on siinä että yhtäkään gallupia - riippumatta miesten iästä - ei voita 35-40v tynnyrivartaloinen nallukkanainen.


      • Hhjjkkkkkkkk

        Mut sitten, kun oikeesti toista rakastaa, pienet heitot ulkonäödsä ja vanheneminen eivät haittaa, mut vieraasa pistävät silmään ikävästi.


      • flowersreally
        12121212 kirjoitti:

        Ps. Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, muistatko palstalle linkatun gallupin jossa naisten piti valita kymmenestä miehestä?

        Joukosta löytyi bodaria, siloposkista miesmallia, ja vaikka mitä. Mutta naisten silmissä gallupin _voitti_ 35-40v tynnyrivartaloinen nallekarhumies.

        Luonnollisesti osallistujat olivat pääasiassa varttuneempia naisia (30v, 40v), mutta pointti on siinä että yhtäkään gallupia - riippumatta miesten iästä - ei voita 35-40v tynnyrivartaloinen nallukkanainen.

        Unohdat sen, että nuorten naisten - sen ainoan ryhmän, jolla on miehille merkitystä - gallupin voittaa aina se siloposkinen mallimies.


      • 12121212

      • flowersreally

      • naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

        Yhtä lailla toistuu naisten kommenteissa.

        Vähän aikaa sitten vilkuilin läpi palstalle linkattua ketjua naisten palstalla jossa kuvailtiin ulkonäkötoiveita.

        Mies sai olla oman ikäinen ja vähän ylipainoinenkin.

        ...kunhan oli riittävän pitkä.
        ...kunhan ei ollut siro ja hintelä.
        ...kunhan ei ollut pullohartiat.
        Tai heikko leuka. Tai korkea ääni.
        Jne.

        No, ihan samalla tavalla nainenkin saa vanheta.

        ...kunhan ei ole pötikkävartaloa.
        ...kunhan tissit eivät roiku.
        ...kunhan naama ei ole kurttuinen.
        ...kunhan hiukset eivät ole lyhyet.
        Kunhan ääni ei muutu matalammaksi.
        Jne.

        Naisten vaatimukset eivät muutu, eivätkä muutu miestenkään.

        Korjaan tästä yhden urbaanilegendan. Naisten ääni ei madallu vaihdevuosien seurauksena. Jos näin tapahtuu, on kyseessä sairaus tai tupakointi. Miesten ääni sen sijaan muuttuu hiukan kimeämmäksi ikääntymisen myötä johtuen äänihuulten löystymisestä. Kyse ei kuitenkaan ole niin isosta muutoksesta, että sitä arjessa huomaisi.

        En ole huomannut, että täällä kukaan olisi kiistänyt sitä, etteivätkö kaikenikäiset miehet pitäisi periaatteessa nuoria naisia kaikkein puoleensavetävimpänä. Kaunis nainen viehättää myös naisia, naisen ideaalinen kauneus on arkkityyppinen aihe muodissa, taiteessa, kirjallisuudessa. Nuorten naisten kauneus myy ja sitä ostetaan.

        Vanheneminen puolestaan kammottaa molempia sukupuolia. Tässäkin ketjussa löytyy puheenvuoroja, joissa sukupuolesta riippumatta vakuutellaan kehon ja mielen nuorekkuutta. Epäilen, että palstajankkaus liittyy pelkoihin, joita ikääntymiseen liittyy molemmilla sukupuolilla. Miehet kokevat saavansa tasoitusta, kun naisen kauneus rapistuu. Naiset vakuuttavat olevansa yhä nuorekkaita ja haluttuja, kysyntää riittää eivätkä he näe vanhenevia miehiä yhtä karismaattisina kuin nämä itse näkevät itsensä tai tulevaisuutensa. Voihan siitä jankata vaikka maailman tappiin, eri asia kuka ulkopuolinen jaksaa lukea :)

        Nämä kysymykset kuitenkin joka tapauksessa ratkaistaan yksilötasolla. Tilastoista näkee, miten asiat tosiasiassa menevät, ja juorulehtien harmaat, viriilit leijonakuninkaat ovat osa sitä samaa fantasiamaailmaa, joilla elokuvat, kirjat ja tuotteet saadaan kaupaksi.


      • Riiiiiiii
        12121212 kirjoitti:

        Väännetään rautalangasta.

        Kyllä, mies voi rupsahtaa. Kaljamahainen, hampaaton, kaljuuntunut, kyyryssä kulkeva, alhaisen testosteronitason omaava mies on rupsahtanut. En ymmärrä pointtiasi, koska yhtä lailla nuori mies voi lihoa tai hoikistua liikaa. Huonokuntoinen on huonokuntoinen.

        Mutta hyväkuntoinen 50v mies voittaa _useimpien_ 50v naisten silmissä nuoremmat miehet.
        Sen sijaan yksikään hyväkuntoinen 50v - tai 45v tai 35v - nainen ei pärjää _useimpien_ miesten silmissä hyväkuntoiselle 22-vuotiaalle.

        Keskinkertaisen, keski-ikäisen miehen valinta siitä että 22-vuotias on paremmin säilynyt kuin nelikymppinen EI ole sama asia kuin se, että hän tämän misukan saisi! Miksi tämä misu haluaisi keskinkertainen miinus-Mikan?
        Yritetäänkö tässä nyt a) pariutua vai b) laitetaanko ihmisten eteen kuvia ja sanotaan että valitse näistä teoreettisesti parhaimman näköinen?
        Eli väännetään taas myöskin rautalangasta: miksi ikä ei ole niin tärkeä miehellä livetilanteessa kun taas netissä etsitään sitä sun tätä ja mielellään vähän nuorempaa? Puhun myös seurustelusta, ne miehet jotka haluavat muutakin kuin pillua tulevat juttelemaan samanikäisille. Joo, ja tiedän että joillain naisilla on varmaan omat tyyppivikansa vaatimuksissa. Leukaa jne.
        Ja Mika jatkaa edelleen taivallustaan yksin.
        Summa summarum: naiset ovat paljon realistisempia:).


      • Anonyymi

        Itse en yli 50v miehenä olisi koskaan uskonut ihastuvani reilusti 20 vuotta nuorempaan naiseen. Koskaan edes teinikäisenä ei oma kumppani ole ollut tyyliin yli 2 vuotta nuorempi. Parikin muutaman vuoden vanhempaa kyllä on ollut ja molemmat olivat pitkäaikaisimpia suhteita omalla "uralla."

        Eli ei tuo mielestäni ole lainkaan pakosta tarkoitushakuista nuoremman etsintää. Edelleenkään muut nuoremmat naiset ei kiinnosta normaalia naista (oli ikä mikä tahansa) enempää.


    • kokemusperäistä

      Kolme syytä miksi minun naisystäväni ovat merkittävästi nuorempia. Olen 48 ja naiset 21-36.
      1) Koska mä voin. Toisin sanoen, kysyntää nuorempien naisten taholta riittää.
      2) Fyysisesti /- 40 naiset eivät enää (yleensä) ole naisellisia. Ei sytytä mummo.
      3) Hyvin nuoret eivät ole yleensä laskelmoivia, kyynisiä, jne. kuten vanhemmat ”prinsessat” joten heidän kanssaan on mukava olla.
      Pysyvää suhdetta olen etsinyt ja nykyinen 22v näyttää siltä että homma toimii. Molemmat saavat siitä jotakin, aivan kuten muissakin suhteissa. Se mitä nuori nainen saa ei välttämättä ole raha tms. kuten kateelliset ovat hyvin usein valmiita leimaamaan, vaan ihan muut asiat.
      On kiva huomata etteivät ihmiset mitenkään tuomitse tai hämmästele vaan suhtautuvat suhteeseemme aivan kuten kenen tahansa muun kahden aikuisen väliseen.
      Toki itse vaikutan varmasti sen kymmenen vuotta ikäistäni nuoremmalta mutta silti.
      Ja sitten se tulevaisuus, niin, kuinka monen samanikäisen liitto kestää ja kuinka pitkää, kuka sairastuu kenelle käy mitäkin? Nauttikaamme siis tästä hetkestä, ken voi!

      • Naisasialooser1

        Oikein toimit, ei kannata tyytyä 40v muumioon, sellaisella ei ole enää mitään seksuaaliarvoa kuten asian ilmaisit että eivät ole naisellisia.

        Ihme on kyllä, ettet ole kohdannut kurpparaivoa kun seurustelet huippuvuosiaan viettävän naisen kanssa.


      • JUMALAUTA!!!!! SAATANA!!!!! HELVETIN VITUN VITTU!!!!!!!! PERKELE!!!!!!!!!!! HELVETIN PERKELEEN PERKELEEN PERKELE!!!!!!!!!!! VITUN VITUN VITUN VITTU!!!!!!!!!!!!!!! SAATANA!!!!!!!!!!!!!! HELVETIN PERKELEEN SAATANAN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!


    • Olkaahyvätvaan

      Minusta on alkanut vaikuttaa, että yleistäen keski-ikäisten miesten arvomaailma on yhteneväinen nuorten naisten kanssa, ja juuri ns kovat arvot ovat molemmilla kovasti pinnassa.
      En osaa ollenkaan innostua keski-ikäisten miesten rahalla rehvastelevista iskuyrityksistä, sellainen ei tee minuun mitään vaikutusta kun toisen varallisuudella ei ole mitään merkitystä minulle. Lähinnä on luotaantyöntävää. Nuorempiin naisiin taas sellainen varmasti vetoaa.
      Keski-ikäisenä naisena en keskusteluissa löydä oikein mitään yhteistä ikäisteni kanssa, tai tuntuu että meitä kiinnostaa ihan eri asiat ja ajatellaan hyvin eri tavoin. Yllättäen minua nuorempien miesten kanssa on joskus löytynyt paljonkin syvällisempää keskusteltavaa, ja jopa ymmärrystä puolin ja toisin. Nuoret naiset eivät kuulemma oikein ole kiinnostuneita keskustelemaan. Että hyvä sinänsä, että kaikille mahdollisesti löytyy jotakin!

      • Socreepy

        Mmm...keskiluokkainen lelliprinsessa löytää uuden isukin...
        Ihmisen aivot ovat sellainen kone, jota täytyy käyttää, tai ne muotoutuvat tylsämielisiksi.
        Tuskin tällaisiin suhteisiin sopivia ihmisiä kukaan varsinaisesti ikävöi vierelleen. Siis mukaanlukien miehet joilla ajatusmaailma on peräisin viime vuosisadalta.
        Sopivat varmaan hyvin yhteen, luulisin, et tällasia pareja vois olla paljonkin tulevaisuudessa!
        Muut sitten voidaan elää näiltä rauhassa ja keskittyä haastavampiin humanistisiin kehityskulkuihin...


      • elämänkokemustaa

        Kertoo vain siitä että olet ruma ja iskuyrityksiä tehneet miehet ovat öykkäreitä ja luultavasti suht luusereita..

        Ei hyvän 40 miehen tarvitse eikä ole syytä rahoilla levennellä, me saamme nuorta piparia ihan muilla ansioilla.


      • Varallisuudesta

        Kyllä se tulee esiin kaikilla pokailevilla miehillä, toisilla hienovaraisemmin, toisilla suoremmin.


      • defacto2
        Varallisuudesta kirjoitti:

        Kyllä se tulee esiin kaikilla pokailevilla miehillä, toisilla hienovaraisemmin, toisilla suoremmin.

        Siis olet ruma M.O.T


      • Olkaahyvätvaa

        Juu, on se kumma että keski-ikäiset laatumiehet meitä "rumia" naisia sitkeästi vaan yrittää???? :D kerrohan miks ihmeessä. varmaan joku yleinen mielenhäiriö?


      • totuuskomissio
        Olkaahyvätvaa kirjoitti:

        Juu, on se kumma että keski-ikäiset laatumiehet meitä "rumia" naisia sitkeästi vaan yrittää???? :D kerrohan miks ihmeessä. varmaan joku yleinen mielenhäiriö?

        Osa tykkää ikäisistään, osa vanhemmista, osa nuoremmista.

        Nuoremman "saadakseen" täytyy vain olla muita kyvykkäämpi ja tällöin on luonnollista ettei se aivan kaikilta onnistu. Ne sitten ovat niiden kanssa ketä saavat. Varmasti on myös niin ettei kaikkia kurppaantuminen haittaa.


    • sönkkis

      Hmm, taas voidaan todeta että kuka haluaa, kuka ei ja kuka halutessaan saa ja kuka ei saa vaikka haluaakin. Ymmärtäähän sen, miksi nuoruus viehättää. Mutta yhtä hyvin ymmärtää sen miksi elämänkokemus ja vakaus viehättää.

      Se mitä ei aina jaksa ymmärtää, että miksi miesten ja naisten välillä olisi oltava kuilu tässäkään asiassa? Joku mies/nainen haluaa itseään nuoremman/vanhemman miehen/naisen ja joku ikäisensä. Selityksiä miksi kuulee puolesta ja vastaan, mutta tärkeintä on että tuntee löytäneensä oikean ihmisen ja kokee saavansa rakastaa ja olla rakastettu.

      Mä en ole koskaan halunnut itseäni 10-vuotta vanhempaa miestä edes leikilläni ajatuksissani. Enkä 10-vuotta nuorempaakaan. Joskus jopa ihanteeni oli päätyä itseni ikäisen kanssa elämään. On sitäkin kokeiltu. Mutta sitten taas itseään vanhempien kanssa, itseään nuorempien kanssa ja itsensä ikäisen kanssa yhtälailla koittaa arki ja jos ei elämänarvot natsaa ja luonteet käy yhteen, niin eihän siitä mitään tuu ihan sama millä ikänumerolla reissua tehdään.

      Kumppanini on mua melkein 9-vuotta nuorempi mies ja mitenkään se ikäero ei meidän arjessa haittaa. Ei niin mitenkään. Ei ole koskaan oloa, että oltais eri maailmoista eikä tajuttais toisiamme. Siksi mä en näistä ikä hommeileista kovin löisi sinettiä pintaan. Jos nyt vain nuoruus on humalluttavaa, niin vanhuus onkin sitten yhtä helvettiä. :)

      Jos sitä ei kestä, että vanhuus tulee, kaikille.

      • No tätä mieltä melko pitkälle itsekin. Taistelen lähinnä sitä vastaan, että miehille on annettu kuva, että reilusti nuoremman naisen himoitseminen on jotenkin väärin, ja että kukaan nuorempi nainen ei oikeasti halua keski-ikäistä miestä. Ne jotka haluavat, ovat lähinnä rahan perässä tai heillä on jokin isä-kompleksi.


      • tosioutoo
        Miesmannn kirjoitti:

        No tätä mieltä melko pitkälle itsekin. Taistelen lähinnä sitä vastaan, että miehille on annettu kuva, että reilusti nuoremman naisen himoitseminen on jotenkin väärin, ja että kukaan nuorempi nainen ei oikeasti halua keski-ikäistä miestä. Ne jotka haluavat, ovat lähinnä rahan perässä tai heillä on jokin isä-kompleksi.

        Väärin se ei ole, mutta on se vähän outoa kuitenkin. Jos kaksi niin eri-ikäistä ihmistä on samalla aaltopituudella, väittäisin, että toinen on jäänyt kehityksessä jälkeen. Omassa elämänpiirissä on juuri tuollaisia nuoria aikuisia opettava ihminen ja vaikka hänestä monilla nuorilla on hyvä huumorintaju ja he ovat hauskoja jne. usein kuitenkin huomaa puheesta, että hän kokee nuoret myös äärimmäisen rasittaviksi. Ikääntyessä ei tunnu siltä kuin viisastuisi mitenkään erityisesti, mutta jotenkin sitä muuttuu kuitenkin ja on erilainen kuin nuori ihminen. Sen takia ainakin minun on erittäin vaikea käsittää nuori-vanha pareja.


      • Riiiiiiiiiii
        Miesmannn kirjoitti:

        No tätä mieltä melko pitkälle itsekin. Taistelen lähinnä sitä vastaan, että miehille on annettu kuva, että reilusti nuoremman naisen himoitseminen on jotenkin väärin, ja että kukaan nuorempi nainen ei oikeasti halua keski-ikäistä miestä. Ne jotka haluavat, ovat lähinnä rahan perässä tai heillä on jokin isä-kompleksi.

        Saahan sitä himota viehättävää yksilöä oli ikä mikä tahansa. Sen sijaan harmittaa miestenkin puolesta tuo nettimaailmassa tapahtuva oman itsensä sulkeminen omilla valinnoillaan parisuhteen ja seksin ulkopuolelle kun he yrittävät valkata joukosta sitä kuuluisaa vähän nuorempaa naista. Esimerkki: Mika 44, taso keskinkertainen miinus, etsii naista jotenkin automaattisesti ikähaarukkana 18-44, pahimmillaan yläikäraja 35... Sitten itketään kun ei tule vastauksia keneltäkään. Sama tulee hyvässä uskossa livenä iskemään ikäisekseen vetävää, hoikkaa Saria, 48, luullen tätä suunnilleen samanikäiseksi. Toki Mika voi onnistua iskemään myös 36-vee Hannan. Mutta pointti kai tuli selville?
        Ihan reilusti nuorempaa, parikymppistä vielä kuusikymppisenä yrittävät taas ovat verrattavissa muihin outoihin ikäfiksaatioihin. Mielestäni lähinnä säälittäviä. Onnistuu toki jos on kuuluisuus tai sikarikas tai Charlie Chaplin.


      • 12121212
        Riiiiiiiiiii kirjoitti:

        Saahan sitä himota viehättävää yksilöä oli ikä mikä tahansa. Sen sijaan harmittaa miestenkin puolesta tuo nettimaailmassa tapahtuva oman itsensä sulkeminen omilla valinnoillaan parisuhteen ja seksin ulkopuolelle kun he yrittävät valkata joukosta sitä kuuluisaa vähän nuorempaa naista. Esimerkki: Mika 44, taso keskinkertainen miinus, etsii naista jotenkin automaattisesti ikähaarukkana 18-44, pahimmillaan yläikäraja 35... Sitten itketään kun ei tule vastauksia keneltäkään. Sama tulee hyvässä uskossa livenä iskemään ikäisekseen vetävää, hoikkaa Saria, 48, luullen tätä suunnilleen samanikäiseksi. Toki Mika voi onnistua iskemään myös 36-vee Hannan. Mutta pointti kai tuli selville?
        Ihan reilusti nuorempaa, parikymppistä vielä kuusikymppisenä yrittävät taas ovat verrattavissa muihin outoihin ikäfiksaatioihin. Mielestäni lähinnä säälittäviä. Onnistuu toki jos on kuuluisuus tai sikarikas tai Charlie Chaplin.

        Kurpparaivo is strong with this one :D


      • Riiiiiiiiiiiii

        Missä kirjoituksessani oli havaittavissa raivoa? Osoitatko kyseisen lauseen tai sananvalinnan, jossa ilmeni jokin raivon tunnusmerkki?
        Ehkä liikaa vaadittu kun tarkastelee aikaisempaa luetunymmärtämistäsi:D. Onnea vaan naisenmetsästykseen, vai jäätkö kotiin tekemään leuanjykevyyslistauksia?


      • 12121212
        Riiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Missä kirjoituksessani oli havaittavissa raivoa? Osoitatko kyseisen lauseen tai sananvalinnan, jossa ilmeni jokin raivon tunnusmerkki?
        Ehkä liikaa vaadittu kun tarkastelee aikaisempaa luetunymmärtämistäsi:D. Onnea vaan naisenmetsästykseen, vai jäätkö kotiin tekemään leuanjykevyyslistauksia?

        Kurpparaivo se vain voimistuu kun ad hocit lentelevät :D :D :D


      • 12121212 kirjoitti:

        Kurpparaivo se vain voimistuu kun ad hocit lentelevät :D :D :D

        Alat kuulostamaan Pullalta.


      • dasffdsffafafds111
        Riiiiiiiiiii kirjoitti:

        Saahan sitä himota viehättävää yksilöä oli ikä mikä tahansa. Sen sijaan harmittaa miestenkin puolesta tuo nettimaailmassa tapahtuva oman itsensä sulkeminen omilla valinnoillaan parisuhteen ja seksin ulkopuolelle kun he yrittävät valkata joukosta sitä kuuluisaa vähän nuorempaa naista. Esimerkki: Mika 44, taso keskinkertainen miinus, etsii naista jotenkin automaattisesti ikähaarukkana 18-44, pahimmillaan yläikäraja 35... Sitten itketään kun ei tule vastauksia keneltäkään. Sama tulee hyvässä uskossa livenä iskemään ikäisekseen vetävää, hoikkaa Saria, 48, luullen tätä suunnilleen samanikäiseksi. Toki Mika voi onnistua iskemään myös 36-vee Hannan. Mutta pointti kai tuli selville?
        Ihan reilusti nuorempaa, parikymppistä vielä kuusikymppisenä yrittävät taas ovat verrattavissa muihin outoihin ikäfiksaatioihin. Mielestäni lähinnä säälittäviä. Onnistuu toki jos on kuuluisuus tai sikarikas tai Charlie Chaplin.

        "Esimerkki: Mika 44, taso keskinkertainen miinus, etsii naista jotenkin automaattisesti ikähaarukkana 18-44, pahimmillaan yläikäraja 35... Sitten itketään kun ei tule vastauksia keneltäkään. Sama tulee hyvässä uskossa livenä iskemään ikäisekseen vetävää, hoikkaa Saria, 48, luullen tätä suunnilleen samanikäiseksi."

        Tässä on juuri se perusvirhe minkä moni nainen ymmärtämättömyyksissään tekee. Nimittäin 40 nainen on erittäin kurpahtanut verrattuna vastaavaan 30 naiseen. Vaikka kuinka joogaisi, olisi hoikka ja urheilullinen niin se perse vaan on tuntumaltaan löysä, sellainen terve kimmoisuus puuttuu koska nainen on jo fyysisesti naiseutensa päässä.

        Tietysti jos tuolla seikalla ei ole väliä niin silloin toki samanikäistä tai jopa vanhempaa mutta jos joku hakee nuorempaa niin asia lienee tärkeä.

        Ei kaii ole kummankaan osapuolen etu että tyydytään epätyydyttävään suhteeseen vain siksi että päästään suhteseen?


      • 2322
        dasffdsffafafds111 kirjoitti:

        "Esimerkki: Mika 44, taso keskinkertainen miinus, etsii naista jotenkin automaattisesti ikähaarukkana 18-44, pahimmillaan yläikäraja 35... Sitten itketään kun ei tule vastauksia keneltäkään. Sama tulee hyvässä uskossa livenä iskemään ikäisekseen vetävää, hoikkaa Saria, 48, luullen tätä suunnilleen samanikäiseksi."

        Tässä on juuri se perusvirhe minkä moni nainen ymmärtämättömyyksissään tekee. Nimittäin 40 nainen on erittäin kurpahtanut verrattuna vastaavaan 30 naiseen. Vaikka kuinka joogaisi, olisi hoikka ja urheilullinen niin se perse vaan on tuntumaltaan löysä, sellainen terve kimmoisuus puuttuu koska nainen on jo fyysisesti naiseutensa päässä.

        Tietysti jos tuolla seikalla ei ole väliä niin silloin toki samanikäistä tai jopa vanhempaa mutta jos joku hakee nuorempaa niin asia lienee tärkeä.

        Ei kaii ole kummankaan osapuolen etu että tyydytään epätyydyttävään suhteeseen vain siksi että päästään suhteseen?

        No mun mielestä miehen, jota kiinnostaa vain reippaasti nuoremmat ei lähtökohtaisesti pitäisi hakeutua edes vakavaan parisuhteeseen. Siitä toisesta osapuolesta tulisi kuitenkin väistämättä vuosien saatossa sellainen kaamea nelikymppinen kurppa, sitten olisi edessä kallis ero ja nuorempaan vaihtaminen. Ja se nuorempi vaatisi omia lapsia ja taas joutuu pappa keskelle raskasta vauva-arkea yövalvomisineen ja vaippavuorineen. Ja 10-20 v päästä sama homma taas. Jos ei pääse yli vanhenemisen ajatuksesta niin lienee parempi pysytellä kevytsuhteissa niiden 20-30 v naisten kanssa niin kauan kun niitä saa, ja sitten kun ei enää saa voi vetäytyä vanhenemaan kauniiden muistojen lämmittämänä. Samalla voi pyöritellä päätään naapurin ryppyiselle eläkeläispariskunnalle ja huokaista helpotuksesta kun ei joutunut itse naisen kanssa vanhenemaan.


      • Riiiiiiiiiiiiii
        dasffdsffafafds111 kirjoitti:

        "Esimerkki: Mika 44, taso keskinkertainen miinus, etsii naista jotenkin automaattisesti ikähaarukkana 18-44, pahimmillaan yläikäraja 35... Sitten itketään kun ei tule vastauksia keneltäkään. Sama tulee hyvässä uskossa livenä iskemään ikäisekseen vetävää, hoikkaa Saria, 48, luullen tätä suunnilleen samanikäiseksi."

        Tässä on juuri se perusvirhe minkä moni nainen ymmärtämättömyyksissään tekee. Nimittäin 40 nainen on erittäin kurpahtanut verrattuna vastaavaan 30 naiseen. Vaikka kuinka joogaisi, olisi hoikka ja urheilullinen niin se perse vaan on tuntumaltaan löysä, sellainen terve kimmoisuus puuttuu koska nainen on jo fyysisesti naiseutensa päässä.

        Tietysti jos tuolla seikalla ei ole väliä niin silloin toki samanikäistä tai jopa vanhempaa mutta jos joku hakee nuorempaa niin asia lienee tärkeä.

        Ei kaii ole kummankaan osapuolen etu että tyydytään epätyydyttävään suhteeseen vain siksi että päästään suhteseen?

        TOTTAKAI nelikymppinen nainen on kurpahtaneempi kuin kolmekymppinen! Mutta niin on nelikymppinen Mikakin vanha-talvikenkä-ihoineen ja silmäpusseineen kurpahtaneempi kuin kolmekymppinen kaverinsa, vaikka olisi kuinka treenannut. Kysymus kuuluikin Miksi mika kelpuuttaa samanikäisen naisen livenä mutta asettelee netissä omituisia ikärajoja ja vinkuu sitten naisten ronkeliutta?
        Oletteko te täysin lukutaidottomia vai pitääkö alkaa kirjoittamaan kolmen sanan lauseita?


    • helmiä.sioille

      Tylsä aihe.

      Iän merkitys alkoi vähenemään jo siinä 20-vuotiaana. Ei tullut enää kovin paljon huomiota siihen annettua. Anniskelupaikoissa kun on kuitenkin vähintäänkin se 18 v ikäraja.

      En osaa sanoa, että tulisiko nyt, jos olisin sinkkuna, kynnyskysymykseksi liian iso ikäero. Eli 10 vuotta nuorempi tai päinvastoin. Mulle on vaan käynyt aina niin, että parhaiten on klikannut suunnilleen samanikäisten kanssa, -3 vuotta.

      Minä luulen, että tässäkin aloituksessa sinulle ja monella muulla on vaan päällä epävarmuus oman valintansa sopivuudesta ja yrität(te) vaan selitellä ja todistaa itselle, että olette tehneet oikeita valintoja. Koska jos epäilyjä siitä ei olisi, ei kai se selittelyn ja syiden etsimisen tarvekaan niin kova olisi. Itse en ainakaan jaksais ja kaikkein vähiten tällä palstalla... :)

      • Tiedänkyllä

        Niin, oman ikäpolven kokemus maailmaan on helppo sulautua, oon kans huomannut.
        Silti nillitän sen persoonallisuuden ja yhteisen tunnekokemuksen perään, se ainakin mut sytyttää läheisyyden kaipuuseen. Tosin voin sanoa järjellä ei, jos mies on esim rikollinen, sekakäyttäjä, väkivaltainen, seksuaalisesti epäluotettava, eli omaalotteisesti aiheuttaa harmia.
        Mitä tulee tuohon taloudelliseen kysymykseen, niin en taaskaan halua tuomita muiden elämäntyliä, mutta itselleni on suurin merkitys, etten enään omilla valinnoillani kuormita ekosysteemiä ja aika vaatimattomasti elelen, joten köyhäkin mies on ihan ok. Rikkaiden ja keskuluokan elostelu ärsyttää vastuuttomuudellaan, en pidä sitä mitenkään positiivisena puolena ihmisessä.


      • helmiä.sioille
        Tiedänkyllä kirjoitti:

        Niin, oman ikäpolven kokemus maailmaan on helppo sulautua, oon kans huomannut.
        Silti nillitän sen persoonallisuuden ja yhteisen tunnekokemuksen perään, se ainakin mut sytyttää läheisyyden kaipuuseen. Tosin voin sanoa järjellä ei, jos mies on esim rikollinen, sekakäyttäjä, väkivaltainen, seksuaalisesti epäluotettava, eli omaalotteisesti aiheuttaa harmia.
        Mitä tulee tuohon taloudelliseen kysymykseen, niin en taaskaan halua tuomita muiden elämäntyliä, mutta itselleni on suurin merkitys, etten enään omilla valinnoillani kuormita ekosysteemiä ja aika vaatimattomasti elelen, joten köyhäkin mies on ihan ok. Rikkaiden ja keskuluokan elostelu ärsyttää vastuuttomuudellaan, en pidä sitä mitenkään positiivisena puolena ihmisessä.

        :)...

        Mä ole enää jo pitkään aikaan jaksanut nillittää minkään perään. Ei vanha enää jaksa... :) Mua ei ole jo yli kymmeneen vuoteen haitannut se ajatus, vaikka olisin yksin eikä olis edes niitä lyhytaikaisia helpotussuhteitakaan. Oli sitä jo kaikennäköistä koettu ja nähty kolmikymppiseksi mennessä... :) Silloin sitä jäi kaikki jotenkin täysin avoimeksi. Elämä oli hyvä sellaisenaan ja jos elämään tupsahti jostain nainen, joka ei sitä huonommaksi tehnyt, se sai myös jäädäkin. Joillekin niistä vaan oli täysin käsittämätöntä se vapaus minkä otin itselleni ja samalla annoin heillekin. Ei ne oikein osanneet olla vapaita ja silti suhteessa... :) Noh, vankilaan tottunut ei kauan vapaudessa viihdy...

        Mulla on frendejä monista yhteiskuntaluokista. Kyllä heidänkin joukkoon monenmoista dallaajaa mahtuu.

        Itse elelen taas vaatimattomasti ihan vaan siitä syystä, et se on yksinkertaisesti helpompaa. Vähemmän turhaa kamaa, vähemmän huolehdittavaa siitä jne. Vähän sama juttu kuin luottamuksen kanssa suhteessa. On helpompaa luottaa kuin olla luottamatta. :)


      • Tultapäinvaan
        helmiä.sioille kirjoitti:

        :)...

        Mä ole enää jo pitkään aikaan jaksanut nillittää minkään perään. Ei vanha enää jaksa... :) Mua ei ole jo yli kymmeneen vuoteen haitannut se ajatus, vaikka olisin yksin eikä olis edes niitä lyhytaikaisia helpotussuhteitakaan. Oli sitä jo kaikennäköistä koettu ja nähty kolmikymppiseksi mennessä... :) Silloin sitä jäi kaikki jotenkin täysin avoimeksi. Elämä oli hyvä sellaisenaan ja jos elämään tupsahti jostain nainen, joka ei sitä huonommaksi tehnyt, se sai myös jäädäkin. Joillekin niistä vaan oli täysin käsittämätöntä se vapaus minkä otin itselleni ja samalla annoin heillekin. Ei ne oikein osanneet olla vapaita ja silti suhteessa... :) Noh, vankilaan tottunut ei kauan vapaudessa viihdy...

        Mulla on frendejä monista yhteiskuntaluokista. Kyllä heidänkin joukkoon monenmoista dallaajaa mahtuu.

        Itse elelen taas vaatimattomasti ihan vaan siitä syystä, et se on yksinkertaisesti helpompaa. Vähemmän turhaa kamaa, vähemmän huolehdittavaa siitä jne. Vähän sama juttu kuin luottamuksen kanssa suhteessa. On helpompaa luottaa kuin olla luottamatta. :)

        PERIKS EI ANNETA!!!


      • helmiä.sioille kirjoitti:

        :)...

        Mä ole enää jo pitkään aikaan jaksanut nillittää minkään perään. Ei vanha enää jaksa... :) Mua ei ole jo yli kymmeneen vuoteen haitannut se ajatus, vaikka olisin yksin eikä olis edes niitä lyhytaikaisia helpotussuhteitakaan. Oli sitä jo kaikennäköistä koettu ja nähty kolmikymppiseksi mennessä... :) Silloin sitä jäi kaikki jotenkin täysin avoimeksi. Elämä oli hyvä sellaisenaan ja jos elämään tupsahti jostain nainen, joka ei sitä huonommaksi tehnyt, se sai myös jäädäkin. Joillekin niistä vaan oli täysin käsittämätöntä se vapaus minkä otin itselleni ja samalla annoin heillekin. Ei ne oikein osanneet olla vapaita ja silti suhteessa... :) Noh, vankilaan tottunut ei kauan vapaudessa viihdy...

        Mulla on frendejä monista yhteiskuntaluokista. Kyllä heidänkin joukkoon monenmoista dallaajaa mahtuu.

        Itse elelen taas vaatimattomasti ihan vaan siitä syystä, et se on yksinkertaisesti helpompaa. Vähemmän turhaa kamaa, vähemmän huolehdittavaa siitä jne. Vähän sama juttu kuin luottamuksen kanssa suhteessa. On helpompaa luottaa kuin olla luottamatta. :)

        "Mä ole enää jo pitkään aikaan jaksanut nillittää minkään perään. Ei vanha enää jaksa... "

        "Elämä oli hyvä sellaisenaan"

        "Itse elelen taas vaatimattomasti ihan vaan siitä syystä, et se on yksinkertaisesti helpompaa"

        Ehkä tuossa on syy, miksi meillä on ikä diskriminaatiota esim työpaikoill ja miksi joidenkin mielestä nuoret ihmiset tuntuvat houkuttelevimmilta myös henkisest.

        Jos elämään, tekemiseen ja asioihin ei toiselta löydy intohimoa, ja itsellä olisi, voi se alkaa kyrsimään pahasti jossain vaiheessa.


      • Tingelinglingling
        Miesmannn kirjoitti:

        "Mä ole enää jo pitkään aikaan jaksanut nillittää minkään perään. Ei vanha enää jaksa... "

        "Elämä oli hyvä sellaisenaan"

        "Itse elelen taas vaatimattomasti ihan vaan siitä syystä, et se on yksinkertaisesti helpompaa"

        Ehkä tuossa on syy, miksi meillä on ikä diskriminaatiota esim työpaikoill ja miksi joidenkin mielestä nuoret ihmiset tuntuvat houkuttelevimmilta myös henkisest.

        Jos elämään, tekemiseen ja asioihin ei toiselta löydy intohimoa, ja itsellä olisi, voi se alkaa kyrsimään pahasti jossain vaiheessa.

        Tosi olennainen pointti, itellä 40 taulussa ja kyllä iskua riittää, mut myös tyylikästä harkintaa.
        Miks pysähtyä ja lokeroitua, kun voi ELÄÄ?!


      • helmiä.sioille
        Miesmannn kirjoitti:

        "Mä ole enää jo pitkään aikaan jaksanut nillittää minkään perään. Ei vanha enää jaksa... "

        "Elämä oli hyvä sellaisenaan"

        "Itse elelen taas vaatimattomasti ihan vaan siitä syystä, et se on yksinkertaisesti helpompaa"

        Ehkä tuossa on syy, miksi meillä on ikä diskriminaatiota esim työpaikoill ja miksi joidenkin mielestä nuoret ihmiset tuntuvat houkuttelevimmilta myös henkisest.

        Jos elämään, tekemiseen ja asioihin ei toiselta löydy intohimoa, ja itsellä olisi, voi se alkaa kyrsimään pahasti jossain vaiheessa.

        Aika moni ihmisistä lopettaa elämisen viimeistään siinä vaiheessa kun kuuluu aikuistua. Mikäs siinä? Valinta sekin. En kyllä ymmärrä niitä. Itse en ole lopettanut elämistä missään vaiheessa. Ainoa mikä on muuttunut on se, että on siinä elämän elämisessä vanhemmiten enemmän järkeäkin mukana. Ei ole enää niin hälläväliä-meininkiä joissakin asioissa kun on aika kalliit ja kivuliaat oppirahansa niistä maksanut.

        Enkä minä ole tässä ollut tuomitsemassa niitä isompia ikäeroja suhteessa. Kerroin vaan mielipiteeni ja omakohtaiset kokemukseni asiasta. En ole ihan niin ehdoton mitä voisi viestieni perusteella luulla... :)

        Työelämästä taas... Henkilökohtaisesti en ole kokenut diskriminointia siinä. Niin vanha en vielä ole. Olen kohtalaisen hyvässä fyysisessä kondiksessa ja aika hyvä siinä mitä teen. Diskriminointi voi minun kohdallani tulla eteen siinä, että en ole ihan niin halpa mitä nuoremmat sällit... :)

        Mut sinun kantsii olla varuillaan, jos se nykyisesi on kolmekybänen ja lapseton. Kello tikittää aika vahvasti ja ei ole mikään mahdottomuus, että tulet taas kerran isäksi. Eikä siinäkään mitään pahaa, jos se sulle passaa... :)


    • SanoSeSuomeksi

      "–40–50-vuotiaina miehet alkavat ronkeleiksi ja hakevat lähinnä itseään nuorempia kumppaneita."

      Toisin sanoen, tuossa iässä naiset eltaantuvat niin lopullisesti että lakkaavat kiinnostamasta.

      • Naisasialooser1

        Nimenomaan, tuossa iässä ne nuorena tyrmäävän kauniitkin naiset ovat menettäneet viimeisetkin ulkonäön rippeensä.


    • Aviomies38

      Seurutelen 2 v nuoremman naisen kanssa. Olen kyllä saanut seksi ehdotuksia 12 vuotta nuoremmilta naisilta mutta ei kiinnostanut. Jos oma vaimo lihoaisi niin olisin valmis eroamaan. Naisen pitää pysyä normipainoisena ja täytyy pitää huolta itsestään ja se pitää naisen nuoren näköisenä. Lihavan kanssa en halua olla suhteessa, joka syö roskaruokaa eikä liiku ja huolehdi itsestää, ikä ei haittaa vaikka nainen on samanikäinen

      • 02233

        "...ja se pitää naisen nuoren näköisenä."
        Nuoren näköisenä ei pysy ikuisesti, vaikka olisi minkälainen rimppakinttu. Jossain vaiheessa sen eteen joutuu kumminkin, että puoliso rupeaa näyttämään vanhalta. Paras olisi käydä mielessään läpi se, onko oikeasti valmis taivaltamaan toisen kanssa vielä siinä vaiheessa kun kummallakin on vaipat, mutta ei hampaita.


      • Satu36v

        Just joo !
        Olet samanlainen kun minun entinen mies. Nuuka ja muutenkin kyylä , niuhotti jatkuvasti kropastani.
        Teki lapsetkin toisella , että en vaan rupsahtaisi . Toi juttu ei vaan menny läpi vaan siintä tuli äijälle kavio-ero. Ei sureta yhtään.
        Olen aviossa 56:sen miehen kanssa jolla on valtava omaisuus. Hän toteuttaa kaikki toiveeni.
        Rupeaa housut kostumaan kun ajattelenkin häntä. Onneksi hän tulee pian kotiin , saan taas tuntea ihanan puruluun jalkojeni välissä.


      • SatuSetä-

        No joillekin naisille avioliitto on yksi prostituution muoto muiden joukossa.


    • huokaus50

      Mie tykkään vanhemmasta naisesta,
      Mistä löytyis ...

    • kukkulan.kuningas

      Kukkulan kuningas meininki aiheuttaa sen, että eriarvoisuus lisääntyy. Jos valtion päämiehenä on kukkulan kuningas tyyppinen mies, niin sodat pienempien valtioiden kanssa ovat välttämättömiä, jotta hän saa tarvitsemansa arvostuksen niiltä mailta, joissa on myös kukkulan kuningas tyyppinen mies johdossa.

    • Poikamies46

      Tuolla ei mainita lainkaan, että jos keski-ikäinen mies on vielä poika, niin tietenkin hän haluaa kokea ensimmäisen teinirakkautensa koskemattoman teininaisen kanssa. Tämä on mielestäni erittäin hyvä syy etsiä itseään nuorempaa naista.

    • naisen-mielestä

      Ihan hyvä artikkeli, mutta eikös tämä aihe ole jo aika moneen kertaan täällä käsitelty? :D Vieläkö löytyy uusia näkökulmia siihen, että keski-ikäinen mies haluaa nuoremman naisen! Ja huutomerkin kera! :D

      • naisen-mielestä

        Onhan vielä yksi asia, joka tähän liittyy ja jota ei ainakaan minun lukemissani ketjuissa ole käsitelty.

        Minua kiinnostaisi se, että miksi teidän mielestänne on niin tärkeää tuoda joka käänteessä esille se, että vanhemmat naiset (tässä on hajontaa mikä kenellekin on vanha, take it as you please 25 -40 ) eivät teille kelpaa? Joka ainoassa ketjussa jankataan tätä asiaa, joten en minä ainakaan jaksa niitä enää lukea. Siis mikä on motiivinne kirjoittaa jatkuvasti juuri tästä aiheesta?


      • comprende
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Onhan vielä yksi asia, joka tähän liittyy ja jota ei ainakaan minun lukemissani ketjuissa ole käsitelty.

        Minua kiinnostaisi se, että miksi teidän mielestänne on niin tärkeää tuoda joka käänteessä esille se, että vanhemmat naiset (tässä on hajontaa mikä kenellekin on vanha, take it as you please 25 -40 ) eivät teille kelpaa? Joka ainoassa ketjussa jankataan tätä asiaa, joten en minä ainakaan jaksa niitä enää lukea. Siis mikä on motiivinne kirjoittaa jatkuvasti juuri tästä aiheesta?

        Otsikkona on

        "miksi keski-ikäinen mies haluaa nuoremman naisen!"

        Sen takana on tietysti ajatusrakennelma ettei mies halua naista paitsi jos nainen on haluttava. Ja kun vain naisellineksi koettu nainen on haluttava ja ne yleensä ovat nuoria tai nuorempia niin tässä olemme.

        Kysymyksesi siitä etteikö luuska kelpaa ei ole relevantti koska juuri kukaan ei halua luuskaa.

        Sisäfile on sisäfilettä ja tofu jotain muuta.


      • Mustapörssi
        comprende kirjoitti:

        Otsikkona on

        "miksi keski-ikäinen mies haluaa nuoremman naisen!"

        Sen takana on tietysti ajatusrakennelma ettei mies halua naista paitsi jos nainen on haluttava. Ja kun vain naisellineksi koettu nainen on haluttava ja ne yleensä ovat nuoria tai nuorempia niin tässä olemme.

        Kysymyksesi siitä etteikö luuska kelpaa ei ole relevantti koska juuri kukaan ei halua luuskaa.

        Sisäfile on sisäfilettä ja tofu jotain muuta.

        Miksi naisen hääpuku on valkoinen?
        Kaikki kodinkoneet ovat valkoisija.
        No siksi haluaa nuoremman, koska kodinkoneiden käyttö ikä on noin 20:ntä vuotta. Ne pitääkin uusia.


      • 2322
        comprende kirjoitti:

        Otsikkona on

        "miksi keski-ikäinen mies haluaa nuoremman naisen!"

        Sen takana on tietysti ajatusrakennelma ettei mies halua naista paitsi jos nainen on haluttava. Ja kun vain naisellineksi koettu nainen on haluttava ja ne yleensä ovat nuoria tai nuorempia niin tässä olemme.

        Kysymyksesi siitä etteikö luuska kelpaa ei ole relevantti koska juuri kukaan ei halua luuskaa.

        Sisäfile on sisäfilettä ja tofu jotain muuta.

        Sellaisten miesten, joiden mielestä naiseus loppuu 35-40-v iässä pitäisi vaan reippaasti tunnustaa oma kyvyttömyytensä pysyvään parisuhteeseen ja elää sen mukaisesti. Jahdatkoon parikymppisiä, mitä se meiltä muilta on pois. Kunhan ei kuseteta ketään tyhjillä aviolupauksilla jos suunnitelmana on kuitenkin vaihtaa parin vuoden päästä nuorempaan.


      • comprende
        2322 kirjoitti:

        Sellaisten miesten, joiden mielestä naiseus loppuu 35-40-v iässä pitäisi vaan reippaasti tunnustaa oma kyvyttömyytensä pysyvään parisuhteeseen ja elää sen mukaisesti. Jahdatkoon parikymppisiä, mitä se meiltä muilta on pois. Kunhan ei kuseteta ketään tyhjillä aviolupauksilla jos suunnitelmana on kuitenkin vaihtaa parin vuoden päästä nuorempaan.

        Ei siitä ole kyse että nainen työnnettäisiin luiskalle ikääntymisen takia vaan siitä että jos ja kun on tilanteessa jossa voi valita, valitsee mieluummin vetreämmän.

        Tuli muuten viestisi johdosta mieleen että on niillä älynlahjoillakin merkitystä, palstatyperyksen kanssa ei viitisisi, iästä huolimatta.


    • äkämäine

      En nyt ihmettele ikäeroja, koska ihmiset tuppaa olemaan erilaisia henkisellä tasolla. Ja se henkinen yhteensopivuus lopulta ratkaisee suhteen kestävyyden.
      Hulluahan olisi pelkkää ikää tuijottaa.

      Jos olisin mies niin en välttis tahtoisi sitä elämäänsä kypsynyttä, kaikesta valittavaa mummoa. Tasapuolisuuden vuoksi mainittakoon, että osa miehistäkin jo hyvin nuorina "tylsistyy".
      Sitten nämä "aikuiset" jaksavat määritellä muunlaiset henkisesti jälkeenjääneiksi. :D
      Iällä ei väliä silloin kun kummatkin ovat suht "samoilla aalloilla".

      Yritin tuossa treffailla kerran viiskymppistä. Aluksi vaikuttikin hyvältä. Oli ok kunnossa ikäisekseen mutta pian alkoi eroavaisuuksia liikaa esiintyä.. "kasilta nukkumaan, siitä ei tingitä". Nuorien hömpötyksiä oli monet mielenkiinnon kohteeni ja tyhjästä ei saanut iloita jne.. Olisi muuten ollut mukava mies mutta turhan "aikuinen" ja itsekin olen jo yli kolmekymppinen (vy.on muuten alle 60cm, aamuisin vaikka kuulemma naiset pönäköityy iän myötä) luuska ;)
      Nykyään tulen juttuun lähinnä ikäisteni tai nuorempien kanssa. Niiden jotka eivät ole "ylikypsiä". Silti tiedän myös oikein vetreitä viiskymppisiäkin.. Kovin helposti en silti heihin koskisi koska se henkinen olemus ei taas ikävä kyllä näy ulkoisesti. Joo, olen pinnallinen siinä mielessä.

      Saatan olla jäänyt jälkeen toki ikäluokassani vaan elämä on näin paljon hauskempaa. Vaikka siihen ei kuulu bilettäminen tms.

    • You.go.girls

      Feministinä mä näen tuossa asetelmassa suorastaan runollista kauneutta. Musta olisi hienoa, että reilusti nuoremmat naiset, esim. 15 v nuoremmat ja siitä eteenpäin, ottaisivat vanhahkolle ukon. Sitten kun ukko alkaa olla vaipoissa ja alkaisi arvostaa naisessa muutakin kuin naamaa ja pillun kireyttä, niin nämä naiset nostavat kytkintä ukon rahat taskussa ja ukot jäävät mätänemään yksin johonkin laitokseen. Samalla naisten ikäiset miehet kärsivät pitkään pillunpuutteessa, koska eivät huoli oman ikäistä, vaan ainoastaan sen selvästi nuoremman. Kaunista, niin kaunista. Nainen voi vain voittaa tuossa asetelmassa! :-)

      • Onneksi avioehto on keksitty. Feministit häviää pelin josta luulevat voittajina selviävän.


    • puuhapeteeeee

      Jos julkkismies saa helpommin naisia, niin ei se varmaankaan rahasta johdu (on niitä rikkaita taviksiakin), vaan suuremmasta näkyvyydestä. Jos mies ei ole julkisuudessa, kovin moni nuori nainen ei tiedä edes hänen olemassaolostaan, saati jostain hienoista ominaisuuksista joita hänellä saattaisi olla.

    • Arvausta

      Johtunee kysynnän ja tarjonnan laista. Ja yllättävän monelle miehelle riittää että nainen on nätti. Nuoret naiset kun on usein näteimmillään.

      Siihen kun lisää vielä ah niin modernin jahkailun kakaroiden teon suhteen, niin yhtäkkiä se nuorempana aina vääränlaisena näyttäytynyt miekkonen onkin kysytty, jos on asiansa hoitanut asiallisesti. Sekä vanhempien 35v naisten ja myös niiden nuorempien keskuudessa. Kun hänellä on sitä iän tuomaa turvaa (varallisuutta) ja itsevarmuutta tarjolla.

    • Nuori nainen on kauniimpi eikä hällä ole jotain nillitys pakettia suhteessa.

    • Anonyymi

      Keski-ikäisen naisen ei kannata haaveilla varallisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe