Kumppanin lapsi.

Idontthinkso

Hei.
Haluaisin kysyä neuvoa mutkikkaaseen tilanteeseeni. Olen ollut pian neljä vuotta avoliitossa naiseni kanssa ja hänellä on lapsi. Lapsi on hieman alta kouluikäinen.
Olen koko suhteemme ajan ollut lapsesta vastuussa yhdessä avopuolisoni kanssa.
Viimeaikoina on alkanut tuntua että en siedä lasta tai tämä ärsyttää minua.. Olen aivan neuvoton...Rakastan naistani ja luulin että rakastan lastakin mutta..Olen onnellisin ihminen päällä maan kun lapsi on hoidossa tai nukkumassa, pois silmistäni.
Itselläni ei ole lapsia ja olen aina ajatellut etten myöskään halua ja nyt tämä asia vain vahvistuu. Ajattelen usein että olenn hyvin itsekeskeinen kuin ajattelen näin.
Suoraan sanottuna ottaa aivoon koska parisuhteemme on kaikinpuolin muuten kunnossa ja on yhteiset asuntolainat ym. Vinkkejä kaivataan! Kuinka alkaa pitämään kumppanin lapsesta enempi, haluaisin olla hänelle se toinen vanhempi joka häneltä puuttuu elämästä kokonaan..
Olen kiitollinen jokaisesta vastauksesta.

12

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä_jaksa_enää

      Naisen kirjoittama tosi-tosi-surkea provo, jälleen kerran.

      Kerta toisensa jälkeen aina tätä samaa paskaa:
      ..rakastan naistani...
      ..olen aivan neuvoton...
      ..parisuhteemme on kaikinpuolin muuten kunnossa
      ..olen kiitollinen jokaisesta vastauksesta sun muut paskat.
      ..vinkkejä kaivataan! Aina huutomerkillä.

    • semmoistameilläkivaa

      Mie tein lapsen olon meillä vähän hankalaksi niin hän ei enää mntaa kertaa tullut kun siellä on niin kurja ihminen. Minäkö kurja? No en ole, olin oma itseni, enkä al apassaan toisen vekaroita, kun omia ei ole koskaan tarvinnut passata. Sitäpaitsi tämä lapsi vaatii rahaakin joka ikiseen asiaan, eikä meillä ole ylimääräisille lpsille antaa yhtään mitään. Hyvä kun tajusi, niin ei meidän tarvinnu sanoo vaan lapsi sanoi itse ettei enää tule. Joten ei meidän syy.

    • Huhhuu

      sanotaanko jossakin kohtaa että kirjoittaja ei voisi olla nainen;)
      Oma neuvo asiaan on että koittakaa tehdä asioita lapsen kanssa enempi. Siis sinä ja lapsi, menkää esim puistoon/ulkoilemaan tai vastaavaa. Ehkä se siitä ajan kanssa ?

    • 0417

      Vaikka aloittaja oliskin provo niin ihminen jolla elämä on "kaikin puolin kunnossa" ja joka on kumppaniinsa tyytyväinen ei voi vihata tämän lasta. Viha syntyy vasta siinä vaiheessa jos suhde tuntuu riittämättömältä tai shude takkuaa muuten. Silloin oireillaan lapsen kautta kun ei osata suoraan sanoa mikä mättää.

      • miehethoimiettikää

        Lapsen vikahan se on aina. Siksi miesten kannattaa tarkoin miettiä kannattaako pakolla näyttää niitä laspiaan naikkosille. Minusta ei, sillä lapset kärsii vieraan ihmisen häiriköinnisä ja hankaloittamisesta ja hukkumiesta.
        Isät jos lapsiaan rakastaa ei pakota lapsiaan näkemään naikkosiaan.


      • eräskokemus

        OLen itse aikoinaan ollut se lapsi jota ei toivottu, äitini oli yksinhuoltaja. Äidin sitten avioiduttua isäpuolen kans ja siinä yhteydessä hän halusi myös adoptoida minut. Kaikki oli hyvin kun olin pieni mutta kun minusta alkoi näkymään että en ole äitini avioliitossa syntyneiden lasten kans samannäköinen- olinen. Isäpuoli muuttui,hän alkoi vihaamaan minua. KAikki mitä tein oli väärin. Hän nimitteli minua todella hirvittävin sanoin. Pilkkasi ulkonäköäni, en koskaan ollut hänen omien lastensa kanssa samanveroinen. Asiat meni niin pitkälle että hän vaati adoption purkua. Silloin muutin isovanhemmilleni.

        Luulen että tällaisissa tapauksissa halu hyväksyä ja rakastaa lasta on aito. Ihminen muuttuu ja lapsen kasvaessa tulee eteen asioita joita ei aikasemmin ole huomioitu. Uskon että omassa tapauksessani oli isäpuoleni mustasukkanen minusta. Muistutin miestä johon äitini oli ollut rakasutnut ennen häntä.

        Luulen että aloittajalla on sama ongelma. Hänellä on vaikea hyväksyä että naisella jota hän rakastaa on ollut elämä ennen häntä.
        Pitäisi kuitenkin muistaa että lapsi on syytön. Aloittajan kannattaa puhua puolisolleen tunteistaan ja vaikka yhdessä hakea apua mustasukkaisuuteen lasta kohtaan. Lapsella on oikeus turvalliseen elämään turvallisten aikuisten kanssa.


    • eivaanjaksa

      Kyllä meillä hankaluuksi tekee aina miehen kakarat. Omani ei koskaan vaikeuttaisi meidän elämää, koska nyt on ihana koti ja rahaa ja mies joka huoltaa talon, auton ja kaiken.
      Miehen lapset haukkuu meitä, sotkee tavaroitamme, varasataa lasteni vaatteita, kiusaa ja tuhoaa kaiken mikä irti lähtee.
      Kyllä se on kamalaa nähdä millasia lapsia kasvaa kun äiti ei heitä hoida vaan ne heitetään minne sattuu.
      Minä olen hyvä esimerkki, hoidan omat lapseni ja ovat erittäin ihania ihmisiä. Mutta toiseten kakaroita en ala kasvattamaan.

    • Hei.

      Mielestäni on rohkeaa, että uskallat ajatella asiaa, joka varmastikin on sinulle vaikea.

      Lapsi ei ole mikä tahansa pikkuseikka johon vain sopeutuu. Lapsi on elävä ihminen, jolle toki myös olisi tärkeää, että hänen kasvatuksensa osallistuvat aikuiset sitoutuisivat häneen tunneyhteydellä. Sinulle se ei nyt ole mahdollista.

      Olet varmaan miettinyt, mistä tämä voi kummuta? Mitä tunteita lapsi sinussa laukaisee? Liittyykö se esim. omassa lapsuudessasi oleviin mahdollisesti hankaliin tilanteiisiin? Tuoko lapsi mieleen jotenkin oman itsesi saman ikäisenä? Vai onko kyse esim. 'omistuksenhalusta' puolisoosi. Tuntuuko sinusta, että lapsi on ikään kuin kilpailija jotenkin sinulle? Liittyykö tämä teema menneisyyteesi? Tämän tyyppisia motiiveja on hyvä tarkastella itsessään tai esim. keskusteluavun kanssa. Minun on vaikea uskoa, että tämä lapsen aiheuttama vaikea tunne poistuisi ihan noin vain tai olisi hypännyt tyhjästä. Jotain sellaista merkitystä siihen liittyy, joka ei tunnu olevan hallinnassa, koska tunne on noinkin voimakas, ja koska aikuisjärjelläsi et haluaisi tilanteen olevan näin. Ihminen on järjen ja tunteen muodostama monimutkainen kokonaisuus.
      Uskon, että asian tutkiminen voi johtaa siihen, että voit elää asian kanssa ja olla aidosti lapselle läsnä. Ellet, sinun raskas tehtäväsi on miettiä, miten kannattaa edetä ja jatkaa. Toinen ei voi sitä puolestasi prosessoida. On myös tärkeää lapsen kannalta, että aikuinen kannattelee omia tunteitaan eikä hän joudu aiheetta kokemaan jotain, josta ei ole vastuussa

      Viisautta ja voimia toivottaen

      Merja, diakoni

    • kaksituhattaseitsemäntoi

      Kyllä sivusta seuranneena kauhulla odotan miten pienten lasten tulevaisuudessa käy kun äiti saa lapsia aikaiseksi mutta mitään muuta ei,Lapsia tyrkytetään paikasta toiseen että äiti pääsisi bailaamaan ja löytäisi uuden "isä"ehdokkaan taas tulevalle lapselleen,abortteja useita ja lapsilla eri isät.Lasten omahoito ei kiinnosta mikä neuvoksi että viattomia lapsia tekevät saisi kantamaan vastuun näistä lapsista,huostaanottoko?

    • hhhhhhhhhhhhhhhk

      Sä olet kaikki mitä sillä lapsella tässä maailmassa on. Älä taannu tätä lasta lapsellisemmaksi.

    • ertyuiytr

      odottele kunnes lapsi täyttää 9v sillä välin käänny muslimiksi ja voila sinulla on uskonnon varjolla lupa porata sitä perseeseen

    • ihanaakuneinäyheitä

      Meistäkin on kiva kun mieheni lapset ovat poissa meidän silmistä ja kodistamme. Mies on selvästi surullinen ja vihainen kun koko ajan ne häärii ja kiljuu tuossa ja minä kärsin siitä. On kiva kun ovat kipeinä ja äiti soittaa että lapset eivät tule, onnemme on silloin ylimillään. Vielä kun saisimme elarit pois niin olisi rahaakin, nyt kärsimme että ruoka on huonoa. Kaikki vaan ezän ja lasten takia, et joudumme pihistämään ruokaa ja nuukailemaan ja kräsimään kakaroista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe