Ymmällään asiasta

kupilka

Hei !Onko teillä muilla samanlaisia ongelmia puolison kanssa kuin minulla?Olemme olleet jo pitkään naimisissa ja nyt puolisolleni on alkanut tulla välillä sellaisia murjotuskausia jotka kestää päivän tai pari.Ei tarvitse olla kuin aivan pikku juttu mikä ei mene hänen mielensä mukaan niin on sellainen poissaoleva ja vihainen.Hänellä on kaikenlaisia kipuja ja huonosti nukuttuja öitä mutta olen sitä mieltä että eihän se ole puolison vika jos näin on.Itse olen ollut häntä kohtaan hyvin empaattinen ja ymmärtäväinen tähän asti mutta ei se ole mukavaa jos itse esim.kysyy jotain asiallisesti niin vastauksena saa jotain tiuskintaa ja murahtelua.Kyseessä on siis miespuolinen henkilö.Mikä neuvoksi?

6

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7368

      Täysin ymmärrettävää. 4 - 5 päivää ilman "syvällisempää" seurustelua niin mainitsemasi ilmiöt, ilman kipuja, ovat miehellä täysin luonnollisia.
      Siis terveenä ja ilman ympäristön häiriötekijöitä.

    • TotuudenTorvinen

      Naisilla noita murjotusta aiheuttavia kipuja kutsutaan kuukautisiksi...

    • Osa-aikaeläkeläinen

      Meitä on monenlaisia. Miehellesi taitaa tulla kausia jolloin hänestä tuntuu että elo aviossa ei olekaan kivaa.
      Siperia palauttaisi maanpinnalle. Itse kun olin hankalan ja sekopään akan kanssa aviossa liki 20 vuotta, osaan kyllä arvostaa hyvää ihmissuhdetta, ja näytänkin sen - ainakin siten ettei tuollaisia mökötyskausia ole.

    • eimuutakuinhommiin

      Jos on kipuja ja huonosti nukuttuja öitä paljon takana, niin ymmärrän ettei mies jaksa koko isä aurinkoisena kulkea.

      Mitäpä jos jättäisit kyselyt vähemmälle, huomioisit miestäsi enemmän rutistamalla ohi kulkiessasi, olemalla läsnä, antamalla hellyyttä ilman puhumista.
      Ei ole pakko kysellä koko aikaa sattuuko tms., riittää kun näyttää pienillä kosketuksilla että välität, mies on sinulle tärkeä. Tiedäthän, että seksi auttaa rentoutumaan ja pääsemään syvempään uneen, joten pelkästään seksin lisääminen voi auttaa omalta osaltaan nukkumisen suhteen. Jos on lihaskipuja, hieronta, kipusalvat yms auttavat myös.

    • Surullinen62

      Tiedän tuon tunteen. Mieheni vammautui 4 vuotta sitten, sen jälkeen on elämä ollut jokapäiväistä taistelua kipuja ja vakuutusyhtiötä vastaan. Kipujen ollessa pahimmillaan, olen minä se, johon tuo paha olo puretaan. En osaa mitään tehdä hänen mielestään oikein. Tässä alkaa omakin jaksaminen olla jo niin finaalissa. Olemme mieheni kanssa 24/7 yhdessä ja kotona. Mies vain makaa sohvalla, ei pysty mitään tekemään. Intiimiä kanssakäymistä, sen paremmin kuin ei henkistäkään, ei meillä ole ollut enää neljään vuoteen. Olen huomannut nyt itsessäni masennuksen merkkejä, mietin vain, että tässäkö tämä elämä oli. Olemme kumpikin hieman yli 50-vuotiaita.

      • laatu_omissa_käsissä

        mikset sinä käy töissä?
        Jos olet sairas tms., kai sinulla nyt kuitenkin jotain harrastuksia ja muuta aktiviteettia on ettei kotona tartte 24/7 olla miehen vierellä.
        Siks toisekseen, luulisi, että miehesi saisi edes jotain lomatukea tms. vammansa perusteella jos ei vakuutuksesta niin ainakin julkiselta puolelta.

        Pitää vaan yrittää jaksaa tehdä elämästä jotain muutakin kuin pelkkää kotona makaamista tai siis monestihan ne päivät kuluu tietokoneella roikkuessa.
        Se sun ja sun miehen elämän laadun parantaminen on teidän kahden käsissä. Pikkuhiljaa alatte tehdä jotain muuta, ihan pientä alussa niin että ajatukset kulkee jossain muualla välillä eikä vaan siinä miten kauheeta joka päivänen tarpominen on.

        Jo pelkästään se, että menee ulos sillon kun on hyvä sää, auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe