Elämä on ihanaa

asdfh344

40 v. rajapyykki jo ohitettu. Tässä on opiskeltu opiskelut ja 15 v tehty ankarasti duunia. Välillä ottaa päähän aamuheräämiset ja pyörällä kulkemiset, kun on liian saita ostamaan toista autoa.

Asuntovelasta enää rippeet jäljellä, autovelasta ei yhtään. En tiedä onko nykyihmiselle ominaista maksaa asuntovelkansa jo kolmekymppisenä pois mutta itselläni ei niin hyvää taloudellista ympäristöä ja kiinnostuksen kohteita ole suotu, että palkka lähtisi sikariporrastasolle. Kuitenkin kun sosioekonomista ympäristöäni katsoo, niin olen heitä huimasti edellä tässä projektissa. TIetysti kullakin omat prioriteettinsa mihin rahansa laittavat.

Rivitalonpätkä, 160 000 euroa. Kyllä sen eteen on askarreltu ja paskarreltu ja säästetty penniä, sen takia että oma perheeni oli todella köyhä ja mieluummin vaikka syön kaurapuuroa kuin annan omille lapsilleni sellaisen perinnön, jossa joutuu opiskelijakämpän lattialle viemään käytetyn patjan. Kun asunto on oma, voi keskittyä varallisuuden kerryttämiseen lapsille sekä myös sen sijoittamiseen omaan itseensä, maltillisesti ja järkevästi kuitenkin.

Nyt on valoa tunnelin päässä, ja voi alkaa keskittyä elämiseen. Elämisen ilot ovat olleet minulle vähissä. Ilmainen urheilu, satunnainen viinipullo viikonloppuisin ja vuokravideot, bänditoiminta halvoilla vehkeillä ja halvat kirjat. Ja ripulijuttujen kirjoittaminen tälle palstalle. Hyvä vaimo on minulle suotu joka ei tiedä kaksoiselämästäni tällä palstalla, druidiseurassa tai BM-illoissa, ehkä siitä kannattaa pitää kiinni. Hyvät, älykkäät ja urheilulliset lapset myös, joiden aika menee puistoissa leikkien, voimisteluharkoissa ja muissa mielekkäissä harrasteissa.

Pyydän anteeksi kaikilta joita vuosikausien paskasta jankkaaminen on ärsyttänyt, heitä lienee monia ja ymmärrän hyvin syynkin. Tämä on vain halpaa itseterapiaa, jossa saan hyvät naurut tällaisesta pahkasika-tyylin spurguilusta, etenkin kun joku upporikas päihdelääkäri/sellaisena esiintyvä saa kilarit kirjoituksistani. En voi luvata tosin että se loppuu.

Nyt on kuitenkin elämänmuutoksen aika. Etelänmatkailu astuu kuvioihin, urheiluun aletaan satsaamaan entistä enemmän, myös hyväntekeväisyys on sellainen haave, mitä olen jo aloitellut. Autetaan todellisessa hädässä olevia lapsiperheitä, joiden ahdingon syyt eivät ole viinaa tai muuta itse aiheutettua.

Ensimmäisen kerran elämässäni on oikeastaan sellainen hetki että koen etten tarvitse viinaa. Kävin baarissa tässä viikonloppuna, ja vaikka oli seuraa ja hilpeää tunnelmaa, koen että alkoholi ei tuonut siihen iloon mitään lisää. Olen elämäni aikana tehnyt monia raittiuspyrkimyksiä, myös tällä palstalla ollessani, mutta aina ne ovat siihen kosahtaneet, että kuitenkin koen luopuvani jostain minulle tärkeästä. Ja sitten taas kuukauden tai kahden kärvistely, päivien laskeminen ja pieni pettymys tai rankka työviikko tai joku muu syy, niin pitkäripaisen ovi avautuu viikonloppua vasten. "Katkera raitistelu" on juuri oikea termi kuvaamaan tämänastisia viinan vähentämis- tai lopettamispyrkimyksiäni.

Nyt jotenkin oli sellainen olo ensimmäisen kerran, että ryypiskelyt on nyt ryypiskelty, olen saanut pullosta kaiken hyvän olon mitä mahdollista. Viinalla ei ole minulle enää mitään tarjottavaa. Tahdon olla raitis ja koska sen yhden viinilasillisen kanssa leikittely on hyvin riskialtista, on paras laittaa hanat kokonaan kiinni, mitään en siinä menetä paitsi hiukan pullukan ulkomuotoni ehkä.

Olen myös lopettanut druidihommat ja Black Metal-musiikin soittamisen, ne ovat tuhon tie, mitä on seuraillut hiukan vanhempia kavereitani kuin minä itse, miellisairaalassa tai hautausmaalla he asustavat. Ei ole hyvä. Käytän vastedes musiikillisia lahjakkuuksiani kirkkokuoroon. En tiedä olenko niin uskovainen mutta ainakin siellä on hyvää kahvia ja pullaa eikä mitään viinanvetoa öristen bändikämpillä. Yhteisöllisyys on hyväksi.

Tahdon pyytää anteeksi myös muslimeilta, paitsi muslimiraiskareilta. Joukossanne on monia hyviä tyyppejä jotka ei raiskaa, vedä viinaa tai pummeile sossutuilla ja järjestöhuijauksilla ja kadun niitä tyhmiä okkultistisia menoja, joita olen tehnyt hautausmaalla häpäistäkseni tehdän uskontonne.

Huomista työpäivää kohden,

Asdfh34, se aito ja alkuperäinen.

13

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrPASKA

      Olet homompi kuin muistinkaan.

    • Olipa vässykkämäistä tekstiä. Kyllä kunnon mies juo raakaa viinaa ja kaljaa eikä ulise jostain viinilaseista joka sekin tuntuu olevan liikaa

    • Joo jotenkin musta ei vaan ole kunnon viinamieheksi. Olen vain yrittänyt esittää tän BM-jutun takia rappiotyyppiä, kun tän parin viikottaisen viinipullon vetäminen on aina ollut vähän ponnistelua.

      Kyllä se täytyy myöntää että paikkani on työelämässä ja urheilukentillä sekä kirjastoissa. Jotenkin on tympeää alkoholiporukan keskustelut aina olleet, kaikki filosofiset väittelynaiheet ovat sitä että kaikki huolehtivat ettei kukaan saa kiinni omasta tyhmyydestään, joten kaikki ovat aina lukeneet ja nähneet kaiken.

      Ymmärrän kyllä sosiaalipummeja, kukapa tällaisessa maailmassa missä suuri vähemmistö joutuu palvelemaan 1hoitsuja yhteiskunnan karsiessa heidän heidän elinmahdollisuuksiaan haluaa mennä talutusnuorassa tympeässä, matalapalkkaduunissa? Mutta jotenkin se ei ole mua varten. Ja kyllähän jonkun täytyy ne sossupumminkin kustannukset maksaa veroistaan. Ellei sitten 1hoitsun ihanneyhteiskunta käy toteen, jolloin en kyllä tiedä mitä teen. Muuttaisko ulkomaille, mutta joka maassa on omat 1hoitsunsa. Täyty vain toivoa ettei tämä käy toteen ja suuri enemmistö on yhtä inhimillistä kuin minä, eikä mitään kesähuvilallaan perseileviä entisiä alkoholisteja, jotka vinkuvat yhä lisää vveron madalluksia, perintöveron poistoja ja harhoissaan ajattelevat jokaisen rasisminvastaisen marssin palvelevan hänen taloudellisia intressejään.

      Ajatus alkoholittomasta elämästä jotenkin innostuaa mua. Voisin olla vaikka uskovainen tai jotain muuta saatanan noloa, kunhan ilman viinaa menee elämä.

      • Omiesi.pariin

        Alkoholismipalstalle sitten vaan lässyttämään, koska olet selkeästi alkoholisti. Koet alkoholinkäyttösi sinulle ongelmalliseksi ja sinulla on vaikeuksia lopettaa se.

        Alkoholismipalstalla olet omiesi parissa.


    • Santtu voisit mennä siivoamaan sen Kylmiksen verisen vessanpöntön ja samalla siivota myös omaa asuntoasi myös. Vai onko asuntosi autokorjaamo? Sanot sille avokillesi, että ottaa rätin kauniiseen käteen ja alkaa hommiin. Nyky ajan naisista ei kyllä ole mihinkään.

      • Suits.you

        Snowden nalkuttaa ja jäkättää kuin ämmä.


      • Hauka.töissä

        Lekalla pjönttl pascacs ja uutta peliin.


      • Se on minun oma puoli missä säilytän auton osia,puntteja yms ja juopottelen viikonloppuisin


    • kauhaaho

      Minäkin raitistuin eilen, tiedä sitten pysyvästikö?

      • Asdfh33444

        Raitista jo kolme päivää sitten, joten hyvällä mallilla on asiat. Ps. Alkoholisti ottaa äskeisen tosissaan ja väärää vastaan :-)


    • kaikkia.kiinnostaa

      en edes viitsi lukea pitkiä sepitteitäsi

      • Koprofilianhimo

        Olet laiska homo. Tapa itsesi.


    • gfdjiodfgijg

      Ei kestä mullakaan kauaa kun olen 40.

      Sitten saan olla rauhassa työtön juoppo luuseri vailla paineita yhteiskunnan tai sukulaisten suunnasta. Ei naista, ei työtä, vanha auto, kaljamaha, rahat aina loppu jne.

      Krapulassa saa käydä jossain yhteiskunnan puuhastelupajassa pöllimässä työkaluja sun muita tarvikkeita eikä tartte tehdä muuta kun kahvitella ja vetää sätkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe