Transikäinen ihminen

EpätietoinenNuori

Musta tuntuu että oon iältäni 26 enkä 39. Voinko muuttaa ikäni maistraatissa, kun kerran sukupuolenikin voin määrittää itse?

103

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullistavaajatus

      Kyyllä se näin nyt näyttää olevan. Kronologinen ikä on vaan numeroita, ja oikea ikä on se, jonka jokainen tuntee itselleen oikeaksi.. Marssit vaan maistraattiin ja ilmoitat ettet enää halua olla 39-vuotias, vaan tunnet itsesi lähinnä 26-vuotiaaksi.

      Mikäli virkailija on aito kulttuurimarxilainen, hän ei suinkaan purskahda nauramaan, vaan ottaa asian vakavasti, lyö virkahanskat tiskiin, soittaa setaan ja lähtee heidän tuellaan ajamaan rohkeaa, mullistavaa yksilöoikeuksia puolustavaa uudistusta eteenpäin.

    • NäinMeillä

      Ihmisen ikä on täysin yksiselitteinen käsite. Se on aika joka on kulunut henkilön syntymän hetkestä.
      Sukupuolella on taas monia eri ulottuvuuksia. Joillakin ihmisillä edes sukupuolielimet eivät ole yksiselitteisesti miehen tai naisen ja myös geneettinen sukupuoli voi olla ristiriidassa ulkoisten sukuelimien kanssa. Ja sitten sukupuolella on myös suuri kulttuurinen ja sosiaalinen ulottuvuus joten sen kokeminen voi vaihdella aivan eri tavalla kuin ikä joka voidaan toki kokea eri tavalla mutta se ei milloinkaan voi muutaa sitä milloin ihminen on oikeasti syntynyt.

      • ikätransu

        Miten niin yksiselitteinen käsite? Jokainen tuntee sanonnan "ikä on vaan numeroita" ja joka tapauksessa iän henkilökohtainen kokeminen on tärkeintä, kuten sukupuolenkin kokeminen.

        "Ja sitten sukupuolella on myös suuri kulttuurinen ja sosiaalinen ulottuvuus..."

        Mitä paskaa? Niinhän iälläkin on.


      • Ho_o___bo.jaskaa

        Elämä alkaa perinteisesti hedelmöittymisestä. Yksiselitteisesti näin meillä. Hooboilla se alkaa injektoinnin pakottamana, vaikea sanoa milloin. Uudella kulttuurilla ei ole sanoja. Ei myöskään tasa-arvon ymmärtämisessä tarvittavaa sanavarastoa.


      • NäinMeillä
        ikätransu kirjoitti:

        Miten niin yksiselitteinen käsite? Jokainen tuntee sanonnan "ikä on vaan numeroita" ja joka tapauksessa iän henkilökohtainen kokeminen on tärkeintä, kuten sukupuolenkin kokeminen.

        "Ja sitten sukupuolella on myös suuri kulttuurinen ja sosiaalinen ulottuvuus..."

        Mitä paskaa? Niinhän iälläkin on.

        "Miten niin yksiselitteinen käsite?"

        No sikäli että jokaisen ikä voidaan laskea nykyisen päivämäärän ja syntymäpäivämäärän erotuksesta. Tästä ei ole olemassa yhtäkään poikkeusta.
        Sukupuolista on olemassa poikkeuksia ja kiistanalaisia tapauksia.

        Iällä on myös paljon enemmän ja suurempia juridisia vaikutuksia ihmisen elämään kuin sukupuolella.


      • ikätransu
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Miten niin yksiselitteinen käsite?"

        No sikäli että jokaisen ikä voidaan laskea nykyisen päivämäärän ja syntymäpäivämäärän erotuksesta. Tästä ei ole olemassa yhtäkään poikkeusta.
        Sukupuolista on olemassa poikkeuksia ja kiistanalaisia tapauksia.

        Iällä on myös paljon enemmän ja suurempia juridisia vaikutuksia ihmisen elämään kuin sukupuolella.

        "Iällä on myös paljon enemmän ja suurempia juridisia vaikutuksia ihmisen elämään kuin sukupuolella."

        Niin tietysti, kun ajatellaan laillasi ahdasmielisesti ja vanhanaikaisesti, mutta asioita pitää muuttaa.


      • NäinMeillä
        ikätransu kirjoitti:

        "Iällä on myös paljon enemmän ja suurempia juridisia vaikutuksia ihmisen elämään kuin sukupuolella."

        Niin tietysti, kun ajatellaan laillasi ahdasmielisesti ja vanhanaikaisesti, mutta asioita pitää muuttaa.

        Kerrotko miten sukupuolen vaihtaminen johtaa yhtä suuriin käytännön vaikeuksiin ja vaikutuksiin kuin se että jokainen voisi täysin vapaasti määrittää ikänsä? Kyllä asioilla nyt vain on eroja ja jokainen tajuaa että jotkut asiat ovat vaikutuksiltaan paljon suurempia kuin toiset.
        Sukupuolen vaihtamisesta ei hyödy kovinkaan moni ja siksi se tuskin olisi kauhean suosittua. Valtava määrä 16 vuotiaita taas kyllä haluaisi varmaan olla 18-vuotiaita ja siitä muutkosesta olisi melkoinen haitta monelle.


      • hyi.sinua
        NäinMeillä kirjoitti:

        Kerrotko miten sukupuolen vaihtaminen johtaa yhtä suuriin käytännön vaikeuksiin ja vaikutuksiin kuin se että jokainen voisi täysin vapaasti määrittää ikänsä? Kyllä asioilla nyt vain on eroja ja jokainen tajuaa että jotkut asiat ovat vaikutuksiltaan paljon suurempia kuin toiset.
        Sukupuolen vaihtamisesta ei hyödy kovinkaan moni ja siksi se tuskin olisi kauhean suosittua. Valtava määrä 16 vuotiaita taas kyllä haluaisi varmaan olla 18-vuotiaita ja siitä muutkosesta olisi melkoinen haitta monelle.

        No mutta. Eivät pienet vaikeudet saa olla este matkalla kohti täydellistä tasa-arvoa.


      • asiaa.kerrankin
        NäinMeillä kirjoitti:

        Kerrotko miten sukupuolen vaihtaminen johtaa yhtä suuriin käytännön vaikeuksiin ja vaikutuksiin kuin se että jokainen voisi täysin vapaasti määrittää ikänsä? Kyllä asioilla nyt vain on eroja ja jokainen tajuaa että jotkut asiat ovat vaikutuksiltaan paljon suurempia kuin toiset.
        Sukupuolen vaihtamisesta ei hyödy kovinkaan moni ja siksi se tuskin olisi kauhean suosittua. Valtava määrä 16 vuotiaita taas kyllä haluaisi varmaan olla 18-vuotiaita ja siitä muutkosesta olisi melkoinen haitta monelle.

        "Sukupuolen vaihtamisesta ei hyödy kovinkaan moni"

        Hienoa, juuri noin. Voidaan lopettaa ne turhat leikkaukset.


      • NäinMeillä
        asiaa.kerrankin kirjoitti:

        "Sukupuolen vaihtamisesta ei hyödy kovinkaan moni"

        Hienoa, juuri noin. Voidaan lopettaa ne turhat leikkaukset.

        "Hienoa, juuri noin. Voidaan lopettaa ne turhat leikkaukset."

        Kysehän ei ollutkaan leikkauksista vaan sukupuolen vaihtamisesta rekisteriin vain oman ilmoituksen mukaan ilman varsinaista sukupuolen fyysistä vaihtamista.


      • asiaa.kerrankin
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Hienoa, juuri noin. Voidaan lopettaa ne turhat leikkaukset."

        Kysehän ei ollutkaan leikkauksista vaan sukupuolen vaihtamisesta rekisteriin vain oman ilmoituksen mukaan ilman varsinaista sukupuolen fyysistä vaihtamista.

        No siinähän taas ei ole mitään järkeä.


      • NäinMeillä

        Miksi ei? Voithan sinävaihtaa nimesikin jos edellinen ei tunnu omalta.


      • miranda.von.ahlgren
        NäinMeillä kirjoitti:

        Miksi ei? Voithan sinävaihtaa nimesikin jos edellinen ei tunnu omalta.

        Että vaihtaisin nimeni ja sukupuoleni, jos nyt sattuu huvittamaan? Voinko vielä kaupan päälle ottaa mustalaismerkinnän papereihin?


      • NäinMeillä
        miranda.von.ahlgren kirjoitti:

        Että vaihtaisin nimeni ja sukupuoleni, jos nyt sattuu huvittamaan? Voinko vielä kaupan päälle ottaa mustalaismerkinnän papereihin?

        Niin juuri, jos haluat. Ei tietysti ole pakko.
        Etnistä taustaa ei kuitenkaan käsittääkseni ole papereissa mutta voit kyllä aina vaihtaa kansalaisuutta vaikkapa ruotsalaiseksi 😉


      • miranda.von.ahlgren
        NäinMeillä kirjoitti:

        Niin juuri, jos haluat. Ei tietysti ole pakko.
        Etnistä taustaa ei kuitenkaan käsittääkseni ole papereissa mutta voit kyllä aina vaihtaa kansalaisuutta vaikkapa ruotsalaiseksi 😉

        Vaikka vaihtaisin kansalaisuuden, olisin silti edelleen suomalainen, jolla on Ruotsin kansalaisuus.

        Ihan samalla tavalla nainen, joka vaihtaa sotunsa miessotuun, on silti edelleen nainen.


      • NäinMeillä
        miranda.von.ahlgren kirjoitti:

        Vaikka vaihtaisin kansalaisuuden, olisin silti edelleen suomalainen, jolla on Ruotsin kansalaisuus.

        Ihan samalla tavalla nainen, joka vaihtaa sotunsa miessotuun, on silti edelleen nainen.

        "Ihan samalla tavalla nainen, joka vaihtaa sotunsa miessotuun, on silti edelleen nainen."

        Mutta saanut silti itse määritää sen mitä hänen virallisissa paereissaan lukee ja sehän olikin se koko homman pointti. Ja samoin kansalaisuuttaan vaihtanut on virallisesti sen jälkeen sitä kansalaisuutta kun haluaa olla.
        On ihan eri asia minä muut häntä pitävät tai haluavat pitää, kyse oli siitä että saa itse määrittää sen virallisen statuksen. Jos vaihtaa kansalaisuuden ei papereissa lue suomalainen jolla Ruotsin kansalaisuus vaan vain ruotsalainen.


      • miranda.von.ahlgren
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Ihan samalla tavalla nainen, joka vaihtaa sotunsa miessotuun, on silti edelleen nainen."

        Mutta saanut silti itse määritää sen mitä hänen virallisissa paereissaan lukee ja sehän olikin se koko homman pointti. Ja samoin kansalaisuuttaan vaihtanut on virallisesti sen jälkeen sitä kansalaisuutta kun haluaa olla.
        On ihan eri asia minä muut häntä pitävät tai haluavat pitää, kyse oli siitä että saa itse määrittää sen virallisen statuksen. Jos vaihtaa kansalaisuuden ei papereissa lue suomalainen jolla Ruotsin kansalaisuus vaan vain ruotsalainen.

        Vaikka papereissa miten lukee että ruotsalainen, olen ja pysyn silti suomalaisena, jolla on Ruotsin kansalaisuus.

        En minäkään saa itse määrittää, mitä kansalaisuutta haluan olla ja SE on homman pointti. Vaikka miten kokisin olevani sambialainen, en ole ja Sambian ei tarvitse antaa minulle kansalaisuutta.

        Ja vaikka miten kokisin olevani saamelainen, ei saamelaiskäräjät osoita minulle ensimmäistäkään porolaidunta.


      • NäinMeillä
        miranda.von.ahlgren kirjoitti:

        Vaikka papereissa miten lukee että ruotsalainen, olen ja pysyn silti suomalaisena, jolla on Ruotsin kansalaisuus.

        En minäkään saa itse määrittää, mitä kansalaisuutta haluan olla ja SE on homman pointti. Vaikka miten kokisin olevani sambialainen, en ole ja Sambian ei tarvitse antaa minulle kansalaisuutta.

        Ja vaikka miten kokisin olevani saamelainen, ei saamelaiskäräjät osoita minulle ensimmäistäkään porolaidunta.

        "Vaikka papereissa miten lukee että ruotsalainen, olen ja pysyn silti suomalaisena, jolla on Ruotsin kansalaisuus."

        Edellenkään siitä ei ollut kysymys vaan juuri siitä että saa papereihin sen merkinnän kuin haluaa. Voit siis olla mies joka on merkitty naiseksi.

        "En minäkään saa itse määrittää, mitä kansalaisuutta haluan olla ja SE on homman pointti. Vaikka miten kokisin olevani sambialainen, en ole ja Sambian ei tarvitse antaa minulle kansalaisuutta."

        Asiat eivät olekaan täysin rinnasteisia. Yhteiskunnalla ei lopulta ole kauhean suurta intressiä estää ihmistä muuttamasta sukupuoltaan koska molemmat sukupuolet ovat ihan yhtäläisesti kansalaisia.
        Ulkomaalaisten kansallisuushakemusten tarkempi kontrolli taas on hyvinkin paljon yhteiskunnan intrssissä.


      • miranda.von.ahlgren
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Vaikka papereissa miten lukee että ruotsalainen, olen ja pysyn silti suomalaisena, jolla on Ruotsin kansalaisuus."

        Edellenkään siitä ei ollut kysymys vaan juuri siitä että saa papereihin sen merkinnän kuin haluaa. Voit siis olla mies joka on merkitty naiseksi.

        "En minäkään saa itse määrittää, mitä kansalaisuutta haluan olla ja SE on homman pointti. Vaikka miten kokisin olevani sambialainen, en ole ja Sambian ei tarvitse antaa minulle kansalaisuutta."

        Asiat eivät olekaan täysin rinnasteisia. Yhteiskunnalla ei lopulta ole kauhean suurta intressiä estää ihmistä muuttamasta sukupuoltaan koska molemmat sukupuolet ovat ihan yhtäläisesti kansalaisia.
        Ulkomaalaisten kansallisuushakemusten tarkempi kontrolli taas on hyvinkin paljon yhteiskunnan intrssissä.

        "Yhteiskunnalla ei lopulta ole kauhean suurta intressiä estää ihmistä muuttamasta sukupuoltaan."

        Kyllä on, koska siitä aiheutuu vaikeuksia. Munat lätisten uimahallin naisten puolelle kirmaava Uusio-Leena aiheuttaa valituksia ja turhia poliisikäyntejä. Lisäksi hän ja hänen komppaajansa (kuten sinä) järjestöineen tekevät herkästi loputtomia valituksia syrjinnästä, kun Leenalla nyt papereissa lukee, että hän on nainen.


      • miranda.von.ahlgren
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Vaikka papereissa miten lukee että ruotsalainen, olen ja pysyn silti suomalaisena, jolla on Ruotsin kansalaisuus."

        Edellenkään siitä ei ollut kysymys vaan juuri siitä että saa papereihin sen merkinnän kuin haluaa. Voit siis olla mies joka on merkitty naiseksi.

        "En minäkään saa itse määrittää, mitä kansalaisuutta haluan olla ja SE on homman pointti. Vaikka miten kokisin olevani sambialainen, en ole ja Sambian ei tarvitse antaa minulle kansalaisuutta."

        Asiat eivät olekaan täysin rinnasteisia. Yhteiskunnalla ei lopulta ole kauhean suurta intressiä estää ihmistä muuttamasta sukupuoltaan koska molemmat sukupuolet ovat ihan yhtäläisesti kansalaisia.
        Ulkomaalaisten kansallisuushakemusten tarkempi kontrolli taas on hyvinkin paljon yhteiskunnan intrssissä.

        "Voit siis olla mies joka on merkitty naiseksi."

        Herramme Jeesus, miten sekaisin sinä olet. Jos kerran olen mies, miksi haluaisin, että minut merkitään naiseksi? Ja vaikka haluaisinkin, niin mitä väliä minun mahdollisella halullani on, jos kerran kuitenkin todellisuudessa olen mies ja tiedän sen hyvin?


      • toimimme.näin
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Vaikka papereissa miten lukee että ruotsalainen, olen ja pysyn silti suomalaisena, jolla on Ruotsin kansalaisuus."

        Edellenkään siitä ei ollut kysymys vaan juuri siitä että saa papereihin sen merkinnän kuin haluaa. Voit siis olla mies joka on merkitty naiseksi.

        "En minäkään saa itse määrittää, mitä kansalaisuutta haluan olla ja SE on homman pointti. Vaikka miten kokisin olevani sambialainen, en ole ja Sambian ei tarvitse antaa minulle kansalaisuutta."

        Asiat eivät olekaan täysin rinnasteisia. Yhteiskunnalla ei lopulta ole kauhean suurta intressiä estää ihmistä muuttamasta sukupuoltaan koska molemmat sukupuolet ovat ihan yhtäläisesti kansalaisia.
        Ulkomaalaisten kansallisuushakemusten tarkempi kontrolli taas on hyvinkin paljon yhteiskunnan intrssissä.

        Siis kun kutsunnat lähestyvät, vaihdan sukupuoleni naiseksi. Tietenkin sitä ennen välttelen palvelusta täysi-ikäiseksi asti.

        Nyt ei tarvitse mennä inttiin. Kun aika kuluu tarpeeksi, voin sitten taas vaihtaa mieheksi. Jos siis huvittaa.


      • NäinMeillä
        toimimme.näin kirjoitti:

        Siis kun kutsunnat lähestyvät, vaihdan sukupuoleni naiseksi. Tietenkin sitä ennen välttelen palvelusta täysi-ikäiseksi asti.

        Nyt ei tarvitse mennä inttiin. Kun aika kuluu tarpeeksi, voin sitten taas vaihtaa mieheksi. Jos siis huvittaa.

        "Siis kun kutsunnat lähestyvät, vaihdan sukupuoleni naiseksi. Tietenkin sitä ennen välttelen palvelusta täysi-ikäiseksi asti.
        Nyt ei tarvitse mennä inttiin. Kun aika kuluu tarpeeksi, voin sitten taas vaihtaa mieheksi. Jos siis huvittaa."

        Et kuitenkaan vaihda. On helppo puhua ja heitellä tuolalisia mutta jos pitää ihan oikeasti se sukupuoli käydä vaihtamassa kaikkiin papereihin ja olla se nainen ihan virallisesti kaikissa yhteyksissä seuraavat reilu kymmenen vuotta niin veikkaanpa että jää sinultakin tekemättä.
        Varsinkin kun ei oikeasti ole kauhean vaikea saada vapautusta intistä jos halua on löytää siihen syyn. Ei sinne ketään nykyään väkisin laiteta ja keskeytysprosentitkin ovat varsin suuria.


      • loistava.tulevaisuus
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Siis kun kutsunnat lähestyvät, vaihdan sukupuoleni naiseksi. Tietenkin sitä ennen välttelen palvelusta täysi-ikäiseksi asti.
        Nyt ei tarvitse mennä inttiin. Kun aika kuluu tarpeeksi, voin sitten taas vaihtaa mieheksi. Jos siis huvittaa."

        Et kuitenkaan vaihda. On helppo puhua ja heitellä tuolalisia mutta jos pitää ihan oikeasti se sukupuoli käydä vaihtamassa kaikkiin papereihin ja olla se nainen ihan virallisesti kaikissa yhteyksissä seuraavat reilu kymmenen vuotta niin veikkaanpa että jää sinultakin tekemättä.
        Varsinkin kun ei oikeasti ole kauhean vaikea saada vapautusta intistä jos halua on löytää siihen syyn. Ei sinne ketään nykyään väkisin laiteta ja keskeytysprosentitkin ovat varsin suuria.

        Niin tietenkin on nyt, mutta te suvakithan vaaditte, että muutos henkilöpapereihin pitää käydä helposti ja sillä perusteella, miltä itsestä sattuu tuntumaan.


      • NäinMeillä
        loistava.tulevaisuus kirjoitti:

        Niin tietenkin on nyt, mutta te suvakithan vaaditte, että muutos henkilöpapereihin pitää käydä helposti ja sillä perusteella, miltä itsestä sattuu tuntumaan.

        "Niin tietenkin on nyt, mutta te suvakithan vaaditte, että muutos henkilöpapereihin pitää käydä helposti ja sillä perusteella, miltä itsestä sattuu tuntumaan."

        Tehän tässä väitätte koko ajan että ihmiset muka vaihtelisivat sukupuolta ihan miten huvittaa ja miltä sattuu tuntumaan. Käytännössä näin ei kuitenkaan ole vaan kyllä sellainen muutos tapahtuu vasta kun asiaa on todella miettinyt ja ajatellut myös sen seurauksia. Eikä tämä riipu siitä onko se tehty helpommaksi tai vaikeammaksi.
        On naivia ajatella että ihmiset äkkiä ryntäisivät vaihtelemaan sukupuoltaan jatkuvasti vain koska se ei ole ihan kauhean vaikeaa.


    • huggamu

      Tottakai iän muutos pitäisi olla mahdollista. Sukupuoli on paljon vakaampi määrite kuin ikä, jota ei useinkaan edes näe päältä päin. Ihmiset syntyvät käytännössä aina joko mieheksi tai naiseksi eikä sitä kannata myöhemmin muuttaa tai tulee vakavia mielenterveydellisiä ongelmia. Kaksineuvoisuus on mutaatio ja tragedia, äärimmäisen harvinainen, onneksi. Vaihtelut oman ikänsä kokemisesta ovat paljon suuremmat ja yleisemmät kuin sukupuoli. Sitäpaitsi ihmisten iät ovat olleet historian valossa hyvinkin vaihtelevia. Kirjaa ei aina pidetty tarkkaan ennen kirkon tuloa.

    • kalenterihukassa

      Toisinaan tunnen olevani 20, toisinaan 80, mikä on siis oikea ikäni

      • yxneuvovaan

        Oma ikä kannattaa määritellä aina tarpeen mukaan. Jos on tarvis päästä lastenlipulla elokuviin tms. tilaisuuteen ilmoitat ikäsi senmukaan, ja vastaavasti jos haluat eläkeläisalennuksen niin senmukaan jne.jne.

        Ja miehenä kätevää kun voit vikitellä nuoria tyttöjä hyvällä omallatunnolla, koska olet aina sopivan ikäinen siihen tarkoitukseen. Ja alaikäisenä et joudu ees edesvastuuseen jos menee ööveriksi.


      • KysynVaan-76
        yxneuvovaan kirjoitti:

        Oma ikä kannattaa määritellä aina tarpeen mukaan. Jos on tarvis päästä lastenlipulla elokuviin tms. tilaisuuteen ilmoitat ikäsi senmukaan, ja vastaavasti jos haluat eläkeläisalennuksen niin senmukaan jne.jne.

        Ja miehenä kätevää kun voit vikitellä nuoria tyttöjä hyvällä omallatunnolla, koska olet aina sopivan ikäinen siihen tarkoitukseen. Ja alaikäisenä et joudu ees edesvastuuseen jos menee ööveriksi.

        Ajattelitteko vaihtaa henkilötunnuksenkin alkuosaa ihan jatkuvasti? Vai miten teidät tunnistaa?


      • yxneuvovaan
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Ajattelitteko vaihtaa henkilötunnuksenkin alkuosaa ihan jatkuvasti? Vai miten teidät tunnistaa?

        Se olisi vaan tekninen kysymys, sillä jo nyt ollaan henkilötietoja kovaa vauhtia siirtämässä kännykkäkantaan. Ja pian tulevaan niskasirutukseen tulee suhtautua tietty toiveikkaasti.

        Tulevaisuus on monimuotoinen....kaikella tapaa ameebamainen.


      • Kysynvaan-78
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Ajattelitteko vaihtaa henkilötunnuksenkin alkuosaa ihan jatkuvasti? Vai miten teidät tunnistaa?

        Entä hlö-tunnuksen loppuosa? Miten teitä voisi tunnistaa?


      • KysynVaan-76
        Kysynvaan-78 kirjoitti:

        Entä hlö-tunnuksen loppuosa? Miten teitä voisi tunnistaa?

        "Entä hlö-tunnuksen loppuosa? Miten teitä voisi tunnistaa?"

        Henkilötunnus on kokonaisuus jossa alku- ja loppuosat liittyvät toisiinsa ja niitä voidaan tarkistaa laskukaavalla kokonaisuuden oikeellisuus.


      • KysynVaan-76
        yxneuvovaan kirjoitti:

        Se olisi vaan tekninen kysymys, sillä jo nyt ollaan henkilötietoja kovaa vauhtia siirtämässä kännykkäkantaan. Ja pian tulevaan niskasirutukseen tulee suhtautua tietty toiveikkaasti.

        Tulevaisuus on monimuotoinen....kaikella tapaa ameebamainen.

        "Se olisi vaan tekninen kysymys, sillä jo nyt ollaan henkilötietoja kovaa vauhtia siirtämässä kännykkäkantaan. "

        Ja niihin henkilötietoihin sisältyy edelleen ikä koska ikä on varsin ratkaiseva juridinen tekijä monessa asiassa. Huomattavasti ratkaisevampi kuin sukupuoli joka vaikuttaa vain melko harvoihin asioihin.


      • helppoa.kun.osaa
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Ajattelitteko vaihtaa henkilötunnuksenkin alkuosaa ihan jatkuvasti? Vai miten teidät tunnistaa?

        Henkilötunnusten loppuosat pitää tietenkin muuttaa sukupuolineutraaleiksi.


      • koetaan.taas
        yxneuvovaan kirjoitti:

        Oma ikä kannattaa määritellä aina tarpeen mukaan. Jos on tarvis päästä lastenlipulla elokuviin tms. tilaisuuteen ilmoitat ikäsi senmukaan, ja vastaavasti jos haluat eläkeläisalennuksen niin senmukaan jne.jne.

        Ja miehenä kätevää kun voit vikitellä nuoria tyttöjä hyvällä omallatunnolla, koska olet aina sopivan ikäinen siihen tarkoitukseen. Ja alaikäisenä et joudu ees edesvastuuseen jos menee ööveriksi.

        Ja jos "koet" olevasi nainen, voit tuppautua naisten seuraan ja ahdistella ihan vapaasti. Jos joku valittaa, kerrot kokevasi itsesi naiseksi ja lesbboksi.

        Lesbot nääs ovat ylempää luokkaa ja heidän arvostelemisensa on naisvihaa ja seksuaalista sortoa.


      • KysynVaan-76
        helppoa.kun.osaa kirjoitti:

        Henkilötunnusten loppuosat pitää tietenkin muuttaa sukupuolineutraaleiksi.

        "Henkilötunnusten loppuosat pitää tietenkin muuttaa sukupuolineutraaleiksi."

        Sellaista on muuten esitettykin ja siitä ei oikein ole haittaa kenellekään.


      • KysynVaan-76
        koetaan.taas kirjoitti:

        Ja jos "koet" olevasi nainen, voit tuppautua naisten seuraan ja ahdistella ihan vapaasti. Jos joku valittaa, kerrot kokevasi itsesi naiseksi ja lesbboksi.

        Lesbot nääs ovat ylempää luokkaa ja heidän arvostelemisensa on naisvihaa ja seksuaalista sortoa.

        "Ja jos "koet" olevasi nainen, voit tuppautua naisten seuraan ja ahdistella ihan vapaasti. Jos joku valittaa, kerrot kokevasi itsesi naiseksi ja lesbboksi."

        Mistä lähin naisen on ollut sallittua ahdistella toista naista?

        "Lesbot nääs ovat ylempää luokkaa ja heidän arvostelemisensa on naisvihaa ja seksuaalista sortoa."

        Ahdistelun kieltäinen ei ole arvostelua vaan lain noudattamista. Ja onko sinulla antaa jokain käytännön tapausta jossa nainen olisi ahdotellut toista naista ja sitä ei olisi tutkittu koska lesboja pitää vain ymmärtää? Vai keksitkö tuon väitteen vain ihan itse?


      • kysynvaan-78

        Kumpi on sairaampaa, vanha nainen-nuorimies vai vanha mies-nuorimies pariskunta? Kannattaako ikää korjata mieluummin kuin sukupuolta?


      • korjausleikellään
        kysynvaan-78 kirjoitti:

        Kumpi on sairaampaa, vanha nainen-nuorimies vai vanha mies-nuorimies pariskunta? Kannattaako ikää korjata mieluummin kuin sukupuolta?

        Aika sairas yhdistelmä olisi munattomaksi leikattu mies ja suolenpätkästä tehdyllä feikkikyrvällä varustettu nainen.


      • helppoa.kun.osaa
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Henkilötunnusten loppuosat pitää tietenkin muuttaa sukupuolineutraaleiksi."

        Sellaista on muuten esitettykin ja siitä ei oikein ole haittaa kenellekään.

        Se ei kuitenkaan taida riittää transtyypeille?

        Ei, vaan mieheksi leikatun naisen pitäisi saada vielä synnyttää, muuten rikotaan ihmisoikeuksia. Kaikki pitää saada samaan aikaan ja yhteiskunnan rahalla tietysti.


      • suuret.ongelmat
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Henkilötunnusten loppuosat pitää tietenkin muuttaa sukupuolineutraaleiksi."

        Sellaista on muuten esitettykin ja siitä ei oikein ole haittaa kenellekään.

        Kyllä on transhenkilöllä vahva sukupuoli-identiteetti, jos kaikki kaatuu siihen, että sotussa on väärä numero tai kirjain.


      • KysynVaan-76
        suuret.ongelmat kirjoitti:

        Kyllä on transhenkilöllä vahva sukupuoli-identiteetti, jos kaikki kaatuu siihen, että sotussa on väärä numero tai kirjain.

        "Kyllä on transhenkilöllä vahva sukupuoli-identiteetti, jos kaikki kaatuu siihen, että sotussa on väärä numero tai kirjain."

        Ei sinuakaan sitten varmaan haittaisi jos viranomainen olisi vahingossa lätkäissyt sinulle toisen sukupuolen sotun ja joka paikassa sitten sinua katseltaisiin vähän ihmetellen kun et näytä lainkaan toisen sukupuolen edustajalta?


      • näin-se-menee
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Kyllä on transhenkilöllä vahva sukupuoli-identiteetti, jos kaikki kaatuu siihen, että sotussa on väärä numero tai kirjain."

        Ei sinuakaan sitten varmaan haittaisi jos viranomainen olisi vahingossa lätkäissyt sinulle toisen sukupuolen sotun ja joka paikassa sitten sinua katseltaisiin vähän ihmetellen kun et näytä lainkaan toisen sukupuolen edustajalta?

        Jos henkilöllä sattuu olemaan munat ja hän on merkitty rekisteriin mieheksi, ei pitäisi olla valittamista.


      • KysynVaan-76
        näin-se-menee kirjoitti:

        Jos henkilöllä sattuu olemaan munat ja hän on merkitty rekisteriin mieheksi, ei pitäisi olla valittamista.

        Paitsi jos hän ei näytä lainkaan perinteiseltä mieheltä vaan enemmän naiselta jolloin asia on ongelma, halusit tai et.


      • näin-se-menee
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Paitsi jos hän ei näytä lainkaan perinteiseltä mieheltä vaan enemmän naiselta jolloin asia on ongelma, halusit tai et.

        Ongelma taitaa silloin olla muualla kuin sotun loppuosassa, vai mitä?


      • näinkö.oli
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Paitsi jos hän ei näytä lainkaan perinteiseltä mieheltä vaan enemmän naiselta jolloin asia on ongelma, halusit tai et.

        Niin että jos kupla on tuunattu näyttämään vähän mersulta (niitä on tehty), niin rekisteriotteeseen pitää muuttaa merkiksi Mercedes?

        http://tuzing.cz/fotky/160611/tuzing brouku/11fnip9.png


      • KysynVaan-76

        Autonkin voi tarvittaessa muutoskatsastaa joten miksi ei ihmisenkin?


      • näinkö.oli
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Autonkin voi tarvittaessa muutoskatsastaa joten miksi ei ihmisenkin?

        Voi, mutta sen merkki ei muutu. Miksi ihmisen merkki muuttuu vähäisellä osien poistamisella?


      • KysynVaan-76
        näinkö.oli kirjoitti:

        Voi, mutta sen merkki ei muutu. Miksi ihmisen merkki muuttuu vähäisellä osien poistamisella?

        Koska ihmisen "merkki" ei ole minkään yrityksen omistama tavaramerkki.


      • näinkö.oli
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Koska ihmisen "merkki" ei ole minkään yrityksen omistama tavaramerkki.

        Sekoat yhä pahemmin höpinöihisi. Ei se merkki ole rekisteriotteessa tavaramerkin ominaisuudessa, vaan tunnistetietona. Ihan kuten sukupuoli henkilöpapereissa.


      • näinkö.oli
        näinkö.oli kirjoitti:

        Sekoat yhä pahemmin höpinöihisi. Ei se merkki ole rekisteriotteessa tavaramerkin ominaisuudessa, vaan tunnistetietona. Ihan kuten sukupuoli henkilöpapereissa.

        Kuplan omistaja saa vapaasti kutsua kärryään Mersuksi ja mies saa vapaasti kuvitella olevansa Merja.

        Kumpikaan ei ole tietysti totta, mutta mitäs siitä. Leikisti saa olla mitä vaan.


      • KysynVaan-76
        näinkö.oli kirjoitti:

        Sekoat yhä pahemmin höpinöihisi. Ei se merkki ole rekisteriotteessa tavaramerkin ominaisuudessa, vaan tunnistetietona. Ihan kuten sukupuoli henkilöpapereissa.

        "Sekoat yhä pahemmin höpinöihisi. Ei se merkki ole rekisteriotteessa tavaramerkin ominaisuudessa, vaan tunnistetietona."

        Eikä ole. Jos minä rakentaisin täysin identtisen kopion Mersusta, en silti saa kutsua sitä Mersuksi koska Mersu on tehtaan tavaramerkki. Tunnistetietona Mersu kuitenkin kuvaisi autoani täydellisesti.


      • näinkö.oli
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Sekoat yhä pahemmin höpinöihisi. Ei se merkki ole rekisteriotteessa tavaramerkin ominaisuudessa, vaan tunnistetietona."

        Eikä ole. Jos minä rakentaisin täysin identtisen kopion Mersusta, en silti saa kutsua sitä Mersuksi koska Mersu on tehtaan tavaramerkki. Tunnistetietona Mersu kuitenkin kuvaisi autoani täydellisesti.

        Joo, jos. Täysin identtinen kopio kyllä läpäisee seulan. Mutta kun ei onnistu Mersun rakentaminen sinulta eikä naiseksi muuttuminen mieheltä.

        Kyllähän se Marilynin kopio minullekin baarissa tavattuna kelpaisi, enkä kyselisi alkuperää.

        Olisihan se kivaa, jos toimisi.


      • KysynVaan-76
        näinkö.oli kirjoitti:

        Joo, jos. Täysin identtinen kopio kyllä läpäisee seulan. Mutta kun ei onnistu Mersun rakentaminen sinulta eikä naiseksi muuttuminen mieheltä.

        Kyllähän se Marilynin kopio minullekin baarissa tavattuna kelpaisi, enkä kyselisi alkuperää.

        Olisihan se kivaa, jos toimisi.

        "Joo, jos. Täysin identtinen kopio kyllä läpäisee seulan. "

        Ei läpäise. Ei siellä katsastuskonttorilla autoa katsella vain ulkonäön perusteella vaan kylä siinä pitää olla linjassa kaikki mahdollinen data, valmistusnumerot yms. joten et mitenkään saa itse rakantamaasi Mersun näköistä autoa rekisteröidyksi Mersuksi. Yritä vaikka niin huomaat.


      • näinkö.oli
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Joo, jos. Täysin identtinen kopio kyllä läpäisee seulan. "

        Ei läpäise. Ei siellä katsastuskonttorilla autoa katsella vain ulkonäön perusteella vaan kylä siinä pitää olla linjassa kaikki mahdollinen data, valmistusnumerot yms. joten et mitenkään saa itse rakantamaasi Mersun näköistä autoa rekisteröidyksi Mersuksi. Yritä vaikka niin huomaat.

        Sittenhän se ei ole täydellinen kopio. Ihan kuten leikattu transtyyppikin on vain vähän sinne päin.


    • ahdistelu.sallittua

      “Seksuaalikäännyttäminen on loistavaa. Vanha vitsi kuuluu, että jokainen nainen tarvitsee vain pienen sysäyksen oikeaan suuntaan. 1990-luvulla jenkkiaktivistien tunnuslause oli ’10 % is not enough, recruit recruit recruit!’. Nuoret ovat lähtökohtaisesti perverssejä ja kokeilunhaluisia. Kasvatusoppaiden mukaan ’13-vuotiaana monet tytöt ovat kiinnostuneita omasta sukupuolestaan, mutta ei hätää, se menee kyllä ohi’. Eikä mene, ei ainakaan itsestään. Tarvitaan hirveä määrä heteromuottiin tunkemista, ehdollistamista ja yhteiskunnan painetta, jotta tuloksena on aikuinen hetero. Käännytystä homoseksuaalisuuteen voi ja kannattaa ehdottomasti harrastaa. Parhaiten se sujuu käytännön harjoituksilla.” (Akuliina Saarikoski)

      Kuten huomaat, feministit suorastaan kehottavat siihen.

      • TotuusSattuu

        Et ole koskaan lukenut heteromiesten kirjoituksia siitä miten lesbo käännytetään heteroksi vain antamalla sille kunnolla munaa? Ihan yhtä typeriä ajatuksia molemmat. Ääliöitä löytyy niin feministeistä kuin muistakin.


      • ahdistelu.sallittua
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Et ole koskaan lukenut heteromiesten kirjoituksia siitä miten lesbo käännytetään heteroksi vain antamalla sille kunnolla munaa? Ihan yhtä typeriä ajatuksia molemmat. Ääliöitä löytyy niin feministeistä kuin muistakin.

        Erona on, että ne heterouroot eivät usko juttuunsa itsekään. Feministeistä ei voi sanoa mitään varmaa.

        Joka tapauksessa on niin, että heteroilla ei ole järjestöjä ja niiden johtajia, jotka julkisesti antavat munakäännytyslausuntoja.


      • TotuusSattuu
        ahdistelu.sallittua kirjoitti:

        Erona on, että ne heterouroot eivät usko juttuunsa itsekään. Feministeistä ei voi sanoa mitään varmaa.

        Joka tapauksessa on niin, että heteroilla ei ole järjestöjä ja niiden johtajia, jotka julkisesti antavat munakäännytyslausuntoja.

        Kyllä minusta vaikuttaa siltä että osa miehistä ihan oikeasti tuohon uskoo.
        Ja näissä joissain uuden miehuuden saarnaajissa on kyllä heitelty tuon suuntaisia ajatuksia joten kyllä hulluja riittää joka oksalle ja suunnalle.
        Eikä tuo Akuliina muuten mikään erityinen järjestöjohtaja ole...


      • ahdistelu.sallittua
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Kyllä minusta vaikuttaa siltä että osa miehistä ihan oikeasti tuohon uskoo.
        Ja näissä joissain uuden miehuuden saarnaajissa on kyllä heitelty tuon suuntaisia ajatuksia joten kyllä hulluja riittää joka oksalle ja suunnalle.
        Eikä tuo Akuliina muuten mikään erityinen järjestöjohtaja ole...

        Akuliina oli Unionin oman lehden päätoimittaja (ei ole enää). Unioni oli oikein varta vasten valinnut hänet tehtävään.

        Sinun uskostasi huolimatta heteromiehet eivät rynnistä lesbojen joukkoon tarjoamaan hyvää tarkoittavia palvelujaan. Eikä sivaria vedetä turpaan kohdattaessa, vaikka juttutasolla niin tehdäänkin.


      • TotuusSattuu
        ahdistelu.sallittua kirjoitti:

        Akuliina oli Unionin oman lehden päätoimittaja (ei ole enää). Unioni oli oikein varta vasten valinnut hänet tehtävään.

        Sinun uskostasi huolimatta heteromiehet eivät rynnistä lesbojen joukkoon tarjoamaan hyvää tarkoittavia palvelujaan. Eikä sivaria vedetä turpaan kohdattaessa, vaikka juttutasolla niin tehdäänkin.

        "Akuliina oli Unionin oman lehden päätoimittaja (ei ole enää). Unioni oli oikein varta vasten valinnut hänet tehtävään."

        Akuliina ei siltikään ole järjestöjohtaja sen enempää kuin Demari-lehden päätoimittaja on SDP:n puoluejohtaja.

        "Sinun uskostasi huolimatta heteromiehet eivät rynnistä lesbojen joukkoon tarjoamaan hyvää tarkoittavia palvelujaan. Eikä sivaria vedetä turpaan kohdattaessa, vaikka juttutasolla niin tehdäänkin."

        Niin ja sinulle ei tullut mieleen että Akuliinakin saattoi provosoida tahallaan juuri sinun kaltaistesi reaktioita odotellen? Kuten itsekin sanoit, jotkut jutut eivät ole aina ihan niin vakavia kuin millaisina muut ne ottavat.


      • ahdistelu.sallittua
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Akuliina oli Unionin oman lehden päätoimittaja (ei ole enää). Unioni oli oikein varta vasten valinnut hänet tehtävään."

        Akuliina ei siltikään ole järjestöjohtaja sen enempää kuin Demari-lehden päätoimittaja on SDP:n puoluejohtaja.

        "Sinun uskostasi huolimatta heteromiehet eivät rynnistä lesbojen joukkoon tarjoamaan hyvää tarkoittavia palvelujaan. Eikä sivaria vedetä turpaan kohdattaessa, vaikka juttutasolla niin tehdäänkin."

        Niin ja sinulle ei tullut mieleen että Akuliinakin saattoi provosoida tahallaan juuri sinun kaltaistesi reaktioita odotellen? Kuten itsekin sanoit, jotkut jutut eivät ole aina ihan niin vakavia kuin millaisina muut ne ottavat.

        Saattoihan se provosoida ja niin varmasti tekikin. Kysymys onkin siitä, mikä tarkoitus tuolla provosoinnilla oli ja miksi Unioni salli sen.

        Toisin sanon, mihin feministi pyrkii vittuilullaan?

        Toinen heräävä kysymys on: milloin feministien lausunto pitää ottaa tosissaan ja milloin se on vain hassua provokaatiota? Kovin on vaikea erottaa.

        Demarin päätoimittaja saa varmasti kenkää, jos kirjoittelee, että kapitalistit pitää tappaa ja että SDP käy aseelliseen vallankumoukseen.

        Akuliina on puhunut tappamisesta oikein henkilöt mainiten ja silti tai ehkä juuri siitä syystä feministit halusivat hänet edustajakseen.


      • TotuusSattuu
        ahdistelu.sallittua kirjoitti:

        Saattoihan se provosoida ja niin varmasti tekikin. Kysymys onkin siitä, mikä tarkoitus tuolla provosoinnilla oli ja miksi Unioni salli sen.

        Toisin sanon, mihin feministi pyrkii vittuilullaan?

        Toinen heräävä kysymys on: milloin feministien lausunto pitää ottaa tosissaan ja milloin se on vain hassua provokaatiota? Kovin on vaikea erottaa.

        Demarin päätoimittaja saa varmasti kenkää, jos kirjoittelee, että kapitalistit pitää tappaa ja että SDP käy aseelliseen vallankumoukseen.

        Akuliina on puhunut tappamisesta oikein henkilöt mainiten ja silti tai ehkä juuri siitä syystä feministit halusivat hänet edustajakseen.

        "Saattoihan se provosoida ja niin varmasti tekikin. Kysymys onkin siitä, mikä tarkoitus tuolla provosoinnilla oli ja miksi Unioni salli sen."

        Jäerjestöjä tai puolueita lähellä olevat lehdet eivät yleisesti tarkistuta etukäteen niihin tulevia juttuja sillä järjestöllä tai puolueella. Päätoimittaja vastaa sisällöstä ja sitten katsotaan että nattiiko päätoimittaja omistajan luottamusta. Päätoimittajalla voi olla ihan niin vapaat kädet kuin hänelle halutaan antaa.

        "Toisin sanon, mihin feministi pyrkii vittuilullaan?"

        Ärsyttämään ja provosoimaan niitä joiden katoo olevan jämähtäneitä vanhoihin asenteisiin. Eli herättämän keskustelua. Reaktiota ei usein saa jos ei ole räväkkä vaan ympäripyöreä.

        "Toinen heräävä kysymys on: milloin feministien lausunto pitää ottaa tosissaan ja milloin se on vain hassua provokaatiota? Kovin on vaikea erottaa."

        Tuotahan on ollut liikkelle nyky-yhteiskunnassa laajemminkin. Milloin Perussuomalaisten lausunnot tai Trumpin lausunnot pitää ottaa tosissaan ja milloin ne ovat vain äänestäjien kosiskelua?

        "Demarin päätoimittaja saa varmasti kenkää, jos kirjoittelee, että kapitalistit pitää tappaa ja että SDP käy aseelliseen vallankumoukseen."

        Kyllä jos sanoo sen lehdessä tai julkisesti silloin kun on päätoimittaja. Moni nykyinen poliittinen vaikuttaja on vaikkapa 70-luvulla sanonut asioita jota nyt katsottuna vaikuttavat kummallisilta tai jopa kauheilta.

        "Akuliina on puhunut tappamisesta oikein henkilöt mainiten ja silti tai ehkä juuri siitä syystä feministit halusivat hänet edustajakseen."

        Kuten sanoin, on eri asia mitä sanoo päätoimittajana ja mitä on sanonut aikaisemmin. Ja myös missä yhteydessä ja missä tarkoituksessa.
        Räväkkä persoona nostaa profiilia ja lisää kiinnostavuutta vaikka hän ei enää sanoisikaan niin räväkästi.


      • ahdistelu.sallittua
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Saattoihan se provosoida ja niin varmasti tekikin. Kysymys onkin siitä, mikä tarkoitus tuolla provosoinnilla oli ja miksi Unioni salli sen."

        Jäerjestöjä tai puolueita lähellä olevat lehdet eivät yleisesti tarkistuta etukäteen niihin tulevia juttuja sillä järjestöllä tai puolueella. Päätoimittaja vastaa sisällöstä ja sitten katsotaan että nattiiko päätoimittaja omistajan luottamusta. Päätoimittajalla voi olla ihan niin vapaat kädet kuin hänelle halutaan antaa.

        "Toisin sanon, mihin feministi pyrkii vittuilullaan?"

        Ärsyttämään ja provosoimaan niitä joiden katoo olevan jämähtäneitä vanhoihin asenteisiin. Eli herättämän keskustelua. Reaktiota ei usein saa jos ei ole räväkkä vaan ympäripyöreä.

        "Toinen heräävä kysymys on: milloin feministien lausunto pitää ottaa tosissaan ja milloin se on vain hassua provokaatiota? Kovin on vaikea erottaa."

        Tuotahan on ollut liikkelle nyky-yhteiskunnassa laajemminkin. Milloin Perussuomalaisten lausunnot tai Trumpin lausunnot pitää ottaa tosissaan ja milloin ne ovat vain äänestäjien kosiskelua?

        "Demarin päätoimittaja saa varmasti kenkää, jos kirjoittelee, että kapitalistit pitää tappaa ja että SDP käy aseelliseen vallankumoukseen."

        Kyllä jos sanoo sen lehdessä tai julkisesti silloin kun on päätoimittaja. Moni nykyinen poliittinen vaikuttaja on vaikkapa 70-luvulla sanonut asioita jota nyt katsottuna vaikuttavat kummallisilta tai jopa kauheilta.

        "Akuliina on puhunut tappamisesta oikein henkilöt mainiten ja silti tai ehkä juuri siitä syystä feministit halusivat hänet edustajakseen."

        Kuten sanoin, on eri asia mitä sanoo päätoimittajana ja mitä on sanonut aikaisemmin. Ja myös missä yhteydessä ja missä tarkoituksessa.
        Räväkkä persoona nostaa profiilia ja lisää kiinnostavuutta vaikka hän ei enää sanoisikaan niin räväkästi.

        " Päätoimittaja vastaa sisällöstä ja sitten katsotaan että nattiiko päätoimittaja omistajan luottamusta."

        Sehän katsottiin ja nauttihan tuo. Ei sanonut yksikään feministi vastaan.

        Akuliina mm. ilmoitti haluavansa tappaa presidentin sitten, kun feministis-anarkistinen (Scum) vallankumous alkaa. Aika pientä ovat persujen lausunnot.


      • ahdistelu.sallittua
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Et ole koskaan lukenut heteromiesten kirjoituksia siitä miten lesbo käännytetään heteroksi vain antamalla sille kunnolla munaa? Ihan yhtä typeriä ajatuksia molemmat. Ääliöitä löytyy niin feministeistä kuin muistakin.

        "Ääliöitä löytyy niin feministeistä kuin muistakin."

        Kerro sitten myös feministeille suureen ääneen, että ovat idiootteja silloin, kun siihen on aihetta. Löytyykö munaa siihen?

        Tähän asti olet puolustellut femakkojen hulluimpiakin miestentappopuheita kaikin keinoin.


      • TotuusSattuu
        ahdistelu.sallittua kirjoitti:

        "Ääliöitä löytyy niin feministeistä kuin muistakin."

        Kerro sitten myös feministeille suureen ääneen, että ovat idiootteja silloin, kun siihen on aihetta. Löytyykö munaa siihen?

        Tähän asti olet puolustellut femakkojen hulluimpiakin miestentappopuheita kaikin keinoin.

        Minulle ei tuota mitään vaikeutta sanoa että minusta Akuliina on itsestään liikoja luuleva kakara joka huvittelee muka-raflaavilla heitoilla.
        Eikä hän ole ainoa. Mutta siltikään hän ei edusta kaikkia feministejä eikä kaikkea feminismiä. Tiedän myös monta erittäin fiksua ja maltillista feministiä. Heillä ei vain ole tarvetta julistaa mielipiteitään netissä.


      • TotuusSattuu
        ahdistelu.sallittua kirjoitti:

        " Päätoimittaja vastaa sisällöstä ja sitten katsotaan että nattiiko päätoimittaja omistajan luottamusta."

        Sehän katsottiin ja nauttihan tuo. Ei sanonut yksikään feministi vastaan.

        Akuliina mm. ilmoitti haluavansa tappaa presidentin sitten, kun feministis-anarkistinen (Scum) vallankumous alkaa. Aika pientä ovat persujen lausunnot.

        "Akuliina mm. ilmoitti haluavansa tappaa presidentin sitten, kun feministis-anarkistinen (Scum) vallankumous alkaa"

        Päätoimittajanako?


      • ahdistelu.sallittua
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Akuliina mm. ilmoitti haluavansa tappaa presidentin sitten, kun feministis-anarkistinen (Scum) vallankumous alkaa"

        Päätoimittajanako?

        Taisi olla niin, että antoi lausuntonsa 2011 lopulla ja valittiin päätoimittajaksi (Atlas Saarikoski vt. 2012, vakituinen 2013) sen jälkeen. Feministit siis pitivät kovasti tappojutuista ja palkitsivat Akuliinan.

        Kysymyksestäsi päätellen presidentin tappamisesta haaveilu on normaalia feminististä toimintaa, kunhan sitä ei tee päätoimittajana?


      • TotuusSattuu
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Minulle ei tuota mitään vaikeutta sanoa että minusta Akuliina on itsestään liikoja luuleva kakara joka huvittelee muka-raflaavilla heitoilla.
        Eikä hän ole ainoa. Mutta siltikään hän ei edusta kaikkia feministejä eikä kaikkea feminismiä. Tiedän myös monta erittäin fiksua ja maltillista feministiä. Heillä ei vain ole tarvetta julistaa mielipiteitään netissä.

        "Mutta siltikään hän ei edusta kaikkia feministejä eikä kaikkea feminismiä."

        Ei, vaikka he ovat palkanneet Akkarin päätoimittajaksi lehteensä? Miten niin hän ei silloin edusta heitä ja jos ei linja ole feministisesti korrektia, miksi häntä ei eroteta?

        "Tiedän myös monta erittäin fiksua ja maltillista feministiä. Heillä ei vain ole tarvetta julistaa mielipiteitään netissä."

        Varmasti. Siksi heistä ei ole mitään hyötyä feminismille eikä meille muillekaan. Nämä Akuliinat kavereineen edustavat myös niitä "maltillisia" feministejä, joilla ei ole tarvetta sanoa radikaaleille vastaan yhtään mitään, ei edes netissä nimettömänä puhumattakaan siitä, että kertoisivat hihhuleille, mihin Unionin voi työntää.


      • TotuusSattuu
        ahdistelu.sallittua kirjoitti:

        Taisi olla niin, että antoi lausuntonsa 2011 lopulla ja valittiin päätoimittajaksi (Atlas Saarikoski vt. 2012, vakituinen 2013) sen jälkeen. Feministit siis pitivät kovasti tappojutuista ja palkitsivat Akuliinan.

        Kysymyksestäsi päätellen presidentin tappamisesta haaveilu on normaalia feminististä toimintaa, kunhan sitä ei tee päätoimittajana?

        "Kysymyksestäsi päätellen presidentin tappamisesta haaveilu on normaalia feminististä toimintaa, kunhan sitä ei tee päätoimittajana?"

        No ihan yhtä paljon tai vähän kuin vastaavan tasoisten juttujen heittelijöiden valitseminen vaikkapa eduskuntaan. On esiintynyt ainakin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa P:llä alkavassa puolueessa...
        Eli kyllä tällaisilla asioilla "flirttailu" ja julkisuuden haku on nykyään valitettavan normaalia toimintaa.


      • TotuusSattuu
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Mutta siltikään hän ei edusta kaikkia feministejä eikä kaikkea feminismiä."

        Ei, vaikka he ovat palkanneet Akkarin päätoimittajaksi lehteensä? Miten niin hän ei silloin edusta heitä ja jos ei linja ole feministisesti korrektia, miksi häntä ei eroteta?

        "Tiedän myös monta erittäin fiksua ja maltillista feministiä. Heillä ei vain ole tarvetta julistaa mielipiteitään netissä."

        Varmasti. Siksi heistä ei ole mitään hyötyä feminismille eikä meille muillekaan. Nämä Akuliinat kavereineen edustavat myös niitä "maltillisia" feministejä, joilla ei ole tarvetta sanoa radikaaleille vastaan yhtään mitään, ei edes netissä nimettömänä puhumattakaan siitä, että kertoisivat hihhuleille, mihin Unionin voi työntää.

        "Ei, vaikka he ovat palkanneet Akkarin päätoimittajaksi lehteensä? Miten niin hän ei silloin edusta heitä ja jos ei linja ole feministisesti korrektia, miksi häntä ei eroteta?"

        Ehkäpä koska ei ole olemassa mitään yhtä "oikeaa ja korrektia" feminististä linjaa? SItähän tässä on koko ajan jankattu.

        " Siksi heistä ei ole mitään hyötyä feminismille eikä meille muillekaan. Nämä Akuliinat kavereineen edustavat myös niitä "maltillisia" feministejä, joilla ei ole tarvetta sanoa radikaaleille vastaan yhtään mitään, ei edes netissä nimettömänä puhumattakaan siitä, että kertoisivat hihhuleille, mihin Unionin voi työntää."

        Sinä olet itse päättänyt että joku järjestö tai joku lehti edustaisi kaikkia feministejä. Harva feministi vain kokee niin. Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa.


      • väärin.taas
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Ei, vaikka he ovat palkanneet Akkarin päätoimittajaksi lehteensä? Miten niin hän ei silloin edusta heitä ja jos ei linja ole feministisesti korrektia, miksi häntä ei eroteta?"

        Ehkäpä koska ei ole olemassa mitään yhtä "oikeaa ja korrektia" feminististä linjaa? SItähän tässä on koko ajan jankattu.

        " Siksi heistä ei ole mitään hyötyä feminismille eikä meille muillekaan. Nämä Akuliinat kavereineen edustavat myös niitä "maltillisia" feministejä, joilla ei ole tarvetta sanoa radikaaleille vastaan yhtään mitään, ei edes netissä nimettömänä puhumattakaan siitä, että kertoisivat hihhuleille, mihin Unionin voi työntää."

        Sinä olet itse päättänyt että joku järjestö tai joku lehti edustaisi kaikkia feministejä. Harva feministi vain kokee niin. Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa.

        "Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa."

        Ei pidä paikkaansa. Unioni antaa lausuntoja ja lakiehdotuksia jotka vaikuttavat kaikkiin naisiin ja koko yhteiskuntaan.

        Mitään sanomista ei olisikaan, jos he harrastaisivat juttujaan vain jäsenten kesken.


      • niin.sitä.luulisi
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Ei, vaikka he ovat palkanneet Akkarin päätoimittajaksi lehteensä? Miten niin hän ei silloin edusta heitä ja jos ei linja ole feministisesti korrektia, miksi häntä ei eroteta?"

        Ehkäpä koska ei ole olemassa mitään yhtä "oikeaa ja korrektia" feminististä linjaa? SItähän tässä on koko ajan jankattu.

        " Siksi heistä ei ole mitään hyötyä feminismille eikä meille muillekaan. Nämä Akuliinat kavereineen edustavat myös niitä "maltillisia" feministejä, joilla ei ole tarvetta sanoa radikaaleille vastaan yhtään mitään, ei edes netissä nimettömänä puhumattakaan siitä, että kertoisivat hihhuleille, mihin Unionin voi työntää."

        Sinä olet itse päättänyt että joku järjestö tai joku lehti edustaisi kaikkia feministejä. Harva feministi vain kokee niin. Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa.

        "Ehkäpä koska ei ole olemassa mitään yhtä "oikeaa ja korrektia" feminististä linjaa?"

        Ei ole ja kuitenkin feministit itse bannaavat väärinajattelijat pois omilta keskustelupalstoiltaan?


      • oikeauskoiset
        niin.sitä.luulisi kirjoitti:

        "Ehkäpä koska ei ole olemassa mitään yhtä "oikeaa ja korrektia" feminististä linjaa?"

        Ei ole ja kuitenkin feministit itse bannaavat väärinajattelijat pois omilta keskustelupalstoiltaan?

        Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja Katju Aro: Voi olla, että 20 vuoden kuluttua jotkut internetin kurinalaisimmat feministiset keskustelupalstat saattavat näyttää jopa koomisilta. Siis ne, joissa on todella tiukat säännöt, ja yhdestäkin termin väärinkäyttämisestä saattaa lentää ryhmästä ulos.

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/01/naiset-jotka-ajattelevat-naisten-parasta


      • TotuusSattuu
        oikeauskoiset kirjoitti:

        Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja Katju Aro: Voi olla, että 20 vuoden kuluttua jotkut internetin kurinalaisimmat feministiset keskustelupalstat saattavat näyttää jopa koomisilta. Siis ne, joissa on todella tiukat säännöt, ja yhdestäkin termin väärinkäyttämisestä saattaa lentää ryhmästä ulos.

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/01/naiset-jotka-ajattelevat-naisten-parasta

        Niin? Siis nyt sitten löysit sitaatin jossa ihan Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja (joka on taatusti itse feministi) kertoo että hänen mielestään tietyt feministit ovat liian tiukkapipoisia. Ja pitikö tuon nyt osoittaa että kaikki feministit (ja varsinkin johtavilla paikoilla olevat) ovat samaa mieltä vai osoittiko tuo lopulta kuitenkin jotain vähän päinvastaista? Eli että noinkin korkeassa asemassa oleva feministi uskaltaa olla eri mieltä ja kritisoida muiden feministitiryhmien toimintaa.


      • TotuusSattuu
        väärin.taas kirjoitti:

        "Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa."

        Ei pidä paikkaansa. Unioni antaa lausuntoja ja lakiehdotuksia jotka vaikuttavat kaikkiin naisiin ja koko yhteiskuntaan.

        Mitään sanomista ei olisikaan, jos he harrastaisivat juttujaan vain jäsenten kesken.

        ""Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa."
        Ei pidä paikkaansa. Unioni antaa lausuntoja ja lakiehdotuksia jotka vaikuttavat kaikkiin naisiin ja koko yhteiskuntaan. "

        Unioni ei anna lakiehdotuksia mutta toki siltä kysytään lausuntoja jos laki liittyy jotenkin sen alaan. Ihan kuten kysytään Kennelliitolta jos laki koskee koiria. Mutta ei tuo liitto siltikään edusta kaikkia ihmisiä vaan vain omaa jäsenistöään ja omaa kantaansa ja siksi se ei olekaan koskaan ainoa taho jota kuullaan vaan yksi muiden joukossa.


      • einäy-eikuulu
        TotuusSattuu kirjoitti:

        ""Järjestöt edustavat vain omia jäseniään, eivät kaikkia jotka kannattavat samaa asiaa."
        Ei pidä paikkaansa. Unioni antaa lausuntoja ja lakiehdotuksia jotka vaikuttavat kaikkiin naisiin ja koko yhteiskuntaan. "

        Unioni ei anna lakiehdotuksia mutta toki siltä kysytään lausuntoja jos laki liittyy jotenkin sen alaan. Ihan kuten kysytään Kennelliitolta jos laki koskee koiria. Mutta ei tuo liitto siltikään edusta kaikkia ihmisiä vaan vain omaa jäsenistöään ja omaa kantaansa ja siksi se ei olekaan koskaan ainoa taho jota kuullaan vaan yksi muiden joukossa.

        Mitä nämä muut tahot ovat, joilta on kyselty seksin oston kriminalisoimisesta?


      • änkyräfemakot
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Niin? Siis nyt sitten löysit sitaatin jossa ihan Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja (joka on taatusti itse feministi) kertoo että hänen mielestään tietyt feministit ovat liian tiukkapipoisia. Ja pitikö tuon nyt osoittaa että kaikki feministit (ja varsinkin johtavilla paikoilla olevat) ovat samaa mieltä vai osoittiko tuo lopulta kuitenkin jotain vähän päinvastaista? Eli että noinkin korkeassa asemassa oleva feministi uskaltaa olla eri mieltä ja kritisoida muiden feministitiryhmien toimintaa.

        Juurihan sinä väitit, ettei ole mitään virallista ja oikeaa feminististä linjaa. Nyt löysit sen linjan ja maltillisuus on siitä kaukana.

        Tottahan on eri mieltä olevia, mutta heidät raakataan armotta pois oikeauskoisten joukosta. Armoa ei saa edes Katju, tuo petturi ja patriarkaatin kätyri.


      • päähän.sattuu
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Niin? Siis nyt sitten löysit sitaatin jossa ihan Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja (joka on taatusti itse feministi) kertoo että hänen mielestään tietyt feministit ovat liian tiukkapipoisia. Ja pitikö tuon nyt osoittaa että kaikki feministit (ja varsinkin johtavilla paikoilla olevat) ovat samaa mieltä vai osoittiko tuo lopulta kuitenkin jotain vähän päinvastaista? Eli että noinkin korkeassa asemassa oleva feministi uskaltaa olla eri mieltä ja kritisoida muiden feministitiryhmien toimintaa.

        Tiukka on pipo Unionissa ja vieläkin tiukempia siis löytyy.

        Missä ne sinun maltilliset luuraavat ja ovatko ne edes oikeita feministejä?


      • TotuusSattuu

        "Tottahan on eri mieltä olevia, mutta heidät raakataan armotta pois oikeauskoisten joukosta. Armoa ei saa edes Katju, tuo petturi ja patriarkaatin kätyri."

        Mitä oikein höpiset. Uninonin puheenjohtaja on sinusta raakattu armotta pois oikeauskoisten joukosta? Miten se näkyy ja missä? Vielä vähän aikaa sitten Unionin lehden päätoimittaja Akuliina edusti sinusta ehdottomasti feminismin virallista sanomaa mutta nyt sitten koko Unionin puheenjohtaja ei sinusta enää edustakaan? Päätä jo kuka edustaa ja mitä ja kuka määrittää sen "oikean" feminismin.


      • TotuusSattuu
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Tottahan on eri mieltä olevia, mutta heidät raakataan armotta pois oikeauskoisten joukosta. Armoa ei saa edes Katju, tuo petturi ja patriarkaatin kätyri."

        Mitä oikein höpiset. Uninonin puheenjohtaja on sinusta raakattu armotta pois oikeauskoisten joukosta? Miten se näkyy ja missä? Vielä vähän aikaa sitten Unionin lehden päätoimittaja Akuliina edusti sinusta ehdottomasti feminismin virallista sanomaa mutta nyt sitten koko Unionin puheenjohtaja ei sinusta enää edustakaan? Päätä jo kuka edustaa ja mitä ja kuka määrittää sen "oikean" feminismin.

        Tässä muuten hyvä juttu siitä miten feministit eivät todellakaan ole mikään yksi yhtenäinen liike vaan kiistelevät kovastikin keskenään ja edustavat erilaisia näkökantoja:

        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/feministit-voivat-nykyaan-olla-mita-mielta-vain-siksi-he-riitelevat-jatkuvasti-keskenaan/


      • TotuusSattuu
        einäy-eikuulu kirjoitti:

        Mitä nämä muut tahot ovat, joilta on kyselty seksin oston kriminalisoimisesta?

        "Mitä nämä muut tahot ovat, joilta on kyselty seksin oston kriminalisoimisesta?"

        No vaikkapa seksityöläisiä edustavalta Pro Tukipiste RY:ltä,


      • einäy-eikuulu
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Mitä nämä muut tahot ovat, joilta on kyselty seksin oston kriminalisoimisesta?"

        No vaikkapa seksityöläisiä edustavalta Pro Tukipiste RY:ltä,

        ....jonka mielipide siirrettiin vääräoppisena ö-mappiin.


      • ne.petturit

      • helppoa.taas.kerran
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Tottahan on eri mieltä olevia, mutta heidät raakataan armotta pois oikeauskoisten joukosta. Armoa ei saa edes Katju, tuo petturi ja patriarkaatin kätyri."

        Mitä oikein höpiset. Uninonin puheenjohtaja on sinusta raakattu armotta pois oikeauskoisten joukosta? Miten se näkyy ja missä? Vielä vähän aikaa sitten Unionin lehden päätoimittaja Akuliina edusti sinusta ehdottomasti feminismin virallista sanomaa mutta nyt sitten koko Unionin puheenjohtaja ei sinusta enää edustakaan? Päätä jo kuka edustaa ja mitä ja kuka määrittää sen "oikean" feminismin.

        Päätän kyllä.

        Unioni edustaa lausuntoineen virallista feminismiä.
        Vieläkin raivokkaampia femnistejä on pilvin pimein ja he eivät hyväksy edes Unionin ankaraa linjaa.

        Niitä maltillisia ja järkeviä sen sijaa ei näy, ei kuulu.


      • TotuusSattuu
        ne.petturit kirjoitti:

        Niinpä. Huomaa, että arvostelu tulee feministien ulkopuolelta.

        "Niinpä. Huomaa, että arvostelu tulee feministien ulkopuolelta."

        Luitko ollenkaan SK:n juttua? Siinä oli kyllä paljon esimerkkejä ihan feministien arvostelusta toisia feministejä kohtaan.


      • TotuusSattuu
        helppoa.taas.kerran kirjoitti:

        Päätän kyllä.

        Unioni edustaa lausuntoineen virallista feminismiä.
        Vieläkin raivokkaampia femnistejä on pilvin pimein ja he eivät hyväksy edes Unionin ankaraa linjaa.

        Niitä maltillisia ja järkeviä sen sijaa ei näy, ei kuulu.

        "Unioni edustaa lausuntoineen virallista feminismiä."

        Joka kuitenkin sitten arvosteli jyrkemmän linjan feministejä. Eli siis sinunkin "viralliseksi feminismiksi" korottama taho arvostelee tiukempia feministejä. Hyvä. Juuri sen halusinkin kuulla kun kuitenkin olet jatkuvasti väittänyt että feministit eivät arvostele toisiaan ja tiukin feminismi on sitä virallista feminismiä. Nyt ei siis kuitenkaan niin ole?

        "Vieläkin raivokkaampia femnistejä on pilvin pimein ja he eivät hyväksy edes Unionin ankaraa linjaa."

        Eli sis femninistit ovat keskenään erimielisiä eikä ole oikeasti mitään yhtä "virallista feminismiä".

        "Niitä maltillisia ja järkeviä sen sijaa ei näy, ei kuulu."

        Paitsi näkyy jos haluaa lukea esim tuon linkittämäni Suomen Kuvalehden jutun.


      • kommarifemmari
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Unioni edustaa lausuntoineen virallista feminismiä."

        Joka kuitenkin sitten arvosteli jyrkemmän linjan feministejä. Eli siis sinunkin "viralliseksi feminismiksi" korottama taho arvostelee tiukempia feministejä. Hyvä. Juuri sen halusinkin kuulla kun kuitenkin olet jatkuvasti väittänyt että feministit eivät arvostele toisiaan ja tiukin feminismi on sitä virallista feminismiä. Nyt ei siis kuitenkaan niin ole?

        "Vieläkin raivokkaampia femnistejä on pilvin pimein ja he eivät hyväksy edes Unionin ankaraa linjaa."

        Eli sis femninistit ovat keskenään erimielisiä eikä ole oikeasti mitään yhtä "virallista feminismiä".

        "Niitä maltillisia ja järkeviä sen sijaa ei näy, ei kuulu."

        Paitsi näkyy jos haluaa lukea esim tuon linkittämäni Suomen Kuvalehden jutun.

        Kuvalehden juttuun ei oltu saatu haastateltavaksi yhtään oikeaa tiukan linjan feministiä. Se kertoo hyvin siitä, mitä feminismi todellisuudessa on.

        "Eli sis femninistit ovat keskenään erimielisiä eikä ole oikeasti mitään yhtä "virallista feminismiä"."

        Voi perse sinun kanssasi. SKP:ssä oli vihaisia taistolaisia ja myös vähemmän änkyröitä. Nämä riitelivät keskenään kovastikin. Silti kaikki olivat komukoita, aseellisen vallankumouksen ihannoijia ja siis samaa paskajengiä.

        Tästä huolimatta SKP kykeni ilmoittamaan virallisen linjansa ja antamaan lausuntoja politiikastaan.

        Maltillisinkin komu joutui joko kannattamaan SKP:n linjaa, oli yksityiskohdista samaa mieltä tai ei, tai siirtymään demareihin. Sellaisia pettureita ei hyvällä katsottu.

        Täsmälleen sama tilanne on femakoillakin, vaikkei se poliittinen puolue olekaan. Jos et kumarra puhdasta femakoiden aatetta, et ole feministi.

        Muutenkin Kuvalehden juttu oli sievistelevää puppua:

        "Nykyään naiset kiistelevät monista asioista: Saako meikata? Onko feminististä imettää lastaan? Vai pitäisikö juottaa sille korviketta, että pääsisi itse edes kolmeksi tunniksi kaupungille? Millaiset rintaliivit ovat sallitut? Pitääkö synnytys hoitaa ilman kivunlievitystä vai ei?"

        Eivät nämä ole oikeita feministien käsittelemiä aiheita. Nämä ovat henkilökohtaisia kysymyksiä, jotka jokainen nainen voi ratkaista ihan itse, ilman feminismiä. Feministi haluaa puuttua koko yhteiskuntaan, muuttaa ja tuhota. Pakolla. Silloin ei laiteta mitään kysymysmerkkejä lauseiden perään.


      • vaikeaa.taas.kerran
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Unioni edustaa lausuntoineen virallista feminismiä."

        Joka kuitenkin sitten arvosteli jyrkemmän linjan feministejä. Eli siis sinunkin "viralliseksi feminismiksi" korottama taho arvostelee tiukempia feministejä. Hyvä. Juuri sen halusinkin kuulla kun kuitenkin olet jatkuvasti väittänyt että feministit eivät arvostele toisiaan ja tiukin feminismi on sitä virallista feminismiä. Nyt ei siis kuitenkaan niin ole?

        "Vieläkin raivokkaampia femnistejä on pilvin pimein ja he eivät hyväksy edes Unionin ankaraa linjaa."

        Eli sis femninistit ovat keskenään erimielisiä eikä ole oikeasti mitään yhtä "virallista feminismiä".

        "Niitä maltillisia ja järkeviä sen sijaa ei näy, ei kuulu."

        Paitsi näkyy jos haluaa lukea esim tuon linkittämäni Suomen Kuvalehden jutun.

        "Eli sis femninistit ovat keskenään erimielisiä eikä ole oikeasti mitään yhtä "virallista feminismiä".

        Kuten ennenkin on todettu: jos ei mitään linjaa ole, ovat feminismin rajat kovin laveat ja niin halutessamme me olemme kaikki feministejä. Minäkin siis olen feministi. Kannatan näet naisten oikeutta koulutukseen, vaikken pidäkään sukupuolineutraaliuden tuputtamisesta.

        Jos Unioni ei edusta feminismin virallista kantaa (miksi muuten vastustat ajatusta niin kiivaasti), mikä sitten on feminismiä? Mistä voimme erottaa oikean feministin vääristä profeetoista? Miten sinä teet sen? Pitääkö vain uskoa, hallelujaa?

        Jos Unionin lausunnot ovat, kuten esität, vain "yksittäisiä mielipiteitä", miksi niistä pitäisi välittää? Jos naistutkimuksen tulokset (naisen euro, sukupuolittunut väkivalta, patriarkaaliset valtarakenteet, arvioidut raiskausmäärät) ovat myöskin vain yksittäisten feministien mielipiteitä, miksi niitä nostetaan virallisiksi totuuksiksi, joita toistellaan lehdissä?


      • KultaArmas
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Unioni edustaa lausuntoineen virallista feminismiä."

        Joka kuitenkin sitten arvosteli jyrkemmän linjan feministejä. Eli siis sinunkin "viralliseksi feminismiksi" korottama taho arvostelee tiukempia feministejä. Hyvä. Juuri sen halusinkin kuulla kun kuitenkin olet jatkuvasti väittänyt että feministit eivät arvostele toisiaan ja tiukin feminismi on sitä virallista feminismiä. Nyt ei siis kuitenkaan niin ole?

        "Vieläkin raivokkaampia femnistejä on pilvin pimein ja he eivät hyväksy edes Unionin ankaraa linjaa."

        Eli sis femninistit ovat keskenään erimielisiä eikä ole oikeasti mitään yhtä "virallista feminismiä".

        "Niitä maltillisia ja järkeviä sen sijaa ei näy, ei kuulu."

        Paitsi näkyy jos haluaa lukea esim tuon linkittämäni Suomen Kuvalehden jutun.

        Maltillinen feminismi on paradoksi. Aivan kuten suurin osa naisista. Halutaan yhtä, muttei halutakaan, halutaan toista, mutta ei sitten sitäkään. On selvää että tälläisellä ajattelulla on vaikea rakentaa yhteiskuntaa, jonka turvallisuus ja tasa-arvoisuus vaatii pitkiä linjoja ja kohtuullisen hidasta kehitystä.

        Feminismin yksi haittapuoli on sen äärimmäisyys. Ensimmäiset julkisuutta saaneet eläinaktivistitkin olivat juuri kettu-tyttöjä. Tai siis ensimmäiset kiinni jääneet. Naisten kyky empatiaan on perinteisen avioliiton ja hyvän terveen yhteiskunnan peruspilari. Mutta kun se kohdistuu väärään osoitteeseen, esim. homoihin ja transsuihin, ja kun sitä ei esim. netissä mikään "moderoi" ovat seuraukset vakavia.

        Feministien kaikki-tai-kaikki-pakolla-ajattelu on levinnyt laajemmaltikin yhteiskuntaan ja poliittiseen päätöksen tekoon. Kukaan ei tietenkään kanna vastuuta, kun esim. Suomen hallitukset perä perään lykkäävät päätöksiä eivätkä saa mitään järkevää aikaiseksi. Sehän ei onnistukaan, koska se vaatisi politiikkaa, eli avointa keskustelua, neuvottelua ja kompromissejä. Mitkään feministit eivät tavallisesti ole kykeneväisiä tähän, koska naiset samaistuvat liikaa tunteisiinsa toisin kuin miehet, jotka oppivat hierarkisen johtamissysteemin viimeistään ala-asteella poikaporukoissa.

        Yhteiskunta ei voi loputtomiin lisätä vähemmistöjen oikeuksia, koska oikeudet ovat sidoksissa velvollisuuksiin ja koska vähemmistöjen oikeudet ovat helposti ristiriidassa muitten oikeuksien kanssa. Kuten esim. homoliitot sortavat lapsien oikeuksia. Jonkun pitäisi tyytyä vähempään, kuten esim. homojen tyytyä siihen tosiasiaan että he eivät voi saada yhteisiä lapsia, joten pohja avioliitolta on käytännössä pois. Adoptio ei ole vaihtoehto, koska lapsella on oikeus perheeseen jossa on isä ja äiti, aivan kuten hänet siittikin mies ja nainen. Hedelmällisyyshoidot ovat turhia homoille, koska vaikka homopari saisikin niitä, ei tuloksena silti ole yhteinen lapsi. Koitapa saada feministi tajuamaan tämä niin se on suhteellisen vaikea ja äärimmäisen mahdoton jutska.


      • suvaitsevaa.sakkia
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Tottahan on eri mieltä olevia, mutta heidät raakataan armotta pois oikeauskoisten joukosta. Armoa ei saa edes Katju, tuo petturi ja patriarkaatin kätyri."

        Mitä oikein höpiset. Uninonin puheenjohtaja on sinusta raakattu armotta pois oikeauskoisten joukosta? Miten se näkyy ja missä? Vielä vähän aikaa sitten Unionin lehden päätoimittaja Akuliina edusti sinusta ehdottomasti feminismin virallista sanomaa mutta nyt sitten koko Unionin puheenjohtaja ei sinusta enää edustakaan? Päätä jo kuka edustaa ja mitä ja kuka määrittää sen "oikean" feminismin.

        Siksihän Katju tuon mainitsi, kun hänet oli painostettu ulos joltakin feministien suljetulta foorumilta väärien mielipiteiden vuoksi.

        Taisi vähän jäädä kaivelemaan.


      • syvä.iskumme.on
        KultaArmas kirjoitti:

        Maltillinen feminismi on paradoksi. Aivan kuten suurin osa naisista. Halutaan yhtä, muttei halutakaan, halutaan toista, mutta ei sitten sitäkään. On selvää että tälläisellä ajattelulla on vaikea rakentaa yhteiskuntaa, jonka turvallisuus ja tasa-arvoisuus vaatii pitkiä linjoja ja kohtuullisen hidasta kehitystä.

        Feminismin yksi haittapuoli on sen äärimmäisyys. Ensimmäiset julkisuutta saaneet eläinaktivistitkin olivat juuri kettu-tyttöjä. Tai siis ensimmäiset kiinni jääneet. Naisten kyky empatiaan on perinteisen avioliiton ja hyvän terveen yhteiskunnan peruspilari. Mutta kun se kohdistuu väärään osoitteeseen, esim. homoihin ja transsuihin, ja kun sitä ei esim. netissä mikään "moderoi" ovat seuraukset vakavia.

        Feministien kaikki-tai-kaikki-pakolla-ajattelu on levinnyt laajemmaltikin yhteiskuntaan ja poliittiseen päätöksen tekoon. Kukaan ei tietenkään kanna vastuuta, kun esim. Suomen hallitukset perä perään lykkäävät päätöksiä eivätkä saa mitään järkevää aikaiseksi. Sehän ei onnistukaan, koska se vaatisi politiikkaa, eli avointa keskustelua, neuvottelua ja kompromissejä. Mitkään feministit eivät tavallisesti ole kykeneväisiä tähän, koska naiset samaistuvat liikaa tunteisiinsa toisin kuin miehet, jotka oppivat hierarkisen johtamissysteemin viimeistään ala-asteella poikaporukoissa.

        Yhteiskunta ei voi loputtomiin lisätä vähemmistöjen oikeuksia, koska oikeudet ovat sidoksissa velvollisuuksiin ja koska vähemmistöjen oikeudet ovat helposti ristiriidassa muitten oikeuksien kanssa. Kuten esim. homoliitot sortavat lapsien oikeuksia. Jonkun pitäisi tyytyä vähempään, kuten esim. homojen tyytyä siihen tosiasiaan että he eivät voi saada yhteisiä lapsia, joten pohja avioliitolta on käytännössä pois. Adoptio ei ole vaihtoehto, koska lapsella on oikeus perheeseen jossa on isä ja äiti, aivan kuten hänet siittikin mies ja nainen. Hedelmällisyyshoidot ovat turhia homoille, koska vaikka homopari saisikin niitä, ei tuloksena silti ole yhteinen lapsi. Koitapa saada feministi tajuamaan tämä niin se on suhteellisen vaikea ja äärimmäisen mahdoton jutska.

        Maltillinen feministi ei pakota ketään mihinkään. Hän toimii käytännön tasolla, ideologia ei ole tärkeintä. Siksi häntä kutsutaankin maltilliseksi.

        Jos naisilla maltillisen feministin mielestä on jokin ongelma, hän kohdistaa ongelmanratkaisun naisiin. Naisiin, joita asia koskee ja naisista vain niihin yksilöihin, jotka apua kaipaavat.

        Tällainen feministi on tietenkin taruolento. Varmasti sellaisia ihmisiä on, mutta he eivät mitenkään eivätkä kenenkään, edes feministien, mielestä ole feministejä.


    • Matut_tietää

      Ihan turha aihe, jokainen tietää, että millä rituaalilla voi määritellä oman ikänsä uudelleen, ei siihen mitään maistraattia tarvitse.

      Pitää tehdä vaellus välimerelle, hukata passinsa sinne, ja marssia lähimpään wokkiin marisemaan ruuasta vuodeksi. Sen jälkeen voi olla minkä ikäinen haluaa.

      • TotuudenTorvinen

        Millä perusteella ajattelit saada turvapaikan? Yleisen tyhmyytesi?


      • turha.joukko
        TotuudenTorvinen kirjoitti:

        Millä perusteella ajattelit saada turvapaikan? Yleisen tyhmyytesi?

        Tyhmyys ei tosiaan estä turvapaikan saamista. Ei myöskään hakijan yleinen ja täydellinen loisiva hyödyttömyys.


      • TotuudenTorvinen
        turha.joukko kirjoitti:

        Tyhmyys ei tosiaan estä turvapaikan saamista. Ei myöskään hakijan yleinen ja täydellinen loisiva hyödyttömyys.

        Valitettavasti loisiva suomalainen kuvittelee jostain kumman syystä olevansa hyödyllinen vain laukomalla typeryyksiä netissä.


      • turha.joukko
        TotuudenTorvinen kirjoitti:

        Valitettavasti loisiva suomalainen kuvittelee jostain kumman syystä olevansa hyödyllinen vain laukomalla typeryyksiä netissä.

        Varmasti. Meidän on ikävä kyllä eletettävä suomalaiset loisetkin. Rehellisenä kansana emme houkuttele heitä lähtemään esimerkiksi Saksaan loisimaan.

        Muiden maiden loiset sen sijaan voivat loisia omissa maissaan.


      • TotuudenTorvinen

        Suomalainen renttu on niin saamaton että ei saa aikaiseksi edes lähteä muualle vaan jää siihen tutulle puiston penkille ryyppäämään. Muualla sentään edes yritetään hakea jotain parempaa.


      • turha.joukko
        TotuudenTorvinen kirjoitti:

        Suomalainen renttu on niin saamaton että ei saa aikaiseksi edes lähteä muualle vaan jää siihen tutulle puiston penkille ryyppäämään. Muualla sentään edes yritetään hakea jotain parempaa.

        "Suomalainen renttu on niin saamaton että ei saa aikaiseksi edes lähteä muualle"

        Juuri näin pitäisi muidenkin maiden renttujen toimia. Hyvä Suomi!


    • Afrohormonithuuleen

      Itsehän olen transrotuinen.

      Kuka suorittaisi rodunkorjausleikkauksen?

      • m.jacksonin.haamu

        Ei leikkausta tarvita. Värjäämällä sinusta tulee ihka aito watussi, jos vain itse koet niin.


    • TotuusValaisee

      Vanhusten hoitajista suuri osa on miesmäisiä.
      Poikien syrjäytymistä voidaan ehkäistä, kun yhdistetään tasa-arvoinen sukupuolen- ja iänvaihto-oikeus.
      Tehdään pojista 3-kymppisiä naisia ja teetetään näyttötutkinto, niin saadaan lisää työvoimaa.
      Super-feministi tuskin tätä vastustaa, koska pukuhuoneet on jo muutettu spn:ksi. Patjavarasto on kuitenki epäneutraali paikka.

    • Anonyymi

      Joo kaikki sukupuolet ja seksuaalisuudet ymmärrän ja hyväksyn täysin, mutta tää on jo outoa! Siis eikö iän pitäis vaan olla se aika joka on kulunut kyseisen henkilön syntymästä, miten sitä asiaa edes voi muuttaa, ei aikaa voi muuttaa. Mä voisin vaan sanoo, et ihmiset panikoi siitä et kuinka noopeesti aika kuluu ja ne vanhenee. Siis ei mua haittaa ollenkaan jos joku on tämmöinen ja tuntee oikeasti näin, mutta ihmettelen vain...

      • Anonyymi

        Eikö myös sukupuolen pitäisi olla se joka syntymässä määritetään? Poikkeuksia tietysti on, mutta valtaosalle transihmisistä voidaan määritellä biologinen sukupuoli.
        Entä jos joku päänsä sisällä tuntee, että ei ole mielestään saman ikäinen mitä hänen biologinen ikänsä on?
        Jos pääsisällön perusteella määritellään sukupuoli, niin miksei sitten myös kaikkea muutakin?
        Kukaan ei mahda tuntemuksilleen mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe