Pakolaiset (huolitteko niitä tänne?)

Juha82Steelesman

Minä oon ajatellu, että tervetuloa vaan tänne.
Ovat yleensä osa heistä hyvin ahkeria duunareita.
Ja tietty ne jotka hakee turvapaikkaa, koksa hädänalaisia, niin ne ovat etenki hyvinkin tervetulleita.

45

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duunarihemmo

      Minä ainakin huolin kunhan elättävät itsensä ja käyttäytyvät kunnolla. Valitettavasti suvakkien mielestä se on itsestäänselvyys kuten kuuluisikin olla vaan ei aina ole. Eipä sillä ihan duunari-heteromies olen itsekin ja tasa-arvon kannattaja mutta sinisilmäinen en ole. Jos ei matua työ tai käytöstavat kiinnosta niin Reterikin sanoin postimerkki perseeseen ja ulos maasta!

    • Mihinkäs

      tuo "tieto" heidän duunaritaustastaan ja ahkeruudestaan perustuu? 80-luvun lopulla Suomi sai Somaliasta sikäläisten olosuhteiden myötä pakolaisia. Ahkeruudestaan tai sen tulkinnasta en tiedä, mutta vuosikymmenen oleskelun jälkeen heistä taisi olla töissä miehistä vajaa 20% ja naisista vajaa 10%, loppujen eläessä muiden, siis suomalaisten, työn tuottamin varoin. Romaneita on sopeutettu yhteiskuntaan muutaman sata vuotta ja ainoaankaan en ole tuolla työelämässä 40:n vuoden aikana törmännyt. Mikä on siis sen tervetuliaismaljan sopiva mitta? Toki sodan jaloista tulleita on autettava, mutta onko se synonyymi vuosikymmenten vapaamatkustamiselle? Saksaan on takavuosina rynninyt vuosittain satojatuhansia matuja ja rynnii edelleen. Se, että Saksan kansantalous kestää moisen tulijamäärän perustuu siihen, että se tulijajoukko laitetaan tekemään työtä ylläpitonsa edestä. Meillä suvakit käyvät kansan kukkarolla jotta noille maahantulijoille voidaan ylläpitää aikuisten ja varttuneempien päivähoitoa. Ja sama sakki kiukuttelee kuinka köyhiä sorretaan ja verotusta kiristetään.

    • peiliin.katsomisen.paikk

      Suomeen ei oo tullu yhtään hädänalaista turvapaikanhakijaa. Ei näy lapsia ei näy naisia ei näy vanhuksia! Näkyy vaan nuoria vihaisennäköisiä miehiä jotka taitavat olla terroristeja! Mitä sekin kertoo että kun iltalehdessä oli irakilaisesta miehestä juttu että hänet tapetaan heti jos hänet palautetaan vetosi siihen koska oli saanut suomessa kielteisen päätöksen. Mitä se sitten kertoo tuskin tämä kyseinen mies siis mikään kuoropoika on ollut kotimaassaan tuskin aivan mitättömin syin tulee ampumis tai hirttotuomiota.

    • Toivotaanrauhaa

      Niinhän sitä vielä jokunen tietämätön suomalainen luulee, että kaikki maat ovat tällaisia samanlaisia demokraattisia huippumaita kuin tämä omamme.
      Etkö sinäkään lue uutisia, etkö katso televisiota että tietäisit millaisessa maailmassa
      miljardit ihmiset joutuvat elämään? Ihmishenki on halvempi kuin rihkamakauppiaan tavara, oikeuslaitos, hallinto, talous ovat sortuneet, vain sapeli heiluu.
      Elatusyhteiskuntaa ei tarvi kannattaa, mutta pitää olla jonkinlainen kokonaiskuva maailmasta voidakseen arvioida asioita.

      • tjaatjaa

        huippumaa jossa kehitysvammainen saa lasin maitoa ruoan kanssa , toista lasia ei saa .


    • Finland.lion

      Minä olen huolissaan tämän maan tulevaisuudesta. Kaikki tekopyhät suvakit on huolissaan somalialaisista ja irakilaisista. Vanhusten ja vammaistenhoito on suomessa surkealla tolalla ja kukaan ei tunnu välittävän niistä puhumattakaan työttömistä ja opiskelijoista. Sinähän voit muuttaa sinne irakiin kun olet niistä niin kiinnostunut. Maailmassa on aina tapahtunut paskaa mutta suomi ei voi olla maapallon parantaja piste.

    • Ettäkaikkee

      Kyllä muutos pitää tapahtua näiden miljardien ihmisten maissa,näiden itsensä toimesta.Sillä miljardit ihmiset pystyvät itse tekemään demokraattisia maistaan ja
      pahasta olostaan jos vain todella haluavat, luopumalla järjettömistä uskonnoistaan,
      toistensa sortamisesta ja köyhempien alistamisesta ja tekemällä kansansa hyväksi
      työtä ,sekä huolehtimalla heistä kaikista.Niissä johtajat vain pistävät miljardit omiin
      taskuihinsa ja loiselämänsä viettoihin,kansastaan välittämättä.Kaikki arabimaat ovat
      rikkaita öljyvaltioita,samoin Afrikassa on rikas ja rehevä luonto,kunhan vain heillä
      olisi järkeä käyttää ja tehdä työtä tämän kaiken hyväksi.Mutta ei,parhaassa iässä olevat
      terveet miehet, sitä vain lähtevät karkuun nahkansa pelastamiseksi,jättäen naiset ja
      lapset kärsimään seurauksista,kun että he puuttuisivat asioiden kulkuun ,ja tekisivät
      muutoksen tuohon takapajuiseen hulluuden kulkuun,miljardiihmisten voimin.
      Raukkoina ja surkimuksina minä tuollaisia miehiä pidän,jotka eivät muuhun pysty
      kun tulla uhoamaan vieraisiin maihin ja vaatimaan että näissä maissa pitää alkaa
      elämään heidän tavoillaan ,heidän sairasta uskontoa noudattaen,jota he karkuun
      lähtivät ,sekä heidät pitää elättää herkkujen kera yliihmisinä vieraassa maassa.Sääliä
      en tunne heitä kohtaan,koska he itse ovat syypäitä kansansa olemassaoloon kurjuudessa.
      Ei meitäkään säälinyt kukaan,kun sotaaikana nälkäänähtiin,mutta meillä sentään oli
      kunnon suomalaisia miehiä,jotka olkivat valmiit uhraamaan henkensä ,oman maan
      ja kansansa puolesta.Uskoisin kaiken tarkoituksena olevankin islaminuskon levittämisestä koko Eurooppaan.Sille asialle kyllä laitetaan piste maassamme.

    • Kukaaneioleteräksestä

      Vai ei meitä suomalaisia kukaan auttanut- te ette nyt tiedä tosiasioita !
      Amerikkaan lähti nälkäisiä suomalaisia puoli miljoonaa-nuoria miehiä nimenomaan.
      Meiltä on lähtenyt vielä 1960- luvulla Ruotsiin elintasopakolaisia monta sataa tuhatta ja Ruotsi työllisti heidät ja elätti vankiloihin ja siltojen alle päätyneet en finne igen-tyypit.

      Miten niin ovat itse syypäitä ? Olivatko Suomessa Karjalan siirtolaisetkin itse syypäitä kohtaloonsa? Kyllä ne sodat aloitetaan jossain muualla kuin tavallisen työtätekevän kansan keskuudessa.

      Entäpä, jos itse olisit se avun tarvitsija? Silloin olisit sitä mieltä, että yhdenkin auttaminen on tärkeä. Muutama sateinen katovuosi ja ollaan ilman ruokaa.

      • suvakki.on.sairaus

        Idiootti. Tutkipa faktasi uudelleen sekä vanhat että uudet.


      • voipyhäyksinkertaisuus

        Tuli taas tuo tuttu kopypaste paskanjauhanta, suomalaiset ovat todellisuudessa nostaneet Ruotsin kansantalouden nousuun työtä tekemällä. Islamistit eivät ole työtätekeviä kansalaisia. Ne ovat patoloogisia valehtelijoita,tappelijoita ja tappajia eivät ne ole muuta ehtineet tuhansiin vuosiin tehdäkään, siksi islamististen maiden kehitys on jäänyt polkemaan keskiajalle.
        Jos tänne annetaan tulla 10000 muslimia vuodessa niitä syntyy 40000 tuhatta samassa ajassa lähtömaihin. Köyhyys ,tappaminen ei ole siellä miksikään muuttunut. Tuo sairas keskiajalle jämähtänyt kulttuuri ei kykene kehittymään, mutta Suomi ajetaan lyhyessä ajassa perikatoon kuskaamalla maa täyteen joutilaita. Sillä loisimaanhan nämä jepet tänne tulevat ja valmistelemaan kalifaatin perustamista. Ei ymmärretä että elämme Suomen kohtalon sodanjälkeisen ajan ratkaisevimpia aikoja.


    • Mustakylkikummallakin

      Faktat Suomesta siirtolaisiksi lähteneistä pitävät paikkansa.

      Jos pidät muslimeita noin ala-arvoisina epäihmisinä, miksi itse vajoat samalle tasolle- mikset puhu ja elä kuin kristitty?

    • Ei.hyväksytä

      Elä yritä kääntää asiaa ja laittaa sanoja suuhuni vääristelemällä totuutta. Tyypillinen suvakki olet joka elää omissa harhoissaan. Minä olen hyvä Kristitty joka elää demokraattisessa maassa jossa on sanan, ilmaisun ja mielipiteen vapaus. Islam maat hoitakoot omat ongelmansa ja jos on niin pöhlö ettei tajua että maat tarvitsee demokratiaa toimiakseen niin mitä se meille kuuluu. Jos Islam toimisi niin eipä nuita musuja tänne tulis. En ole sanonut muslimeita alemmiksi minä vaan en hyväksy niitä koska eivät ole vilpittömiä.

      • Nimikristittyvain

        Hyvä kristitty antaa aina omastaan tarvitsevalle.
        Sinä et ole sellainen kirjoituksesi perusteella.


      • Vedätttt

        Eiköhän me kaikki anneta jo omastamme iso osuus: 1/5 Alv kautta, 1/3 tuloverona ja lisää bensa yks.

        Bruttona tienatun 1000 ostovoima on 78 euron edestä veroista riisuttuna.


    • sikäli_että

      Näiden "hyvien" ihmisten sädekehän kiillotus maksetaan sataprosenttisesti velkarahalla ja leikkaamalla omilta vähäosaisilta.
      Äänekkäimmin haittamaahanmuuttoa kannattavatkin ne,jotka tekevät sen muiden rahoilla ja/tai hyötyvät siitä.
      Heille ei raha merkitse mitään tässä asiassa.Sitähän saa taikaseinästä.
      Hädälle ei heidän mukaansa voi eikä saa asettaa hintalappua.Tosin omien kansalaisten hädälle kyllä löytyy hintalappu,usein jopa eurojen tarkkuudella.
      http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tasta-hallitus-ei-puhu-3-miljardin-sote-saastolistalla-vanhukset-vammaiset-ja-nuortenpsykiatria-23925134/

      Tästä kannattaa lukea erityisesti kommentti osio.Se kertoo aikalailla kansalaisten mielipiteen asiaan.
      http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005144685.html

      • Suomalaiset.ensin

        Erittäin hyvä kommentti. Jauhot suuhun kaiken maailman vihervasemmistolaisilke jotka eivät sisäpolitiikasta ymmärrä yhtään mitään.


    • Nytjärkipäähän

      No, mikä suomalainen se tuollainen on, joka vain haukkuu toisia suomalaisia idiooteiksi, vihervasemmistolaisiksi, vaikka ei tiedä kenenkään puoluekantaa ja haluaa panna jauhot suuhun toisille suomalaisille, luullen, että vain teillä itsellänne on sananvapaus?

      Mikä todellakin! Ei ainakaan leijona, pelokas hiiri pikemminkin! Tehän käyttäydytte kuin Isis itse! Peitsi ojossa oman maankin kansalaisia kohtaan. Tässä samalla odotellaan polttopullokäräjien tulosta Raudaskylältä.

      Polttopulloja pakolaisia kohti heittelevät aikuiset humalikot , PERHEELLISET miehet,
      ei heissä ole leijonan karvaakaan! Mutta teidän tunneperäinen uhonne ja kiihotuksenne johtaa juuri tuonkaltaiseen typeryyteen, pelkästään kaivamaan kuoppaa itselleen! Eivät nämä leijonat edes ilmoittautuneet itse poliisille ! Miksi perheelliset miehet kärräävät juoppoporukkana
      perjantai-iltana? Hoitaisivat lapsiaan, jos luulevat miehiä olevansa.

      Sitäpaitsi, ei vihervasemmistao, vaaan EK eli Elinkeinoelämän Keskusliitto on äänekkäimmin hamuamassa työvoimaa Suomeen rajojen ulkopuolelta, ovat sitä mieltä, että on työvoimapula, joka pahenee koko ajan, että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia.

      Suomi päättää itse, demokraattisesti, paljonko ottaa pakolaisia vastaan, eikä varmasti ota yli kantokykynsä, ei sinne päinkään.

      • Aito.Kristitty

        Järkeä päähän sulle mene lenkille sielä on ulkona loistava ilma aurinko paistaa. Edelleen olen hyvä Kristitty ja minulla on oikeus mielipiteisiini ja katson aina oman maan etua. Soon kuule loputon virta mitä sieltä afrikasta niitä muslimeja tulee miten sinun ideologiasi perusteella autat jos Suomen pitää kaikki pelastaa. Miten autat kun sieltä tulee 2miljardia pakolaista kädet ojossa vaatien rahaa ja ruokaa?

        Sellaiset pakolaiset jotka pakenee sotaa ja vainoa niin onkohan ne oikeasti pahimman avun tarpeessa jos täällä on vara haukkua Suomalaisia ja sanoa puuroa koiran ruuvaksi jne jne.

        Mikä itse olet minua tuomitsemaan olen kuule auttanut paljon erilaisia ihmisiä että niin mikä sinäkin luulet olevas ja tietämään minusta kaiken?

        Tyypillinen vihervassari suvakki ei näe lähelle miten täällä esim. kärsii huonosti huolehditut vanhukset (resurssi pula) Minä olen auttanut heitä ja heidänlaisiaan oletko sinä? Vihervassarin mielestä partaisen kolmikymppisen irakilaisen syöttäminen lusikalla sille kebabia ja sisäfilettä on tärkeämpää..


      • terveitä.nuo.vihreät

        Tyypillinen vihervassari haukkuu Suomalaisia rehellisiä veronmaksajia juopoiksi ja saastaksi. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa karvas näytit.

        Entäs semmoiset turvapaikanhakijat jotka ovat raiskanneet 10vuotiaita koululaisia ja ja teinitytön polttivat hengiltä jne..???


    • Luin juuri lehdestä = kokoomuslaisissa eniten korkeakoulutettuja ja persuissa vähiten.
      Mulle tärkeää se, miten fiksu on joku päättäjä, se merkkaa palijo ja tietty Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa on asiat suhteellisen hyvin, kiitos meidän entisten ja nykyisten päättäjien.
      Mitä fiksumpi päättäjä, sen parempi, helppoa matematiikkaa.
      Itse en välttämättä ole maailman fiksuin tyyppi, mutta en sentään ole tyhmä eli äänestän ja kuuntelen fiksuimpia päättäjiä, jotka ottaa myös huomioon tunneperäiset seikat(ainakin useimmiten).

      • Hianoo

        Sinä olet rauhan mies ja sellaisilla on Tulevaisuus!


    • Vaalitonjoovella

      Ei tarvitse haukkua ketään juopoksi, kun lehdessä on käräjiltä iso juttu kuvan kanssa ja syytettyjen omat kertomukset juopottelustaan. Ja mitä tapahtuikaan Helsingin asemalla? Mitä on tapahtunut pikku naapurissamme Ylivieskassa?Teidän kylvötyönne tuottaa huonoa hedelmää, hedelmää, mikä on mätä jo ennen kypymistään.

      Teillä edellisillä on kaikki puurot ja vellit sekaisin.
      Ei teille mene päähän, että Suomen eduskunta päättää, milloin ja minkä verran maahanmuuttajia otetaan, ei niitä vain tule 2 miljardia, tuo on kiihotuspuhetta, höpötystä ajankuluksi tai ei matikka eikä yleistietokaan ole hallussa.

      Toisekseen, samaan viestiin ei mahdu kaikki asiat, maahanmuuttajat, vanhukset, työttömät nuoret, mielenterveyspotilaat , kotonaan pahoinpidellyt lapset ja naiset , sikiöaikana alkoholista vaurioituneet vammaisena syntyneet lapset, lastensuojelun epäonnistuminen, pienet eläkkeet, liian kalliit lääkkeet ja vaikka mitä. Kuinka monta pedofiilituomiota on ollut viime päivien alueen lehdissä, kaikki tuomitut suomalaisia ja näiltä alueilta. Myös maahanmuuttajat tekevät rikoksia, hekin pääsevät käräjille yhtä lailla kuin pulloveikotkin. Luuletteko te tosiaankin, ettei sitä kukaan tiedä?

    • Muotoilin sanani väärin eli ei perussuomalaiset ja niiden äänestäjät tyhmiä ole muttei niin fiksuja kuin kokoomuslaiset, SDP;läiset tai vaikkapa vihreät, jos katsoo tohon koulutustaustaan.
      Minun mielipide tämä.
      Minä luotan kyllä semmosiin päättäjiin, joilla on korkeampi koulutustaso.

      • Duunarihemmo

        Ja sanos millä tavalla kirjaviisaat vihreät ovat sitten niin paljon älykkäämpiä kutsuessaan tänne suuren joukon partalapsia kansan elätettäväksi? Ei se varmaan sun kaltaisen eläkeläisen lompakkoa kuumota mutta mun kaltaisella duunarilla voi olla vähän toisenlaiset aatokset.


      • Eläkejarahaaon
        Duunarihemmo kirjoitti:

        Ja sanos millä tavalla kirjaviisaat vihreät ovat sitten niin paljon älykkäämpiä kutsuessaan tänne suuren joukon partalapsia kansan elätettäväksi? Ei se varmaan sun kaltaisen eläkeläisen lompakkoa kuumota mutta mun kaltaisella duunarilla voi olla vähän toisenlaiset aatokset.

        No ei sillä väliä onko eläkkeellä vai duunissa, mielipiteet on makuasioita.
        Parempi että pysyy partalapset Nivalasta muualla ( oma mielipide ), nyt
        on ainakin tämä kylä vielä ihan hyvä asua ja olla.


      • Rikkaatsotalapset

        suomalaiset söivät pettuleipää sota aikana ja olivat oikeassa hädässä täällä. Nää nykyajan "sotapakolaiset" elävät ja syövät paremmin ku poliitikot..en todellakaa suvaitse moista enkä kyllä halua ensimmäistäkään pakolaista enää tänne..menköö sinne sotaa ja kuolkoo miun puolesta.


      • viisasviisaampiviisain

        Se ei Juha tuo koulutus tai titteli takaa sitä "fiksuutta" tai viisautta.
        Ja tämä ei ole mikään mielipide asia.


    • Iemuitakaan

      Monikulttuurisuus on rikollisuutta. Ei mulla muuta.

    • ketjun

      aloittaja on ajatusrikollinen.

    • KevätkoittaKeskustalle

      Hyvä aloitus oli, ja tuotti hyvän keskustelun- siinä mielessä, että toisistaan kaukana olevat mielipiteet tulivat esille.
      Se vähän huvittaa, että jotkut puhuvat kuin Vihreät, SDP ja VAS olisivat alueemme suurimmat puolueet. Kyllä se on Keskusta edelleen.

      • junttilandia

        Saunaa, kaljaa, makkaraa, urheilua ja autojen raplaamista soon suomalaisuutta viimesen päälle! Ei yhtään vihersuvakkia tänne, tätä pitäjää ei raiskata pilalle millään yksittäistapaus kulttuurinrikastuttajilla. Viherijät menkööt helsinkiin tai somaliaan tai ainakin mahdollisimman kauas nivalasta. Nivala on hyvä maalaispitäjä ja sellaisena se saa pysyäkkin. Täälä ei mitään vajakki sössöttäjiä kaivata. Nivala on perinteinen junttila ja siitä on syytä olla ylpeä.


    • piretäänpippalot

      Kyllä! Eiköhän poijaat lähäretä alkoon ja ruveta ryypiskelemään.
      Minä tarjoon tapio viinaa ja akat mukaan!

      • asia.meisinkii

        Hiihaa hyvä idea meitsi on heti messissä :)


    • jaennenpuoltayötäkotio

      olokaa ihimisiksi sielä ettei tarvi hävetä
      tai äitennä näyttää teille misä kaappi seisoo

    • 7784

      Tosiasia on että suurin osa turvapaikanhakijoista Huom! turvapaikanhakija ei ole sama asia kuin pakolainen, ovat paremman elintason perässä. Tuhansia turvapaikanhakijoita on vapaaehtoisesti palannut irakiin kun eivät ole jaksaneetkaan odottaa päätöstä, sitkeimmät turvapaikkaturistit ovat jaksaneet sinnitellä ja saaneet turvapaikan. Todelliset hätää kärsivät eivät ole päässeet kriisialueilta pois.

      Suomi on sijoitunut tarjoamaan suojelua vainon ja välittömän vaaran kohteena oleville ihmisille Geneven sopimuksen pykälien mukaan. Hyvä näin.

      Tämän lisäksi kuitenkin Suomessa on alettu antaa oleskelulupia ja turvapaikkoja myös sellaisille joiden vastaanottoon Suomea ei ole Geneven sopimuksessa velvoitettu. Itse asiassa vain 30% kaikista Suomessa tällä hetkellä olevista turvapaikanhakijoista kuuluu Geneven sopimuksen vainon ja vaaran uhan velvoittamiin suojelupykäliin. Loppuja 70% ei ole yksinkertaisesti pakko elättää sillä Geneven sopimuksen mukaan heillä ei ole oikeata vaaraa vaan he voisivat elää ja oleskella missä tahansa muussakin maassa tai kotimaassaankin.

      Suurimmassa osassa Irakia on rauhallista ja vain Bagdadin ja muutaman muun pienen alueen ympärillä on levottomuuksia. Myös valtaosassa somaliaa on rauhallista, siitä huolimatta suurin osa somalialaisista on saanut myönteisen turvapaikkapäätöksen.

      Toisin sanoen irakilaiset ja somalit voisivat aivan hyvin palata takaisin kotimaahansa ja elää kuten ennenkin mutta eivät välttämättä aivan siinä kotikaupungissaan, lähellä kuitenkin ja elää rauhassa.

      Suomi ei voi ottaa jatkuvasti vain lisää ja lisää velkaa sekä karsia peruskoulutuksen, terveydenhuollon yms. määrärahoja ihan vain sen vuoksi että tämä turvapaikkatoiminta pysyy toiminnassa.

      Jossain välissä tulee piste jossa Suomi on niin velkaantunut ja kaikesta on jo karsittu niin paljon että Suomi ei voi turvapaikkapolitiikkaansa enää ajaa ja maassa ei ole enää mitään minkä vuoksi Suomea voisi hyvinvointivaltioksi kutsua.

      Että nitistetään vaan suomalaiset köyhät, sairaat ja vanhat ihmiset Suomessa ja annetaan lisää mamuille.


      Suomessa on n 300.000 työtöntä, syrjäytyneitä nuoria kymmeniä tuhansia, asunnottomia ja muita avun tarvitsijoita, 20.000 suomalaista hakee ruikansa leipäjonoista, turvapaikanhakijat menevät monessa asiassa heidän ohitseen. Turvapaikanhakijat eivät tule työllistymään vaan jäävät suomalaisten elätettäväksi lopun iäkseen.

      Meillä ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuta tarjota vieraan valtion ihmisille parempaa elintasoa/elin olosuhteita.

      Esimerkiksi ruotsissa kotouttamiseen on käytetty tähtitieteelliset summat, mutta kotouttamien ei ole onnistunut vaan maa alkaa paikkapaikoin olla täydellisessä kaaoksessa, ghettoutumista on suomessakin jo havaittavissa tietyillä alueilla.

      Yhä pienempi työssäkäyvien määrä elättää yhä kasvavan elätettävien määrän, siitähän ei mitään hyvää seuraa.

      Haittamaahanmuutosta on luvassa vielä pahoja ongelmia.Seuratkaa muun euroopan menoa. luuletteko että suomi olisi jotenkin poikkeus siinä suhteessa että samanlaista meininkiä ei olisi luvassa??

    • Karutotuus-

      Niiden tulevien valtuutettujen, jotka kenties haikailevat pakolaisia kuntaan,kannattaisi huomioida,että...
      Valtio maksaa n.2300€ pakolaista kohden kolmen vuoden ajan.Sen jälkeen he ovat täysin kuntalaisten taakka.Summa ei muuten varmasti kata todellisia kuluja.Ei alkuukaan.Ei ainakaan suomalainen tuolla summalla elä.
      Ja sellaisen joka höperehtii näiden asyylien työllistyvän isommassa määrin,niin kannattaa tarkistaa lääkitys mitä pikimmin.
      Helsingin ostareilla voi käydä katsomassa miten nämä lähi-idän
      ja afrikan-sarven "kunniavieraat" ovat kotoutuneet.
      Ensimmäiset somalit tulivat jo 90-luvulla ja edelleen tulkkipalvelujen tarve on suuri.
      Suurimmalla osalla ei ole haluja ja eikä aikomustakaan sopeutua suomalaiseen elämäntyylin ja länsimaisiin arvoihimme.
      Vain riihikuiva ja kaiken kattava all inclusive täysihoito kelpaa hölmöitä suomalaisilta veronmaksajilta.
      Poliitikkojen ja suvaitsevaisten höpinät pakolaisten kotoutuksesta ja sopeuttamisesta ovat edesvastuutonta unelmointia ja utopiaa.
      Siinä ei ole onnistuttu muuallakaan Euroopassa isolla rahallakaan.
      Kuitenkin naivit päättäjämme kuvittelevat onnistuvansa siinä.

    • Vaarimelkeinsata

      Suomi täyttää 100 vuotta, eduskunnalla on ollut aikaa hoitaa kaikkien asiat hyvälle tolalle, sillä vaurautemme on noussut maailman kärkeen.

      Mutta kuinka onkaan vanhojen, sodan ja puutteen ja raskaan työn tehneitten hoito tänä päivänä? Vammaisten maitolaseja lasketaan YKSITYISISSÄ hoitolaitoksissa.
      Mielensairaat ovat kaikkei ahtaimmalla, yksin jätettyinä, ilman sosiaalista tukea.
      "Kela tekee ihmiskoetta, kun ei kykene suoriutumaan eduskunnan tekemästä muutosprosessista", kirjoittaa eräs iso lehti tänään.
      Hallituksen ja eduskunnan nopeutettua muutosintoa voikin sanoa jo piittaamattomuudeksi.Kohtuuhintainen asuntotuotanto ei ole etelässä lähtenyt käyntiin, vaan välistäveto ja rahastaminen on laillista.Tätä ahdinkoa voisi kuvat loputtomiin, kaikki sen tiedämme.

      Maahanmuuttovastaiset tahot tekevät suuren virheen ja osoittavat vain suurta näköharhaansa, talouden ja varsinkin politiikan tietämättömyyttään, kun he luulevat ja pauhaavat, että nämä kaikki asiat kyllä korjattaisiin, ellei tarvitsisi maksaa pakolaisjoukolle. Sehän on marginaalisen pieni ryhmä, siitäkin osa työllisiä ja veroamaksavia.

      Näitä kotimaan ongelmia ei korjattu silloinkaan, kun pakolaisia ei vielä ollut. Kotimaan ongelmista on puhuttu joka vaaleissa 50 vuotta. Kuka sen vaurauden kerää, kun sitä ei riitä enää maitolasiin vammaiselle? Pakolaiset ovat tässä aivan pikkuruinen tekijä.
      Suomalaiset poliitikot itse painavat köyhää alas, kuulittehan eilen, millaisia päätöksiä i sinänsä kunnioitettava, puheenjohtaja Soinikin on mennyt tekemään, kun viimein hallitukseen pääsi.

    • enooropotti

      No ei turvapaikan hakijat ihan pikkuruinen tekijä ole, vuoden 2015 maahantunkeutuja aallosta koitui n 1000 miljoonan kustannukset, siihen kun lisätään jo ennestään Suomessa loisivien kulut ollaan todella kovissa luvuissa....se kaikki on pois vähäosaisilta Suomalaisilta. Velkaa täytyy ottaa lisää turvapaikanhakijoiden kustantamiseksi.....http://velkakello.fi/

    • Vielämuistissa

      Mutta kun sitä rahaa ei satsata oman maan vähäosaisiin, vaikka olisi voitu ajat sitten!!

      Ette te muista sitäkään, kuinka veronmaksajat maksoivat pankkien itselleen aiheuttaman pankkikriisin! Suomi oli joutua kansainväliseen valvontaan .Siihen meni vähintään kokonainen vuoden budjetti , SE RAHA oli pois vähäosaisilta suomalaisilta, ja he maksavat nahoissaan sitä vieläkin.

      • ElämäElämänArvoiseksi

        Moni yrittäjä joutui 90luvulla ikuiseen velkavankeuteen ja osa päätti päivänsä. Harmillista että niiden yrittäjien velkoja 90luvulta ei ole annettu anteeksi.

        VEROTTAJA EI ARMOA TUNNE.


    • saakokysyä-
      • munaahanuriin

    • 56yr6uf5honzuzvuxuhuxulz

      Kysymys on väärin asetettu, ne ei huoli Nivalaa. Ne haluu pääkaupunkiseudulle, käytännössä Hesaan. Vantaa ja Espoo on jo rajatapauksia, Kerava jo liian kaukana. Nivala ei kelpaa niille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe