Kiusaamisesta jäi traumat

MewMinto

Moi, minua on kiusattu 1-3lk:lla. Olen nyt nelosella. Mulla on kauheat traumat siitä ja kiusaajat ovat koulussa yhä ja samalla luokalla kiusaaminen vain laantui ja loppui. Se oli lähinnä henkistä joskus saattoi jossain leikissä joku potkasta tai tallata varpaille. Pahinta oli kun minun sisaruksiakin haukuttiin. Kerran kiusaaja pyysi mua sen ja toisen kiusaajan kaa samaan ryhmään sitte se toinen kysy "Miks sä ton pyysit?" No tietty ne oli pyytänyt mua että ne vois vielä vähän haukkuu mua ja laittaa mut tekemään kaikki työ.

3

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei MewMinto!
      Hyvä kuulla, että kiusaaminen on loppunut, mutta ikävää että siitä on jäänyt sinulle traumoja. Voisi olla hyvä, jos puhuisit kiusaamiskokemuksestasi jollekin luotettavalle aikuiselle. Jos et löydä sellaista läheltäsi, on myös mahdollista löytää juttukaveri MLL:n Nuortennetti -sivustolta, mll.fi/nuortennetti .
      Toivottavasti keväässäsi on myös paljon hyvää ja pääset sinuiksi traumasi kanssa!

      Terkuin, NettiSaapas Kajaani Anni ja Ida

    • Minua kiusattiin eskarissa kolmosluokalle. Tällä hetkellä olen 7 luokalla. Kiusaamisesta jäi ikuiset arvet ja hirveä ujous uusien ihmisten seurassa. Ja arvatkaapas tekikö opettaja mitään asialle? Noei!
      Kiusaamisen syy omalla kohdallani oli halu oppimiseen ja korkeaan keskiarvoon todistuksessa. Onneksi kiusaaja joutui vaihtamaan koulua ja tällähetkellä minua ei kiusata :)

    • Kerro aina vetäjälle, opettajalle, lähimmälle aikuiselle ja kotona. Ja joka kerta puollustaudu, tallaa varpaille ja potkaise munille/muille. Toiseen ihmiseen ei saa koskea, ja väkivalta oikeuttaa sinut puollustamaan itseäsi. Se auttaa myös terveen itsetunnon kehityksessä mitä ei ehkä saa aina aikuisilta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe