Onko normaalia että nainen syyttelee ja haukkuu

johnny000

Onko normaalia että nainen jatkuvasti syyttelee ja haukkuu muita? Usein syy on hänessä itsessään, esim. jos on hävittänyt piponsa niin ensimmäinen reaktio on että joku on varastanut sen. Bussista myöhästyminen on muiden syy, vaikka se olisi hänen itsensä omaa syytä. Näiden lisäksi lukemattomia vakavampia esimerkkejä, joita en tässä halua avata. Ihan kuin hän olisi täysin kykenemätön kantamaan vastuuta mistään. Joillekin asioille on pakko löytää syyllinen, vaikka mitään syyllistä ei olisikaan. Mitä ikinä elämässä tapahtuukaan, niin tärkeintä on ensin löytää syyllinen. Itse hän ei tietenkään ikinä ole tehnyt mitään väärin.

Lisäksi jatkuva epäluulo, perusteeton epäluottamus puolisoa kohtaan. Minä olen lukemattomat kerrat saanut kuulla, kuinka ihan varmasti olen sellainen ja tällainen, koska hän ei voi tietää olenko sellainen tai tällainen. Vitsi on siinä, että kuinka voin todistaa että en ole epäluotettava muuten kuin olemalla luotettava, ja se ei tälle naiselle kelpaa, koska se ei todista mitään. Eikö tämä ole henkistä vallankäyttöä?

Onko tämä teidän mielestä ihan normaalia naisen käytöstä vai olenko psykopaatin uhri?

12

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salasuhdeseurannassa

      Eiköhän niin ole että kuvio menee näin. Petturi pettää tietoisesti ja syyttää petettyä joka on syyllinen koska piti pettää ja kakkonen syyttää ykköstä kun ei älyä erota. Ja petetty syyttää molempia eli niiden kahden syy. Eli aina muissa se vika pettämisiin. Ulkopuolinenhan se syyllinen kaikkeen on. Tämä taas kertoo tiettyä narsismia näillä kolmiotraaman esittäjillä. Se mikä on oma osuus ja syyllisyys tapahtuneeseen tietää vain itse henkilöt. Turha siinä on haukkua tai manipuloida toisia mitä itse touhuaa. Näinhän se on nähtävä miksi pitää aina muista se syy löytyä eikä tunnusteta omaa tekemistä ollenkaan.

      • johnny000

        Pettämisestä tässä ei ole kyse. Tosin en yllättyisi jos sellainen tulisi esiin tämän kaiken alta.


    • Ei ole normaalia käytöstä yleensä, mutta täysin normaalia hyvin epävarmalle ihmiselle, joka yrittää kaikin -jopa naurettavin- keinoin peittää heikkoutensa.

      Jos olet itse itsevarma ja jaksat tuollaista sekoilua, niin voisit ihan aloittaa sanomalla ääneen ajatusvirheistä. Ei syyttäen vaan toteavasti. Siitä tulee jossain vaiheessa riitaa, jollei heti, mutta silloin sinä ilmoitat että asiasta kyllä keskustellaan, mutta vasta kun nainen on rauhoittunut. Avainasia on että pystyt säilyttämään malttisi, etkä alennu hänen tasolleen.

      Toinen vaihtoehto on erota. Muuttuminen kestää kauan eikä edes tapahdu jollei häntä avusteta siinä, lopuksi hänen tulisi itse haluta muuttaa käytöstään. Jos tämä kuulostaa liian rankalta sinulle, niin peli poikki vaan.

      • johnny000

        Olen tästä hänelle usein maininnut, mutta seurauksena on usein uhriutuminen ja asian kääntäminen niin päin, että minä olisin paha ihminen kun kehtaan ottaa asian puheeksi ja syytellä häntä. Tilanne suututtaa minua, koska tuollainen käytös on moukkamaista ja epäkohteliasta, eikä epävarmuus voi olla mikään hyväksyttävä syy käyttäytyä huonosti. Siispä pääosin pidän ajatukseni sisälläni, koska en jaksa käydä läpi näitä asioita, kunnes ne sitten aika ajoin purkautuvat pahana olona.


      • ohimennensanoen

        miten ajattelet kehittäväsi koskaan yhtään mitään suhdetta, jos et kerro ajatuksista tai toiveista, tai sitten vaikeista asioista. Jos taas olet monta kertaa sanonut asiasta, sitä ei kyllä voi ymmärtää. Ja jos nainen ei koskaan ole harmissaan, että on käyttäytynyt oudosti.
        Toisaalta jos olet vain sitkeästi omaa mieltäsi, etkä syyllisty siitä, että kerrankin syytät häntä jostakin, miten kävisi? Ja sanoisit, että nyt asiaa ei käännetä sinua vastaan jos hänen pitää jotakin asiaa kehittää.

        Ja laitoit, että sinunkin puoleltasi asioita, joita et jaksa käydä läpi ja pidät ajatukset sisälläsi, niin varmasti se luo naisellekin jonkin perusepäilyn, mistä hänkään tietää mitään ajatuksistasi tai asioistasi ja varmasti alkaa ajatella, että miksi pidät asiat ominasi, Miksi et puolestaan luota häneen? Josta seuraa se, että onko sitten jotakin, mitä sinun pitää salata.
        Ei tee mitään helppoa tilannetta kummallekkaan. Ei pahalla sinua kohtaan tämä ajatus, mutta ei se myöskään hänenn tai kenen hyvänsä naisen kohdalla helpota toisaalta siksi että et sinäkään puhu. Miksi et voi vain puhua tai olla kerrankin edes itse varma mielipiteestäsi ja sanoa se ääneen.


    • juoppoihinkyllästynyt

      Voi olla alkoholiongelmainen sillä krapula tekee just tuota kun itsellä huono olo.

    • EnemmänYksilö

      Aika monet keskustelut tällä palstalla käy niin kuin "koko sukupuoli ryhmää vastaan.

      On olemassa huonoja naisia kuin huonoja miehiä. Ne on vaan ihmisiä ja niitä on monenlaisia.

      Huonoimman kohdalla kannattaa jättää omaan arvoon

    • Näitäon

      Niin tuttua, niin tuttua. Naisesi käyttäytyy Ihan kuin mieheni. Jatkuvaa perusteetonta mustasukkaisuutta, syytöksiä ja epäluuloja, tietääkseni en ole koskaan antanut mitään syytä tähän. Ja sitten on kyvyttömyys nähdä omia virheitä. Tottakai kaikki kurja on aina jonkun muun syytä, hän ei juuri koskaan mokaa, ja jos hän joskus harvoin joutuu myöntämään virheensä niin syy on se että hän onkin yhtäkkiä kipeänä tai väsynyt (ei ole) ja kaikkien pitäisi nyt ymmärtää asia hänen kannalta ja tuntea empatiaa häntä kohtaan ja ymmärtää häntä.
      Tottahan tämä ärsyttää ja rasittaa hermoja. Mutta miehessäni on kuitenkin paljon hyviä puolia joiden takia rakastan häntä ja siedän näitä huonojakin puolia näin monien vuosienkin jälkeenkin.
      Kukaan ihminen ei ole täydellinen, kaikissa on hyviä ja huonoja puolia.
      Tiedän kyllä että tuo on rasittavaa ja joskus täytyy vaan saada purata tunteitaan, vaikka sitten tänne palstalle.
      En osaa muuta nyt neuvoa kuin että sinunkin kannattaisi miettiä niitä rakkaasi hyviä puolia.
      Voimia sinulle jaksamiseen.

    • eilenviimeksi

      Kuulostaa lähisukulaiseltani. Kun hän sählää (hyvin usein), hän elinikäisellä rutiinilla selittää sen milloin kenenkin toisen syyksi. Jos minä (otan itseni esimerkiksi, koska juuri näissä tapauksissa satun tietämään asian tarkan laidan) teen jotain hyvää tai keksin jotakin, hänen myöhemmissä jutuissaan hän esittää ne ominaan. Hyvät hänelle, pahat muille.

      Joudun miettimään, onko niin huonomuistinen ja heikkopäinen, vai sittenkin vähän narsistinen. Miten ihmisen aivot voivat aina kääntää kaiken omaksi edukseen. Uskooko hän aidosti omiin juttuihinsa.

    • Beenthereanddone

      On normaalia, että me ihmiset keksimme itsellemme sopivimpia selityksiä asioille mutta jatkuva ja ainainen ulkoistus omien tekojen vastuusta, ei ole normaalia. Itsetuntemus ja itsetunto on todella heikko silloin, jos ei näe tai uskalla tunnustaa omaa vastuuta omien toimien seurauksista tai ylipäätään vastuuta omasta elämästään, ajatuksistaan ja asenteistaan.

      Myös se, että sinua jatkuvasti epäillään tai kuvaillaan itselle suotavalla tavalla, on varmasti rasittavaa sinulle. Naisesi kuullostaa aika kehittymättömältä ja hänellä on erittäin voimakkaat defenssit ja kieroutuneet selitysmallit. Jos hän ei itse hoksaa, et sinäkään hanta saa muuttumaan. Usein tälläisessa tilanteessa tarvitaan ammattiapua, siis oikeaa ei kuuden kuukauden "terapiakoulutuksen" käyneitä elämänhallintaterapeutteja tai muita hömppäasiantuntijoita.

    • Oppeliini1

      En tuhlaisi kallista aikaani tuon tason ihmiseen.
      Tietenkin olisin kohtelias aiana( hyvin harvoin!) tavatessamme, mutta tuon tason henkilö ei kuuluisi edes ystäväpiiriini.

      Miksi sinäkin et käyttäisi megavalttiasi, VALINTAA, ystäviesi ja asuinkumppaniesi valintaan?!!!!!!!!

    • sykoloogi

      Epävarman ihmisen toimintaa. Jonkinlainen sisintä raastava pelko ja epävarmuus luovat ihmiselle huonon olon ja syyttelyinä, äyskimisenä, epäkohtien purnaamisena se sitten ulos suusta syöksähtää. Useimmat tämän tyypin ihmiset tekevät sitä elämänsä loppuun asti ja se vuosien varrella pahenee. Jotkut harvat havahtuvat epävarmuuteensa ja hankalaan oloonsa ja käsittelevät asian, mutta se voi olla useammankin vuoden projekti. Älä ala syylliseksi, älä tanssi pompottajan pahanolon mukaan, jatkuva syyttely on raskas ilmapiiri ja manipuloi lopula kanssaihmistä niin, että hän alitajuisesti alkaa luulla olevansa syytön. Sen verran itsepintainen tuo syyttelijän itsekeskeisyys on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe