VAT näytöt?

zozo123

Eli montako eri näyttöä onkaan koko ammattitutkinnossa, ja millaisia ne ovat? Ovatko kaikki käytännön kokeita vai onko myös kirjallisia? Kokemuksia?

5

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsasdads

      Käsittääkseni kirjallisena suurin osa, muutama taitaa olla käytännön kokeena. En tiedä varmasti koska en ole vielä käynyt ammattitutkintoa loppuun, mutta näin olen kuullut.

    • kenttäpossu

      Olen suorittanut VAT:n ja silloin kun itse tuon kävin, niin iso osa näytöistä ainakin Hyriassa on fyysisiä näyttökokeita.Toisaalta opiskelin 12 osa-aluetta joten näyttöjäkin sitten piisasi. Eli jos haluaa hyväksi ammattilaiseksi, kannattaa suorittaa koko se oleellinen tieto mitä tietää ammatissa tarvittavan ja varsinkin jos aikoo pyrkiä korkeakouluun vielä myöhemmin. Sitä miten muissa oppilaitoksissa noita näyttöjä suoritetaan, en osaa sanoa. Mutta hyriassa aina näyttötutkintomestareiden valvonnassa ja mitään läpihuutojuttuja ne ei ole, vaan tapauskohtaisesti suunniteltuja. Jos koulutupaikkaa mietit niin suosittelen Hyriaa. Kävin itse tuon ammattitutkinnon, koska halusin vanhana kenttäjermuna saada kunnollisen todistuksen aiempien erilaisten turvallisuusalan koulutusten lisäksi.Olen työskennellyt ihan henkilöturvatehtävistä kenttävartian tehtäviin ja jopa koululaitosturvallisuudessa.

      Silti on pakko sanoa, että työpaikkaa ei yksikään paperi takaa. Koska tälläkin hetkellä olen työtön ja viimeksi olin turvallisuustehtävissä julkisella sektorilla 2015. Eli ei ilmeisesti ammattimiehet kaikille firmoille ja kunnille kelpaa. Syytä on todella vaikea edes arvailla. Näin kuitenkin on käynyt omalla kohdallani. Siksi olen kouluttautunut myös myyntialalle koska turvalaitesektori on myös yksi vetävä ala.Tsemppiä kuitenkin tulevalle ammattiurallesi, oli se mitä hyvänsä.

      • Fffs

        Ja silti kirjoitat oman ammattinimikkeenkin väärin?


    • Realisti145

      No ei ole mitään "Hyrian näyttökokeita", vaan kokeet on valmiiksi laadittu ja lähetetään oppilaitoksille tentittäväksi. "Fyysisillä" tarkoitat varmaan käytännön näyttökokeita?

      Pitkä työkokemus ja Hyrian koulutuksen jälkeen olet työtön, vaikka olet tenttinyt kaikki mahdollisest osiot?

      Hyrian koulutuksen laadun huomioiden ei ole mikään ihme, että olet työtön. Kyseisen puljun koulutuksen taso on ainakin turvallisuuspuolella kaiken arvostelun alapuolella. Tulee mieleen lähinnä surullisen kuuluisia IBA. Kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin lähtee IBA:n tai Hyrian koulutuksilla kehumaan työhaastattelussa.

    • jonsukka91

      Itse kanssa VATin käynyt. Meillä oli 7 näyttöä. Kolme oli jouluna ja loput keväällä yhdellä viikolla. Meillä oli kirjallinen sekä fyysinen osuus. (turvallisuustarkastus, turvallisuustarkastus tekninen, uhkatilanne, pelastustoiminta, myymälä,piiri, kameravalvonta ja tekniikka.) Joissain näytöissä oli myös suullinen koe siinä samalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe