Arttu Lindemanin vaihtovuosi ei mennyt ihan nappii

VaihtarinÄiti

Mä olen kuullut lähinnä hyviä kokemuksia vaihtovuodesta (vaikka raskastahan se on useinmiten), mutta nyt törmäsin vähän huonompaan. En tiedä onko tämä jo ollut täällä, mutta kurjalta kuulosti Artun alku vaihto-oppilasvuoteen. Onneksi omalla lapsella vaihto on sujunut aivan niin kuin on luvattukin ja juuri kun puhelimessa hänen kanssaan puhuin, niin kyllä puheesta ja ajatuksista kuuli, kuinka maailma on avautunut ja hän on oppinut omasta itsestään paljon uutta ja ajatukset itsestäkin on paljon syvällisemmät.

Mutta tässä linkki Lindemanin videoon.
https://www.youtube.com/watch?v=jH_RTJXVsIc

17

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JärjestöistäTörkein

      Normi STS meininkiä siis Artullakin...

      Vaihto-ohjelmaa lykättiin heti alkuun kuukaudella, mutta sekään ei riittänyt STS:lle isäntäperheen löytämiseksi. Koulupaikkakin tempaistiin jostain teatterilinjalta, mistä satuttiin saamaan jne.

      STS tuskin tässäKÄÄN tapauksessa ilmoitti (OPH:n suositusten mukaisesti!) mikä tilanne oli tarjoten rahojen palautusta. STS halusi varmistaa rahojen pysymisen tilillään ja lähetti Artun mitä ilmeisemmin matkaan tietämättömänä tilanteesta. STS:n laiminlyönnit ja sopimusrikkomukset alkoivat kaikesta päätellen valjeta vasta paikan päällä.

      Entä, mitä on liikkunut Mira Silvosen päässä, kun on ehdottanut Artun palaamista viikoksi Suomeen, omaan kotiinsa kesken vaihdon??!! Syynähän oli se, ettei STS kyennyt järjestämään isäntäperhettä.. Mutta, mitä sanoo sopimukset?! Tässä taas yksi esimerkki maajohtaja mira silvosen mielivallasta!!! Mikäli vaihtari käväisee omin päitensä kohdemaassa ollessaan edes pikapäin tapaamassa omia vanhempiaan kesken vaihdon, puhumattakaan vierailusta kotimaassaan, on se sopimusrikkomus, josta Miran mukaan seuraa välitön erottaminen...

      Näköjään nämäkin määräykset elävät ja muuntuvat tarvittaessa STS:n eduksi! Mielivallan käytöllä ei näytä olevan mitään rajaa!

    • lippek

      Kyllä, kyllä Artun tapausta on täällä jo käsitelty. Tosin kukaan ei ole ollut kiinnostunut Artusta vaan siitä, mitä vaihtarijärjestö on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

      Vihanlietsonnalle vaihtarijärjestöjä kohtaan ei loppua näy. Eikä vaihdon epäonnistumisen kokeneelle heru sympatiaa. Omia aggressioita täällä vain puretaan.

      • lippek

        Niin, piti sanomani vielä, että onnea ja menestystä aloittajan nuorelle vaihdossa edelleen!


      • STSsyypäätilanteeseen

        Arttuhan on "tubettanut" ja tehnyt monenlaisia klippejä tubelle. Oliko mielestäsi tämän ketjun aloituksessa olevalla linkillä tarkoitus pelkästään herättää mielenkiintoa Arttua kohtaan? Pitäisikö järjestön törkytoiminta mielestäsi ohittaa vaieten?

        Artun viesti oli varsin selvä, kun hän toteaa, ettei ollut todellakaan tyytyväinen STS:n palveluihin eikä suosittele sitä kenellekään. "Olin koditon" otsikkona myös antaa ymmärtää, mistä oli kysymys!

        Myös meidän nuori on ollut maailmalla viikon päivät koditon STS:n takia. Tilanne on painajaismainen niin nuorelle itselleen kuin hänen vanhemmilleen, kuten Arttu hyvin kuvaa. Sympatiat on täysin Artun puolella.

        STS:n vilppi ja laskelmoidusti tehdyt sopimusrikkomukset nousee kirkkaasti esiin tässäkin tapauksessa. Ei voi kuin todeta, että mira silvonen teki sen TAAS!

        Jos STS ei pääkallonpaikallaan Göteborgissa kykene järjestämään alaikäiselle vaihtarilleen perhettä, vaan ensin siirretään kuukaudella lähtöä, sitten on welcome familyä ja sitten ehdotetaan viikoksi kotiin paluuta, niin paskastihan on firma TAAS hoitanut hommansa, pelkkä rahastus mielessä! Vai oletko eri mieltä??


      • VaihtarinÄiti
        lippek kirjoitti:

        Niin, piti sanomani vielä, että onnea ja menestystä aloittajan nuorelle vaihdossa edelleen!

        Kiitos tsempeistä. Ensi kuussa saan jo lapseni takaisin kotiin, odotan sitä niiiiin paljon. Vaihdossa olo on henkisesti raskasta ja raastavaa äidillekin ikävän takia (ja itseasiassa kaikille muillekin kotiin jääville, mutta vaihtarin ikävä on todennäköisesti vielä suurempi) vaikka kaikki menisikin hyvin. Jälkiviisaana kyllä suosittelisin vaihtoon lähtöä vasta amk - yliopistoikäisille. Vaikka kaikki meneekin hyvin ja host-perhe olisi kuinka loistava, niin vieras kulttuuri, oman perheen jättäminen, ympärillä täysin vieraat ihmiset, koti-ikävä ovat kyllä niin rankkoja asioita käsitellä noin nuorena. Kokemuksena vaihto on varmasti kasvattava, mutta ehkä vähän liian rankka. Meidän osaltamme se alkaa olla nyt loppusuoralla. Lapsi odottaa siellä jo kotiin pääsyä, mutta suree tietty jo etukäteen host-perheen ja ystävien hyvästelyä, mutta kotiin hän kuitenkin jo haluaa.

        Onneksi vaihdoista suurin osa menee hyvin, niin kuin meilläkin, mutta kieltämättä vähän kylmäsi tuo Artun kokemus, oli nuorella pojalla kyllä kurja alku , mutta onneksi loppuvaihto sujui hyvin.


      • Järjestötonpahasta
        VaihtarinÄiti kirjoitti:

        Kiitos tsempeistä. Ensi kuussa saan jo lapseni takaisin kotiin, odotan sitä niiiiin paljon. Vaihdossa olo on henkisesti raskasta ja raastavaa äidillekin ikävän takia (ja itseasiassa kaikille muillekin kotiin jääville, mutta vaihtarin ikävä on todennäköisesti vielä suurempi) vaikka kaikki menisikin hyvin. Jälkiviisaana kyllä suosittelisin vaihtoon lähtöä vasta amk - yliopistoikäisille. Vaikka kaikki meneekin hyvin ja host-perhe olisi kuinka loistava, niin vieras kulttuuri, oman perheen jättäminen, ympärillä täysin vieraat ihmiset, koti-ikävä ovat kyllä niin rankkoja asioita käsitellä noin nuorena. Kokemuksena vaihto on varmasti kasvattava, mutta ehkä vähän liian rankka. Meidän osaltamme se alkaa olla nyt loppusuoralla. Lapsi odottaa siellä jo kotiin pääsyä, mutta suree tietty jo etukäteen host-perheen ja ystävien hyvästelyä, mutta kotiin hän kuitenkin jo haluaa.

        Onneksi vaihdoista suurin osa menee hyvin, niin kuin meilläkin, mutta kieltämättä vähän kylmäsi tuo Artun kokemus, oli nuorella pojalla kyllä kurja alku , mutta onneksi loppuvaihto sujui hyvin.

        Minä taas olen sitä mieltä, että jos kaikki olisi hoidettu asianmukaisesti ja nuoren etua ajatellen, niin ei siellä nuori koti-ikävää pode!
        Mutkun kaikki asiat järjestön taholta päin v.....a oli.


      • VaihtarinÄiti
        Järjestötonpahasta kirjoitti:

        Minä taas olen sitä mieltä, että jos kaikki olisi hoidettu asianmukaisesti ja nuoren etua ajatellen, niin ei siellä nuori koti-ikävää pode!
        Mutkun kaikki asiat järjestön taholta päin v.....a oli.

        Jos tarkoitat meidän tapausta, niin kyllä mä olisin enemmän huolissani jos nuori ei potisi koti-ikävää. Mulla tulee jo kahden viikon etelän matkalla koti-ikävä vaikka olisi koko perhe mukana.. En tiedä vaikuttaako nykyisin some ikävään lisäävästi. Kun jatkuvasti näkee kuvia kotikulmilta somessa, niin se voi jopa ylläpitää ikävää. En silti näe vaihtoehdoksi, että nuorelta otettaisiin kännykät pois, vaikka kyllähän erityisen kova paikka oli esim. vanhojen tanssit mun näki parhaat kaverit prinsessapuvuissaan ja frakeissaan ja tajusi, että menetti sen tärkeän päivän heidän kanssaan, ja tanssii itse vanhojen tanssit ihmisten kanssa joita ei edes tunne, niin täytyyhän sen tuntua jossain...

        Kyllä mun mielestä koti-ikävän poteminen on tervettä. Ja se että se aaltoilee. Kyllä ihminen ikävöi läheisiään vaikka asiat olisi kuinka hyvin. Joskus ikävän peittäminen vaikka johonkin muuhun toimintaan voi olla jopa haitallista. Niitä tunteita pitää käydä läpi kun niiden aika on.


      • SairastaToimintaa
        VaihtarinÄiti kirjoitti:

        Jos tarkoitat meidän tapausta, niin kyllä mä olisin enemmän huolissani jos nuori ei potisi koti-ikävää. Mulla tulee jo kahden viikon etelän matkalla koti-ikävä vaikka olisi koko perhe mukana.. En tiedä vaikuttaako nykyisin some ikävään lisäävästi. Kun jatkuvasti näkee kuvia kotikulmilta somessa, niin se voi jopa ylläpitää ikävää. En silti näe vaihtoehdoksi, että nuorelta otettaisiin kännykät pois, vaikka kyllähän erityisen kova paikka oli esim. vanhojen tanssit mun näki parhaat kaverit prinsessapuvuissaan ja frakeissaan ja tajusi, että menetti sen tärkeän päivän heidän kanssaan, ja tanssii itse vanhojen tanssit ihmisten kanssa joita ei edes tunne, niin täytyyhän sen tuntua jossain...

        Kyllä mun mielestä koti-ikävän poteminen on tervettä. Ja se että se aaltoilee. Kyllä ihminen ikävöi läheisiään vaikka asiat olisi kuinka hyvin. Joskus ikävän peittäminen vaikka johonkin muuhun toimintaan voi olla jopa haitallista. Niitä tunteita pitää käydä läpi kun niiden aika on.

        Ikävä on tervettä, mutta ei se, että yhteydenpito kotiin kielletään varoitusten ja erottamisen uhalla tai estetään jopa kokonaan takavarikoimalla laitteet ongelmatilanteissa.
        Taas tullaan siihen, että järjestöjen toiminta on sairasta!


    • miraltawarningletter

      Kas kun mira et muuten järjestänyt varoitusta Artulle siitä, ettei tämä suostunut heti puhumaan ruotsia isäntäperheeseen saavuttuaan?
      Warning letter, tai vakava huomautushan olisi tässä tilanteessa ollut tapojesi mukaista, vai mitä mira?!

      • Tääonniinnähty

        Palstalla on aiemmin kerrottu, kuinka erään STS riidan yhteydessä oikeuden puheenjohtaja kysyi Mira Silvoselta, mitä jos STS ei ole löytänyt vaihto-oppilaalle isäntäperhettä vaihdon alkuun mennessä, niin Mira vastasi: "Kaikki rahat palautetaan."
        Näinkö toimittiin Artunkin tapauksessa? Tarjottiinko edes mahdollisuutta?
        Seuraavaksi Mira varmaan kiirehtii taas sanomaan, ettei Arttu Lindeman nimistä vaihtaria ole ollut STS:n kautta koskaan kielimatkalla! Näinhän se tuttu toimintakaava menee...


      • Pelkkiävalheita
        Tääonniinnähty kirjoitti:

        Palstalla on aiemmin kerrottu, kuinka erään STS riidan yhteydessä oikeuden puheenjohtaja kysyi Mira Silvoselta, mitä jos STS ei ole löytänyt vaihto-oppilaalle isäntäperhettä vaihdon alkuun mennessä, niin Mira vastasi: "Kaikki rahat palautetaan."
        Näinkö toimittiin Artunkin tapauksessa? Tarjottiinko edes mahdollisuutta?
        Seuraavaksi Mira varmaan kiirehtii taas sanomaan, ettei Arttu Lindeman nimistä vaihtaria ole ollut STS:n kautta koskaan kielimatkalla! Näinhän se tuttu toimintakaava menee...

        Valheita valheiden perään... Sitä on STS:n "vuosikymmenien kokemus"!


    • ArttuRulez

      Ja niin todisti Artunkin tapaus, että nuoresta oli vaihtoon, mutta järjestöstä ei ollut vaihto-ohjelmaa järjestämään! Toteutus aivan hanurista!!!!
      Mahtaa Mirkkua harmittaa, kun ei voinu poikaa syyttää sopeutumattomuudesta ja liian suurin odotuksin vaihtoon lähtemisestä!

    • nyttosiasiatesiin

      Arttu Lindeman on tunnetusti julkisuushakuinen mulkvisti. Kaikkea ei kannata uskoa ihan vimpan päälle, sillä Arttu on tuote, jolle sattuu.

      • JärjestönSelitykset

        Ai niin, jos nuori ei ole sopeutumaton pissis tai lähtenyt liian suurin odotuksin vaihtoon, niin hän valehtelee! Miten saatoinkaan unohtaa tuon valehtelun... Kiitos, että muistutit!
        Hienoa, että järjestö toimi tälläkin kertaa moitteettomasti!


    • Anonyymi

      Noihin aikoihin syntyi aina pahaa jälkeä siellä missä Arttu Lindeman liikkui.
      Kun sitten pannaan yhteen Arttu Lindeman ja STS, jälki on kaksinverroin pahaa.

    • Anonyymi

      Onkohan niiden organisaatioiden toiminta patantunut vai jatkuuko samaan tyyliin?

      • Anonyymi

        Ei ole parantunut, eikä parannu. Kymmeniä vuosia jatkunut rahastus nuorista väittämättä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe