Vaatii rohkeutta................................

pönttömikäpönttö

rekisteröityä pöntöksi. Kyllä meitä suomalaisia on jo yli miljoona pönttöä. On niitä täälläkin ? Minä olen yksi heistä. Ruvetkaa hommiin.

11

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapureissa-on-pönttöjä

      Eilen oli 900 000 pönttö päätä vasta. Lisääntyikö yö-pöntöt 100:lla tuhannella vuorokaudessa?

      • pönttömikäpönttö

        Tilanteen päivitys 26.2 klo 11.30. Pönttöjä on 1 027 320. Ei kun menoks.


    • mitenolisjos

      Saako vessanpöntön rekisteröidä ??

      • Pöntöt-julkisuuteen

        Kyllä saa. Olen rekisteröinytkin.
        Ja huussin istuimen.
        Ja pönttöuunin.
        Ja Saunan vesipöntön.
        Kaikki lasketaan, paitsi ei vessanpöntön rusketusjuovia.


    • ö-Öö

      Pönttö tehty

      Tosin -60 luvulla kansakoulun puutöissä. Meillä oli vähän kaheli puutyöope, mutta se oli hyv ope. Yks juttu, mikä tehtiin, oli just linnunpönttö, kaikki teki sen.

      Mulla ollut monet kerrat mielessä väsätä linnunpönttöjä, ihan ite, ilman kampanjoitakin, jäänyt laiskuutta tekemäti. On onneksi pikkasen maata, missä linnuilla mahdollisuus tehdä pesää, on tikkoja jne. Kas, täällä pöndellä kun on lähinnä aavikkoa, kaikki maa mustana pottupeltona. Eläimet hävinneet, ei täällä ole puita, ei metsää, ei oikein mitään muuta, kuin mustaa multaa.

      Jonkin verran on kuitenkin elukoita, sellaisissa paikoissa, missä jotain luontoakin on olemassa, mulla, tääsä vähän on.Erikoinen talvi, ei ensimmäisiäkään elukanjälkiä lumessa. Lintuja on jonkin verran, ei paljon.

      Lepakonpönttöjä olen monet kerrat suunnitellut tekeväni. Lepakoita on, ei paljon, mutta on. Lepakot tarvitsevat pesimispönttöjä. Mutta, koska kaikki mustalla mullalla, ei ole kukkia, ei siis hyönteisiä, ei siis ruokaa linnuille, tai lepakoille.

      Ihminen tuhoaa maapallon, se on varma.

      =DW=

    • eppu2

      Mulla on tollainen uusi luontokirja, siinä kerrotaan, että pöntöt ovat lahja linnuille, Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi.
      Pönttökamppanjan on järjestänyt, Yle, Metsähallitus ja Birdlife.
      Siinä on pöntönrakennusohjeetkin.

      • ö-Öö

        Ite asiassa

        Mulla käsitys, pönttöjä ptää tehdä, koska tehmetsänviljely ja maatalous tuhonneet lintujen luontaiset pesimäpaikat.

        Tässä pöndellä asian huomannut selvästi. Kun oli niittyjä, erilaisia pusikoita, luonnonvaraista metsääkin, eläimiä oli runsaasti. Nyt, kun kaikki mustana pottupeltona, eihän täällä oikein eläimetkään asu, Ei ole kukkia, ei ole hyönteisiä, ei ole lintuja- Eikä linnuilla paikkaa, minne tehdä pesiä.

        Einstain aikanaan sanonut, kun mehiläiset katoavat, alkaa ihmisen loppulaskenta(tms). ei täällä mehiläisiä ole näkynyt enää vuosiin.

        Tsadissa pian enemmän lintuja jne, kuin nykyisin täällä pöndellä. Kaupungeissa aina puistoalueita, istutettuja kukkiakin, puita jne. Pöndellä vaan mustaa multaa, aivan, kuin ydinsodan jäljiltä.

        =DW=


      • eppu2
        ö-Öö kirjoitti:

        Ite asiassa

        Mulla käsitys, pönttöjä ptää tehdä, koska tehmetsänviljely ja maatalous tuhonneet lintujen luontaiset pesimäpaikat.

        Tässä pöndellä asian huomannut selvästi. Kun oli niittyjä, erilaisia pusikoita, luonnonvaraista metsääkin, eläimiä oli runsaasti. Nyt, kun kaikki mustana pottupeltona, eihän täällä oikein eläimetkään asu, Ei ole kukkia, ei ole hyönteisiä, ei ole lintuja- Eikä linnuilla paikkaa, minne tehdä pesiä.

        Einstain aikanaan sanonut, kun mehiläiset katoavat, alkaa ihmisen loppulaskenta(tms). ei täällä mehiläisiä ole näkynyt enää vuosiin.

        Tsadissa pian enemmän lintuja jne, kuin nykyisin täällä pöndellä. Kaupungeissa aina puistoalueita, istutettuja kukkiakin, puita jne. Pöndellä vaan mustaa multaa, aivan, kuin ydinsodan jäljiltä.

        =DW=

        Joo, kolopesijöillä on asuntopulaa.
        Noita mehiläisiä ja muita pölyttäjiä olen kanssa seuraillut.
        Toissakesänä kuolleita mehiläisiä oli aika paljon.
        Viime kesänä taas kukkivissa pensaissa kävi kova kuhina.


    • Tällä pöntöllä on kaksi pönttöä pikkulinnuille odottamassa rohkeaa, joka kiipeäisi puuhun ja pöntöt paikoilleen virittäisi. Ovat rekisteröintiä vailla, senkin toki teen , kampanja kestää toukokuulle asti.

      Itse en ole pönttöjä tehnyt, näppäräsormisemmat ovat olleet asialla.
      Toivon jonkun tiaisperheen niihin aikanaan asettuvan.

      • eppu2

        Just oli jossain juttua, että joku oli jonkun koukkusysteemin kehittänyt pönttöihin, että on helppo laittaa puuhun.


      • dsfdfddf
        eppu2 kirjoitti:

        Just oli jossain juttua, että joku oli jonkun koukkusysteemin kehittänyt pönttöihin, että on helppo laittaa puuhun.

        Ei se vaadi kuin rautalankaa puun ympäri ilman kiinnittämistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe