Uusin uforaportti, kukaan lukenut?

Lukijaaaa

Ja onko tietoo voiko kirjan ostaa kirjakaupoista?
Sisältääkö järkyttäviä ufo todisteita? Suomalaisten omakohtaisia tapauksia?
Toimituksessa ei vissiin ollut B.B tällä kertaa ollenkaan?

34

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua pyydettiin kyllä tekemään seuraavaa Uforaporttia mutta en jaksanut. Olin jo toimittanut/kirjoittanut 7 kirjaa SUT ry:lle ja katsoin että kiintiöni oli täysi tässä asiassa varsinkin kun minulla oli useita omia kirjoja työn alla.
      Joku taisi suuttuakin tästä ilmoituksestani.
      Uusimassa Uforaporttikirjassa on kyllä näköjään mukana analyysini Havaintotietokannan ilmoituksista nro. 375-850.

      • pysytääntotuudessa

        Sutin etusivulta voimme lukea, että kyseessä on Jaakko Närvän analyysi. Ei sinun.


    • Kyllä,kyllä, niinhän siinä lukee.Totta. En ole vielä nähnyt ko. kirjaa, mutta senhän minä tiedän että minähän noita ilmoituksia analysoin menneinä vuosina ja tein niistä tilastoa jonka lähetin Suomen Tietotoimistolle. Tekemäni analyysit ja tilastot julkaisin myös SUT ry:n Jäsenpostilistalla ja foorumeilla.
      En muista että Närvä olisi milloinkaan tutkinut tai analysoinut ainuttakaan tapausta minun aikanani.
      Joten hyvällä syyllä oletan että kyseessä ovat minun tekemät analyysit ja tilastot.
      Jos Närvä on tehnyt uusia omia analyysejä niin olisi varsin mielenkiintoista nähdä jos ne eroaa minun analyyseistä.
      Asiahan selviää kun saan tuon kirjan joskus käsiini.

      • Vielä noista analyyseistä ja tilastoista:Niiden tekemiseenhän meni vuosikausia ja vaati usein paljonkin työlästä selvitystyötä ja tutkimustyötä.
        Ei "uusia" analyysejä tehdä perästäpäin " tuosta vaan" tai hihasta vetämällä.
        Joten ainakin vielä oletan että kyseessä on minun analyysit ja tilastot jotka jo aikaisemmin on julkaistu monessakin paikassa vuosien varrella.


      • Edelleen tuosta viimeisimmästä Uforaportista hauska juttu:
        Vaikka en ollut mukana sitä toimittamassa,tilaamassa tai muuta niin kuitenkin tallinnalainen kirjapaino lähetti laskun siitä minulle 5.12.2016.
        Se vaati sitten vähän selvittämistä etten minä ollut ko. kirjan tilaaja tai maksumies.


      • juuri.noin
        B.Borg kirjoitti:

        Vielä noista analyyseistä ja tilastoista:Niiden tekemiseenhän meni vuosikausia ja vaati usein paljonkin työlästä selvitystyötä ja tutkimustyötä.
        Ei "uusia" analyysejä tehdä perästäpäin " tuosta vaan" tai hihasta vetämällä.
        Joten ainakin vielä oletan että kyseessä on minun analyysit ja tilastot jotka jo aikaisemmin on julkaistu monessakin paikassa vuosien varrella.

        Juuri noin toimii tämä "ufotutkija" varaktori, hän tekee kuten kerroit miten "tuosta noin" analyysin ufohavainnoista ja selvityksistä. Joten hänen juttuja kukaan ei ota vakavasti kun hänellä on selvästi tietty kielteinen ennakkokäsitys kaikista mikä vain liittyy ufoilmiöihin j ahavaintoihin. Ja jopa menee jutuissaan henkiökohtaisiin nimityksiin kirjoittajista.


      • Menehoitoon
        juuri.noin kirjoitti:

        Juuri noin toimii tämä "ufotutkija" varaktori, hän tekee kuten kerroit miten "tuosta noin" analyysin ufohavainnoista ja selvityksistä. Joten hänen juttuja kukaan ei ota vakavasti kun hänellä on selvästi tietty kielteinen ennakkokäsitys kaikista mikä vain liittyy ufoilmiöihin j ahavaintoihin. Ja jopa menee jutuissaan henkiökohtaisiin nimityksiin kirjoittajista.

        Älä sotke B.Borgin juttuihin varaktoriuikutuksiasi, sekopää. Pilasit varaktoriuikutuksillasi jo aiemmin B.Borgin aloittaman ketjunkin, joten lopeta häiriköintisi. On tämä palsta vajonnut alas, nykyisellään kirjoittaa kuka hyvänsä mitä hyvänsä, ilmestyy yksi itkemään varaktorista, päivällä ja vaikka aamuyöllä. Äläkä edes yritä änkyttää että teitä olisi useita, tuon skitson kieliopin ja lauserakenteiden raiskaamisen tunnistaa kyllä lapsikin.


      • jnärvä
        juuri.noin kirjoitti:

        Juuri noin toimii tämä "ufotutkija" varaktori, hän tekee kuten kerroit miten "tuosta noin" analyysin ufohavainnoista ja selvityksistä. Joten hänen juttuja kukaan ei ota vakavasti kun hänellä on selvästi tietty kielteinen ennakkokäsitys kaikista mikä vain liittyy ufoilmiöihin j ahavaintoihin. Ja jopa menee jutuissaan henkiökohtaisiin nimityksiin kirjoittajista.

        Lyheysti asian selventämiseksi. Anna Greus ja minä (kirjan toimittajat) ryhdyimme pohtimaan Uforaportti 22-23 -kirjan tekoa kesän 2015 aikana. Borgia emme milloinkaan kysyneet kirjan valmisteluun mukaan missään muodossa. Jos joku muu on kysellyt Borgilta jonkin uforaporttikirjan teosta ennen työmme alkamista tai sen aikana, siitä emme Greusin kanssa tiedä mitään. Kirjapainolle annettiin kyllä selkeät ohjeet, valitettavasti virheitä sattuu.

        Kirjassa oleva esitys Ufohavaintotietokannan havaintotapauksista on minun analyysini, kokonaisuus, jossa olen käyttänyt myös Borgin havaintoanalyysejä aineistona (analyysi ja aineisto tulee tässä erottaa). Se on siis osittain niin sanotusti teoreettista tutkimusta (tai metatutkimusta, eli tutkimuksen tarkastelua ja systematisointia). Borgin analyysejä on siis (aineistona) mukana, mutta kirjassa esitetty analyyttinen kokonaisuus ei ole hänen. Borgin nimi on tutkijana mainittu jokaisessa käyttämässäni tapauksessa, jossa hän on ollut tutkijana, kuten reiluuden nimissä kuuluu.

        Kirjassa on myös hyvin mielenkiintoista asiaa ja perusteellista pohdintaa havaintotapausten analysoinnista ja ufotodisteista.

        - Jaakko Närvä


      • ufobongari
        jnärvä kirjoitti:

        Lyheysti asian selventämiseksi. Anna Greus ja minä (kirjan toimittajat) ryhdyimme pohtimaan Uforaportti 22-23 -kirjan tekoa kesän 2015 aikana. Borgia emme milloinkaan kysyneet kirjan valmisteluun mukaan missään muodossa. Jos joku muu on kysellyt Borgilta jonkin uforaporttikirjan teosta ennen työmme alkamista tai sen aikana, siitä emme Greusin kanssa tiedä mitään. Kirjapainolle annettiin kyllä selkeät ohjeet, valitettavasti virheitä sattuu.

        Kirjassa oleva esitys Ufohavaintotietokannan havaintotapauksista on minun analyysini, kokonaisuus, jossa olen käyttänyt myös Borgin havaintoanalyysejä aineistona (analyysi ja aineisto tulee tässä erottaa). Se on siis osittain niin sanotusti teoreettista tutkimusta (tai metatutkimusta, eli tutkimuksen tarkastelua ja systematisointia). Borgin analyysejä on siis (aineistona) mukana, mutta kirjassa esitetty analyyttinen kokonaisuus ei ole hänen. Borgin nimi on tutkijana mainittu jokaisessa käyttämässäni tapauksessa, jossa hän on ollut tutkijana, kuten reiluuden nimissä kuuluu.

        Kirjassa on myös hyvin mielenkiintoista asiaa ja perusteellista pohdintaa havaintotapausten analysoinnista ja ufotodisteista.

        - Jaakko Närvä

        Onko raportissa juttuja Pennistonin binäärikoodeista tai viljapeltokuvioista, näistä ufotutkimuksen keskeisimmistä osa-alueista? Kai kanavoinnit ovat sentään saaneet runsaasti palstatilaa?


      • jnärvä kirjoitti:

        Lyheysti asian selventämiseksi. Anna Greus ja minä (kirjan toimittajat) ryhdyimme pohtimaan Uforaportti 22-23 -kirjan tekoa kesän 2015 aikana. Borgia emme milloinkaan kysyneet kirjan valmisteluun mukaan missään muodossa. Jos joku muu on kysellyt Borgilta jonkin uforaporttikirjan teosta ennen työmme alkamista tai sen aikana, siitä emme Greusin kanssa tiedä mitään. Kirjapainolle annettiin kyllä selkeät ohjeet, valitettavasti virheitä sattuu.

        Kirjassa oleva esitys Ufohavaintotietokannan havaintotapauksista on minun analyysini, kokonaisuus, jossa olen käyttänyt myös Borgin havaintoanalyysejä aineistona (analyysi ja aineisto tulee tässä erottaa). Se on siis osittain niin sanotusti teoreettista tutkimusta (tai metatutkimusta, eli tutkimuksen tarkastelua ja systematisointia). Borgin analyysejä on siis (aineistona) mukana, mutta kirjassa esitetty analyyttinen kokonaisuus ei ole hänen. Borgin nimi on tutkijana mainittu jokaisessa käyttämässäni tapauksessa, jossa hän on ollut tutkijana, kuten reiluuden nimissä kuuluu.

        Kirjassa on myös hyvin mielenkiintoista asiaa ja perusteellista pohdintaa havaintotapausten analysoinnista ja ufotodisteista.

        - Jaakko Närvä

        Ahaa.Kuten jo kerroin niin en ole vielä nähnyt ko. kirjaa joten arvelin että kyseessä on minun tekemät analyysit ja tilastot.
        Mielenkiinnolla tulen katsomaan millä tavalla niitä on käsitelty Närvän toimesta.
        Mitä tulee viiseisimpään Uforaporttikirjaan niin minulla on yleensä hyvä muisti. Ja muistan että minua puyydettiin tekemään uutta Uforaporttia josta kohteliaasti kieltäydyin sillä kertaa.
        En nyt tähän hätään löydä ihan sitä viestiä mikä minulla on mielessä mutta kun katson vanhoja viestejä niin näen että kyseessä on ollut pitempi keskustelu jota on käyty SUT:n hallituksen ja tiettyjen henkilöiden kanssa.
        Löydän esim. tämän viestin jonka olen lähettänyt Sirpa Kuroselle, Jaakko Närvälle ja SUT:n hallitukselle 14.11.2014:
        14. marraskuuta 2014 15.50 Björn <[email protected]> kirjoitti:

        Olen oppinut sen vuosien varrella SUTissa että aina kun joku ehdottaa jotakin niin pitää samalla kysyä että KUKA?
        NIMI please!.
        KUKA hoitaa tuon tai tuon jutun käytännössä?
        Kun jo aikaisemmin tänään Marko peräänkuulutti seminaaria ja Jaakko nyt Uforaporttikirjoja niin täytyy kysyä että KUKA ryhtyy veTämään ne projektit?
        Siis KUKA?
        Nimi please!
        Viime vuosien varrella olen toimittanut tai kirjoittanut 7 kirjaa ja kuten olen Jo aikaisemmin ilmoittanut niin mielestäni kiintiöni on täysi sillä alalla.
        Kirjan tekeminen on nimittäin valtavan iso työ!!!!!!
        Alkaen käsikirjoitusten metsästämisestä oikovedosten hyväksymiseen saakka jonka päälle tulee vielä kirjan mainostaminen ja jakelu.


      • sserfföd
        Menehoitoon kirjoitti:

        Älä sotke B.Borgin juttuihin varaktoriuikutuksiasi, sekopää. Pilasit varaktoriuikutuksillasi jo aiemmin B.Borgin aloittaman ketjunkin, joten lopeta häiriköintisi. On tämä palsta vajonnut alas, nykyisellään kirjoittaa kuka hyvänsä mitä hyvänsä, ilmestyy yksi itkemään varaktorista, päivällä ja vaikka aamuyöllä. Äläkä edes yritä änkyttää että teitä olisi useita, tuon skitson kieliopin ja lauserakenteiden raiskaamisen tunnistaa kyllä lapsikin.

        Mistä päättelet että meitä ei ole monta, jotka ovat huomanneet varaktorin menettelyt ja härskin tyylittömyyden palstalla? Mutta sinähän et ole "varaktori" vaan hänen uskollinen pikku apulainen.


      • KoskasOppisit
        sserfföd kirjoitti:

        Mistä päättelet että meitä ei ole monta, jotka ovat huomanneet varaktorin menettelyt ja härskin tyylittömyyden palstalla? Mutta sinähän et ole "varaktori" vaan hänen uskollinen pikku apulainen.

        Voit varmasti esittää todisteet "varaktorin menettelyistä ja härskistä tyylittömyydestä" palstalla jos kerran se kertomasi mukaan niin yleistä on. Luulisi olevan helppoa?

        Jos ja kun et taaskaan esitä todisteita väittämääsi, täytyy jälleen kerran todeta että kuvailemasi asiat esiintyvät vain mielikuvituksessasi. Palstaa lukemalla kun kuvailemaasi ei ole havaittavissa.


    • UteliasUfoilija

      Onko BB jätetty tahallisesti pois SUTin toiminnasta, vai oletko itse jättäytynyt toiminnasta?

      • minäminäminäminä

        Eiköhän se käytöksellään ole itsensä ulostanut vähän kaikesta.


      • Olen jättäytynyt itse SUT ry:n toiminnasta kauan sitten jo vuonna 2014 eikä minulla ole mitään tekemistä tuon yhdistyksen kanssa.Syitä en viitsi nyt tässä ryhtyä selvittämään. Ja tämänpäivän SUT ry:n kanssa en edes tahtoisi olla tekemisissä enää,sen verran hörhöksi meno siellä on mennyt.
        Poikkeus on tuo Havaintotietokanta josta en oikein pysty aina pysymään erossa kun näen että sinne tulvii ilmoituksia joille on luonnollisia selityksiä.Kuten nyt tuo viimeisin 1503 jossa Venus oli selitys.
        Sen sijaan olen päivittäin aktiivinen kansainvälisellä tasolla jossa olen mukana monessa yhdistyksessä ja niiden päivittäisessä toiminnassa.
        Olen edelleen MUFONin Suomen edustaja ja tutkin MUFONille Suomesta tulevia ilmoituksia. Vuonna 2016 minua pyydettiin mukaan MUFONin huippuryhmään Star Team joka tutkii erittäin vaikeita tapauksia huolimatta siitä mistä maasta ilmoitus on tullut ja tässä ominaisuudessa minulla on pääsy MUFONin kaikkien maiden tiedostoihin.
        Lisäksi olen mukana Ranskan avaruushallituksen uudessa CAIPAN-ryhmässä ja monessa muussa.
        Joten tutkin kyllä ufoja edelleen.
        Ja kaikkia omia kirjojani olen päivittänyt ja tarkoituksenani on julkaista niitä mutta en ole pystynyt päättämään että laitanko ne ulos paperimuodossa tai julkisesti nettiin.
        Tulossa ovat, se on varma, ja nehän edustavat kokonaisuudessaan massiivisinta ufopakettia mitä Suomessa ikinä on julkaistu tuhansine sivuineen.
        Joten tekemistä riittää.
        Ja yllätys,yllätys: Onhan minulla monta muutakin harrastusta jotka eivät liity ollenkaan ufoihin.
        Saaristossa olevasta kummitustorpastanikin kirjoitin kirjan joku aika sitten.Käsikirjoitus on eräällä kustantajalla.


      • jnärvä

        Muistelen ja uskon, että esimerkiksi vuonna 2014 on ollut puhetta uuden Uforaportin teosta ja että Borgiakin on kyselty toimittajaksi tai mukaan. Tarkoitin selvennyksenä, että kun Borg keväällä 2015 jättäytyi pois, sen jälkeen häntä ei tietääkseni ole pyydetty osallistumaan minkään uforaporttikirjan tekoon, eikä ainakaan Uforaportti 22-23 -kirjan suunnitteluun (joka alkoi kesällä 2015). Toisin sanoen, nyt uuden Uforaportin kanssa Borgilla ei ole mitään tekemistä.

        Paitsi tietysti välillisesti siten, että olen havaintoilmoitusanalyysiosuudessani käyttänyt (tiivistäen, jäsentäen, referoiden, lainaten, arvioiden, olennaista tietoa ja säännönmukaisuutta esiin nostaen) Borgin (ja joidenkin muidenkin ufotutkijoiden) ensikäden analyysejä hyödykseni (ja niiden tekijöihin silloin aina viitaten, jolloin kunnia kyseisen analyysien osalta annetaan aina kyseisille tekijöille – niin hyvässä kuin kritiikin aiheessa). Normaalia tutkimustyötä siis.

        Raportissa ei valitettavasti käsitellä Pennistonia, mutta esim. peltokuvioita ja aika runsaasti kontaktitapauksia kylläkin. Esimerkiksi kontaktien tarkastelu ei sinällään ole huuhaata, vaan voi olla tieteellisen todellisuuskäsityksen kannalta hyvin tärkeää. Tällöin tähyilllään merkittäviä aihealueita, puhutaan esimerkiksi ihmisen tietoisuuden ongelmasta, kvanttifysiikan outouksiinkin linkittyen, hyvin mielenkiintoisista paranormaalin tutkimuksen tuloksista ja filosofisista kysymyksistä todellisuuden ja sen kuvaamisen suhteen. Kyse on myös syvistä ihmisyyteen liittyvistä asioista. Ollaan yksittäisistä kertomuksista mitä mieltä tahansa. Jne. Ei tietenkään mitään yksiselitteistä asiaa, vaan moninaista ilmiökenttää, ja hankalastikin hahmotettavaa. Johdannossa selvittelen kirjan monipuolisuuden mielekkyyttä.

        - Jaakko Närvä


      • Närvä:" että kun Borg keväällä 2015 jättäytyi pois, sen jälkeen häntä ei tietääkseni ole pyydetty osallistumaan minkään uforaporttikirjan tekoon, eikä ainakaan Uforaportti 22-23 -kirjan suunnitteluun (joka alkoi kesällä 2015). Toisin sanoen, nyt uuden Uforaportin kanssa Borgilla ei ole mitään tekemistä."

        B.Borg:Sellaistahan en ole väittänytkään että olisin ollut mukana toimittamassa uusinta Uforaporttia 22-23 vaan tarkoitin yleisesti että kauan sitten minua pyydettiin toimittamaan SEURAAVAA Uforaporttia josta kohteliaasti kieltäydyin koska jo olin toimittanut/kirjoittanut 7 kirjaa SUTille ja mielestäni se riitti yhdelle ihmiselle.
        Näin yksinkertaista se oli.
        JOS olisin toimittanut SEURAAVAA Uforaporttia niin sen nimi olisi ollut Uforaporttu 22 ja se olisi ilmestynyt jo vuonna 2014.
        Mutta,kuten olen jo kolme kertaa todennut, niin en tahtonut enää olla mukana siinä.


      • Hmmmm-
        B.Borg kirjoitti:

        Olen jättäytynyt itse SUT ry:n toiminnasta kauan sitten jo vuonna 2014 eikä minulla ole mitään tekemistä tuon yhdistyksen kanssa.Syitä en viitsi nyt tässä ryhtyä selvittämään. Ja tämänpäivän SUT ry:n kanssa en edes tahtoisi olla tekemisissä enää,sen verran hörhöksi meno siellä on mennyt.
        Poikkeus on tuo Havaintotietokanta josta en oikein pysty aina pysymään erossa kun näen että sinne tulvii ilmoituksia joille on luonnollisia selityksiä.Kuten nyt tuo viimeisin 1503 jossa Venus oli selitys.
        Sen sijaan olen päivittäin aktiivinen kansainvälisellä tasolla jossa olen mukana monessa yhdistyksessä ja niiden päivittäisessä toiminnassa.
        Olen edelleen MUFONin Suomen edustaja ja tutkin MUFONille Suomesta tulevia ilmoituksia. Vuonna 2016 minua pyydettiin mukaan MUFONin huippuryhmään Star Team joka tutkii erittäin vaikeita tapauksia huolimatta siitä mistä maasta ilmoitus on tullut ja tässä ominaisuudessa minulla on pääsy MUFONin kaikkien maiden tiedostoihin.
        Lisäksi olen mukana Ranskan avaruushallituksen uudessa CAIPAN-ryhmässä ja monessa muussa.
        Joten tutkin kyllä ufoja edelleen.
        Ja kaikkia omia kirjojani olen päivittänyt ja tarkoituksenani on julkaista niitä mutta en ole pystynyt päättämään että laitanko ne ulos paperimuodossa tai julkisesti nettiin.
        Tulossa ovat, se on varma, ja nehän edustavat kokonaisuudessaan massiivisinta ufopakettia mitä Suomessa ikinä on julkaistu tuhansine sivuineen.
        Joten tekemistä riittää.
        Ja yllätys,yllätys: Onhan minulla monta muutakin harrastusta jotka eivät liity ollenkaan ufoihin.
        Saaristossa olevasta kummitustorpastanikin kirjoitin kirjan joku aika sitten.Käsikirjoitus on eräällä kustantajalla.

        Missäs tuosta mökkihommasta voisi lukea lisää? Kenet mökillä on tapettu?!


      • Hmmmm- kirjoitti:

        Missäs tuosta mökkihommasta voisi lukea lisää? Kenet mökillä on tapettu?!

        Mökkihommasta voi lukea lisää kirjastani sitten jos ja kun se julkaistaan.
        Itse asiassa luennoin kerran tästä torpasta Rajatiedon Keskuksessa Uudenmaankadulla Suomen Paraseuran tilaisuudessa.

        Kiinitän huomiota kysymykseen "Kenet mökillä on tapettu?!".
        Kiinnitän huomiota siihen sen takia että joskus 1930-luvulla torpassa asuva aviomies katosi mystisesti.Vaimo väitti että mies oli yllättäen lähtenyt Ameriikkaan kuten silloin oli tapana.
        Hänestä ei kuitenkaan koskaan kuulunut enää mitään ja vaimo menikin nopeasti uusiin naimisiin nuoren rengin kanssa.
        Sitähän on mietitty usein että minne se aviomies katosi.


      • minävuan-

        Sun kanssa kun pääsis nuotion ääreen juhannusyönä rupattelemaan näistä!


    • EräsUfotyyppi

      Jaahs, täällähän on Suomen ufotutkijoitten "kerma" paikan päällä! Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn Närvältä (toki muutkin asiasta tietävät voivat vastata): onko SUTin kaunis (nais)puheenjohtaja sinkku???? Toivon, että miesvaltaisessa yhdistyksessä häntä ei liehitellä, sillä olen tekemässä muuttoa Helsinkiin lähiaikoina ja ns. vaimoehdokas valittu.

      • AvaruusHääkellotSoi

        Anna on naimisissa Närvän kanssa. Tosin he eivät sitä itsekään tiedä,
        sillä vihkiminen tapahtui Marsissa ja häämatkalle matkustivat kuulemma 5metrisellä kullatulla UFOlla, jonka kuskina toimi B.Borg.


      • jnärvä

        Pääsimme yhteisymmärrykseen. Et toki B. väittänyt, että sinua olisi kysytty nimenomaan tähän uuteen raporttiin. Ottaen kuitenkin huomioon aloitusviestin sisällön (jossa puhuttiin tästä uudesta) ja sen perään tulleen viestisi, että sinua "pyydettiin kyllä tekemään seuraavaa..." katsoin aiheelliseksi vain selventää asian lukijoille.

        - Jaakko Närvä


      • UfoHoukutin
        AvaruusHääkellotSoi kirjoitti:

        Anna on naimisissa Närvän kanssa. Tosin he eivät sitä itsekään tiedä,
        sillä vihkiminen tapahtui Marsissa ja häämatkalle matkustivat kuulemma 5metrisellä kullatulla UFOlla, jonka kuskina toimi B.Borg.

        Kelpaisiko isopäinen harmaa muukalainen vaimoksesi? Niitä voi houkutella jättämällä ikkunalaudalle tai parvekkeen kaiteelle keraamiseen kuppiin mansikkajäätelöä.


    • AlkuperäinenKysyjä

      Jaa, tännehän on syntynyt jo melkein treffipalsta, mutta kukaan ei ole vastannut oleelliseen saako uforaporttia kirjakaupoista??

      • jnärvä

        Moikka, kirjakaupoista ei toistaiseksi saa, mutta Suomen Ufotutkijat ry:ltä voi helposti ja mieluusti tilata, ohje heti ensimmäisenä yhdistyksen etusivulla!

        - Jaakko Närvä


      • UfoistaKiinnostunut

        Haluaisitko ostaa uusimman Uforaporttikirjan nimenomaan kirjakaupasta. Onko tärkeää, että saat kirjakaupan kuitin/tositteen?
        Se on kuitenkin saatavissa sen alkulähteeltä näemmä (Äsken tarkistin tämän). Suomen Ufotutkijoiden nettisivulta ainakin kannattaa katsoa.


      • näinainaennenkin
        UfoistaKiinnostunut kirjoitti:

        Haluaisitko ostaa uusimman Uforaporttikirjan nimenomaan kirjakaupasta. Onko tärkeää, että saat kirjakaupan kuitin/tositteen?
        Se on kuitenkin saatavissa sen alkulähteeltä näemmä (Äsken tarkistin tämän). Suomen Ufotutkijoiden nettisivulta ainakin kannattaa katsoa.

        Ruoka ostetaan ruokakaupasta, viina ostetaan viinakaupasta, rauta ostetaan rautakaupasta, renkaat ostetaan rengaskaupasta, kirjat ostetaan kirjakaupasta.


      • AlkuperäinenKysyjä
        jnärvä kirjoitti:

        Moikka, kirjakaupoista ei toistaiseksi saa, mutta Suomen Ufotutkijat ry:ltä voi helposti ja mieluusti tilata, ohje heti ensimmäisenä yhdistyksen etusivulla!

        - Jaakko Närvä

        Kiitosta vastauksesta!


      • Ihmiskauppa
        näinainaennenkin kirjoitti:

        Ruoka ostetaan ruokakaupasta, viina ostetaan viinakaupasta, rauta ostetaan rautakaupasta, renkaat ostetaan rengaskaupasta, kirjat ostetaan kirjakaupasta.

        Tuohon on vaikea mitään enää kommentoida. Niin mistäs niitä ihmisiä saadaan? No ihmiskaupasta! https://youtu.be/uOLQgFFUumg


    • TennismailaKoivunen

      Tiedän, että Björn Borg on tehnyt PALJON työtä Suomalaisten yhdistysten ja yleensä UFO-ilmiön tutkimisen eteen MUTTA minun on pakko sanoa, että joka kerta kun kuulen nimen Björn Borg, minulle tulee MYÖS mieleen 70-80-luvut ja tennis ja Wimbledon. Minä en voi sille mitään.

      • Björn-

        ... ja miehet värikkäissä alushousuissa....


    • OndaWavesBaby

      ... tarvii lukea,,, tulee niiku "kanavilta" mm. noi ja toi uus National Geo

      • UfoistaKiinnostunut

        Erittäin tärkeä huomio. Itse olen pitänyt erityisesti National Geo:n Mars-sarjasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe