riittääkö naisille panosuhde

keittiöekspertti

Kolmisen vuotta eron jälkeen olen alkanut huomaamaan kaipaavani taas reipasta seksielämää, ts. olen kyllästynyt sooloseksiin ja satunnaisiin seksiakteihin.

Minua kiinnostaa tietää onko kukaan koskaan törmännyt tapaukseen jossa vakituisella panosuhteella olisi estetty ihmistä ajautumasta ahdistavaan parisuhteeseen. Tarkoitan siis järjestelyä joka olisi kestänyt vuosikausia sovittuna panosuhteena eikä olisi näinollen kategoriassa onnettomat avioliitot.

Aihe on kiinnostanut minua pitkään, sillä jopa lähes 20 vuotta pitkä parisuhteeni alkoi panosuhteena. Tuossa vain kävi niin että en pitänyt puoliani kun toinen oli siirtynyt seurustelusuhteeseen kesken kaiken, olin menettänyt tilanteen hallinnan ja ajauduin avioliittoon.

Toinen kokeilu vakituiseen panosuhteeseen oli avioliiton aikana, mutta sen seksittömässä vaiheessa. Oltiin tavallaan asumuserossa (ei virallisesti) mutta asuin yritykseni asunnossa perheestäni erillään. Tapasin ihanan Paulan ravintolassa ja mentiin asunnolleni rietastelemaan, on myönnettävä että tuon naisen vagina sai minut pauloihinsa. Tuosta yöstä alkoi panosuhde jossa tapaamiset eivät olleet sovittuja, me vain molemmat hakeuduimme joka perjantai kohtaamispaikkaamme, vietimme hauskan ravintolaillan ja menimme asunnolleni panemaan. Touhu kesti vain muutaman kuukauden, ja lopetin sen heti kun Paula sanoi aamupanon jälkeen että hänestä tuntuu että hän on toipunut avioerostaan ja voisi siirtyä elämässä eteenpäin.

Mitä mieltä ihmiset ovat, onko pitkä panosuhde mahdollista ja onko kellään tietoa että joku olisi onnistunut siinä?

148

2121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eisetoimi

      Ihmiset kehittää aina tunteita, ei pysy panosuhteena jos olet saman kanssa.
      Tämä suurella viisaudella jonka ymmärrän ihmisistä ja mitä olen lukenut muiden kokemuksia.

      • keittiöekspertti

        Miehet ja naiset hakevat toisiltaan vähän eri asioita. Parisuhde tuntuu olevan molempien kiikarissa, mutta miehelle tärkeämpää on ollut seksi ilman ahdistavaa hellyyttä ja naisille hellyys on ollut päätarkoitus jota haetaan antamalla seksiä.

        Kuitenkin on aina ollut naisia jotka hakevat irtoseksiä, ei yhtä runsaslukuinen joukko kuin miehissä, mutta hyvin aktiivinen ryhmä. Luulisi että tuosta ryhmästä löytyisi naisia joita kiinnostaa vain suhteen makein osa eli seksi.


      • Helppo.ratkaisu
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Miehet ja naiset hakevat toisiltaan vähän eri asioita. Parisuhde tuntuu olevan molempien kiikarissa, mutta miehelle tärkeämpää on ollut seksi ilman ahdistavaa hellyyttä ja naisille hellyys on ollut päätarkoitus jota haetaan antamalla seksiä.

        Kuitenkin on aina ollut naisia jotka hakevat irtoseksiä, ei yhtä runsaslukuinen joukko kuin miehissä, mutta hyvin aktiivinen ryhmä. Luulisi että tuosta ryhmästä löytyisi naisia joita kiinnostaa vain suhteen makein osa eli seksi.

        Mene huoriin. Mua vituttaa tollaset paskat, jotka haluaa huoran palvelut, mutta ilmaiseksi. Jos oot pelkkää pillua vailla, niin MAKSA SIITÄ.


      • keittiöekspertti

        Ehdottamassasi mallissa naista esineellistetään aika rankasti, panosuhdehan olisi kahden viriilin aikuisen yhteinen päätös.


      • 1919
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Ehdottamassasi mallissa naista esineellistetään aika rankasti, panosuhdehan olisi kahden viriilin aikuisen yhteinen päätös.

        Varmaan jollekin "koko kylän polkupyörälle" tuollainen suhde voisi käydäkin.


      • keittiöekspertti
        1919 kirjoitti:

        Varmaan jollekin "koko kylän polkupyörälle" tuollainen suhde voisi käydäkin.

        Sulla on likainen mielikuvitus, minä tarkoitin panosuhdetta vakituisen partnerin kanssa.

        Pääsyvaatimukset tarpeeksi korkealle ettei tarvitse kulkea katselemassa muita.


      • 1919
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Sulla on likainen mielikuvitus, minä tarkoitin panosuhdetta vakituisen partnerin kanssa.

        Pääsyvaatimukset tarpeeksi korkealle ettei tarvitse kulkea katselemassa muita.

        Panosuhde sopii niille, jotka sellaista harrastavat muutenkin. Miehet kutsuvat heitä jakorasioiksi, koko kylän polkupyöriksi ja niin edelleen.
        Mistään likaisesta mielikuvituksesta ole kyse, vain realismista.


      • keittiöekspertti
        1919 kirjoitti:

        Panosuhde sopii niille, jotka sellaista harrastavat muutenkin. Miehet kutsuvat heitä jakorasioiksi, koko kylän polkupyöriksi ja niin edelleen.
        Mistään likaisesta mielikuvituksesta ole kyse, vain realismista.

        Miksi koskisin johonkin kuppaiseen huoraan jos on mahdollisuus luottamukselliseen panosuhteeseen tyylikkään daamin kanssa?


      • yxeukko
        1919 kirjoitti:

        Panosuhde sopii niille, jotka sellaista harrastavat muutenkin. Miehet kutsuvat heitä jakorasioiksi, koko kylän polkupyöriksi ja niin edelleen.
        Mistään likaisesta mielikuvituksesta ole kyse, vain realismista.

        Minulla on elämässäni ollut kolme miestä ennen tätä nykyistä panosuhdetta ja tämä toimii hyvin näin. Olenko siis kylän polkupyörä ja jakorasia?


      • Olet.idiootti
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Miksi koskisin johonkin kuppaiseen huoraan jos on mahdollisuus luottamukselliseen panosuhteeseen tyylikkään daamin kanssa?

        No onko sitä mahdollisuutta? Ei siltä näytä. Ne tyylikkäät daamit on sen verran rotu- ja arvotietoisia, ettei niiden tarvi alkaa jonkun paskapään helpoksi ja ilmaiseksi panomatoksi. Mene siis huoriin, ne on riittävän hyviä sulle.


      • keittiöekspertti
        Olet.idiootti kirjoitti:

        No onko sitä mahdollisuutta? Ei siltä näytä. Ne tyylikkäät daamit on sen verran rotu- ja arvotietoisia, ettei niiden tarvi alkaa jonkun paskapään helpoksi ja ilmaiseksi panomatoksi. Mene siis huoriin, ne on riittävän hyviä sulle.

        Kyllä minä seksiä olen kohtuudella aina saanut, mutta kyllähän minä nyt olen uuden tilanteen edessä. Kotia on leikitty tarpeeksi, nyt on uusien ratkaisujen aika.

        47 vuotiaana pitäisi kehittää kuvio joka toimii, ei tässä nyt enää kannata luottaa siihen että irtoseksiä saisi aina kun mieli tekee. Tällä hetkellä naiset vielä lähtevät mukaani, joten on pikku hiljaa alettava pitämään silmiä auki jos sopiva kissapeto löytyisi.


      • naisen-mielestä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Miksi koskisin johonkin kuppaiseen huoraan jos on mahdollisuus luottamukselliseen panosuhteeseen tyylikkään daamin kanssa?

        Vaikea uskoa, että rakastat naisia (kuten väität) ja pystyt naisen kanssa ystävyyteen (friends with benefits), jos kutsut naista kuppaiseksi huoraksi.

        FWB-suhteen löytyminen on naiselle varmasti vaikeaa, ehkä vaikeampaa kuin tavallisen suhteen löytäminen. Ystävyydessähän on paljon samoja elementtejä kuin rakkaudessakin, arvostus, kunnioitus, toinen toisensa tukeminen työelämässä/uralla jne. Viimeksi mainittu voi olla tosi tärkeä FWB-suhteessa, koska miehen ja naisen näkökulmat asioihin ovat hiukan erilaiset. Pelkkä seksi ilman sitoumuksia ei ole mikään FWB-suhde.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Vaikea uskoa, että rakastat naisia (kuten väität) ja pystyt naisen kanssa ystävyyteen (friends with benefits), jos kutsut naista kuppaiseksi huoraksi.

        FWB-suhteen löytyminen on naiselle varmasti vaikeaa, ehkä vaikeampaa kuin tavallisen suhteen löytäminen. Ystävyydessähän on paljon samoja elementtejä kuin rakkaudessakin, arvostus, kunnioitus, toinen toisensa tukeminen työelämässä/uralla jne. Viimeksi mainittu voi olla tosi tärkeä FWB-suhteessa, koska miehen ja naisen näkökulmat asioihin ovat hiukan erilaiset. Pelkkä seksi ilman sitoumuksia ei ole mikään FWB-suhde.

        FWB-suhde kuulostaa liian pervertiltä suhteelta minulle, puhun ihan panosuhteesta.


      • naisen-mielestä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        FWB-suhde kuulostaa liian pervertiltä suhteelta minulle, puhun ihan panosuhteesta.

        Jep, niinhän sä kysyit. Pelkän panosuhteen saaminen on varmaan vaikeaa, jos et halua siitä maksaa.


      • Olet.Historiaa
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Kyllä minä seksiä olen kohtuudella aina saanut, mutta kyllähän minä nyt olen uuden tilanteen edessä. Kotia on leikitty tarpeeksi, nyt on uusien ratkaisujen aika.

        47 vuotiaana pitäisi kehittää kuvio joka toimii, ei tässä nyt enää kannata luottaa siihen että irtoseksiä saisi aina kun mieli tekee. Tällä hetkellä naiset vielä lähtevät mukaani, joten on pikku hiljaa alettava pitämään silmiä auki jos sopiva kissapeto löytyisi.

        Sitten kun saanti loppuu humalaisilta naisilta, niin sulla on edessä kaksi vaihtoehtoa: huorat tai runkkaus. Ton ikäinen suomimies ei todellakaan ole mikään charmantisti vanheneva Sean Connery, joten yksinäinen loppuelämä sulla on edessä. Pelkkä panosuhde johonkin laadukkaaseen naiseen onnistuu vain isolla rahakasalla.


      • keittiöekspertti
        Olet.Historiaa kirjoitti:

        Sitten kun saanti loppuu humalaisilta naisilta, niin sulla on edessä kaksi vaihtoehtoa: huorat tai runkkaus. Ton ikäinen suomimies ei todellakaan ole mikään charmantisti vanheneva Sean Connery, joten yksinäinen loppuelämä sulla on edessä. Pelkkä panosuhde johonkin laadukkaaseen naiseen onnistuu vain isolla rahakasalla.

        Minun etuni on geenit. Siinä missä suurin osa miehistä menettää lumovoimaansa vanhetessaan, minulle todellakin käy kuin Sean Connerylle.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Jep, niinhän sä kysyit. Pelkän panosuhteen saaminen on varmaan vaikeaa, jos et halua siitä maksaa.

        Jos vaihtoehdot ovat maksullinen seksi ja FWB-suhde, niin kyllä se kallistuu maksullisen seksin puolelle.

        Tuo FWB-suhde kuulostaa liikaa parisuhteelta jossa miehen tulee tukea, kuunnella ja lohduttaa naista. Panosuhde olisi vain seksiä.


      • Mikäpelle
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Minun etuni on geenit. Siinä missä suurin osa miehistä menettää lumovoimaansa vanhetessaan, minulle todellakin käy kuin Sean Connerylle.

        Hahhah! :-D Päivän vitsi! Sulla on sama kompleksi mistä täällä syytetään naisia. Mies ei ymmärrä oman markkina-arvonsa romahdusta. Mut jos sä nyt olet oikea panosonni ja vanhan mr. Universumin tasoinen komistus, niin miks itket suolipalstalla panosuhteiden perään? Sulla pitäis tuon mukaan olla naisia jonossa oven takana.


      • keittiöekspertti
        Mikäpelle kirjoitti:

        Hahhah! :-D Päivän vitsi! Sulla on sama kompleksi mistä täällä syytetään naisia. Mies ei ymmärrä oman markkina-arvonsa romahdusta. Mut jos sä nyt olet oikea panosonni ja vanhan mr. Universumin tasoinen komistus, niin miks itket suolipalstalla panosuhteiden perään? Sulla pitäis tuon mukaan olla naisia jonossa oven takana.

        Sinun ongelmasi taitaa olla luetun ymmärtäminen.

        Minä en itke panosuhteiden perään, vaan olen kiinnostunut siitä onko kenelläkään käsitystä kuinka naiset suhtautuvat ajatukseen.


      • naisen-mielestä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Jos vaihtoehdot ovat maksullinen seksi ja FWB-suhde, niin kyllä se kallistuu maksullisen seksin puolelle.

        Tuo FWB-suhde kuulostaa liikaa parisuhteelta jossa miehen tulee tukea, kuunnella ja lohduttaa naista. Panosuhde olisi vain seksiä.

        Vuorovaikutus naisen kanssa voi olla paljon muutakin kuin tukemista, kuuntelemista ja lohduttamista (lohduttamista, häh?) eli kyllähän siinä mies saa jotain itselleenkin, jos kiinnostaa. Mutta sua ei kiinnosta, ymmärsin väärin tuon aloituksesi. Naista puolestaan ei kiinnosta pelkästään ulkonäkösi ja seksi, jotain muutakin pitäisi olla otettavana.
        Aika monella naisella seksuaalinen jännite syntyy älykkyyden ja sopivan ulkonäön yhdistelmästä enkä tarkoita älykkyydellä sitä, että osataan iskeä nainen baarista.

        Panosuhde ammattilaisen kanssa varmasti täyttäisi toiveesi kaikkein vaivattomammin ja varmasti tuollainen järjestely on prostituoidunkin kannalta kätevä.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Vuorovaikutus naisen kanssa voi olla paljon muutakin kuin tukemista, kuuntelemista ja lohduttamista (lohduttamista, häh?) eli kyllähän siinä mies saa jotain itselleenkin, jos kiinnostaa. Mutta sua ei kiinnosta, ymmärsin väärin tuon aloituksesi. Naista puolestaan ei kiinnosta pelkästään ulkonäkösi ja seksi, jotain muutakin pitäisi olla otettavana.
        Aika monella naisella seksuaalinen jännite syntyy älykkyyden ja sopivan ulkonäön yhdistelmästä enkä tarkoita älykkyydellä sitä, että osataan iskeä nainen baarista.

        Panosuhde ammattilaisen kanssa varmasti täyttäisi toiveesi kaikkein vaivattomammin ja varmasti tuollainen järjestely on prostituoidunkin kannalta kätevä.

        Kiitos sulle rehellisistä vastauksistasi. Tuo FWB-suhde oli mulle uutta, nyt osaan varoa ajautumista sellaiseen kuvitellen daamin olevan vain seksin perässä.


      • naisen-mielestä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Kiitos sulle rehellisistä vastauksistasi. Tuo FWB-suhde oli mulle uutta, nyt osaan varoa ajautumista sellaiseen kuvitellen daamin olevan vain seksin perässä.

        No hyvä, jos oli hyötyä.

        Kerrot toisaalla, että haluat avointa peliä, ettei ketään loukata. Hyvä periaate panosuhteen etsimiseen varmasti, mikäänhän ei estä kokeilemasta löytyykö sopivaa naista. Sinuna keksisin jonkin meriselityksen siihen, ettet nimenomaan halua mitään muuta kuin seksiä. Voihan se selitys olla tottakin :) Älä aliarvioi naisten älykkyyttä, he ymmärtävät paljon, jos annat siihen mahdollisuuden. Loukkaamisen tunne syntyy usein juuri epärehellisyydestä ja aliarvioimisen tunteesta, vaikka jokainen vastaakin itse siitä, mistä loukkaantuu ja mihin juttuun ylipäätään lähtee mukaan.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        No hyvä, jos oli hyötyä.

        Kerrot toisaalla, että haluat avointa peliä, ettei ketään loukata. Hyvä periaate panosuhteen etsimiseen varmasti, mikäänhän ei estä kokeilemasta löytyykö sopivaa naista. Sinuna keksisin jonkin meriselityksen siihen, ettet nimenomaan halua mitään muuta kuin seksiä. Voihan se selitys olla tottakin :) Älä aliarvioi naisten älykkyyttä, he ymmärtävät paljon, jos annat siihen mahdollisuuden. Loukkaamisen tunne syntyy usein juuri epärehellisyydestä ja aliarvioimisen tunteesta, vaikka jokainen vastaakin itse siitä, mistä loukkaantuu ja mihin juttuun ylipäätään lähtee mukaan.

        En minä koe tarvitsevani mitään meriselitystä sille mitä tarvitsen, minä tiedän itse mitä tarvitsen.

        Tässä ketjussa muutama daami on kertonut mitä he haluavat suhteeltaan, ja sehän on se juttu. Meillä kaikilla on omat odotuksemme suhteiltamme, ja ihmisen kuuluu itse tehdä valintansa sen mukaan.


      • naisen-mielestä

        "En minä koe tarvitsevani mitään meriselitystä sille mitä tarvitsen, minä tiedän itse mitä tarvitsen."

        Tarvitset meriselityksen naista varten, et voi esittää asiaa millä tavalla tahansa. Sitä tarkoitin.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        "En minä koe tarvitsevani mitään meriselitystä sille mitä tarvitsen, minä tiedän itse mitä tarvitsen."

        Tarvitset meriselityksen naista varten, et voi esittää asiaa millä tavalla tahansa. Sitä tarkoitin.

        Olisitko ystävällinen ja avaisit asiaa minulle, näes se miehen logiikka...

        Itse sanoisin aika suoraan, en oikein näe vaihtoehtoja.


      • naisen-mielestä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Olisitko ystävällinen ja avaisit asiaa minulle, näes se miehen logiikka...

        Itse sanoisin aika suoraan, en oikein näe vaihtoehtoja.

        Jos vaikkapa kerrot elämäntilanteestasi hiukan enemmän (mikä on johtanut panosuhteen haluamiseen), samaan tapaan kuin tuolla alempana, niin naisella on mahdollisuus ymmärtää ajatuksesi sinun näkökulmastasi. Muuten tuollainen ehdotus koetaan loukkaavana, itsekeskeisenä, naista halventavana, sovinistisena, narsistisena tms. Siksi se tulisi esittää pehmeästi, mutta silti valehtelematta. Ehkä ajattelitkin juuri sellaista lähestymistapaa suoraan sanomisella, en tiedä, kun en sinua tunne.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Jos vaikkapa kerrot elämäntilanteestasi hiukan enemmän (mikä on johtanut panosuhteen haluamiseen), samaan tapaan kuin tuolla alempana, niin naisella on mahdollisuus ymmärtää ajatuksesi sinun näkökulmastasi. Muuten tuollainen ehdotus koetaan loukkaavana, itsekeskeisenä, naista halventavana, sovinistisena, narsistisena tms. Siksi se tulisi esittää pehmeästi, mutta silti valehtelematta. Ehkä ajattelitkin juuri sellaista lähestymistapaa suoraan sanomisella, en tiedä, kun en sinua tunne.

        Kiitos arvokkaasta vinkistä, en ole ajatellut hirveästi asian tuota puolta.


      • flowersreally
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Jos vaikkapa kerrot elämäntilanteestasi hiukan enemmän (mikä on johtanut panosuhteen haluamiseen), samaan tapaan kuin tuolla alempana, niin naisella on mahdollisuus ymmärtää ajatuksesi sinun näkökulmastasi. Muuten tuollainen ehdotus koetaan loukkaavana, itsekeskeisenä, naista halventavana, sovinistisena, narsistisena tms. Siksi se tulisi esittää pehmeästi, mutta silti valehtelematta. Ehkä ajattelitkin juuri sellaista lähestymistapaa suoraan sanomisella, en tiedä, kun en sinua tunne.

        Hah, huvittava ajatus että joku yrittäisi selittää panosuhdetta joksikin muuksi. Mun mielestä nimenomaan tommonen pumpulipaketti olisi loukkaava, naista (tai miestä) halventava, itsekäs lähestymistapa, ihan kuin aikuinen ihminen ei ymmärtäisi mitä sana panosuhde tarkoittaa. Luulen, että ne jotka tollasessa suhteessa onnistuu, ei tarvitse mitään eufemismeja, päinvastoin.


      • Expihtarikurppa

        Aloittaja nyt ei tunnu kykenevän lainkaan ajattelemaan asiaa naisen kannalta. Panosuhde pitäisi saada ja tasokas sellainen, mutta kuitenkaan hän ei ole valmis minkään muunlaiseen kanssakäymiseen naisen kanssa. Miten tuo käytännössä toimisi? Tyyppi siis poimisi baarista hehkeän naisen, jonka kanssa ei kuitenkaan keskustella sen enempää kuin että "haluan panosuhdetta, ei muuta kanssakäymistä". Miten hän siis selvittää naisen tason, jos edes naisen nimi ei kiinnosta? Entä akti, kai hän olisi valmis aina maksamaan hotellihuoneen, koska jomman kumman kotiin meneminen on jo liian intiimiä ja läheistä? Ja mitä nainen tuosta saisi? Minkäänlaista kemiaahan ei naiselle synny, koska keskustelu on kielletty, samoin kuin muulla kuin kyrvällä koskeminen. Mä en näe noilla kriteereillä tyypille muuta vaihtoehtoa kuin täällä jo moneen kertaan ehdotetut huorat. Niiden kanssa pitäydytään nimenomaan pelkässä peniksen miellyttämisessä ja nainen saa sentään rahaa vastineeksi. Tavisnainen ei saisi tuossa diilissä edes sitä.
        Ei kiitos.


      • keittiöekspertti
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Aloittaja nyt ei tunnu kykenevän lainkaan ajattelemaan asiaa naisen kannalta. Panosuhde pitäisi saada ja tasokas sellainen, mutta kuitenkaan hän ei ole valmis minkään muunlaiseen kanssakäymiseen naisen kanssa. Miten tuo käytännössä toimisi? Tyyppi siis poimisi baarista hehkeän naisen, jonka kanssa ei kuitenkaan keskustella sen enempää kuin että "haluan panosuhdetta, ei muuta kanssakäymistä". Miten hän siis selvittää naisen tason, jos edes naisen nimi ei kiinnosta? Entä akti, kai hän olisi valmis aina maksamaan hotellihuoneen, koska jomman kumman kotiin meneminen on jo liian intiimiä ja läheistä? Ja mitä nainen tuosta saisi? Minkäänlaista kemiaahan ei naiselle synny, koska keskustelu on kielletty, samoin kuin muulla kuin kyrvällä koskeminen. Mä en näe noilla kriteereillä tyypille muuta vaihtoehtoa kuin täällä jo moneen kertaan ehdotetut huorat. Niiden kanssa pitäydytään nimenomaan pelkässä peniksen miellyttämisessä ja nainen saa sentään rahaa vastineeksi. Tavisnainen ei saisi tuossa diilissä edes sitä.
        Ei kiitos.

        Vaikka huorista usein puhutaan halventavaan sävyyn, niin alalle vaadittava muodollinen pätevyys ja vaatimus sosiaalisista taidoista takaavat sen että taso on ihan riittävä. Ei noita daameja suotta kutsuta myös ilotytöiksi, sillä iloahan he tuottavat.

        Vaitiolovelvollisuus takaa sen, että myös tylsien kotirouvien ahdistuneet herrat voivat käydä virkistäytymässä heillä luottamuksellisesti.


      • Expihtarikurppa
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Vaikka huorista usein puhutaan halventavaan sävyyn, niin alalle vaadittava muodollinen pätevyys ja vaatimus sosiaalisista taidoista takaavat sen että taso on ihan riittävä. Ei noita daameja suotta kutsuta myös ilotytöiksi, sillä iloahan he tuottavat.

        Vaitiolovelvollisuus takaa sen, että myös tylsien kotirouvien ahdistuneet herrat voivat käydä virkistäytymässä heillä luottamuksellisesti.

        No sittenhän homma on sun osalta sillä selvä. Ostat jonkun vakkarinaisen, niin siinä on sulle kaipaamasi panosuhde ilman mitään rasittavia lieveilmiöitä. Voit jopa sopia, että hommat hoidetaan täydellisessä hiljaisuudessa, niin ettei sun herkkä sielu liikaa ahdistu.


      • 12121212
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Aloittaja nyt ei tunnu kykenevän lainkaan ajattelemaan asiaa naisen kannalta. Panosuhde pitäisi saada ja tasokas sellainen, mutta kuitenkaan hän ei ole valmis minkään muunlaiseen kanssakäymiseen naisen kanssa. Miten tuo käytännössä toimisi? Tyyppi siis poimisi baarista hehkeän naisen, jonka kanssa ei kuitenkaan keskustella sen enempää kuin että "haluan panosuhdetta, ei muuta kanssakäymistä". Miten hän siis selvittää naisen tason, jos edes naisen nimi ei kiinnosta? Entä akti, kai hän olisi valmis aina maksamaan hotellihuoneen, koska jomman kumman kotiin meneminen on jo liian intiimiä ja läheistä? Ja mitä nainen tuosta saisi? Minkäänlaista kemiaahan ei naiselle synny, koska keskustelu on kielletty, samoin kuin muulla kuin kyrvällä koskeminen. Mä en näe noilla kriteereillä tyypille muuta vaihtoehtoa kuin täällä jo moneen kertaan ehdotetut huorat. Niiden kanssa pitäydytään nimenomaan pelkässä peniksen miellyttämisessä ja nainen saa sentään rahaa vastineeksi. Tavisnainen ei saisi tuossa diilissä edes sitä.
        Ei kiitos.

        Expihtarikurppa unohtaa yhtälöstä kaksi tärkeää asiaa:

        Ap kertoi olevansa komea ja kokenut naisten kaataja.

        = niinpä, hän on jo saanut panosuhteita. Luonnollisesti ilmaikseksi.

        "Ei kiitos."

        Selvästikin kyllä kiitos, jos mies on riittävän komea ja pelimiestaitoinen.


    • eimullamuuta-

      jos parisuhde ahdistaa niin sitten pitää mennä kallolääkärile tutkimuksiin. Luultavasti on kokemusta huonosta parisuhteesta silloin ja se pitää selvittää ennen kun alkaa uusiin suhteisiin.

      • keittiöekspertti

        Tutkimuksen mukaan enemmän kuin joka toisessa parisuhteessa nainen kokee saavansa seksin jälkeen vähemmän hellyyttä kuin kaipaisi.

        Tuon perusteella en puhuisi enää mistään yksittäisestä ongelmasta, vaan miesten ja naisten täysin poikkeavista odotuksista parisuhteelta. Voi oikeastaan sanoa että vähintään puolet parisuhteessa olevista miehistä pitää seksiä parisuhteessa tärkeämpänä kuin hellyyttä.


      • naisen-mielestä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Tutkimuksen mukaan enemmän kuin joka toisessa parisuhteessa nainen kokee saavansa seksin jälkeen vähemmän hellyyttä kuin kaipaisi.

        Tuon perusteella en puhuisi enää mistään yksittäisestä ongelmasta, vaan miesten ja naisten täysin poikkeavista odotuksista parisuhteelta. Voi oikeastaan sanoa että vähintään puolet parisuhteessa olevista miehistä pitää seksiä parisuhteessa tärkeämpänä kuin hellyyttä.

        Tästä aiheesta on olemassa paljon tutkimusta. Miehet ja naiset pitävät parisuhteessa tärkeinä hämmästyttävän samanlaisia asioita, mutta tärkeysjärjestys vaihtelee. Naisten odotukset ovat abstrakteja, miesten konkreettisia, voisi sen tiivistää. Näin ollen nainen sanoo hellyys, kun mies vastaa seksi - tämä on oma tulkintani näistä tutkimustuloksista.


      • jokasellaomakäsitys
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Tutkimuksen mukaan enemmän kuin joka toisessa parisuhteessa nainen kokee saavansa seksin jälkeen vähemmän hellyyttä kuin kaipaisi.

        Tuon perusteella en puhuisi enää mistään yksittäisestä ongelmasta, vaan miesten ja naisten täysin poikkeavista odotuksista parisuhteelta. Voi oikeastaan sanoa että vähintään puolet parisuhteessa olevista miehistä pitää seksiä parisuhteessa tärkeämpänä kuin hellyyttä.

        Mitä tarkotat hellyydellä? kuvailisitko vähän?


    • Latotanssssit

      No, sait varmaan mitä tilasit, panosuhteita. Mitäs nousit väärällä jalalla kehdostas.
      Ehkä voisit vaihteeksi koittaa naisen kanssa muutakin yhteyttä, niin ei tarvitse pelätä joutuvansa vieraan vangiksi.

      • Latotanssssit

        Ja vastaus kysymykseesi: ei riitä ainakaan minulle. Olen aikuinen ihminen, jolla on tunteet ja terve itsetunto. Lopetin hiekkalaatikkoleikit jo kauan aikaa sitten.
        Sun kaltaset miehet menköön mettään leikkiin pipelillänsä, ei kiinnosta.


      • keittiöekspertti

        Ei normaali mies ole mikään hellyysgeneraattori, mies pitää seksiä tärkeämpänä.

        Tyypillinen hellyyttä kaipaava mies on poitsuena säilynyt vanhapoika, ja hänkin ahdistuu puolessa vuodessa naisen hellyysvaatimuksiin.


      • 2322
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Ei normaali mies ole mikään hellyysgeneraattori, mies pitää seksiä tärkeämpänä.

        Tyypillinen hellyyttä kaipaava mies on poitsuena säilynyt vanhapoika, ja hänkin ahdistuu puolessa vuodessa naisen hellyysvaatimuksiin.

        Sen mä kyllä uskon, että miehelle seksi on keskimäärin hellyyttä tärkeämpää. Mutta jos hellyyttä pitää suorastaan vastenmielisenä ja ahdistavana, niin se ei kyllä ole sori vaan normaalia eikä tervettä. Mun mies on varsin viriili eikä ole vanhaa poikaa nähnytkään, mutta kyllä hän silti tykkää läheisyydestä vielä useamman aviovuoden ja parin lapsenkin jälkeen. Mitä nyt on muita pariskuntia tarkkaillut ja omista aiemmista suhteista muistan, niin kyllä tämä on aikalailla se normi ja tuo sinun tunnekylmyytesi on poikkeus - myös miehelle.

        Ei siinä, onnea vaan valitsemallesi tielle. Mutta älä tule höpisemään että kaikki tai edes useimmat miehet haluaa samaa.


    • kikkeliä.hakevat

      mene tinderiin siellä on niitä naisia jotka etsii seksiseuraa ja vain ja ainoastaan seksiseuraa ja 99,98% on korkeastikoulutettuja seksin hakijoita

      • keittiöekspertti

        Ajatus ei ole huono, mutta ensin kiinnostaisi tietää onko vakituinen panosuhde edes teoriassa mahdollista.


      • yxeukko

        On mahdollista. Itselläni 3 vuotta takana. Ei seurustelua, mutta ainoa vaatimukseni on ollut että hetki hellitään ennen ja jälkeen. Nähdään silloin kun se molemmille sopii. Seksi on loistavaa ja saan hetken kainalossa. Tämä on riittänyt molemmille ja kumpikaan ei halua parisuhdetta.


      • keittiöekspertti
        yxeukko kirjoitti:

        On mahdollista. Itselläni 3 vuotta takana. Ei seurustelua, mutta ainoa vaatimukseni on ollut että hetki hellitään ennen ja jälkeen. Nähdään silloin kun se molemmille sopii. Seksi on loistavaa ja saan hetken kainalossa. Tämä on riittänyt molemmille ja kumpikaan ei halua parisuhdetta.

        Luonnollisesti panosuhteen tulee olla läheisempi suhde kuin tuntiperusteiseen laskutukseen pohjautuva kanta-asiakkuus alan ammattilaiseen, muutenhan siinä ei ole järkeä.

        Käytännössä kahden asunnon parisuhteissahan myös pyritään saamaan nautintoa siitä mikä itselle on tärkeää ja sulkea ulos elämästään niitä asioita joiden kanssa ei halua olla tekemisissä.


    • kaaosontärkeinnyt

      Melkeen aina kannattaa pitää varansa aina. Ainakin melkeen. Loppupäässä on sitten onnettomia epäpareja yrittäen vääntää jotai tekoitkua.

    • naisen-mielestä

      Mielenkiintoinen kysymys. Vastustan ajatusta siitä, että erilaiset elämäntyylit kuin enemmistöllä johtuisivat aina jostain häiriöstä. Ja vaikka ne johtuisivatkin, niin jokaisella on häiriöitä eikä kenellekään kuulu se, miten elämänsä haluaa järjestää, ellei elämäntapa ole lainvastainen.

      Tuollainen suhde voisi kiinnostaa itsenäistä, urasuuntautunutta naista, joka on tottunut liikkumaan vapaasti ja päättämään itse elämästään. Tunnenkin yhden tällaisen naisen. Hän asuu työnsä vuoksi ulkomailla, vain muutaman vuoden ko. maassa kerrallaan, ja tietääkseni hänen suhteensa ovat olleetkin sellaisia, joissa ei lasketa mitään tulevaisuuden varaan.

      Käytännössähän näin on kaikissa suhteissa, mutta sitä ei vain arjessa tiedosteta. Kaikki eivät kuitenkaan halua sellaista suhdetta, jossa elämän arvaamattomuus on jatkuvasti esillä. Tavataan siellä ja täällä pitkin maailmaa, välissä voi olla kuukausia, mutta sähköpostit kulkevat. Tällainen suhde perustuu vahvalle ystävyydelle ja molemminpuoliselle arvostukselle ja kunnioitukselle sekä seksuaaliselle yhteensopivuudelle.

      On moniakin ammatteja, joissa edellytetään välimatkan säilyttämistä kaikkiin, emotionaalisen välimatkan siis. Tällaisten ammattien parista sopiva nainen voisi löytyä.

      • keittiöekspertti

        Käsitykseni mukaan sinkkujen suhteellinen osuus väestöstä lisääntyy kaiken aikaa, on täysin mahdollista että aika iso ihmisistä ei olekaan tuon perinteisen suhteen kannalla vaan ihmiset kaipaavat järkevämpää suhdemallia.

        En minäkään kannata "kaikki pelaa-mallia", mutta 24/7 suhde on aika raskasta ihmislapselle. Naiset ovat upeita ja nautin heistä, mutta haluan myös oman elämän.


      • 2578943
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan sinkkujen suhteellinen osuus väestöstä lisääntyy kaiken aikaa, on täysin mahdollista että aika iso ihmisistä ei olekaan tuon perinteisen suhteen kannalla vaan ihmiset kaipaavat järkevämpää suhdemallia.

        En minäkään kannata "kaikki pelaa-mallia", mutta 24/7 suhde on aika raskasta ihmislapselle. Naiset ovat upeita ja nautin heistä, mutta haluan myös oman elämän.

        Pelkkä panosuhde vanhaan ja rumaan suomimieheen ei ole naiselle kannattava. Nainen ei saa sellaisesta mitään positiivista itselleen, joten ei maksa vaivaa edes kokeilla. Mielummin yksin.


      • 12121212
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan sinkkujen suhteellinen osuus väestöstä lisääntyy kaiken aikaa, on täysin mahdollista että aika iso ihmisistä ei olekaan tuon perinteisen suhteen kannalla vaan ihmiset kaipaavat järkevämpää suhdemallia.

        En minäkään kannata "kaikki pelaa-mallia", mutta 24/7 suhde on aika raskasta ihmislapselle. Naiset ovat upeita ja nautin heistä, mutta haluan myös oman elämän.

        Asiassa on pieni, tai itse asiassa suuri, ongelma.

        Hommahan nimittäin ei mene niin että jotkut ovat perinteisessä suhteessa, toiset erilaisessa suhteessa ja kolmannet panosuhteessa. Tosiasiassa tasokkaat pelimiehet kuten esim. sinä tai kaksi tuntemaani yli sadan kaadon playeriä, eivät tyydy yhteen naiseen.

        Käykin niin että panomarkkinoilla yhtä miestä kohden on useamman naisen rinki plus satunnaispanot, ja suurin osa miehistä - ei vain ätmit vaan myös ne tavalliset ketmit - jäävät lehdellä soittelemaan.

        Ongelmaa pahentaa se että panosuhdetta haluava nainen ei ole aina yli nelikymppinen, vaan entistä useammin alle kolmekymppinen. Kun yhä useampi nuori nainen tottuu kokeneisiin ja taitaviin viihdyttäjiin, onkin miltei mahdoton urakka liittää yhteen perhettä toivova kokenut nainen ja ilman naista jäänyt perhettä toivova kolmekymppinen Pertti Perusinsinööri.

        Syntyy palstalla kuvaamani naisen elämänvaiheteoria:
        1. Juoksut
        2. Vakiintuminen
        3. Menot

        Mies halutaan "omaksi" ainoastaan vaiheessa 2, muulloin naisen viihdyttämisen hoitaa joku harvalukuisista mutta sitäkin aktiivisemmista pelimiehistä. Tämä onkin alku MGTOW-kulttuurille ja herbivore-miehille, kun enemmistölle miehistä lankeaa pelkkä kävelevän työkalupakin rooli ruuhkavuosien ajaksi.

        Ps. Suomessa 21-vuotiaista miehistä neitsyitä on reilut 20% (naisista 6%). Japanissa vastaava luku miehissä on pitkälti päälle 50%.


    • Selityksenmakua

      Kylmää paskaa oikein koko kourallinen, ei varmaan kaipaa hetkeä enempää...
      Tääl yks itsenäinen nainen, mut tuolla tavalla en miehen ja naisen väliseen taivaspaikkaan suhtaudu.

    • totuuskomissio

      On se mahdollinen, itselläni pisin suhde vajaa kaksi vuotta.

      Olen hakenut tiiviimpää suhdetta ja panosuhde on vain tapa pitää itsensä rauhallisena ja tarpeet tyydytettyinä hakiessa sitä "oikeaa". Vastaavaa ovat hakeneet myös panokumppanit, joten suhteet ovat aina loppuneet kon jompikumpi on löytänyt jotakin tarkemman tutustumisen arvoista.

      Uskoisin että ihmisten välillä jotka eivät haekaan mitään seurustelusuhdetta vaan haluavat pysyä vapaina, tuollainen panosuhde saattaa olla hyvinkin pitkäkestoinen ja toimiva.

      Kannattaa vaan aina heti kärkeen tuoda esille mitä hakee niin saavuttaa sen nopeammin ja helpommin.

      • keittiöekspertti

        Tottakai pelin pitää olla avointa ja kaikki kortit nähtävillä ettei ketään loukata.


    • No ainakaan täällä palstalla naiset eivät tunnu haluavan miehestä muuta kuin seksiä.

      • Raakatotuus

        Päinvastoin, minusta tällä palstalla pyörivät (harvat) naiset tuntuvat suhtautuvan seksiin ylipäätään ja varsinkin seksille perustuvaan suhteeseen hyvinkin negativiisesti, kuten tämäkin ketju osoittaa: Mies ei saisi edes haluta tasapuolista mutta vain seksille perustuvaa suhdetta samanmielisen naisen kanssa, tai hän on vastenmielinen tyyppi.

        Minun kokemukseni (ei henkilökohtaisen) mukaan taas "tuolla ulkona" naiset ovat suostuvaisempia tällaiseen järjestelyyn. En tiedä miksi, mahdollisia syitä on monia. Ehkä hekin ovat vapaudenhaluisia ja kokevat vain seksin takia muodostetun parisuhteen ahdistavaksi ja elämäänsä hankaloittavaksi. Tai ehkä he haluaisivatkin parisuhdetta mutta kun sellaista ei ole tarjolla, tyytyvät panosuhteeseen koska saavat edes seksiä. Tai ehkä he uskovat sitä kautta saavansa lopulta koko miehen.


      • Ikävä kyllä ystäviä ikävöin


      • keittiöekspertti
        Raakatotuus kirjoitti:

        Päinvastoin, minusta tällä palstalla pyörivät (harvat) naiset tuntuvat suhtautuvan seksiin ylipäätään ja varsinkin seksille perustuvaan suhteeseen hyvinkin negativiisesti, kuten tämäkin ketju osoittaa: Mies ei saisi edes haluta tasapuolista mutta vain seksille perustuvaa suhdetta samanmielisen naisen kanssa, tai hän on vastenmielinen tyyppi.

        Minun kokemukseni (ei henkilökohtaisen) mukaan taas "tuolla ulkona" naiset ovat suostuvaisempia tällaiseen järjestelyyn. En tiedä miksi, mahdollisia syitä on monia. Ehkä hekin ovat vapaudenhaluisia ja kokevat vain seksin takia muodostetun parisuhteen ahdistavaksi ja elämäänsä hankaloittavaksi. Tai ehkä he haluaisivatkin parisuhdetta mutta kun sellaista ei ole tarjolla, tyytyvät panosuhteeseen koska saavat edes seksiä. Tai ehkä he uskovat sitä kautta saavansa lopulta koko miehen.

        Tällä palstalla näkyy kuinka naisenkaipuuta sairastavat miehenpuolikkaat haikailevat hellyyden ja koti-iltojen perään, tuomitsevat avoimen seksuaalisuuden ja ilmoittautuvat ritarillisiksi naisten puolustajiksi. Tuo porukka ei edes kohtaa naisia henkisesti, heille nainen on esine jota muut eivät heidän mukaansa osaa käsitellä oikein. Kokemuksesta tiedän että tuosta ryhmästä tulee pahimmat stalinit jos joku nainen lankeaisi heihin.

        Toinen ryhmä joka on täällä yliedustettuna, on naiset jotka ovat itse sössineet elämänsä ja pitävät vielä yllä ohutta toivoa siitä että joku mies oikeasti kohtaisi heidät jä näkisi heidän "kauniiseen sieluunsa". Omaa vartaloaan ja seksuaalisuuttaan nuo naiset häpeävät ja välttävät siitä puhumista kuin ihmiset realiteeteista sadussa keisarin uudet vaatteet.

        Jos joku erehtyy sanomaan jotakin joka järkyttää noiden kahden ääriryhmän maailmankuvaa, niin heti tulee noilta moralisteilta vastaisku.

        Oikeassa elämässä suhtautuminen tasa-arvoiseen seksisuhteeseen on paljon myönteisempi kuin täällä.


      • keittiöekspertti
        valtakunta kirjoitti:

        Ikävä kyllä ystäviä ikävöin

        Ystävät ovat luku sinänsä, heiltä ei odoteta pano- tai parisuhdetta.


      • keittiöekspertti kirjoitti:

        Ystävät ovat luku sinänsä, heiltä ei odoteta pano- tai parisuhdetta.

        Ööö täytyy kysyä kuinka moni nai ystävän kanssa kun on puutteessa?


      • valtakunta kirjoitti:

        Ööö täytyy kysyä kuinka moni nai ystävän kanssa kun on puutteessa?

        Naitko sinä sitten ystäviesi kanssa? >:-I


      • valtakunta kirjoitti:

        Ööö täytyy kysyä kuinka moni nai ystävän kanssa kun on puutteessa?

        Minä ainakin vain puhun pehmeitä puutteessa koska en ole vapaa ja jos asia olisi eri sinkku ja vapaa ja itse jos kiinnostunut rakentamaa panosuhteen olisi eri asia.

        Voisin sinkkuna ollessa kahta ainakin panosuhteessa jos ei kolmea,yksi kerrallaan.
        Tuskin alkaisin enää seurustelee jos ei tapahdu jotain mullistava valio yksilö. Mutta en usko.

        Parisuhteessa arvostan sen verran tota kultaa että pidän itseni kärsimis tilassa ja olen sanonut jos tarkoituksella pitää puutteessa meitä ei enää ole.


      • HC-ätmel kirjoitti:

        Naitko sinä sitten ystäviesi kanssa? >:-I

        En nai mutta mietin ton yhden moraalia kuinka mustamaalausta yrittää vääntää. Kyllä minä mietin mielummin moniaviollisen kuin tuollaisen suhteen seksiin.


      • 2322
        Raakatotuus kirjoitti:

        Päinvastoin, minusta tällä palstalla pyörivät (harvat) naiset tuntuvat suhtautuvan seksiin ylipäätään ja varsinkin seksille perustuvaan suhteeseen hyvinkin negativiisesti, kuten tämäkin ketju osoittaa: Mies ei saisi edes haluta tasapuolista mutta vain seksille perustuvaa suhdetta samanmielisen naisen kanssa, tai hän on vastenmielinen tyyppi.

        Minun kokemukseni (ei henkilökohtaisen) mukaan taas "tuolla ulkona" naiset ovat suostuvaisempia tällaiseen järjestelyyn. En tiedä miksi, mahdollisia syitä on monia. Ehkä hekin ovat vapaudenhaluisia ja kokevat vain seksin takia muodostetun parisuhteen ahdistavaksi ja elämäänsä hankaloittavaksi. Tai ehkä he haluaisivatkin parisuhdetta mutta kun sellaista ei ole tarjolla, tyytyvät panosuhteeseen koska saavat edes seksiä. Tai ehkä he uskovat sitä kautta saavansa lopulta koko miehen.

        No jaa. En mä ainakaan tuomitse ketään joka tuollaista suhdetta haluaa, mitäs se mulle kuuluu. Mutta miksi niitä omia toiveita pitää puolustella syöttämällä sanoja koko muunkin miessukupuolen suuhun ja vihjailla, että miehet jotka ei suoranaisesti kavahda läheisyyttä on a) harvinaisia b) jotenkin vajavaisia ja poikkeavia. Ei pidä mun kokemuksen perusteella ollenkaan paikkaansa. Seksi voi olla miehelle ykkönen ja muu läheisyys jotain kivan plussan ja yhdentekevän välillä, mutta kyllä suoranainen ahdistuminen läheisyydestä on harvinaista ja - vaikka tällaisia käsitteitä haluaisinkin yleensä välttää - suoraan sanottuna epänormaalia.


      • että.silleen
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Ystävät ovat luku sinänsä, heiltä ei odoteta pano- tai parisuhdetta.

        Se tästä sun listastasi vielä puuttuisi.
        Mikä propleema sulla on, menet maksulliselle hoidolle aina saman daamin luo.
        Aina kun teille kummallekin sopii... ei tarvitse jakaa hellyyttä, joka sulle on se "peikko", eikä muutenkaan tarvitse kertoa menoistaan, seksikumppanilleen.

        Voit käyttää vierasta syliä jos houkutaa ja on tarjolla... ett ole tilivelvollinen kelleen. Vapaa kuin taivaan lintu, kun maksat tuntitaksan mukaisen käyttömaksun vakipanollesi.
        Halvempaa ehkä sulle kuin vaimon pito, riipuen tietenkin vaimosta ja palveluista. Mutta silloin sun ei tarvitse ahdistua naisen hellyyden kaipuusta!
        On se ainakin rehellismpää naista kohtaan, tietää tarkalleen missä arvossa sä pidät häntä, eikä nainen riipu sun perässäsi taatusti!
        Vihjeeksi, katso taatusti itsenäinen palvelujen tuottaja. Silloin asia on joka kantilta reilua.
        Nainen hinnoittelee itse oman arvonsa sekä millaiseen sexiin suostuneessa palveluista maksat... sekä tietenkin ajasta!


      • Raakatotuus
        2322 kirjoitti:

        No jaa. En mä ainakaan tuomitse ketään joka tuollaista suhdetta haluaa, mitäs se mulle kuuluu. Mutta miksi niitä omia toiveita pitää puolustella syöttämällä sanoja koko muunkin miessukupuolen suuhun ja vihjailla, että miehet jotka ei suoranaisesti kavahda läheisyyttä on a) harvinaisia b) jotenkin vajavaisia ja poikkeavia. Ei pidä mun kokemuksen perusteella ollenkaan paikkaansa. Seksi voi olla miehelle ykkönen ja muu läheisyys jotain kivan plussan ja yhdentekevän välillä, mutta kyllä suoranainen ahdistuminen läheisyydestä on harvinaista ja - vaikka tällaisia käsitteitä haluaisinkin yleensä välttää - suoraan sanottuna epänormaalia.

        Minulle se läheisyys olisi tärkeämpi kuin seksi mutta tässä se oikeastaan vain todistaa kuinka epänormaaliksi se miehen tekee. Sillä kenenpä mielestä hc-ätmi neitsytsetä nyt olisi normaali mies? Normaali mieshän kykenee elämänsä aikana solmimaan suhteita useampaankin naiseen.

        Eniten ärsyttää kuitenkin se, että takaisin lyödään aina isommalla lekalla. Yleistyksiä harrastaa melkein jokainen, joten siinä mielessä jos "keittiöekspertti" sanoo että miehet eivät hellyydestä läheisyydestä piittaa, niin hän tekee tökerön yleistyksen.

        Mutta jos siihen vastataan että "Panosuhde sopii niille, jotka sellaista harrastavat muutenkin. Miehet kutsuvat heitä jakorasioiksi, koko kylän polkupyöriksi ja niin edelleen." niin se on vielä tökerömpi yleistys missä leimataan huonoiksi naisiksi kaikki naiset joiden sukupuolimoraali on omaa löyhempi ja kuvitellaan ettei sellaisia naisia kukaan mies kunnioita.


      • keittiöekspertti
        että.silleen kirjoitti:

        Se tästä sun listastasi vielä puuttuisi.
        Mikä propleema sulla on, menet maksulliselle hoidolle aina saman daamin luo.
        Aina kun teille kummallekin sopii... ei tarvitse jakaa hellyyttä, joka sulle on se "peikko", eikä muutenkaan tarvitse kertoa menoistaan, seksikumppanilleen.

        Voit käyttää vierasta syliä jos houkutaa ja on tarjolla... ett ole tilivelvollinen kelleen. Vapaa kuin taivaan lintu, kun maksat tuntitaksan mukaisen käyttömaksun vakipanollesi.
        Halvempaa ehkä sulle kuin vaimon pito, riipuen tietenkin vaimosta ja palveluista. Mutta silloin sun ei tarvitse ahdistua naisen hellyyden kaipuusta!
        On se ainakin rehellismpää naista kohtaan, tietää tarkalleen missä arvossa sä pidät häntä, eikä nainen riipu sun perässäsi taatusti!
        Vihjeeksi, katso taatusti itsenäinen palvelujen tuottaja. Silloin asia on joka kantilta reilua.
        Nainen hinnoittelee itse oman arvonsa sekä millaiseen sexiin suostuneessa palveluista maksat... sekä tietenkin ajasta!

        Voin toki aloittaa panosuhteenkin.


      • Bi-nainen
        valtakunta kirjoitti:

        Ööö täytyy kysyä kuinka moni nai ystävän kanssa kun on puutteessa?

        Näin on tullut tehtyä.


      • keittiöekspertti
        2322 kirjoitti:

        No jaa. En mä ainakaan tuomitse ketään joka tuollaista suhdetta haluaa, mitäs se mulle kuuluu. Mutta miksi niitä omia toiveita pitää puolustella syöttämällä sanoja koko muunkin miessukupuolen suuhun ja vihjailla, että miehet jotka ei suoranaisesti kavahda läheisyyttä on a) harvinaisia b) jotenkin vajavaisia ja poikkeavia. Ei pidä mun kokemuksen perusteella ollenkaan paikkaansa. Seksi voi olla miehelle ykkönen ja muu läheisyys jotain kivan plussan ja yhdentekevän välillä, mutta kyllä suoranainen ahdistuminen läheisyydestä on harvinaista ja - vaikka tällaisia käsitteitä haluaisinkin yleensä välttää - suoraan sanottuna epänormaalia.

        Kyllä minä seksisuhteessa pystyn antamaan hellyyttä sen mitä nyt kohtuudella voi mieheltä vaatia, mutta varsinaiseksi halinalleksi minusta ei ole.

        Ahdistus liittyy nimenomaan sellaiseen tarpeettomaan epäseksuaaliseen nysväämiseen.


      • Bi-nainen kirjoitti:

        Näin on tullut tehtyä.

        En ole harrastanut mutta olen ollut naisenkin kanssa😱 samana iltana kun aloin ukon kanssa sen jälkeen naimaan.

        Sen ukko tuli hakemaan kesken suihkuleikin koin syyllisyyttä kun näki mut.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole harrastanut mutta olen ollut naisenkin kanssa😱 samana iltana kun aloin ukon kanssa sen jälkeen naimaan.

        Sen ukko tuli hakemaan kesken suihkuleikin koin syyllisyyttä kun näki mut.

        Ei antanut ukkoni ottaa sen naisen numeroa.


      • Raakatotuus
        Bi-nainen kirjoitti:

        Näin on tullut tehtyä.

        Miten minä pääsisin sinun kaveriksesi?


      • Kurppendahl41
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Tällä palstalla näkyy kuinka naisenkaipuuta sairastavat miehenpuolikkaat haikailevat hellyyden ja koti-iltojen perään, tuomitsevat avoimen seksuaalisuuden ja ilmoittautuvat ritarillisiksi naisten puolustajiksi. Tuo porukka ei edes kohtaa naisia henkisesti, heille nainen on esine jota muut eivät heidän mukaansa osaa käsitellä oikein. Kokemuksesta tiedän että tuosta ryhmästä tulee pahimmat stalinit jos joku nainen lankeaisi heihin.

        Toinen ryhmä joka on täällä yliedustettuna, on naiset jotka ovat itse sössineet elämänsä ja pitävät vielä yllä ohutta toivoa siitä että joku mies oikeasti kohtaisi heidät jä näkisi heidän "kauniiseen sieluunsa". Omaa vartaloaan ja seksuaalisuuttaan nuo naiset häpeävät ja välttävät siitä puhumista kuin ihmiset realiteeteista sadussa keisarin uudet vaatteet.

        Jos joku erehtyy sanomaan jotakin joka järkyttää noiden kahden ääriryhmän maailmankuvaa, niin heti tulee noilta moralisteilta vastaisku.

        Oikeassa elämässä suhtautuminen tasa-arvoiseen seksisuhteeseen on paljon myönteisempi kuin täällä.

        Sinähän täällä kirjoitat naisista esineinä joiden tarkotus on vain sinun himojen tyydyttäminen. Perheesikin jätit heti kun et saanut seksiä, joka onkin ainoa mitä naiselta haluat.

        "Paulaakin" kutsuit vaginaksi.

        Olet ihan samanlainen kuin ätmit, ei muuta eroa kuin komeampi pärstä ja enempi seksikokemusta.


      • Raakatotuus
        Kurppendahl41 kirjoitti:

        Sinähän täällä kirjoitat naisista esineinä joiden tarkotus on vain sinun himojen tyydyttäminen. Perheesikin jätit heti kun et saanut seksiä, joka onkin ainoa mitä naiselta haluat.

        "Paulaakin" kutsuit vaginaksi.

        Olet ihan samanlainen kuin ätmit, ei muuta eroa kuin komeampi pärstä ja enempi seksikokemusta.

        Näin ätmin näkökulmasta tuo on aika merkittävä ero.


    • nomitäluulet

      Nykynaisista ei muuhun olekaan.

    • EräsNainenVastaa

      Itse en pystyisi, mutta voin puhua vain omasta puolestani.

      Jotenkin se seksi toimii "making love" tyylillä, eli vaikka järjellä tajuaa, ettei panokumppani sopisi elämänkumppaniksi, niin jos saa riittävästi hyvää seksiä, niin kiinnyn siihen toiseen ihmiseen ja alkaa haluta enemmän järjen ymmärryksestä huolimatta.

    • jokuvainjoo

      Jos kaksi aikuista ihmistä on vapaaehtoisesti panosuhteessa keskenään, niin tuskinpa siinä mitään moralisoimista on. Mutta tunne-elämässä on todennäköisesti jotain poikkeavaa, jos tuollainen riittää ihmissuhteeksi vuodesta toiseen. Emotionaalisen maailman on oltava melko köyhää.

      Lisäksi silmiini pisti erityisesti tämä: "Tuossa vain kävi niin että en pitänyt puoliani kun toinen oli siirtynyt seurustelusuhteeseen kesken kaiken, olin menettänyt tilanteen hallinnan ja ajauduin avioliittoon."

      Eli aloittaja ei siis ole hallinnut omaa käyttäytymistään eikä pystynyt tekemään aidosti tietoisia, itselleen hyviä valintoja. Onko kyse kenties jonkin asteisesta seksiaddiktiosta, ja siksi pelkän seksin takia ajauduttu jopa avioliittoon asti (ja panosuhteeseen heti, kun liitossa seksitöntä)?

      Ja jos avioliitossa on tosiaan pysytty lähinnä säännöllisen seksin vuoksi niin vaimoa on kyllä vedätetty aika rankasti. Tämäkin kertoo köyhästä tunne-elämästä, koska empatiakyky on vaillinainen.

      Tässä on paljon pelkkiä oletuksia, mutta aika pahalta tuo vaikuttaa...

      • naisen-mielestä

        "Mutta tunne-elämässä on todennäköisesti jotain poikkeavaa, jos tuollainen riittää ihmissuhteeksi vuodesta toiseen."

        En kommentoi aloittajan tilannetta, mutta tähän sanoisin, että tunne-elämässä ns. splittaaminen eli tunne-elämän eri osa-alueiden pitäminen tiukasti toisistaan erillään on aika tavallinen ilmiö. Esimerkiksi uskottomuus perustuu siihen. Toistuvasti uskoton ei välttämättä koe lainkaan tunnonvaivoja, koska hän näkee muut ihmiset samoin splitattuina kuin oman itsensäkin eli projisoi oman tunne-elämänsä kuvan muihin. Eri ihmiset edustavat erilaisia persoonallisuuden puolia. Näin ihmissuhteet jäävät pinnallisiksi, mutta henkilö ei koe, että muut kärsivät siitä, koska hän itsekään ei kärsi. Koska seksuaalisuus on kaikkein herkin elämän osa-alue, sitä suojataan splittaamalla eniten. Kyse on siis puolustusmekanismista.


      • keittiöekspertti

        Minä myönnän sen, että minulle elämä ei ole koti-iltoja tutun naisen kanssa yhdessä vanheten, en itse asiassa haaveillut siitä nuorenakaan. En silti ole sosiopaatti, minulla on ihan tavallinen tunne-elämä ihastumisineen päivineen

        Läheisyys ja hellyys liittyy minulla seksiin, seksitön nyhjäys on minulle ihan kummajainen ja kartan sitä kuin ruttoa. Nuorena minä en muista edes miettineeni mitään tunne-elämää, edukseni poikkeava ulkonäköni takasi aina suuren huomion naisväen keskuudessa ja kuljin ehkä vähän liioitellen ilmaistuna kukasta kukkaan.

        Tapasin aikoinani sen ainoan naisen jonka kanssa olen ollut suhteessa, ja tuo suhde sovittiin seksisuhteeksi. Tottakai minulla oli tunteita daamia kohtaan, eihän homma muuten olisi rullannut eteenpäin. Äkkiä kuitenkin huomasin että elettiin ruuhkavuosia ja hoidettiin se vakiosetti; urat kuntoon, lapset, oma koti, kesämökki ja kaikki muu mikä pikkuporvarilliseen elämään kuuluu. Vaimo eli unelmaansa ja minä mietin kuinka vitussa minä olen tässä jamassa.

        Erosta puhuttiin ja asuin välillä toisaalla, mutta lasten takia perhettä ei hajoitettu ennenkuin he olivat kyllin vanhoja tajuamaan ettei isin ja äidin ero liity lapsiin mitenkään. Ero oli minulle valtava helpotus, enää minun elämäni käsikirjoitus ei ollut naistenlehtien sivuilta vaan ihan omaa käsialaani.

        Alkuun eron jälkeen minä en kaivannut minkään näköistä huomiota naisilta, jopa karttelin tilanteita joissa oli riski törmätä naisiin. Ei naisia voi kuitenkaan loputtomiin kartella, ja niinhän minulle on käynyt että kaipaan taas katseita, hymyä, kosketusta, himoa, suudelmia ja naisen kuumaa vartaloa. Käytännössä kaipaan siis vain nautintoa, se riittää minulle.

        Minä luulen että jatkan elämääni irtosuhteilla ja kokeilen panosuhdetta jos sellainen tulee eteen, mutta mihinkään ahdistavaan parisuhteeseen en enää sorru.


      • 12121212
        naisen-mielestä kirjoitti:

        "Mutta tunne-elämässä on todennäköisesti jotain poikkeavaa, jos tuollainen riittää ihmissuhteeksi vuodesta toiseen."

        En kommentoi aloittajan tilannetta, mutta tähän sanoisin, että tunne-elämässä ns. splittaaminen eli tunne-elämän eri osa-alueiden pitäminen tiukasti toisistaan erillään on aika tavallinen ilmiö. Esimerkiksi uskottomuus perustuu siihen. Toistuvasti uskoton ei välttämättä koe lainkaan tunnonvaivoja, koska hän näkee muut ihmiset samoin splitattuina kuin oman itsensäkin eli projisoi oman tunne-elämänsä kuvan muihin. Eri ihmiset edustavat erilaisia persoonallisuuden puolia. Näin ihmissuhteet jäävät pinnallisiksi, mutta henkilö ei koe, että muut kärsivät siitä, koska hän itsekään ei kärsi. Koska seksuaalisuus on kaikkein herkin elämän osa-alue, sitä suojataan splittaamalla eniten. Kyse on siis puolustusmekanismista.

        Hyvä kirjoitus.

        Lisäksi tässä mies ja nainen eivät ole sama asia. Naisella seksi ja rakastuminen liittyvät voimakkaammin toisiinsa (hormonit & seksi), siksi _erityisesti_ naisella panosuhde kertoo todella pahasta tunnekylmyydestä.


      • 12121212
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Minä myönnän sen, että minulle elämä ei ole koti-iltoja tutun naisen kanssa yhdessä vanheten, en itse asiassa haaveillut siitä nuorenakaan. En silti ole sosiopaatti, minulla on ihan tavallinen tunne-elämä ihastumisineen päivineen

        Läheisyys ja hellyys liittyy minulla seksiin, seksitön nyhjäys on minulle ihan kummajainen ja kartan sitä kuin ruttoa. Nuorena minä en muista edes miettineeni mitään tunne-elämää, edukseni poikkeava ulkonäköni takasi aina suuren huomion naisväen keskuudessa ja kuljin ehkä vähän liioitellen ilmaistuna kukasta kukkaan.

        Tapasin aikoinani sen ainoan naisen jonka kanssa olen ollut suhteessa, ja tuo suhde sovittiin seksisuhteeksi. Tottakai minulla oli tunteita daamia kohtaan, eihän homma muuten olisi rullannut eteenpäin. Äkkiä kuitenkin huomasin että elettiin ruuhkavuosia ja hoidettiin se vakiosetti; urat kuntoon, lapset, oma koti, kesämökki ja kaikki muu mikä pikkuporvarilliseen elämään kuuluu. Vaimo eli unelmaansa ja minä mietin kuinka vitussa minä olen tässä jamassa.

        Erosta puhuttiin ja asuin välillä toisaalla, mutta lasten takia perhettä ei hajoitettu ennenkuin he olivat kyllin vanhoja tajuamaan ettei isin ja äidin ero liity lapsiin mitenkään. Ero oli minulle valtava helpotus, enää minun elämäni käsikirjoitus ei ollut naistenlehtien sivuilta vaan ihan omaa käsialaani.

        Alkuun eron jälkeen minä en kaivannut minkään näköistä huomiota naisilta, jopa karttelin tilanteita joissa oli riski törmätä naisiin. Ei naisia voi kuitenkaan loputtomiin kartella, ja niinhän minulle on käynyt että kaipaan taas katseita, hymyä, kosketusta, himoa, suudelmia ja naisen kuumaa vartaloa. Käytännössä kaipaan siis vain nautintoa, se riittää minulle.

        Minä luulen että jatkan elämääni irtosuhteilla ja kokeilen panosuhdetta jos sellainen tulee eteen, mutta mihinkään ahdistavaan parisuhteeseen en enää sorru.

        Kappas. Meillä on palstalla toinenkin pelimies. Tervetuloa mukaan keittiöexpertti, hienoa saada keskusteluihin erilaisia näkökulmia.


      • naisen-mielestä
        12121212 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus.

        Lisäksi tässä mies ja nainen eivät ole sama asia. Naisella seksi ja rakastuminen liittyvät voimakkaammin toisiinsa (hormonit & seksi), siksi _erityisesti_ naisella panosuhde kertoo todella pahasta tunnekylmyydestä.

        No kiitos kehuista.

        Hmm, voi panosuhteeseen ryhtyvä nainen tietysti olla tunnekylmä niin kuin mieskin, mutta suostuminen panosuhteeseen voi kertoa myös pettymyksistä, loukkauksista ja traumoista, jonka vuoksi läheinen suhde koetaan omaa integriteettiä uhkaavana (rajoja on rikottu toistuvasti). Tarve rajata voimakkaasti kertoo turvattomuudesta, joka on usein tiedostamatonta. Ongelmaa voidaan yrittää ratkaista myös hakeutumalla toistuvasti vaarallisiin suhteisiin (pyritään saamaan korjaava kokemus).


      • jokuvainjoo
        naisen-mielestä kirjoitti:

        "Mutta tunne-elämässä on todennäköisesti jotain poikkeavaa, jos tuollainen riittää ihmissuhteeksi vuodesta toiseen."

        En kommentoi aloittajan tilannetta, mutta tähän sanoisin, että tunne-elämässä ns. splittaaminen eli tunne-elämän eri osa-alueiden pitäminen tiukasti toisistaan erillään on aika tavallinen ilmiö. Esimerkiksi uskottomuus perustuu siihen. Toistuvasti uskoton ei välttämättä koe lainkaan tunnonvaivoja, koska hän näkee muut ihmiset samoin splitattuina kuin oman itsensäkin eli projisoi oman tunne-elämänsä kuvan muihin. Eri ihmiset edustavat erilaisia persoonallisuuden puolia. Näin ihmissuhteet jäävät pinnallisiksi, mutta henkilö ei koe, että muut kärsivät siitä, koska hän itsekään ei kärsi. Koska seksuaalisuus on kaikkein herkin elämän osa-alue, sitä suojataan splittaamalla eniten. Kyse on siis puolustusmekanismista.

        Käsittääkseni splittauksella tarkoitetaan puolustusmekanismia, jossa ihmiset ja asiat nähdään yksiselitteisesti joko hyvinä/hyväksyttävinä tai pahoina/ei-hyväksyttävinä. Yksi ja sama ihminenkin voi olla yhdessä tilanteessa hyvä ja toisessa paha. Kyse on siis korostuneesta mustavalkoisuudesta, jossa ei pystytä näkemään ihmisiä kokonaisina olentoina hyvine ja huonoine puolineen. Defenssi on myös ns. primitiivinen eli on yhteydessä vakavampiin psyykkisiin häiriöihin.

        Splittaus voi kai olla myös sisäistä eli kohdistua henkilöön itseensä, mutta käsittääkseni tuollainen tunne-elämän eri alueiden erillään pitäminen, mistä puhut, on ennemminkin jonkinlaista dissosiaatiota, ehkä kieltämistäkin, eikä varsinaista splittausta. Ja onhan se joka tapauksessa emotionaalisesti kypsymätöntä/häiriintynyttä toimintaa sanotaan sitä sitten miksi tahansa.


      • keittiöekspertti
        jokuvainjoo kirjoitti:

        Käsittääkseni splittauksella tarkoitetaan puolustusmekanismia, jossa ihmiset ja asiat nähdään yksiselitteisesti joko hyvinä/hyväksyttävinä tai pahoina/ei-hyväksyttävinä. Yksi ja sama ihminenkin voi olla yhdessä tilanteessa hyvä ja toisessa paha. Kyse on siis korostuneesta mustavalkoisuudesta, jossa ei pystytä näkemään ihmisiä kokonaisina olentoina hyvine ja huonoine puolineen. Defenssi on myös ns. primitiivinen eli on yhteydessä vakavampiin psyykkisiin häiriöihin.

        Splittaus voi kai olla myös sisäistä eli kohdistua henkilöön itseensä, mutta käsittääkseni tuollainen tunne-elämän eri alueiden erillään pitäminen, mistä puhut, on ennemminkin jonkinlaista dissosiaatiota, ehkä kieltämistäkin, eikä varsinaista splittausta. Ja onhan se joka tapauksessa emotionaalisesti kypsymätöntä/häiriintynyttä toimintaa sanotaan sitä sitten miksi tahansa.

        Hohhohhoo, vai häiriintynyttä.

        Eikös tällaisena suvaitsevaisuuden kulta-aikana voitaisi vain hyväksyä se etteivät kaikki tunne kuten sinä?

        Minä sanon että kaltaisiani "häiriintyneitä" on helvetisti, normaali mies ei jaksa loputtomiin mitään parisuhdeshittiä.


      • naisen-mielestä
        jokuvainjoo kirjoitti:

        Käsittääkseni splittauksella tarkoitetaan puolustusmekanismia, jossa ihmiset ja asiat nähdään yksiselitteisesti joko hyvinä/hyväksyttävinä tai pahoina/ei-hyväksyttävinä. Yksi ja sama ihminenkin voi olla yhdessä tilanteessa hyvä ja toisessa paha. Kyse on siis korostuneesta mustavalkoisuudesta, jossa ei pystytä näkemään ihmisiä kokonaisina olentoina hyvine ja huonoine puolineen. Defenssi on myös ns. primitiivinen eli on yhteydessä vakavampiin psyykkisiin häiriöihin.

        Splittaus voi kai olla myös sisäistä eli kohdistua henkilöön itseensä, mutta käsittääkseni tuollainen tunne-elämän eri alueiden erillään pitäminen, mistä puhut, on ennemminkin jonkinlaista dissosiaatiota, ehkä kieltämistäkin, eikä varsinaista splittausta. Ja onhan se joka tapauksessa emotionaalisesti kypsymätöntä/häiriintynyttä toimintaa sanotaan sitä sitten miksi tahansa.

        Lohkominen eli splittaus ilmenee usemmiten kaikissa ihmissuhteissa ja tunne-elämässä niin kuin kuvasin. Oma tunne-elämä nähdään ikään kuin muiden kautta hyvänä tai pahana riippuen sille annetusta merkityksestä. Kaikilla ihmisillä on tällaista ajattelua ajoittain ja varsinkin voimakkaiden tunnekokemusten jälkeen/seurauksena.

        Psykiatria on yksi tapa käsitteellistää tunne-elämää, jonka säätelyyn liittyviä ongelmia on kaikilla ajoittain, ei vain häiriintyneillä ihmisillä. Toiseksi psykiatriaa ei ole tarkoitettu leimaamisen välikappaleeksi, vaan ihmisten auttamiseen kuten muutkin lääketieteen alat.


      • keittiöekspertti
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Lohkominen eli splittaus ilmenee usemmiten kaikissa ihmissuhteissa ja tunne-elämässä niin kuin kuvasin. Oma tunne-elämä nähdään ikään kuin muiden kautta hyvänä tai pahana riippuen sille annetusta merkityksestä. Kaikilla ihmisillä on tällaista ajattelua ajoittain ja varsinkin voimakkaiden tunnekokemusten jälkeen/seurauksena.

        Psykiatria on yksi tapa käsitteellistää tunne-elämää, jonka säätelyyn liittyviä ongelmia on kaikilla ajoittain, ei vain häiriintyneillä ihmisillä. Toiseksi psykiatriaa ei ole tarkoitettu leimaamisen välikappaleeksi, vaan ihmisten auttamiseen kuten muutkin lääketieteen alat.

        Moderni parisuhde jossa mies ja nainen nysväävät neljän seinän sisällä keskenään melkein joka päivä, on iältään ihmiskunnan historiaan suhteutettuna nuori kuin vasta hedelmöitynyt munasolu. Silti joku keittiöpsykologi heittää arvionaan että kotisohvalla ahdistuva mies olisi ennenkuulumaton ilmiö.

        Koittakaa liittää vähän perspektiiviä juttuihinne.


      • jokuvainjoo
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Hohhohhoo, vai häiriintynyttä.

        Eikös tällaisena suvaitsevaisuuden kulta-aikana voitaisi vain hyväksyä se etteivät kaikki tunne kuten sinä?

        Minä sanon että kaltaisiani "häiriintyneitä" on helvetisti, normaali mies ei jaksa loputtomiin mitään parisuhdeshittiä.

        Kommenttini oli tarkoitettu nimimerkille naisen-mielestä. Ja kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin, kaikki ajatukseni sinun suhteesi ovat vain oletuksia, joten sinun ei kannata vetää hernettä nenukkaan. En kutsu häiriintyneeksi itselleni täysin vierasta ihmistä. Mutta joo, ehkä olisi ollut hyvä jättää kokonaan kommentoimatta. Ja ymmärrän kyllä, että ihmisten tunnetarpeet ovat erilaisia.

        Oma mieheni ei sitten ilmeisesti ole "normaali mies". :D Hän nimittäin kaipaa kovasti sitä parisuhdeshittiä.


      • jokuvainjoo
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Moderni parisuhde jossa mies ja nainen nysväävät neljän seinän sisällä keskenään melkein joka päivä, on iältään ihmiskunnan historiaan suhteutettuna nuori kuin vasta hedelmöitynyt munasolu. Silti joku keittiöpsykologi heittää arvionaan että kotisohvalla ahdistuva mies olisi ennenkuulumaton ilmiö.

        Koittakaa liittää vähän perspektiiviä juttuihinne.

        Kuka täällä on väittänyt, että parisuhde on sitä, että nainen ja mies nysväävät neljän seinän sisällä keskenään melkein joka päivä? Jos sinulla on noin kapea näkemys parisuhteesta, niin en ihmettele enää, miksi ei hirveästi innosta.

        Parisuhteelle ei ole olemassa mitään tiettyä kaavaa, jota kaikkien tulisi noudattaa. Parisuhteessa ei tarvitse asua esim. saman katon alla tai tavata edes viikottain tai kuukausittain.


      • jkdfldjf
        12121212 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus.

        Lisäksi tässä mies ja nainen eivät ole sama asia. Naisella seksi ja rakastuminen liittyvät voimakkaammin toisiinsa (hormonit & seksi), siksi _erityisesti_ naisella panosuhde kertoo todella pahasta tunnekylmyydestä.

        Höpö-höpö. Olen itse nainen ja hyvinkin tunteellinen sellainen, mutta ehdottomasti voin olla pelkässä panosuhteessa ja olen sellaisissa ollutkin. Ei kiinnosta miestä alkaa hoitaa ja äitiä tälle esittää, mies on parhaimmillaan ihan pelkässä panosuhteessa. Ja mitään hellyyshömppää en panosuhteissa halua, ei vaan kuulu kuvioihin.


      • jokuvainjoo
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Lohkominen eli splittaus ilmenee usemmiten kaikissa ihmissuhteissa ja tunne-elämässä niin kuin kuvasin. Oma tunne-elämä nähdään ikään kuin muiden kautta hyvänä tai pahana riippuen sille annetusta merkityksestä. Kaikilla ihmisillä on tällaista ajattelua ajoittain ja varsinkin voimakkaiden tunnekokemusten jälkeen/seurauksena.

        Psykiatria on yksi tapa käsitteellistää tunne-elämää, jonka säätelyyn liittyviä ongelmia on kaikilla ajoittain, ei vain häiriintyneillä ihmisillä. Toiseksi psykiatriaa ei ole tarkoitettu leimaamisen välikappaleeksi, vaan ihmisten auttamiseen kuten muutkin lääketieteen alat.

        Mitä nyt omista psykan opinnoistani muistan, niin splittausta ei todellakaan ilmene kaikilla ihmisillä. Me tietysti peilaamme jatkuvasti tunteitamme toisiin ihmisiin ja sitä kautta annamme niille monenlaisia merkityksiä, tulkitsemme myös tunteemme ja kokemuksemme esim. positiiviseksi tai negatiiviseksi. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä splittauksen kanssa.

        Psykiatrian on tarkoitus auttaa ihmisiä, mutta miten hyvin se siinä onnistuu? Tiedän mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä eikä kukaan ole saanut todellista apua psykiatrian piiristä. Pientä helpotusta tai ensiapua ehkä toisinaan. Ne jotka ovat saaneet isompaa apua, ovat saaneet sen erilaisten vaihtoehtoisten terapioiden piiristä. Siis niiden, joita monet psykiatrit pitävät vaarallisena puoskarointina, ja jotka pitäisi lailla kieltää....(Miksiköhän näin?)


      • Etvoiyleistää
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Minä myönnän sen, että minulle elämä ei ole koti-iltoja tutun naisen kanssa yhdessä vanheten, en itse asiassa haaveillut siitä nuorenakaan. En silti ole sosiopaatti, minulla on ihan tavallinen tunne-elämä ihastumisineen päivineen

        Läheisyys ja hellyys liittyy minulla seksiin, seksitön nyhjäys on minulle ihan kummajainen ja kartan sitä kuin ruttoa. Nuorena minä en muista edes miettineeni mitään tunne-elämää, edukseni poikkeava ulkonäköni takasi aina suuren huomion naisväen keskuudessa ja kuljin ehkä vähän liioitellen ilmaistuna kukasta kukkaan.

        Tapasin aikoinani sen ainoan naisen jonka kanssa olen ollut suhteessa, ja tuo suhde sovittiin seksisuhteeksi. Tottakai minulla oli tunteita daamia kohtaan, eihän homma muuten olisi rullannut eteenpäin. Äkkiä kuitenkin huomasin että elettiin ruuhkavuosia ja hoidettiin se vakiosetti; urat kuntoon, lapset, oma koti, kesämökki ja kaikki muu mikä pikkuporvarilliseen elämään kuuluu. Vaimo eli unelmaansa ja minä mietin kuinka vitussa minä olen tässä jamassa.

        Erosta puhuttiin ja asuin välillä toisaalla, mutta lasten takia perhettä ei hajoitettu ennenkuin he olivat kyllin vanhoja tajuamaan ettei isin ja äidin ero liity lapsiin mitenkään. Ero oli minulle valtava helpotus, enää minun elämäni käsikirjoitus ei ollut naistenlehtien sivuilta vaan ihan omaa käsialaani.

        Alkuun eron jälkeen minä en kaivannut minkään näköistä huomiota naisilta, jopa karttelin tilanteita joissa oli riski törmätä naisiin. Ei naisia voi kuitenkaan loputtomiin kartella, ja niinhän minulle on käynyt että kaipaan taas katseita, hymyä, kosketusta, himoa, suudelmia ja naisen kuumaa vartaloa. Käytännössä kaipaan siis vain nautintoa, se riittää minulle.

        Minä luulen että jatkan elämääni irtosuhteilla ja kokeilen panosuhdetta jos sellainen tulee eteen, mutta mihinkään ahdistavaan parisuhteeseen en enää sorru.

        "Ero oli minulle valtava helpotus, enää minun elämäni käsikirjoitus ei ollut naistenlehtien sivuilta vaan ihan omaa käsialaani."

        kaikki naiset ei halua tuommosta suhdetta, vaan kykenee rakentamaan miehen kanssa elämän/perheen joka on kummankin elämän näköinen, jossa on kummankin käsialaa niin että kumpikin on tyytyväisiä.


      • Taas1uusi
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Minä myönnän sen, että minulle elämä ei ole koti-iltoja tutun naisen kanssa yhdessä vanheten, en itse asiassa haaveillut siitä nuorenakaan. En silti ole sosiopaatti, minulla on ihan tavallinen tunne-elämä ihastumisineen päivineen

        Läheisyys ja hellyys liittyy minulla seksiin, seksitön nyhjäys on minulle ihan kummajainen ja kartan sitä kuin ruttoa. Nuorena minä en muista edes miettineeni mitään tunne-elämää, edukseni poikkeava ulkonäköni takasi aina suuren huomion naisväen keskuudessa ja kuljin ehkä vähän liioitellen ilmaistuna kukasta kukkaan.

        Tapasin aikoinani sen ainoan naisen jonka kanssa olen ollut suhteessa, ja tuo suhde sovittiin seksisuhteeksi. Tottakai minulla oli tunteita daamia kohtaan, eihän homma muuten olisi rullannut eteenpäin. Äkkiä kuitenkin huomasin että elettiin ruuhkavuosia ja hoidettiin se vakiosetti; urat kuntoon, lapset, oma koti, kesämökki ja kaikki muu mikä pikkuporvarilliseen elämään kuuluu. Vaimo eli unelmaansa ja minä mietin kuinka vitussa minä olen tässä jamassa.

        Erosta puhuttiin ja asuin välillä toisaalla, mutta lasten takia perhettä ei hajoitettu ennenkuin he olivat kyllin vanhoja tajuamaan ettei isin ja äidin ero liity lapsiin mitenkään. Ero oli minulle valtava helpotus, enää minun elämäni käsikirjoitus ei ollut naistenlehtien sivuilta vaan ihan omaa käsialaani.

        Alkuun eron jälkeen minä en kaivannut minkään näköistä huomiota naisilta, jopa karttelin tilanteita joissa oli riski törmätä naisiin. Ei naisia voi kuitenkaan loputtomiin kartella, ja niinhän minulle on käynyt että kaipaan taas katseita, hymyä, kosketusta, himoa, suudelmia ja naisen kuumaa vartaloa. Käytännössä kaipaan siis vain nautintoa, se riittää minulle.

        Minä luulen että jatkan elämääni irtosuhteilla ja kokeilen panosuhdetta jos sellainen tulee eteen, mutta mihinkään ahdistavaan parisuhteeseen en enää sorru.

        Heh, aloittajaa ahdistaa ja naiset kelpaa korkeintaan panoiksi, kunhan ovat laadukkaita. Onko joku kuullut tuota täällä aikaisemmin??
        Sitten hän päätti purkaa mieltään ja tuli sinkkupalstalle, ja zimsalabim, heti löytyi oikea areena! Tervetuloa muiden jatkuvasti ahdistuneiden naistenvihaajien joukkoon! Täältä saat tukea ja kannustusta, kunnes pääset siihen pisteeseen ettei ne satunnaispanotkaan kiinnosta, koska naiset on niin ÄLLÖJÄ. Loppuelämäsi on näin pedattu.


      • naisen-mielestä
        jokuvainjoo kirjoitti:

        Mitä nyt omista psykan opinnoistani muistan, niin splittausta ei todellakaan ilmene kaikilla ihmisillä. Me tietysti peilaamme jatkuvasti tunteitamme toisiin ihmisiin ja sitä kautta annamme niille monenlaisia merkityksiä, tulkitsemme myös tunteemme ja kokemuksemme esim. positiiviseksi tai negatiiviseksi. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä splittauksen kanssa.

        Psykiatrian on tarkoitus auttaa ihmisiä, mutta miten hyvin se siinä onnistuu? Tiedän mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä eikä kukaan ole saanut todellista apua psykiatrian piiristä. Pientä helpotusta tai ensiapua ehkä toisinaan. Ne jotka ovat saaneet isompaa apua, ovat saaneet sen erilaisten vaihtoehtoisten terapioiden piiristä. Siis niiden, joita monet psykiatrit pitävät vaarallisena puoskarointina, ja jotka pitäisi lailla kieltää....(Miksiköhän näin?)

        Lohkominen (splitting) on normaalia psyykkistä itsesäätelyä, tiedostamaton puolustusmekanismi eli defenssi, jota kaikki joskus käyttävät. Tällä palstallakin nähdään asiat helposti mustavalkoisina. Psykiatria ei aina onnistu tavoitteissaan, mutta sitä eivät tee myöskään vaihtoehtoiset terapiamenetelmät. Minusta sitäkään asiaa ei tarvitse nähdä mustavalkoisesti.


      • keittiöekspertti
        Taas1uusi kirjoitti:

        Heh, aloittajaa ahdistaa ja naiset kelpaa korkeintaan panoiksi, kunhan ovat laadukkaita. Onko joku kuullut tuota täällä aikaisemmin??
        Sitten hän päätti purkaa mieltään ja tuli sinkkupalstalle, ja zimsalabim, heti löytyi oikea areena! Tervetuloa muiden jatkuvasti ahdistuneiden naistenvihaajien joukkoon! Täältä saat tukea ja kannustusta, kunnes pääset siihen pisteeseen ettei ne satunnaispanotkaan kiinnosta, koska naiset on niin ÄLLÖJÄ. Loppuelämäsi on näin pedattu.

        Toistaiseksi otan tämän kirjoittelun tutustumismatkana siihen mitä täältä löytyy.

        Ensinnäkin olen yllättynyt siitä että täältä löytyy joitakin ihan huumorintajuisia ihmisiä joilla on hyvät hoksottimet. Tämä on iso plussa.

        Tästä ATM-roskasta en oikein jaksa innostua, ihmissuhteet on itseluottamuslaji. Itseluottamus toki korreloi muunkin menestyksen kanssa, mutta lievä sosiaalinen jäykkyys voi kertaantua ja suhteellisen kyvykäs kaveri voi jäädä sivuraiteelle parisuhdemarkkinoilla. Naisten sosiaalinen kömpelyys on myös saman kokoluokan ongelma kuin miesten vastaava, kyllä heissäkin olisi työsarkaa tapakouluttajille. En oikein käsitä miksi nuo eivät kohtaa?

        Romantiikannälkäisten eronneiden, karanneiden,hylättyjen ja ikisinkkujen naisten reaktio avaukseeni on näin jälkeenpäin ajatellen looginen, 20 vuoden yksinäisyys saa ihmiset miettimään että mikä oikeus jollakin on nauttia elämästä. Hirveää että joku kaipaa hekumaa.

        Mielenkiintoisin tuttavuus kaikista on kuitenkin miehet jotka eivät selvästikään aikoinaan päässeet kiusoittelemaan parikymppisen tyttölapsen klitorista kielenkärjellään. Tämä elämänvaihe on ehkä miehen seksuaalisen kehityksen kulminaatiopiste, tuon jälkeen mies tietää kuinka naista käsitellään ja jos tuo kehitysvaihe sivuutetaan, mies ei koskaan opi pitämään naisia vertaisenaan vaan nostaa heidät jalustalle samalla esineellistäen naiset. Tämä miestyyppi ajaa palstalla naisten oikeuksia vaikka viimeinen nainen jonka he näkivät alasti on äitinsä vuonna 1 ja 2.

        Tämä on vain keskustelupalsta, oikea elämä on muualla. Minulla ei ole syytä vetää kenenkään kommenteista hernettä nenuun, mutta mielipiteeni tuon julki kuten keskusteluissa on tapana.


      • keittiöekspertti
        jokuvainjoo kirjoitti:

        Kuka täällä on väittänyt, että parisuhde on sitä, että nainen ja mies nysväävät neljän seinän sisällä keskenään melkein joka päivä? Jos sinulla on noin kapea näkemys parisuhteesta, niin en ihmettele enää, miksi ei hirveästi innosta.

        Parisuhteelle ei ole olemassa mitään tiettyä kaavaa, jota kaikkien tulisi noudattaa. Parisuhteessa ei tarvitse asua esim. saman katon alla tai tavata edes viikottain tai kuukausittain.

        Suunnilleen puolet tuon parisuhteen ajan mulla oli toinen asunto, mutta lasten tulo johti siihen etten juurikaan käyttänyt asuntoa.

        Kaipasin sitä vapautta joka poikamiehillä on, ja nyt kun mulla on se taas, en aio menettää sitä.


      • 12121212
        jkdfldjf kirjoitti:

        Höpö-höpö. Olen itse nainen ja hyvinkin tunteellinen sellainen, mutta ehdottomasti voin olla pelkässä panosuhteessa ja olen sellaisissa ollutkin. Ei kiinnosta miestä alkaa hoitaa ja äitiä tälle esittää, mies on parhaimmillaan ihan pelkässä panosuhteessa. Ja mitään hellyyshömppää en panosuhteissa halua, ei vaan kuulu kuvioihin.

        Sekoitat keskenään primitiivisen himokkuuden ja tunteellisuuden.

        "Höpö-höpö. Olen itse nainen ja hyvinkin tunteellinen sellainen, mutta ehdottomasti voin olla pelkässä panosuhteessa ja olen sellaisissa ollutkin."

        Koska olet kylmä ja tunteeton.

        "Ei kiinnosta miestä alkaa hoitaa ja äitiä tälle esittää, mies on parhaimmillaan ihan pelkässä panosuhteessa."

        Kylmän ja tunteettoman naisen puhetta.

        "Ja mitään hellyyshömppää en panosuhteissa halua, ei vaan kuulu kuvioihin."

        Hellyyshömppä ei kuulu kylmän ja tunteettoman naisen kuvioihin. Mies on vain pano, kuin puhuva motorisoitu dildo. Ei sellaista kohtaan haluta mitään _tunteellista hellyyshömppää_.


      • Oma.käsitys
        12121212 kirjoitti:

        Sekoitat keskenään primitiivisen himokkuuden ja tunteellisuuden.

        "Höpö-höpö. Olen itse nainen ja hyvinkin tunteellinen sellainen, mutta ehdottomasti voin olla pelkässä panosuhteessa ja olen sellaisissa ollutkin."

        Koska olet kylmä ja tunteeton.

        "Ei kiinnosta miestä alkaa hoitaa ja äitiä tälle esittää, mies on parhaimmillaan ihan pelkässä panosuhteessa."

        Kylmän ja tunteettoman naisen puhetta.

        "Ja mitään hellyyshömppää en panosuhteissa halua, ei vaan kuulu kuvioihin."

        Hellyyshömppä ei kuulu kylmän ja tunteettoman naisen kuvioihin. Mies on vain pano, kuin puhuva motorisoitu dildo. Ei sellaista kohtaan haluta mitään _tunteellista hellyyshömppää_.

        Aika vaikea on naisen olla yksin hellä ja tunteellinen, jos se vastakappale on pelkän panon perässä. Eikö näissä suhteissa pelisäännöt nimenomaan mene niin, että _molemmat_ ovat kylmiä ja tunteettomia, muuten toi homma ei toimi. Panosuhteessa olevat ikäänkuin käyttävät toisiaan runkkaukseen ja nimittävät sitä seksiksi, mitä se jossain muodossa tietysti onkin. Rakastelu onkin sitten monta kertaa parempaa, mutta se kuuluu aitoon ja kokonaiseen ihmissuhteeseen, ei mihinkään panosuhteeseen. Mulle on ainakin ollut aina ihan selvä asia, että myös naiset pystyvät olemaan yhtä kylmiä, tunteettomia ja esineellistäviä kuin mitä miehetkin ovat, mutta ilmeisesti sulle tämä on isokin yllätys?


      • 12121212
        Oma.käsitys kirjoitti:

        Aika vaikea on naisen olla yksin hellä ja tunteellinen, jos se vastakappale on pelkän panon perässä. Eikö näissä suhteissa pelisäännöt nimenomaan mene niin, että _molemmat_ ovat kylmiä ja tunteettomia, muuten toi homma ei toimi. Panosuhteessa olevat ikäänkuin käyttävät toisiaan runkkaukseen ja nimittävät sitä seksiksi, mitä se jossain muodossa tietysti onkin. Rakastelu onkin sitten monta kertaa parempaa, mutta se kuuluu aitoon ja kokonaiseen ihmissuhteeseen, ei mihinkään panosuhteeseen. Mulle on ainakin ollut aina ihan selvä asia, että myös naiset pystyvät olemaan yhtä kylmiä, tunteettomia ja esineellistäviä kuin mitä miehetkin ovat, mutta ilmeisesti sulle tämä on isokin yllätys?

        Miehet ja naiset ovat erilaisia, naisella hormonit ja seksi toimivat yhdessä eri tavalla kuin miehellä.

        Siksi miehelle on normaalimpaa kyetä panosuhteeseen, kun taas naisista siihen kykenevät vain poikkeuksellisen tunnekylmät yksilöt.

        Huomautan myös että naisen mielipiteellä hänen omasta tunnekylmyydestään ei ole enempää arvoa kuin hiekanjyvillä pukukenkieni pohjissa, koska kukaan ei tunnusta olevansa tunnekylmä tai koe itseään sellaiseksi. Naiset saattavat jopa pitää puhdasta himoa todisteena tunteikkuudesta, vaikka tunteilla tässä tarkoitetaan jotain huomattavasti syvempää kuin sitä paljon puhuttua panetusta.


      • jkdfldjf
        12121212 kirjoitti:

        Miehet ja naiset ovat erilaisia, naisella hormonit ja seksi toimivat yhdessä eri tavalla kuin miehellä.

        Siksi miehelle on normaalimpaa kyetä panosuhteeseen, kun taas naisista siihen kykenevät vain poikkeuksellisen tunnekylmät yksilöt.

        Huomautan myös että naisen mielipiteellä hänen omasta tunnekylmyydestään ei ole enempää arvoa kuin hiekanjyvillä pukukenkieni pohjissa, koska kukaan ei tunnusta olevansa tunnekylmä tai koe itseään sellaiseksi. Naiset saattavat jopa pitää puhdasta himoa todisteena tunteikkuudesta, vaikka tunteilla tässä tarkoitetaan jotain huomattavasti syvempää kuin sitä paljon puhuttua panetusta.

        Sekoitat keskenään parisuhteen ja panosuhteen.


      • 12121212
        jkdfldjf kirjoitti:

        Sekoitat keskenään parisuhteen ja panosuhteen.

        En todellakaan sekoita. Minä haluaisin lähitulevaisuudessa parisuhteen mutta en panosuhdetta.


      • Yxyksilö
        12121212 kirjoitti:

        En todellakaan sekoita. Minä haluaisin lähitulevaisuudessa parisuhteen mutta en panosuhdetta.

        Sulla on harvinaisen epärealistinen kuva naisista ja lisäksi et huomioi sitä, että ihmisissä on monta eri puolta. Sama yksilö voi pystyä kylmään panosuhteeseen yhdessä elämäntilanteessa ja kuumaan parisuhteeseen toisessa. Naisista löytyy kaikki samat piirteet kuin miehistä, painotukset vaan vaihtelee yksilöiden välillä. Sun kannattaisi tutustua naisiin ihan oikeassa elämässä, niin huomaisit kuinka erilaisia yksilöitä niiden joukosta löytyy. Korostan myös, että tarkoitan naisten keskinäisillä eroavaisuuksilla nyt psyykkisiä ominaisuuksia, en perseen leveyttä.


      • 12121212
        Yxyksilö kirjoitti:

        Sulla on harvinaisen epärealistinen kuva naisista ja lisäksi et huomioi sitä, että ihmisissä on monta eri puolta. Sama yksilö voi pystyä kylmään panosuhteeseen yhdessä elämäntilanteessa ja kuumaan parisuhteeseen toisessa. Naisista löytyy kaikki samat piirteet kuin miehistä, painotukset vaan vaihtelee yksilöiden välillä. Sun kannattaisi tutustua naisiin ihan oikeassa elämässä, niin huomaisit kuinka erilaisia yksilöitä niiden joukosta löytyy. Korostan myös, että tarkoitan naisten keskinäisillä eroavaisuuksilla nyt psyykkisiä ominaisuuksia, en perseen leveyttä.

        Minäkin olen lyhyt ja hintelä entinen nörttiätmi yhdessä elämäntilanteessa ja pitkä, komea Monacon prinssi toisessa.

        Rationalisointihamsterin tuotosta on tuo ajatus että käännetään Juoksut on Juostu-vipua ja pum, muututaan toisessa elämäntilanteessa toiseksi ihmiseksi.


      • jokuvainjoo
        naisen-mielestä kirjoitti:

        Lohkominen (splitting) on normaalia psyykkistä itsesäätelyä, tiedostamaton puolustusmekanismi eli defenssi, jota kaikki joskus käyttävät. Tällä palstallakin nähdään asiat helposti mustavalkoisina. Psykiatria ei aina onnistu tavoitteissaan, mutta sitä eivät tee myöskään vaihtoehtoiset terapiamenetelmät. Minusta sitäkään asiaa ei tarvitse nähdä mustavalkoisesti.

        Splittaus on oikeasti alkeellinen defenssi ja liittyy emotionaaliseen kypsymättömyyteen. Vaikka se ei superharvinaista olisikaan, niin se ei poista sitä tosiasiaa, että se on "keskenkasvuista" suhtautumista.

        Ja täällä palstallahan on paljon mielenterveyspotilaita, joten eipä ihme, että ne käytetyt defenssitkään eivät ole niitä kaikkein ns. kehittyneimpiä.

        "Psykiatria ei aina onnistu tavoitteissaan, mutta sitä eivät tee myöskään vaihtoehtoiset terapiamenetelmät. Minusta sitäkään asiaa ei tarvitse nähdä mustavalkoisesti."

        Totta. Omassa tuttavapiirissäni vaihtoehtoiset ovat kuitenkin johdossa. :)

        https://www.mentalhelp.net/articles/coping-strategies-and-defense-mechanisms-basic-and-intermediate-defenses/


      • Nnnainennnnn
        naisen-mielestä kirjoitti:

        No kiitos kehuista.

        Hmm, voi panosuhteeseen ryhtyvä nainen tietysti olla tunnekylmä niin kuin mieskin, mutta suostuminen panosuhteeseen voi kertoa myös pettymyksistä, loukkauksista ja traumoista, jonka vuoksi läheinen suhde koetaan omaa integriteettiä uhkaavana (rajoja on rikottu toistuvasti). Tarve rajata voimakkaasti kertoo turvattomuudesta, joka on usein tiedostamatonta. Ongelmaa voidaan yrittää ratkaista myös hakeutumalla toistuvasti vaarallisiin suhteisiin (pyritään saamaan korjaava kokemus).

        Naisella pelkkään panosuhteeseen rakastamansa miehen kanssa suostuminen kertoo vain ja ainoastaan sairaalloisesta ylikiltteydestä ja siitä että sallii itseään hyväksikäytettävän.

        Jos jostain löydätte 100 % tunteettoman naisen, hän on luultavasti psykopaatti. Psykopaateille ihmiset on kuin tavaroita ja heiltä puuttuu kyky empatiaan ja rakkauteen.


    • sönkkis

      Eikö tuo pupuilusuhde ole jo arkipäivää, siis melkein jo tavaramerkki. Luulis, että helpompaa kun kaikki tai ei mitään suhteen löytäminen.

    • aloittajallekysymys

      Mitä tarkotat hellyydellä, kuvailisitko vähän?

      • keittiöekspertti

        Hellyys joka on minulle luonteenomaista, liittyy miehen ja naisen väliseen hellyyteen seksin tiimoilta.

        Exäni oli sitä mieltä että parisuhteessa pitää olla hellyyttä ilman seksiä ja sitä olisi kuulemma pitänyt opetella. Katinkontit, tuossa ei ole järjen häivää.


      • aloittajallekysymys

        Tarkoitin kysyä, mitä tarkoitat hellyydellä mitä luulet naisten haluavan?
        Millaista se on?


      • keittiöekspertti
        aloittajallekysymys kirjoitti:

        Tarkoitin kysyä, mitä tarkoitat hellyydellä mitä luulet naisten haluavan?
        Millaista se on?

        Oletan että se on jotakin mikä vaatii miehen läsnäoloa muttei johda seksiin.

        Asiaan vaivautumatta sen kummemmin tutustumaan, sanoisin että roskaa.


      • 02lol
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Oletan että se on jotakin mikä vaatii miehen läsnäoloa muttei johda seksiin.

        Asiaan vaivautumatta sen kummemmin tutustumaan, sanoisin että roskaa.

        Vaikka jollakin toisella olisi eri käsitys hellyydestä, ei se tarkoita, että tämä käsitys olisi jotenkin väärä verrattuna omaasi tai "roskaa" kuten kirjoitit.


      • keittiöekspertti
        02lol kirjoitti:

        Vaikka jollakin toisella olisi eri käsitys hellyydestä, ei se tarkoita, että tämä käsitys olisi jotenkin väärä verrattuna omaasi tai "roskaa" kuten kirjoitit.

        Ei ole myöskään järkevää kyseenalaistaa minun oikeuttani mielipiteeseeni.

        Seksin ulkopuolinen hellyys on minulle roskaa.


      • 02lol
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Ei ole myöskään järkevää kyseenalaistaa minun oikeuttani mielipiteeseeni.

        Seksin ulkopuolinen hellyys on minulle roskaa.

        Mielipiteensä kullakin. Kannattaa kuitenkin olla avoin toisen idealle, eikä ajatella sitä heti roskana. Vain siten elämässä oppii uusia juttuja.


      • keittiöekspertti
        02lol kirjoitti:

        Mielipiteensä kullakin. Kannattaa kuitenkin olla avoin toisen idealle, eikä ajatella sitä heti roskana. Vain siten elämässä oppii uusia juttuja.

        No jos nyt välttämättä haluat ideoida hellyydellä, niin kerro miksi miehen tulisi helliä aikuista naista vaikka puoli tuntia illassa jos elämässä voisi tehdä tärkeämpiäkin asioita?


      • aloittajallekysymys
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Oletan että se on jotakin mikä vaatii miehen läsnäoloa muttei johda seksiin.

        Asiaan vaivautumatta sen kummemmin tutustumaan, sanoisin että roskaa.

        Naiselle pitkin päivää annettu hellyys ohimennen johtaa seksiin. Kiihotusta voi pitää yllä silleen.

        Hellyyttä voi olla esim. puristaa pepusta ja kuiskata korvaan jotain tuhmaa,tai auttaa jossain asiassa, katsoa silmiin jne.


      • 02lol
        keittiöekspertti kirjoitti:

        No jos nyt välttämättä haluat ideoida hellyydellä, niin kerro miksi miehen tulisi helliä aikuista naista vaikka puoli tuntia illassa jos elämässä voisi tehdä tärkeämpiäkin asioita?

        Ei tulekaan helliä väkisin tai konemaisesti yrittää antaa jotain mitä ei oikeasti ole annettavana. Pikemminkin niinpäin, että voisi kokeilla miltä tuntuu vastaanottaa hellyyttää eri tavalla kuin on tottunut. Kokeilla herättääkö se uusia tuntemuksia ja uusia ajatuksia.


      • mieluumminyksin
        aloittajallekysymys kirjoitti:

        Naiselle pitkin päivää annettu hellyys ohimennen johtaa seksiin. Kiihotusta voi pitää yllä silleen.

        Hellyyttä voi olla esim. puristaa pepusta ja kuiskata korvaan jotain tuhmaa,tai auttaa jossain asiassa, katsoa silmiin jne.

        Ei pidä paikkaansa mun kohdalla.


      • JUTTUtuttu
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Oletan että se on jotakin mikä vaatii miehen läsnäoloa muttei johda seksiin.

        Asiaan vaivautumatta sen kummemmin tutustumaan, sanoisin että roskaa.

        Mä oon joskus ollut parisuhteessa tuollaisen miehen kanssa. Yksinäisin ihmissuhde, missä olen koskaan ollut. Mies eli täysin omaa elämäänsä ja mun rooli oli olla joku kodinkoneen ja runkkausvälineen yhdistelmä. Tunsin itseni täysin mitättömäksi ja arvottomaksi joka tavalla ja aloin todella vihaamaan tätä miestä. Ei varmaan ole edes tarpeen sanoa, että seksi oli järkyttävän huonoa!! Mies koitti silloin jotain säälittävää lääppimistä (hellyyttä?), oli todella huono suutelemaan, ei osannut esileikkiä edes keskinkertaisesti ja tyydytti pelkästään omat halunsa. Toimitus kesti ehkä 5 minuuttia kokonaisuudessaan.
        Jos haet pelkkää panosuhdetta ja nimenomaan yhden ja saman naisen kanssa, niin sun on syytä olla ihan helvetin hyvä rakastaja ja epäilen että et ole vaikka luultavasti itse niin kuvittelet. Muuten noi panosuhdeviritelmät jää takuulla siihen yhteen kertaan ja sä jatkat vaan kertakäyttöpanojen metsästämistä, kun yksikään nainen ei halua toista kertaa.


      • keittiöekspertti
        aloittajallekysymys kirjoitti:

        Naiselle pitkin päivää annettu hellyys ohimennen johtaa seksiin. Kiihotusta voi pitää yllä silleen.

        Hellyyttä voi olla esim. puristaa pepusta ja kuiskata korvaan jotain tuhmaa,tai auttaa jossain asiassa, katsoa silmiin jne.

        Tuotahan minä yritinkin selittää exälle, mutta hänen mielestään se ei ole aitoa hellyyttä jos taka-ajatuksena on seksi.

        Mielellänihän minä olisin likistellyt naisia, mutta kun kuulemma ei saa siinä sivussa yrittää päästä naipasemaan.


      • keittiöekspertti
        02lol kirjoitti:

        Ei tulekaan helliä väkisin tai konemaisesti yrittää antaa jotain mitä ei oikeasti ole annettavana. Pikemminkin niinpäin, että voisi kokeilla miltä tuntuu vastaanottaa hellyyttää eri tavalla kuin on tottunut. Kokeilla herättääkö se uusia tuntemuksia ja uusia ajatuksia.

        Mulle fyysinen kontakti naisen kanssa on esileikkiä, ei pelkkää joutavaa nysväystä.

        Esileikin jälkeen tulee varsinainen leikki.


      • 02lol
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Tuotahan minä yritinkin selittää exälle, mutta hänen mielestään se ei ole aitoa hellyyttä jos taka-ajatuksena on seksi.

        Mielellänihän minä olisin likistellyt naisia, mutta kun kuulemma ei saa siinä sivussa yrittää päästä naipasemaan.

        Tuo on vain yksi hellyyden laji liitossa. Niitä on monia muitakin. Esimerkiksi kun toisella on flunssa ja hän makaa väsyneenä ja ikävystyneenä vuoteessa, menet viereen ja katsotte yhdessä vaikka jonkin leffan. Samalla tarjoilet naiselle nessuja, juotavaa ja myötätuntoa.


      • 12121212
        JUTTUtuttu kirjoitti:

        Mä oon joskus ollut parisuhteessa tuollaisen miehen kanssa. Yksinäisin ihmissuhde, missä olen koskaan ollut. Mies eli täysin omaa elämäänsä ja mun rooli oli olla joku kodinkoneen ja runkkausvälineen yhdistelmä. Tunsin itseni täysin mitättömäksi ja arvottomaksi joka tavalla ja aloin todella vihaamaan tätä miestä. Ei varmaan ole edes tarpeen sanoa, että seksi oli järkyttävän huonoa!! Mies koitti silloin jotain säälittävää lääppimistä (hellyyttä?), oli todella huono suutelemaan, ei osannut esileikkiä edes keskinkertaisesti ja tyydytti pelkästään omat halunsa. Toimitus kesti ehkä 5 minuuttia kokonaisuudessaan.
        Jos haet pelkkää panosuhdetta ja nimenomaan yhden ja saman naisen kanssa, niin sun on syytä olla ihan helvetin hyvä rakastaja ja epäilen että et ole vaikka luultavasti itse niin kuvittelet. Muuten noi panosuhdeviritelmät jää takuulla siihen yhteen kertaan ja sä jatkat vaan kertakäyttöpanojen metsästämistä, kun yksikään nainen ei halua toista kertaa.

        Olennaisin kysymys on miksi lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

        Vastaus löytyy akselilta LMS. Looks, money, status.

        Vaikuttaa siltä että ap:lla on kaikkea tätä.


      • keittiöekspertti
        JUTTUtuttu kirjoitti:

        Mä oon joskus ollut parisuhteessa tuollaisen miehen kanssa. Yksinäisin ihmissuhde, missä olen koskaan ollut. Mies eli täysin omaa elämäänsä ja mun rooli oli olla joku kodinkoneen ja runkkausvälineen yhdistelmä. Tunsin itseni täysin mitättömäksi ja arvottomaksi joka tavalla ja aloin todella vihaamaan tätä miestä. Ei varmaan ole edes tarpeen sanoa, että seksi oli järkyttävän huonoa!! Mies koitti silloin jotain säälittävää lääppimistä (hellyyttä?), oli todella huono suutelemaan, ei osannut esileikkiä edes keskinkertaisesti ja tyydytti pelkästään omat halunsa. Toimitus kesti ehkä 5 minuuttia kokonaisuudessaan.
        Jos haet pelkkää panosuhdetta ja nimenomaan yhden ja saman naisen kanssa, niin sun on syytä olla ihan helvetin hyvä rakastaja ja epäilen että et ole vaikka luultavasti itse niin kuvittelet. Muuten noi panosuhdeviritelmät jää takuulla siihen yhteen kertaan ja sä jatkat vaan kertakäyttöpanojen metsästämistä, kun yksikään nainen ei halua toista kertaa.

        Minun ja exäni pitkä parisuhde alkoi seksisuhteena, joten siinä sulle vähän pohjatietoa minkälaisista lähtökohdista aloitettiin.

        Seksi oli jumalaista ja sitä oli hyvinä aikoina paljon, minulla ei ole mitään syytä olettaa että hän näytteli sadat orgasminsa. Vaikka meillä oli riitojakin, seksiä oli silti. Ratsastaminen oli exäni lempiharrastus, siinä asennossa me laukesimme lähes poikkeuksetta yhtä aikaa, alla pystyin täysin säätelemään omaa orgasmiani ja laukeamaan kun puolisoni oli ratsastanut itsensä hekuman huipulle.

        Ruoat tein kotona minä, joten siitäkään ei olisi pitänyt olla kiinni. Jossain vaiheessa vain tuli komento että pitää saada hellyyttä ilman seksiä.

        Siihen loppui minun puoleltani sekä hellyys että seksi.


      • 12121212
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Minun ja exäni pitkä parisuhde alkoi seksisuhteena, joten siinä sulle vähän pohjatietoa minkälaisista lähtökohdista aloitettiin.

        Seksi oli jumalaista ja sitä oli hyvinä aikoina paljon, minulla ei ole mitään syytä olettaa että hän näytteli sadat orgasminsa. Vaikka meillä oli riitojakin, seksiä oli silti. Ratsastaminen oli exäni lempiharrastus, siinä asennossa me laukesimme lähes poikkeuksetta yhtä aikaa, alla pystyin täysin säätelemään omaa orgasmiani ja laukeamaan kun puolisoni oli ratsastanut itsensä hekuman huipulle.

        Ruoat tein kotona minä, joten siitäkään ei olisi pitänyt olla kiinni. Jossain vaiheessa vain tuli komento että pitää saada hellyyttä ilman seksiä.

        Siihen loppui minun puoleltani sekä hellyys että seksi.

        Toinen kavereistani joista mainitsin kertoi pitkälti saman tarinan. Hän oppi karvaasti että naiselle elämä on erilaisia vaiheita...siinä oli kanivaihe, seurusteluvaihe ja sitten tuli rakentamisvaihe. Seksi väheni ja nainen lihoi, nainen halusi koko ajan "elämässä eteenpäin menemistä" eli isompaa taloa jne.

        Kaverini oli tottunut säännölliseen seksiin ja useisiin kumppaneihin, joten pettäminen useamman nuoremman naisen kanssa oli seuraus. Lopulta kaverini jätti vaimonsa todettuaan ettei paluuta siihen ykkösvaiheeseen ole.


      • JUTTUtuttu
        12121212 kirjoitti:

        Olennaisin kysymys on miksi lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

        Vastaus löytyy akselilta LMS. Looks, money, status.

        Vaikuttaa siltä että ap:lla on kaikkea tätä.

        Oltiin suhteen alkaessa 21 ja 22 v joten ei takuulla ollut rahaa, statusta eikä edes sitä kunnon ulkonäköä. Mun suurin virheeni oli nuoruus, kokemattomuus, naiivius, hölmöys, hyväuskoisuus ja kiltteys. Onneksi tuo mies poisti suuren osan noista vioista ja oon nyt viisaampi.


      • mmnnoo
        12121212 kirjoitti:

        Toinen kavereistani joista mainitsin kertoi pitkälti saman tarinan. Hän oppi karvaasti että naiselle elämä on erilaisia vaiheita...siinä oli kanivaihe, seurusteluvaihe ja sitten tuli rakentamisvaihe. Seksi väheni ja nainen lihoi, nainen halusi koko ajan "elämässä eteenpäin menemistä" eli isompaa taloa jne.

        Kaverini oli tottunut säännölliseen seksiin ja useisiin kumppaneihin, joten pettäminen useamman nuoremman naisen kanssa oli seuraus. Lopulta kaverini jätti vaimonsa todettuaan ettei paluuta siihen ykkösvaiheeseen ole.

        Aloittaja oli vain tyhmä. Hänen naisensa ilmeisesti piti seksistä ja se olisi maistunut hänelle varmaan jatkossakin. Mies ei vain osannut antaa naiselle sen lisäksi hellyyttä myös henkisellä tasolla. Naiselle on tärkeää tulla huomioiduksi muutenkin kuin seksuaalisuuden kautta. Ei ihme, että suhde kaatui. Ihmissuhteet ovat sellaisia, että niissä täytyy osata olla toiselle moneen tarpeeseen vastaava. Elämä ei ole palkkää pupuilua.


      • 12121212
        JUTTUtuttu kirjoitti:

        Oltiin suhteen alkaessa 21 ja 22 v joten ei takuulla ollut rahaa, statusta eikä edes sitä kunnon ulkonäköä. Mun suurin virheeni oli nuoruus, kokemattomuus, naiivius, hölmöys, hyväuskoisuus ja kiltteys. Onneksi tuo mies poisti suuren osan noista vioista ja oon nyt viisaampi.

        Entäs oliko mies itsevarma, jännä, röyhkeä, tms?

        Selvästikään ei ollut mikään kiltti ja kunnollinen, luotettava perheenisätyyppi.

        Tuohan meni palstatotuuksien mukaisesti. Juuri tuollaiset itsekkäät narsistit saavat naisia kun naiset ovat parhaassa iässään. Kilteille betamiehille jää kyynistyneet naiset joskus kolmekymppisinä.


      • 12121212
        mmnnoo kirjoitti:

        Aloittaja oli vain tyhmä. Hänen naisensa ilmeisesti piti seksistä ja se olisi maistunut hänelle varmaan jatkossakin. Mies ei vain osannut antaa naiselle sen lisäksi hellyyttä myös henkisellä tasolla. Naiselle on tärkeää tulla huomioiduksi muutenkin kuin seksuaalisuuden kautta. Ei ihme, että suhde kaatui. Ihmissuhteet ovat sellaisia, että niissä täytyy osata olla toiselle moneen tarpeeseen vastaava. Elämä ei ole palkkää pupuilua.

        Miten ap muka oli tyhmä? Kun ei suostunutkaan vastentahtoisesti muuttumaan erilaiseksi naisen pillin määräämässä tahdissa?

        Ainoa tyhmä tuossa tarinassa oli nainen joka tiesi millainen ap oli ja mitä ap halusi, mutta valkkaamalla valkkasi komeuden ja pelimiestaitojen perusteella miehen joka ei alkujaankaan sopinut beta-aisuriksi keskiluokkaiseen perheeseen.


      • mmnnoo
        12121212 kirjoitti:

        Miten ap muka oli tyhmä? Kun ei suostunutkaan vastentahtoisesti muuttumaan erilaiseksi naisen pillin määräämässä tahdissa?

        Ainoa tyhmä tuossa tarinassa oli nainen joka tiesi millainen ap oli ja mitä ap halusi, mutta valkkaamalla valkkasi komeuden ja pelimiestaitojen perusteella miehen joka ei alkujaankaan sopinut beta-aisuriksi keskiluokkaiseen perheeseen.

        Ei nainen käskenyt miehen muuttua erilaiseksi, vaan paljasti oman henkilökohtaisen tarpeensa, toivoen, että siihen vastattaisiin. Mies saisi hellyyttä vastaavasti omalla tarvitsemallaan tavalla. Miten muuten toinen voi oppia vastaamaan toisen tarpeisiin, jos niitä ei saa ilmaista ääneen? Ei meistä kukaan osaa telepatiaa. Mitä enemmän oppii toisesta, sitä paremmin osaa vastata toisen tarpeisiin ja sitä paremmaksi suhde kehittyy.
        Sinänsä oli varmasti tyhmä nainen, kun ryhtyi rakentamaan pesää vääränlaisen miehen kanssa. Samoin mies oli tyhmä kun ryhtyi hommaan mihin ei halunnut.


      • Nnnaainenn
        keittiöekspertti kirjoitti:

        No jos nyt välttämättä haluat ideoida hellyydellä, niin kerro miksi miehen tulisi helliä aikuista naista vaikka puoli tuntia illassa jos elämässä voisi tehdä tärkeämpiäkin asioita?

        No minua sinun tulisi "helliä vaikka puoli tuntia illassa" mikäli haluaisit olla ja pysyä minkäänlaisessa suhteessa kanssani. Jos mies ei koskettele, hali, pidä kädestä kiinni ilman seksuaalisia tavotteita, kyllä se suhteen tunne-elämä on kuollutta. Erotkin alkavat siten että toista kosketetaan aina vaan vähemmän ja vähemmän.


      • keittiöekspertti
        Nnnaainenn kirjoitti:

        No minua sinun tulisi "helliä vaikka puoli tuntia illassa" mikäli haluaisit olla ja pysyä minkäänlaisessa suhteessa kanssani. Jos mies ei koskettele, hali, pidä kädestä kiinni ilman seksuaalisia tavotteita, kyllä se suhteen tunne-elämä on kuollutta. Erotkin alkavat siten että toista kosketetaan aina vaan vähemmän ja vähemmän.

        Kyllä minä hellyyttä voin antaa, mutta se kuuluu esileikkiin ja jälkihoitoon. Ilman seksiä ei ole hellää, tuon ajankin voi käyttää hyödyllisemmin.


    • nansi

      En usko, että sellaisia naisia hirveesti löytyy, joille riittää pelkkä panosuhde, ilmeisesti tarkoitat vuosia kestävää pelkkää panosuhdetta, kyllä nainen haluaa suhteelta muutakin.
      Sinulle paras vaihtoehto mielestäni olisi joku maksullinen, aina se sama huora eli hänen kanssaan sulla olisi sitten panosuhde.

      • sänkyvainnukkumiseen

        Eli jos nainen haluaa pelkkää hellyyttä ja mies seksiä niin nainen voi hyväksyä sen, että mies hoitaa tarpeensa muualla. Sitäkö tarkoitit.


    • kokenutkin

      Onnistuu max pari vuotta jos tarkoitat naisia joilla ei ole muita panoja. Parin vuoden jälkeen nainen haluaa virallisen suhteen. Jos et suostu nainen hakee uuden uhrin.

      • Nnnainennnn

        Uhrin :D


    • 12121212

      Ihme rutinaa tässä ketjussa.

      Ap on kaikkea mitä naiset todellisuudessa haluavat. Komea, menestynyt, itsevarma, määrätietoinen mies joka tietää mitä haluaa ja ottaa mitä haluaa. Mies jolta löytyy tervettä itsekkyyttä.

      ts. Se Mies jonka nainen toivoo kesyttävänsä omakseen.

      Kun lukee keittiöekspertin kirjoituksia, ovat ne yksi yhteen kuin kahden tuntemani pelimiehen puheet. Molemmat ovat äärimmäisen suosittuja miehiä niin seksiin kuin suhteeseenkin. Molemmista on tusinat naiset sanoneet etteivät koskaan retkahtaisi kyseisiin herroihin, mutta niin vain kävikin.

      Tästä voi oppia mikä ero on sillä mitä nainen uskoo/sanoo haluavansa ja mitä nainen oikeasti himoitsee.

      • Enostaselitystä

        Ja silti se ihmettelee täällä, että löytyisikö jostain panosuhde. Eiköhän ne oikeat pelimiehet ole pildeä höyläämässä sen sijaan, että kitisevät täällä mennyttä parisuhdetta ja pillun puutetta. Ap:n tilanne vaikuttaisi olevan hänelle ihanteellinen, koska irtotavaraa saa aina kun haluaa, joten itse ihmettelen että mistä se kenkä oikeasti puristaa lopulta? Tuskin hänelle olisi mikään ongelma ostaa vaikka vakkariammattilaista, kun väsyy pokaamiseen baareissa, kun kiikarissa on kuitenkin vaan panosuhde.


      • keittiöekspertti
        Enostaselitystä kirjoitti:

        Ja silti se ihmettelee täällä, että löytyisikö jostain panosuhde. Eiköhän ne oikeat pelimiehet ole pildeä höyläämässä sen sijaan, että kitisevät täällä mennyttä parisuhdetta ja pillun puutetta. Ap:n tilanne vaikuttaisi olevan hänelle ihanteellinen, koska irtotavaraa saa aina kun haluaa, joten itse ihmettelen että mistä se kenkä oikeasti puristaa lopulta? Tuskin hänelle olisi mikään ongelma ostaa vaikka vakkariammattilaista, kun väsyy pokaamiseen baareissa, kun kiikarissa on kuitenkin vaan panosuhde.

        En minä ihmettele löytyisikö jostakin panosuhde, vaan pyysin ihmisiltä mielipidettä siitä kuinka naiset suhtautuvat sellaiseen.


    • Riippuu varmasti naisesta, elämäntilanteesta ja siitä mitä seksisuhde kenellekin merkitsee.

    • TiKy

      Minusta aloittajalle voisi sopia
      1. Varattu nainen, joka ei halua eroa.
      2. Pari, joka hakee leikkeihinsä kolmatta palikkaa.

      • keittiöekspertti

        Varatuista naisista minulla on jonkin verran kokemusta, sen perusteella sanoisin että ideasi on loistava. Ehkä jopa läpimurto...

        Kimppakiva vaatisi vähän oman asennemaailman korjaamista, mutta eihän se täysin mahdoton ajatus olisi. Tasokas daami voisi olla kokeilemisen arvoinen...


    • Nnnaaiinennnn

      Sellaista kuin ei-kaupallinen panosuhde ei olemassakaan. Tieteellisten tutkimuksien mukaan ihmiskeho kiintyy ja rakastuu ihmiskehoon jota säännöllisesti nussii. On tutkittu että rakastuminen voi tapahtua jo ensimmäisen sekunnin aikana kun pippeli on pimpissä. Kyse on vain siitä kumpi ensimmäisenä huomaa tai kertoo tunteistaan. Tiedän että sellaisiakin on paljon jotka eivät uskalla kertoa tunteistaan koska pelkäävät menettävänsä panokumppaninsa.

      Henk.koht voin sanoa etten ole ikinä nähnyt miestä joka panisi minua mutta tahtoisi että muutkin panisivat minua. Ehei, kyllä he tahtovat omistaa panonsa.

      • keittiöekspertti

        Ehkä minun pitäisi ilmoittautua vapaaehtoiseksi tieteellisiin tutkimuksiin joissa tarkkaillaan monennellako työnnöllä rakastuminen keskimäärin tapahtuu. Mikäli ensimmäinen objekti kuluu loppuun eikä mittauslaitteet ole rekisteröineet rakastumista, niin uusi objekti kehiin ja koe jatkukoon.


      • Nnnainennnnn

        Jospa olet poikkeuksellisen miehekäs eli itsekäs mies jonka tunteita saa kaivaa lapion kanssa eikä siltikään löydy. :D
        Tieteellisesti tiedetään myös että pannessa miehellä erittyy 1 hormonia eli mielihyvähormonia ja naisella kahta eli mielihyvähormonia ja kiintymyshormonia. Tästä syystä naiset tuntevat nopeammin suuria tunteita kun joku heitä panee. Viattomana miesparka panee.


      • keittiöekspertti
        Nnnainennnnn kirjoitti:

        Jospa olet poikkeuksellisen miehekäs eli itsekäs mies jonka tunteita saa kaivaa lapion kanssa eikä siltikään löydy. :D
        Tieteellisesti tiedetään myös että pannessa miehellä erittyy 1 hormonia eli mielihyvähormonia ja naisella kahta eli mielihyvähormonia ja kiintymyshormonia. Tästä syystä naiset tuntevat nopeammin suuria tunteita kun joku heitä panee. Viattomana miesparka panee.

        Ehkä en vain sotke kiimaa rakkaudeksi...


      • Nnnainennnnn
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Ehkä en vain sotke kiimaa rakkaudeksi...

        Ei niitä voi sotkea: ne ovat yhtä.


      • keittiöekspertti
        Nnnainennnnn kirjoitti:

        Ei niitä voi sotkea: ne ovat yhtä.

        Joku kutsuu sitä rakkaudeksi, minä kutsun sitä kiimaksi.


    • Ei oo tähän mennessä onnistunu tuo pelkälle panolle tuleminen joka kerta..

    • Oikeestix

      Miksi nainen haluaisi pelkkää panosuhdetta ? Jos siis pelkkä pano ilman tunteita ja hellyyttä riittää, siihen asiaan riittää seksilelut .

      Mitään narsistista, itsekekeistä, naista pelkkänä pussintyhjennyspaikana pitävää miestä siihen ei kukaan nainen tarvitse !

      Sulle siis jää vaihtoehdoksi maksulliset.

      • Matteusluku5

        Seksi ilman rakkautta on kuollutta.


      • keittiöekspertti

        Yksi nainen, yksi ääni. Mielipiteesi on huomioitu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe