ELATUSMAKSUT

aatuliini85

Tilanne on tämä että tuleeko halvemmaksi maksaa lapsen äidille 100e /kk (sovittu summa) elatusapua vaiko jos tunnustaa lapsen omakseen ja se menee sossunkautta jne niin nouseeko hinta?
nykyäänkin maksuni välillä venyy kun ei jää rahaa maksuihin vuokran ja automaksujen jälkeen .. niin sitten joudun joku kuukausi maksamaan ne takaisin ,eli isoimpina erinä-..:-/
olen työtön ja ei luottotietoja . asun vuokralla rivarissa minun emännän ja 3 lapsen kanssa. saadaaan onneksi ruoka apua diakoniasta..

12

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävää aina kun lapsen äiti laittelee että...se ja se kuukausi uupuu... sitte häntä koipien välissä sopimaan vaan että miten minä sen maksaisin ja milloin..ahdistus vaan kasvaa..
      aikoinaan kun tämä lapsi syntyi niin hänen äiti soitti minulle vaan että onneks olkoon,,musta on tullut isä...oltiin siis erottu jo sillon..silleen hän vaan ilmotti asiasta ja mää suutuin että eikö olis voinu yhtään aikasemmin asiasta mainita ..siihen vaan hän oli et nyt on nyt.. :-/

    • jklio

      Kyllä sitä naida osataan, mutta taitaa se työnteko olla kalkkia ja perheen elatus.
      Sitten vielä tämä, että lapsiaan ei elätettäisi, pitääkö olla uusi kumppani, vaikka kykyä hoitaa asioita ja perhettä ei ole.
      Luulisi sentään yrittävän yhtä lujasti saada sitä työtä tai kouluttautua uuteen ammattiin, kuin nyt yrittää löytää keinoja, millä pääsisi maksuista. Itsesi on tingittävä menoistasi eli löydä niihin alennuksia, jotta lapsia saa elatusmaksunsa ja ajallaan.

      • Itseasiassa ollaan laitettu menotkin jo minimiin...meille ei tule edes sanomalehtiä enää..nettiliittymä lopetettiin..koska saadaan vuokran yhteudessä kuitunettiä seinästä..ei edes käydä missään enään emännän kanssa kahdestaan.. lasten harrastuksetkin maksaa emännän vanhemmat.. kun meillä ei ole varaa.. ja tosiaan työnhaku on voimassa kovin jo ollut jonkin aikaa...työhakemuksia lähetetty joka päivä melkein että siitä se ei ole kiinni kyllä..eli yrittämisestä.


    • EIELATUSTA

      ILMAN LAPSEN HUOLTAJUUTTA, ILMAN LAPSEN ASUMISTA, TAPAAMISOIKEUTTA, ILMAN LAPSEN
      OIKEAA NIMEÄ, ILMAN LAPSEN YHTEYS, KOULU JA TERVEYSTIETOJA.
      ÄLÄ OLE MISSÄÄN NIMESSÄ MISSÄÄN YHTEYDESSÄ SOSIAALITOIMEEN, LASTENSUOJELUUN, LASTENVALVOJAAN; KESKUSTELE ASIOISTA AINOASTAAN
      ASIANAJAJAN KANSSA JA/ TAI VÄLITYKSELLÄ. NAUHOITA KAIKKI MAHDOLLISET KESKUSTELUT LAPSEN ÄIDIN- JA VIRANOMAISTEN KANSSA.
      MYY AUTO/ LAITA AUTO POIS OMISTA NIMISTÄ JA HOIIDA KAIKKI ASIAT ASIANAJAJAN KAUTTA. SINULLA
      ON OIKEUS ASUINKULUJEN, TERVEYDENHOITOKULUJEN, LAINANHOITOKULUJEN YM. VÄLTTÄMÄTTÖMIEN
      MENOJEN JÄLKEEN JOKAPÄIVÄISEEN ELÄMISEEN 500
      eur/ KK NETTO ILMAN LAPSEN ELATUSTA.
      ET OLE VELVOITETTU MAKSAMAAN ELATUSTA MIKÄLI KÄTEEN JÄÄ TÄTÄ PIENEMPI SUMMA.
      SINULTA EI OLE MAHDOLLISTA PERIÄ MITÄÄN MIKÄLI BRUTTO ALLE 1100 eur/ KK. NOSTA VEROPROSENTTI
      NOIN 27% TULEVAA OIKEUDENKÄYNTIÄ VARTEN JA HANKI MAHDOLLISIMMAN ISOT SÄHKÖLASKUT, VESILASKUT, TERVEYDENHOITO YM. MENOT, KULUT.
      HEITTÄYDY SAIRASPÄIVÄRAHALLE, SILLOIN EI VOIDA
      PERIÄ TYÖTTÖMYYSKORVAUKSEN LAPSIKOROTUSTA
      ELATUSAPUNA.

      • lasketanko tuohon emännän työttömyysrahat myös mukaan? kun ajattelee niin minä vain olen sitä 100 e kuussa maksellut,,ei emäntä..kun ei se hänen olekkaan..
        minun omalle tililleni jää alle tuo 500e vuokran ja sähkölaskun jälkeen...ollaan eletty emännän työttömyystuilla ,,,


      • siisvainsinun
        aatuliini85 kirjoitti:

        lasketanko tuohon emännän työttömyysrahat myös mukaan? kun ajattelee niin minä vain olen sitä 100 e kuussa maksellut,,ei emäntä..kun ei se hänen olekkaan..
        minun omalle tililleni jää alle tuo 500e vuokran ja sähkölaskun jälkeen...ollaan eletty emännän työttömyystuilla ,,,

        tulosi huomioidaan; eli tuomioistuin ei määrää
        elatusta mikäli tilillesi jää alle 500 vuokran,
        sähkölaskun, terveydenhoito ym. kulujen jälkeen
        ja sinulla ei ole autoa omistuksessaan omalla
        nimelläsi. Lapset ovat sinun, ei vaimosi, vaimosi
        tuloja ei lasketa.


      • siisvainsinun kirjoitti:

        tulosi huomioidaan; eli tuomioistuin ei määrää
        elatusta mikäli tilillesi jää alle 500 vuokran,
        sähkölaskun, terveydenhoito ym. kulujen jälkeen
        ja sinulla ei ole autoa omistuksessaan omalla
        nimelläsi. Lapset ovat sinun, ei vaimosi, vaimosi
        tuloja ei lasketa.

        entä jos minulla on auto kuitenkin..josta ei ole lainaa ,,ainoastaan korjauskuluja tulee siihen...ja ainoastaan pitää autoa siihen tarkoitukseen että pääsee töihin jos joskus löytyy töitä...täältä ei bussitkaan kulje--


      • siisvainsinun kirjoitti:

        tulosi huomioidaan; eli tuomioistuin ei määrää
        elatusta mikäli tilillesi jää alle 500 vuokran,
        sähkölaskun, terveydenhoito ym. kulujen jälkeen
        ja sinulla ei ole autoa omistuksessaan omalla
        nimelläsi. Lapset ovat sinun, ei vaimosi, vaimosi
        tuloja ei lasketa.

        miten paljon lasketaan terveyskuluihin? minulle jäisi vuokran ja sähkölaskun jäälkeen noin 530e.. siitä sitten vähentää viellä se terveyskulut niin alle 500 se jää kyllä..
        ollaan siksi lyöty emännän kanssa rahat yhteen...eli yhteinen tili,,johon molempien tuet jne ..ja maksetaan myöskin sieltä kaikki vuokrat jne..


    • Hallojaa

      Pitikö ihan oikeasti hommata kolme lasta lisää, vaikkei rahaa riitä yhdellekään? Ja vaimokin työttömänä...

      • Hallojaa

        Pitikö ihan oikeasti vieraannuttaa ne yhteiset lapset omasta isästään ja isän huollosta perättömin lausumin,
        selvityksin mm. tuomioistuimessa..


      • ensimmäinen lapsi oli ex nais ystävän kanssa.(jonka hän vasta sillon kertoi minulle että minusta on tullut isä kun lapsi syntyi ja vielä puhelimen kautta ..soitti..)
        ..ja nämä 3 nykyisen kanssa ja ollaan perheenä.....ei ole mitään vieraantumista ollut..
        Se tässä on häirinnyt kun ei ole ollut varaa maksaa aina sitä 100 euroa / 1kk...lapsen äidille vaikka olen halunnut että hän saa rahat...
        -ollaan molemmat työttömiä..
        -kaikki menot ollaan karsittu minimiin,,, ei tule edes sanomalehtiä enään..
        -sähkölaskua ei voida kilpailuttaa koska kunnan vuokrakämppä
        -saadaan nykyäänkin 30e asumistukea
        590e on vuokra
        sähkö,,180 euroa about.....
        -ei saada lainaa,,meillä molemmilla on ulos otossa luottotiedot.
        -autoonkin menee rahaa..(huoltoihin ja polttoaineisiin)
        ja autoa tarvitsee kun ja jos löytyy työpaikka jostain..täältä ei bussit kulje


      • Justjooo
        aatuliini85 kirjoitti:

        ensimmäinen lapsi oli ex nais ystävän kanssa.(jonka hän vasta sillon kertoi minulle että minusta on tullut isä kun lapsi syntyi ja vielä puhelimen kautta ..soitti..)
        ..ja nämä 3 nykyisen kanssa ja ollaan perheenä.....ei ole mitään vieraantumista ollut..
        Se tässä on häirinnyt kun ei ole ollut varaa maksaa aina sitä 100 euroa / 1kk...lapsen äidille vaikka olen halunnut että hän saa rahat...
        -ollaan molemmat työttömiä..
        -kaikki menot ollaan karsittu minimiin,,, ei tule edes sanomalehtiä enään..
        -sähkölaskua ei voida kilpailuttaa koska kunnan vuokrakämppä
        -saadaan nykyäänkin 30e asumistukea
        590e on vuokra
        sähkö,,180 euroa about.....
        -ei saada lainaa,,meillä molemmilla on ulos otossa luottotiedot.
        -autoonkin menee rahaa..(huoltoihin ja polttoaineisiin)
        ja autoa tarvitsee kun ja jos löytyy työpaikka jostain..täältä ei bussit kulje

        Ja tuohon piti kolme lasta hommata?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe