Vain Pyhä Henki kykenee herättämään kuolleen

sanansaattaja-

Aina kun Elia on tullut, niin on herännyt kuolleita - 1 Kun 17:17, 2 Kun 4:31. Joitakin kymmeniä vuosia tämän jälkeen heräsi profeetta Joonankin kuolleista (oli tuonelassa - "nousin ylös haudastani"; Joona 2:3,7).

Mt 10: 7 ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.' 8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

Kun Elia tuli toisen kerran Johannes Kastajana, hän ei tullut ainoastaan Elian hengessä, vaan oli Jeesuksen sanojen mukaan itse Elia, joka oli juuri käynyt keskustelemassa Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa kirkastusvuorella. Jeesuksen sanojen mukaan Elia tulee vielä, jolloin Malakian kirjan ennustus toteutuu täydellisesti ja kokonaan.

Mt 17: 9 Kun he laskeutuivat vuorenrinnettä, Jeesus sanoi heille: "Älkää kertoko tätä näkyä kenellekään ennen kuin Ihmisen Poika on herätetty kuolleista." 10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?" 11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen. 12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle." 13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.

Alkoi taas aikakausi, jolloin paljon heräsi kuolleita Mk 5:22, Lk 7:11, Joh 11:1, Ap.t 9:36 ja 20:7.

Ap.t 2: 22 "Israelilaiset, kuulkaa mitä teille sanon! Jeesus Nasaretilainen oli Jumalan teitä varten valitsema mies. Sen Jumala osoitti niillä voimateoilla, merkeillä ja ihmeillä, joita Jeesus hänen lähettämänään teki teidän keskuudessanne, niin kuin tiedätte.

Ei voi kukaan muu herättää kuolleita, kuin Raamatun Jumala. Väärät kristukset ja väärässä hengessä olevat taikurit eivät pysty herättämään ketään kuolleista, koska Jeesus omistaa kuoleman ja tuonelan avaimet. Taikurit saavat aikaan vain vääriä näkyjä, tärisemistä, kaatuilua, kultapölyä ja särkyjen tilapäistä laantumista, mutta taikurit eivät pysty herättämään ketään kuolleista.

Ilm 1: 17 "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, 18 iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Kuolleen herättää aina Jumalan oma profeetta, mutta sekin tapahtuu aina Pyhän Hengen voimalla.

1 Kun 17: 21 Hän ojentautui kolmesti pojan ylle ja rukoili: "Herra, minun Jumalani! Anna hengen palata tähän poikaan!" 22 Herra kuuli Elian pyynnön. Henki palasi poikaan, ja hän virkosi eloon. 23 Elia nosti pojan vuoteelta ja vei hänet kattohuoneesta alas taloon. Hän antoi pojan tämän äidille ja sanoi: "Katso, poikasi elää." 24 Nainen sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies. Se, mitä sinä puhut, on todella Herran sanaa."

Kuka on sitten se henkilö, joka julistaa kadulla ja internetissä, että väärin herätetty kuollut - ei ollut Jumalasta tämä? Tällainen henkilö on Jumalaa vastustava kirjanoppinut fariseus, joka pilkkaa Pyhää Henkeä. Hän on sellainen suuri suu, joka tuli vain johdattelemaan Jumalan lapsia tekemään kuoleman syntiä. Hän joutuu häpeään ja saa tekojensa mukaisen lopun.

8

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuudenpuolesta

      Kukaan tai mikään ei herätä kuollutta. En kehota tekemään mitään, mutta
      valehtelijat, jotka uskovat olemattomia ja saavat muutkin uskomaan, tuomitsen
      jyrkästi.

      • Valehtelija ovat eri asia kun hän jokoa on noussut kuoleista voi myös herättää kuoleista. Hän on meidän Jeesus kristus.


    • Kristuksessa kuolleiden pitäisi herätä ensin, he ovat henkisesti kuolleita. Heidät on eksytetty.

      • Kristuksessa kun ei kuole lainkaan,ruumis joka on lihaa ja verta eivä peri taivastenvaltakuntaa.


    • Avatkaa_silmät_ja_korvat

      Eipä ole todistettavasti kukaan tähän päivään mennessä herännyt kuolleista.
      Onhan niitä sammakoitakin jotka jäätyvät talveksi ja taas keväällä heräävät "henkiin"
      Kyllä ihmisellä on vilkas mielikuvitus ja sehän on muokattavissa... ja joukossa se vain vahvistuu, siis etääntyy todellisuudesta.
      Ja sekin on tiedossa kuinka paljon raamatun tekstit on muuttuneet ajan saatosa sekä että kielikäännöksissä että todistusarvo taitaa olla lähempänä miinusta kuin 0:llaa

    • kerbedes

      Se on totta, että Jeesus herättää kuolleita nyt ja kuolleiden ylösnousemisen aikaan.

      Mutta ei pidä unohtaa, että Saatana pyrkii matkimaan Jumalaa kaikilla osa-alueilla ja niin myös kuolleiden herättämisen alueella. Kurt Koch on kirjassaan "Voitto on sittenkin meidän" kertonut eräästä shamaanista, joka eli Jäämeren rannalla ja jolla oli valta herättää kuolleista ihmisiä, jotka eivät olleet uskossa. Tuo shamaani tuli uskoon ja kertoi Kochille ajasta, jolloin hän toimi shamaanina.

      Myös esim. William Branham, jota monet pitävät kristittynä, saattoi kuitenkin käyttää sielunvihollisen voimia herättäessään ihmisiä kuolleita.

      • kuolleistaeiolenoustu

        Lottoatko sinä? siinä on äärettömän pieni mahdollisuus voittaa.


    • Anonyymi

      Miksi papit eivät kuolleitya herätä, vaan siunaavat haudan multaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe