Totuus on Jumalan sanassa, ei ihmisessä

KokoRaamattuontotta

Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

84

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sovitettu

      Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

      • eppäilen

        Isis uskovaisten jumala käskee tappamaan kaikki vääräuskovaiset. Kumpiko jumala vie voiton . Reilumpaa olisi jos maailman kaikki jumalat selvittäisivät välinsä keskenään, kuka on vahvin.


    • JokainenSana

      Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.

    • Verenturvissa

      jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

    • Verenkautta

      ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

    • Eiyksikäänjoudu

      Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

    • Eiyksikäänjoudu

      Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

    • Eiyksikäänjoudu

      Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

    • Ainauskollinen

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

    • Jumalaonlaupias

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

    • Jobkäsitti

      niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'

    • Armoriittää

      Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

    • Armoriittää

      Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.

    • Armoriittää

      Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?

    • Hänpelasti

      hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

    • alfa123om22

      Kyllä totuus on enemmän ihmisessä, vaikka tietoa hänellä on vähemmän kuin Jumalalla. Kun lapsi kasvaa ja kehittyy hän koko ajan omaksuu totuutta ympäristöään koskien. Hän näkee esimerkiksi, että naapurin pojat ovat aivan paskoja.

      Mutta Jumala, joka armahtaa ja sovittaa pahat itsensä kanssa; niin jopa itsensä saatanan alkaa väittää, että naapurin pojissa ei ole vikaa. Silloin Jumala valehtelee ja eksyy totuuden tieltä. Olen omassa elämässäni usein kokenut, että armahtavaisuutensa takia Jumala on usein eksynyt totuudesta ja oikeudesta.

      Ihminen on totuudellisempi kuin kukaan. Hänellä on puhtain totuus.

      • Hänarmahtaa

        Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


      • Armonvarassa

        Jaakob vastasi: "Ei niin; jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ota minulta vastaan lahjani; sillä olenhan saanut nähdä sinun kasvosi, niinkuin nähdään Jumalan kasvot, ja sinä olet ottanut minut suosiollisesti vastaan.


    • Hänarmahtaa

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

    • Hänarmahtaa

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

    • Hänarmahtaa

      ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

    • Jeesusarmahtaa

      Katso, sinun palvelias on löytänyt armon sinun edessäs, sinä olet tehnyt sinun laupeutes suureksi, jonkas minulle osotit, pelastaakses minun sieluani: en taida minä pelastaa minuani vuorella, ettei minulle jotakuta pahaa tapahtuisi, ja kuolisin.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä niin korkia kuin taivas on maasta, antaa hän armonsa lisääntyä niille, jotka häntä pelkäävät.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta sinä, Herra, Herra, auta minua nimesi tähden, sillä sinun armosi on hyvä, pelasta minut.

      • Ei.tule.mitään

        Taasko sinä olet saattanut itsesi vaikeuksiin? Herroilla on herrain kiireet, ei ne jouda sinua vakituistaan pelastamaan.


    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hänen armonsa meitä kohtaan on voimallinen, ja Herran uskollisuus pysyy iankaikkisesti. Halleluja!

    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armoasi, sillä sinuun minä turvaan. Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.

    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armojas, sillä sinuun minä toivon: ilmoita minulle tie, jota minä käyn; sillä minä ylennän sieluni sinun tykös.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

    • alfa123om22

      Kyllä totuus on ihmisessä. Hänessä on SIEMEN, joka ei tarvitse mitään opetusta, vaan tietää sen mikä on totta ja mikä ei. Ja voitko sinä tunnustaa sen totuuden, että ateistit ovat lähempänä rehellisiä ja totuudellisia verrattuna sinuun ja kristityihin.

      Ateisteilla on nuo vanhurskauden eli oikeamielisyyden oikeudet ja heillä ne myös pysyvät. He ovat usein oikeamielisempiä kuin mitä kristityt ja muut uskovaiset ovat. Koraanin mukaan jopa islam on peloissaan sosialistien takia. Vaikka islam voittaa kristityt mennen tullen niin sosialismi saattaa olla lähtöisin Karitsasta. Ja sosialismia islam ei kuvittele edes voittavansa.

      Karitsa on toinen Jumalan sanan sarvista, mutta tuo toinen Karitsan rinnalla oleva sarvi on meiltä salattu ja tuntematon. Ja itse Jumalan sanaa ja Karitsaa vastaan tulee taistelemaan maapallon jokainen sotilasvalan vannonut sotilas. Niin myös te mikäli olette vannoneet sotilasvalan.

      • Jeesusarmahtaa

        Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.


    • Jeesusarmahtaa

      Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä laki on Moseksen kautta annettu: armo ja totuus on Jesuksen Kristuksen kautta tullut.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

    • Jeesusarmahtaa

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

    • Johanneksenveli

      Kun lähestyi aika, jolloin Israelin oli kuoltava, kutsui hän poikansa Joosefin ja sanoi hänelle: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin pane nyt kätesi minun kupeeni alle ja osoita minulle laupeus ja uskollisuus: älä hautaa minua Egyptiin,

    • peräkamarin-poika

      Rakastakaa toisianne niinkuin Jeesus on teitä rakastanut.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

    • Sylkykuppi

      Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.

    • Myös se kohta missä Aatamin ja Eevan lapset harrastivat seksiä keskenään on siis ihan totta. Ja sama Nooan lapsien kanssa.

      • Käsitä.edes.jotain

        Siihen aikaan siinä ei ollut mitään ihmettelemistä.


      • Käsitä.edes.jotain kirjoitti:

        Siihen aikaan siinä ei ollut mitään ihmettelemistä.

        Niin silloin kun niitä raamatun satuja ollaan kirjoitettu. Nykyään ihmiset ovat sen verran järkeviä etteivät usko moiseen. Tai siis suurin osa on.


    • Jeesusarmahtaa

      Hän on kallio, hänen työnsä ovat laittamattomat, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikiat; vakaa on Jumala, ilman kaikkea vääryyttä, hän on vanhurskas ja oikia.

    • Jeesusarmahtaa

      Paitsi Kalebia Jephunnen poikaa, hän näkee sen, hänelle minä annan sen maan, jonka päälle hän astunut on, ja myös hänen lapsillensa, että hän uskollisesti seurasi Herraa.

    • Jeesusarmahtaa

      Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Jumalan vahva perustus kuitenkin pysyy, joka tällä kiinnitetty on: Herra tuntee omansa: ja lakatkaan jokainen vääryydestä, joka Kristuksen nimeä mainitsee.

      • Aamenaamenaamen

        Aamen!!!


    • alfa123om22

      "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."

      Tämä on sepitetty säe kuvaamaan sitä toivoa, että juutalaisten sanassa esiintyvät väitteet olisivat ikuisesti voimassa. Että Aabraham omistaisi koko maailman ja Daavid olisi kuningas iankaikkisesti. Kyllä sopii toivoa omalle kohdalleen tuollaista jättipottia, mutta se, että käytetään epärehellisiä keinoja on lähinnä VÄÄRÄÄ PROFETIAA JA BABYLONIN PORTTOUTTA.

    • Jeesusarmahtaa

      Sentähden Herra odottaa, että hän olis teille armoinen, ja sentähden on hän noussut teitä armahtamaan; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaat ovat kaikki, jotka häntä odottavat.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä olet vanhurskas kaikessa, mikä on meitä kohdannut; sillä sinä olet ollut uskollinen teoissasi, mutta me olemme olleet jumalattomat.

    • Jeesusarmahtaa

      Jumalan tie on täydellinen. Herran puheet tulella koetellut: hän on kaikkein kilpi, jotka häneen uskaltavat.

    • Jeesusarmahtaa

      Joka vaivaista sortaa, se herjaa hänen Luojaansa, mutta se häntä kunnioittaa, joka köyhää armahtaa.

    • Jeesusarmahtaa

      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

    • Jeesusarmahtaa

      Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

    • violaluna17

      Joka kiitosta uhraa,se kunnioittaa minua,joka ottaa tiestänsä vaarin,sen minä annan nähdä Jumalan autuuden.

    • violaluna17

      Mutta tämä on iankaikkinen elämä,että he tuntevat sinut,joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet,jonka sinä olet lähettänyt,Jeesuksen Kristuksen.

    • fari.g

      Jeesus ei ole koskaan kirjoittanut yhtään sanaa.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

    • violaluna17

      Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu.

    • violaluna17

      Etsikää Herran kirjasta ja lukekaa,ei yhtäkäään näistä ole puuttuva,ei yksikään toistansa kaipaava,-"sillä minun suuni on niin käskenyt," hänen Henkensä on ne yhteen koonnut.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.

    • Jeesusarmahtaa

      Jumalaan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa, Jumalaan minä turvaan enkä pelkää. Mitä liha minulle tekisi?

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta armossasi sinä johdatit lunastamaasi kansaa, sinä veit sen voimallasi pyhään asuntoosi.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen. Aamen!

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

    • AamenkiitosJeesus

      Joka on vakaa vanhurskaudessa, saa elämän; mutta joka pahaa tavoittaa, saa kuoleman.

      • Päässä.laskien

        Sinä ilmeisesti olet "vakaa vanhurskaudessa". Kai sinunkin pitää silti välillä kuolla, mutenhan sinulle kertyisi kaksi elämää.


    • AamenkiitosJeesus

      Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

    • AamenkiitosJeesus

      Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

    • Jos tuo on Jumalan sanaa, kenelle Hän siinä puhuu?

      • Tämänverrantiedän

        Lainaus ( ei sitaatteja ) on Psalmista 119:160. Kirjoittaja ( ei tietoa kuka ) puhuu Jumalalle.


      • Tämänverrantiedän kirjoitti:

        Lainaus ( ei sitaatteja ) on Psalmista 119:160. Kirjoittaja ( ei tietoa kuka ) puhuu Jumalalle.

        Se ei siis voi olla Jumalan sanaa, sillä itsekseen puhuminen on tuskin Kaikkivaltiaalle sopiva tapa.


    • AamenkiitosJeesus

      Hän antaa heidän olla turvassa, ja heillä on vahva tuki; ja hänen silmänsä valvovat heidän teitänsä.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

    • AamenkiitosJeesus

      Kiitos Jeesus Sanasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe