Teuvo Suni: Hyvää huomenta!

Ei mitään uutta auringon alla,
eikä myöskään kun kuu on taivahalla.
Kun Saatanan hullu roskakuski,
totuuden roskillaan peittoon puski.
Kun aamusta iltaan itseään kiittää,
miten hyvin hän osaa totuutta niittää.

79

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LoistavaaTeuvo

      Minkä runoilijan on tasavalta sinussa menettänytkään?

    • Ei tasavalta ole minussa vielä mitään menettänyt, kun herjat eivät ota loppuakseen:

      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

      Ja sitä paitsi, onhan Raamatussakin runolliset kirjat. Joten ei ole väärin jos runoja on myös raamattukeskustelussa.

      • Muttamuttamutta

        Sinähän vihaat halveksit ja herjaat törkeästi Raamattua ja sen sanomaa.


      • Muttamuttamutta kirjoitti:

        Sinähän vihaat halveksit ja herjaat törkeästi Raamattua ja sen sanomaa.

        Mikä ihme tuo on?

        Eihän sitä lähettäjänikään kovin suuresti arvostanut:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."


      • ValehteletTeuvo

        Jeesus nimenomaan piti kirjoituksia arvossaan ja vetosi niihin:

        Luuk. 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Joh. 5:39
        Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

        Rinnakkaisviitteet
        5Moos. 18:15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.

        Ps. 40:8 Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.

        Jes. 8:20 "Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole.

        Jer. 23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.

        Luuk. 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Luuk. 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."

        Joh. 1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista."

        Ap.t. 17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        2Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.


      • ValehteletTeuvo kirjoitti:

        Jeesus nimenomaan piti kirjoituksia arvossaan ja vetosi niihin:

        Luuk. 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Joh. 5:39
        Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

        Rinnakkaisviitteet
        5Moos. 18:15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.

        Ps. 40:8 Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.

        Jes. 8:20 "Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole.

        Jer. 23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.

        Luuk. 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Luuk. 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."

        Joh. 1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista."

        Ap.t. 17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        2Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ei mennyt enää jakeluun tällekään herjaajalle tämäkään totuus:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Jeesus puhui tuossakin hänen todistajista, jollaisena minäkin saan olla tällä palstalla.

        Hän puhui myös kaltaisistasi Saatanan todistajista:

        "Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Tiedätkö, montako Saatanan todistajaa tukee täällä sinua, sinun nimelläsi rekisteröidyllä ip-numerolla?


    • Hyvää huomenta tällekin päivälle.

      "Lumihiutaleita hiljalleen, sataa maahan jäiseen vetiseen."

      • eilahkoihin

        Mites, oletko päässyt hiihtämään tänä talvena siellä Savitaipaleella?


      • eilahkoihin kirjoitti:

        Mites, oletko päässyt hiihtämään tänä talvena siellä Savitaipaleella?

        Kiitos kysymästä. Aika huonosti olen lumen puutteen takia hiihtämään päässyt.

        Sen verran kuitenkin tuolla 3 km pururadalla, että sain tuntumaan uusiin mohair-karvapohja suksiin. Hyvin ne toimivat.

        Tuo pururata on todella mielenkiintoinen, kun pienellä alueella on vierekkäin 4 suppaa, ja kun ne kaikki kiertää saa 4 isoa laskua ja saman verran nousuja.

        Tiedätkö, mikä on suppa?

        Onneksi luistelemaan on päässyt, ja niitä kilometriä on kertynyt jo 130.

        Tänään tuota 5 km luistinrataa ei vielä ole aurattu. Täältä sitä voi seurata minuutin välein:

        http://www.savitaipale.fi/kamera.php


      • eilahkoihin
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Aika huonosti olen lumen puutteen takia hiihtämään päässyt.

        Sen verran kuitenkin tuolla 3 km pururadalla, että sain tuntumaan uusiin mohair-karvapohja suksiin. Hyvin ne toimivat.

        Tuo pururata on todella mielenkiintoinen, kun pienellä alueella on vierekkäin 4 suppaa, ja kun ne kaikki kiertää saa 4 isoa laskua ja saman verran nousuja.

        Tiedätkö, mikä on suppa?

        Onneksi luistelemaan on päässyt, ja niitä kilometriä on kertynyt jo 130.

        Tänään tuota 5 km luistinrataa ei vielä ole aurattu. Täältä sitä voi seurata minuutin välein:

        http://www.savitaipale.fi/kamera.php

        "Suppa" on itselleni ainakin vieras sana. Voitko kertoa, mitä se tarkoittaa?


      • eilahkoihin kirjoitti:

        "Suppa" on itselleni ainakin vieras sana. Voitko kertoa, mitä se tarkoittaa?

        Vieras se oli minullekin, mutta kun tänne muutimme, siitä oli pakko ottaa selvää, varsinkin kun niitä on täällä kuin "sieniä sateell", suuren suuri ja pienen pieniä

        Kun kunnan keskuskin on suuren supan pohjalla.

        Puuhamaan sain Vanhalta koululta, joka sijaitsee ylhäällä, supan harjanteella. Aina akun sieltä tänne supan pohjalle astelen, tapailen lasten muumi-laulua:

        "Käyn mummo-laaksoon."

        Sama juttu äsken, kun sieltä kotiini tulin, koska

        Eläkkeellä olevien osuus väestöstä, 31.12.2012 38,7 %


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Vieras se oli minullekin, mutta kun tänne muutimme, siitä oli pakko ottaa selvää, varsinkin kun niitä on täällä kuin "sieniä sateell", suuren suuri ja pienen pieniä

        Kun kunnan keskuskin on suuren supan pohjalla.

        Puuhamaan sain Vanhalta koululta, joka sijaitsee ylhäällä, supan harjanteella. Aina akun sieltä tänne supan pohjalle astelen, tapailen lasten muumi-laulua:

        "Käyn mummo-laaksoon."

        Sama juttu äsken, kun sieltä kotiini tulin, koska

        Eläkkeellä olevien osuus väestöstä, 31.12.2012 38,7 %

        Tämä unohtui tiedottaa:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suppa


      • eilahkoihin
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämä unohtui tiedottaa:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suppa

        Nyt selvis, mikä on suppa. Viisautta ja tietoa lisää sitä saa näinkin. Aloitin muuten lukemaan sananlaskujen kirjaa, niitä viisauden ja tiedon sanoja. Kymmenen kappaletta on luettu jo...


      • LoistavaaTeuvo

        Nyt kävit tosi hyvin harhauttaen debattia itsesi kanssa. Jatka samaan malliin mutta mutta, laita edes vähän kritiikkiä alter egosi sanottavaksi että uskottavuus säilyy.


      • Suutari.pysyköön.jne
        LoistavaaTeuvo kirjoitti:

        Nyt kävit tosi hyvin harhauttaen debattia itsesi kanssa. Jatka samaan malliin mutta mutta, laita edes vähän kritiikkiä alter egosi sanottavaksi että uskottavuus säilyy.

        Ei kannattaisi "apinoida" noita sivistyssanoja, jos ei älyä niiden merkitystä:)
        Debatti: väittely, kiivas keskustelu


      • TunneTeuvosi

        Teuvolla on aina kiivautta puheessaan, mutta ei taidon jälkeen.


    • Senkin kirjan äärellä olen saanut viettää monia hauskoja hetkiä.

      "Kultarengas sian kärsässä,
      on nainen vailla ymmärrystä."

      On se myöskin näin:

      Kultarengas sian kärsässä
      on iso mies vailla ymmärrystä.

      • PumpuliTeuvo

        Taas valehtelet,suppa oli alkujaan ennenvanhaan kirkonmenojen jälkeen pumpulilla täytetty suuri kuoppa jonne hypättiin ja kirkkokansa koki siellä taivaallisen olon.
        Taas yritit saatanallista valhettasi jostain jääkaudesta jota ei ole koskaan ollut, Jumala loi maan 6000 vuotta sitten.


      • VesajaYrjö

        ip-numerosi viittaa Iisalmeen, ei hartaanselälle kuten luulit harhauttavasi.


      • eilahkoihin

        Sananlaskujen kirja on mainio kerrassaan. Jumalalla on huumorintajua. Kaikki viisaus, tieto ja ymmärrys tulee Häneltä. Ja meillä on keskenämme sekä Pyhän Hengen saaneina että Jumalan kanssa yhteys keskenämme. Siksi tämänkin palstan Saatanan palvelijat aloittivat herjauskampanjansa meitä vastaan kesken asiallisen keskustelun. Saisivat pyytää anteeksi ja hävetä. Mutta se lienee mahdotonta heille enää ottaen huomioon heidän hengellisen tilansa.


      • PumpuliTeuvo kirjoitti:

        Taas valehtelet,suppa oli alkujaan ennenvanhaan kirkonmenojen jälkeen pumpulilla täytetty suuri kuoppa jonne hypättiin ja kirkkokansa koki siellä taivaallisen olon.
        Taas yritit saatanallista valhettasi jostain jääkaudesta jota ei ole koskaan ollut, Jumala loi maan 6000 vuotta sitten.

        Ole onnellinen Paavalisi uskosta:

        "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."


      • eilahkoihin kirjoitti:

        Sananlaskujen kirja on mainio kerrassaan. Jumalalla on huumorintajua. Kaikki viisaus, tieto ja ymmärrys tulee Häneltä. Ja meillä on keskenämme sekä Pyhän Hengen saaneina että Jumalan kanssa yhteys keskenämme. Siksi tämänkin palstan Saatanan palvelijat aloittivat herjauskampanjansa meitä vastaan kesken asiallisen keskustelun. Saisivat pyytää anteeksi ja hävetä. Mutta se lienee mahdotonta heille enää ottaen huomioon heidän hengellisen tilansa.

        Eivät he enää häpeää tunne:

        "Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra." 

        Hyvää päivän jatkoa!

        Katselkaa Kuolimon kameraa.
        Jos hyvin käy,
        näette minut täällä,
        Kuolimon jäällä:

        http://www.savitaipale.fi/kamera.php


    • Pennuela

      Kiitos. Oli virkistävää

      • Pennuela

        Oooh! Sain orgasmin!


      • Pennuela kirjoitti:

        Oooh! Sain orgasmin!

        Hartaanselän hurmoshenki on ivan ja pilkan mainio renki.


      • Väärinmeni

        Ovelasti yritit kääntää tuon itsellesi nolon asian taas Devoitin syyksi.


    • Teuvo sanoi, ettei Jeesuskaan kovin paljon arvostanut raamattua.

      Niinpä, siksi joutuikin ristille.

    • Näin se tapahtui, eikä siinä Teuvon sanomisilla ollut osaa eikä arpaa:

      Pilatus kutsui koolle ylipapit, hallitusmiehet ja kansan ja sanoi heille:

      "Te toitte tämän miehen minun eteeni väittäen häntä kansan villitsijäksi. Olen nyt teidän läsnä ollessanne kuulustellut häntä, mutta en ole havainnut hänen syyllistyneen mihinkään, mistä te häntä syytätte.

      Ei liioin Herodes, sillä hän lähetti miehen takaisin meidän eteemme. Ei hän ole tehnyt mitään, mistä seuraisi kuolemantuomio.

      Minä päästän hänet vapaaksi, kunhan ensin olen antanut kurittaa häntä."

      Hänen näet täytyi aina juhlan aikana päästää heille joku vanki vapaaksi.

      Silloin kaikki huusivat yhteen ääneen: "Kuolema sille miehelle! Päästä meille Barabbas!"

    • Hyvää huomenta!

      Nyt olen jälleen täällä,
      ja varsin hyvällä päällä.
      Ottamassa vastaan kaiken sen,
      mitä pohjoisesta asti,
      tulee tupaani asti.

      • eilahkoihin

        Hyvää huomenta vaan Teuvo! Kokeilin itsekin, miten runosuoni puhkeaa.

        Tervehdysruno Teuvolle!

        Virtaa saa Kuolimojärven jäällä,
        nyt on hyvällä päällä.
        Totuutta jakaa,
        sen Jumala takaa.
        Hurmahenget ne lakoo, kun viestit ne lukee.

        Hyvää paivanjatkoa!


      • eilahkoihin kirjoitti:

        Hyvää huomenta vaan Teuvo! Kokeilin itsekin, miten runosuoni puhkeaa.

        Tervehdysruno Teuvolle!

        Virtaa saa Kuolimojärven jäällä,
        nyt on hyvällä päällä.
        Totuutta jakaa,
        sen Jumala takaa.
        Hurmahenget ne lakoo, kun viestit ne lukee.

        Hyvää paivanjatkoa!

        Sinussa on samaa ainesta,
        päästä tämän maailman saasteista!
        Kun Saatana saastaa ja sontaa lykkää,
        koska se niistä kovasti tykkää.


      • Tästä jäi uupumaan yksi ällä , korjataan:

        Nyt olen jälleen täällä,
        ja varsin hyvällä päällä.
        Ottamassa vastaan kaiken sen,
        mitä pohjoisesta asti,
        tulee tupaani lasti.


    • Hyvää huomenta tällekin päivälle,
      ja ihmettelyt Saatanalle, ahkeralle.
      Kun tämäkin viestin päällä maan,
      oli Saatanan roskia tulvillaan.

    • Aurinko tänään täällä paistaa,
      saamme taivaan valoa maistaa!

    • Hyvää huomenta!

      Taas on Saatana pimeydessä häärinyt,
      ja totuutta piiloon käärinyt.

      • Voihyvänenaika

        Vanha mies ja et malta nukkuakaan, muista että olet viikon päästä jo 80-vuotta, tarkemmin sanottuna 1.3.


      • Voihyvänenaika kirjoitti:

        Vanha mies ja et malta nukkuakaan, muista että olet viikon päästä jo 80-vuotta, tarkemmin sanottuna 1.3.

        Voi hyvänen aika sentään!
        Missä veren ja valheen maailmassa,
        tämä mies kissoineen lentää.

        Kello oli eilen 21.43,
        kun hyvää yötä toivotin.
        Ja vastaa aamulla 08.45
        tämän koneen aukaisin.
        Sillä aikaa tuo mies,
        mustine kissoineen,
        muokkas palstaa
        omine herjoineen.


      • Traumasionpaha

        Väärää maalia ammut taas. Itsehän sanoit häärineesi pimeydessä ja eikö yöllä ole pimeää?


      • Traumasionpaha kirjoitti:

        Väärää maalia ammut taas. Itsehän sanoit häärineesi pimeydessä ja eikö yöllä ole pimeää?

        Traumasi on paha, sanoi Saatana,
        kun miestä kiitti ja nauroi,
        kun pitkämies totuutta piiloon keräs,
        Ja tyytyväisenä aamulla heräs,
        Kun totuus oli kaukana piilossa,
        palstan kolmannella sivulla.

        "Tyhmä istuu kädet ristissä ja kalvaa omaa lihaansa."
        Kun ei pysty peittämään vihaansa.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Traumasi on paha, sanoi Saatana,
        kun miestä kiitti ja nauroi,
        kun pitkämies totuutta piiloon keräs,
        Ja tyytyväisenä aamulla heräs,
        Kun totuus oli kaukana piilossa,
        palstan kolmannella sivulla.

        "Tyhmä istuu kädet ristissä ja kalvaa omaa lihaansa."
        Kun ei pysty peittämään vihaansa.

        Pitkä mies on Paavali-ainesta.
        kun vääntää kieroon totuutta.


    • Hyvää huomenta!

      Lunta pyryttää päälle maan,
      täällä hurmahenget vain rallattaa,
      ja ihanaajeesusta ujuttaa.

      Tulee kuitenkin aika ajallaan,
      kun ihanajeesus julistaa:
      Kyykäärmeen sikiöitä,
      olette päällä maan.

    • Hyvää huomenta!

      Taas on Saatana ahkeroinut,
      ja aamenin valheitaan nostatellut.
      Mitä hyvää on Saatanassa?
      Ja mummo vastas:
      Se on aina ahkeroimassa.

    • Hyvää huomenta!

      Tuli Aapo palstalle julistamaan,
      tekopyhien oppia pelastavaa:
      Kun homot ja lesbot poistetaan,
      niin koko Suomi pelastetaan.

      Heräs Harraskin hetkeksi harhoistaan,
      pisti Anselmin tilannetta tarkkailemaan.
      Kun havaitsi sopivan hetken tulleen,
      tuli  itsekin Aapoa tukemaan.
      Toi vielä mummonkin kainalossaan,
      samaa ilovirttä laulamaan.

      • Hupaista.porukkaa

        Mikä se tämä Anselmi oikein on, onko se hartaan siskon appiukko, vai mikä lienee?


      • Hupaista.porukkaa kirjoitti:

        Mikä se tämä Anselmi oikein on, onko se hartaan siskon appiukko, vai mikä lienee?

        Oletko sinä ainoa, joka et tätä tajua:
        Sillä on pirtti henkiä täynnä,
        jotka kukin vuorollaan,
        käyttää samaa nettiliittymää.
        Ei tyhmyyttään kukaan piiloon saa,
        vaikka sadoilla nimillä kirjoittaa.

        Kuten taannoin mainitsin, tutustuin nuoreen it-opiskelijaan, ja kysyin häneltä:

        "Pystytkö selvittämään montako nimimerkkiä käyttää nimimerkki Devoitin  nettiliittymää?.

        "Se kyllä onnistuu", hän vastasi

        Tämän tutkimuksen hän teki vuoden vaiheessa, kolmen kuukauden ajalta, ja vaikka sinä aikana Devoit ei kirjoittanut yhtäkään viestiä rekisteröidyllä nimimerkillään, niin aikaisemmista kirjoituksista selvisi hänen ip- numeronsa.

        Viimeisen kolmen kuukauden aikana oli hänen ip-numerolla lähetetty Suomi24 keskusteluihin 98 viestiä.


      • Perukan.väärti
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko sinä ainoa, joka et tätä tajua:
        Sillä on pirtti henkiä täynnä,
        jotka kukin vuorollaan,
        käyttää samaa nettiliittymää.
        Ei tyhmyyttään kukaan piiloon saa,
        vaikka sadoilla nimillä kirjoittaa.

        Kuten taannoin mainitsin, tutustuin nuoreen it-opiskelijaan, ja kysyin häneltä:

        "Pystytkö selvittämään montako nimimerkkiä käyttää nimimerkki Devoitin  nettiliittymää?.

        "Se kyllä onnistuu", hän vastasi

        Tämän tutkimuksen hän teki vuoden vaiheessa, kolmen kuukauden ajalta, ja vaikka sinä aikana Devoit ei kirjoittanut yhtäkään viestiä rekisteröidyllä nimimerkillään, niin aikaisemmista kirjoituksista selvisi hänen ip- numeronsa.

        Viimeisen kolmen kuukauden aikana oli hänen ip-numerolla lähetetty Suomi24 keskusteluihin 98 viestiä.

        Totta kai sen kaikki tajuaa, että lähes kaikki puskasta tehdyt viestit on nykyään saman henkilön kirjoittamia. Ensin hän tekee aloituksen ja vastailee itse itselleen, itseänsä kannustaen.


      • Perukan.väärti kirjoitti:

        Totta kai sen kaikki tajuaa, että lähes kaikki puskasta tehdyt viestit on nykyään saman henkilön kirjoittamia. Ensin hän tekee aloituksen ja vastailee itse itselleen, itseänsä kannustaen.

        Vaikka en ip-numeroista ole mitään tiennyt, löysin marraskuussa hänen silloisen legioonansa:

        TeuvoSuni : Perustakaa yhdistys
        11.11.2016 21:16
        Yhdistyksen nimi: Pelastakaa Teuvo Suni ry.

        Yhdistyksen kotipaikka: Siikajoki, Hartaanselkä.

        Yhdistyksen tarkoitus: Johdattaa Teuvo Suni pois totuuden olemattomalta kapealta tieltä mielen muutoksen kautta veren hurmoksen lavealle tielle, jossa ei tarvitse olla yksin.

        Koska meitä on "kuin hiekkaa meren rannalla."

        Yhdistyksen toiminnanjohtaja Devout alias Devoit.
        Varapuheenjohtaja Anselmi Toiwiainen
        Sihteeri Jeesuksen oma
        Tiedotuspäällikkö Huomioitsija
        Rahastonhoitaja, pääomasijoittaja Mikko.A
        Todistaja Aamenaamenaamen

        Jumalanlapsi
        Paavalin veli
        Pietarin veli
        Johanneksen veli
        Ruukin veli
        Siskon poika
        Verivarastonhoitaja VERILETTU
        Nostattaja Nostetaampanäkyviin

        Kannattaja jäsenet:

        Raamattuontotta
        Niinpäniinpäniinpäniinpä
        Tottaniintotta
        Voiteuvoavoi 
        Ihmettelensuuresti
        Juurikinniin 
        Juurikinnäin
        Raamattututuksi
        Verenevankeliumi 
        Voisinuapoloista
        Tulihansesieltä  
        AivanMahtavaharhautus 
        LoistavaharhautusTeuvo
        Dementiaosasto-on-puhunu
        Aimoeioleveljeni
        talikkalanmarkkinat
        Niinkökävi 
        Ristintyötätähtemme 
        Hienoharhautus 
        Näinsennäenpi 
        Sananvalo
        Teuvoleikkii
        Sovitusverionpuhunut
        Hullutuksenvarassa 
        OtaVaroitusTosissaan
        Teuvoseni 
        Ihmejakummaihme
        Teuvonihailija
        Valehtelettaas
        Veripalvelu
        VeripalveluOulu 
        Säälikäähäntä
        Johtajammeon 
        Sehänonselvä 
        Kaiken.tarkoitus
        Palstalainenkysyy
        Vastapalkattu
        kellot-käyvät 
        Vihavihannes
        Tivolitouhua 
        Pikeinpivalsit
        Niintaisikin
        Enluokittele
        Pitäävaroittaa
        OtaVaroitusTosissaan                           
        vieläpahempaa
        Onkotämälapsellista
        Almatäti                                                                                                     

        Otamme mielellämme vastaan uusia kannattajajäseniä. Jäsenmaksuna pullo sovitusverta eli Kirkkoviiniä.

        Tervetuloa!


    • Hyvää huomenta!

      Kun tänä aamuna heräsin,
      niin hetken vuoteessa tätä mietin.
      Montako vuotta vielä vaan,
      jaksaa entinen ystävä kodissaan,
      Paavalin valheita rakastaa,
      ja Paavalia fanittaa.
      Kunnes lopulta tajuaa:
      Osasihan Paavali minustakin,
      totuutta kirjoittaa:

      "Kenelle pelko, sille pelko."

      • Runoilijaminäkin

        Aurinkokin taivalla loistaa ja tykkää,
        kun Teuvo runoja tänne lykkää.


    • Yhdestäkin olen onnellinen,
      kunhan totuutta julistaa,
      vaikkapa runoillen.

    • Taas on Saatana ahkeroinut,
      ja totuutta piilotellut.
      kun kahdenkymmenenneljän
      jätesäkin alta sain tämänkin
      jälleen esille nostaa
      Hyvää huomenta toivottamaan,
      tähän pahaan maailmaan.

      • SETAteuvo

        Juuri sinun ja sinun kaltaistesi takia maailma on paha.


      • SETAteuvo kirjoitti:

        Juuri sinun ja sinun kaltaistesi takia maailma on paha.

        Näinhän se Saatanan mielestä on,
        kun kerran Sanakin todistaa.

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."

        Ja Saatanan harhoissa sinäkin
        olet valheista tehnyt totuuden.


    • Reilun tunnin olin poissa,
      ja Saatanan ahkeroinissa,
      oli tämä jo toisella sivulla.

    • Sama juttu jälleen,
      kun olin koko iltapäivän hiihtämässä.

    • Hyvää huomenta!

      "Muista aina, muista aina,
      mieleen paina, mieleen paina
      hiukan sitä, hiukan tätä!"

      Devoit "puolustaa" Raamattua.
      hän pitää sitä totuutena.
      Mutta ei enää sitä kadu,
      kun ahtaan portin edessä,
      pelkäsi Saatanaa.

    • Penuela7777

      Nyt ymmärrän
      Yksinäistä tietä taivallan
      Anteeksi pyydän..sinulta ihminen
      Ymmärrätkö!?Ymmärrätkö!
      Minä en.
      Kiitän kuitenkin..oli tää ehkä vastaus enkelin.

    • Huomenta Teuvo..

    • Runo
      Jumalani Jumalani
      Eli Eli..lama sabakhthani!!
      Älä tee sitä!, mitä pelkään!
      Älä käännä selkää,
      Ethän anna minunkaan.
      Tehdä kohden sinuunkaan.

      Yksin oon tällä elämän tiellä
      ..Kunpa kerran saisin
      Oman onnen soman
      Ja onnestani laulaa.laulun kiitoksen..
      Joka suojasi liitoksen..
      Luojani..! Herrani! Sebaot!
      JUMALANI IKUISESTI!

    • Täällä olen. Kirjautuneena!

    • Eikö mitää uutta..Runo

      On yö
      Musta ja pimeä
      Ei missään näy valoa

      Ei toivoa
      Ei edes aamun kajota

      Sisällään elää toivo
      Nähdä tähden syttyvät
      Ehkä??
      Jälkeen ensi tähden
      Saan nähdä niitä enemmän.

      Sisällään elää toivo
      Nähdä tähden syttyvät
      Ehkä jälkeen ensi tähden
      Näen niitä enemmän.

      Ja silloin ...Kun yhdet täyttää taivaan..
      Käy pilven takaa täysikuu,
      Kirkkaana..kylmän valonsa antaa..
      Kutsun..käymään luokse vuoripuun...
      Matkasta uupunut..saa rauhan siellä.m
      Suojassa lehmän voi nukahtaa
      Kunnes herää
      .uuteen aamuun
      Linnut laulaa..on aurinko viimein
      Käynyt nousemaan.

    • Runo.

      Kuilun reunalla seison
      Katsoen alas tyhjyyteen.

      Tiedän
      On ainoa keino
      Askel eteenpäin.
      Paluuta ei ole entiseen.

      Kuinka kauan?
      seison reunalla tyhjyyden?
      Ei katsoa saa taakse! silloin jähmettyy
      Ei katsoa saa syvyyteen
      Rohkeasti..astua askel..
      Luottaen..Luojan hyvyyteen.

    • Tahdon pois!
      Kotiin!!
      Olen niin väsynyt
      Sieluni sotiin!
      Kuinka kauan vielä!?
      En TAHDO ENÄÄ ELÄÄ MAANPÄÄLLÄ!

    • JUMALAN RAKKAUS!

      Jumalan rakkaus
      Se rakkaus on puhdas
      Täydellinen
      Vain enkeli taivaan voi ummärtää sen.
      Siinä on valo
      Siinä.on lämpö
      Siitä syntyy elämä.
      Kun ihminen kerran
      Saa kokea sen
      ei koskaan enää
      Ole hän samanlainen.

    • Elä ihteäs pilloo!!

      Elä kiireellä ihmine itte pilloo!
      Hermot jos männöö ..Onko siitä illoo?
      Elä pikajunan vaatia hyssytä aena,
      Vuan päevällä joskus piäs pehkuun paena!
      Toppuuta joskus tulinen tuo tahti,
      kokkeile mitä on ruokalevon mahti.
      Kohta jo huomoot..kuinka on sommoo
      Katkaesta virtoo, antaa hermoille lommoo.

      Näenkii voi elemee ellää.

    • Penniela

      Olen etsinyt..Olen kolkuttanut ja anonut! Herra sanoi itse.. että näihin vastataan!!! Aamu sarastaa jo.. enkä pysty nukkumaan! Sieluni kylpee tuskan meressä eikä ole auttajaa!!!



      Minun rakkaani on mennyt
      Rakkaani on mennyt iäksi
      Eikä enää palaa...

      Rakkaallani oli lempeä
      Rakastava katse
      Hänen nauraviin silmiinsä
      Sukelsin kuin auringon lämmittämään mereen.

      Minun rakkaani on mennyt
      Rakkaani on mennyt iäksi
      Eikä enää palaa...

      Rakkaallani oli lempeä ääni
      Joka lausui helliä sanoja..
      Ne sanat..ja se ääni..
      Oli musiikkia korvilleni..
      Balsamia sielulleni..

      Minun rakkaani on mennyt..
      Rakkaani on mennyt iäksi...
      Eikä enää palaa...

      Rakkaallani oli lempeät ,hellät kädet..
      Niiden kosketus oli kuin kesätuuli ihollani,joka puhaltaa halki tuoksuvan
      Kesäisen meren.

      Minun rakkaani on mennyt..
      Mennyt iäksi...
      Tilalle tuli toinen..
      Jota en tunne..
      Enkä tuntea tahdo!!
      Hänellä on vihaa uhkat silmät!
      Jäiset kuin talvinen meri!
      Niihin silmiin en tahdo sukeltaa!!

      Rakkaani on mennyt iäksi
      Tilalle tuli vieras
      Jolla on kova ja ilkeä ääni
      Ja sanat..jotka iskevät syvälle
      En tahdo kuulla enkä ymmärtää
      Sanoja..jotka tappavat sieluni.

      Rakkaani on mennyt
      Mennyt iäksi
      Tilalle tuli peto
      Jonka kosketus satuttaa
      Jättäen ihoon muiston siitä..
      Että rakkaani on mennyt iäksi..
      Eikä enää palaa...

    • Penni777

      Olin vain nelivuotias
      Kun elämä teki minusta
      Nuoralla tanssijan
      Ei valinnanvaraa ollut mulla
      Enkä osannut yksin alas tulla.

      Siellä keikuin välillä taivaan ja maan..
      Peläten..
      Vielä elämä minut pudottaa...ponnistellen
      Luulen ettei muu ole mahdollistakaan..

      Olen pitkään jo Nuoralla tanssinut
      Enkä vieläkään ole ymmärtänyt..
      Miten voimani riittivät tänne saakka...
      Sillä ..elämä on tuntunut olevan
      Pelkkä taakka.

      Niin varhain aloin tanssin tää
      Et luulin..Tämä on elämää!
      Vieläkin tanssin..
      Sisulla taistelin, kipein askelin
      Sieluani haavoitin.

      Nyt! Tää tanssini Nuoralla on viimeinen!
      En tahdo enää Nuoralla tanssia
      Ikuisesti puolelta toiselle keikkua!
      Olen heilunut kylliksi
      Välillä taivaan ja maan
      Tahdon hetken nukkua
      Rauhassa levätä..
      Hetken istua ja aatella
      Elämää..unelmia..tulevaisuutta..
      Tahdon vihdoin Alleni tukevan maan
      Silloin Herran kanssa uuden tanssini jaan.

      ..


      EI!
      EI MAAILMA ARMOA ANNA!!
      EI ARMAHDA!!

      EI!!
      EI IHMINEN ARMOA ANNA!
      EI IHMINEN ARMAHDA!!

      MIKSI ANTAISI?!
      SILMÄ SILMÄSTÄ!
      TOINENKIN VARMUUDEN VUOKSI!



      Tääl istun yksin..
      Miettien..
      Ma oonko orja viettien..

      Ne mua ohjaa?
      Kohti pimeyden pohjaa!?
      Nekö mua kuljettaa?
      Vaik en itse tahtoiskaan..

      Huudan!
      En tahdo!
      En tahdo!
      ma olla orja pahuuden!

      Vaan nimeen Herran!
      Hyvää kerran
      Tehdä ja tahtoa!




      On yö
      Musta ja pimeä
      Niin pimeä
      Ettei sitä voi nimetä

      Ei missään näy valoa
      Ei toivoa.
      Ei aamun kajoa

      Sisälläin
      Elää toivo..nähdä tähden syttyvän
      Ehkä jälkeen ensi tähden saan nähdä niitä enemmän.
      Ja silloin..
      Kun tähdet täyttää taivaan
      Käy pilven takaa täysikuu
      Se kirkkaana kylmän valonsa antaa
      Kuunsiltaa kantaa
      Kutsun käymään luokse vuoripuun
      Ja matkasta uupunut
      Saa rauhan siellä
      Suojassa lehväin voi nukahtaa
      Kunnes herää
      Ruskoon itäisen taivaan
      On aurinko vihdoin käynyt nousemaan.
      .

      • On valitettavaa, ettet asu Savitaipaleella.

        Täällä kerätään kansalta sata runoa tämän Suomen juhlavuoden kunniaksi. Varmaankin saisit runosi tuohon tulevaan kirjaan, jonne itsekin olen joitakin runoja rustannut.


    • Penni777

      Teuvo ymmärsin juuri että puhut ja teet vastoin Jeesuksen opettamaa. Usko ilman lähimmäisen rakkautta on kuollutta uskoa. Vaikka suurin käsky on Rakastaa Jumalaa yli kaiken..se ei ole mahdollista ennenkuin rakastat ensin lähimmäistä. Mitä on lähimmäisen rakkaus? Ei tarvitse rakastaa tekoja.
      Ei yhtyä toisen uskomuksiin.. Jeesuksenkin mestaajista Hän sanoi "anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät" Meidän tulisi Jeesuksen esikuvan mukaan toimia samoin. Kuinka monta ihmistä sai Jeesukselta tuomion? Ei yhtään.Hän armahti jokaisen syntisen..Jeesuksen lähipiiri(opetuslapset) eivät olleet vapaita synnistä tai lihan heikkoudesta.Totuus tuli Sanana maanpäälle julistamaan rakkautta ja anteeksi antamista! Teuvo ja kumppanit.. Teinä häpeäisin Jeesuksen edessä..Minä ainakin häpeän ..en teitä..vaan tekojanne.

      • Miksi et edelleenkään kirjoita rekisteröimälläsi nimimerkillä?

        Kristus rakasti minut omakseen totuudella, ei rakkaudella.

        MUISTA TÄMÄ AINA.

        Saatana saa ihmisiä omakseen vain rakkaudella ja valheella.


    • Devoitti

      Kaikki aamut ovat nyt hyviä, kun veri on voittanut totuuden.

    • Juoksupoika

      Tule valoon, on uusi päivä!

    • Anonyymi

      Tämä on se aamu, jonka Herr a on iltavuoron jälkeen antanut, iloitsen siitä!

    • Anonyymi

      "Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät."

    • Anonyymi

      "Nyt, kun vielä on päivä, meidän on tehtävä niitä tekoja, joita lähettäjäni meiltä odottaa. Tulee yö, eikä silloin kukaan kykene tekemään työtä."

    • Anonyymi

      "Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

    • Anonyymi

      "Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

    • Anonyymi

      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

    • Anonyymi

      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe