turismi kesäkuussa

jalkatyöläinen

morjens kesäloma lähestyy mahtaako Pattayalla turisteja vielä oleskella tarkoitan suomalaisia

12

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekaanvaan

      Vähemmänpuoleisesti, mutta aina on karkelot pystyyn saatu ja tehty sitten porukalla erilaisia ex tempore juttuja ja retkiä. Itse lähden vasta jussiksi Suomen vierailulle ja palaan koulujen alettua.

    • santtu.1975

      Itsellä on tällähetkellä kaksi Thaimaan lomien ajankohtaa (töiden määrittelemänä), toinen on Toukokuun alkupuoliskon ja Kesäkuun puolenvälin välinen aika ja toinen Lokakuu.

      Kesäkuun alkupuoli on Eurooppalaisten (myös Suomalaisten) osalta hiljaisehkoa aikaa, tosin, onko juurikin Pattayalla ikinä aivan hiljaista missään vaiheessa vuotta onkin sitten toinen asia.
      Varmasti Pattayalla Suomalaisia löytyy myös Kesäkuussa, mutta paljon vähemmän kuin talven sesonkiaikaan. Mutta oikeasti, mihin tarvitset muita Suomalaisia? Itse ennemminkin lomilla pyrin heitä välttämään kuin tapaamaan heitä.

      • Finskibrajoskus

        En ole ketjussa kirjoittajia. Viettelin tuossa yhtä kesää Pattayalla harrastuksen parissaja tein netissä töitä. Tajusin että perhana sehän on Suomen juhannus tulossa viikonloppuna. Kyselin Facebookissa että onko tuttuja tai tutuntuttuja paikalla. 3 kaveria löytyi joilla ei ollut juhannussuunnitelmia. Oli ihan mukava juhannus, vaikkei se nyt sellainen ollut kuin koivun ja tähden alla. Joskus on mukava jutella kotimaankielellä samanhenkisten ihmisten kanssa. Lyhyitä lomia en juurikaan siihen tuhlaa. Kahvilla tai yhdellä tulee joskus käytyä tuttujen kesken.

        Vanhan liiton suomalaiset miehet on usein pirun pihejä. Tietysti pakko ollakin, jos mielii pärjätä pienellä budjetilla. Esimerkkinä kerron kun piti pari paikallista ravintoloitsijaa lähteä mukaan Changin saarelle viikonlopuksi. Homma tyssäsi heidän osalta siihen, kun minibussimme kuski pyysikin viideltä hengeltä 750 bahtia per naama, kun ravintoloitsijat olivat sitä mieltä että koskaan ei olla maksettu yli viittäsataa bahtia per naama. Kuski selitti että täydessä bussissa se olisi 500, mutta kun teitä on vain viisi. Minä sanoin että minä voin maksaa sen erotuksen, no problem, mutta nuo havumetsien periaatteen miehet olivat sitä mieltä että et maksa, koska hintataso nousee jos "näille" alkaa maksaa ylihintaa.
        Lopputulos oli se, että ravintoloitsijat jäivät kotiinsa ja minä ja kaksi kaveria maksettiin se 3750 siitä privakyydistä kolmestaan.

        Lomalla minua vituttaa seurueessa ylipäätäänkin se, että joku laskee koko ajan bahtin tarkkuudella kuka on ostanut mitäkin ja pitää kirjaa niistä. Usein se laskija on vieläpä se sama tyyppi joka aina lopulta koettaa luistaa maksamisesta. Saattaapa vielä juovuksissa muistella maksaneensa itse vaikka mitä. Sellaisia ihmisiä pyrin välttelemään. Se ei kuulu lomaan.


      • edeskerranvuodessa
        Finskibrajoskus kirjoitti:

        En ole ketjussa kirjoittajia. Viettelin tuossa yhtä kesää Pattayalla harrastuksen parissaja tein netissä töitä. Tajusin että perhana sehän on Suomen juhannus tulossa viikonloppuna. Kyselin Facebookissa että onko tuttuja tai tutuntuttuja paikalla. 3 kaveria löytyi joilla ei ollut juhannussuunnitelmia. Oli ihan mukava juhannus, vaikkei se nyt sellainen ollut kuin koivun ja tähden alla. Joskus on mukava jutella kotimaankielellä samanhenkisten ihmisten kanssa. Lyhyitä lomia en juurikaan siihen tuhlaa. Kahvilla tai yhdellä tulee joskus käytyä tuttujen kesken.

        Vanhan liiton suomalaiset miehet on usein pirun pihejä. Tietysti pakko ollakin, jos mielii pärjätä pienellä budjetilla. Esimerkkinä kerron kun piti pari paikallista ravintoloitsijaa lähteä mukaan Changin saarelle viikonlopuksi. Homma tyssäsi heidän osalta siihen, kun minibussimme kuski pyysikin viideltä hengeltä 750 bahtia per naama, kun ravintoloitsijat olivat sitä mieltä että koskaan ei olla maksettu yli viittäsataa bahtia per naama. Kuski selitti että täydessä bussissa se olisi 500, mutta kun teitä on vain viisi. Minä sanoin että minä voin maksaa sen erotuksen, no problem, mutta nuo havumetsien periaatteen miehet olivat sitä mieltä että et maksa, koska hintataso nousee jos "näille" alkaa maksaa ylihintaa.
        Lopputulos oli se, että ravintoloitsijat jäivät kotiinsa ja minä ja kaksi kaveria maksettiin se 3750 siitä privakyydistä kolmestaan.

        Lomalla minua vituttaa seurueessa ylipäätäänkin se, että joku laskee koko ajan bahtin tarkkuudella kuka on ostanut mitäkin ja pitää kirjaa niistä. Usein se laskija on vieläpä se sama tyyppi joka aina lopulta koettaa luistaa maksamisesta. Saattaapa vielä juovuksissa muistella maksaneensa itse vaikka mitä. Sellaisia ihmisiä pyrin välttelemään. Se ei kuulu lomaan.

        TÄLLAISET OVAT JUURI SE SYY, ETTÄ EN MATKUSTA SILLOIN, KUN ALUEELLE PUSKEE SUOMALAISIA


      • eipäongelmia
        edeskerranvuodessa kirjoitti:

        TÄLLAISET OVAT JUURI SE SYY, ETTÄ EN MATKUSTA SILLOIN, KUN ALUEELLE PUSKEE SUOMALAISIA

        Kyllä sen seuransa saa kuitenkin ihan itse valita ja päättää ja aina voi lähteä sellaisen seurasta pois, joka ei miellytä. Saa hautautua vaikka hiekkaan viikoksi, jos huvittaa tai sitten mennä vaikka pitämään kainalopierushowta kiinalaisten hotellien altaalle juovuksissa. Ihan jokaisen oma valinta. Kukaan ei ole koskaan tunkenut väkisin seuraani Pattayalla. Nizzassa tunki, mutta ne isokokoiset päivettyneet pojat halusivat vaan katsoa tunnelissa, että mitä on sortsieni taskussa. Ei ollut mitään niin sekin seurustelu loppui siihen ja matka jatkui.


    • tulkaavaan

      Ei haittaa suonmaalaaset, ei turskat eikä ruattinhompsutkaan. Kaikki mahtuu samaan kylään.

    • jalkatyöläinen

      kiitoksia vastauksista taidan Pattayalla tänä vuonna juhannusta viettää eipähän tarvi yksin olla

      • juhannusjuhlat

        Vain kokko puuttuu


      • vanhatraditio
        juhannusjuhlat kirjoitti:

        Vain kokko puuttuu

        Aina siellä muutama kokko palaa Jompparin eteläpäässä ja suomalaiset grillaavat makkaraa muutaman huurteisen kera. Viime vuonna ihan oikeana juhannuksenakin 24.6, kuin vanhaan aikaan Suomessa.


      • mielitekeethaipillua

        Mää ajattelin olla vapun pattayalla.
        Missä hintaluokassa lennot on nyt jos kesäkuussa takas.
        Asunnot on varmaan edullisia vuokrata nyt ?


      • aasiallinen
        mielitekeethaipillua kirjoitti:

        Mää ajattelin olla vapun pattayalla.
        Missä hintaluokassa lennot on nyt jos kesäkuussa takas.
        Asunnot on varmaan edullisia vuokrata nyt ?

        Pilluajatukset kannattaa pitää omana tietonasi, mutta lennot ei hirveästi vaihtele hiljaisenakaan aikana muuten paitsi että saat valita minkä päivän tahansa. Se on sellainen 720e menopaluu Finskillä. Kämpän valintaan kannattaa käyttää aikaa hieman enemmän. Condon tai talon saat tuohon aikaan 400-600e kk hyvän.


    • Kesällätaas

      Viime vuonna olin vapun Pattayalla ja parina kesänä olen ollut heinäkuussa.

      Yhtä hauskaahan siellä aina on. Kesällä ehkä hieman vähemmän länsituristeja, mutta saman verran kiinalaisia tai japseja. Baareissa hieman hiljaisempaa, mikä on ihan hyvä, koska tyttöjä on töissä yhtä paljon ja niitä on vapaana enempi mistä valita.

      Tuskaisen kuumaa vaan tapaa olla. Silti on suunnitelmissa tänä kesänäkin siellä käydä. Kesälomalla kun on aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe