Fibro neuvoja kaivataan

Uusvanhafibro50plus

Minulla todettiin äskettäin fibro. Oireita on silti ollut pitkään jopa pari vuisikymmentä pahentuen koko ajan ja nyt minulla on meljein kaikki tyypilliset oireet ja pahana. Tousaalta hyvä kun viimein syy selvisi mutta silti mitä nyt neuvousitte tekemään. Työkyky meni jo vuosia sitten ja eläkkeelle tuskin silti pääsee koskaan. Kävin ammatillises kuntoutukses 3pv jonka jälkeen panivat poikki ja suosittelivat lääkinnällistä kuntoutusta tilalle. Huomasin itse vielä että kelakin vousi kustantaa parin viikon fibrosopeutusvalmennuskurssin jossain houtolaitoksessa. Itsekin oken jo tietysti alkanut ottaa asioista selvää ja koitan jonyt muuttaa elämäntapojani paremmin fibroporilaalle sopivaksi. Mutta kertokaas viisaammat ja kokeneemmat mitä ajattelette ja suosittelette?

1

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjglf00099

      Hei!

      Oon vasta 33-vuotias mutta sairastanut fibroa jo 15-vuotiaasta asti. Lisäksi siihen kuuluu yli-liikkuvat nivelet. Mulla on muitakin sairauksia, mutta oon päässyt väliaikaiselle eläkkeelle. Vuoden kerrallaan. Kannattaisi sun kokeilla kans tollasta vuoden kerrallaan. Saattavat joskus myöntää sen helpommin. Vaikka parantua ei voi niin moni näkee vaikeaksi myöntää eläkkeen loppuelämäksi. Ihmisen päässä pyörii aina: Jos se kuitenkin voi joskus tehdä töitä.

      Kuntoutua tuosta ei voi. Siis parantua ei voi. Liikuntaa tietty voi/pitää harrastaa siinä määrin kun kivut antaa myöten. Itsellä lähinnä paljon kävelylenkkejä.

      Mitäs sä kysyitkään...niin..
      Kannattaa tosiaan hankkia sairaudesta lausunto erikoislääkäriltä, että sairastat tota. Yleislääkäriä eivät usko. Ite olin kans kuntoutustutkimuksessa 2 viikkoa ja sieltä sain myös paperin että ei homma nyt oikeen toimi.

      Huonoimmillaan joutuu olemaan työttömyyskorvauksella vaikka onkin sairas ja kutsutaan siltikin kaiken maailman kissan ristiäisiin. Se on kumma juttu tässä maassa että kun on sairas niin pidetään turhaan työt.korv. Jotain tilastojen kaunistelua kait sekin.

      Toivottavasti jotain apua tästä mun sepustuksesta oli:). VOIMIA!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe