Mitä piirrettä arvostatte ihmisessä

Ihmisillä on niitä oikeita läheisiä ystäviä elämänsä varrella todella pieni määrä vaikka elämä olisi sosiaalisesti vilkastakin.

Mitä on sellaisia piirteitä joita edellytätte läheisillä ystävillänne olevan?

122

1398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avoimuus, vastuuntunto, tietoisuus itsestä, analyyttisyys ja kyky pukea ajatukset sanoihin. Ja rehellisyys :)

      • Onko joku ominaisuus ylitse muiden?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Onko joku ominaisuus ylitse muiden?

        Tunneäly 😂


      • ExN38 kirjoitti:

        Tunneäly 😂

        Ja paskaset naurut päälle.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ja paskaset naurut päälle.

        Miksi paskaiset?


      • ExN38 kirjoitti:

        Miksi paskaiset?

        Iloinen sitten, en oikein ymmärtänyt miksi naurava hymiö vastauksen perään?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ja paskaset naurut päälle.

        Jos käyttämäni hymiötä tarkoitat niin nauroin vain itselleni. Sille että tärkein ei ollutkaan ekassa viesteissäni edes mainittu 😊


      • ExN38 kirjoitti:

        Jos käyttämäni hymiötä tarkoitat niin nauroin vain itselleni. Sille että tärkein ei ollutkaan ekassa viesteissäni edes mainittu 😊

        Ok, tunneäly siis ykkösenä.

        Tunneäly on aika usein naisten listaamien toiveiden yläpäässä, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ok, tunneäly siis ykkösenä.

        Tunneäly on aika usein naisten listaamien toiveiden yläpäässä, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?

        Kykyä aistia tulkita ja sisäistää muiden tunnetiloja ja toimia myötätuntoisesti ymmärrettynä apuna käyttäen :)


      • ExN38 kirjoitti:

        Kykyä aistia tulkita ja sisäistää muiden tunnetiloja ja toimia myötätuntoisesti ymmärrettynä apuna käyttäen :)

        Miehet eivät taida kuulua kaveripiiriisi?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Miehet eivät taida kuulua kaveripiiriisi?

        Noh, Sulle voi olla empatia,herkkyys yms. tuntemattomia juttuja, mutta ei niille yksilöille jotka niitä ominaisuuksia omaa.. Ne ominaisuudet kun on pitkälti geneettisiä syntymälahjoja.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, Sulle voi olla empatia,herkkyys yms. tuntemattomia juttuja, mutta ei niille yksilöille jotka niitä ominaisuuksia omaa.. Ne ominaisuudet kun on pitkälti geneettisiä syntymälahjoja.. ;P

        Olisit joskus tunnin trollaamatta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Olisit joskus tunnin trollaamatta.

        Noh, Jos tuon trollauksena otat, niin suosittelisin, että mietit hetken aikaa, että mikä meni väärin ja missä.. ;P

        Jos et jotain asiaa ymmärrä, etkä halua ymmärtää, niin ei se minulta pois ole.. ;D

        Tietoa saat asioista hetkessä, jos/kun vain haluat.. Google auki ja hakusanoja kenttään.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, Jos tuon trollauksena otat, niin suosittelisin, että mietit hetken aikaa, että mikä meni väärin ja missä.. ;P

        Jos et jotain asiaa ymmärrä, etkä halua ymmärtää, niin ei se minulta pois ole.. ;D

        Tietoa saat asioista hetkessä, jos/kun vain haluat.. Google auki ja hakusanoja kenttään.. ;P

        Sun ei tarvi kommentoida mun juttujani jos tarkoitus vain närkkiä, täällä on oikeasti keskustelutaitoistakin sakkia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Sun ei tarvi kommentoida mun juttujani jos tarkoitus vain närkkiä, täällä on oikeasti keskustelutaitoistakin sakkia.

        Jos Sinä et ymmärrä, mikä ja mitä on TunneÄly ja annat myös ymmärtää, että koska sinä et kyseistä/kyseisiä ominaisuuksia omaa(?), niin ei myöskään muutkaan miehet voi omata, niin se ei ole närkkimistä, jos puutun sellaiseen päättömään johtopäätökseen ja/tai tuon oikeaa (ja tarkistettavissa olevaa) informaatiota koskien kyseistä asiaa.. ;P

        Koitas taas Rauhoottua.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Jos Sinä et ymmärrä, mikä ja mitä on TunneÄly ja annat myös ymmärtää, että koska sinä et kyseistä/kyseisiä ominaisuuksia omaa(?), niin ei myöskään muutkaan miehet voi omata, niin se ei ole närkkimistä, jos puutun sellaiseen päättömään johtopäätökseen ja/tai tuon oikeaa (ja tarkistettavissa olevaa) informaatiota koskien kyseistä asiaa.. ;P

        Koitas taas Rauhoottua.. ;D

        Kun puhutaan abstrakteista asioista, niin joidenkin termien kohdalla on ihan kohtuullista varmistaa että puhutaan samasta asiasta. Ettei kävisi niin, että toinen puhu aidasta ja toinen aidanseipäistä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kun puhutaan abstrakteista asioista, niin joidenkin termien kohdalla on ihan kohtuullista varmistaa että puhutaan samasta asiasta. Ettei kävisi niin, että toinen puhu aidasta ja toinen aidanseipäistä.

        Niin kuin sanoin.. Tietoa löytyy vaikka kuinka paljon, jos et itse jotain käsitettä/termiä/asiaa tiedä tjmv.. ;P

        Ei ole mitään järkeä, että jokainen termi/käsite/asia selitetään miljuunat kerrat yhä uudelleen ja uudelleen pelkästään sen takia, että joku ei jaksa lukea sitä samaa asiaa netistä.. Ymmärrätkö?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Niin kuin sanoin.. Tietoa löytyy vaikka kuinka paljon, jos et itse jotain käsitettä/termiä/asiaa tiedä tjmv.. ;P

        Ei ole mitään järkeä, että jokainen termi/käsite/asia selitetään miljuunat kerrat yhä uudelleen ja uudelleen pelkästään sen takia, että joku ei jaksa lukea sitä samaa asiaa netistä.. Ymmärrätkö?.. ;P

        Tunneäly kuuluu termeihin jonka lähes kaikki selittävät erinlailla, siksi kysyin.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Tunneäly kuuluu termeihin jonka lähes kaikki selittävät erinlailla, siksi kysyin.

        Noh, alla olevassa linkissä asia on tiivistetty lyhyesti.. ;P

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunneäly

        Mitä parempi empatiakyky sitä paremmin tietenkin tunnistat muiden ihmisten tunteet ja osaat samaistua niihin ja mitä herkempi olet tietyillä herkkyyden osa alueilla, niin sitä paremmin tunnistat asioita itsessäsi ja muissa jne.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, alla olevassa linkissä asia on tiivistetty lyhyesti.. ;P

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunneäly

        Mitä parempi empatiakyky sitä paremmin tietenkin tunnistat muiden ihmisten tunteet ja osaat samaistua niihin ja mitä herkempi olet tietyillä herkkyyden osa alueilla, niin sitä paremmin tunnistat asioita itsessäsi ja muissa jne.. ;P

        Tunneäly on juttu mistä sun ei tarvii pitää mulle luentoa, sä olet itse yksi palstan riidanhakuisimpia kommentoijia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Tunneäly on juttu mistä sun ei tarvii pitää mulle luentoa, sä olet itse yksi palstan riidanhakuisimpia kommentoijia.

        Voi han VihtaHousu ja sen eväät.. oot sä tapaus.. ;D

        Se on Moro.. D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Voi han VihtaHousu ja sen eväät.. oot sä tapaus.. ;D

        Se on Moro.. D

        Moro sullekin.


      • palstanlukija
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tunneäly on juttu mistä sun ei tarvii pitää mulle luentoa, sä olet itse yksi palstan riidanhakuisimpia kommentoijia.

        NuuskaMuikkusella on kummallinen tarve päteä. Jatkuvasti oikomassa muiden puheita.


      • palstanlukija kirjoitti:

        NuuskaMuikkusella on kummallinen tarve päteä. Jatkuvasti oikomassa muiden puheita.

        Joskus epäilen häntä palstan taidokkaimmaksi trolliksi, niin käsittämätöntä tuubaa sieltä tulee toisinaan.


      • palstanlukija
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Joskus epäilen häntä palstan taidokkaimmaksi trolliksi, niin käsittämätöntä tuubaa sieltä tulee toisinaan.

        Hän jotenkin liian syvällä omassa henkisyydessään.

        Vastaus kysymykseen...arvostan sitä, että voit olla toisen seurassa myös hiljaa ja luontevasti. Että ei tarvitse käsiä väännellä vaivaantuneesti ja yrittää keksiä jotain sanottavaa.


      • palstanlukija kirjoitti:

        Hän jotenkin liian syvällä omassa henkisyydessään.

        Vastaus kysymykseen...arvostan sitä, että voit olla toisen seurassa myös hiljaa ja luontevasti. Että ei tarvitse käsiä väännellä vaivaantuneesti ja yrittää keksiä jotain sanottavaa.

        Harvan ihmisen kanssa pääsee niin läheiseksi, että voi olla yhdessä sanomatta mitään.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Miehet eivät taida kuulua kaveripiiriisi?

        Kyllä tunnen useamman miehen, jolla on tunneälyä ja useamman naisen, jolla ei sitä ole 🙂 Se kun ei sukupuolta katso 😃


      • ExN38 kirjoitti:

        Kyllä tunnen useamman miehen, jolla on tunneälyä ja useamman naisen, jolla ei sitä ole 🙂 Se kun ei sukupuolta katso 😃

        Mun mielestä tunneäly ei ole mitään mitä syödään, vaan se on jotakin mikä rakentaa ihmisten välille harmoniaa.

        Siinä mielessä sanoisin jopa niinpäin, että se tulee miehiltä selkärangasta.


      • xfgdhfg
        ExN38 kirjoitti:

        Tunneäly 😂

        Tunneäly ei vain tee kenestäkään itsessään sympaattista tai oikeamielistä.
        Empaattisuus(tunne-elämän ymmärtäminen) voi olla pahimmillaan jopa pelkkä työkalu pahantahtoisen käsissä.


      • xfgdhfg kirjoitti:

        Tunneäly ei vain tee kenestäkään itsessään sympaattista tai oikeamielistä.
        Empaattisuus(tunne-elämän ymmärtäminen) voi olla pahimmillaan jopa pelkkä työkalu pahantahtoisen käsissä.

        Jos nyt sallitaan käyttää Star Wars Vertausta asiasta.. ;D.. Niin..

        Mitä vahvempi empaatikko sitä pienemmän "mahdollisuudet" on käyttää tätä "voimaa" ainakaan tahallisesti väärin, koska "imet" ja tunnet toisen tunteet.. Ehkä jopa vahvempana, kuin se toinen ne oikeasti tuntee.. ;P

        Toki, jos/kun aihetta on, niin voi hieman hyödyksikin käyttää, mutta vain hieman.. Ja syyt pitää olla hyvät.. Silloinkin siitä kärsii itsekin.. Tavalla tai toisella.. ;P

        Jedit on Jedei.. Ja Sithit Sithejä.. Jedi voi joskus hieman Sithiä näpäyttää jos tarvetta on.. Sithit on "voiman" pimeällä puolella ja Jedit hyvällä.. Sithit ei ole empaatikkoja ja heidän "etunsa" on juuri se, että he pystyvät toimimaan muiden tunteista piittaamatta, koska he välittävät vain omista tunteista ei muiden.. Sithit voivat olla myös herkkiä, mutta eivät empaatikkoja.. ;P

        https://www.youtube.com/watch?v=JeMgZPrIj3s

        Sorry Pertsalle.. Jos en olisi saanut kommentoida sun ketjuun, kun jo aikaisemminkin suutahdit.. Mut oli pakko.. ;D


      • dsfgdsfgds
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Jos nyt sallitaan käyttää Star Wars Vertausta asiasta.. ;D.. Niin..

        Mitä vahvempi empaatikko sitä pienemmän "mahdollisuudet" on käyttää tätä "voimaa" ainakaan tahallisesti väärin, koska "imet" ja tunnet toisen tunteet.. Ehkä jopa vahvempana, kuin se toinen ne oikeasti tuntee.. ;P

        Toki, jos/kun aihetta on, niin voi hieman hyödyksikin käyttää, mutta vain hieman.. Ja syyt pitää olla hyvät.. Silloinkin siitä kärsii itsekin.. Tavalla tai toisella.. ;P

        Jedit on Jedei.. Ja Sithit Sithejä.. Jedi voi joskus hieman Sithiä näpäyttää jos tarvetta on.. Sithit on "voiman" pimeällä puolella ja Jedit hyvällä.. Sithit ei ole empaatikkoja ja heidän "etunsa" on juuri se, että he pystyvät toimimaan muiden tunteista piittaamatta, koska he välittävät vain omista tunteista ei muiden.. Sithit voivat olla myös herkkiä, mutta eivät empaatikkoja.. ;P

        https://www.youtube.com/watch?v=JeMgZPrIj3s

        Sorry Pertsalle.. Jos en olisi saanut kommentoida sun ketjuun, kun jo aikaisemminkin suutahdit.. Mut oli pakko.. ;D

        Empaattinen ymmärtää toista, sympaatikko taas osaa myös myötäelää. Näin teoriassa siis.
        Loppupeleissä se suuri ero Sithin ja jedin välillä lienee siinä, että välittääkö ihmisistä ideaalisti vaiko ei.


      • dsfgdsfgds kirjoitti:

        Empaattinen ymmärtää toista, sympaatikko taas osaa myös myötäelää. Näin teoriassa siis.
        Loppupeleissä se suuri ero Sithin ja jedin välillä lienee siinä, että välittääkö ihmisistä ideaalisti vaiko ei.

        Näin sivusta
        Empaattinen joka ottaa omakseen asiakseen eli tuntee mahakivut kuin toinen tuntee ja pahemminkin .

        Symppaattiko taas ei tunne. Näin olen oppinut sen vuoksi sympaattinen vain tietää "surku"mutta ei pysty asettumaan ihmisen asemaan. Sen vuoksi kun on tilanne joka pitäisi ratkaista jokaisen tilannetta katsoen. Ei ymmärrä kuin empaattiikko kuka todellinen uhri.

        Tämän olen kysynyt vuosia sitten koska en erottanut näitä. Mutta kannattaa tarkistaa voi olla väärässäkin mutta tuskin nuuskamuikkunen on väärässä.


      • dsfgdsfgds kirjoitti:

        Empaattinen ymmärtää toista, sympaatikko taas osaa myös myötäelää. Näin teoriassa siis.
        Loppupeleissä se suuri ero Sithin ja jedin välillä lienee siinä, että välittääkö ihmisistä ideaalisti vaiko ei.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Empatia

        Ole hyvä


      • valtakunta kirjoitti:

        Näin sivusta
        Empaattinen joka ottaa omakseen asiakseen eli tuntee mahakivut kuin toinen tuntee ja pahemminkin .

        Symppaattiko taas ei tunne. Näin olen oppinut sen vuoksi sympaattinen vain tietää "surku"mutta ei pysty asettumaan ihmisen asemaan. Sen vuoksi kun on tilanne joka pitäisi ratkaista jokaisen tilannetta katsoen. Ei ymmärrä kuin empaattiikko kuka todellinen uhri.

        Tämän olen kysynyt vuosia sitten koska en erottanut näitä. Mutta kannattaa tarkistaa voi olla väärässäkin mutta tuskin nuuskamuikkunen on väärässä.

        En erota niitä vieläkään😂.
        Eli käytännössä erittäin vaikea ratkaista minun.


      • dsfgdsfgds kirjoitti:

        Empaattinen ymmärtää toista, sympaatikko taas osaa myös myötäelää. Näin teoriassa siis.
        Loppupeleissä se suuri ero Sithin ja jedin välillä lienee siinä, että välittääkö ihmisistä ideaalisti vaiko ei.

        Jeps, noi määreet menee hieman ristiin ja sitten kun ei tiedä kuinka paljon esim. herkkyys tai muut jutut siihen vaikuttaa itse kullakin.. ;P

        Empatia

        Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet.

        Empatia-sanan perusmerkitys viittaa myötätuntoiseen eläytymiseen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Empatia

        Ja täällä yksi selitys empatian ja sympatian eroista.. En tiedä kuinka paljon nämä heittelee eri tietolähteiden välillä.. ;P

        http://sitomo.fi/portaali/sympatia-ja-empatia

        "Loppupeleissä se suuri ero Sithin ja jedin välillä lienee siinä, että välittääkö ihmisistä ideaalisti vaiko ei."

        Hyvä huomio.. Mitä en nyt lähde purkaamaan.. Olen itsekin tätä pohtinut hieman ja tästä saisi aika pitkän keskustelun aikaiseksi empaatikkojen kesken.. Toki itse kun olen ajatellut asiaa, niin en ainakaan itse osaa/pysty asettaa esim. jotain ryhmää sellaiseksi "viholliseksi, että voisin kiertää "mekanismin" ilman, että en siitä kärsisi enemmän tai vähemmän.. Itsensä ja toisten puolustaminen on kanssa oma juttunsa, joka riippuu ihan tilanteesta ja uhasta jne..jne.. ;P


      • dfsghtfd

      • fdghfdghfgd
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Jeps, noi määreet menee hieman ristiin ja sitten kun ei tiedä kuinka paljon esim. herkkyys tai muut jutut siihen vaikuttaa itse kullakin.. ;P

        Empatia

        Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet.

        Empatia-sanan perusmerkitys viittaa myötätuntoiseen eläytymiseen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Empatia

        Ja täällä yksi selitys empatian ja sympatian eroista.. En tiedä kuinka paljon nämä heittelee eri tietolähteiden välillä.. ;P

        http://sitomo.fi/portaali/sympatia-ja-empatia

        "Loppupeleissä se suuri ero Sithin ja jedin välillä lienee siinä, että välittääkö ihmisistä ideaalisti vaiko ei."

        Hyvä huomio.. Mitä en nyt lähde purkaamaan.. Olen itsekin tätä pohtinut hieman ja tästä saisi aika pitkän keskustelun aikaiseksi empaatikkojen kesken.. Toki itse kun olen ajatellut asiaa, niin en ainakaan itse osaa/pysty asettaa esim. jotain ryhmää sellaiseksi "viholliseksi, että voisin kiertää "mekanismin" ilman, että en siitä kärsisi enemmän tai vähemmän.. Itsensä ja toisten puolustaminen on kanssa oma juttunsa, joka riippuu ihan tilanteesta ja uhasta jne..jne.. ;P

        Helppo ei olekaan eritellä niitä lukuisia vaikuttimia, jotka saavat toiset välittämään ja toiset olemaan välittämättä - eriasteisesti ja -painotteisesti - muista ihmisistä.


      • fdghfdghfgd kirjoitti:

        Helppo ei olekaan eritellä niitä lukuisia vaikuttimia, jotka saavat toiset välittämään ja toiset olemaan välittämättä - eriasteisesti ja -painotteisesti - muista ihmisistä.

        Näinhän se on, mutta tietyt persoonan/luonteen piirteet ovat todistetusti kallellaan jompaan kumpaan suuntaan, eli joko "lämpimämpään" tai "kylmempään".. ;P

        Ihminen kun on pitkälti persoonansa/luonteensa vanki, niin hyvässä, kuin pahassakin.. ;P

        Itse olen nyt saanut jonkun verran kevennettyä "taakkaani" tuomalla vielä lisää rationaalista ajattelua tunteiden yms. sellaisten lisäksi eri tilanteisiin.. Eli jos ja kun syytä on antipatiaan jonkun jutun kohdalla Oikeasti ja Varmasti, niin en tuhlaa ja kuluta empatiaa ja sympatiaa enää niin kauheasti kyseiseen juttuun/asiaan jne.. ;P

        Ja edelleen uskon ja tiedän, että kukaan oikeasti "lämmin", eli Jedi ei voi muuttua "kylmäksi", eli Sithiksi, koska persoona/luonne ohjaa yksilöä vahvasti jolloin, jos hän jotain pystyy luontaisesti tekemään, niin silloin hänen persoonansa/luonteensa sen enemmän tai vähemmän luontaisesti sallii.. Mitä vähemmän se olisi jollekin luontaista, sen varmemmin hän ei pystyisi jollakin tavalla toimimaan ja jos syystä tai toisesta toimii, niin se rikkoisi ja vahingoittaisi häntä samassa suhteessa, kuin teko/toiminta on persoonan/luonteen vastaista.. ;P

        Lukuisista vaikuttimista muodostuu myös yksilön Omatunto, eli miten se toimii itse kullakin ja kuinka vahva se on.. Valitettava tosi asia on myös se, että kaikilla tätä(kään) ominaisuutta ei ole laisinkaan ja osalla (hyvin monella?) se on todella joustava jne.. ;P


      • hjgcfdjfgh
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Näinhän se on, mutta tietyt persoonan/luonteen piirteet ovat todistetusti kallellaan jompaan kumpaan suuntaan, eli joko "lämpimämpään" tai "kylmempään".. ;P

        Ihminen kun on pitkälti persoonansa/luonteensa vanki, niin hyvässä, kuin pahassakin.. ;P

        Itse olen nyt saanut jonkun verran kevennettyä "taakkaani" tuomalla vielä lisää rationaalista ajattelua tunteiden yms. sellaisten lisäksi eri tilanteisiin.. Eli jos ja kun syytä on antipatiaan jonkun jutun kohdalla Oikeasti ja Varmasti, niin en tuhlaa ja kuluta empatiaa ja sympatiaa enää niin kauheasti kyseiseen juttuun/asiaan jne.. ;P

        Ja edelleen uskon ja tiedän, että kukaan oikeasti "lämmin", eli Jedi ei voi muuttua "kylmäksi", eli Sithiksi, koska persoona/luonne ohjaa yksilöä vahvasti jolloin, jos hän jotain pystyy luontaisesti tekemään, niin silloin hänen persoonansa/luonteensa sen enemmän tai vähemmän luontaisesti sallii.. Mitä vähemmän se olisi jollekin luontaista, sen varmemmin hän ei pystyisi jollakin tavalla toimimaan ja jos syystä tai toisesta toimii, niin se rikkoisi ja vahingoittaisi häntä samassa suhteessa, kuin teko/toiminta on persoonan/luonteen vastaista.. ;P

        Lukuisista vaikuttimista muodostuu myös yksilön Omatunto, eli miten se toimii itse kullakin ja kuinka vahva se on.. Valitettava tosi asia on myös se, että kaikilla tätä(kään) ominaisuutta ei ole laisinkaan ja osalla (hyvin monella?) se on todella joustava jne.. ;P

        Itse en osaa nähdä noin kahtiajakoisesti, koska tunnen kasapäin ihmisiä, jotka osaavat hyvinkin kypsästi tulkita ja ymmärtää ihmisten tuntoja sekä ajatuksia ja siitä huolimatta voivat kohdella muita mittaamattoman julmasti - ollen sympaattisia vain harvoille ja valituille.
        Ihminen myös kasvaa ja karaistuu iän ja kokemusten myötä; monen ihmisen kohdalla se sympatia saattaa antaa myöden paljonkin sellaista mihin ei nuorempana olisi ikinä taipunut.
        Kasvatus, idealismi, biologia ja kyynistävät kokemukset - niissä lienee avainvastaukset?


      • hjgcfdjfgh kirjoitti:

        Itse en osaa nähdä noin kahtiajakoisesti, koska tunnen kasapäin ihmisiä, jotka osaavat hyvinkin kypsästi tulkita ja ymmärtää ihmisten tuntoja sekä ajatuksia ja siitä huolimatta voivat kohdella muita mittaamattoman julmasti - ollen sympaattisia vain harvoille ja valituille.
        Ihminen myös kasvaa ja karaistuu iän ja kokemusten myötä; monen ihmisen kohdalla se sympatia saattaa antaa myöden paljonkin sellaista mihin ei nuorempana olisi ikinä taipunut.
        Kasvatus, idealismi, biologia ja kyynistävät kokemukset - niissä lienee avainvastaukset?

        Noh, paljon riippuu varmaan juuri siitä, että mikä on kyseisen ihmisen biologinen/geneettinen persoonan/luonteen ydin, eli luonteen puhdas perusta, joka on kehittynyt jo varhaisessa vaiheessa tietynlaiseksi ja sitä harvemmin pystyy kauheasti muuttamaan (ei edes vaikka haluaisi) ja mikä on juuri tuota mainitsemaasi siihen päälle rakennettua TekoHöttöä.. Toki tuo höttökin vaikuttaa enemmän tai vähemmän siihen asti, kunnes persoona/luonne on ns. Stabiloitunut tietynlaiseksi, mutta todella paljon, jos ei jopa eniten vaikuttaa juurikin geneettiset ominaisuudet, eli juurikin persoonan/luonteen ydin, eli mihin suuntaan yksilö on alun alkaen syntymästään asti kallellaan.. "Lämpimään"/Pehmeään" vai "Kylmään"/"kovaan".. ;P

        "voivat kohdella muita mittaamattoman julmasti..sympatia saattaa antaa myöden paljonkin sellaista mihin ei nuorempana olisi ikinä taipunut."

        Tuo ihmisen vanheneminen ei ole mikään syy ainakaan dramaattisiin muutoksiin.. Siis ainakaan sellaiseen muutokseen, että pystyisi itse tekemään sellaista pahaa/julmaa toisille yksilöille mitä ei ole ennen voinut, ilman ettei siitä itsekin kärsisi samalla tavalla kuin aikaisemminkin.. Paitsi ehkä jotkut todella pahat aivokemialliset häiriöt ja aivojen rapistuminen/vaurioituminen voi aiheuttaa ja aiheuttaa muutoksia persoonan/luonteen perustaan.. Tosin niissäkin varmaan on kyse siitä suurelta osin, ettei itse ole ohjaksissa ja/tai tietoinen toiminnastaan yms.. ;P

        "ollen sympaattisia vain harvoille ja valituille."

        Se taas on eri asia, jos/kun alkaa hieman "säästelemään" enemmän tai vähemmän itseään ns. turhalta sympatian tunteen kokemiselta.. Ja tämähän ei nyt tarkoita sitä, että esim. itse kohtelee toista yhtä julmalla/pahalla tavalla, kuin toinen kohtelee sinua tai jotain muuta vaan sitä, että ei vaan koe ainakaan kauheasti sympatiaa sellaista kohtaan, joka itsekin on pahalla/julmalla jne. tavalla toiminut toista/toisia kohtaan ja joku muu on sitten toiminut häntä kohtaan.. Silloinhan vain Karma on toiminut jne.. ;P

        Yksi asia on kanssa se, että miten yksilö kokee vihan.. Vihan tunne ja tunteminenkin on yksilökohtaista, eli vihan vahvuudessa ja laadussa on eroja eri yksilöiden välillä.. Ja siinäkin on eroavaisuuksia yksilöiden välillä, että saako yksilö siitä voimaa jopa pidemmän päälle ja se vahvistaa häntä vai onko se yksilölle kuluttava ja voimia vievä voima jne.. ;P

        Miten nämä kaikki asiat sitten eri yksilöihin vaikuttaa ja miten mikäkin asia ilmenee missäkin tilanteessa kyseisellä yksilöllä saadaan varmaan parhaiten selville esimerkkien avustuksella.. ;P

        Eli Esim. Pohtimalla kokemusten kautta, että mitä tuntisit nyt (ja olet tuntenut) ja miten toimisit nyt (ja olet toiminut) jne., jos/kun joku tilanne/tapahtuma on sattuisi nyt (on sattunut) jne.. ;P

        Tiivistäen voisi sanoa itseni kohdalla, että olen ehkä tuntenut monessa pahemmassakin jutussa ennemminkin pettymystä ja surua kyseistä yksilö kohtaan, kuin "vihaa".. Ja hieman tapahtumasta/tilanteesta riippuen olen pyrkinyt muodostamaan mahdollisimman etäisen suhteen kyseistä yksilö kohtaan tai sitten olen pyrkinyt estämään vastaavat tilanteet/käytökset jne. parhaani mukaan yms.. ;P

        Noh, taas tuli hieman pohdittua tätäkin asiaa ja voisi jatkaa varmasti vielä pitkäänkin.. Mutta joo, eiköhän se ollut nyt siinä.. Ainakin tällä kertaa.. ;D


      • ghjfgjk
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, paljon riippuu varmaan juuri siitä, että mikä on kyseisen ihmisen biologinen/geneettinen persoonan/luonteen ydin, eli luonteen puhdas perusta, joka on kehittynyt jo varhaisessa vaiheessa tietynlaiseksi ja sitä harvemmin pystyy kauheasti muuttamaan (ei edes vaikka haluaisi) ja mikä on juuri tuota mainitsemaasi siihen päälle rakennettua TekoHöttöä.. Toki tuo höttökin vaikuttaa enemmän tai vähemmän siihen asti, kunnes persoona/luonne on ns. Stabiloitunut tietynlaiseksi, mutta todella paljon, jos ei jopa eniten vaikuttaa juurikin geneettiset ominaisuudet, eli juurikin persoonan/luonteen ydin, eli mihin suuntaan yksilö on alun alkaen syntymästään asti kallellaan.. "Lämpimään"/Pehmeään" vai "Kylmään"/"kovaan".. ;P

        "voivat kohdella muita mittaamattoman julmasti..sympatia saattaa antaa myöden paljonkin sellaista mihin ei nuorempana olisi ikinä taipunut."

        Tuo ihmisen vanheneminen ei ole mikään syy ainakaan dramaattisiin muutoksiin.. Siis ainakaan sellaiseen muutokseen, että pystyisi itse tekemään sellaista pahaa/julmaa toisille yksilöille mitä ei ole ennen voinut, ilman ettei siitä itsekin kärsisi samalla tavalla kuin aikaisemminkin.. Paitsi ehkä jotkut todella pahat aivokemialliset häiriöt ja aivojen rapistuminen/vaurioituminen voi aiheuttaa ja aiheuttaa muutoksia persoonan/luonteen perustaan.. Tosin niissäkin varmaan on kyse siitä suurelta osin, ettei itse ole ohjaksissa ja/tai tietoinen toiminnastaan yms.. ;P

        "ollen sympaattisia vain harvoille ja valituille."

        Se taas on eri asia, jos/kun alkaa hieman "säästelemään" enemmän tai vähemmän itseään ns. turhalta sympatian tunteen kokemiselta.. Ja tämähän ei nyt tarkoita sitä, että esim. itse kohtelee toista yhtä julmalla/pahalla tavalla, kuin toinen kohtelee sinua tai jotain muuta vaan sitä, että ei vaan koe ainakaan kauheasti sympatiaa sellaista kohtaan, joka itsekin on pahalla/julmalla jne. tavalla toiminut toista/toisia kohtaan ja joku muu on sitten toiminut häntä kohtaan.. Silloinhan vain Karma on toiminut jne.. ;P

        Yksi asia on kanssa se, että miten yksilö kokee vihan.. Vihan tunne ja tunteminenkin on yksilökohtaista, eli vihan vahvuudessa ja laadussa on eroja eri yksilöiden välillä.. Ja siinäkin on eroavaisuuksia yksilöiden välillä, että saako yksilö siitä voimaa jopa pidemmän päälle ja se vahvistaa häntä vai onko se yksilölle kuluttava ja voimia vievä voima jne.. ;P

        Miten nämä kaikki asiat sitten eri yksilöihin vaikuttaa ja miten mikäkin asia ilmenee missäkin tilanteessa kyseisellä yksilöllä saadaan varmaan parhaiten selville esimerkkien avustuksella.. ;P

        Eli Esim. Pohtimalla kokemusten kautta, että mitä tuntisit nyt (ja olet tuntenut) ja miten toimisit nyt (ja olet toiminut) jne., jos/kun joku tilanne/tapahtuma on sattuisi nyt (on sattunut) jne.. ;P

        Tiivistäen voisi sanoa itseni kohdalla, että olen ehkä tuntenut monessa pahemmassakin jutussa ennemminkin pettymystä ja surua kyseistä yksilö kohtaan, kuin "vihaa".. Ja hieman tapahtumasta/tilanteesta riippuen olen pyrkinyt muodostamaan mahdollisimman etäisen suhteen kyseistä yksilö kohtaan tai sitten olen pyrkinyt estämään vastaavat tilanteet/käytökset jne. parhaani mukaan yms.. ;P

        Noh, taas tuli hieman pohdittua tätäkin asiaa ja voisi jatkaa varmasti vielä pitkäänkin.. Mutta joo, eiköhän se ollut nyt siinä.. Ainakin tällä kertaa.. ;D

        Ihminen toimii aina myös kovin eri tavalla erilaisissa olosuhteissa ja ympäristöissä, seurakin vaikuttaa vahvasti siihen minkälaiseksi itsesi koet ja millä tavoin toimit suhteessa ympäristöösi.
        Toiset meistä toki etsivät hyvinkin stabiilia, ja ainakin näennäisesti turvallista, olomuotoa - ja nykyinen rauhan ja hyvinvoinnin aika sen myös mahdollistaa - mutta itse ainakin kuulun ilmeisesti siihen koko ikänsä kasvavien joukkoon, joka etsii muutosta jatkuvasti eikä tunne ikinä olevansa valmis tai tietävänsä tarpeeksi lyödäkseen edes persoonaansa kiveen.
        Toivon mukaan paljon yllätyksiä on vielä luvassa, ja mikäli sinä olet kovinkin nuori - kuten epäilen - veikkaan että sinullekin on aika lailla yllätyksiä luvassa sen suhteen mitä tulet vielä olemaan kun ihmisenä kasvat ja kypsyt.


      • ghjfgjk kirjoitti:

        Ihminen toimii aina myös kovin eri tavalla erilaisissa olosuhteissa ja ympäristöissä, seurakin vaikuttaa vahvasti siihen minkälaiseksi itsesi koet ja millä tavoin toimit suhteessa ympäristöösi.
        Toiset meistä toki etsivät hyvinkin stabiilia, ja ainakin näennäisesti turvallista, olomuotoa - ja nykyinen rauhan ja hyvinvoinnin aika sen myös mahdollistaa - mutta itse ainakin kuulun ilmeisesti siihen koko ikänsä kasvavien joukkoon, joka etsii muutosta jatkuvasti eikä tunne ikinä olevansa valmis tai tietävänsä tarpeeksi lyödäkseen edes persoonaansa kiveen.
        Toivon mukaan paljon yllätyksiä on vielä luvassa, ja mikäli sinä olet kovinkin nuori - kuten epäilen - veikkaan että sinullekin on aika lailla yllätyksiä luvassa sen suhteen mitä tulet vielä olemaan kun ihmisenä kasvat ja kypsyt.

        "Toiset meistä toki etsivät hyvinkin stabiilia, ja ainakin näennäisesti turvallista, olomuotoa - ja nykyinen rauhan ja hyvinvoinnin aika sen myös mahdollistaa - mutta itse ainakin kuulun ilmeisesti siihen koko ikänsä kasvavien joukkoon, joka etsii muutosta jatkuvasti eikä tunne ikinä olevansa valmis tai tietävänsä tarpeeksi lyödäkseen edes persoonaansa kiveen.
        Toivon mukaan paljon yllätyksiä on vielä luvassa, ja mikäli sinä olet kovinkin nuori - kuten epäilen - veikkaan että sinullekin on aika lailla yllätyksiä luvassa sen suhteen mitä tulet vielä olemaan kun ihmisenä kasvat ja kypsyt."

        Se on oikeastaan aika jännää miten alkeellisilla tiedoilla ja taidoilla ihmislapsi alkaa itsenäisen elämänsä, ja yleensä vieläpä itseriittoisena ja suunnatonta itsevarmuutta uhkuen.

        Vasta kolmenkympin jälkeen alkaa paljastumaan itse kullekin kuinka vähän oikeasti tiedämme. Vasta silloin kun me alamme ymmärtämään oman rajallisuutemme, me voimme alkaa oppimaan ja laajentamaan maailmankuvaamme. Tietyllä tapaa kasvu ei pysähdy ennenkuin oma "tietokone" alkaa takkuamaan.


      • ghjfgjk kirjoitti:

        Ihminen toimii aina myös kovin eri tavalla erilaisissa olosuhteissa ja ympäristöissä, seurakin vaikuttaa vahvasti siihen minkälaiseksi itsesi koet ja millä tavoin toimit suhteessa ympäristöösi.
        Toiset meistä toki etsivät hyvinkin stabiilia, ja ainakin näennäisesti turvallista, olomuotoa - ja nykyinen rauhan ja hyvinvoinnin aika sen myös mahdollistaa - mutta itse ainakin kuulun ilmeisesti siihen koko ikänsä kasvavien joukkoon, joka etsii muutosta jatkuvasti eikä tunne ikinä olevansa valmis tai tietävänsä tarpeeksi lyödäkseen edes persoonaansa kiveen.
        Toivon mukaan paljon yllätyksiä on vielä luvassa, ja mikäli sinä olet kovinkin nuori - kuten epäilen - veikkaan että sinullekin on aika lailla yllätyksiä luvassa sen suhteen mitä tulet vielä olemaan kun ihmisenä kasvat ja kypsyt.

        Nah.. Sulla on vaan sitten joustava ja erillainen persoonan/luonteen ydin kuin mulla.. ;P

        Edelleen en sanonut, etten voisi esim. äärimmäisessä hädässä/pakossa jne. tehdä jotain suojellaksi esim. sellaisia, jotka minun mielestäni on sen arvoisia yms.. Mutta toki silloinkin sillä voi olla pienempi tai suurempi hinta ja luultavammin onkin.. Paitsi ehkä silloin, jos/kun se jota vastaan joutuu suojelemaan on sen täysin ansainnut ja omat toimet häntä kohtaan eivät ole ylittäneet ainakaan liiaksi välttämättömiä toimia jne.. ;P

        Edelleen esimerkein voi näitä asioita kuvat paremmin, eikä niinkään yleistäen ja niputtaen tilanteet yms. yhteen nippuun.. ;P

        Äläkä nyt vaan lähde tuohon, että pyrit vähättelemään/mitätöimään minun sanomani jollakin arvuutteluilla ja/tai älä pyri kaivamaan minulta sellaista tietoa syystä tai toisesta, jota en koe tarpeelliseksi antaa.. ;P

        Sinä Vain olet sitten erillainen persoona/luonne.. Eikä siinä mitään.. Meitä mahtuu lukemattomiin juniin ja vaunuihin.. ;P


      • dfbdfbdfg
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Nah.. Sulla on vaan sitten joustava ja erillainen persoonan/luonteen ydin kuin mulla.. ;P

        Edelleen en sanonut, etten voisi esim. äärimmäisessä hädässä/pakossa jne. tehdä jotain suojellaksi esim. sellaisia, jotka minun mielestäni on sen arvoisia yms.. Mutta toki silloinkin sillä voi olla pienempi tai suurempi hinta ja luultavammin onkin.. Paitsi ehkä silloin, jos/kun se jota vastaan joutuu suojelemaan on sen täysin ansainnut ja omat toimet häntä kohtaan eivät ole ylittäneet ainakaan liiaksi välttämättömiä toimia jne.. ;P

        Edelleen esimerkein voi näitä asioita kuvat paremmin, eikä niinkään yleistäen ja niputtaen tilanteet yms. yhteen nippuun.. ;P

        Äläkä nyt vaan lähde tuohon, että pyrit vähättelemään/mitätöimään minun sanomani jollakin arvuutteluilla ja/tai älä pyri kaivamaan minulta sellaista tietoa syystä tai toisesta, jota en koe tarpeelliseksi antaa.. ;P

        Sinä Vain olet sitten erillainen persoona/luonne.. Eikä siinä mitään.. Meitä mahtuu lukemattomiin juniin ja vaunuihin.. ;P

        Vainoharhainen?

        Ei minua kiinnosta kuin vastata minulle esitettyihin asioihin.
        Eikä ihmisten vähätteleminen tuo myöskään minulle mitään tyydytystä tässä vaiheessa elämää kun kiusallisella tavalla yhä selvemmäksi käy kuinka vähän sitä oikeasti vasta asioista tajuaa.

        Sanonpa vain, että itse kukin elää ja kasvaa, ja vanhemiten voi löytää itsestään mielenkiintoisiakin uusia puolia kun sitä väkisinkin elämä vie ja oppii näkemään laajemmalla perspektiivillä asioita, mihin A.Palstamäkikin viittasi kun kirjoitti maailmankuvan väistämättömästä kasvusta siihen nähden kuinka pienistä raameista lapsena ja nuorena ponnistamme.


      • dfbdfbdfg kirjoitti:

        Vainoharhainen?

        Ei minua kiinnosta kuin vastata minulle esitettyihin asioihin.
        Eikä ihmisten vähätteleminen tuo myöskään minulle mitään tyydytystä tässä vaiheessa elämää kun kiusallisella tavalla yhä selvemmäksi käy kuinka vähän sitä oikeasti vasta asioista tajuaa.

        Sanonpa vain, että itse kukin elää ja kasvaa, ja vanhemiten voi löytää itsestään mielenkiintoisiakin uusia puolia kun sitä väkisinkin elämä vie ja oppii näkemään laajemmalla perspektiivillä asioita, mihin A.Palstamäkikin viittasi kun kirjoitti maailmankuvan väistämättömästä kasvusta siihen nähden kuinka pienistä raameista lapsena ja nuorena ponnistamme.

        Ai minäkö?.. ;P.. Vain terveellä tavalla.. ;D

        Ensinnäkin älä vänkää vastaan, että toinen on jotain, jos itse esim. olet jotain.. Olet ehkä itsesi ja kaltaistesi "kokemusasiantuntija", mutta et minun ja minun kaltaisteni.. ;P

        Jos esim. itse pystyt toimimaan jollakin pahalla/huonolla tavalla luonnollisesti jne., niin se on ollut sinussa jo alussa asti, olet vain aikaisemmin jostain syystä pitänyt tätä Muka "uutta" ominaisuuttasi piilossa jne.. ;P

        Ihmisen persoonallisuuden keskeiset elementit on perimä, yksilölliset ominaisuudet ja yksilöllisyys, sekä kulttuuri.. Ja ainakin pääpiirteittäin persoonan ydin on valmis jo nuoruudessa.. Toki riippuen yksilöstä, niin persoonallisuus/luonne voi muuttua tietyiltä osin enemmän tai vähemmän vielä sinne 25v, ehkä jopa 30 ikävuoteen asti.. Mutta vain tietyiltä osin, eli ei se nyt ihan päinvastaiseksi muutu ja/tai radikaalisti.. ;P

        Ja sitten mitä tulee tuohon sinun käyttämääsi "asiantuntijaan", niin me kaksi ollaan, kuin Yö ja Päivä, eli ollaan kolikon eri puoliskoja, joten vaikka te kaksi olisittekin, kuin Kaksi Marjaa, niin teidän jutut ei minuun päde.. ;D

        Sinä et tuo tällä hetkellä itse mitään uutta tietoa tai sisältöä, etkä anna esimerkkejä, jotka kuvaisivat esim. sinun "oletettua" "kehityskaartasi", joiden avulla voisit kuvata Sinun Yksilöllistä "kehittymistäsi".. Sinä olet nyt vain päätynyt jankkaamaan ja vänkäämään jostain syystä minusta ja minun yksilöllisestä persoonastasi ja sen kehityksestä jne.. ;P

        Kuten sanoin.. Eiköhän tämä ollut tässä.. Alkaa mennä taas oudoksi touhuksi.. ;D


      • fghmvgjmhf
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Ai minäkö?.. ;P.. Vain terveellä tavalla.. ;D

        Ensinnäkin älä vänkää vastaan, että toinen on jotain, jos itse esim. olet jotain.. Olet ehkä itsesi ja kaltaistesi "kokemusasiantuntija", mutta et minun ja minun kaltaisteni.. ;P

        Jos esim. itse pystyt toimimaan jollakin pahalla/huonolla tavalla luonnollisesti jne., niin se on ollut sinussa jo alussa asti, olet vain aikaisemmin jostain syystä pitänyt tätä Muka "uutta" ominaisuuttasi piilossa jne.. ;P

        Ihmisen persoonallisuuden keskeiset elementit on perimä, yksilölliset ominaisuudet ja yksilöllisyys, sekä kulttuuri.. Ja ainakin pääpiirteittäin persoonan ydin on valmis jo nuoruudessa.. Toki riippuen yksilöstä, niin persoonallisuus/luonne voi muuttua tietyiltä osin enemmän tai vähemmän vielä sinne 25v, ehkä jopa 30 ikävuoteen asti.. Mutta vain tietyiltä osin, eli ei se nyt ihan päinvastaiseksi muutu ja/tai radikaalisti.. ;P

        Ja sitten mitä tulee tuohon sinun käyttämääsi "asiantuntijaan", niin me kaksi ollaan, kuin Yö ja Päivä, eli ollaan kolikon eri puoliskoja, joten vaikka te kaksi olisittekin, kuin Kaksi Marjaa, niin teidän jutut ei minuun päde.. ;D

        Sinä et tuo tällä hetkellä itse mitään uutta tietoa tai sisältöä, etkä anna esimerkkejä, jotka kuvaisivat esim. sinun "oletettua" "kehityskaartasi", joiden avulla voisit kuvata Sinun Yksilöllistä "kehittymistäsi".. Sinä olet nyt vain päätynyt jankkaamaan ja vänkäämään jostain syystä minusta ja minun yksilöllisestä persoonastasi ja sen kehityksestä jne.. ;P

        Kuten sanoin.. Eiköhän tämä ollut tässä.. Alkaa mennä taas oudoksi touhuksi.. ;D

        Kirjoitin ihan yleisesti ja osoittelematta - äläkä "keskustele" jollet haluakaan keskustella..
        Aika jäykät uskomukset sinulla, siksipä toivotankin sellaista tulevaisuutta, että huomaat olevasi monessa väärässsä.


      • fghmvgjmhf kirjoitti:

        Kirjoitin ihan yleisesti ja osoittelematta - äläkä "keskustele" jollet haluakaan keskustella..
        Aika jäykät uskomukset sinulla, siksipä toivotankin sellaista tulevaisuutta, että huomaat olevasi monessa väärässsä.

        Ethän, Varsinkin viimeiset viestisi oli pelkkää tyhjää täynnä ja DiipaDaaPailua.. Se ei ole keskustelua.. ;P

        Toiseksi.. Nämä eivät ole UskonAsioita.. ;D

        Kolmanneksi.. Jos latelisit esimerkkejä tarpeeksi kattavin selvittelyin jne., niin suurin osa esimerkeistäsi olisi luultavasti selitettävissä Itsekkyydellä ja/tai ItsePetoksella.. Ja ne loput jo aiemmin kerrottujen syiden takia.. ;P

        Mut joo.. Jätetään ne UskonAsiat Pyhättöihin tjmv.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Ethän, Varsinkin viimeiset viestisi oli pelkkää tyhjää täynnä ja DiipaDaaPailua.. Se ei ole keskustelua.. ;P

        Toiseksi.. Nämä eivät ole UskonAsioita.. ;D

        Kolmanneksi.. Jos latelisit esimerkkejä tarpeeksi kattavin selvittelyin jne., niin suurin osa esimerkeistäsi olisi luultavasti selitettävissä Itsekkyydellä ja/tai ItsePetoksella.. Ja ne loput jo aiemmin kerrottujen syiden takia.. ;P

        Mut joo.. Jätetään ne UskonAsiat Pyhättöihin tjmv.. ;P

        "Ethän, Varsinkin viimeiset viestisi oli pelkkää tyhjää täynnä ja DiipaDaaPailua.. Se ei ole keskustelua.. ;P"

        On sulla pokkaa omien "juttujesi" jälkeen syytellä muita DiipaDaaPailusta.😂😂😂


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        "Ethän, Varsinkin viimeiset viestisi oli pelkkää tyhjää täynnä ja DiipaDaaPailua.. Se ei ole keskustelua.. ;P"

        On sulla pokkaa omien "juttujesi" jälkeen syytellä muita DiipaDaaPailusta.😂😂😂

        Kukas se nyt Närppii ja ketä?.. Taas.. ;D

        Niin kuin sanoin.. Te voitte olla toistenne kaltaisia enemmän tai vähemmän, mutta ei se kaikista muista yksilöistä teidän kaltaisia tee.. ;P

        Jos tuntuu, että persoonallisuus/luonne ei ole itsellä vakaa, niin epäilen vahvasti aiemmin mainitsemiani syitä.. Ja/tai jotain persoonallisuushäiriötä.. Google kertoo näistä lisää, jos/kun kiinnostaa.. ;P

        Laitetaan kevennykseksi muuten vain hieman PiNputus MuZakkia.. ;P
        https://www.youtube.com/watch?v=DaDD1YOaNms


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Kukas se nyt Närppii ja ketä?.. Taas.. ;D

        Niin kuin sanoin.. Te voitte olla toistenne kaltaisia enemmän tai vähemmän, mutta ei se kaikista muista yksilöistä teidän kaltaisia tee.. ;P

        Jos tuntuu, että persoonallisuus/luonne ei ole itsellä vakaa, niin epäilen vahvasti aiemmin mainitsemiani syitä.. Ja/tai jotain persoonallisuushäiriötä.. Google kertoo näistä lisää, jos/kun kiinnostaa.. ;P

        Laitetaan kevennykseksi muuten vain hieman PiNputus MuZakkia.. ;P
        https://www.youtube.com/watch?v=DaDD1YOaNms

        Sun jutut muistuttaa välillä trollailua, pitkiä sepustuksia joilla ei ole mitään informaatioarvoa. Tää on mun mielipide enkä käy siitä kinaamaan.

        Syntikkamusiikki on ihan ok, mutta maailmassa on oikeitakin asioita. Vi..u, mallasviskit, sikarit, pianomusiikki ja kahvi kofeiinin kanssa on oikeita nautintoja, korvikkeista tulee vain paha mieli.

        https://m.youtube.com/watch?v=JCguq3hTC2M


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Sun jutut muistuttaa välillä trollailua, pitkiä sepustuksia joilla ei ole mitään informaatioarvoa. Tää on mun mielipide enkä käy siitä kinaamaan.

        Syntikkamusiikki on ihan ok, mutta maailmassa on oikeitakin asioita. Vi..u, mallasviskit, sikarit, pianomusiikki ja kahvi kofeiinin kanssa on oikeita nautintoja, korvikkeista tulee vain paha mieli.

        https://m.youtube.com/watch?v=JCguq3hTC2M

        Siis.. Olen jo monesti aikaisemminkin sanonut, että valuttelen ruudulle mitä sattuu.. Ihan Fiilis pohjalla siis mennään.. Eli toki välillä trollailen ja vitsailen yms.. Mutta olen luottanut ja luotan siihen, että ainakin suurin osa huomaa missä mennään ja milloin.. Ja esim. tässä tapauksessa on helppo tarkistaa ja tutkia, että kuka puhuu Lööperiä ja kuka ei.. Ja kuinka paljon.. Emme ole enää Pimeällä Keskiajalla vaan Tietoyhteiskunnassa.. ;P

        Aikaisemmin "maalailin tauluja" vielä enemmän, mutta se on nyt hieman jäänyt syystä tai toisesta.. Voi olla, että tulee vielä niitä tehtyä enemmänkin tai sitten ei.. ;D

        Jeps, "korvikkeet" on korvikkeita.. Ja ton pimputuksen laitoin ihan huvikseni, kun se lähti soimaan AutoMaagisesti itselläni tuon ForceTheme:n jälkeen.. ;D


      • PerttiPalsta
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Sun jutut muistuttaa välillä trollailua, pitkiä sepustuksia joilla ei ole mitään informaatioarvoa. Tää on mun mielipide enkä käy siitä kinaamaan.

        Syntikkamusiikki on ihan ok, mutta maailmassa on oikeitakin asioita. Vi..u, mallasviskit, sikarit, pianomusiikki ja kahvi kofeiinin kanssa on oikeita nautintoja, korvikkeista tulee vain paha mieli.

        https://m.youtube.com/watch?v=JCguq3hTC2M

        Luekko sää näiden muiden juttuja ollenkaan? Ne on nimenomaan niitä "pitkiä sepustuksia joilla ei ole mitään informaatioarvoa". Kliseistä höttöä ja "minä minää" lähes kaikilla.


      • PerttiPalsta kirjoitti:

        Luekko sää näiden muiden juttuja ollenkaan? Ne on nimenomaan niitä "pitkiä sepustuksia joilla ei ole mitään informaatioarvoa". Kliseistä höttöä ja "minä minää" lähes kaikilla.

        Kyllä minä luen kaikki viestit joita minun tekemiini ketjuihin tulee, mutta en koe tarpeelliseksi vastata kaikkiin.

        Jos joku laittaa yksinäisen viestin ketjuun, niin en kommentoi sitä mikäli siihen ei ole erityistä syytä. Eri asia on sitten kirjoitukset joissa kommentoidaan toisten viestejä, kommentithan voivat olla joskus loukkaaviakin.

        On myös vähän hölmöä kommentoida jotain viestiä kirjoittelemalla puutaheinää.


      • ja.hyvää.vappua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Ethän, Varsinkin viimeiset viestisi oli pelkkää tyhjää täynnä ja DiipaDaaPailua.. Se ei ole keskustelua.. ;P

        Toiseksi.. Nämä eivät ole UskonAsioita.. ;D

        Kolmanneksi.. Jos latelisit esimerkkejä tarpeeksi kattavin selvittelyin jne., niin suurin osa esimerkeistäsi olisi luultavasti selitettävissä Itsekkyydellä ja/tai ItsePetoksella.. Ja ne loput jo aiemmin kerrottujen syiden takia.. ;P

        Mut joo.. Jätetään ne UskonAsiat Pyhättöihin tjmv.. ;P

        Lol


    • Nella..99

      Väkivaltaisuutta ja kusipäisyyttä

    • MistäOnkaanKysymys

      No että niitä hedän parhaita puolia ei ainakaan tarvi etsiä näiltä palstoilta.

      • Voisin kuvitella että tälläkin palstalla on ihmisiä jotka ovat jollekin tärkeitä. Ehkä sinäkin olet jollekin tärkeä?


    • AiheOnVainKeskustella

      Voi ollakkin. Vaan luulen, ettei hänelle kovin tärkeitä nämä palstat?

    • Mäkipalsta

      Vaikea valita mitään yksittäistä piirrettä. Läheiset ystäväni ovat varsin erilaisia keskenään ja myös erilaisia kuin minä. Sitten jos etsisin parisuhdekumppania, niin olisi helppo sanoa minkälainen ihminen kelpaa tai ei kelpaa. Ystävän ei tarvitse olla niin ihana, koska jos hänellä olisi kaikki ominaisuudet joita arvostan, niin haluaisinkin olla enemmän kuin ystävä.

      • Itse ajattelen että on vaikeampaa löytää tosiystävä kuin puoliso.


    • - Luotettavuus
      - Hyväksikäyttö kohtuullisuuden rajoissa
      - Ei-riipuvainen

      Tämä tietysti pitää toimia molempiin suuntiin. Läheinen, pysyvä ystävyys on vastavuoroista.

      • Luotettavuus on itsellekin ehdoton vaatimus, jos joku yksittäinen pitäisi nimetä niin se.


    • anekdootti

      En osaa sanoa mitä piirrettä arvostan eniten ihmisessä joka on ystäväni. Ehkä sitä, että hän on vierelläni myös silloin, kun mulla on paha olla.
      Elina Salminen sanoi kauniisti runokirjansa alussa; " Sille ainoalle jolle keskeneräisyyteni ei ole ollut koskaan ongelma ja niille monille jotka ovat sietäneet sitä ällisttyttävän hyvin"
      Näin siis hänen runokirjassaan "Jos minä jostain alkaisin".

      Oli tosi mielenkiintoista lukea näitä kommentteja täältä netistä. En yleensä käytä tätä joskus vain silmäilen ja tämä aihe sinänsä kiinnosti, kun ihmiset eivät nykyään enää kosketa toisiaan henkisesti.
      Voisin kirjoittaa lisääkin, mutta ehkä tämä nyt riittää tällä erää.
      Paljon hyviä oloja kaikille teille sinne jossain bittiavaruudessa.
      -sirkku

      • Kaunista, olisi kivaa lukea lisääkin koskettavia ajatuksia, joutavanpäiväistä trollailua on näillä palstoilla liikaa.


    • fla.vio

      Aitoutta, oikeudenmukaisuutta ja huumorintajua. Sen lisäksi älykkyys on suotava piirre, hyvä musiikkimaku ja musikaalisuus. Keskustelutaito ei ole haitaksi, eikä tyylitajukaan...

      Näitä nyt ihan ensalkuun... :)

    • Monia piirteitä, äly on kaikkein tärkein mikä korostaa näitä piirteitä oikeuden mukaiseksi tulemiseksi. Ihminen oppii mutta äö omaava nopeammin.

      • Siis korkean äön omaava nopeammin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis korkean äön omaava nopeammin.

        Samaa mieltä tosta oppimiskyvystä, kapasiteetti ratkaisee.

        Ps: älykkyysosamäärä=äo


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis korkean äön omaava nopeammin.

        Miksi sitä. Omani heikkouteni on vain itseäni tuoda selkeästi ja minut tuntien helppo ymmärtää, eikä kuvitella muuttuneen hetkessä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Miksi sitä. Omani heikkouteni on vain itseäni tuoda selkeästi ja minut tuntien helppo ymmärtää, eikä kuvitella muuttuneen hetkessä.

        Siis vaikeus tuoda selkeästi esiin.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Samaa mieltä tosta oppimiskyvystä, kapasiteetti ratkaisee.

        Ps: älykkyysosamäärä=äo

        Unohdin taas tuon, miten ÄO kirjoitetaan. Sitä sattuu jos muistaisin älykkyysosamääränä sanana voisi osata paremmin osata käyttää lyhennettä oikein.


      • valtakunta kirjoitti:

        Unohdin taas tuon, miten ÄO kirjoitetaan. Sitä sattuu jos muistaisin älykkyysosamääränä sanana voisi osata paremmin osata käyttää lyhennettä oikein.

        Yllättävän moni käyttää versiota äö, se sopii suuhun paremmin kuin äo.

        Siitä se tulee sitten kirjoitettuun kieleenkin herkästi, itse opettelin muistamaan tuon äo:n juuri siten että mietin sen olevan lyhenne sanasta älykkyysosamäärä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Yllättävän moni käyttää versiota äö, se sopii suuhun paremmin kuin äo.

        Siitä se tulee sitten kirjoitettuun kieleenkin herkästi, itse opettelin muistamaan tuon äo:n juuri siten että mietin sen olevan lyhenne sanasta älykkyysosamäärä.

        Osamäärästä tein kuva harjoituksen, enköhän nyt muista.sait hyvin hahmotettua vähän hämillään kun alkujaan vähän ihmettelin. kyllä tiedän tuon mutta kun sanat ovat vaikeita muistaa kuin luet kirjan ja selaat uudesta huomaat" oon lukenut "mutta sitten kun pitäisi kertoa, et pysty kertomaan ennen kuin olet sisäitänyt,sama minulla on sanojen ymmärtämisissä.

        Enkä aina käytä sanoja oikein ja äidinkielenkirjallisuus pitäisi opetella uudestaan. Sinäänsä kun kysymyksestä tulee monia kysymyksiä mitä tuolla yritetään kertoa.
        Sanat varastoi olisi hyvä harjoittaa mutta kun vaikeus on siinä että virkkeestä katoaa tarkoitus, jos en ymmärrä sanan merkitystä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Osamäärästä tein kuva harjoituksen, enköhän nyt muista.sait hyvin hahmotettua vähän hämillään kun alkujaan vähän ihmettelin. kyllä tiedän tuon mutta kun sanat ovat vaikeita muistaa kuin luet kirjan ja selaat uudesta huomaat" oon lukenut "mutta sitten kun pitäisi kertoa, et pysty kertomaan ennen kuin olet sisäitänyt,sama minulla on sanojen ymmärtämisissä.

        Enkä aina käytä sanoja oikein ja äidinkielenkirjallisuus pitäisi opetella uudestaan. Sinäänsä kun kysymyksestä tulee monia kysymyksiä mitä tuolla yritetään kertoa.
        Sanat varastoi olisi hyvä harjoittaa mutta kun vaikeus on siinä että virkkeestä katoaa tarkoitus, jos en ymmärrä sanan merkitystä.

        Siis sanavarastoa olisi hyvä harjoitella


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis sanavarastoa olisi hyvä harjoitella

        Lue hyviä kirjoja, se auttaa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Lue hyviä kirjoja, se auttaa.

        Oon huomannut motivaation vaikuttavan. lapsen kykyä tuen koska motivaatio on suurempi ja huomaan omanikin siitä paranevan koska lapsen vaikeus aiheuttaa minullekin paineita hänen onnistumiseen. Teen enemmän töitä lapsen opiskeluun kuin minä omaani. Ärsyttävin osuus on että pojalla ei ole äidinkielen kirjaa vaan monisteita,etten voi opetella kielioppia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Lue hyviä kirjoja, se auttaa.

        Oon huomannut noiden lapsille tarkoitettujen kirjojen kartuttavan lapsen kieltä johtuen siitä, että siinä selitetään tarinan lomassa sen sananmerkitys


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Lue hyviä kirjoja, se auttaa.

        Aikuisten kirjoissa taas katoaa virke näkymättömäksi siten etten ymmärtänyt.
        pitäisi olla suomi-suomi sanakirja mukana.😂

        Että täytyy aloittaa siitä mistä kaikki muutkin.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Lue hyviä kirjoja, se auttaa.

        Sen vuoksi lukion yritys jäi aina yritykseksi.
        Koska motivaatio katosi sitä myöten kun yritin suomentaa, melkein jokaisen lauseen, ensimmäiset sivut muuttui virsikirjan ohuiksi kappaleiksi koska lehtiöt hinkkasivat yhteen sivuja käännellen.

        Olen nyt poikaani tukenut erittäin lahjakkaasti ja olen oppinut sitä myöten sanoja kun ala-asteen oppikirjoissa on sanamerkitys nykyään mukana. Ennen vanhaan siinä ei ollut ja siten se oli vaikeampi ymmärtää tekstiä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Lue hyviä kirjoja, se auttaa.

        Minulla on kielellinen erityisvaikeus mutta älykkyyteen se ei vaikuttanut. En vaan lapsena ole hahmottanut äänteitä ja tuottanut siten vaikeuksia ja lama aikaan odotin luokan vaihdosta 2luokasta - 6luokkaan, asti dysfasia luokalle pääsyä.
        Todennäköisesti vielä liitäntä sairaus add eli tarkkaivaisuushäiriö( ilman vilkkautta) mutta väsyneenä vilkastuu ja stressatessa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulla on kielellinen erityisvaikeus mutta älykkyyteen se ei vaikuttanut. En vaan lapsena ole hahmottanut äänteitä ja tuottanut siten vaikeuksia ja lama aikaan odotin luokan vaihdosta 2luokasta - 6luokkaan, asti dysfasia luokalle pääsyä.
        Todennäköisesti vielä liitäntä sairaus add eli tarkkaivaisuushäiriö( ilman vilkkautta) mutta väsyneenä vilkastuu ja stressatessa.

        Unohdin tärkeän ja motivoituna tulee tehtyä ihmeitä😂


      • ehkäeiolekaankuuro
        valtakunta kirjoitti:

        Unohdin tärkeän ja motivoituna tulee tehtyä ihmeitä😂

        Minä sulle ihmeen näytän. Yllätyt!


      • ehkäeiolekaankuuro kirjoitti:

        Minä sulle ihmeen näytän. Yllätyt!

        Yllätyn😱 tämä jo yllätti.


    • No eipä niitä isoja vaatimuksia ystäville juurikaan ole. Ne kun on tuntenut jo pitkään, suuren osan lapsuudesta asti niin ei voi oikein vaatia, pitää vain hyyväksyä. Aito ja rehellinen kaikkiin suuntiin eikä pummaa melkeinpä riittää siihen ettei tarvitse laittaa välejä poikki. Koppava ja vähän mulkku voi olla kunhan ei ole mulle, masentumaan taipuvaisen narsistinkin kanssa pärjäilee ja sitten tietysti ihan tavallisten ihmisten kanssa jonkalaisia minun kavereista suurin osa.

      • Lapsuudenystäviin on kasvanut kiinni. Ne ovat kuin osa sielua, ei niistä voi erota ikinä :) Vaikka olis monta vuotta erossa, juttu jatkuu just siitä mihin jäätiin viimeksi. Niin helppoa, kun toisen tuntee melkein paremmin kuin itsensä. Niitä puolustaa ja auttaa ehdoitta, ne on niin kuin omaa laumaa josta vaistomaisesti huolehtii. Oot varmaan ihan just oikeassa, ei niiltä mitään edellytä. Ne saa melkein kaiken anteeksi, kun ovat vaan - ystäviä.

        Sama ei muuten päde vanhemmalla iällä tulleisiin uusiin ystäviin. Niiden kanssa kun ei ole kasvanut samanlailla yhteen.


    • eemeli_peeveli

      Sitä että osaa olla myös hiljaa. Joskus vois myös kysyistä, että miten sulla menee?

      • Ihan helmi.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Ihmiset eli naiset ei ole kovin suvaitsevaisia. Ihmiskunnan alin olento nainen lyttää heti ulkonäön takia.

    • flowersreally

      Sydämen sivistyneisyyttä.

    • vbit3pu

      Aitoutta, epäitsekkyyttä, heittäytymistä. Hyviä käytöstapoja, kun ollaan tekemisissä itseä typerämpien kanssa. Hyvännäköistä itsetuntoa, kykyä tulla vastaan :)

      • Vanhuskin herkistyy lukiessa, hyviä juttuja kuten sydämen sivistyneisyyskin edellä.


    • hk78

      Tärkeimpänä mielestäni rehellisyys, epärehellisiä ihmisiä on voi sietää.

    • tärkeitäjuttuja

      Itsellä ei montaa tosiystävää ole, enempi kavereita ja hyvän päivän tuttuja. Joitakin ystäviä, jotka joutunut lemppaamaan kun ovat tuottaneet enempi pahaa oloa eli ei pystynyt täyttämään seikkoja: luotettava ja rehellinen, ei juoruile kerrottuja asioita eteenpäin, ei tuomitse ja arvostele tekemiäni asioita, vaikka itse tekisi ehkä toisin ja ajattelisi toisin tällaisi kultakimpaleita on vaikea lähelleen löytää, kiitos sellaisesta. Toivottavasti itse pystyn olemaan yhtä arvokas ja samanlainen ja näkemään toisen erityisyyden myös.

      • Tosiystäviä ei tarvita välttämättä enempää kuin yksi, se korvaa sadat hyvänpäivän tutut.


      • voilahota

        Tuo on kyllä ihan totta, mutta elämää ei kannata perustaa vain yhden kortin varaan, se voi mennä sen sileän tien. Eli ei elämää pelkästään parisuhteen tai työn tai terveyden ym. varaan.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Naiset arvostaa jännämaisyyttä. Mitä vakavamman rikoksen mies tehnyt niin heti nainen tukemassa ja antamassa seksiä.

      • Sä taisit olla se palstan pitkä komea vanhapoika joka ei ollut pi..ua nähnytkään.


    • lkjkljkjljlkjl

      Naispuoliset ystäväni ovat kaikki zönkön tyyppisiä, ihania ja sydämellisiä naisia.

    • elämisenrauha

      Luotettavuus ja se että on ollut tekemisissä aikaisemmin hänen kanssaan joskus. Oma persoona on sellainen etten jaksa ruveta tutustumaan uusiin ihmisiin.

      • mitenpystyynoin

        Aika erikoinen kommentti paitsi ehkä eläkeläiseltä. Monesti ihminen elämän aikana joutuu uusien haasteiden eteen, työpaikka tai työtehtävät vaihtuu ym. Eikö tuo ole vähän tylsääkin.


    • maaaaatttiiii

      Arvostan hyviä käytöstapoja. Mielestäni ihmiset jotka ryyppäävät kadulla, huutavat ratikassa ja muutenkin käyttäytyvät nolosti aiheuttavat suurta myötähäpeää. Tai jos kumppani piereskelee ja röyhtäilee estottomasti :X

    • Ystävyysontärkeää

      Luottamus on tärkeää ettei jaa niitä muille. Se mitä luottamuksella kerron ei pitäisi muille kuulua. Sellainen ystävä on se paras ystävä. Muutoin on hyväpäivän kavereita joita moikataan ja tavataan iloisista merkeissä.

    • Luotettavuutta ja rehellisyyttä. Tykkään myös, että kerrotaan rehellisesti miten asiat ovat, vaikka ne olisivat miten huonosti tahansa. Silloin kykenen paremmin ymmärtämään kokonaiskuvaa ja ihmistä, kun että kerrottais vaan jotakin sieltä täältä tai salattais kokonaan. Rehellisyys nivoutuu siis aika oleellisesti luotettavuuteenkin.

      Avoimilla korteilla pelatessa olen itsekin paljon parempi ystävä ja läheinen, kun kieroilemalla. Kieroilua en hyvällä katso.

      • Näitä vastauksia kun lueskelee, niin tajuaa ettei ystävyys voi perustua yhteen piirteeseen, mutta se antaa osviittaa siitä mitkä ovat kuitenkin niitä harvoja pakollisia piirteitä.

        Luotettavuus ja rehellisyys ovat varmasti minimivaatimus, ilman noita ei voi syntyä mitään läheisempää suhdetta.

        Myös flowersreallyn mainitsema sydämen sivistyneisyys on mielestäni loistava heitto, se on aika laaja käsitteenä, mutta sisältää juuri sen hengen mistä ystävyydessä on myös kyse.

        Itseeni kolahti myös eemeli_peevelin hiljaisuus. Ystävän seurassa on täysin luontevaa vain olla, aina ei tarvii ylläpitää small talkia. Tuo on oikeastaan tunnetila.

        Ketjussa on paljon hyviä ajatuksia, oikeastaan yllätyin kuinka syvälle ihmiset menivät miettiessään itselleen tärkeitä juttuja. Oletin alkuun että suurin osa vastauksista olisi huuhaata.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Näitä vastauksia kun lueskelee, niin tajuaa ettei ystävyys voi perustua yhteen piirteeseen, mutta se antaa osviittaa siitä mitkä ovat kuitenkin niitä harvoja pakollisia piirteitä.

        Luotettavuus ja rehellisyys ovat varmasti minimivaatimus, ilman noita ei voi syntyä mitään läheisempää suhdetta.

        Myös flowersreallyn mainitsema sydämen sivistyneisyys on mielestäni loistava heitto, se on aika laaja käsitteenä, mutta sisältää juuri sen hengen mistä ystävyydessä on myös kyse.

        Itseeni kolahti myös eemeli_peevelin hiljaisuus. Ystävän seurassa on täysin luontevaa vain olla, aina ei tarvii ylläpitää small talkia. Tuo on oikeastaan tunnetila.

        Ketjussa on paljon hyviä ajatuksia, oikeastaan yllätyin kuinka syvälle ihmiset menivät miettiessään itselleen tärkeitä juttuja. Oletin alkuun että suurin osa vastauksista olisi huuhaata.

        Tässä ketjussa on monia hyviä asioita otettu esille. Mielenkiintoinen ketju. :)

        Hiljaisuus on ihan mukavaa, ettei tarvitse kaiken aikaa olla ääntä. Tykkään myös. Samoin sydämen sivistyneisyys. Se onkin aatelia.


    • Kyynikko24fi

      En mitään.

    • Ehdottomasti sitä piirrettä, että frendien on tajuttava pitää turpansa kiinni silloin kun mä puhun. Toiseksi myös sitä, että minulle on turha tulla jakelemaan neuvoja, jos en ole mitään kysynyt.

      • jatkuvameteli

        Ihan kuin minun suustani.


    • melkurs

      vain hyvyyttä ja rehellisyttä omaava ihminen ansaitse arvonimen ,,JALO,,
      kaikissa muissa tilanteissa ,,verinäytöksessa on jonkuunlaisija huolenaiheita,,

    • Sinkkunainen--

      Arvostan rehellisyyttä. Vain 1% miehistä on rehellisiä.

      • Ehkä niillä on varaa siihen?


    • No minä arvostan ystävissäni sitä että hyväksyvät minut tälläisenään. Ja samoin minä heidet sellaisenaan. Vuorovaikutuskupit on jokseenkin tasan, niin homma toimii ja lana levittää. Ei tarvia laatia mitään vaatimuksia. Jokainen on erilainen ystävä. 😊

      • Tuokin on tärkeetä. Hyväksytään toisiamme erilaisina ihmisinä. Kaverit valitsee omat juttunsa ja itse omansa ja silti voi olla tosi hyvät kaverit ja ystävät keskenään. :)

        Mun paras kaveri on aikalailla mun vastakohta, mutta 1989 vuodesta asti olen hänet tuntenut ja erimielisyyksistä huolimatta ollaan edelleen läheisiä. Vaikka harvoin nähdään, joka kerta on kuin oltas joka päivä oltu yhdessä. Yhtä tuttua. Ja voin sanoa, että tärkeä ja rakas ihminen on mulle.


      • zönggö kirjoitti:

        Tuokin on tärkeetä. Hyväksytään toisiamme erilaisina ihmisinä. Kaverit valitsee omat juttunsa ja itse omansa ja silti voi olla tosi hyvät kaverit ja ystävät keskenään. :)

        Mun paras kaveri on aikalailla mun vastakohta, mutta 1989 vuodesta asti olen hänet tuntenut ja erimielisyyksistä huolimatta ollaan edelleen läheisiä. Vaikka harvoin nähdään, joka kerta on kuin oltas joka päivä oltu yhdessä. Yhtä tuttua. Ja voin sanoa, että tärkeä ja rakas ihminen on mulle.

        Niin. Yksi hyvä esimerkki miksi hersin omaa lähäriyyteen. Ei tarvitse "tehdä" mitään saadakseen ystävyyttä. Se on yhteys joka oko on tai ei. :o) (zönkköystävällinen hymiö)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Niin. Yksi hyvä esimerkki miksi hersin omaa lähäriyyteen. Ei tarvitse "tehdä" mitään saadakseen ystävyyttä. Se on yhteys joka oko on tai ei. :o) (zönkköystävällinen hymiö)

        Nimenomaan. Se on joku näkymätön lanka mikä nitoo ihmiset yhteen. Tässä vois jo sanoa, se vaan tapahtuu. :D


      • zönggö kirjoitti:

        Nimenomaan. Se on joku näkymätön lanka mikä nitoo ihmiset yhteen. Tässä vois jo sanoa, se vaan tapahtuu. :D

        Se on vähän sama homma jota jokainen ihmettelee kun orava tulee ja syö kädestä. Miten joku voi luottaa elämänsä toisen puolesta. Mutta se kiehtoo ja siitä on hyötyä kummallekin. :o)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Se on vähän sama homma jota jokainen ihmettelee kun orava tulee ja syö kädestä. Miten joku voi luottaa elämänsä toisen puolesta. Mutta se kiehtoo ja siitä on hyötyä kummallekin. :o)

        Vastavuoroinen altruismi on ydinsana. :)


      • zönggö kirjoitti:

        Vastavuoroinen altruismi on ydinsana. :)

        Ja tuo kommentti ohittaa tämänhetken ymmärrykseni. Mut otan selvää jahka jaksan. :o) Hyvää yötä.


      • zönggö kirjoitti:

        Vastavuoroinen altruismi on ydinsana. :)

        Joo. Nyt guuglasin altruismin... ja virkeemmillä silmillä katsoin, että ydinsanahan oli kirjoittanut. Eilen aivot tajus sen yhdyssanaksi. :oD

        Joo. Mä oon leventänyt ystävyyskäsitteen sukupuolettomaksikin. Se antaa leveyttä ja uusia näkökulmia elämään. Naisen kanssa voi yleensä puhella aikapaljon toisenlaisista asioista. Ehkä ajan päästä miehetkin enemmän oppii evoluution mukaan muuttumaan, mutta sitä odotellessa.. :o)


    • Edellytän? Perusjuttuja, helppo ja mukava olla yhdessä, konstalematonta, rentoa. Sama
      aaltopituus (sis. toisen arvostamisen ja muun perusjutun). Samanlainen huumorintaju on ainakin yksi ehdoton juttu. Toisen kanssa hiljaa oleminen luontevasti on yksi ihan parhaita asioita parhaissa ystävissä.

      Kun mietin ystäviäni, niin kaikissa on kuitenkin jokin omanlainen arvokas piirteensä, sellainen mikä tekee heistä juuri sen "johannan" tai "juuson", jota ei löydy samanlaisena kenestäkään muusta. Sellainen ehkä ihan pienikin rakastettava juttu, josta toisen aina muistaa.

      Sulla on ollut Pertti hyviä aloituksia ja keskusteluja täällä, en ole ehtinyt enkä jaksanut niihin kommentoida, mutta peukkua oon käyny painamassa välillä, pulla suussa kahvikuppi toisessa kädessä.

    • Ystävyydestä

      kuuntelemisen taito, avarakatseisuus

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe