printteri Ubuntuun

Mak.Rilli

Hakusessa on halpa väriprintteri/skanneri A4 koko Ubuntu 16.04 LTS:n. Mitä suosittelette? Hinta max 100 e, mutta jos saa 50 e toimivan pelin niin parempi.

25

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallista-tulostamista

      Osta skanneri ja tulostin erikseen. Muuten et saa muuta kuin murhetta ja vaivaa.
      Käytettyjä USB-skannereita joissa resoluutio on aivan riittävä saa halvalla.

      Halpaa väritulostamista ei olekaan.

      • kaskfhjja

      • ei_ongelmaa

        Kuka niitä erikseen hankkii, vie tilaakin. Nykyinen on noin 50€ aikanaan maksanut HP-1050, edellinen oli jokin samanhintainen Epsonin malli.


      • samassa-paketissa

        Itse hankin K- Citymarketista ennen joulua ja siinä on tulostin, skanneri, kopiokone. Edullisesti lähti ja vielä WiFi - yhteys. Siis en ostaisi erikseen. Värikasetit saa myös edullisesti.


      • joo-edullista-joo
        ei_ongelmaa kirjoitti:

        Kuka niitä erikseen hankkii, vie tilaakin. Nykyinen on noin 50€ aikanaan maksanut HP-1050, edellinen oli jokin samanhintainen Epsonin malli.

        Pari värikasettia (joilla tulostaa alle 200 s.) maksaa yhtä paljon kuin itse tulostin. Siinä se edullisuus taas nähdään.
        https://www.finink.com/c/17560/hp-deskjet-1050


      • ei_ongelmaa
        joo-edullista-joo kirjoitti:

        Pari värikasettia (joilla tulostaa alle 200 s.) maksaa yhtä paljon kuin itse tulostin. Siinä se edullisuus taas nähdään.
        https://www.finink.com/c/17560/hp-deskjet-1050

        En minä edullisuudesta sanonut sanaakaan. Ei se ainakaan edullisemmaksi asiaa tee että hankkii yhden laitteen sijaan useita.


      • edullista-on
        ei_ongelmaa kirjoitti:

        En minä edullisuudesta sanonut sanaakaan. Ei se ainakaan edullisemmaksi asiaa tee että hankkii yhden laitteen sijaan useita.

        Eikö?
        Minulla on toimiva skanneri, ei maksanut kymppiäkään.
        Mustavalkolaser, sain ilmaiseksi, toimii erinomaisesti, kasetilla tulostaa useamman tuhatta sivua.


      • edullista-on
        ei_ongelmaa kirjoitti:

        En minä edullisuudesta sanonut sanaakaan. Ei se ainakaan edullisemmaksi asiaa tee että hankkii yhden laitteen sijaan useita.

        Eikö?
        Minulla on toimiva skanneri, ei maksanut kymppiäkään.
        Mustavalkolaser, sain ilmaiseksi, toimii erinomaisesti, kasetilla tulostaa useamman tuhatta sivua.


      • kuiva_kallelle
        joo-edullista-joo kirjoitti:

        Pari värikasettia (joilla tulostaa alle 200 s.) maksaa yhtä paljon kuin itse tulostin. Siinä se edullisuus taas nähdään.
        https://www.finink.com/c/17560/hp-deskjet-1050

        Lue tarkemmin. Ne alkuperäiset on vain malliksi laitettu että voit joatin tulostaa, niissä on mustetta runkkauksen verran. Sitten kun ostat lisää, niin niissä on mustetta monen runkkauksen verran.


      • lisää-edullisuutta
        kuiva_kallelle kirjoitti:

        Lue tarkemmin. Ne alkuperäiset on vain malliksi laitettu että voit joatin tulostaa, niissä on mustetta runkkauksen verran. Sitten kun ostat lisää, niin niissä on mustetta monen runkkauksen verran.

        Ai että alkuperäisillä mustesuihkukaseteilla ei tulosta kuin muutaman kymmentä sivua?


    • niin-se-hinta

      Värikasetit tulee maksamaan aika paljon. Kannattee katsoa halvinta mahdollisuuksien mukaan.

    • HP, Samsung, Brother parhaiten tuettuja. Itsellä Epsonin skanneri ja se vaati erillisen ajurin asentamisen.

    • fsfsfdsfdsfds

      Mitään väriprintteriä ei kotiin kannata hommata.
      Alan liikkeessä käy värinä tulostamassa sen mitä tarvitsee.
      Tulee halvemmaksi ja laatukin on parempaa.

    • sffwefwfsadffew

      Epsonit uutena tarjouksena jotain 20-25€ ja ovat skannerilla höystettynä. Kirppikseltä lähes uusia löytynyt 5€, mutta tulostuspää vai mikä se ruikkiva osa onkaan nimeltään, on ollut tukossa ja myyjä hävinnyt ennen valitusta :). Joku jos osaisi kertoa miten liuottaisi ruikkivan osan auki, niin voisin muutaman laittaa ilmaiseksi kiertoon(en täällä kuitenkaan).

      • ei-ikinä-mustesuihkua

        Siinähän se, että mustesuihkuilla pitäisi tulostaa melkein päivittäin etteivät kuivu.
        Aivan päätön hankinta.


      • ei-ole-totta
        ei-ikinä-mustesuihkua kirjoitti:

        Siinähän se, että mustesuihkuilla pitäisi tulostaa melkein päivittäin etteivät kuivu.
        Aivan päätön hankinta.

        Ei pidä paikkaansa, ei tarvi tulostaa jokapävä. Jos musteet kuivuu niin tulostin on paska, hyvällä tulostimella ei tarvii tulostaa jokapäivä ilman että tarvii pelätä musteiden kuivumista.


      • siittiölle_tiedoksi
        ei-ole-totta kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, ei tarvi tulostaa jokapävä. Jos musteet kuivuu niin tulostin on paska, hyvällä tulostimella ei tarvii tulostaa jokapäivä ilman että tarvii pelätä musteiden kuivumista.

        Kannattaa hieman tulostaa viikottain, vaikka pisteen per väri. Saattaa hyvinkin kuukaudessa jähmettyä ja sitten tulostaakin ei mitään.


      • tulostaa_taas

        Riippuu myös musteista: Alkuperäismusteilla värkki, 6kk tulostamattomuuden jälkeen Epsonin durabrite-ultra musteet 1. sivun kohdalla vähän köhivät, mutta toinen sivu oli jo ihan priimaa. Tulostimena sx420w. Nykyään tullut tavaksi tehdä valokuvista kirjoja 1-2 kertaa vuodessa ja tulostaminen vähän jämähtänyt, koska siitä on liikaa vaivaa. Pääsee vähemmällä noissa palveluissa. Toki on kätevää ottaa kopioita itse, kun voi ensin skannata kuvan ja sitten tulostaa sen uudelleen - jäljestä ei pysty sanomaan kumpi on alkuperäinen! Ajuriongelmia oli alussa uudella tulostimella, mutta 1-2 vuoden kuluttua ne olivat ratkenneet ja nykyään asentaa vaan aina sen saman tulostimen ajurit "rutiinilla". Musteet on toki kalliita, mutta toisaalta laitteen arvo ei ole se 40-50 euroa, mikä sillä on marketissa hintana? Pitää varautua siihen, että musteisiin menee vuodessa vähintään yhtä paljon ja suosia maxi-koon musteita.
        Eli käy katsomassa mustehyllyllä ennen ostoa, mitä musteet kustantaa: Itsellä se on 1,5x tulostimen hinta/vuosi.


      • Oldskoolisti

        Kannattaa hankkia kerralla kunnon värilaser,eikä gigantin tai citymarketin leluja.
        Minulla oli konica minolta 2300w,mutta sitten alkoi tulla vikoja,jotka olisi pystynyt
        kyllä itse korjaamaankin.Ilmaiseksi sain noin 5 vuotta sitten eräästä konttorikoneliikkestä hakupalkalla ja uusia muste patruunoita tuli mukaan.
        Tuohon merkkiin mustepatruunat maksaa muuten maltaita.
        Nyt sain 50 eurolla käytetyn hp color laserjet CM1312 MFP monitoimi tulostimen ja siinä oli mukana korvaavat väripatruunat,jotka ei oikein toimineet.Sitten suhteilla sain aidot HP väripatruunat(ilmaiseksi),niin johan alkoi tulla laatutulosteita.
        Yleensä kannattaa sijoittaa ammattilaiskäyttöön oleviin tulostimiin,koska niissä
        laatu on aivan toista kuokkaa,kuin marketeissa myytävissä ruputulostimissa.
        Pidemmällä käytöllä tulee halvemmaksi ylläpitää,jos sattuu olemaan paljon tulostettavaa.


      • jhgjgjjgjhgjghg
        Oldskoolisti kirjoitti:

        Kannattaa hankkia kerralla kunnon värilaser,eikä gigantin tai citymarketin leluja.
        Minulla oli konica minolta 2300w,mutta sitten alkoi tulla vikoja,jotka olisi pystynyt
        kyllä itse korjaamaankin.Ilmaiseksi sain noin 5 vuotta sitten eräästä konttorikoneliikkestä hakupalkalla ja uusia muste patruunoita tuli mukaan.
        Tuohon merkkiin mustepatruunat maksaa muuten maltaita.
        Nyt sain 50 eurolla käytetyn hp color laserjet CM1312 MFP monitoimi tulostimen ja siinä oli mukana korvaavat väripatruunat,jotka ei oikein toimineet.Sitten suhteilla sain aidot HP väripatruunat(ilmaiseksi),niin johan alkoi tulla laatutulosteita.
        Yleensä kannattaa sijoittaa ammattilaiskäyttöön oleviin tulostimiin,koska niissä
        laatu on aivan toista kuokkaa,kuin marketeissa myytävissä ruputulostimissa.
        Pidemmällä käytöllä tulee halvemmaksi ylläpitää,jos sattuu olemaan paljon tulostettavaa.

        Oikeaa meininkiä!


      • 102030405060
        ei-ikinä-mustesuihkua kirjoitti:

        Siinähän se, että mustesuihkuilla pitäisi tulostaa melkein päivittäin etteivät kuivu.
        Aivan päätön hankinta.

        Höpö höpö, ei ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia kuivumisen kanssa.

        Puoli vuotta kestää olla tulostamatta ihan helposti.

        Kai te käytätte jotakin surkeita tarvike musteita että noin kuivuu ?


    • M.S.Redmond

      laser ainoa oikea!
      käytettyjä värilasereita saa 30-100€ toimivia

      • tuhansia-ja-tuhansia

        Ja montako sataa maksaa sitten musteet?


      • Oldskoolisti

        Se riippuu vähän ystäväpiiristä,missä on pyörinyt ja sitten on tullut tutuksi aikojen saatossa.Kieltämättä kallis paukku(jos ei ole suhteita),mutta riittää paljon enempään tulosteluun kuin nyky mustesuihkutulostimilla.Ja laatu on aivan eri luokkaa.Ja vaikka ei olisi tätä ystäväpiiriä,niin siitä huolimatta on parempi vaihtoehto pitemmän päälle.


    • 102030405060

      Ainakin canon on toiminut itsellä hyvin, ja tosiaan ihan 49 € malli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe