Jännä-jennoista tulee Janicoja

seinäruususaara

Kun olin yläasteella, pojat ihailivat ja piirittivät aivan erityisesti kahta tyttöä. Minäkin pidin heitä valtavan kauniina. He seurustelivat jo kolmetoistavuotiaasta, eikä aina pysynyt perässä, kenen kanssa milloinkin. Taisi olla samojakin poikaystäviä. Kukaan ei tietenkään kieltäytynyt, olivathan he täydellisiä. He kumpikin kuuluivat tietysti koulun tupakkarinkiin ja ryyppäsivät viikonloput. Ryyppyreissuista sitten juteltiin viikolla kaikki yksityiskohdat. Entä minä itse? Olin se huomaamaton seinäruusu. Silmälasit, finnejä, liian laiha "lauta", hiljainen hissukka. Neitsyydenkin menetin vasta parikymppisenä poikaystävän kanssa. Toinen kaunottarista tuli raskaaksi jo 15-vuotiaana, mutta teki abortin. Toinen sai ekan lapsensa 18-vuotiaana, kuulin jostain.

Vähän aikaa sitten oli luokkakokous. Nämä nuorena hoikat,mutta muodokkaat kaunottaret, olivat lihoneet tunnistamattomiksi. Äänet olivat käheitä tupakasta ja viinasta. Lapset olivat jo aikuisia, niillä oli useampi isä. Joku miesystävä molemmilla oli. Nimistä päätellen reippaasti vanhempia, jo vaari-iässä. Leukani loksahti, kun heidät tapasin. Ainahan sitä kuvittelee, että ihmiset säilyvät edes jotenkin samannäköisinä. itse en heitä olisi tunnistanut, jos eivät olisi esitelleet.

Minä olen nuoruudessa solmitussa parisuhteessa edelleen, lapset ovat pieniä, paino on noussut pari kiloa sitten nuoruusvuosien, en ole enää "lauta":D Silmälaseja ja finnejä ei enää ole. Ulkonäköäni kehutaan usein, tuntemattomienkin suusta.

Oletteko te tavanneet nuoruuden aikaisia jännä-jennoja tai -jännämakeja? Mitä heistä ajattelitte?

94

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panomies.myöskin

      Ja sitten heräsit!

      • seinäruususaara

        Oikeasti heräsin, kun tajusin, että ihan turhaan olin ollut kateellinen suosiosta .Heillä oli muutama vuosi hauskaa (?), mutta minulla loppupeleissä paljon onnellisempi ja parempi elämä (ainakin omaan makuun, ehkä he viihtyvät omassa elämässään hyvinkin, ainakin pienessä kännissä)


    • myösfinnitön

      aika katkera teksti. itekin oon paisunut nuoruudesta ja ei ole lapsia, abortti kylläkin ja ollut nuoria ja vanhoja miehi ja ääni kheänä tupakasta, mut voi perkele että oon elänyt eik tarvii elää niin että jos joku kehuu mua niin sitten ehkä oon jotain tai jos jotain tapahtuu ni sit ehkä oon jotain vaan mä todella oikeasti olen elänyt kuin viimeistä päivää ja ist tule tekemään hautaan saakka,

      • seinäruususaara

        Olet elänyt, mutta onko se "kuin viimeistä päivää"- eläminen loppujen lopuksi niin palkitsevaa? Mistä mielestäsi olen katkera? Olin yläasteella kateellinen heidän kauneudestaan ja siitä, että kaikki ihailivat heitä, mutta katkera en siitä ole. Varsinkaan nyt, kun näen heidän elämänsä kokonaisuutena. Nyt varmaan moni on kateellinen minun elämästäni (mistä en viitsi tässä yksityiskohtia kertoa), mutta turhaan. Nuorena tosiaan olin täysin huomaamaton. Minunkin elämässäni on tapahtunut ihania asioita, aivan uskomattomia, mutta niihin ei lukeudu lapset eri isien kanssa, miesten vaihto, ryyppääminen ja muut juoksut.


      • too-much-

        Too much blow-ups


      • Lind37

        Oman elämäni rikkaus on 5 lasta 4:lle eri miehelle ja kaikki eri etnistä alkuperää!


      • ajanhaaskausta
        seinäruususaara kirjoitti:

        Olet elänyt, mutta onko se "kuin viimeistä päivää"- eläminen loppujen lopuksi niin palkitsevaa? Mistä mielestäsi olen katkera? Olin yläasteella kateellinen heidän kauneudestaan ja siitä, että kaikki ihailivat heitä, mutta katkera en siitä ole. Varsinkaan nyt, kun näen heidän elämänsä kokonaisuutena. Nyt varmaan moni on kateellinen minun elämästäni (mistä en viitsi tässä yksityiskohtia kertoa), mutta turhaan. Nuorena tosiaan olin täysin huomaamaton. Minunkin elämässäni on tapahtunut ihania asioita, aivan uskomattomia, mutta niihin ei lukeudu lapset eri isien kanssa, miesten vaihto, ryyppääminen ja muut juoksut.

        Sinä olet kadehtinut heitä aikoinaan ja nyt saat kiksejä siitä, että "joku varmasti kadehtii" sinun myöhempää elämääsi? Miksi kenenkään pitäisi tuntea kateutta toisten elämästä?


      • Nnnnaiinen
        ajanhaaskausta kirjoitti:

        Sinä olet kadehtinut heitä aikoinaan ja nyt saat kiksejä siitä, että "joku varmasti kadehtii" sinun myöhempää elämääsi? Miksi kenenkään pitäisi tuntea kateutta toisten elämästä?

        Joo en oo ikinä tajunnu tota et joku nainen on kateellinen toiselle naiselle. Kuka piru sitä vaatii olemaan seinäruusu, senkun hiukset violetiksi ja menox ! Jokainen päättäköön omasta elämästään.


      • luokkakokouksessaolin
        seinäruususaara kirjoitti:

        Olet elänyt, mutta onko se "kuin viimeistä päivää"- eläminen loppujen lopuksi niin palkitsevaa? Mistä mielestäsi olen katkera? Olin yläasteella kateellinen heidän kauneudestaan ja siitä, että kaikki ihailivat heitä, mutta katkera en siitä ole. Varsinkaan nyt, kun näen heidän elämänsä kokonaisuutena. Nyt varmaan moni on kateellinen minun elämästäni (mistä en viitsi tässä yksityiskohtia kertoa), mutta turhaan. Nuorena tosiaan olin täysin huomaamaton. Minunkin elämässäni on tapahtunut ihania asioita, aivan uskomattomia, mutta niihin ei lukeudu lapset eri isien kanssa, miesten vaihto, ryyppääminen ja muut juoksut.

        Kouluaikojen kaunottaret ovat tosiaan rupsahtaneet. Mutta sieltä joukosta on noussut esiin uusia KAUNOTTARIA!


    • 720

      Ja että oikein silmälaseistakin olet päässyt samalla kun finneistä.
      Juust jooo...

      • seinäruususaara

        Laserleikkaus on keksitty. Sitä ennen käytin piilareita. Aika moni teini pääsee finneistä aikuisiällä.


      • 720
        seinäruususaara kirjoitti:

        Laserleikkaus on keksitty. Sitä ennen käytin piilareita. Aika moni teini pääsee finneistä aikuisiällä.

        Ja nyt keski-ikäisenä ulkonäköäsi kehutaan usein tutemattomienkin toimesta. Just joooo....


      • seinäruususaara
        720 kirjoitti:

        Ja nyt keski-ikäisenä ulkonäköäsi kehutaan usein tutemattomienkin toimesta. Just joooo....

        Ei se ole niin harvinaista. Mun naama oli piilossa rillien ja finnien takana nuorena. Tässä lainaan yhtä mut nuorena tuntenutta. Oikeastiko luulet, että nuorena kauniit on ikuisesti kauniita ja nuorena rumat ikuisesti rumia?


      • 720
        seinäruususaara kirjoitti:

        Ei se ole niin harvinaista. Mun naama oli piilossa rillien ja finnien takana nuorena. Tässä lainaan yhtä mut nuorena tuntenutta. Oikeastiko luulet, että nuorena kauniit on ikuisesti kauniita ja nuorena rumat ikuisesti rumia?

        Nuorena rumat kurppaantuvat siinä kuin nuorena kauniitkin.

        Sitäpaitsi: silmälasit eivät rumenna kenenkään ulkonäköä, jos pokat vain on valittu edes yhtään kasvonpiirteisiin sopiviksi.


      • 720
        seinäruususaara kirjoitti:

        Ei se ole niin harvinaista. Mun naama oli piilossa rillien ja finnien takana nuorena. Tässä lainaan yhtä mut nuorena tuntenutta. Oikeastiko luulet, että nuorena kauniit on ikuisesti kauniita ja nuorena rumat ikuisesti rumia?

        Mikä sua muuten esti hankkimasta piilareita jo nuorena?


      • seinäruususaara
        720 kirjoitti:

        Nuorena rumat kurppaantuvat siinä kuin nuorena kauniitkin.

        Sitäpaitsi: silmälasit eivät rumenna kenenkään ulkonäköä, jos pokat vain on valittu edes yhtään kasvonpiirteisiin sopiviksi.

        Hah, sen aikaiset silmälasit rumensivat jokaisen.


      • seinäruususaara
        seinäruususaara kirjoitti:

        Hah, sen aikaiset silmälasit rumensivat jokaisen.

        Miksi utelet, luuletko tunnistavasi minut?


      • 720
        seinäruususaara kirjoitti:

        Hah, sen aikaiset silmälasit rumensivat jokaisen.

        Sun täytyy olla siis noin kuuskymppinen.
        Eikä ne seitkytluvun rillitkään Jokaista rumentanut, jos vain valitsi pokansa oikein. Sitä myöhemmät pokat rumensivat vielä vähemmän.

        Ikäiselläs ei muuten voi olla pieniä lapsia, eikä ikäistäs kehuta enää kauniiksi.


      • 720
        seinäruususaara kirjoitti:

        Miksi utelet, luuletko tunnistavasi minut?

        Epäjohdonmukaisuuksia vain metsästän, kun en usko yhtään tarinaasi.


      • seinäruususaara
        720 kirjoitti:

        Sun täytyy olla siis noin kuuskymppinen.
        Eikä ne seitkytluvun rillitkään Jokaista rumentanut, jos vain valitsi pokansa oikein. Sitä myöhemmät pokat rumensivat vielä vähemmän.

        Ikäiselläs ei muuten voi olla pieniä lapsia, eikä ikäistäs kehuta enää kauniiksi.

        Olen 40 Ja lapset ovat alaikäisiä. Huoh.


      • seinäruususaara
        720 kirjoitti:

        Epäjohdonmukaisuuksia vain metsästän, kun en usko yhtään tarinaasi.

        Ei tarvitse uskoa, jos totuus sattuu.


      • 720
        seinäruususaara kirjoitti:

        Olen 40 Ja lapset ovat alaikäisiä. Huoh.

        Elikkäs: valitsit tahallasi rumat rillit itsellesi.
        Olet nuoruudessa solmitussa parisuhteessa: mies siis rakastui "rumaan minääsi". Se ei kuitenkaan riittänyt sinulle, vaan sinun piti "kaunistua", saadaksesi muiltakin huomiota, kuin omalta mieheltäsi.
        Kurppikääkin piti odottaa, ennen kuin lapsia rupesitte hankkimaan, vaikka se mies oli jo nuoruudesta lähtien.

        Juust jooooo.....

        (Palstatotuuksien mukaan olet muumiokurppa 40 , jota ei yksikään mies voi pitää kauniina, seksikkyydestä puhumattakaan.)


      • seinäruususaara
        720 kirjoitti:

        Elikkäs: valitsit tahallasi rumat rillit itsellesi.
        Olet nuoruudessa solmitussa parisuhteessa: mies siis rakastui "rumaan minääsi". Se ei kuitenkaan riittänyt sinulle, vaan sinun piti "kaunistua", saadaksesi muiltakin huomiota, kuin omalta mieheltäsi.
        Kurppikääkin piti odottaa, ennen kuin lapsia rupesitte hankkimaan, vaikka se mies oli jo nuoruudesta lähtien.

        Juust jooooo.....

        (Palstatotuuksien mukaan olet muumiokurppa 40 , jota ei yksikään mies voi pitää kauniina, seksikkyydestä puhumattakaan.)

        Ei 80-luvulla ollut kauniita vaihtoehtoja rilleissä :D
        En parikymppisenä ollut enää ruma, edes omasta mielestäni, mieheni mielestä jos silloin kaunis, etenkin vartalolta. Jos vaihtaa rillit piilareihin/leikkaukseen ja finnit lähtee, omaan tyyliin ja hyvinvointiin panosta, onko se huomionhakua? Ok.
        Mitä pahaa o hommata lapset vasta 30 ikäisenä, kun on saanut taloudellisen tilanteen kuntoon, opiskelut opiskeltua, miehen kanssa yhdessä matkusteltua ympäri maailmaa jne? Meille loistava ratkaisu. Ollaan aina oltu sitä mieltä.


      • lihatipunen
        seinäruususaara kirjoitti:

        Ei 80-luvulla ollut kauniita vaihtoehtoja rilleissä :D
        En parikymppisenä ollut enää ruma, edes omasta mielestäni, mieheni mielestä jos silloin kaunis, etenkin vartalolta. Jos vaihtaa rillit piilareihin/leikkaukseen ja finnit lähtee, omaan tyyliin ja hyvinvointiin panosta, onko se huomionhakua? Ok.
        Mitä pahaa o hommata lapset vasta 30 ikäisenä, kun on saanut taloudellisen tilanteen kuntoon, opiskelut opiskeltua, miehen kanssa yhdessä matkusteltua ympäri maailmaa jne? Meille loistava ratkaisu. Ollaan aina oltu sitä mieltä.

        Meinasin just kirjoittaa samaa, että 80-luvulla ei vaan ollut ketään pukevia rillejä, oli vain rumia ja todella rumia 😂


      • 720
        lihatipunen kirjoitti:

        Meinasin just kirjoittaa samaa, että 80-luvulla ei vaan ollut ketään pukevia rillejä, oli vain rumia ja todella rumia 😂

        Oli kyllä. Teikäläiset vain valitsivat niitä rumia.


      • seinäruususaara
        720 kirjoitti:

        Oli kyllä. Teikäläiset vain valitsivat niitä rumia.

        Ok. Sovitaan että rillini olivat kauniit, mutta se ei ulkonäköäni auttanut. Tai että olin valinnut itse rumat rillit. Mitä se tilannetta muuttaa?


      • Pullonpohjat

        Todellakin silmälasit voi rumentaa ja lapset/nuoret automaattisesti jotenkin tuntuu ajattelevan, että rillipää on out. Mulle ei ainakaan ostettu mitään kalliita kehyksiä, vaan parit halvimmat katsottiin ja niistä piti valita. Lisäksi jos on paksut miinuslinssit kuten minulla, niin ne pienentää silmiä tosi paljon, kyllä silmälasien kanssa näyttää ihan erilaiselta siitäkin syystä.

        Piilarit on myös aika kalliita, itse hankin omat ekat piilarit yläasteen lopussa, kun rupesin tienaamaan jollain lehtien ja mainosten jakamisella. Lisäksi kaikki ei voi käyttää piilolinssejä, vaikka haluaisi.
        Ihme vääntöä jostain rilleistä.


      • Nnnnaiinen
        720 kirjoitti:

        Sun täytyy olla siis noin kuuskymppinen.
        Eikä ne seitkytluvun rillitkään Jokaista rumentanut, jos vain valitsi pokansa oikein. Sitä myöhemmät pokat rumensivat vielä vähemmän.

        Ikäiselläs ei muuten voi olla pieniä lapsia, eikä ikäistäs kehuta enää kauniiksi.

        Taitaa olla sen verran sokea aloittaja ettei näe itseään peilistä :D


      • 720
        Pullonpohjat kirjoitti:

        Todellakin silmälasit voi rumentaa ja lapset/nuoret automaattisesti jotenkin tuntuu ajattelevan, että rillipää on out. Mulle ei ainakaan ostettu mitään kalliita kehyksiä, vaan parit halvimmat katsottiin ja niistä piti valita. Lisäksi jos on paksut miinuslinssit kuten minulla, niin ne pienentää silmiä tosi paljon, kyllä silmälasien kanssa näyttää ihan erilaiselta siitäkin syystä.

        Piilarit on myös aika kalliita, itse hankin omat ekat piilarit yläasteen lopussa, kun rupesin tienaamaan jollain lehtien ja mainosten jakamisella. Lisäksi kaikki ei voi käyttää piilolinssejä, vaikka haluaisi.
        Ihme vääntöä jostain rilleistä.

        Minä olen käyttänyt rillejä 12-vuotiaasta, enkä koskaan ole kokenut minkäänlaista syrjintää niiden takia.
        Pidin lapsellisena ja epäuskottavana aloituksen jenkki-teini-leffoista kopioitua käsitystä rumasta tytöstä: rillit ja finnit.

        Oikeasti ne nimittäin ovat ihmisen kasvonpiirteet, jotka hänestä tekevät joko ruman tai kauniin. Eikä sen oikean rumuuden korjaamiseen auta piilarit, vaan kirurgiset toimenpiteet.


      • rillipäävapaaehtoisesti
        720 kirjoitti:

        Oli kyllä. Teikäläiset vain valitsivat niitä rumia.

        Rillit ei kyllä tee ketään rumaksi! Pitää vaan etsiä itselle sopivat tyylikkäät mallit!


    • Paljon mahdollista että tarinassa on totuutta toinen puoli ja toinen jotain toista.. Itse kiinnitin nyt ensi alkuun taas noihin IkäJuttuihin huomiota ja jotenkin ne ei täsmää tarinaan.. ;P

      Heillä siis lapset (kuinka monta?) jo Aikuisia ja niitä on Useamman miehen kanssa (kuinka monen?) ja MiesYstävät ovat Reippaasti Vaari Iässä.. Mut joo mikäs oli Arvon Ladyjen Ikä tässä Tarinassa?.. Ja kuinka paljon on "Reippaasti"?.. ;P

      Haiskahtaa keksityltä vaikka totuutta tarinassa voisikin olla enemmän tai vähemmän.. ;P

      • seinäruususaara

        En halunnut mennä yksityiskohtiin, etten paljastu. Pari asiaa muutin, sellaisia jolla ei ole merkitystä tämän aloituksen suhteen. Tarina on tosi silti, tänään juuri näin sattumalta toista leidiä.


      • Ehkä.liiottelit
        seinäruususaara kirjoitti:

        En halunnut mennä yksityiskohtiin, etten paljastu. Pari asiaa muutin, sellaisia jolla ei ole merkitystä tämän aloituksen suhteen. Tarina on tosi silti, tänään juuri näin sattumalta toista leidiä.

        Joo no noi vanhat ukot ei kuulosta uskottavilta.


    • Naisasialooser1

      Juuri noinhan se menee, ne yläasteen jännäjennat ovat kauniita muutaman vuoden, sitten heistä tulee lihavia ja rumia yyhooäitejä.

      Jännäjennan kukoistuskausi on vielä normaalia naistakin lyhyempi.

      • 1711

        Ja näiden seinäruususaarojen kauneutta sitten kehutaan, kun he ovat kurppaiässä.


      • menee-näin
        1711 kirjoitti:

        Ja näiden seinäruususaarojen kauneutta sitten kehutaan, kun he ovat kurppaiässä.

        Niiden kauneutta kehutaan, jotka ovat pitäneet huolta itsestään.


      • SuloSuomalainen
        1711 kirjoitti:

        Ja näiden seinäruususaarojen kauneutta sitten kehutaan, kun he ovat kurppaiässä.

        Seinäruususaara puhkeaa naiselliseen loistoonsa siinä normaalissa vaiheessa, kun samaan aikaan jännä-Jenna on jo aloittanut naisellisen alamäkensä. Yleensä nämä vuodet osuvat ikävuosiin noin 20-25.

        Jännä-Jennan eduksi on luettava kuitenkin useat kokemukset ja lapset keenereiden ja karvakäsien kanssa sekä muutaman suomalaisen subutex-sankarin kanssa. Seuraukset ovat kaunista katsottavaa!


    • Nykyisin seinäruusut on ihan samanlaisia miesten panopatjoja kuin jännä-jennatkin. Samanlaisia toimintaa mutta ulkoisesti poikkeavat toisistaan.

      • BANOMIES

        Näin on. Onneksi mulle on ulkonäköä luotu niin saan eukon aina ravintolasta mukaan vaikka paskaa puhun kauneudestanne yms.


    • Yksi jännäjenna luki itsensä juristiksi, jännäjyystäripuolelta löytyy D- ja tavallista inssiä. Apukoululais-jännät on sitten oma lukunsa.

      Hiukan katkeran oloinen alotus. Elämä on muokannut kaikkia ja tulee muokkaamaan. Tuskin heillä niin huonoa elämää on, kun annat ymmärtää. Luultavasti he ovat ihan yhtä tyytyväisiä oloonsa kuin sinäkin, luultavasti vain ilman katkeruutta. Ulkonäkö ei merkitse kaikille kaikkea ja jotkut ovat onnellisia kun saavat elää elämäänsä. Saattaa olla, että he katselivat vähän säälien sinua, kun huomasivat ylimielisyytesi. Että et sitten ole oppinut vieläkään relaamaan... :)

      Sanotaan nyt näin, että en usko aloitusta todeksi, mutta mielenkiintoinen pohja silti.

      • seinäruususaara

        Miksi tätä hoetaan, että aloitus ei olisi totta? Miksi olisin kirjoittanut aloituksen, jos en kokisi näin? Mitä järkeä? Jos olisin ollut itse tavistaina tai jännäjenna seinäruususaaran sijaan, miksi olisin vaivautunut? Tai jos jännäjennoista olisi tullut jotain hienoa, miksi olisin kirjoittanut käänteisen tarinan?

        Ja miksi olisin katkera? Jos joku mahdollisesti voisi olla katkera, niin entinen jännäjenna, mutta tuskin hänkään. Yläasteaika oli vain muutama vuosi elämästä, aikuisuus paljon pidempi jakso. Aloituksessa kerroin havannoistani siksi, kun tapasin nuoruuteni jännäjennan luokkakokouksessa ja äskettäin muuten. Sattui siis olemaan juuri nyt ajatuksissani.


      • 121212121212

        Aloitus voi ollakin keksitty, mutta vihna perä siinä on.

        Nykynaisen ajatusmalli on että "eläminen" = sitä mitä entisaikojen juoppo merimies piti "elämisenä".

        Itsestään ja perheestään huolehtiminen ei ole "elämistä", ei.

        Ja elämähän loppuu kolmekymppisenä. Siksi ei kannata säästellä vaan vetää viinaa, mässyä ja abortteja minkä ehtii.


      • 121212121212 kirjoitti:

        Aloitus voi ollakin keksitty, mutta vihna perä siinä on.

        Nykynaisen ajatusmalli on että "eläminen" = sitä mitä entisaikojen juoppo merimies piti "elämisenä".

        Itsestään ja perheestään huolehtiminen ei ole "elämistä", ei.

        Ja elämähän loppuu kolmekymppisenä. Siksi ei kannata säästellä vaan vetää viinaa, mässyä ja abortteja minkä ehtii.

        Aina vaan jaksan ihmetellä, millaisissa piireissä sinä liikut. Ei mulla ole koskaan ollut tuollaisia tuttavia.


      • seinäruususaara kirjoitti:

        Miksi tätä hoetaan, että aloitus ei olisi totta? Miksi olisin kirjoittanut aloituksen, jos en kokisi näin? Mitä järkeä? Jos olisin ollut itse tavistaina tai jännäjenna seinäruususaaran sijaan, miksi olisin vaivautunut? Tai jos jännäjennoista olisi tullut jotain hienoa, miksi olisin kirjoittanut käänteisen tarinan?

        Ja miksi olisin katkera? Jos joku mahdollisesti voisi olla katkera, niin entinen jännäjenna, mutta tuskin hänkään. Yläasteaika oli vain muutama vuosi elämästä, aikuisuus paljon pidempi jakso. Aloituksessa kerroin havannoistani siksi, kun tapasin nuoruuteni jännäjennan luokkakokouksessa ja äskettäin muuten. Sattui siis olemaan juuri nyt ajatuksissani.

        Turhan pinnalliset arvot sulla kuitenkin, kun noin ulkonäköpainotteisesti ihmisiä arvostelet. Se sun täydellinen elämäsi on ollut varmasti juuri sun persoonallesi oikein hyvä. Ja niiden nykyisten rupsahtaneiden tupakan hajuisten viskibassojen elämä on ollut varmasti juuri heidän persoonilleen täydellistä, valintoineen ja lopputuloksineen.

        Siis sun elämäsi ei ole sen hienompaa tai parempaa kuin heidänkään. Paitsi ehkä sinun arvoisi mukaan. Mua ehkä vähän kiinnostaa, miksi koet olevasi heitä niin paljon parempi (tai huonompi?), että pitää tuollainen toisia halveksiva ja itseä kehuva aloitus tehdä.


      • seinäruususaara
        LinerT.2 kirjoitti:

        Turhan pinnalliset arvot sulla kuitenkin, kun noin ulkonäköpainotteisesti ihmisiä arvostelet. Se sun täydellinen elämäsi on ollut varmasti juuri sun persoonallesi oikein hyvä. Ja niiden nykyisten rupsahtaneiden tupakan hajuisten viskibassojen elämä on ollut varmasti juuri heidän persoonilleen täydellistä, valintoineen ja lopputuloksineen.

        Siis sun elämäsi ei ole sen hienompaa tai parempaa kuin heidänkään. Paitsi ehkä sinun arvoisi mukaan. Mua ehkä vähän kiinnostaa, miksi koet olevasi heitä niin paljon parempi (tai huonompi?), että pitää tuollainen toisia halveksiva ja itseä kehuva aloitus tehdä.

        Kerroin aloituksessa havainnosta, minkä tein luokkakokouksessa. Mitä sen minun arvoistani kertoo? Kyse oli vain kaikkien huomaamasta räikeästä muutoksesta, mikä yllätti minutkin. En ollut tullut aikaisemmin ajatelleeksi, että itse olisin hyvin säilynyt ja nämä nuorena suositut ja muiden yläpuolella olevat olisivat noin rajusti muuttuneet. Kyllä hekin taisivat yllättyä, koska mittailivat minua päästä varpaisiin. Oletusarvona varmaan oli, että koska he ovat reippaasti muuttuneet, niin "seinäruususaara" vasta nykyään rupsahtanut olisikin, suorastaan hirviö.

        Sanoin jo yllä, että uskon, että ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä, kuten itsekin. Saa kai havaintoja kuitenkin tehdä, ja pohdiskella, mistä rajut muutokset voisivat johtua? Tämä aloitus koski nyt ulkonäköä, olen huomannut että tällä palstalla käsitellään tällaisia pintajuttuja.


      • Yxnaine
        121212121212 kirjoitti:

        Aloitus voi ollakin keksitty, mutta vihna perä siinä on.

        Nykynaisen ajatusmalli on että "eläminen" = sitä mitä entisaikojen juoppo merimies piti "elämisenä".

        Itsestään ja perheestään huolehtiminen ei ole "elämistä", ei.

        Ja elämähän loppuu kolmekymppisenä. Siksi ei kannata säästellä vaan vetää viinaa, mässyä ja abortteja minkä ehtii.

        Sitähän te porukalla tällä palstalla yritätte vakuuttaa, että naisten elämä loppuu kolmeenkymppiin.
        Ihmekös se jos jotkut ottavat teidän vakuuttelunne todesta, ja toimivat sen mukaan.


      • Jxuxucuc
        seinäruususaara kirjoitti:

        Kerroin aloituksessa havainnosta, minkä tein luokkakokouksessa. Mitä sen minun arvoistani kertoo? Kyse oli vain kaikkien huomaamasta räikeästä muutoksesta, mikä yllätti minutkin. En ollut tullut aikaisemmin ajatelleeksi, että itse olisin hyvin säilynyt ja nämä nuorena suositut ja muiden yläpuolella olevat olisivat noin rajusti muuttuneet. Kyllä hekin taisivat yllättyä, koska mittailivat minua päästä varpaisiin. Oletusarvona varmaan oli, että koska he ovat reippaasti muuttuneet, niin "seinäruususaara" vasta nykyään rupsahtanut olisikin, suorastaan hirviö.

        Sanoin jo yllä, että uskon, että ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä, kuten itsekin. Saa kai havaintoja kuitenkin tehdä, ja pohdiskella, mistä rajut muutokset voisivat johtua? Tämä aloitus koski nyt ulkonäköä, olen huomannut että tällä palstalla käsitellään tällaisia pintajuttuja.

        Aloitus kertoo arvoistasi sen että keskityt vain ulkonäköön, olet pinnallinen.
        Mahdatkohan edes tuntea näitä jännäjennoja niin hyvin että tietäisit onko heidän elämänsä ollut onnellista vai onnetonta?


      • Yxnaine
        seinäruususaara kirjoitti:

        Kerroin aloituksessa havainnosta, minkä tein luokkakokouksessa. Mitä sen minun arvoistani kertoo? Kyse oli vain kaikkien huomaamasta räikeästä muutoksesta, mikä yllätti minutkin. En ollut tullut aikaisemmin ajatelleeksi, että itse olisin hyvin säilynyt ja nämä nuorena suositut ja muiden yläpuolella olevat olisivat noin rajusti muuttuneet. Kyllä hekin taisivat yllättyä, koska mittailivat minua päästä varpaisiin. Oletusarvona varmaan oli, että koska he ovat reippaasti muuttuneet, niin "seinäruususaara" vasta nykyään rupsahtanut olisikin, suorastaan hirviö.

        Sanoin jo yllä, että uskon, että ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä, kuten itsekin. Saa kai havaintoja kuitenkin tehdä, ja pohdiskella, mistä rajut muutokset voisivat johtua? Tämä aloitus koski nyt ulkonäköä, olen huomannut että tällä palstalla käsitellään tällaisia pintajuttuja.

        Hyvin paljon aloituksesi sinun arvoistasi kertoo: ulkonäkö on kaikki kaikessa. Turha yrittää esittää muuta, kun aloituksessasi paljastit itsesi.

        Oletko muuten silarit käynyt laitattamassa, kun et enää ole lauta?
        Toinen vaihtoehto tietysti on se, että kehityit huomattavasti keskimääräistä hitaammin, ja olit koko yläaste-ajan samalla kehitystasolla 5-6 luokkalaisten kanssa.


      • seinäruususaara kirjoitti:

        Kerroin aloituksessa havainnosta, minkä tein luokkakokouksessa. Mitä sen minun arvoistani kertoo? Kyse oli vain kaikkien huomaamasta räikeästä muutoksesta, mikä yllätti minutkin. En ollut tullut aikaisemmin ajatelleeksi, että itse olisin hyvin säilynyt ja nämä nuorena suositut ja muiden yläpuolella olevat olisivat noin rajusti muuttuneet. Kyllä hekin taisivat yllättyä, koska mittailivat minua päästä varpaisiin. Oletusarvona varmaan oli, että koska he ovat reippaasti muuttuneet, niin "seinäruususaara" vasta nykyään rupsahtanut olisikin, suorastaan hirviö.

        Sanoin jo yllä, että uskon, että ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä, kuten itsekin. Saa kai havaintoja kuitenkin tehdä, ja pohdiskella, mistä rajut muutokset voisivat johtua? Tämä aloitus koski nyt ulkonäköä, olen huomannut että tällä palstalla käsitellään tällaisia pintajuttuja.

        Minun mielestäni tuo aloituksesi kertoi sinusta aika paljon enemmän kuin väheksymistäsi ihmisistä.


      • seinäruususaara
        LinerT.2 kirjoitti:

        Minun mielestäni tuo aloituksesi kertoi sinusta aika paljon enemmän kuin väheksymistäsi ihmisistä.

        Missä kohtaa olen väheksynyt ketään? Tein havainnon luokkakokouksessa ja ajattelin jakaa sen täällä, koska saattaa olla, että se rohkaisee muita seinäruusuja jatkamaan valitsemallaan tiellä. Elämä ei lopu kolmekymppisenä, joten mikään kiire ei ole ryypätä ja rällätä, elää kuin viimeistä päivää. Jotkut kukoistavat myöhemmin kuin toiset. Yläasteella saadut roolit eivät ole lukkoonlyötyjä.


      • seinäruususaara
        Yxnaine kirjoitti:

        Hyvin paljon aloituksesi sinun arvoistasi kertoo: ulkonäkö on kaikki kaikessa. Turha yrittää esittää muuta, kun aloituksessasi paljastit itsesi.

        Oletko muuten silarit käynyt laitattamassa, kun et enää ole lauta?
        Toinen vaihtoehto tietysti on se, että kehityit huomattavasti keskimääräistä hitaammin, ja olit koko yläaste-ajan samalla kehitystasolla 5-6 luokkalaisten kanssa.

        Ulkonäkö elämässäni on hyvin toissijainen asia. Päätin tehdä aloituksen vain, koska luokkakokouksessa aloin pohtia asiaa.

        Olin yläaste-iässä ylilaiha, parikymppisenä lihoin muutaman kilon ja sain muotoja. Aika monella laiheliinille käy näin. Monia tyttöjä nimiteltiin ainakin silloin yläasteella laudoiksi. Edelleenkin olen hoikka, mikä on lähinnä perinnöllistä sekä suht terveellisten elämäntapojen ansiota, luulisin.


      • seinäruususaara kirjoitti:

        Missä kohtaa olen väheksynyt ketään? Tein havainnon luokkakokouksessa ja ajattelin jakaa sen täällä, koska saattaa olla, että se rohkaisee muita seinäruusuja jatkamaan valitsemallaan tiellä. Elämä ei lopu kolmekymppisenä, joten mikään kiire ei ole ryypätä ja rällätä, elää kuin viimeistä päivää. Jotkut kukoistavat myöhemmin kuin toiset. Yläasteella saadut roolit eivät ole lukkoonlyötyjä.

        Kyllä se seinäruusunkin elämä voi loppua vaikka jo alle kolmekymppisenä. Ei sitä kukaan tiedä. Jokainen eläkööt sellaista elämää kuin haluaa.


      • seinäruususaara
        LinerT.2 kirjoitti:

        Kyllä se seinäruusunkin elämä voi loppua vaikka jo alle kolmekymppisenä. Ei sitä kukaan tiedä. Jokainen eläkööt sellaista elämää kuin haluaa.

        "Jokainen eläkööt sellaista elämää kuin haluaa." Enhän ole muuta sanonutkaan.


      • seinäruususaara kirjoitti:

        "Jokainen eläkööt sellaista elämää kuin haluaa." Enhän ole muuta sanonutkaan.

        Paheksut toisten elämää ja ulkonäköä. Mutta kai se sitten on sun elämääsi. Näin näissä jutuissa aina käy, "en suvaitse suvaitsemattomia" ;)


      • seinäruususaara
        LinerT.2 kirjoitti:

        Paheksut toisten elämää ja ulkonäköä. Mutta kai se sitten on sun elämääsi. Näin näissä jutuissa aina käy, "en suvaitse suvaitsemattomia" ;)

        Näytäpä kohta, jossa paheksun heitä :) Kerroin vain havannon, että joskus roolit kääntyvät. Minusta se on ihan hyvä asia. Kaikilla on toivottavasti jossain vaiheessa se "paras vaihe", oli sitten kyse työstä, terveydestä, ulkonäöstä, urheilusaavutuksista, perhe-elämästä,parisuhdeasioista jne.


      • seinäruususaara kirjoitti:

        Näytäpä kohta, jossa paheksun heitä :) Kerroin vain havannon, että joskus roolit kääntyvät. Minusta se on ihan hyvä asia. Kaikilla on toivottavasti jossain vaiheessa se "paras vaihe", oli sitten kyse työstä, terveydestä, ulkonäöstä, urheilusaavutuksista, perhe-elämästä,parisuhdeasioista jne.

        En viitsi kopioida sun kirjoitustasi. Ja taidat tosiaan olla röllerö kun olet muka noin sokea omalle provoavalle tekstillesi ;)


      • Nnnnnnnainennnnnnn
        seinäruususaara kirjoitti:

        Näytäpä kohta, jossa paheksun heitä :) Kerroin vain havannon, että joskus roolit kääntyvät. Minusta se on ihan hyvä asia. Kaikilla on toivottavasti jossain vaiheessa se "paras vaihe", oli sitten kyse työstä, terveydestä, ulkonäöstä, urheilusaavutuksista, perhe-elämästä,parisuhdeasioista jne.

        Eikö nyt hitto vie olisi toivottavaa että se "paras vaihe" kestää läpi elämän? En yhtään pääse kiinni ajatuksiisi. Minä olen tyytyväinen itseeni oli ikä 16v 25v tai 35v. En usko että terveen itsetunnon omaavilla on mitään "parasta vaihetta" vaan se vaihe kestää läpi elämän kun hyväksyy itsensä sellaisenaan ja näkee itsensä täydellisenä luomuksena ja vähät välittää mitä ulkopuoliset ajattelee.


      • seinäruususaara
        LinerT.2 kirjoitti:

        En viitsi kopioida sun kirjoitustasi. Ja taidat tosiaan olla röllerö kun olet muka noin sokea omalle provoavalle tekstillesi ;)

        Trollipa tietysti tai keksitty tarina. Mutta miksi ihmeessä olisi? Itse asiassa kohdistin aloitukseni juurikin muille entisille seinäruusuille, rohkaisuksi, tsemppaukseksi. En tullut ajatelleeksi, että täälläkin voi olla entisiä jännäjennoja (en väitä että sinä olet) jotka voisivat tekstistä mahdollisesti jotenkin provosoitua.


      • seinäruususaara
        Nnnnnnnainennnnnnn kirjoitti:

        Eikö nyt hitto vie olisi toivottavaa että se "paras vaihe" kestää läpi elämän? En yhtään pääse kiinni ajatuksiisi. Minä olen tyytyväinen itseeni oli ikä 16v 25v tai 35v. En usko että terveen itsetunnon omaavilla on mitään "parasta vaihetta" vaan se vaihe kestää läpi elämän kun hyväksyy itsensä sellaisenaan ja näkee itsensä täydellisenä luomuksena ja vähät välittää mitä ulkopuoliset ajattelee.

        Ihannetilanne tietysti, jos koko ajan on paras vaihe :)Vaan mistä sen edes erottaa, jos koko elämä on yhtä ruusuilla tanssimista? :)


      • Nnnnnnnainennnnnnn kirjoitti:

        Eikö nyt hitto vie olisi toivottavaa että se "paras vaihe" kestää läpi elämän? En yhtään pääse kiinni ajatuksiisi. Minä olen tyytyväinen itseeni oli ikä 16v 25v tai 35v. En usko että terveen itsetunnon omaavilla on mitään "parasta vaihetta" vaan se vaihe kestää läpi elämän kun hyväksyy itsensä sellaisenaan ja näkee itsensä täydellisenä luomuksena ja vähät välittää mitä ulkopuoliset ajattelee.

        Tää on niin totta. Arvot muuttuu elämän varrella, samoin tekemiset ja olemiset. Se mikä on ollut tärkeää joskus väistyy, tulee muuta tilalle. Voin vain kompata, "paras" vaihe on just nyt.


    • lähekköbaariin

      Saara ei ole saanut kuin yhtä pientä kikkeliä buhahaha. Nyt äkkiä baariin hakemaan jännäJormaa ja saat elämäsi kyydit.

      • 514

        Mutta hänhän saa tyydytystä egolleen, kun 40plussana tuntemattomat kehuvat hänen kauneuttaan. :D


      • seinäruususaara
        514 kirjoitti:

        Mutta hänhän saa tyydytystä egolleen, kun 40plussana tuntemattomat kehuvat hänen kauneuttaan. :D

        Totta kai, kuka ei saisi kehuista mielihyvää.


      • Nnnnnnnainennnnnnn
        seinäruususaara kirjoitti:

        Totta kai, kuka ei saisi kehuista mielihyvää.

        Kun niitä on vuosia kuullu niin toivois et loppuis jo.


    • epäilyttävää

      Jos aloittaja olisi todella onnellisessa parisuhteessa ja kaunis, hän ei edes muistaisi kouluaikojen luokkakavereitaan. Itse olin aikoinani samanlainen seinäruusu hammasrautoineni ja silmälaseineni sekä nörttiharrastuksineni. Sitten muutuin rumasta ankanpoikasesta joutseneksi ja avioiduin sekä sain lapsia. Olen onnellinen, enkä muistele kouluaikoja ikinä, kaikkein vähiten noin katkerasti kuin aloittaja. Voi tosin johtua siitä, että minua ei kouluaikanakaan kiinnostanut mitä nämä suositut tekevät. Heidän juttunsa tai tekemisesnä eivät olleet minusta kadehtimisen arvoisia, en enää muista heidän nimiään tai kasvojaankaan enkä ole vaivautunut luokkakokoukseen kyttäämään mitä heistä tuli.

      • mikälogiikka

        Miten kauneus ja onnellisuus vaikuttaa muistiin? Ovathan monet julkkiksetkin olleet koulukiusattuja, hekin muistavat kiusaajat.


      • Keksikääparempaa
        mikälogiikka kirjoitti:

        Miten kauneus ja onnellisuus vaikuttaa muistiin? Ovathan monet julkkiksetkin olleet koulukiusattuja, hekin muistavat kiusaajat.

        Ai nyt saarasta tuli jo koulukiusattu


      • seinäruususaara
        Keksikääparempaa kirjoitti:

        Ai nyt saarasta tuli jo koulukiusattu

        En ollut varsinaisesti koulukiusattu,vaikka minua laudaksi nimiteltiinkin. Mutta tosiaan olen samaa mieltä mikälogiikka:n kanssa, miksi en muistaisi, että olin seinäruusu ja toiset taas suosittuja. Ei muistissani mitään vikaa ole, tuskin näillä jännäjennoillakaan.

        Miksi kirjoittamaani pitää kyseenlaistaa, mikä siinä niin epäuskottavaa on? Aina on ollut seinäruusuja ja aina ollut "jännäjennoja".


    • mies_86__

      Muistan pari jännäjennaa yläasteelta samalta luokalta. Viina, tupakka ja seurustelu tulivat ajankohtaisiksi seiskaluokalla. Esitettiin kovaa ja ja kiroiltiin opettajille. Kai ne onnistui pitämään keskiarvon jossain seiskan ympärillä. Yksi joutui jossain vaiheessa pahasti hakatuksi toisten jennojen toimesta ja toinen meni kymppiluokalle. Molemmat olivat kuitenkin aina mukavia itsäni kohtaan, toivottavasti heille kuuluu nykyään hyvää.

      Oma ihastukseni oli melko suosittu henkilö noihin aikoihin mutta ei kuitenkaan mikään varsinainen jännäjenna. Jossain vaiheessa hän kiusasi minua muiden kanssa, mutta pyysi myöhemmin anteeksi. Tähän päivään asti minun on vaikea sanoa mitä ajattelen hänestä...

    • Yxuxuxuxuj

      Jos on kauniit kasvonpiirteet, ne säilyy kyllä hautaan asti.
      Lihomiseen ja päihteiden käyttöön voi eksyä enemmän ja vähemmän jännät.

      • seinäruususaara

        Noh, näin minulle on sanottu,että olin oikeasti nätti, vaikkei sitä silloin havainnut. Ainakaan itse. Kasvonpiirteet olivat piilossa rumien jättirillien takana ja finnitkään eivät auttaneet asiaa.
        Jännäjennoilla lihominen ja turvotus oli kyllä muuttanut aika paljon piirteitä. Isot silmät näyttivät pieniltä, posket roikkuivat. Meikillä oli kyllä yritetty korjata asiaa, ehkä vähän liikaakin.


    • eloonmitaon

      Selvästi aloitus halutaan ymmärtää aivan väärin ja tehdään siitä "seinäruususta" pinnallinen pahis, jos inhimillisesti pääsee tuntemaan hieman vahingoniloa ja ei varmaan aiemmin ajatellut ns.osien kääntyvän. Koska suurin osa niputtaa ihmiset aina ja se entinen "jännäjenna" on aina se parempi tyyppi.. Jos näin oli lähtökohdat.
      Siis alkujaan paremmilla eväillä varustetut kun eivät ikinä ole olleet pinnallisia.. Näin se logiikka menee ja tulee jatkossakin olemaan.

      Ei muakaan hetkauta mitä kellekin kuuluu mutta ne muutamat pahimmat piikit lihassani yläasteaikoina (niin vikani oli hiljaisuus ja lukuinto, en tunkenut niiden seuraan tms mutta sain fyysisestikin kokea turhan paljon "huomiota") ovat tulleet vastaan joskus ja kyllä, olen huono ihminen kun tunsin karman toimineen.
      Sitä voi olla oikein tyytyväinen elämäänsä mutta jotkut asiat ei vain unohdu. Silloin se tuskin ketään haittaa jos mielessään vahingoniloa tai pelkkää ihmetystä tuntee.

      Täällähän suurin osa naisista on selvästi ollut niitä "parempia tyyppejä" onnekseen nuorina selvästi. Hyvä teille ;) Ette ole uudet vaatteet sotkettuina, revittyinä ja naama ruhjeilla joutuneet kotimatkaa kulkemaan.. Yhtenä pikkumuistona vain monista muista.

      En epäile tarinan paikkaansa pitävyyttä lainkaan. Tietty jos nämä ko.henkilöt eivät olleet ilkeitä kiusaajia nii tällöin ehkä vähän ihmettelisin. Eihän se heidän vikansa ollut, että meitä seinäruusunörttejä oli olemassa eikä vanhemmat (varaa olisi ollut) antaneet yhtään parantaa olemustaan ennenkuin itse alkoi tienaamaan.

      Jotkut saa vanhemmiten paremmat ulkoiset puitteet ja toiset ei. Osa on tyytyväisiä ja valinneet tiensä.. Osa taas vain yksinkertaisesti pisti ranttaliksi ja "eli".
      Kukin eläköön tavallaan silti mutta.. Olen silti paha hyvillä mielin kun joskus saatoin nauttiakin entisen kiusaajan epäonnesta. Ei mahda mitään.. :D

      • seinäruususaara

        Mukavaa, että joku ymmärsi pointtini. Kiitos :) Eivät nämä jännäjennat juuri minua erityisesti kiusanneet, olinhan näkymätön, mutta muita kyllä. Kyllä minä tunnen vahingoniloakin, vaikka lähinnä olin yllättynyt. Kiusatut varmaan tunsivat vahingoniloa, heillä näytti elämä olevan myös mukavalla mallilla.


      • koulukiusauseriasia

        "Koska suurin osa niputtaa ihmiset aina ja se entinen "jännäjenna" on aina se parempi tyyppi.. Jos näin oli lähtökohdat. Siis alkujaan paremmilla eväillä varustetut kun eivät ikinä ole olleet pinnallisia.. Näin se logiikka menee ja tulee jatkossakin olemaan."

        Sen mukaan, minkälaisiksi aloituksessa kuvattiin jännäjennat, monen heistä kotitausta on rikkinäinen, ja runsas alkoholinkäyttö ja poikakavereiden jatkuva vaihtuminen mahdollistaa, että kohdalle osuu sairaita raiskaajia ja pahoinpitelijöitä, ehkä pedofiilejäkin. Oletko tosiaan vielä aikuisenakin ajatellut, että nämä teinit olivat parempia ihmisiä ja heillä oli paremmat lähtökohdat elämälle?


    • JJJJJJJJJJJJJJJJJ

      jemina ;);)

    • Elämätapa

      Aloittaja on täysin oikeassa näissä ihmistyypeissä. Ne jotka olivat niitä "kuumimpia" ja jotka kutsuttiin aina bileisiin ovat nyt niitä joiden elämä on täysin pois raiteiltaan. Ja mikä ikävintä, sama kaava toistuu niin peruskoulun suosituimpien kuin jatko-opiskelujen suosituimpienkin kanssa. Kun kaikki pitää kokea nuorena niin vanhempana ei ole mitään koettavaa ja sitten pitää vain yrittää turruttaa mieli viinalla. Varsinkin kun se hehkein vaihe on mennyt ohi ja nuoremmat mallit ovat tulleet markkinoille. Elämä lyö vasten kasvoja kuin märkä rätti eikä sitä pääse pakoon vaikka yrittäisi.

      Itseäni aina kiusattiin ja olin peruskouluajan siinä vaheksytyimmässä joukossa. Aikanaan sitten menin naimisiin ja lapset ovat jo aikuisia. Nyt on enemmän aikaa toisillemme mutta ei se elämä hukkaan ole mennyt. Ja koska osasimme jo aikoinaan lasken tulot ja menot yhdessä ja katsoimme tulevaisuutta samaan suuntaan, ei meillä koskaan ole ollut velkaa. Ei edes silloin kun talo rakennettiin. Ja nytkin talous on kunnossa. Pihalla kolme autoa ja pankkitilillä rahaa vaikka ulkomaille muuttoa varten. Ja vielä on paljon elämässä kokematta.

      Ja kun katsoo todellakin niitä entisiä työkavereita niin sääliksi käy. Roikkuvaa nahkaa ja värjättyjä hiuksia. Ja samat jutut kun kauan aikaa sitten. Silmät sumeina, sammuneina, kerrotaa siitä millaista elämä on ollut. Ja minusta se kuulostaa tyhjältä.

      Elämä on valintoja täynnä. Vai se harmittaa että en kouluaikanani uskaltanut kysyä luokkani silmälasipäältä ja finnikasvolta että ruvettaisiinko viettämään aikaa yhdessä. Elämä osisi voinut olla kukaties vieläkin täydellisempää.

      • Nnnnnnnainennnnnnn

        Voi luoja! Ihan kolme autoakin. :D Toivottavasti oot provo.


      • kukintavallaan

        Minusta olisi pelkästään naurettavaa, jos joku olisi kateellinen omaisuudelleni. Kolme autoa pihalla on sinulle selvästi merkki ulospäin elämässä menestymisestä, "jotain, mitä muut kadehtivat".


      • seinäruususaara
        kukintavallaan kirjoitti:

        Minusta olisi pelkästään naurettavaa, jos joku olisi kateellinen omaisuudelleni. Kolme autoa pihalla on sinulle selvästi merkki ulospäin elämässä menestymisestä, "jotain, mitä muut kadehtivat".

        Kai ihminen saa iloita omista saavutuksistaan. Edes nimettömänä, tällaisella palstalla. Tuo oli sitten ainoa kohta, mihin hyvässä kirjoituksessa kiinnitit huomiota? Varsinainen asia meni kokonaan ohi? Vai oliko muu kiusallisen tarkkanäköistä?


      • Nnnnnnnainennnnnnn
        seinäruususaara kirjoitti:

        Kai ihminen saa iloita omista saavutuksistaan. Edes nimettömänä, tällaisella palstalla. Tuo oli sitten ainoa kohta, mihin hyvässä kirjoituksessa kiinnitit huomiota? Varsinainen asia meni kokonaan ohi? Vai oliko muu kiusallisen tarkkanäköistä?

        Sairasta. Itselläni tämä kohta vesitti kaiken muun mitä tekstissä kirjoitettiin:

        "lasken tulot ja menot yhdessä ja katsoimme tulevaisuutta samaan suuntaan, ei meillä koskaan ole ollut velkaa. Ei edes silloin kun talo rakennettiin. Ja nytkin talous on kunnossa. Pihalla kolme autoa ja pankkitilillä rahaa vaikka ulkomaille muuttoa varten. "

        Tuo kohta sai sen aikaan että ihan sama vaikka teitä olisi kiusattu, olette itseriittoisia ihmisiä joista haluan pysyä kaukana.
        Kun omakotitalonkin rakensitte ilman velkaa niin oletteko syntyneet kultalusikka suussa? Vai ihan lotossa voititte?


      • kukintavallaan
        seinäruususaara kirjoitti:

        Kai ihminen saa iloita omista saavutuksistaan. Edes nimettömänä, tällaisella palstalla. Tuo oli sitten ainoa kohta, mihin hyvässä kirjoituksessa kiinnitit huomiota? Varsinainen asia meni kokonaan ohi? Vai oliko muu kiusallisen tarkkanäköistä?

        Elämästä voi iloita täysin rinnoin myös ilman vertailua ja vahingoniloa, ilman toivomista, että muut ovat kateellisia itselle.


    • Teknotits

      Tässä on kyllä jotain tuttua, sillä lähes kaikki tuntemani rääväsuut ia häiriköt ovat joko mullan alla tai pätkätöissä. Jos edes sielläkään.

      Täsmennän: Lähes kaikki.

      😁

      • Teknojankka

        Porvoossa mä tunsin yhden Janican. Tämä Janica (Jankka) oli kyllä kotoisin purjehdusperheestä ja piti kesäisin vekkihameita ja valkoisia neuleita kauluspaidan päällä. Polvisukat enää puuttui ja rusetti.

        😁


      • Teknoborgå
        Teknojankka kirjoitti:

        Porvoossa mä tunsin yhden Janican. Tämä Janica (Jankka) oli kyllä kotoisin purjehdusperheestä ja piti kesäisin vekkihameita ja valkoisia neuleita kauluspaidan päällä. Polvisukat enää puuttui ja rusetti.

        😁

        Käsittääkseni lähes kaikki porvoolaiset ylemmän keskiluokan tenavat käyttävät huumeita.

        (Reps)

        😁


      • Teknopeti
        Teknoborgå kirjoitti:

        Käsittääkseni lähes kaikki porvoolaiset ylemmän keskiluokan tenavat käyttävät huumeita.

        (Reps)

        😁

        Itse tutustuin Jankkaan mömmöorgioissa, joissa kokkelia nuoltiin milloin mistäkin. Enempää ei sänkyyn olisi voinut käsiä tai jalkoja mahtua.

        Jankka oli perusblondi, mutta tosi ilmeikäs ja iloinen.

        (Hihitystä)

        😁


    • Nnnnnnnainennnnnnn

      Haukutaanko nyt tasapuolisuuden nimissä
      kauniit ja rumat
      Laihat ja lihavat
      Rikkaat ja köyhät
      Päihtyneet ja raittiit
      Nuoret ja vanhat
      Peruskouluikäiset ja nelikymppiset.

    • mies_86__

      Ymmärrän kyllä hyvin pointtisi, aloittaja, onhan se ihan luonnollista että jos aikuisen elämän aloittaa jo yläasteikäisenä niin siinä palaa väistämättä jossain vaiheessa loppuun, ja saattaa muutenkin joutua ongelmiin, eikä se muutenkaan taida olla sen arvoista. Ihmiset kuitenkin käsittääkseni kehittyvät todella vaihtelevasti tuossa iässä, ryhmäpaineet ottavat helposti niskalenkin eikä kaikilla vain riitä älli harkita valintojaan pidemmällä tähtäimellä. Eihän sitä mitä kenelläkin on taustalla. Tuo Janica-vertaus oli ihan hauska, kiva että joku nainenkin tällä palstalla antaa arvoa sille vitsille... tai no, vitsille ja vitsille.

      Enkä siis myöskään usko että olisit halunnut tietoisesti purkaa kateutta tai katkeruutta tuolla avauksella, en mä sellaista kuvaa tuosta tekstistä saanut.

      • seinäruususaara

        Toki tiedän, että jännäjennoilla on voinut olla ikäviä juttuja taustalla (kotiolot huonot tms.), vaikken sellaisesta tiedäkään heidän kohdallaan. Ehkä suosio "huumasi"heidät aikoinaan, kun kukoistuskausi sattui niihin teinivuosiin. Siitä oli sitten helppo jatkaa samalla linjalla.En tiedä, millainen itsestä olisi tullut ilman ns. taisteluita.

        Kyllä on todettava, että janica-hahmo on minusta aika todentuntuinen. Hänen kaltaisiaan tiedän. Eivät kuitenkaan kaikki uusperheessä tai valmistalossa elävät ole janicoita. Ihan niitä Janicoita löytyy kerrostaloistakin tai vaikka kartanoista. Nämä mun tuntemat ovat palstan janicaan verrattuna jo yli-ikäisiä, yli nelikymppisiä,lapset on lentäneet pesästä, kun ne on tehty nuorena.


    • Nnnnnnnainennnnnnn

      Siinä koulussa missä itse olin, niistä kauniimmista ja rohkeimmista tytöistä tuli järjestäen yliopistosta valmistuneita: yksi on tunnettu näyttelijä, yksi eläinlääkäri jne. Alhaisin ammatti on lentoemäntä niillä jotka seurustelivat jo peruskoulussa ja olivat suosittuja poikien keskuudessa ja näpistivät kaupasta ja joivat alkoholia ja polttivat tupakkaa.
      Kyllä nämä vähemmän suositut ovat jääneet toisen asteen tasolle koulutuksessaankin.
      Yksittäisiä jännäjennoja en muista luokaltani...meitä oli siis 25 oppilasta. Sen sijaan näitä poikien suosikkeja, seurustelevia oppilaita oli jotain 6-8 tyttöä ja heillä korkeimmat tutkinnot. Sillon lun itse kävin koulua, ensimmäiset seksisuhteet aloitettiin 6.luokalla. En edes uskalla ajatella miten nykyisin.

      Enkä kuulu siis koulukiusaajiin ja neitsyyskin meni vasta 19v. :)

      • nuorinainen88-

        "Kyllä nämä vähemmän suositut ovat jääneet toisen asteen tasolle koulutuksessaankin."

        Itse olin yläasteella epäsuosittu ja kiusattu (vaikka hoikka olinkin koko teini-iän), mutta silti korkeakoulututkinto löytyy.


      • epäsuosittu-aikoinaan
        nuorinainen88- kirjoitti:

        "Kyllä nämä vähemmän suositut ovat jääneet toisen asteen tasolle koulutuksessaankin."

        Itse olin yläasteella epäsuosittu ja kiusattu (vaikka hoikka olinkin koko teini-iän), mutta silti korkeakoulututkinto löytyy.

        Sama täällä, koulussa olin epäsuosittu ja kiusattu, nykyään korkeakoulututkinto löytyy, jännäjennat menivät yleensä amikseen. Joku jännäjenna meni lukioon, mutta päätyi kaupan kassaksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe