Kuulokoje HUS

MitäSanoit

Hei,
Olen saamassa HUSin kautta kuulokojeen(t) tulevana keväänä. Onko kokemusta/tietoa siitä mitä laitetta antavat käyttöön? Jos ymmärsin oikein niin kyseessä olisi korvantaustakoje ohuella letkulla jolla olisi tarkoitus aloittaa kokeilu. Kiitokset kommenteista jo etukäteen.

9

4513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempiin

      Minä sain oticonin kuulolaitteet. Kävin Oticonilla kuulokokeessa ja sieltä sain kojeet, HUS:n lähetteellä.

    • Tyytyväinen1

      Sain HUS:sta Phonakin kojeet pari vuotta sitten. Ihan tyytyväinen olen ollut. Käytän niitä lähes koko ajan. Totuttelua uuteen äänimaailmaan oli aluksi. Ääni yliherkkänä otan kojeet välillä pois päältä jos ei tarvitse keskustella. Vinkuvat, kun korvan lähellä liikuttaa kättä tai joku halaa.
      Palvelu HUS Kuulokeskuksessa on ollut erinomaista. Sain mm. käydä säätämässä kojeita useita kertoja.

    • Kettuuntunut

      Tuo vinkuna on sitten ärsyttävää. On se kumma ettei osata tehdä vinkumattomia laitteita.

    • oikeinhyvälaite

      Hankin omilla säästöillä digitaalisen kuulolaitteen Hansaton-firmasta. Helsinki Malmi.
      Ei pahemmin vingu.
      Se tökätään korvaan suoraan. Ei siis kosketusta silmälasinsankoihin, joka voi "vinguttaa". Näpsä. Useampia säätömahdollisuuksia kovemmalle tai hiljaisemmalle äänelle ym.
      Muitakin firmoja on.

      • Ssssss

        Hinta?


    • Tuplakoneet

      Mulla on ollu koneet jo 13 vuotta eka ja toka olivat vain yhdessä korvassa, nyt vuoden päivät on ollu Resound merkkiset korvantaus koneet molemmissa korvissa. On tosi hyvä, että on molemmissa. Lisäksi ostin omilla rahoillani kaulassa kannettavan säätölaitteen jossa lisäominaisuutena puhelimen handsfree. Säätölaite on ihan ykköstä ainakin mulla.
      Menen joskus metsään kannon nokkaan istumaan ja säädän koneet täysille, tosi hieno juttu.
      Koneet on sen verran hintavia että en ole omillani ostanut, kuin sen kalikan.
      Mutta odotan kyllä tulevaa valinnanvapaus juttua toisiko se mitään uutta korvamaailmaan ja olisiko sitten mahdollista saada paremmat laitteet maksamalla itse erotuksen perushintaisen päälle.

    • Suitza

      Minulla kuulokoje vinkuu, kun haukkaan ja pureskelen syötävää. Kuulokeskus selittää yleensä, että syynä on korvakappale joka on kova. Silikoni on pehmeää, ja se ei yleensä aiheuta vinkumista. Silikoni allergisille siis "kova pala" korvaan. Jotkut ovat kertoneet, että silikoni kappaleesta huolimatta jollakin vinkuu silti. Kuulokoje voi olla säädetty liian kovalle. Muuta en osaa sanoa.

    • Admiration

      toukokuussa sain omani, kokeiluvaiheessa oli myöskin niitä vinkuvia, johtui siitä että se tippi oli liian pieni. Umpinainen taas tuntui kuin olisi tulppa ollut korvassa.Avoin, 8 kokoinen on sopiva, ei vingu eikä vongu. En olisi ikinä etukäteen uskonut miten hienoja saa ihan julkiselta puolelta.
      Hiukka on vaikea saada sitä vasenta paikalleen, johtuen korvareiän muodosta, kääntyy jotenkin taaksepäin, kun oikea menee suoraan.Alkaa hiljalleen sujua jo se vasenkin, kunhan tottuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe