Kipua rinnassa

678

Olen alle 40-v nainen. Tunnen välillä kipua rinnassa, välillä vasemmalla sivulla tissin vieressä ja välillä ylempänä tissin yläpuolella, joskus myös kaulalla. Verenpaine on hyvä. Voiko silti johtua sydämestä? Olen myös tavallista väsyneempi ainakin välillä. Kipu ei tule rasituksesta, vaan saattaa tuntua myös aamulla herätessä. Rasitus ei mielestäni muuta sitä. En ole vielä uskaltanut mennä lääkäriin. Mitä lääkäri tekee minulle? Mitä tämä voi olla?

7

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 678

      Lisään vielä, että elän melko terveellisesti. En tupakoi, syön herkkuja vain joskus ja liikun jonkun verran.

    • dountwori

      Kävin äskettäin lääkärillä, minulla on usein myös mm. samantapaisia tuntemuksia kuin sinulla rintakehässä eri kohdissa. Minulle sanoi lääkäri, että ne eivät juuri koskaan johdu sydämestä. Sydämeni ultrattiin. Siis tehtiin ultraäänitutkimus. Ei mitään vikaa !
      Olenkin arvellut, että olen saattanut vaikka nukkua kyljelläni pitkään huonossa asennossa, siksi rinnasta "pistelee" aamulla, lihakset on jumittuneet "pinkeään" asentoon, joka tuntuu pistelyinä yms.
      Joskus tekee huomaamattaan liikkeitä (riuhtovia, kiertoja, nostoja tms.) jotka tuntuu jälkeenpäin "pistoina" lihaksessa tai luustossakin. Minulla tulee kylkiluut pikkuisen kipeäksi nukuttuani pitkään samassa asennossa ja taas tuntuu "pistoja" ympäri rintakehää. Osteoporoosi taitaa vaivat, luut haurastuneet...
      Samoin joskus on niska jumissa, kun nukkuu "niska vinossa", sitten pään lihakset pistelevät aamulla ja myöhemminkin päivällä ja luulee huolissaan, että verisuoni ratkeaa. Päässäkin on lihaksia, päässäkin voi "pistellä".
      Kirjoitat, että olet tavallista väsyneempi väsyneempi. Onko sinulla huolia, muitakin kuin näitä terveydestä kirjoittamiasi ? Huolet väsyttävät, aiheuttavat huonosti nukkumista ja muutakin.
      Mene ihmeessä lääkäriin, jos arvioit olotilasi niin. Lääkäri kuuntelee ensin sydämesi stetoskoopilla ja jos kuuluu poikkeavaa, voi tehdä vaikka sydänultran, joka on helppo tutkimus: sen kun makaat vaan, rintaasi laitetaan geeliä, jota pitkin lääkäri kuljettaa laitetta iholla sydämen alueella ja näkee monitorista sydämesi.
      Voidaan tehdä myös sydämen TT-kuvaus. Sekin on kivuton ja nopea.
      Kunnallisesti tutkimuksiin kestää päästä. Lähetettä ei hevin saa.
      Yksityisesti pääsee suurissa kaupungeissa vaikka huomenna suurinpiirtein.
      Kävin itse yksityisellä. Ei tarvitse enää olla huolissaan turhista.

    • dountwori

      Terveyskeskuksessa lääkäri voi kuunnella sydäntäsi ja otattaa EKG:n noin alkuun.
      Jo siinä useimmiten ilmenee, ettei huolenaihetta ole.

    • MARSSS

      ULOS JA LENKILLE

    • ferfrfr

      missään nimessä ei minneekkään lenkille ulos. Sulla voi olla vaikka sydäntulehdus flunssan jälkitautina. Myokardiitti, keuhkoembolia,tai mikä tahansa ongelma, sydänpussintulehdus, jne. Mene ekg hen. näkynee siinä.Infarkti myös, angina pectoris.

    • fgvfsdfgvsddfgs

      oireet sopivat angina pectoriskeen ja infarktiin, ment ensialpuun ja sanot että nyt on sydäri käynnisssä- Vaadit kokeet.

    • Närästystävoiolla

      Minulla oli kerran talven aikana paha flunssa ja pitkittynyt poskiontelotulehdus. Sain pari antibioottikuuria. Keväällä oli rintakipua kävellessä, maatessa ja kaulaan sattui ja puristi. Jopa olkapäissä tuntui. En saanut nukuttua, kun makuuasennossa sattui. Joka aamu yhdessä ylämäessä kaulaa puristi, niin että jouduin pysähtymään. Syketreeneissä tuli kurja olo viimeistään puolen tunnin kohdalla ja jouduin hölläämään. Sain jopa nitroreseptin, ei vaikutusta.

      Sitten lopulta keksin itse googlaamalla: paha refluksi (närästys). Ilmeisesti kaasukuplista voi tulla jopa kipuja kaulaan asti ja käsivarsien yläosiin. Sain kuuden viikon antasidikuurin (esomepratsolia) ja ongelmat meni täysin ohi. Lisäksi aikaistin yhtä lääkettä ja kahvia aamulla, jotka molemmat löysää vatsanporttia aamulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe