Voi ykköset ja kakkoset

toteamukseni

Joskus voisi ne muutama (tai yksi) petetty vaimo mennä itseensä tai päästä tilanteesta yli. Minun mielestä lähtökohtaisesti jos avioliitto on hyvä ja parisuhde, ei sinne mahdu mitään kakkosia kahden toisiaan rakastavan ihmisen väliin.

Sitten jos mahtuu, se kakkonen on siellä lähinnä seuraus jostain, joka ei ole omassa liitossa ja parisuhteessa kunnossa. Jotkut lähtevät ratkomaan parisuhteen ongelmia muun kuin puolison kanssa. Ja siihenkin voi taas olla monta syytä, miksi näin käy. Mut en syyllistäisi mitään kakkosia, sillä se liitto ja parisuhde on kotona ja aviopuolisoiden pitäs katsoa peiliin, miksi on käynyt niin.

Ja kakkosissa on yhtälailla miehiä ja naisia, miehet harvemmin katsoo naisen hyppelyä vieraassa niin, että jatkaisivat liittoaan. Naisilla tämä näyttää olevan aika normaalia ja en ymmärrä miksi. Siinähän on jo toinen päättänyt omin päin ihan muuta, kun ei enää oma kotona kelpaa. Miksi semmoista liittoa kannattaa jatkaa?

61

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmiotraamajonka

      Niin voidaan ihmetellä liittojen jatkumista.se että tietääkö vaimo on avain kysymys liiton jatkumiselle. Tiedän yhden kolmiotraaman jossa puoliso ei tiedä. Joten kai ne jatkaa liittoaan sen takia. Kun ja jos jää kiinni aikanaan tulee eteen tuo jatkon kysymys. Mitä kuka tietää ja kuinka paljon. Kuinka hyvin tuo petturi valehtelee. Uskomatonta että aina vaimoa syytetään hulluksi ja typeräksi kun jatkaa liittoaan kakkosesta huolimatta. Jos sinulle ei ole tuo vaimo suoraan kertonut itse niin turha sitä on ihmetellä liittojen jatkumiselle.

      • sivuhuomio

        No eipä se aina ole mies joka vieraissa käy, kyllä ne vaimotkin käy vieraissa yhtä lailla nykyään.


      • toinenhuomio

        Ei nyt ihan yhtälailla. Miehet tuolla näkyy pääasiassa vierasta seuraa etsivän.


      • rouvatbaaritiskillä
        toinenhuomio kirjoitti:

        Ei nyt ihan yhtälailla. Miehet tuolla näkyy pääasiassa vierasta seuraa etsivän.

        Niinkö väität, minua iski saman illan aikana kaksi naimisissa olevaa rouvaa, kummankaan petiin/mukaan en lähtenyt ei vaan ollut kumpikaan mun makuuni joten panot jäi väliin.


      • hahhhaaaaa
        rouvatbaaritiskillä kirjoitti:

        Niinkö väität, minua iski saman illan aikana kaksi naimisissa olevaa rouvaa, kummankaan petiin/mukaan en lähtenyt ei vaan ollut kumpikaan mun makuuni joten panot jäi väliin.

        Niin väitän edelleen. 60% miesten tarjonnasta treffipalstoilla on varattuja. Plus ne jotka salaa asian. Naisista tosi harva. Mies olettaa heti että nainen baaritiskillä haluaa seksiä jos vaan juttelee miehelle mukavia. :D


      • älänytviiti
        hahhhaaaaa kirjoitti:

        Niin väitän edelleen. 60% miesten tarjonnasta treffipalstoilla on varattuja. Plus ne jotka salaa asian. Naisista tosi harva. Mies olettaa heti että nainen baaritiskillä haluaa seksiä jos vaan juttelee miehelle mukavia. :D

        Mistä sä tiedät, että naisista vaan harvat on varattuja? Ehkä naiset toimii samoin kuin miehet, salaa asian. Kyllähän sen nyt erottaa, mitä nainen haluaa. Jutellako vai seksiä. Ootko sä oikeasti naisena noin sinisilmäinen etteikö muka varatut naiset vonkaa vierasta? Ihan varmasti. Eivät vaan tunnusta sitä.


    • Nkhgfd

      Voiko olla sellaista liittoa että puolisot nukkuu erillään ja tekee omat juttunsa ja lusivat yhdessä lasten ja rahan takia?siis miehen näkökulma asiasta että arki toimii ja lapsilla hyvä olla.muuten pettänyt vuosikausia muijaansa.onko ns.lasten takia uhrautujat jotain arjen sankareita.näin minä uhrauduin lasteni takia..aika karseeta.

      • toteamukseni

        Kyllä minä ainakin tiedän. Usein nukkuvat erillään koska toinen kuulemma kuorsaa tai toinen ei anna. Nää on ihan mulle kerrottuja. Omaisuuden epäsuhta pitää kitsaat yhdessä, kun ei haluta sille toiselle jakaa omasta mitään, sekin minusta karseeta. Ja karseeta on kituuttaa vielä senkin jälkeen yhdessä, kun ne lapset on lentäneet maailmalle. Kyllä siinä todennäköisesti tuttuus, tottumus ja yksinjäämisen pelko voittaa, ettei kaikesta pettämisestä huolimatta erota.


      • Justnääihmetyttää

        Etköhän hankkis onan elämän. Karseeseen ei pitäis mennä jaoille.


      • kirosanatraikaa
        toteamukseni kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin tiedän. Usein nukkuvat erillään koska toinen kuulemma kuorsaa tai toinen ei anna. Nää on ihan mulle kerrottuja. Omaisuuden epäsuhta pitää kitsaat yhdessä, kun ei haluta sille toiselle jakaa omasta mitään, sekin minusta karseeta. Ja karseeta on kituuttaa vielä senkin jälkeen yhdessä, kun ne lapset on lentäneet maailmalle. Kyllä siinä todennäköisesti tuttuus, tottumus ja yksinjäämisen pelko voittaa, ettei kaikesta pettämisestä huolimatta erota.

        Totta nimim.toteamukseni. Yhden parin lapset jo maailmalla. Mies pettänyt usein ja pitkään. Vaimo tietää ja myös naapurit. Vaimo näet karjuu ja kiljuu pihalla miehelleen niin, että asiasta ei ole epäsevyyttä. Hyvin on kuulunut erillään nukkumiset ja omaisuuden jakamattomuus. Sekä se, etteivät eroa.


      • Kakkosenjonkatiedän
        toteamukseni kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin tiedän. Usein nukkuvat erillään koska toinen kuulemma kuorsaa tai toinen ei anna. Nää on ihan mulle kerrottuja. Omaisuuden epäsuhta pitää kitsaat yhdessä, kun ei haluta sille toiselle jakaa omasta mitään, sekin minusta karseeta. Ja karseeta on kituuttaa vielä senkin jälkeen yhdessä, kun ne lapset on lentäneet maailmalle. Kyllä siinä todennäköisesti tuttuus, tottumus ja yksinjäämisen pelko voittaa, ettei kaikesta pettämisestä huolimatta erota.

        Oi kuinka suloista kun kakkonen uskoo miehen vakuutteluja kuinka nukkuvat erillään! Ihan vaan omaisuuden takia pitää puolisonsa? Voi hemmetti kakkoset! Oletteko todella noin typeriä? Tottahan ne nukkuu erillään eikä seksiäkään ole moneen vuoteen ollut. Siksihän se sinun tykönä käy naimassa! Voi hemmetti että osaavat nuo kakkoset uskoa ja unelmoida tilanteesta kotona. Ette käsitä että mies jyystää molempia ihan tarkkaan niin kauan kun te kakkoset ja ykköset annatte. Siis kuka puhuu tilanteesta totta? Ilmankos kakkosilla on hirveä maine kun uskovat ja unelmoivat toisen erosta. Eikä niin salassa pysy ja aina joku tuntee jonkun. Ikävä todellisuus tulee varmaan eteen. Viimeistään silloin kun lainat on maksettu. Uskotaan siihen.


      • Nukkumajärjestys
        kirosanatraikaa kirjoitti:

        Totta nimim.toteamukseni. Yhden parin lapset jo maailmalla. Mies pettänyt usein ja pitkään. Vaimo tietää ja myös naapurit. Vaimo näet karjuu ja kiljuu pihalla miehelleen niin, että asiasta ei ole epäsevyyttä. Hyvin on kuulunut erillään nukkumiset ja omaisuuden jakamattomuus. Sekä se, etteivät eroa.

        Ai oikein karjuu tiedoksi naapureille nukkuma järjestyksen! Juu juu no mitäs muuta ne naapurit tietää toisten nussimisesta? Ei mene kuule läpi olet itse kakkonen ja uskot ukon juttua nukkuma järjestyksestä jotta uskot itsekin siihen. Ja tuo omaisuus ja velka vaan pitävät yhdessä tottakai näin mekko yhteen vedon vedimme!


      • päiväkahvintarjoaja
        Kakkosenjonkatiedän kirjoitti:

        Oi kuinka suloista kun kakkonen uskoo miehen vakuutteluja kuinka nukkuvat erillään! Ihan vaan omaisuuden takia pitää puolisonsa? Voi hemmetti kakkoset! Oletteko todella noin typeriä? Tottahan ne nukkuu erillään eikä seksiäkään ole moneen vuoteen ollut. Siksihän se sinun tykönä käy naimassa! Voi hemmetti että osaavat nuo kakkoset uskoa ja unelmoida tilanteesta kotona. Ette käsitä että mies jyystää molempia ihan tarkkaan niin kauan kun te kakkoset ja ykköset annatte. Siis kuka puhuu tilanteesta totta? Ilmankos kakkosilla on hirveä maine kun uskovat ja unelmoivat toisen erosta. Eikä niin salassa pysy ja aina joku tuntee jonkun. Ikävä todellisuus tulee varmaan eteen. Viimeistään silloin kun lainat on maksettu. Uskotaan siihen.

        Mä veikkaan, että harva kakkonen toivoo saavansa pettävän miehen itselleen. Mitä hemmettiä kukaan nainen tekee miehellä, joka valehtelee ja ei pysy kotipesällään? Mun mielestä tuo on vaan petettyjen kuvitelmaa, että kaikki vieraat naiset uskoo mitä ukko kertoo kotioloistaan ja odottaa äijän eroa. Eiköhän suurin osa suhteista ole pelkkää seksiä ja mukavaa yhdessä oloa ilman arjen paineita. Ilman lupauksia yhteisestä tulevaisuudesta.
        Mainekin menee jos kakkosena on? Salasuhteet on salasuhteita ja niistä ei ole tapana kertoilla kenellekään.


      • päiväkahvintarjoaja
        Kakkosenjonkatiedän kirjoitti:

        Oi kuinka suloista kun kakkonen uskoo miehen vakuutteluja kuinka nukkuvat erillään! Ihan vaan omaisuuden takia pitää puolisonsa? Voi hemmetti kakkoset! Oletteko todella noin typeriä? Tottahan ne nukkuu erillään eikä seksiäkään ole moneen vuoteen ollut. Siksihän se sinun tykönä käy naimassa! Voi hemmetti että osaavat nuo kakkoset uskoa ja unelmoida tilanteesta kotona. Ette käsitä että mies jyystää molempia ihan tarkkaan niin kauan kun te kakkoset ja ykköset annatte. Siis kuka puhuu tilanteesta totta? Ilmankos kakkosilla on hirveä maine kun uskovat ja unelmoivat toisen erosta. Eikä niin salassa pysy ja aina joku tuntee jonkun. Ikävä todellisuus tulee varmaan eteen. Viimeistään silloin kun lainat on maksettu. Uskotaan siihen.

        Mä veikkaan, että harva kakkonen toivoo saavansa pettävän miehen itselleen. Mitä hemmettiä kukaan nainen tekee miehellä, joka valehtelee ja ei pysy kotipesällään? Mun mielestä tuo on vaan petettyjen kuvitelmaa, että kaikki vieraat naiset uskoo mitä ukko kertoo kotioloistaan ja odottaa äijän eroa. Eiköhän suurin osa suhteista ole pelkkää seksiä ja mukavaa yhdessä oloa ilman arjen paineita. Ilman lupauksia yhteisestä tulevaisuudesta.
        Mainekin menee jos kakkosena on? Salasuhteet on salasuhteita ja niistä ei ole tapana kertoilla kenellekään.


      • ihankivajuttu

        Onpa hyvinkin, tiedän ainakin yhden parin, seksi loppui lapsien tekoon ja eri huoneissa nukkuvat. Raha ilmeisesti vaikutti liiton solmimiseen tai näin ainakin ole käsittänyt. Aika tunne köyhää on, meillä ei seksi tai läheisyys loppunut lapsen saannin jälkeen. Harvemmin naitiin mutta laadukkaampaa oli ja pitkäkestoisempaa. Ja kun kotona naidaan ei tarvii vieraissa juosta.


      • KylläSekin
        päiväkahvintarjoaja kirjoitti:

        Mä veikkaan, että harva kakkonen toivoo saavansa pettävän miehen itselleen. Mitä hemmettiä kukaan nainen tekee miehellä, joka valehtelee ja ei pysy kotipesällään? Mun mielestä tuo on vaan petettyjen kuvitelmaa, että kaikki vieraat naiset uskoo mitä ukko kertoo kotioloistaan ja odottaa äijän eroa. Eiköhän suurin osa suhteista ole pelkkää seksiä ja mukavaa yhdessä oloa ilman arjen paineita. Ilman lupauksia yhteisestä tulevaisuudesta.
        Mainekin menee jos kakkosena on? Salasuhteet on salasuhteita ja niistä ei ole tapana kertoilla kenellekään.

        On aivan kakkosten kuvitelmaa että vaimo on paha kun mies pettää! Kyllä se mies pettää koska tahtoo pettää ja siitä syystä ei ne syrjähypytkään sitä miestä itselleen tahdo!
        Ja mitä tulee siihen ettei vaimo lähde liitosta on useimmiten juurikin siitä johtuvaa, ettei vaimolla ole pienintäkään havaintoa uskottomuudesta.


      • miksipitäisierota
        KylläSekin kirjoitti:

        On aivan kakkosten kuvitelmaa että vaimo on paha kun mies pettää! Kyllä se mies pettää koska tahtoo pettää ja siitä syystä ei ne syrjähypytkään sitä miestä itselleen tahdo!
        Ja mitä tulee siihen ettei vaimo lähde liitosta on useimmiten juurikin siitä johtuvaa, ettei vaimolla ole pienintäkään havaintoa uskottomuudesta.

        Jos joku on niin hölmö, että uskoo pettävän miehen vaimon olevan paha niin omahan on asiansa. Mä olen harrastanut seksiä varattujen miesten kanssa aika monesti ja kukaan heistä ei ole vaimoaan moittinut. Tuo on yleinen harhaluulo, että kakkoset kuvittelee vaimon olevan jotenkin paha tai huono.
        Kaikkihan tajuaa, että pettäjä pettää ihan omasta halustaan. Ei häntä siihen kukaan aja tai pakota. Heillä on vikaa omassa päässään, ongelmia oman itsensä kanssa ehkä. Mene ja tiedä. Mä ainakin otan kun annetaan.
        Jos vaimo tietää miehen käyvän vieraissa niin miksi hänen pitäisi ottaa ja lähteä liitosta? Kaikkia ei haittaa, jos toinen välillä vieraissa virkistyy.


      • suotiellä

        Olen kanssasi just samaa mieltä.

        "Heillä on vikaa omassa päässään, ongelmia oman itsensä kanssa ehkä. Mene ja tiedä. Mä ainakin otan kun annetaan.
        Jos vaimo tietää miehen käyvän vieraissa niin miksi hänen pitäisi ottaa ja lähteä liitosta? Kaikkia ei haittaa, jos toinen välillä vieraissa virkistyy.


      • mikähänonhuonovalinta
        toteamukseni kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin tiedän. Usein nukkuvat erillään koska toinen kuulemma kuorsaa tai toinen ei anna. Nää on ihan mulle kerrottuja. Omaisuuden epäsuhta pitää kitsaat yhdessä, kun ei haluta sille toiselle jakaa omasta mitään, sekin minusta karseeta. Ja karseeta on kituuttaa vielä senkin jälkeen yhdessä, kun ne lapset on lentäneet maailmalle. Kyllä siinä todennäköisesti tuttuus, tottumus ja yksinjäämisen pelko voittaa, ettei kaikesta pettämisestä huolimatta erota.

        Jotkut on yrittäjiä ja taloudelliset jutut pitää yhdessä. Joillakin on myös avoin avioliitto, joka sallii rinnakkaissuhteet. Joillakin taas puoliso ei tiedä, että toinen pettää. Tietoisesti kakkonen taas tietää seurustelevansa valehtelevan ihmisen kanssa. On vaan ajankysymys, koska valheet kolhii kakkosta myös.


      • ghjggkj
        mikähänonhuonovalinta kirjoitti:

        Jotkut on yrittäjiä ja taloudelliset jutut pitää yhdessä. Joillakin on myös avoin avioliitto, joka sallii rinnakkaissuhteet. Joillakin taas puoliso ei tiedä, että toinen pettää. Tietoisesti kakkonen taas tietää seurustelevansa valehtelevan ihmisen kanssa. On vaan ajankysymys, koska valheet kolhii kakkosta myös.

        Aivan ja siten on turha rehennellä kakkosroolissa yhtään mitään. Ajastaan ne voi kaikki tulla silmille, koska tietoisesti tietää, että suhteilukaveri joutuu valehtelemaan. Useinkaan ei haluta ajatella, että tuo suloiseksi tekeytyvä ihminen voi myös pelata toisella ihmisellä ja siksi tuntuukin aika naurettavalta se, kuinka pyhäkakkonen nostaa itsensä jalustalle. Jos siis ei pettäjän valheet kolhi, niin omat valheet voi sitten kolhia sitäkin enemmän.


    • Ölkjhgfk

      Joo voi olla tottakin.Kyllä nykyaikana tajutaan yleensä erota,ei eletä 50luvulla enää.Omat vanhemmat sitä sukupolvea ettäkun papin edessä joku aamen sanottu niin hautaan asti yhdessä vaikka kuinka vituttaisi.Munatonta on pettää,naisia pitäisi arvostaa.oli vaimo tai vapaa nainen.Lasten takia jos yhdessä vain niin se surullista.Lusimiselta kuullostaa.

    • yli-meni

      Menin itseeni ja heitin miehen ulos. Vaatteet ja muut kamat lensi klassisesti parvekkeelta alas. Onneksi vanhempikin lapsista jo niin iso ettei ollut kotona näkemässä tapahtumaa. Aikaa mennyt 12 vuotta ja vuodet olleet parhaat elämässäni.

    • pettäjäjapetetty

      Ensinnäkin, kaikki vaimot/miehet eivät tiedä pettämisestä. Pettäjä ei halua erota, vaan on seikkailija, jännityksen hakija. Miehetkin antavat pettämisen anteeksi, samoin kuin vaimot. Pettäminen kun se tulee ilmi on yksi parisuhdekriisi, siitä joko päässään yli tai erotaan. Ap, jos olet se toinen nainen, kysy heti onko mies eroamassa, jos ei niin, älä jää roikkuun, sillä avioliitoissa tapahtuu, varsinkin pitkissä. Rakastetaan ja ei rakasteta. Ollaan yhdessä ja ei olla. Riitaa ja sopua. Sitten ku vanhetaan, alkaa se tasaisempi vaihe:). Ulkopuoliset ihmiset eivät voi määritellä muiden ihmissuhteiden tasoa vain ne kaksi ihmistä. Kuten sanoin, avioliitossa tapahtuu kaikenlaista, mutta ne parit jotka pysyy yhdessä, ovat tyytyväisiä liittoonsa, vaikka joskus jollekin ulkopuoliselle marisevatkin. Heillä on se jokin joka pitää yhdessä, elämänsä loppuun saakka. On myös taloudellisia liittoja joista ei voida lähteä. Ero tulisi liian kalliiksi. Ja ihmettelen aloittajan ajatuksen kulkua, miksi vaimot eivät eroa, KYSYISINKIN MIKSI PETTÄJÄMIES EI EROA ENNEN KUN PETTÄÄ JONKUN TOISEN KANSSA, KUN SE EI ENÄÄN VAIMOANSA RAKASTA.

      • eräsex

        pettäjäjapetetty, voi mikä kommentti, kiitos siitä. Noin pitäisi jokaisen ihmisen ajatella. Elämässä on ylä ja alamäkiä, toiset avioparit tahtovat "rakastaa" selvitä erinalaisista elämäntilanteista yhdessä voittajina, eikä se tee heistä tyhmempiä paremminkin viisaampia kuin ne jotka luulevat ratkaisun löytyvän menemällä vieraisiin.


      • hienostikirjoitit

        Hienosti kirjoitettu. Tuo on sitä parisuhteen kulkua parhaimmillaan ja pahimmillaan. Mä vaan ihmettelen, miten taloudelliset asiat voivat estää eron jos molemmilla tai sillä petetyllä on paha olla suhteessa? Tuo ei mene mun jakeluun koskaan. Mun mielestä pelkkä tekosyy olla eroamatta ettei muka taloudellisesti pärjää jos ero tulee. Kyllä yhteiskunta tulee apuun jos oikein tiukalle vetää.
        Toisten parisuhteet ei kuulu muille. Eikä kellekään kuulu se, miksi joku uskottomuudesta huolimatta jatkaa liittoa. Se on jokaisen pariskunnan oma asia.
        Mua ihmetyttää aika paljon ne parit, jotka ei eroa kun toinen pettää, mutta aina pettämisen paljastuttua asiasta nostetaan hirveä meteli. Sotketaan mukaan koko suku ja ystävät. Tuntuu että maailma kaatuu. Eroa se petetty ei kuitenkaan halua edes harkita. Kun pöly laskeutuu taas, toinen jatkaa vieraissa käyntiä kunnes käry käy. Ja taas hirveä meteli. Rakastaako jotkut ihmiset draamassa elämistä vai eikö he voi kuvitella erilaista elämää? Onko he tottuneet tuollaiseen? Käsittämätöntä.


      • EN.rakastanutPETIN

        Miksi en eronnut heti vaikka tiesin eron olevan tulossa? Siksi koska olin raukkamainen halusin että minut jätetään ja kun petin puolisoani oli hänellä hyvä syy jättää. Se on nuin yksinkertaista. En olisi pettänyt tai katsonutkaan ketään muuta JOS olisin vielä uskonut meidän liiton oleva jotenkin korjattavissa. Pettäminen tuo aina särön suhteeseen ja uskon että vain harvat pääsevät siitä kokonaan yli. Kaikki emme ole niin vahvoja että jaksamme paikata säröjä koko loppuelämän. Meillä ei ollut yhteisiä lapsia joten meille ero ei ollut niin dramaattinen kokemus kuin mitä on lapseperheelle. Olen lukenut täällä tätä keskustelua ja mielestäni tulisi erottaa toisistaan uskottomuus/pettäminen lapsiperheessä tai sitten vain kahden aikuisen välillä. Näissä kahdessa tilanteessa on valtavan suuri ero. Aikuiset selviää aina ja menevät elämässä kohti uusia pettymyksiä ;) mutta lapset ne kärsii ja ovat aivan syyttömiä pettämisestä aiheutuneisiin eroihin ja ristiriitoihin.


      • Suopursut

        "KYSYISINKIN MIKSI PETTÄJÄMIES EI EROA ENNEN KUN PETTÄÄ JONKUN TOISEN KANSSA, KUN SE EI ENÄÄN VAIMOANSA RAKAKASTA"
        ehkä siksi et vaimo viis veisaa! Pettäjä kärsii eniten itse !


      • pursuit

        Täysin älytön väite ja kakkosen keksimä. Yritys tehdä pettäjästä kärsivä uhri. Lisäkysymys: saitko pelastettua tuon selkärangattoman valehtelijan?


    • pettäjäjapetetty

      Taloudellinen tilanne vaikuttaa joillakin niin, että jos on ollut yhdessä jo muutaman vuoden ja esim. velkainen talo, joka on molempien nimissä. Lähtijä yleensä vaatii omaisuudesta oman osuutensa eli puolet arvosta miinus puolikas velka. Yleensä se joka jää taloon asumaan, maksaa lähtijälle tämän osuuden eli joskus pitää ottaa lisää velkaa. Taas jos omaisuus pitää myydä, niin aina sekään ei ole mahdollista kun ei mene kaupaksi nykyisten markkinoiden vuoksi. Tälläisiä taloudellisia liittoja on aina ollut, eikä kaikilla ole sen vuoksi mitään draamaa. Nämä on niitä yhteisiä sopimuksia mitä tehdään avioliitoissa. Seksitön liitto on myös yksi yhteinen sopimus, erilliset huoneet jne. Lasten vuoksi yhdessä on yhteinen sopimus. Kuitenkin henkilökohtaisesti itse en voisi olla rakkaudettomassa liitossa. Olen aviossa niin kauan kuin rakastan miestäni ja haluan olla hänen kanssa. Ylä-ja alamäkiä on, mutta niistä selvitään aikuismaisesti puhumalla ilman draamaa. Totuushan on se, ettei avioliitto estä ihmistä ihastumasta toiseen ihmiseen. Näitä tulee ja menee kummallekin sukupuolelle ja joskus ne johtavat pettämiseen. Silloin avioliitto punnitaan uudestaan, ollaanko yhdessä vai ei. Luottamus menee joksikin aikaa, mutta palautuu kyllä, jos kysymys ei ole tälläisestä sarja pettäjästä. Sellaista ei siedä varmaan kukaan. Avioliitto on kahden kauppa, näihän on sanottu. Kivoja suhteita kaikille.

      • Näin.meillä

        Punnittu se on meidänkin, yli 30 vuotinen liitto juuri noin vuosien aikana. Uskoisin, että tätä punnitsemista on jokaisessa liitossa. Liiton kestävyys on vain siitä kiinni, mihin suuntaan se vaaka kallistuu ja jää. Meidän liitossa se on aina lopulta kallistunut siihen suuntaan, että jatketaan yhdessä.
        Eikä jatkamisperuste ole ollut, vain yhteiset, jo maailmalle lähteneet lapset ja yhteinen omaisuus.
        Vaan se kotoinen tunne ja olo, sen tutuksi tulleen ihmisen kanssa.
        Emme osaa olla oikein omia itsejämme muiden kanssa, tai sellaisia vapautuneita missään muualla kuin kotonamme.
        Me siis olemme ilmeisesti molemmat sitä mieltä, että näin on parasta.
        Eli, pysyä yhdessä loppuun asti.
        Iän myötä ei näitä sivuihastumisiakaan ei ole enää tullut. Elämä on nykyään sellaista, ikääntymiseen sopeutumista ja lasten ja heidän perheidensä elämän tukemista ja sitten taas välillä kaksistaan möllöttelyä. Yhdessä reissaamista ja ostoksillakäyntiä ym. Seksiäkin on vielä silloin tällöin, voimavarojen mukaan. Tosin aina ei halut iske samaan aikaan.


    • oefk

      Joo, en minäkään syyttänyt toista miestä joka tapaili avonaistani salaa. En ole miehenä täydellisyys tai pyhimys mutta ei ole naisenikaan luotettava koska piti salasuhdetta yllä. Ja hyvin salasi kertoi myöhemmin koko jutun kun oli jo pistänyt suhteen ukkomieheen poikki. Tiedän vaan että kesti useita kuukausia ja ravintolareisulla alkoi. Seksiä ei kotona suhteen aikana ollut joten avovaimo varmasti antoi miehen panna itseään. Aina kun yritin avovaimo kieltäytyi vedoten jos mihinkin eikä oikein sanut edes koskettaa ja piti eri aikaan käydä saunassakin ja alasti en naistani nähnyt salasuhteen aikana. Oli myös sanonut miehelle ettei aio erota haluaa vain tuulettaa päätään. Jos miehellä tai naisella jotain peliä vieraan kanssa on syy löytyy kotiseinien sisältä. Avovaimo olisi saanut seksiä kotona ja puhuakkin voisi mutta ei tuntunut kiinnostavan sen sijaan naimisissa olevan miehen seura kelpasi.

    • talomiehennimissä

      ja pettää voi, vaimo pysyy, arvokkuus kärsii jos vuokralle joutuu kymmenien kakkosten vuoksi

      • reppanat

        Pysyykö vaimo hänelle saman minkä nyt? Tuskin arvokkuuden menettämisestä on kyse vaan pelosta elää yksin.


      • samaamieltäsunkanssa
        reppanat kirjoitti:

        Pysyykö vaimo hänelle saman minkä nyt? Tuskin arvokkuuden menettämisestä on kyse vaan pelosta elää yksin.

        Olen samaa mieltä. Olipa kyseessä pettäjä tai petetty, yksinolo pelottaa. Siksi ei voi erota vaikka sydän märkänis.


    • Kukanukkuumissä

      Hitsit kun nauratti tuo kommentti huutaa naapureille nukkuma järjestyksen! Ihan varmasti ! Oletpa ukkomiehen tavannut jolla karmea korppikotka vaimoaan josta ei eroon pääse. No nyt kun naapuritkin tietää missä mies nukkuu ymmärtää ne tilanteen paremmin kun käy sua nussimassa. Typerä kakkonen joka kertoo uskomastaan väitöksestä jonka tuo ukkomies on kertonut sille. Voi voi onpas kurja tilanne. Vastahan täällä lukea kuinka kakkonen oli lainan taannut miehelle että voi erota. Miten hemmetti te kakkoset kuvittelette ja uskotte nuo tarinat? Uskomatonta!

      • uskomatontamuttatotta

        Pettävä mieshän osaa olla hyvinkin uskottava. Onko vaimon hyvä uskoisuus jotenkin vähemmän naurettavaa kuin vieraan naisen? Uskoohan vaimotkin pettäjän kertomukset käryn käytyä siitä, miksi petti. Miksi ei siis se vieras?
        Pettäjä pyörittää kahta naista yhtä aikaa, saa molemmat uskomaan itseensä. Valehtelemalla. EI naurattaisi yhtään olla kummassakaan roolissa.


    • Kakkonenkoolet

      Ai tiedät yhden aviovaimon jonka pitäisi osata anteeksi antaa. Kyllä ajan kanssa antaa anteeksi. Jos ei ole sinua häirinnyt tai muutoinkaan kiusannut. Mistä tiedät tuon vaimon? Oletko itse ollut suhteessa varattuun? No sehän kyllä koko eroaa tai jatkaa aviota. Se mitä tuo vaimo tietää sinusta ja kauanko suhde ollut päällä riippuu siitä. Onko sille kerrottu ja kuka kertoi. Yleensä jos tieto tullut puolisolta se laantuu kyllä mutta jos ulkopuolinen kertonut ottaa se kauemmin. Se mitä se tietää sinusta kakkonen on sekin vaikuttava asia. Jos et itse ole kyseisen vaimon kanssa jutellut et voi tietää kuinka asiat ovat. Onko tuo pettäjä kertonut kaiken vai valehdellut sillekin hullusta akasta joka miestä kiusaa. Kyllä ne ajan kanssa rauhoittuu kun ja jos jätät varatun rauhaan. Mistä tiedät tämän (yhden ) vaimon?

      • vaimokinvoivalehdella

        Mitä hyötyä on kakkosen jutella vaimon kanssa? Vaimohan kertoo oman näkemyksensä heidän parisuhteen tilanteesta. Mistä kakkonen voi olla varma, että vaimo puhuisi totta? Entä jos onkin niin, että miehen ajaan vieraisiin vaimon haluttomuus seksiin. Jos onkin totta, että vaimo pihtaa ilman mitään syytä. Kuinka moni vaimo kertoo sen kakkoselle että totta mies puhuu?


      • tääonniintätä
        vaimokinvoivalehdella kirjoitti:

        Mitä hyötyä on kakkosen jutella vaimon kanssa? Vaimohan kertoo oman näkemyksensä heidän parisuhteen tilanteesta. Mistä kakkonen voi olla varma, että vaimo puhuisi totta? Entä jos onkin niin, että miehen ajaan vieraisiin vaimon haluttomuus seksiin. Jos onkin totta, että vaimo pihtaa ilman mitään syytä. Kuinka moni vaimo kertoo sen kakkoselle että totta mies puhuu?

        Noin epätyydyttävässä pelkotilassa, että kaikki valehtelee kaikille, kannattaa varmaan koettaa, josko saisi muuttaa vaimon ja miehen parisängyn alle pariksi viikoksi - on helpompaa kuin kärpäsenä roikkua makuuhuoneen kattovalossa. Toisaalta tulee mieleen, että jos lähtökohtaisesti epäilee kaikkien valehtelevan, niin se taitaa olla myös oma harrastus, jolla saa muutamia epätoivoisia koukutettua.


    • LUUSERIONAINALUUSERI

      Tervellä järjellä oleva ihminen ei ala säätää mitään uutta suhdetta,kun entinen suhde on päättynyt. Olipa syy sitten jommassa kummassa.
      Eli tälläiset "LUUSERIT" itse sählää kaikenlaista,että kontrolli pettää aina.
      Ja usein on syynä omista ongelmista,että on seksi riippuvainen,ei kestä yksin oloa,rahallinen syy,kulinssit,tarvitsee kodinhoitajan,(olipa mies tai nainen) tai ei haluta kohdata todellisuus ja selvittää asiat,yms. Joten aina on niitä ihmisiä joilla ei ole mitään moraallia koskaan ja niin jeesustellaan olevan syytön,että turhaan sitä on selitellä,että on oikeus tälläiseen.

    • kaikkisekestää

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että usein miespuolinen petetty ei pysty jatkamaan enää suhdetta. Petetty nainen taas haluaa kaikkien vaikeuksienkin keskellä jatkaa.
      Joidenkin liitot voivat jopa parantua uskottomuuskriisin myötä ja se on myös pysyvä olotila. Sitten on niitä puolen vuoden paniikkihehkutuksia, joka iskee kun halutaan tilanne normaaliksi. Todelliset syyt, ongelmat putkahtavat esille kuitenkin pölyn laskeuduttua.

      Ei se helppoa ole kun uskottomuuskriisi on käsillä, varsinkin jos on kuukausien, vuosienkin salasuhde. Miten siinä pystyy petetty ja pettäjä keskenään vielä rakentamaan toimivaa parisuhdetta.
      Ihmetellä sopii, että ylipäätään jotkut pystyvät.

      • ninnhänsemenee

        Olen eri mieltä, olen ollut petetty mies, olen kyllä itsekin pettänyt naiseni jälkeen. Molemmat myönsi tehneensä väärin mutta anteeksi ei kannata pyytää ei ole hyötyä. Joko hyväksyt teot ja elät niiden kanssa tai et hyväksy ja eroat. Meidän suhde jatkui ja syytkin oli selvät. Yhteinen koti, velat, pieni lapsi jne.


      • yrittäkääedes

        Se onkin taitolaji, jota yhä harvemmat enää osaavat. Se vaatii joitakin erikoistaitoja ja -osaamista, jossa on henkilökemia voimakkaasti läsnä. Yksin siihen ei kukaan pysty, vaan siihen tarvitaan se kaveri, joka tahtoo yhä rakastaa, vaikka vähän mokattua tulikin. Toimiva parisuhde siitä rakentuu pala palalta ja se vaatii kaksinkertaisesti sen ajan mikä uskottomuuteen kului, siksipä se ei enää kiireisiltä heti kaikki tänne ihmisiltä enää onnistukaan. Lienee jo uhanalainen laji tuo parisuhdeosaaja, kun kaikki osaa vaihtaa kiireesti uuteen, mutta harva osaa ja uskaltaa tutkiskella elämäänsä ja tuntojaan vanhan rinnalla.


      • noentosiaan

        En halunnut jatkaa miehen uskottomuuden jälkeen. Lopetin heti kun asia tuli ilmi. En edes harkinnut muuta. Liittomme oli 30vuoden pituinen.


    • mäenihanusko

      Mä en usko siihen, että parisuhteessa on aina vikaa, jos toinen menee ja pettää. On olemassa ihmisiä, jotka on hyvin tyytyväisiä liittoonsa, rakastavat puolisoaan mutta yksi ihminen ei heille vaan yksinkertaisesti riitä. Aina pitää olla joku toinenkin siinä rinnalla. Heitä on olemassa mutta harvat sen tunnustaa.
      Ei pettäminen johdu parisuhteen tilasta vaan pettäjähän tekee sen omasta halustaan. Ei mikään syy parisuhteessa ole oikeutus pettää. Ei siihen mikään tilanne aja. Ihan höpöä väittää, että kun sä olet sellainen ja tälläinen niin mä vaan ajauduin pettämään. Ei kukaan noin vaan ajaudu vieraaseen sänkyyn. Se on ihmisen oma päätös, oma halua olla kusipää puolisoaan kohtaan. Ne joille se yksi ei vaan riitä, eivät edes ajattele eron mahdollisuutta. Osaavat taitavasti salata vieraissa käynnin. Puolisot eivät siis osaa aavistaakkaan, mitä toinen puuhailee. Eikä sitä heille kukaan kerro.
      Mistäkö tiedän? Mulla on pari ystävää, joilla pitkät avioliitot joiden aikana vieraita on riittänyt. Ei heillä ole aikomustakaan erota. Puolisot eivät tiedä asiasta mitään. Asia ei mulle kuulu muutoin kuin ovat siitä mulle kertoneet. Joskus mietin, miten kävisi, jos joku vieraista päättäisikin ottaa puolisoon yhteyttä. Jos paljastuisi, että mä tiesin enkä mitään kertonut. Voi olla, ettei pariskuntien toinen osapuoli enää haluaisi olla tekemisissä mun kanssa. Vaikeita tilanteita.

      • eräsex

        Totta,
        Jos haluaa erota niin miksi pettää vuosia, eikö voi kertoa puolisolle että haluaa erota?
        Jos haluaa erota niin miksi yrittää vierittää syyn pettämisestään kakkoselleen tai jopa sille petetylle?
        Jos toisaan haluaa erota niin miksi käsyn käytyä tekee kaikkensa saadakseen pettyn uskomaan rakkauttaan?

        Minä en siis usko ollenkaan että petturi on kokoajan suunnitellut eroa, varsinkaan kun ei koskaan ole milläänlailla siitä kertonut puolisolleen. Ei vaan hällä karkaavat asiat käsistä viimeistään siinä vaiheessa kun kakkonen uhkaa käryttää jos ei hae kakkoselle lupaamaansa eroa.

        Petturista tulee ns vauhtisokea. Käryn käytyä tulee itku, katumus ja syyttelyt. Hän ei ymmärrä tehneensä väärin vaan hänen sukaan syy on kakkosessa ja petetyssä.


      • eräsex
        eräsex kirjoitti:

        Totta,
        Jos haluaa erota niin miksi pettää vuosia, eikö voi kertoa puolisolle että haluaa erota?
        Jos haluaa erota niin miksi yrittää vierittää syyn pettämisestään kakkoselleen tai jopa sille petetylle?
        Jos toisaan haluaa erota niin miksi käsyn käytyä tekee kaikkensa saadakseen pettyn uskomaan rakkauttaan?

        Minä en siis usko ollenkaan että petturi on kokoajan suunnitellut eroa, varsinkaan kun ei koskaan ole milläänlailla siitä kertonut puolisolleen. Ei vaan hällä karkaavat asiat käsistä viimeistään siinä vaiheessa kun kakkonen uhkaa käryttää jos ei hae kakkoselle lupaamaansa eroa.

        Petturista tulee ns vauhtisokea. Käryn käytyä tulee itku, katumus ja syyttelyt. Hän ei ymmärrä tehneensä väärin vaan hänen sukaan syy on kakkosessa ja petetyssä.

        Petturin mukaan syy pettämiseen on kaikkissa muissa paitsi hänessä itsessään. Käryn käytyä tapahtuvat, käräyttäjän (meillä kakkonen) karkeat ja älyttömät syyttelyt ja nimitelyt ososittavat sen.

        Kun puhutaan siitä mihin kumpikin petetty ja kakkonen uskovat, niin kummallakaan ei ole syytä uskoa jotain muuta kuin sen mitä petturi heille /meille kertoo. Valheeseen herääminen on todella raskas kokemus kummallekin.
        Ymmärrys siitä että tuo auttavainen, hellä, rakastava puoliso onkin kaksinaamainen petturi sai ainakin minut pois raiteiltaan. MEille petetyille tyypillistä on hakea vikaa itsestämme, mitä teimme vääin, miksi en nähnyt enkä ymmärtänyt mitään? NO emme tietnkään ole nähneet tai ymmärtäneet mitään koska toinen ei ole elelläkään osoittanut olevansa tyytymätön.
        KOska kakkosella ei ole ollyt syytä epäillä valheita joita on avioliitostaan hälle kertonut, herää kakkosella juuri nuo kysymykset että miksi elät petturin kans, miksi et jätä, miksi et päästä jos haluaa mennä. Kuitenkin puoliso kokoajan väitti että ei halua mennä rakastaa ja kakkonen vain valehtelee.
        Koska me petetyt ja kakkosetkin opimme sen että petturi käyttää vain hyväkseen. Hällä karkasi mopo käsistä ja nyt vain haluaa pelastaa itsensä.
        HYpätään itse pois siitä hurjasta kyydistä eikä satuteta toisiammekaan enempää.
        Sen muuten kakkonen sanoi minulle käräytettyään puolisoni. No, kokemsu on sitten aivan toista kuin tuossa hetkessä annetutu lupaukset. Se on kuitenkin toinen juttu se.


      • vähemmänkinriittää
        eräsex kirjoitti:

        Totta,
        Jos haluaa erota niin miksi pettää vuosia, eikö voi kertoa puolisolle että haluaa erota?
        Jos haluaa erota niin miksi yrittää vierittää syyn pettämisestään kakkoselleen tai jopa sille petetylle?
        Jos toisaan haluaa erota niin miksi käsyn käytyä tekee kaikkensa saadakseen pettyn uskomaan rakkauttaan?

        Minä en siis usko ollenkaan että petturi on kokoajan suunnitellut eroa, varsinkaan kun ei koskaan ole milläänlailla siitä kertonut puolisolleen. Ei vaan hällä karkaavat asiat käsistä viimeistään siinä vaiheessa kun kakkonen uhkaa käryttää jos ei hae kakkoselle lupaamaansa eroa.

        Petturista tulee ns vauhtisokea. Käryn käytyä tulee itku, katumus ja syyttelyt. Hän ei ymmärrä tehneensä väärin vaan hänen sukaan syy on kakkosessa ja petetyssä.

        Älkääs nyt viitsikö. Kyllä pettäjä tietää mitä tekee ja miksi. Millaisia lapasia ne teidän miehet oikein on? Miten uskotte tuollaisia pajunköyttätarinoita. Minä en usko nyt enkä tule koskaan uskomaan. Lukekaa täältä miksi pettäjä ei ole aloitteellinen eron suhteen. Miksi haluaa saada uskomaan rakkauttaan...siinä kohtaa hän haluaa pitää kasvonsa ystäväpiirin ja sukulaisten edessä. Saa petetystä oivan syntipukin. Tietää kenelle tunnustaa "rakkauttaan" ja kuinka se kerrotaan eteenpäin ...aijai kuinka se on helppo huijata.


      • petettyeronnut
        vähemmänkinriittää kirjoitti:

        Älkääs nyt viitsikö. Kyllä pettäjä tietää mitä tekee ja miksi. Millaisia lapasia ne teidän miehet oikein on? Miten uskotte tuollaisia pajunköyttätarinoita. Minä en usko nyt enkä tule koskaan uskomaan. Lukekaa täältä miksi pettäjä ei ole aloitteellinen eron suhteen. Miksi haluaa saada uskomaan rakkauttaan...siinä kohtaa hän haluaa pitää kasvonsa ystäväpiirin ja sukulaisten edessä. Saa petetystä oivan syntipukin. Tietää kenelle tunnustaa "rakkauttaan" ja kuinka se kerrotaan eteenpäin ...aijai kuinka se on helppo huijata.

        Samaa mieltä. Hän ei ajattele muuta kuin itseään ja omaa napaansa. Hän tietää tasan tarkkaan mitä tekee. On sitä eräänkin kerran kuunneltu, miten pettäjä ruikuttaa käryn käytyä ettei tiedä mikä häneen meni ja että mua hän vaan rakastaa. Eniten loukkasi, että piti mua niin idioottina, että uskoisin mitä hän satuilee. Hädän hetkellä jopa valutti krokotiilin kyyneleitä. En tuntenut sääliä häntä kohtaan vaan kiukkua.
        Toivottavasti en enää koskaan huomaa olevani satusedän kanssa suhteessa. On nykyisin niin tarkat tuntosarvet, että idioottina mä pidän itsekkin itseäni, jos sellaiseen lankean.


      • eräsex
        petettyeronnut kirjoitti:

        Samaa mieltä. Hän ei ajattele muuta kuin itseään ja omaa napaansa. Hän tietää tasan tarkkaan mitä tekee. On sitä eräänkin kerran kuunneltu, miten pettäjä ruikuttaa käryn käytyä ettei tiedä mikä häneen meni ja että mua hän vaan rakastaa. Eniten loukkasi, että piti mua niin idioottina, että uskoisin mitä hän satuilee. Hädän hetkellä jopa valutti krokotiilin kyyneleitä. En tuntenut sääliä häntä kohtaan vaan kiukkua.
        Toivottavasti en enää koskaan huomaa olevani satusedän kanssa suhteessa. On nykyisin niin tarkat tuntosarvet, että idioottina mä pidän itsekkin itseäni, jos sellaiseen lankean.

        No minä en edes kieltänyt että eikö tiedä mitä tekee, mutta eroa hän ei suunnitellut hän vain luuli pystyvänsä pitämään kahta vaikka kuinka pitkään. En tiedä miksi niin?

        Kysymyshän on nyt siitä kuinka tyhmiä me naiset olemme uskoessamme valheitaan, tyhmyys koskee niin kakkosta kuin petettyäkin.


      • GTGTGTGTGT
        petettyeronnut kirjoitti:

        Samaa mieltä. Hän ei ajattele muuta kuin itseään ja omaa napaansa. Hän tietää tasan tarkkaan mitä tekee. On sitä eräänkin kerran kuunneltu, miten pettäjä ruikuttaa käryn käytyä ettei tiedä mikä häneen meni ja että mua hän vaan rakastaa. Eniten loukkasi, että piti mua niin idioottina, että uskoisin mitä hän satuilee. Hädän hetkellä jopa valutti krokotiilin kyyneleitä. En tuntenut sääliä häntä kohtaan vaan kiukkua.
        Toivottavasti en enää koskaan huomaa olevani satusedän kanssa suhteessa. On nykyisin niin tarkat tuntosarvet, että idioottina mä pidän itsekkin itseäni, jos sellaiseen lankean.

        Niin tekevät, pitävät meitä täysinä idiootteina. Onneksi meitä ei täällä tunneta niin voimme kertoa anonyymeinä kuinka mies yritti kusettaa katumalla ja rukoilemalla. Hetkellisesti uskoinkin koska halusin uskoa onneksi en kertonut kenellekään vaan huomasin aika pian mikä menossa. Katui ja kuten varmaan niin tyypillistä hakkui kakkosta. Mun mielestä se johtui vain siitä että ei uskonut saavansa tuota nimenomaista kakkosta. Pitihän hänen pitää illuusioita yllä kunnes pääsi toisen vällyjen alle pysyvästi.


      • eräsex
        GTGTGTGTGT kirjoitti:

        Niin tekevät, pitävät meitä täysinä idiootteina. Onneksi meitä ei täällä tunneta niin voimme kertoa anonyymeinä kuinka mies yritti kusettaa katumalla ja rukoilemalla. Hetkellisesti uskoinkin koska halusin uskoa onneksi en kertonut kenellekään vaan huomasin aika pian mikä menossa. Katui ja kuten varmaan niin tyypillistä hakkui kakkosta. Mun mielestä se johtui vain siitä että ei uskonut saavansa tuota nimenomaista kakkosta. Pitihän hänen pitää illuusioita yllä kunnes pääsi toisen vällyjen alle pysyvästi.

        Sama täällä. Onneksi meitä ei täällä tunnisteta olen samaa mieltä kanssasi.

        Kuitenkin täytyy vieläkin ihmetellä petturin konsteja ruokoilla anteeksi, vannoa rakkautta ja uskollisuutta jatkossa kunhan vain saa mahdollisuuden korjata liiton.
        Mite se pystyi sellaiseen valeheteluun?
        Se että kakkonen kokoajan syyttää petettyä roikkumisesta on myös asia jota en näissä keskusteluissa ole ymmärtänyt. Jos kakkonen uskoo miehen puhet todeksi, niin miksi hän ei jätä tätä rauhaan vaikka mies on sitä tahtonut.
        MIssä vaiheessa miestänsä uskovasta vaimosta tulee tyhmemepi kuin roikkuvasta kakkosesta josta mies sanoo haluavansa päästä irti?

        Siis edelleen sama kysymys kummalla naisella on parempi oikeus uskoa miehen sanaa?

        Eihän tähän vääntöön tule koskaan ratkaisua. Jos todella ajatellaan ja ymmärretään asia oikein niin onhan selvää että petturi vedättää kumpaakin mennen tullen.
        Vaimo pääse vähemmällä kunhan pääsee pisteeseen jossa tuon ymmärtää ja saa kakkonen itselleen pettävän miehen. Toivottavasti vain ei tarvitse tulevaisuudessa joutua puolustamaan omia oikeuksiaan uskoa aviopuolisonsa sanaan.


      • nytonminäaika

        MIksi sinä keskityt epäolennaiseen, eräsex? Sinulla on nyt päässäsi kilpailutilanne pyri siitä eroon. On aivan yhdentekevää kumpaa mies on enemmän vedättänyt eikö olisi kuitenkin sinun edun mukaista keskittyä tulevaan ja itseesi. Sinua on petetty ja mies on vedättänyt lukemani mukaan muutenkin. Miehet osaa kyllä vannoa rakkauttaa kun ovat heikoilla jäillä mutta kyllähän me omat puolisomme tunnemme, sisällä syvällä tiedämme heidän valehdelleen kun pettäjän tielle lähtivät. Älkäämme sortuko selittämään noita miehen purkauksia katumukseksi eikä mitenkään rakkaudeksi. Kuten tuolla jo kirjoitettiin, pitävät meitä idiootteina joihin menee kaikki selitykset läpi. En tiedä mitä on luvannut tai vannonut kakkoselle enkä ole siitä kiinnostunut enkä kyllä halua tietää enkä myöskään edes kuuntelisi tai uskoisi häntäkään.


      • eräsex
        nytonminäaika kirjoitti:

        MIksi sinä keskityt epäolennaiseen, eräsex? Sinulla on nyt päässäsi kilpailutilanne pyri siitä eroon. On aivan yhdentekevää kumpaa mies on enemmän vedättänyt eikö olisi kuitenkin sinun edun mukaista keskittyä tulevaan ja itseesi. Sinua on petetty ja mies on vedättänyt lukemani mukaan muutenkin. Miehet osaa kyllä vannoa rakkauttaa kun ovat heikoilla jäillä mutta kyllähän me omat puolisomme tunnemme, sisällä syvällä tiedämme heidän valehdelleen kun pettäjän tielle lähtivät. Älkäämme sortuko selittämään noita miehen purkauksia katumukseksi eikä mitenkään rakkaudeksi. Kuten tuolla jo kirjoitettiin, pitävät meitä idiootteina joihin menee kaikki selitykset läpi. En tiedä mitä on luvannut tai vannonut kakkoselle enkä ole siitä kiinnostunut enkä kyllä halua tietää enkä myöskään edes kuuntelisi tai uskoisi häntäkään.

        Sinun ei tarvitse muistuttaa kuinka pahasti minua vedetettiin, tiedän sen kyllä. Olen ottanut kantaa vain siinä mielessä, omankin kokemuksen pohjalta, että jos toinen ei puhu eikä pukahda, ei missään vaiheessa kerro, että kaikki ei hyvin ja vedätyskin palajstuu vasta kaksoiselämänsä paljastumisen yhteydessä niin voiko silloin syyttää vaimoa tai kakkostakaan tyhmäksi roikkujaksi jota täällä saa jatkuvasti lukea..
        Tiedän sen attä jos olisin tällä viisaudella joka minulla nyt on joutunut tuohon tilanteeseen joka silloin oli niin tottakai olisin heittänyt ukon ulos heti kakkosen esittäytymisen jälkeen, enkä olisi alentunut kuuntelemaan kakkosen mielenilmaisuja ja minun manipuloinita siitä kuinka olin NArsistin kans avioliitossa josta hän avuliaana halusi auttaa minut eroon.
        Ikä tuo viisautta ja kokemus tietämystä asioista. Näin se vain on.


      • silmäke
        eräsex kirjoitti:

        Sama täällä. Onneksi meitä ei täällä tunnisteta olen samaa mieltä kanssasi.

        Kuitenkin täytyy vieläkin ihmetellä petturin konsteja ruokoilla anteeksi, vannoa rakkautta ja uskollisuutta jatkossa kunhan vain saa mahdollisuuden korjata liiton.
        Mite se pystyi sellaiseen valeheteluun?
        Se että kakkonen kokoajan syyttää petettyä roikkumisesta on myös asia jota en näissä keskusteluissa ole ymmärtänyt. Jos kakkonen uskoo miehen puhet todeksi, niin miksi hän ei jätä tätä rauhaan vaikka mies on sitä tahtonut.
        MIssä vaiheessa miestänsä uskovasta vaimosta tulee tyhmemepi kuin roikkuvasta kakkosesta josta mies sanoo haluavansa päästä irti?

        Siis edelleen sama kysymys kummalla naisella on parempi oikeus uskoa miehen sanaa?

        Eihän tähän vääntöön tule koskaan ratkaisua. Jos todella ajatellaan ja ymmärretään asia oikein niin onhan selvää että petturi vedättää kumpaakin mennen tullen.
        Vaimo pääse vähemmällä kunhan pääsee pisteeseen jossa tuon ymmärtää ja saa kakkonen itselleen pettävän miehen. Toivottavasti vain ei tarvitse tulevaisuudessa joutua puolustamaan omia oikeuksiaan uskoa aviopuolisonsa sanaan.

        "Jos todella ajatellaan ja ymmärretään asia oikein niin onhan selvää että petturi vedättää kumpaakin mennen tullen."
        Kumpi parempaa tarjoo se on siinä, rahaa/rakkautta on niin sopii hyvin!


      • olenkakkonen
        eräsex kirjoitti:

        Sama täällä. Onneksi meitä ei täällä tunnisteta olen samaa mieltä kanssasi.

        Kuitenkin täytyy vieläkin ihmetellä petturin konsteja ruokoilla anteeksi, vannoa rakkautta ja uskollisuutta jatkossa kunhan vain saa mahdollisuuden korjata liiton.
        Mite se pystyi sellaiseen valeheteluun?
        Se että kakkonen kokoajan syyttää petettyä roikkumisesta on myös asia jota en näissä keskusteluissa ole ymmärtänyt. Jos kakkonen uskoo miehen puhet todeksi, niin miksi hän ei jätä tätä rauhaan vaikka mies on sitä tahtonut.
        MIssä vaiheessa miestänsä uskovasta vaimosta tulee tyhmemepi kuin roikkuvasta kakkosesta josta mies sanoo haluavansa päästä irti?

        Siis edelleen sama kysymys kummalla naisella on parempi oikeus uskoa miehen sanaa?

        Eihän tähän vääntöön tule koskaan ratkaisua. Jos todella ajatellaan ja ymmärretään asia oikein niin onhan selvää että petturi vedättää kumpaakin mennen tullen.
        Vaimo pääse vähemmällä kunhan pääsee pisteeseen jossa tuon ymmärtää ja saa kakkonen itselleen pettävän miehen. Toivottavasti vain ei tarvitse tulevaisuudessa joutua puolustamaan omia oikeuksiaan uskoa aviopuolisonsa sanaan.

        Vastaus on tässä: molemmat akat tyhmiä. Vaimo tyhmempi, eihän kakkosta voi pettää


      • öööööööåååååå
        olenkakkonen kirjoitti:

        Vastaus on tässä: molemmat akat tyhmiä. Vaimo tyhmempi, eihän kakkosta voi pettää

        Kakkosta nyt voi huijata vielä paremmin, koska ei asu pettäjän kanssa. Yllättävintä on kuitenkin se, että kakkonen ei kestä yhtään, että pettäjällä on sutinaa siellä täällä ja melkoiset pultit saa, jos hän tajuaa, että vaimon kanssa sitten on intiimiä kanssakäymistä. Jotenkin ajattelisi, että erityisesti kakkosen rooliin kuuluu tajuta se, että kaikkea mikä liikkuu pannaan, kun se vaan tarpeeksi kauniissa paketissa tarjoillaan.


    • shithead

      Luin naisesta, joka alkoi tiedostaa läheisriippuvuudensa merkitystä kun oma tytär aikuistui. Nainen huomasi että oli siirtänyt kontrollinsa miehestään lapseen ja mies oli jäänyt tarpeettomaksi, eikä hän päässyt äidin-tyttären väliin. Siinähän mies voi aloittaa oman elämänsä etsimisen. Huomasin omassa liitossani samanlaisia piirteitä. Kävimme taistelua lapsen huomiosta ja siitä kuka saisi kontrolloida lasta ja mitätöimme toisemme. Toinen lapsi jäi äidilleen ja minä kontrolloin toista lasta. Kun tytärpuoli kasvoi teiniksi aloin estää hänen normaaleita seurusteluita ja kontrolloin lapsen menemisiä. Hyvässä suhteessa ei lapset tule äidin ja isän väliin vaan vanhemmat yhdessä määrittelevät rajat ilman valtataistelua. Tyrärpuoli tapasi 15-vuotiaana täysi-ikäisen kivan miehen, joka oli käynyt lukion ja oli työelämässä. Koska tyrär piti päänsä ja alkoi seurustella miehen kanssa ja menetin kontrollin hänestä, koin tulleeni hylätyksi ja käännyin lasta vastaan. Olin kylmä, torjuva ja jopa halveksiva. Näin tuhosin tytärpuolen itsetuntoa ja tein selväksi ettei hän ollut arvokas. Jälkeenpäin sain tietää lapsen joutuneet turvautumaan terapiaan. Kielsin tatuoinnit yms. jutut ja niitähän on nyt koko keho täynnä. Moitin lävistyksiä ja niitähän hän otti. Hyvän miehen kanssa suhde päättyi ja tytärpuoli otti koulutettevakseen alkoholisoituneen nuoren miehen, joka eli alamaailmassa. Kun mies ei tahtonut asettua tytärpuolen lapsena oppimaan kontrolliin, niin hän päätti hankkiutua raskaaksi. Kukapa isä ei alkaisi kantamaan vastuuta kun rakastamansa nainen saisi lapsen. No, eihän raskaana ollut tyttö kiinnostunut menevää miestä ja suhde päättyi. Seuraava poikaystävä oli kaunopuheinen nuorimies, joka ei kestänytkonflikteja. Riidat päättyivät tyyliin, ostan sulle hevosen. No miehellä taisi olla samaan aikaan varanaisia, koska pettymyksiä ei ole helppo kestää. Näin siis hyvää tarkoittavat vanhemmat voivat tuhota lapsensa tunne-elämän, kuten ovat lapsena oppineet tuhoamaan omat ihmissuhteensa. Se on sitten kiva huomata 70-vuotiaana, että jäi tuo elämä elämättä ja huomata olevansa hylätyksi tulemisen pelon orja. Siksi pitää kontrolloida kaikkea tunteista alkaen. Kehitysvammainen osaa näyttää tunteensa, mutta ei terve aikuinen. Lapsi osaa näyttää tunteensa, kunnes vanhemmat opettavat ettei saa itkeä, valittaa, vaan pitää suorittaa ja olla helvetin hyvä. Tuo ei riitä, tee paremmin. Rakkauden nimessä emme suvaitse että lapsi itse oppii kokeilemalla. Ei ei ei noin....älä nyt...ole hiljaa...istu...äidillä on nyt juttu kesken, isä tästä lähteekin. Hiljaa.

    • maailmanmeno

      Jaahas!
      Sekö on rakkautta,että voi panna muita,kuin omaa kumppania?
      Ei ihme,et taudit leviää,koska aina on jolla on jokin tauti.
      Ihan sama kuin,että varastaa toisen rahat omaan käyttöön.
      Joten jatketaan samaa rataa piittamatta mistään.

    • eeeeeee

      Apua pitäskö vaimona panna jalat ristiin, kun miehellä viidenkympinvillitys. Ihan vaan noiden tautien vuoksi. Ainakin nyt kevään ajaksi, kun on aina niin hilpeellä päällä:)

      • savossakin

        No järkihmisenä sen tekisit, kuuskytyksi vuotiailla miehillä on jo tautikanta sitä luokkaa että kuppan jälkimainingitkin on näkyvissä ja kaikki akat jyystettynä, jopa sillä aikaa ehtivät kun kaveri hakee lehmille heiniä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe