Virhe korjattiin asiakkaan tappioksi ilman lupaa

nytonheikosti

Nyt on tapahtunut ikävä virhe Kelassa ja siellä ei ymmärretä hallintolain päälle näköjään mitään.

Tämä tietää minulle yli 500 euron tappiota jos päätös pysyy eli laskelma korjataan minun tappiokseni






50 § (11.6.2010/581)

Asiavirheen korjaaminen

Viranomainen voi poistaa virheellisen päätöksensä ja ratkaista asian uudelleen, jos:

1) päätös perustuu selvästi virheelliseen tai puutteelliseen selvitykseen;

2) päätös perustuu ilmeisen väärään lain soveltamiseen;

3) päätöstä tehtäessä on tapahtunut menettelyvirhe; tai

4) asiaan on tullut sellaista uutta selvitystä, joka voi olennaisesti vaikuttaa päätökseen.

Päätös voidaan korjata 1 momentin 1–3 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa asianosaisen eduksi tai vahingoksi. Päätöksen korjaaminen asianosaisen vahingoksi edellyttää, että asianosainen suostuu päätöksen korjaamiseen. Asianosaisen suostumusta ei kuitenkaan tarvita, jos virhe on ilmeinen ja se on aiheutunut asianosaisen omasta menettelystä. Päätös voidaan korjata 1 momentin 4 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa ainoastaan asianosaisen eduksi.

15

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaVirheOli

      Ja mikäköhän oli se virhe, joka korjattiin. Tarkalleen.

      • nytonheikosti

        Tulojen loppusumma on täysin muuttunut ja itse olen täysin syytön tapahtuneeseen.

        Kunnassa tehtiin näitä virheitä myös ja ne muutettiin omin luvin asiakkaan tappioksi. Hallinto-oikeuteen tehtyjen valitusten ja hallinto-oikeuden antamien päätösten / määräysten myötä lopulta ymmärrettiin ettei omia mokia voi lain mukaan sälyttää asiakkaan harteille.

        Virheiden korjaamiseen asiakkaan tappioksi tarvitaan asiakkaan lupa.


      • 167-176
        nytonheikosti kirjoitti:

        Tulojen loppusumma on täysin muuttunut ja itse olen täysin syytön tapahtuneeseen.

        Kunnassa tehtiin näitä virheitä myös ja ne muutettiin omin luvin asiakkaan tappioksi. Hallinto-oikeuteen tehtyjen valitusten ja hallinto-oikeuden antamien päätösten / määräysten myötä lopulta ymmärrettiin ettei omia mokia voi lain mukaan sälyttää asiakkaan harteille.

        Virheiden korjaamiseen asiakkaan tappioksi tarvitaan asiakkaan lupa.

        Tuo on kyllä tyypillistä virkanilkeille jotka kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain, kaikkein nilkeimmät vielä sittenkin kun on tullut HaO.sta "pataan". Mulla oli syksyllä 2011 tuollainen tapaus ja tuli tosi nopeasti HaO:sta päätös jo saman vuonna 27.12. joka on vaittomien lasten päivä, ei ollut sossulapset viattomia kun vielä sosiaalijohtaja valehteli HaO:lle mutta ei auttanut, vasemman jalan saappaista koostuvalle "persläpilautakunnalle" valheet kyllä kelpasi xD

        Minulla on oikaisuvaatimus ollut Kelassa nyt kuukauden, mitään ei ole vielä kuulunut. Kelan ohjeista tuli uusi versio halmikuun alussa ja muutoksia oli tullut nimenomaan siihen asiaan josta oikaisuvaatimuksen tein eli saattavat hyväksyäkin sen, tähän asti ovat toimineet sokeasti kunnan selvästi laittoman ohjeen mukaan.
        Varmaan piakkoin nähdään Kelan oikaisuvaatimuskeskuksen taso kun siellä on kai ihan lakimiehiä ratkomassa noita oikaisuvaatimuksia, pitäis siis mennä lain mukaan mutta on niissä lakimiehissäkin aika moni sen verran pölvästi ettei lakia noudata kun pakosta ja sellaisen pakon kyllä ainakin minulta saavat.


      • nytonheikosti
        167-176 kirjoitti:

        Tuo on kyllä tyypillistä virkanilkeille jotka kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain, kaikkein nilkeimmät vielä sittenkin kun on tullut HaO.sta "pataan". Mulla oli syksyllä 2011 tuollainen tapaus ja tuli tosi nopeasti HaO:sta päätös jo saman vuonna 27.12. joka on vaittomien lasten päivä, ei ollut sossulapset viattomia kun vielä sosiaalijohtaja valehteli HaO:lle mutta ei auttanut, vasemman jalan saappaista koostuvalle "persläpilautakunnalle" valheet kyllä kelpasi xD

        Minulla on oikaisuvaatimus ollut Kelassa nyt kuukauden, mitään ei ole vielä kuulunut. Kelan ohjeista tuli uusi versio halmikuun alussa ja muutoksia oli tullut nimenomaan siihen asiaan josta oikaisuvaatimuksen tein eli saattavat hyväksyäkin sen, tähän asti ovat toimineet sokeasti kunnan selvästi laittoman ohjeen mukaan.
        Varmaan piakkoin nähdään Kelan oikaisuvaatimuskeskuksen taso kun siellä on kai ihan lakimiehiä ratkomassa noita oikaisuvaatimuksia, pitäis siis mennä lain mukaan mutta on niissä lakimiehissäkin aika moni sen verran pölvästi ettei lakia noudata kun pakosta ja sellaisen pakon kyllä ainakin minulta saavat.

        Kunnassa ei myönnetty virhettä koskaan kun hävisivät hallinto-oikeudessa vaan sanottiin, että kysymys oli lain tulkinnasta. Maallikkopäättäjiä pidettiin yhtä asiantuntevina kuin lainoppineitakin - kysymys oli vain tulkinnan näkemyseroista.


      • 167-176
        nytonheikosti kirjoitti:

        Kunnassa ei myönnetty virhettä koskaan kun hävisivät hallinto-oikeudessa vaan sanottiin, että kysymys oli lain tulkinnasta. Maallikkopäättäjiä pidettiin yhtä asiantuntevina kuin lainoppineitakin - kysymys oli vain tulkinnan näkemyseroista.

        Nuo sossutantat ei myönnä edes oman isoäitinsä olemassaoloa jos niiltä sellaista kysyy (tosin en ole kysynyt), ei tuosta kannata välittää, raukkoja persläpiä kun ovat. Riita-asioissa ei kannata vastapuolen sanaa uskoa ellei sen oikeellisuutta pysty selvittämään, tosin sossutanttoja koskee jokainen sana jonka ne suustaan päästää.


    • ressukkaksi

      On hyvä huomata, että KELA on aina oikeassa, kunnes toisin todistetaan :)

      Oli kyllä hallitukselta hyvä veto siirtää toimeentulotuen käsittely KELA: lle :)!!!

      Säästöä tulee takuuvarmasti yhteiskunnalle. Inhimilliset henkilökohtaiset seikat eivät enää vaikuta maksettavaan tukeen, vaan kylmät faktat. Olit sitten ressukka tai et.

      • nytonheikosti

        Jos tämä linja säilyy mikä tällä hetkellä on, niin kohta olen VELKAA kelalle ja ilman asuntoa, ruokaa, vaatteita ym.
        Aluksi oltiin mukavia ja nyt sanotaan että 'näitä on niin paljon'. Sillä pääsee vastuusta kun sanoo että 'näitä on muitakin' ja 'kaikki on oikein' ym. ylimalkaista.

        Minua ei kiinnosta kuin oma hakemukseni. Ehkä nämä resurssit tarvitaan pakolaisten ylläpitoon.


    • nytonheikosti

      Minä en tiedä mitä ensin laskettiin väärin, mutta en ota siitä vastuuta koska antamani tiedot ovat oikeita.
      Puhelinpalvelussakaan ei päästy selvyyteen että miten näihin laskutoimituksiin on päästy. Toimistossa vain sanottiin silmän kirkkaina että en ole ainoa asiakas ja on se oikein laskettu.

      Nyt minulta viedään maaliskuusta satoja euroja ja vuokra- sekä ruokarahaa ei jää.

      Ulkomaalaisia palvellaan tulkkien kera tuntitolkulla ja minun asiani tyyliin ignoorattiin.

    • afdasfdsfsfdasdsfasdfda

      Kelaan vaan puukkohippasille!

    • Hääääääh

      Jos saa tammkuulle virheellisesti liikaa rahaa niin eikö se ole ihan oikein että tuo raha huomioidaan tulona helmikuulle? Näinhän se menee jos töissäkin on ja saa palkkaennakkoa tai palkka maksetaan jostain syystä väärin.

      • nytonheikosti

        Hyvässä uskossa olen saamani rahat käyttänyt eikä niitä ole säilötty maaliskuun loppuun!


      • Lawetorder
        nytonheikosti kirjoitti:

        Hyvässä uskossa olen saamani rahat käyttänyt eikä niitä ole säilötty maaliskuun loppuun!

        Laitat valitusta kehiin, laita kokonaisuudessaan tuo lakipykälä ja viittaat, että oikaisu on tehty ilman sinun suostumustasi ja jos nyt ymmärsin oikein, niin oikaisua ei saa tehdä toimeentulotuen kohdalla asiakkaan vahingoksi ilman hänen suostumustaan eli tässä asiassa asiasta ei ole kysytty sinulta mitään, joten virhe on tehty hallintomenettelynä ja hallintolain vastaisesti.


      • nytonheikosti
        Lawetorder kirjoitti:

        Laitat valitusta kehiin, laita kokonaisuudessaan tuo lakipykälä ja viittaat, että oikaisu on tehty ilman sinun suostumustasi ja jos nyt ymmärsin oikein, niin oikaisua ei saa tehdä toimeentulotuen kohdalla asiakkaan vahingoksi ilman hänen suostumustaan eli tässä asiassa asiasta ei ole kysytty sinulta mitään, joten virhe on tehty hallintomenettelynä ja hallintolain vastaisesti.

        Minulle sitten soitettiin kelasta ja laskelma oli korjattu.


      • 167-176
        nytonheikosti kirjoitti:

        Minulle sitten soitettiin kelasta ja laskelma oli korjattu.

        Jotain tolkkua sentään. Sossu ei korjannut edes hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen ennen kun uhkasin perintätoimilla.


      • nytonheikosti
        167-176 kirjoitti:

        Jotain tolkkua sentään. Sossu ei korjannut edes hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen ennen kun uhkasin perintätoimilla.

        Soitin eilen puhelinpalveluun ja sieltä luvattiin että soittavat takaisin tämän viikon aikana. Lisäksi lähetin kuusi viestiä. Tänä aamuna oli päätös tehty ja minulle soitettiin kun olin nukkumassa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe