Uusperheen säännöt

jkuio

Olen joutunut mukaan näkemään uusperheen toimintaa ja se on saanut miettimään asioita vakavasti.

Ensinnäkin tavallaan eletään "pimennysverhojen takana" jotta kukaan ei näkisi ei kuulisi. Ihminen on saattanut olla ennen hyvin seurallinen ja yhteyksiä pitävä, mutta uuden kumppanin myötä tavallaan erakoituu.
Voiko uusi kumppani laittaa niin suuret rajat, että määrää ihan kaikesta ja päästä enää minnekään.

Entä millaisia sopimuksia uusperheissä tehdään rajojen käytöstä, mukaan lukien lasten lapsilisät ja elatusmaksut. Luvataanko uudelle kumppanille ilmainen elatus, moottoripyörä eli taloudellisia etuuksia. Kuinka yleistä tällaiset lupaukset ovat.
Entä sitten talouden hoito vastuu, onko se ehto tulijalle, että kaiken pitää olla yhteistä, vaikka kummallakin on omat lapset ja velvollisuuksia heitä kohtaan.
Miten lasten elatusmaksut käytetään taloudessa.

Entä millaisia päätöksiä teette lasten määräämisestä ja kotitöiden teosta.

Vähän on näyttänyt, siltä lapset ovat laitettu tekemään kodin viikkosiivoukset ja aikuiset viilettävät muualla ja osaavat moittia lapsia, kun pienikin roska on jossain, vaikka olisivat sen itse pudottaneet tahallaan.
Kuinka paljon on näitä nöyryytettyjä lapsia, joille sälytetään koko kodinhoito.

Ymmärrän kyllä, että lapsia opetetaan tekemään kotitöitä vastuullisesti , mutta vain osa niistä, ei kaikkea ja sillä on väliä, kuinka heitä opetetaan, onko se karjumista, alistamista, ivaamista vai yhdessä tekien ohjaamista rauhallisin äänin.

Sitten tuo talous, jos toinen jo tulee maksumääräysten kanssa, onko mitään järkeä luottaa hänen kykyynsä talouden hoidossa ja onko mitään järkeä elättää aikuista ihmistä ilmaiseksi kodissaan ja vielä käyttää omien lasten elatusmaksut hänen elättämiseensä.

Mitä vaaditte muuttaaksenne uusperheeseen, olen useamalta taholta kuullut, että tällaisia lupauksia annetaan. eli mielestäni ostetaan kumppani.

28

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm. Ei ujs perheillä mitään erilaisia sääntöjä ole ihan normaalit perheen säännöt... ...paitsi Lissulla joka rakastaa käskyttämistä ja dominointia

      • vainydinperheon

        Ei uusioperhe ole normaali perhe. Se luokitellaan epänormaaliksi, eikä ole perhe ollenkaan. Se on kahden epätoivoisen ihmisen tekele jossa vaan leikitään koita, j apakotetaan miehen lapset näkemään perheenrikkoja. Täysin kyhäilty olomuoto jonka tarkoitus on vaan että kulut puolittuu jos puolittuu, ylensä naikoknen ei maksa mitään, on työtön ja elää miehen rahoilla, ja juopottelee, viina kyllä maistuu.
        Haukutaan miehen lapset ja exä ja koko suku.
        Se on miehelle semmoinen ylisurunpääsemis muoto, et kun läytyy parempi nainen niin tämä kunhanjokunyt on naikkonen saa mennä. Läpihuutojuttu.
        Hauskaa kun usein lukee ett uusiot kuvittelee olevansa miehen perhettä!!! Eihän se perheen perustaminen noin yksinkertaista ole, ei keneltäkään voi perhttä ottaa ja alkaa kuulumaan siihen, jokaisella on oma ja jos ei ole se tehdään jos jokju mies huolii, harvoin huolii kiipeilijöitä.
        Enhän minäkään ota naapurin perhettä omakseni ja sano et tää on mun perhe tai nkoiraa, autoa tai taloa, et hei nää on mun.
        Lapsttomat perheenrikojanaikkoset vaan kuvittelee omivansa kaiken samoin kuin sipilä, kaikki on munmunmun... ja jos ei oo hermostun ja huudan että pitäkää tunkkinne,


      • vainydinperheon kirjoitti:

        Ei uusioperhe ole normaali perhe. Se luokitellaan epänormaaliksi, eikä ole perhe ollenkaan. Se on kahden epätoivoisen ihmisen tekele jossa vaan leikitään koita, j apakotetaan miehen lapset näkemään perheenrikkoja. Täysin kyhäilty olomuoto jonka tarkoitus on vaan että kulut puolittuu jos puolittuu, ylensä naikoknen ei maksa mitään, on työtön ja elää miehen rahoilla, ja juopottelee, viina kyllä maistuu.
        Haukutaan miehen lapset ja exä ja koko suku.
        Se on miehelle semmoinen ylisurunpääsemis muoto, et kun läytyy parempi nainen niin tämä kunhanjokunyt on naikkonen saa mennä. Läpihuutojuttu.
        Hauskaa kun usein lukee ett uusiot kuvittelee olevansa miehen perhettä!!! Eihän se perheen perustaminen noin yksinkertaista ole, ei keneltäkään voi perhttä ottaa ja alkaa kuulumaan siihen, jokaisella on oma ja jos ei ole se tehdään jos jokju mies huolii, harvoin huolii kiipeilijöitä.
        Enhän minäkään ota naapurin perhettä omakseni ja sano et tää on mun perhe tai nkoiraa, autoa tai taloa, et hei nää on mun.
        Lapsttomat perheenrikojanaikkoset vaan kuvittelee omivansa kaiken samoin kuin sipilä, kaikki on munmunmun... ja jos ei oo hermostun ja huudan että pitäkää tunkkinne,

        Hmmm.se on sit niinko sinäkin ! No sanottakoon sit meidän perhettä vain perheeksi jphon kuuluu minä,vaimoni hänen ja minun ja meidän lapset.... ....ja sanottakoon ettei meidän ex puolisot ole ystäviä,tuttavia tai ihmisiä jotka vierailevat meillä ei mistään syystä


      • miesparkahulluon
        radikaal kirjoitti:

        Hmmm.se on sit niinko sinäkin ! No sanottakoon sit meidän perhettä vain perheeksi jphon kuuluu minä,vaimoni hänen ja minun ja meidän lapset.... ....ja sanottakoon ettei meidän ex puolisot ole ystäviä,tuttavia tai ihmisiä jotka vierailevat meillä ei mistään syystä

        En minä ole lapsiani koskaan hylännyt enkä vaihtanut uusiin ukkoihin, tuossa ne käy äitiä katsomaa harva se päivä ja lapset ja puolisot mukana. Olen niin onnellinen kuin lapset perheineenkin kun olen heidän itinä ollut lähellä tähän päivään asti. Mitä oli lasten isä, vaihtoi sutturoihin ja hylkäsi omat lapset, eipä ihme etteivät halua semmoista miestä nähdä. Sääli mies parka, kun menetti lapset ja lastenlapset, mutta jos itse hylkää lapset niin mitä muuta voi odottaa.

        Me ollaan niin onnellisia kun mies ei koskaanpakottanut meitä näkemään sutturoitaan, mutta eihän se kehtaa kun hylkäsi omat lapset. sitä sai mies mitä tilasi, hylkyksen koko perheeltä ja suvulta.
        Tästä me nautimme lasten kanssa ja olemme onnellisia ja etuoikeutettuja.


      • miesparkahulluon kirjoitti:

        En minä ole lapsiani koskaan hylännyt enkä vaihtanut uusiin ukkoihin, tuossa ne käy äitiä katsomaa harva se päivä ja lapset ja puolisot mukana. Olen niin onnellinen kuin lapset perheineenkin kun olen heidän itinä ollut lähellä tähän päivään asti. Mitä oli lasten isä, vaihtoi sutturoihin ja hylkäsi omat lapset, eipä ihme etteivät halua semmoista miestä nähdä. Sääli mies parka, kun menetti lapset ja lastenlapset, mutta jos itse hylkää lapset niin mitä muuta voi odottaa.

        Me ollaan niin onnellisia kun mies ei koskaanpakottanut meitä näkemään sutturoitaan, mutta eihän se kehtaa kun hylkäsi omat lapset. sitä sai mies mitä tilasi, hylkyksen koko perheeltä ja suvulta.
        Tästä me nautimme lasten kanssa ja olemme onnellisia ja etuoikeutettuja.

        Etvainydinperheon mutta Lissu estit isän luokse menemästä ja valehtelit isän hylänneen heidät ! En minäkään lapsiani hylännyt he asuvat minun ja vaimoni kanssa mutta en estänyt heitä äidinkään luokse menemästä ainoastaa noudatamme pilkulleen sopimusta että joka toinen viikonloppu pe.klo 17.00 -su 20.00 ! Aina lapset eivät vain halua mennä äidin luokse


      • oyp
        radikaal kirjoitti:

        Etvainydinperheon mutta Lissu estit isän luokse menemästä ja valehtelit isän hylänneen heidät ! En minäkään lapsiani hylännyt he asuvat minun ja vaimoni kanssa mutta en estänyt heitä äidinkään luokse menemästä ainoastaa noudatamme pilkulleen sopimusta että joka toinen viikonloppu pe.klo 17.00 -su 20.00 ! Aina lapset eivät vain halua mennä äidin luokse

        On kurjaa kun vihaat omia lapsia noin paljon ja nyt halauat loistaa ja leikkiä mukamas hyvää isää???
        Meillä oli myös hyvä isä kunnes perheenrikkoja suttura iski sormensa peliin ja halusi rikkoa jonkun perheen ja kas onnistui siinä manipuloimaan juuri meidän perheestä isän/miehen.
        Surullista on että lapset jäivät ilman isää, uuden miehen voi saada paremman, mutta uutta isää ei saa koskaan.
        Siksi olenkin erityisen tärkeä ollut kaikille lapsilleni kun usä hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin.
        Minä en koskaan edes ole ajatellutkaan hylätä lapsiani, niin kauan kun he haluavat olen heidän elämässään, ja kyllä halauavat, yhä ollaan lähes viikottain tekemisissä ja lapset sanookin että olen maailman paras äiti kun en koskaan laittanut ketään heidän edelle. Olen samaa mieltä mulla on maailman parhaat lapset. Mies suree mutta surkoot, itseppäs on hylännyt perheen ja sukunsa. Takasin ei ole tulemista.

        Surullista että näin käy mutta näyttää käyvän muillakin. Minä en lapsistani luovu, eikä yksikään suttura tule meille eikä lasteni lähelle, eikä ole tullut, mies on siitä huolen pitänyt koska ei muuta kehtaa. Ei voi muuta vaatia kun iste hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin. Olkoot nyt onnellinen, vähän aikeeta on ilman perhettä jalapsia. Minä en siihen puystyisi. Onneksi ei tarvikkaan.


      • Olettäyshullu
        vainydinperheon kirjoitti:

        Ei uusioperhe ole normaali perhe. Se luokitellaan epänormaaliksi, eikä ole perhe ollenkaan. Se on kahden epätoivoisen ihmisen tekele jossa vaan leikitään koita, j apakotetaan miehen lapset näkemään perheenrikkoja. Täysin kyhäilty olomuoto jonka tarkoitus on vaan että kulut puolittuu jos puolittuu, ylensä naikoknen ei maksa mitään, on työtön ja elää miehen rahoilla, ja juopottelee, viina kyllä maistuu.
        Haukutaan miehen lapset ja exä ja koko suku.
        Se on miehelle semmoinen ylisurunpääsemis muoto, et kun läytyy parempi nainen niin tämä kunhanjokunyt on naikkonen saa mennä. Läpihuutojuttu.
        Hauskaa kun usein lukee ett uusiot kuvittelee olevansa miehen perhettä!!! Eihän se perheen perustaminen noin yksinkertaista ole, ei keneltäkään voi perhttä ottaa ja alkaa kuulumaan siihen, jokaisella on oma ja jos ei ole se tehdään jos jokju mies huolii, harvoin huolii kiipeilijöitä.
        Enhän minäkään ota naapurin perhettä omakseni ja sano et tää on mun perhe tai nkoiraa, autoa tai taloa, et hei nää on mun.
        Lapsttomat perheenrikojanaikkoset vaan kuvittelee omivansa kaiken samoin kuin sipilä, kaikki on munmunmun... ja jos ei oo hermostun ja huudan että pitäkää tunkkinne,

        Sinä olet epänormaali ja kahden epätoivoisen ihmisen tulos.
        Leikit jotain ukko yliJumalaa ja teet hullussa mielessäsi "uusia lakeja"et tiedä mistään muusta, mitään , kun perheenrikkojista, naikkosista ja sutturoista.
        Viina , tupakki ja toisten rahat on sulle tärkeitä.
        On sulla suppea aihepiiri ja olet erittäin tyhmä.


      • Sukurutsantulos
        miesparkahulluon kirjoitti:

        En minä ole lapsiani koskaan hylännyt enkä vaihtanut uusiin ukkoihin, tuossa ne käy äitiä katsomaa harva se päivä ja lapset ja puolisot mukana. Olen niin onnellinen kuin lapset perheineenkin kun olen heidän itinä ollut lähellä tähän päivään asti. Mitä oli lasten isä, vaihtoi sutturoihin ja hylkäsi omat lapset, eipä ihme etteivät halua semmoista miestä nähdä. Sääli mies parka, kun menetti lapset ja lastenlapset, mutta jos itse hylkää lapset niin mitä muuta voi odottaa.

        Me ollaan niin onnellisia kun mies ei koskaanpakottanut meitä näkemään sutturoitaan, mutta eihän se kehtaa kun hylkäsi omat lapset. sitä sai mies mitä tilasi, hylkyksen koko perheeltä ja suvulta.
        Tästä me nautimme lasten kanssa ja olemme onnellisia ja etuoikeutettuja.

        Tuolaasia ääliöitä sitte syntyy, kun naidaan sukua ristiin rastiin.


      • Tositarnoitaneon
        Sukurutsantulos kirjoitti:

        Tuolaasia ääliöitä sitte syntyy, kun naidaan sukua ristiin rastiin.

        Semmoisia ne miehet on jotka lapselapsensa ja perheensähylkää ja jättää, ei toki omasta aloitteesta vaan sutturoiden. Heistä on kiva rikkoa perheitä kun itsellään sitä ei ole.


      • Sukurutsantulos
        Tositarnoitaneon kirjoitti:

        Semmoisia ne miehet on jotka lapselapsensa ja perheensähylkää ja jättää, ei toki omasta aloitteesta vaan sutturoiden. Heistä on kiva rikkoa perheitä kun itsellään sitä ei ole.

        Olisit hakenut lääkäriltä todistuksen , et ukkosi olis saatu holhouksen alle sukurutsauksessa tulee just tuollaisia ääliöitä, mutta ite olet samanlainen ääliö , mennä nyt kimppaan sukulaisen kanssa, joka on päästään sekaisin, hulluja molemmat ja vielä lapsia menit tekeen siis nait sukua ristiin rastiin ,voi jeena kun kaheleita ihmisiä.


    • uusioperheelletarvii

      Meillä on sata sääntöä tytöille, satakymmenen sääntöä pojille, miehelle 200 sääntöä ja sunnunta isäännöt erikseen kaikille, ja yhteinen sääntö että älä häiriköi toista äläkä hauku. Koskee miehen lapsia.
      Minä äitipuolena en tarvi sääntöjä kun minä asetan ne, olen se ihminen joka pyröittää tätä uusioperhettä ja tietää ja osaa kaiken.
      Ilman sääntöjä uusioperheet ei toimi eikä pyöri, siinä pitää olla joku joka vahtii ja huomauttaa. Meillä se nyt on valitettavasti minä, mut valittiin tähän sääntöjen laatimiseen ja tarkkailuun, en tahtonut mutta pakosti valittiin olin pätevin.
      Uus perhe tarvii kovat säännöt, miehe nlapset ovat muuten hallitsemattomissa kaikilla.

      • Pitkäniemensairala

        Meillä on myös paljon sääntöjä tuollaiselle mielitautipotilaalle kuten sinä, säännöt koskee juuri sinua vaikeaa skitsofreniaa sairastavaa potilasta, ensinnäkin sinä puhut, jos saat luvan ja sinä et saa kysyä mitään, ovet on aina lukossa, ulos pääsee vaan kahden hoitajan kanssa.
        Ruokaa saat vain ruoka-aikana viinakset ja muutkin päihteet kielletty, nettiä saa käyttää tarvittaessa , vain sairaalan vaatteet saat yllesi, suihkussa saat käydä hoitajan valvonnassa kaksi kertaa viikossa.
        Jos alat hankalaksi niin sinut laitetaan pakkopaitaan ja saat sähköhoitoa ja kovan lääkityksen, tässä nyt sääntöjä vähän aluksi.


    • vaivai

      Ja kaksi sellaista, jotka eivät ikinä myönnä tehneensä mitään väärin.
      Sitä haukkumista juuri harrastavat.
      Ja vielä tuokin että käskyttämistä ja dominointia, sitähän juuri itse käytät nytkin, et vain huomaa, että teet juuri itse niin.

    • äitipuolimäärää

      Kyllä mun mielestä miehen lapsille on tehtävä säännöt selviksi kuka määrää, muuten ne hyppivät uuden äidin silmille jos ei alusta asti anna ymmärtää että uusi äiti on se joka päättää kperheen asioista.
      Miestenlapsia lellitään ja säälitään kun ovat joutuneet erolapsiksi, eikä ne ymmärrä että on hienoa että uusi äitipuli on tullut kasvattamaan heitä. Joskus ovat vielä kiitollisia mutta nyt on näytettävä että pystyy laitttamaan hanttiin vai pystyykö? Riippuu uudesta äidistä.

    • ellipohjoinen

      Erikoinen tuo sinun kirjoitus... Värittynyt kenties?

      Meidän uusperheessä molemmilla on lapsi tai lapsia aiemmasta suhteesta. Yhteisiä vuosia takana jo monta.

      Talousasiat ovat yhteisiä, eli samalle tilille tulee kaikki perheen rahat ja sieltä maksetaan kaikki perheen menot. Ongelmia ei ole ollut. Jokainen lapsista saa kaiken tarpeellisen ylläpidon, ja huolehdimme myös siitä, että lapsille tehdään hankintoja tasapuolisesti, tarpeen mukaan. Me kuulumme ns. keskiluokkaan, joten mitään haastetta ei ole perus hankintojen teossa.

      Kummallakaan meistä ei ole nyt, eikä ole ollut aiemmin, mitää maksuhäiriöitä. Käytämme rahaa järkevästi.

      Meillä on pari selkeää "sopimusta", jos sellaista termiä voi käyttää. Ensinnäkin lapset ovat kaikki keskenään tasa-arvoisia, riippumatta biologisesta perimästä. Tämä tarkoittaa sitä, että lapsia rakastetaan, paijataan, komennetaan yms ihan samalla tavalla, tilanteen mukaan. Meidän perheen molemmilla aikuisella on tässä kodissa lasten suhteen tasan tarkkaan samat oikeudet -ja myös velvollisuudet. Esimerkiksi itse (äiti) menen tänään illaksi töihin, mikä tarkoittaa sitä, että mieheni hoitaa minun kotona olevia lapsiani. Vastaavasti toisinaan on toisinpäin.

      Toimimme siis hyvin samalla tavalla kuin mikä tahansa ydinperhe. Ainoa ero on se, että kaikki lapset eivät ole meillä aina.

      Mitään erityistä muutosta meidän seurallisuuteen ei ole tapahtunut. Molemmat viihdytään paljon kotona, mutta niin oli jo ennen kuin tapasimme. Meillä tosin käy paljon vieraita, ja molemmilla on hyvin sosiaalinen työ. Eli emme voi erakoitua...

      Mitään lahjontaa ei ole tarvinnut kummankaan tehdä. Kohtelemme toisiamme hyvin, kunnioittavasti. Olemme onnellisia, ja rakastamme koko perhettä. Yksinkertaista.

      • kovaatyötöon

        Me ollaan kanssa oltu uusiperhe jo 30 vuotta, ja hyvin menee. Miehen lapset ovat aikuisia 27 ja 25 v joten tulin äitipuoleksia kauan sitten. Vielä meillä pätee samat säännöt kuin silloin alussakin, minä olen se joka määrää ja kasvattaa vieläkin miehen lapsia. He pitävät mua äitinään joten olen hyvän tuen käden sijan saanut lapista ja nyt heidän omista lapsista ja miehestä, olen se joka päättää asiat.

        Toimimme samoin kuin silloin kun miehen lapset olivat pieniä, mikään ei ole muuttunut.
        Komennan miehen lapisa edelleen kuin omia joita nyt ei tarvi komentaa.
        On hyvä olla tekemisissä jo pienten lasten kanssa silloin saa otteen ja lapset osaavat kutsua uudeksi äidiksi kun ei anna vaihtoehtoa vaan lasten tulee tehdä niinkuin äitipuoli sanoo. Siihen ovat kavaneet.
        Kotiintuloajat on samat kuin lapsina ja lupakysytään multa jos on sellaista mitä he eivät tiedä useinkaan eivät tiedä. Selvät säännöt ja pelisäännöt on hyvät ja se että on yksi joka pitää langat käsissä ja tietää kaiken.
        Miehen lapset ovat olleet onnekkaita kun ovat saaneet mut äitipuolekseen.


      • LässytäVaanVielä

        Lässyn lässyn lissu


    • Lässynnnnn

      Pidä sinä vaan huoli omasta yksinäisestä taloudestasi ja että jääkaappisi on täynnä Alkon tuotteita, ettei vaan pääse lopumaan.
      Älä juo kaikkea rahojasi, muista maksaa nettimaksusi.

    • ätipuolikovillaon

      Mieheni lapset ovat kyllä eläneet säännötöntä elämää, joten ei ole ihme että minun tuloni perheeseen aiheutti heille päänvaivaa. Tein säännöt perheeseen joita tarkkailen että noudatetaan. Olen tiukka täti heille, enkä anna periksi, täällä määrään minä. Pojat ovat 17 ja 20 ja tyttö 21 ja vielä kiukuttelevat ja niskottelevat minulle, kuin eivät ymmärtäisi että olen tärkeä aikuine heidän elämsässään ja minuun voi luottaa ja minulta voi kysyä mitä tahansa. Meillä kotiin tullaan arkisin 20 ja nukkuman mennään 21 ja viikonloppusin jos ollaan täällä kotiin tullan 20.30 ja nukkumaan 21.
      Huoledin siitä että heillä on terveellistä ruokaa, ja he huolehtivat talon siivouksesta ja lumesta ja nurmikosta kukin yhdessä.
      Kauheeta joskun kitinä ja temppuilu, mutta muistutan aina että minä olen se joka pitää tätä huusholia pystyssä joten turha kiukutella, vain minä päätän.
      Lapsilisiä ja elareita nämä kersanpaholaiset eivät enää saa mutta ovat iltaduunissa sillon tällön ja tarkkailen ehidän rahan käyttöä ja tilejä jotta eivät tienaa liikaa, antavat osan minulle ruokaan ja asumiseen.
      Isänsä on aika vellihousu, mitään kuria ei pidä joten kkaikki vastuu on jäänyt minulle. Nytkin laitoin lapsukaiset hoitamaan mun lapsia jotta saan vähäna ikaa edes olla rauhassa. On kiva kun on lastenhoitajat omasta takaa, voi itse huilaa ja olla, vaikka pitää katsoa päälle ettei mikään mene mönkään.

    • jkuio

      `Jaa, nyt sitten sopii lukea nämä vastaukset ja mahdollisimman monen kannattaisi lukea. Onko nämä naisten kirjoitukset teistä oikein lapsia kohtaan, tosin kuulostaa aika hurjalta , että nuoret aikuiset lapset määrättäisiin nukkumaan klo 20-21, huolehtivat kaikesta siivouksesta, toivon heidän muuttavan todella muualle ja laittavan tuon määräilijän ihan itse tekemään kotinsa työt.

      Eipä uskaltaneet hintaansa kertoa, mitä ovat vaatineet tullakseen lakanoihin peuhaamaan, mutta tärkein tuli esiin rahat nämä naiset ainakin rahastavat niin mieheltä kuin lapsilta. Tosin uusiomiehillä on monesti vieläkin suurempi inho naisen entisen liiton lapsia kohtaan. Olisikohan miehelle tavallaan liian vaikea asia hyväksyä se, että nainen on toisen miehen kanssa saanut nämä lapset ja hänen miehuutensa kärsii tästä. Asiaa kostetaan lapsille, kun naista tarvitaan ja entinen on lähtenyt.

      Aikamoista raakalisuutta, tosin oli yksi onnistunutkin, mutta siinäkin tasapäistetiin lapset, onkohan sekään oikein. Mitä kumpikin on tuonut perheeseen mukanaan , sillä on merkitystä ja myös sillä, miten paljon elatusmaksuja lapsen elatukseen tulee etävanhemmalta, uskon että eivät ole tasasuuri ja on kauheinta että lapsilta näin siirretään juuri heidän elatukseensa maksettavia varoja täysin ulkopuolisille eli uusikon lapsille. Tämä kyllä pitäisi ihan lain voimalla oikoa. Usein näiden lapsien elämää rahallisesti avustavat myös isovanhemmat ja kyllä rahojen pitää yksin olla näiden lapsien varoja, eikä niitä käytetä yhtään mihinkään muuhun.
      Yhteinen tili ei sovi uusperheeseen, vaan tämä rahaliikenne pitää pyöriä omien tilien kautta. Toki voi olla tili asioiden hoitoon ja nämä eivät kuulu lasten rahoista hoidettaviin, sillä aikuiset maksavat asunnot ei lapset. Ja aikuisten lomia ei makseta lasten varoilla.

      • tuoyxhullu

        Et kai nyt ihan tosissasi uskonut noita pähkähulluja tarinoita, kaikkein kauheimmat ovat yhden peräkammarin pojan kirjoituksia, joka asuu dominoivan vanhan äiteensä yläkerrassa, työttömänä, mielenterveytensä menettäneenä luuserina.
        Tämä luuseri käyttää nikkejä "OYP ja meille ei tulla ym" ja hänet on täällä tituleerattu Lissuksi, hänellä on monta persoonaa.


      • edellinen

        Minun kirjoitus oli nähtävästi se "onnistuminen", joka tässä kritisoit.

        Elareita tulee ja menee kyllä eri suuruinen määrä. Mitä sitten? Joka tapauksessakin meidän perheemme käyttää jokaiseen lapseen OMISTA tuloista enemmän rahaa, kuin mitä meille elareina tulee. Eli, kyllä se elareiden määrä väkisinkin kuluu kyseiselle lapselle, eikä siitä yli jää muiden kuluihin. (Esimerkiksi kun kuopus, joka oli vielä vatsassa kun tapasimme, on nyt 6v ja tarhassa. Hänen tarhamaksunsa on n. 300e/kk ja hänestä tulee elareita meille n. 150e/kk. Eli pelkästään tarhamaksua jää maksettavaksi meidän omista tuloista puolet, saatika kaikki lapsen muut menot... Eli, kenelle muista lapsista voisimme hänen tarkoitettuja elareita käyttää? Emme kenellekään...)

        Muualle maksettavat elarit eivät myöskään ole koskaan jäänyt maksamatta, ja lisäksi huolehdimme lapselle meille kaiken tarvittavan.

        Toisekseen: elarit, suuntaan ja toiseen, ovat aina vain tietyn kaavion mukaisia. Niillä ei ole juurikaan tekemistä lasten todellisen tarpeen suhteen. Tärkeintä on se, että kaikki lapset voivat hyvin. Vai oletko eri mieltä?

        Lasten tasapäistäminen... Niin, siis kaikki lapset ovat yhtä arvokkaita, kaikkia koskee samat oikeudet ja velvollisuudet, toki ikätasohuomioiden. (Meillä lapsilla tosin suht pienet ikäerot.) Ja kaikki saavat rakkautta. En pysty näkemään tässä mitään väärää? Toki, jokainen lapsi on yksilö, kuten ydinperheissäkin. Eli, samalla tavalla kohtelemme lapsia, kuin ydinperheissä.

        Meillä lapset ovat olleet hyvin pieniä (tai syntymättömiä), kun olemme tutustuneet, joten heille meidän perhe on se, jonka he tietävät ja tuntevat omaksi arjekseen. Heillä ei ole muistikuvaa mistään ennen meidän perhettämme. Lapsille meidän perhe ei ole siis "uus", vaan se ainoa.

        Isovanhempien rahallinen tuki... Jos meille isovanhemmat antavat rahaa esimerkiksi lasten hankintoihin, niin tietenkin he huomoivat samalla tavalla jokaisen lapsen! Jos esimerkiksi minun vanhempani antaisivat vain biologisia lapsenlapsiaan varten rahaa, niin suuttuisin pohjattomasti. Se olisi loukkaus minun perhettäni kohtaan. Minun perheeseeni kuuluu myös lapsi, jota en ole synnyttänyt, mutta jota rakastan valtavasti, ja kasvatan kuten muitakin.

        Onneksi isovanhemmillekin tämä on ollut itsestäänselvyys. Laskevat omiksi lapsenlapsikseen kaikki meidän perheen lapset. Sekä minun, että mieheni vanhemmat. Heillekin on selvää, että meilleä on perhe, jossa on 3 lasta. Meidän perheen lapset.

        Minun miehelläni ei ole ollut vaikeuksia hyväksyä, että minulla on lapsia entuudestaan. Ei edes ollut, vaikka olin raskaana tavatessamme. Hänelläkin oli lapsi, joten se varmasti avasi hieman näkökulmaa elämään.

        Molemmat olimme eronneet ennen kuin tapasimme. Tai itseasiassa minä olin eronnut n. 6kk aiemmin, ja mieheni ei ennen minua kovin pitkässä parisuhteessa ole edes ollut. Lapsen hän sai aikoinaan, kun entinen satunnainen deitti ilmoitti olevansa raskaana. Mies halusi pysyä aktiivisesti lapsen elämässä, mikä mielestäni oli erinomainen päätös. Minulla on upean ihana mies, joka on upean ihana isä ja isäpuoli.

        Elareista vielä... Me maksamme miehen lapsesta elareita n. 340e/kk. Enemmän kuin mitä kahdesta lapsesta yhteensä saamme! Mites kun sanoit, että meidän perhe ei saisi käyttää rahoja muihin lapsiin, niin mitäs jos tuo lapsen yh-äiti käyttää meidän maksamia rahoja omiin menoihinsa? Hänhän saa lapseen myös 150e/kk lapsilisää, eli yhteensä liki 500e/kk lasta varten, ja hänen itsekin pitäisi osaltaan lasta elättää... Se huomioiden tuntuu hieman erikoiselta, että siltikin lapsi tulee meille rikkinäisissä ja halvoissa toppahousuissa yms... Näin ollen voisi ajatella, että me maksamme elareita miehen lapsen äidin omiin menoihin, ja ne rahat ovat poissa meidän perheen kaikilta lapsilta. Vai kuinka? Noh, tämä nyt oli vain havainnollistava esimerkki. Me maksamme sen, mitä laskuri näyttää. Harmittaa vain lapsen puolesta.


      • Xcdxfx
        edellinen kirjoitti:

        Minun kirjoitus oli nähtävästi se "onnistuminen", joka tässä kritisoit.

        Elareita tulee ja menee kyllä eri suuruinen määrä. Mitä sitten? Joka tapauksessakin meidän perheemme käyttää jokaiseen lapseen OMISTA tuloista enemmän rahaa, kuin mitä meille elareina tulee. Eli, kyllä se elareiden määrä väkisinkin kuluu kyseiselle lapselle, eikä siitä yli jää muiden kuluihin. (Esimerkiksi kun kuopus, joka oli vielä vatsassa kun tapasimme, on nyt 6v ja tarhassa. Hänen tarhamaksunsa on n. 300e/kk ja hänestä tulee elareita meille n. 150e/kk. Eli pelkästään tarhamaksua jää maksettavaksi meidän omista tuloista puolet, saatika kaikki lapsen muut menot... Eli, kenelle muista lapsista voisimme hänen tarkoitettuja elareita käyttää? Emme kenellekään...)

        Muualle maksettavat elarit eivät myöskään ole koskaan jäänyt maksamatta, ja lisäksi huolehdimme lapselle meille kaiken tarvittavan.

        Toisekseen: elarit, suuntaan ja toiseen, ovat aina vain tietyn kaavion mukaisia. Niillä ei ole juurikaan tekemistä lasten todellisen tarpeen suhteen. Tärkeintä on se, että kaikki lapset voivat hyvin. Vai oletko eri mieltä?

        Lasten tasapäistäminen... Niin, siis kaikki lapset ovat yhtä arvokkaita, kaikkia koskee samat oikeudet ja velvollisuudet, toki ikätasohuomioiden. (Meillä lapsilla tosin suht pienet ikäerot.) Ja kaikki saavat rakkautta. En pysty näkemään tässä mitään väärää? Toki, jokainen lapsi on yksilö, kuten ydinperheissäkin. Eli, samalla tavalla kohtelemme lapsia, kuin ydinperheissä.

        Meillä lapset ovat olleet hyvin pieniä (tai syntymättömiä), kun olemme tutustuneet, joten heille meidän perhe on se, jonka he tietävät ja tuntevat omaksi arjekseen. Heillä ei ole muistikuvaa mistään ennen meidän perhettämme. Lapsille meidän perhe ei ole siis "uus", vaan se ainoa.

        Isovanhempien rahallinen tuki... Jos meille isovanhemmat antavat rahaa esimerkiksi lasten hankintoihin, niin tietenkin he huomoivat samalla tavalla jokaisen lapsen! Jos esimerkiksi minun vanhempani antaisivat vain biologisia lapsenlapsiaan varten rahaa, niin suuttuisin pohjattomasti. Se olisi loukkaus minun perhettäni kohtaan. Minun perheeseeni kuuluu myös lapsi, jota en ole synnyttänyt, mutta jota rakastan valtavasti, ja kasvatan kuten muitakin.

        Onneksi isovanhemmillekin tämä on ollut itsestäänselvyys. Laskevat omiksi lapsenlapsikseen kaikki meidän perheen lapset. Sekä minun, että mieheni vanhemmat. Heillekin on selvää, että meilleä on perhe, jossa on 3 lasta. Meidän perheen lapset.

        Minun miehelläni ei ole ollut vaikeuksia hyväksyä, että minulla on lapsia entuudestaan. Ei edes ollut, vaikka olin raskaana tavatessamme. Hänelläkin oli lapsi, joten se varmasti avasi hieman näkökulmaa elämään.

        Molemmat olimme eronneet ennen kuin tapasimme. Tai itseasiassa minä olin eronnut n. 6kk aiemmin, ja mieheni ei ennen minua kovin pitkässä parisuhteessa ole edes ollut. Lapsen hän sai aikoinaan, kun entinen satunnainen deitti ilmoitti olevansa raskaana. Mies halusi pysyä aktiivisesti lapsen elämässä, mikä mielestäni oli erinomainen päätös. Minulla on upean ihana mies, joka on upean ihana isä ja isäpuoli.

        Elareista vielä... Me maksamme miehen lapsesta elareita n. 340e/kk. Enemmän kuin mitä kahdesta lapsesta yhteensä saamme! Mites kun sanoit, että meidän perhe ei saisi käyttää rahoja muihin lapsiin, niin mitäs jos tuo lapsen yh-äiti käyttää meidän maksamia rahoja omiin menoihinsa? Hänhän saa lapseen myös 150e/kk lapsilisää, eli yhteensä liki 500e/kk lasta varten, ja hänen itsekin pitäisi osaltaan lasta elättää... Se huomioiden tuntuu hieman erikoiselta, että siltikin lapsi tulee meille rikkinäisissä ja halvoissa toppahousuissa yms... Näin ollen voisi ajatella, että me maksamme elareita miehen lapsen äidin omiin menoihin, ja ne rahat ovat poissa meidän perheen kaikilta lapsilta. Vai kuinka? Noh, tämä nyt oli vain havainnollistava esimerkki. Me maksamme sen, mitä laskuri näyttää. Harmittaa vain lapsen puolesta.

        Pitikö raskaana ollesa rikkoa toisen pehre, pitihän sun läytää se elättäjä, perheenrikkojilla ei ol mittäään moraalia.


      • sairastasakkia

        Niih, sen tietää vaan perheenrikkoja itse, kannattiko?

        Jos rikkoo perheen samantien kun ensimmäinen lapsi perheeseen syntyy, niin on se kumma että siitä naikkoset ovat katkeria. Kun itsellä ei ole onnea niin ei muillakaan saa olla. Miä he hyötyy siitä että tekee miehenlapsista isättömiä heti? Ei se ainkaan sankariteko ole. Hävettävää se on mutta naikoset ei osaa hävetä, heillä ei ole kuin ylimieli ja sairas mieli. Yhteensä mielipuoli.


    • jkuio

      Kinastelua täällä käydään, mutta se oikea totuus jää kertomatta. Itsensä puolustelua,.

      Tätä uusperhe asetelmaa pitäisi saada tutkittua paljon syvemmältä, sillä se ei todellakaan voi tarkoitus elämässä, että vaihdetaan kumppania kuin paitaa, kun on pieniä vastoinkäymisiä.

      Toki näen, mikä on se suurin syy kaikkeen ja se on seksin "alttarille nosto". Ja mitä sen eteen tehdään, on juuri nuo lupaukset toisen elättämisestä ja muista suurista lahjuksista. Samalla se ex- kumppani lapsineen unohtuu ja kaikki mitä sen eteen on vastuuta, elatusmaksut on liikaa, lasten kanssa oleminen on liikaa.
      Kaikki annetaan tälle uudelle seksikumppanille ja yleensä nämä osaavat vaatiakin. Eli maksullista seksiä on uusperhe.

      • Janäitäriittää

        Usein se uusio nainen etsii kohteekseen perheellisen miehen jotta voi näyttää että pystyy viemään perheestä isän. Hän haluaa elää miehenrahoilla, elää hänen talossa ilmaiseksi, olal vaan kotona työttömänä, kajotella ja viina ja tupakka maistuu, miehen rahoilla. Myös on kiva kiusata miehenlapsia ja riitauttaa miehen ja exän välit täysin.. näitä asioita täällä ilmaantuu pivittäin. Mitään hyvää miehen uusioista ei voi puhua, ne ovat kuin mätäpaiseita miehen perheessä, erottaa, lyttää, haukkuu ja naikkonen itse elää ilmatteeks miehen talossaja kittaa viinaa miehen rahoilla. Mitä ihanaa tässä on miehenm ielestä, ei mitään ainoa joka nauttii on se naikkonen joka on rikkonut kaiken toisten elämästä.


      • 2vammaistayhdessä
        Janäitäriittää kirjoitti:

        Usein se uusio nainen etsii kohteekseen perheellisen miehen jotta voi näyttää että pystyy viemään perheestä isän. Hän haluaa elää miehenrahoilla, elää hänen talossa ilmaiseksi, olal vaan kotona työttömänä, kajotella ja viina ja tupakka maistuu, miehen rahoilla. Myös on kiva kiusata miehenlapsia ja riitauttaa miehen ja exän välit täysin.. näitä asioita täällä ilmaantuu pivittäin. Mitään hyvää miehen uusioista ei voi puhua, ne ovat kuin mätäpaiseita miehen perheessä, erottaa, lyttää, haukkuu ja naikkonen itse elää ilmatteeks miehen talossaja kittaa viinaa miehen rahoilla. Mitä ihanaa tässä on miehenm ielestä, ei mitään ainoa joka nauttii on se naikkonen joka on rikkonut kaiken toisten elämästä.

        Sulla oli sitte yksinkertainen tai lievästi vammainen mies , kun elää alkoholistin kanssa ja vielä rahoittaa toisen juomisen, täytyy olla kehitysvammainen, no et ole sinäkään mikään ruudin keksijä.


    • 63467547

      Uusioperheissä pidetään pimennysverhoja, koska heitä hävettää olla olemassa ja lisäksi he harrastavat irstasta seksiä 24h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe