Miksi titteliset kiinnostaa?

Vidgo_catch

Sanotaan että narsisti on mieltynyt ystäviin joilla on jonkinlainen "titteli". Oma vanhempani on myös tälläinen tittelinmetsästäjä, hänelle sellaiset "ystävät" joilla on jonkinasteinen titteli (johtaja) ovat kuin omaisuutta. Hän ylpeilee kovasti tälläisillä ystävillä. Itse hän ei ole kouluja käynyt juuri lankaan. Mitä henkilö hakee tällä, itselleen kö arvoa omistamalla johtajaystäviä? Onko näin että henkilö joka on muuten täysi nolla, nouseekin siinä oikotietä suoraan johtajatasolle kun hän 'omistaa' johtajatittelisiä ystäviä? Hän käy silloin tällöin uimahallissa ja sielläkin kertoi olleen samaan aikaan jonkin professoritittelisen henkilön ja jutelleen hänen kanssaan. Kotona hän rellestää nykyisin tälläkin. Mollukasta tuli tollukka.

22

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrsdfg

      Minä en juurikaan piittaa titteleistä muuten, mutta jotenkin tykkään professoreista :)
      Mä haluisin professoreja ystäviksi. Ei oo tosin semmosta tuuria käyny :)

    • poiuytrddfgh

      Tykkään professoreista sen takia, että ajattelen, että he ei kehtaisi niin helposti kuin moni muu, antaa asioille täysin epäloogisia selityksiä, joita eivät pysty perustelemaan mitenkään.

      • Prof_

        Joo sä haluaisit kyllä mutta haluaisiko professorit olla sinun ystäväsi? Mitä sinulla olisi heille tarjota vastineeksi ystävyydestä?


      • MauvaiseFoi

        Mä haluaisin pari prohfessooria pois virasta.


      • poiuytrdf
        Prof_ kirjoitti:

        Joo sä haluaisit kyllä mutta haluaisiko professorit olla sinun ystäväsi? Mitä sinulla olisi heille tarjota vastineeksi ystävyydestä?

        Kysymys ei kuulunut miksi minä kiinnostaisin tittelisiä vaan, että miksi titteliset kiinnostaa, kyllä minua kiinnostaa tittelittömät ihan yhtä paljon...
        Mutta hain tässä kiinnostavaa pointtia tittelisyydessä...


      • ha_ha_huu

        Arvelet että proffat selittäsivät sinulle, kun sinä kyselet :)


      • poiuytdfgh

        Itseasiassa minusta olisi ihan mukavaa jos jotkut proffat voisivat tarkistaa tietoni joistakin asioista, mutta valitettavasti en ole yliopisto-opiskelija.
        Minulla nimittäin välillä tulee ihmisten kanssa ristiriitoja tietopohjaisista asioista
        ja minulla ei ole mitään sitä vastaan, että jos vaikka proffat tarkistaisivat perusteluni ja poimisivat sieltä virheelliset perustelut. Ehkä tuo on se anti mitä kiinnostaisi professoreilta saada jos mitä vain voisi saada. :)


      • heh_hee

        Sinä vaan laittaisit proffat töihin, kun sinulle tulee muiden kanssa ristiriitoja aikamoinen patu....varsinainen viskaali.


      • poiuytrdjhg

        hah...haa
        Tuo näkökulma ei tullut itellä mieleen :)


    • Bactes

      Halusta olla ylivertainen. Ja kun on titteliystävä niin narsisti tuntee itsensä ylivertaiseksi. Jos henkilö on itse kouluttamaton eikä pysty oikein kilpailemaan millään muiden kanssa omilla taidoillaan, on titteliystävät silloin verraton valttikortti. "Minulla on tuttu joka on senjasen professori joka tietää näistä asioista enemmän kuin sinä" , sanoo narsisti joka omistaa titteliystäviä, kesken keskustelun . Jos narsisti itse ei asioista tiedä tulee kuvaan mukaan hänen jatkeensa....

    • samajuttu

      Olen minäkin ollut Breznevin kanssa samassa sateessa :)

    • nöörinöörinööri

      Niin ja mitä on kateus sitten... Usein käy myös tittelinkantajalle niin, että jotkut ihmiset näkevät hänessä vain sen tittelin ja mitä siihen yhdistävät. Yleisesti ottaenhan kaikki mikä voi aiheuttaa alemmuudentunnetta pyritään repimään alas palliltaan, olipa se sitten tittelin luoma oma mielikuvitus, tai sitten ihan aitoa ylimielistä käytöstä.

    • zeppx

      Varakkailla (oikeasti siis) ihmisillä on myös paljon perskärpäsiä, henkilöitä, jotka pyörivät varakkaan ympärillä saaden jotain hyvää itselleen siitä kun he tuntevat hänet. Kai se vahvistaa heidän heikkoa itsetuntoaan, kun he saavat samaistua ja tuntea itsensä tasavertaiseksi varakkaan kanssa. Statusarvo kohoaa muiden silmissä.

      • nykyajansometavat

        Eikös nuo perskärpäset ole juuri niitä heikkoitsetuntoisia, heikolla koulutuksella olevia? Ehkä niin kateellisia niistä työllä ja vaivalla luetuista titteleistä ja meriiteistä, joihin heillä itsellään ei laiskuuden tai tyhmyyden vuoksi ole ollut mahdollisuuksia. Pershäröilemällä voi siten saada siivun lasillisesta tai jostakin pikku luksuksesta, kuvitella istuskelevansa apukuskin paikalla ja ohjailevansa sitä kateuden kohdettaan tai päästen mukaan pulahtamaan poreammeeseen, josta voi sitten kertoilla tarinoita pitkin somemaailmaa. Sellaista se perskärpäsen homma on, edessäpäin mielistelee ja nuoreskelee kohdettaan ja takanapäin sitten haukkuu vaikka narsistiksi.


    • poiuytrddfg

      Minä kerran nuorena pääsin varsin hienojen ihmisten tuttavaksi, mutta kokonaan toinen ihminen, joka ei näitä ihmisiä tuntenut, kateudesta tuhosi yhteyden mm. kirjeenvaihtoa hävittämällä.
      Itse en ollut heille kateellinen, meillä meni kaikki hyvin.

      • tytär-1

        Narsisti on kova ratsastamaan toisen *hevosella*. Minunkin vanhemmalla oli ystävänä *maisteri*, sekä erään koululaitoksen rehtorin veljenpoika. Siis tämä rehtori oli professori.
        Tämä veljenpoika oli ihan oikesti mukava mies, mutta ilman *isänveliprofessuuria* tokko olisi ollut yhtään mitään. Narsisti ei koskaan arvosta ihmisen todellista *hyvää luonnetta* ja mukavuutta, ainoastaan titteleillä ja *rikkauksilla* oli hänelle merkitystä.


      • Hepo_katti

        Minun vanhempani kehui juuri sellaisia hyviksi joilla oli jokin titteli tai ovat varakkaampia. Tällä hyvä-arvonimellä ei vain ole mitään pohjaa. Mitään näyttöä heidän hyvyydestään ei tarvitse olla, riittää että heillä on titteli ja rahaa sekä omaisuutta, silloin he ovat 'hyviä'. Köyhemmät, siis kuin alempiarvoiset hänestä, ovat taas 'pahoja ja mitättömiä' ja heidän lapsensakin ovat rikollisenalkuja. Varakkaiden lapset ovat kunnollisia vaikka tekisivät mitä tahansa. Vanhempani puolustaa aina näitä varakkaiden lapsia huolimatta siitä mitä oikeasti on tapahtunut. Rikkaiden lapsetkin pitäisivät köyhempien lapsia kuin itselleen orjina, itse olen sen nähnyt. Jos nämä köyhempien lapset protestoivat tavalla tai toisella, ovat he vanhempani mielestä kuin rikollisia, jotka tekevät vääryyttä tätä hyvää rikkaan lasta kohtaan. Näin se elämässä menee, monessa paikassa.


    • turhaayleistystä

      Aloittajalle: ei tartte olla kysymys narsismista. Ei kaikki ole narsismia.

      • huuuuuuuu

        no kerropa meille turhayleistäjä, että mitä se sitten voisi olla?


      • mänkömönkään
        huuuuuuuu kirjoitti:

        no kerropa meille turhayleistäjä, että mitä se sitten voisi olla?

        Huhuu itsellesi. Voi olla kyse turhan tärkeästä ihmisestä, kateellisesta ihmisestä, huomionkipeästä ihmisestä ihan sinne mielenterveyssairauksiin asti. Voi olla, että elämän varrella on koettu henkisesti niin kova pettymys, että mopo on karannut ns. käsistä. Keksi toki itse lisää, mutta älä takerru narsismiin kaikenselittävänä tekijänä.


      • huuuuuuuu

        No eikös, jos nuo ominaisuudet ovat samalla henkilöllä, kateus, huomionkipeys, turhan tärkeys ja lisänä pettymykset tarkoita että silloin on aika vahva narsisti? Mopon karkaamisesta käsistä en tiedä koska en ole ajanut koskaan mopolla että aiheuttaako se tuollaista käytöstä.


    • piilovaikuttaja

      Titteli merkitsee aina jonkinlaista valtaa. Vallankäyttäjän kaverina nasse pääsee hyödyntämään tämän asemaa, verkostoja ja tietämystä. Taitavalle manipuloijalle tittelin haltija on etenkin työelämässä varsinainen hillopaalu ja pahimmillaan likaisiinkin temppuihin taipuileva sätkynukke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe