voiko ostopuilla tienata 100 e päivä?

klapeillarahoo

talvisin ja keväisin on aikaa. olen alkanut miettiä että onnistuisiko tienata satasen päivä ostamalla koivurankaa pihaan ja tekemällä ne klapeiksi. halkaisukone ja moottorisaha löytyy eli investointeja ei juuri olisi. että osaisiko joku alan ammattimies sanoa että mihin hintaan koivurankaa myydään ja saisiko siitä päiväpalkkaa satasen nurkilla kun klapeiksi tekisi ja möisikin ne vielä noin 20% halvemmalla ihmisille kuin klapiliikkeet ottaa. saan elannon muusta hommasta muuna vuoden aikana niin tuo tulisi vain lisähommaksi eli ei tarvi rikastua sillä kunhan klapit saa kuivattua ja sitten myytyä.

14

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eieieieieieieiei

      Ihmiset ylpistyvät sähkö ja öljylämmitteisiin umpioihinsa ja hallitus on tehnyt kaikkensa ilman noen poistamiseksi. Kukaan työttömistä ei saa tällaista tehdä kertakaikkiaan onko selvä.

    • Huhhellettäpäässä

      Olet ihan pihalla. Sulle ei jää mitään käteen, jos noin rajulla alennuksella myyt, kun vielä ostat raaka-aineen. Oman metsän harvennuksilla onnistuu ehkä jonkinlainen hintakilpailu

      . Se on yleensä jo yksinkertaisen merkki kun näitä klapiunelmia täällä toisilta kyselee.Et tule pärjäämään, kun noin yksinkertaisia asioita pitää kysyä toisilta.

      • opiasioitajo

        tuotanoin. se että kysyy tietoa on merkki siitä että haluaa oppia. osaan laskea mikä kannattaa jos tiedän mikä on ostettavan puun hinta rankoina ja paljonko kuutiometristä tulee klapeja ja millä hinnalla ne saa myytyä. kaikki kyselee uusia asioita. ammattikoulussakin kysyy autonkorjaaja-opiskelija opettajalta ja ihan kelpo korjaajia niistä tulee.päivitä ajatuksesi tähän päivään.


      • Huhhellettäpäässä
        opiasioitajo kirjoitti:

        tuotanoin. se että kysyy tietoa on merkki siitä että haluaa oppia. osaan laskea mikä kannattaa jos tiedän mikä on ostettavan puun hinta rankoina ja paljonko kuutiometristä tulee klapeja ja millä hinnalla ne saa myytyä. kaikki kyselee uusia asioita. ammattikoulussakin kysyy autonkorjaaja-opiskelija opettajalta ja ihan kelpo korjaajia niistä tulee.päivitä ajatuksesi tähän päivään.

        Itse en kyselisi yksinkertaisilta mitään. Sun klapiunelma ei tule onnistumaan.


      • pitääkölannistaa

        sä menet nyt vikasuuntaan jos sanot kaikkia yksinkertaisiksi. ja joo ei mun klapiunelma taida toteutua. mutkun mä haluaisin moottorisahaa käyttää ja haluaisin siitä rahaa mutta en mä metsuriksi mene taikka metsään. jos viiskymppiä saisi päivässä kun ostettuja koivuklapeja tekee myyntiin? sanoisitko että se on realismia? onhan siitä jotain saatava kun sitä tehdään. älä jaksa olla lannistava.


      • Huhhellettäpäässä
        pitääkölannistaa kirjoitti:

        sä menet nyt vikasuuntaan jos sanot kaikkia yksinkertaisiksi. ja joo ei mun klapiunelma taida toteutua. mutkun mä haluaisin moottorisahaa käyttää ja haluaisin siitä rahaa mutta en mä metsuriksi mene taikka metsään. jos viiskymppiä saisi päivässä kun ostettuja koivuklapeja tekee myyntiin? sanoisitko että se on realismia? onhan siitä jotain saatava kun sitä tehdään. älä jaksa olla lannistava.

        Menee parempaan suuntaan. 20-30e päivässä voisit unelmoida nyt ensiksi.
        Luonnonvarakeskuksen tilastoja toteutuneista hinnoista hakkuissa löytyy netistä tai vaikkapa Maaseudun Tulevaisuuden sivuilta.
        Koivu ei ole yhtiöille kovin haluttua tällä hetkellä. Laadi vaikka ilmoitus lehteen, että haluat ostaa suoraan.


      • hikihommajarahaa

        ei sillä etteikö 30 euroa päivässä olisi rahaa. se on tonni lähes kuukaudessa ja sen määrän hakkaa kirveella klapeja. puoli mottiahan se on rahassa. samalla laihtuu vartalon keskiosa kun hikoilee.


      • Huhhellettäpäässä
        hikihommajarahaa kirjoitti:

        ei sillä etteikö 30 euroa päivässä olisi rahaa. se on tonni lähes kuukaudessa ja sen määrän hakkaa kirveella klapeja. puoli mottiahan se on rahassa. samalla laihtuu vartalon keskiosa kun hikoilee.

        Kovin yltiöpäistä sun meiningit. Välillä tulee ihan kakskymppinen mieleen.
        Ne pitäis kuivattaa ja varastoidakin jonkin verran ne klapit, ja sitten vielä myydä. Vai meinaatko ostajien jonossa pihallasi odottavan tuoretta klapia 60:n heittomottihintaan?

        Sanoisin että 600e olisi hyvä alkuun/kk, ja se ei ole lähes tonni. Kai sulla muutakin tekemistä on kuin sunnuntait klapeja hakata. Se on kyllä totta, että hyvää liikuntaa saa ja selkävaivoihin myös auttaa kirveellä halkominen vaikka kaikki ei sitä uskokaan.


      • muntyylion20

        katos homma on nyt niin ettei sen ole väliä koska se raha tulee kunhan se kertyy. mähän tienaan harrastuksesta se 20 kymppiä kun saan ne klapit kuivumaan. ne myydään aikanaan. jokainen motti hakattua on silkkaa rahaa. voin hakata 2 vuotta niitä varastoon ja myydä sitten halvemmalla kuin klapiliikkeet jotka tekee sitä bisneksenä. mä teen harrastuksena ja lisätulon lähteenä jos teen. ja onhan se kaunis katsella kun on 300 mottia halkaistua koivuklapia katoksen alla kuivumassa. se on kuin rahaa pankissa. ostan kosteusmittarin ja kun se näyttää säädyllisiä lukemia, alan ilmoitella lehdissä.

        mitä ikään tulee olen paljon vanhempi kuin 20. mun tapanani on hauskuuttaa itsenäni kirjoittelemalla naiivilla tyylillä ja tekeytyen ummikoksi. koen olevani nuorempi siten.

        paljon on jo juteltu. haluaisin sen jatkuvan pitkälle tulevaisuuteen.


    • hyvintienaa

      Tuota tekee moni klapikauppias, että ostaa lähes kaiken puun pihalleen ja tekee siitä myytävät klapit tai teettää ne ukrainalaisilla tahi virolaisilla ja silti jää vielä ihan verotettavaa tuloa.
      Näitä klapien tekijöitä on Suomessa melkoisesti, mutta kyllä sekaan vielä mahtuu yrittämään.

    • ALWITONTALLI

      ALWINRALLIA joudut pitää, ei kannata, kukaan täyspäinen ei osta klapi-puitas.
      Kun ne ovat HELVETIN KALLIITA ALWIN,,,,kanssa.

      puitas ei tarvita.
      EN MYYrankapuuta tuollaisille veronkiertotyypeille.
      jokainen hakekoon itse puunsa metsästä

    • TS36

      "Voiko osto puilla tienata 100 e päiväsdä". Varmasti voi, koska metsäyhtiöt tienaavat miljoonan päivässä? Se, että mitä niistä puista tekkee on toinen kysymys. Mistä sen tuoton saa aikaan.

      • opetaminuu

        saat ensimmäisen 10 päivän tuottoni kun kerrot miten tienaan satku päivässä puilla. opeta mua


    • älyhoiiiii

      ALOITTAJA

      Osta nuppikuorma puuta ja kokeile paljonko se tuottaa äläkkä täällä änkytä mitään yksinkertainen !!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe