Takuu säätiön lainatakaus

Aimitä

Onko kellään kokemusta takuu säätiön lainatakauksesta? Laitoin hakemuksen joulukuussa ja viime viikolla tuli pyyntö lisäselvityksistä. Ne on tänään sinne saapuneet, kuinka kauan pitää vielä odottaa päätöstä?

12

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aimitä

      Minkä suuruinen velkasi oli? Muuttiko takuu säätiö velkaneuvojan laskeman maksuvaran? Itsellä velkaa 29000 ja maksuvaraksi laskettu 500€/kk velkaneuvojan kanssa.

    • Säätiön ruuhkatilanteesta riippuen veikkaisin että nyt menee 2-3kk kun päätös tulee.
      6/2012 laitoin hakemuksen säätiöön, 9/2012 tuli lisäselvityspyyntö ja 12/2012 vähän enne joulua tuli hyväksytty lainatakauspäätös. Järjestelylaina nostettiin ja velat maksettiin 02/2013. Minulle taattiin maksimi 34.000€ joka ei ihan riittänyt sitten kun tiskillä velkoja maksettiin. Meni n 450€ yli mutta pikku neuvottelulla (maksoin itse seuraavasti tilistä) homma hoitui. Kk-erä oli minun tuloillani 720€. Kaksi erää vielä ja sitten olen velaton.

      • vcnbtyu

        "Kk-erä oli minun tuloillani 720€"

        Ja paljonko oli sun kk-tulot ? Itse maksan tuon summan ulosottoon ja vähän miettinyt paljonko maksaisin lainaan jos haen säätiön takausta.


      • 3454535

        Hyvin todenäköisesti enemmän. Vähennä nettotuloistasi kaikki pakolliset kulut. Yksinasuvalle saa jäädä käteen niiden jälkeen 532 euroa elämiseen, kaikella muulla rahalla lyhennät velkojasi. Tuolla on laskuri: http://www.takuusaatio.fi/raknare


      • vcnbtyu kirjoitti:

        "Kk-erä oli minun tuloillani 720€"

        Ja paljonko oli sun kk-tulot ? Itse maksan tuon summan ulosottoon ja vähän miettinyt paljonko maksaisin lainaan jos haen säätiön takausta.

        vcnbtyu, kk-tuloni oli tuolloin n. 2500€ - verot. UO vei n. 400€-600€ riippuen kk-tulosta koska joskus haittalisiä mukana. Kyllä vain, säätiön kautta tulee suurempoi kk-erä mutta saa velat heti pois ja nopeaamin loppuunmaksettua kuin uo:ssa....


    • Aimitä

      Jes, mä sain sen!! Vihdoin eroon ulosottomiehestä, vaikka ihan kiva tyyppi onkin! Kuukausi lyhennys 540€/kk, lainasumma 31000 (olikin vähän korkeampi, tosin ehdin jo tonnin lyhentää sitä lisää), kk tulot 2500€/kk. Valoa tunnelin päässä 😄

      • fggh6

        Kannattaako tuo nyt sit? Lyhennys on kova eikä mm. luottotiedotkaan tuolla korjaannu.. Itse aion maksaa uo:n kautta, kestää noin puoli vuotta pitempään mitä takuusäätiön lainan kanssa joten eipä tuolla ole juurikaan vaikutusta.


    • Aimitä

      Minä katson että kannattaa, koska tällä hetkellä lyhennän uo ja hoidossa olevia velkoja yht. 1500€/kk, takuusäätiön takauksen jälkeen lyhennän vain tuon reilu 500€ ja asuntolainan, joten elämiseen jää 500€ enemmän kk. Lisäksi saa nauttia lomarahoista ja veronpalautuksista sekä mahdollisista bonuksista kokonaan.

      • fggh6

        No toki noin jos on muutakin velkaa, mutta eikös tuo asuntolaina vaikuttanut millään tavalla tuon takauksen saantiin ?? Olen ollut aina siinä käsityksessä että velkaa ei saa olla kuin max 34000e, tuoko koskeekin vain uo:ssa olevia velkoja ?


      • 9-6
        fggh6 kirjoitti:

        No toki noin jos on muutakin velkaa, mutta eikös tuo asuntolaina vaikuttanut millään tavalla tuon takauksen saantiin ?? Olen ollut aina siinä käsityksessä että velkaa ei saa olla kuin max 34000e, tuoko koskeekin vain uo:ssa olevia velkoja ?

        34000€ raja koskee vakuudettomia lainoja, olivatpa ulosotossa tai ei, vakuudellisia, esim asuntolaina ei siihen lasketa.


      • 354654
        9-6 kirjoitti:

        34000€ raja koskee vakuudettomia lainoja, olivatpa ulosotossa tai ei, vakuudellisia, esim asuntolaina ei siihen lasketa.

        Entäs jos se asuntolaina on jäänyt maksamatta ja vakuudet ei kattanutkaan velkaa, eli asunnosta lopulta jäi velkaa vaikkapa 25000e...Tuon päälle vielä vakuudettomia 15000e


    • Aimitä

      Ei vaikuttanut millään tavalla takauksen saantiin, kun on maksanut maksusuunnitelman mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe