Kokemuksia?

Tuntuuettätukahdun

Kuinka usein tunnette että kiinnostus on selvästi molemminpuoleista.. Usein sanotaan että mikäli ihmisellä oma ihastumisen tunne erittäin vahva ja tuntee ilmassa olevan kemiaa, on hyvin todennäköistä että tunne on sama myös toisella. Olen mennyt sotkemaan itseni ja ajatukseni ihastumalla itseäni vanhempaan naiseen, jolta koen saavani selviä kiinnostuksen merkkejä ja signaaleja. Kuitenkin olen hyvin varuillani, koska pelkään hänen vain nauttivan huomiostani tai testaavansa omia rajojaan. Tottakai mietin myös sitä, että luen kaiken väärin koska salaa toivon hänen olevan kiinnostunut. Tilanne on todella monimutkainen monella tapaa..

30

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poissilmistä

      Minä en ole saanut kokea molemmin puolista ihastusta koskaan naisen kanssa. Tosin ihastumisia on vain yksi. Oli vaikea ymmärtää itseään. Toinen kiinnosti kovasti. Silmäpeli meillä oli. Juttelu oli vain työasioista. Olisin kovasti toivonut muutakin. Mitään ei tapahtunut. Ehkä vaan toivoin liikaa ja kuvittelin semmoista mitä oikeasti ei ollut. Hän ehkä vain oli ystävällinen tai huomasi ja leikki. Ehkä hän huomasi, mutta en ollut semmoinen mistä hän pitää. Itse olen kaapissa ja jos hän pitää naisista myös hän on komerossa. Tilanne ratkesi niin että enää ei edes nähdä. Pois silmistä pois mielestä.

      • Vaikeitaovat

        Onhan tuossa jotain molemminpuolista ollut kun silmäpeliä on ollut.

        Joskus vaan ihmiset eivät halua sen enempää kuin vain silmäpeliä. Syitä on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Joskus voi tyytyä vain ihailemaan kaukaa. Joskus tilanteet ovat vaikeita ja hyvin monimutkaisia.


      • Sinämielessäni

        Mistäs tiedät jospa vielä nähdään? Aikaa tosin on kulunut liki 10 vuotta. Koskaan ei kannatata sanoa ei koskaan.


      • Tuntuuettätukahdun

        Poissilmistä...
        Vähän samantyylinen tämäkin tilanne, työkuvioiden kautta tutustuttu, mutta olemme ystäviä ja jutut nykyään paljon muutakin kuin pelkkiä työasioita. Silmäpelin lisäksi pieniä kosketuksia, viipyileviä katseita, hipaisuja, viestejä ja tavattukin vapaa-ajalla (joskus ei jatkuvasti)..Hän vaikuttaa olevan kiinnostunut elämästäni ja tekemisistäni. En tiedä. Ehkä vain hyviä työkavereita, kaikki on mahdollista. Voi olla että olen tehnyt itsestäni täysin hölmön hänen silmissään, luulen että oma kiinnostukseni ainakin aika läpinäkyvää. No kerranpa täällä eletään. Pian emme tule olemaan enää minkäänlaisessa kontaktissa ainakaan työasioiden kautta. Luulen että kaikki ohi silloin, itse en voi enempää mihinkään vaikuttaa. ehkä silloin minullakin poissa mielestä... T:ap


      • Poissilmistä
        Vaikeitaovat kirjoitti:

        Onhan tuossa jotain molemminpuolista ollut kun silmäpeliä on ollut.

        Joskus vaan ihmiset eivät halua sen enempää kuin vain silmäpeliä. Syitä on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Joskus voi tyytyä vain ihailemaan kaukaa. Joskus tilanteet ovat vaikeita ja hyvin monimutkaisia.

        Juuri noin, voin ihailla kauempaa.


      • kaipajokukoskus
        Tuntuuettätukahdun kirjoitti:

        Poissilmistä...
        Vähän samantyylinen tämäkin tilanne, työkuvioiden kautta tutustuttu, mutta olemme ystäviä ja jutut nykyään paljon muutakin kuin pelkkiä työasioita. Silmäpelin lisäksi pieniä kosketuksia, viipyileviä katseita, hipaisuja, viestejä ja tavattukin vapaa-ajalla (joskus ei jatkuvasti)..Hän vaikuttaa olevan kiinnostunut elämästäni ja tekemisistäni. En tiedä. Ehkä vain hyviä työkavereita, kaikki on mahdollista. Voi olla että olen tehnyt itsestäni täysin hölmön hänen silmissään, luulen että oma kiinnostukseni ainakin aika läpinäkyvää. No kerranpa täällä eletään. Pian emme tule olemaan enää minkäänlaisessa kontaktissa ainakaan työasioiden kautta. Luulen että kaikki ohi silloin, itse en voi enempää mihinkään vaikuttaa. ehkä silloin minullakin poissa mielestä... T:ap

        Varovasti kysyn, mihin päin ap sä kirjoitat? Kuulostaa juuri siltä tilanteelta mikä minulla on.


      • Tuntuuettätukahdun
        kaipajokukoskus kirjoitti:

        Varovasti kysyn, mihin päin ap sä kirjoitat? Kuulostaa juuri siltä tilanteelta mikä minulla on.

        Kerro sinä mistä päin itse olet.. Tai jotain lisää tosta sinun tilanteesta.. Pelkään vähän että joku tunnistaa jos liikaa tänne kirjoitan. Onko jotain mistä voisi tunnistaa, yhdistävä asia, tilanne, kokemus tms...:)

        T: varovainen ap


      • MielessäEdelleen

        Poissilmistä: Oliko tilanteenne sitten sellainen että se olisi ollut otollinen aloitteenteolle tms? Työpaikalla ilmeisesti kohtasitte?

        Itse olin työpaikalla täysin huumaantunut eräästä naisesta. Silmäpeliä oli, mutta siihen se jäi. En kokenut mitenkään korrektiksi työpaikalla mihinkään enempään. Toivoin hartaasti jotain työn merkeissä järjestettäviä yhteisiä illanistujaisia, joissa olisin varmasti häntä tässä asiassa lähentynytkin muttei sellaisia ikinä tullut tai ollut järjestettävissä.
        Vapaa-ajallakin nähtiin, muttei ihan kahden oltu joten ei siinäkään pystynyt toimimaan.

        Nyt ei pariin vuoteen olla enää tehty yhdessä töitä mut edelleen hän on vaihtelevasti mutta pysyvästä mielessä <3


      • Tuntuuettätukahdun

        Sen verran olen näyttänyt että pidän hänestä ja että enemmän tahtoisin yhdessä aikaa viettää.. En kehtaa enää. Joko hän epävarma ja ujo tilanteessa tai sitten ei kiinnosta. Sydämiä lähettää viesteissä ja usein halataan kun tavataan, ollaan lähekkäin, tiedän että hän viihtyy seurassani ja tykkää ihmisenä. Mutta sehän ei tarkoita mitään, kavereita ainakin ollaan.. Työpaikalla ollaan tavattu... Ja ei tosiaan ollut oikea tai korrekti paikka suoraan toimintaan. Miksihän se onkin niin että mitä enemmän ihminen kiinnostaa, sitä enemmän asioita ylianalysoi ja pelkää lähestyä.. Ehkä tässä kesän aikana uskallan, tai sitten en pilaa välejä ja säilytän kaiken vain omassa mielessäni..
        Ap


      • Poissilmistä
        MielessäEdelleen kirjoitti:

        Poissilmistä: Oliko tilanteenne sitten sellainen että se olisi ollut otollinen aloitteenteolle tms? Työpaikalla ilmeisesti kohtasitte?

        Itse olin työpaikalla täysin huumaantunut eräästä naisesta. Silmäpeliä oli, mutta siihen se jäi. En kokenut mitenkään korrektiksi työpaikalla mihinkään enempään. Toivoin hartaasti jotain työn merkeissä järjestettäviä yhteisiä illanistujaisia, joissa olisin varmasti häntä tässä asiassa lähentynytkin muttei sellaisia ikinä tullut tai ollut järjestettävissä.
        Vapaa-ajallakin nähtiin, muttei ihan kahden oltu joten ei siinäkään pystynyt toimimaan.

        Nyt ei pariin vuoteen olla enää tehty yhdessä töitä mut edelleen hän on vaihtelevasti mutta pysyvästä mielessä <3

        Toivoin hänen tekevän aloitteen. Niin vaan ei käynyt.
        Työssä olen hänet tavannut, mutta nyt on eri työpaikat.
        Varmaan vaan ajattelin itsestäni liikoja.
        Hän on aina ollut hiljaa omasta elämästään. Olisi ehkä ollut epäsopivaa ehdottaa edes kahvilla käyntiä.
        Yhtaikaa ei olla oltu oikeen missään vapaamuotoisessa tilaisuudessa.
        Joskus hän on edelleen mielessä. Niin arka olen, että kauempaa ihaileminen taitaa sopia mulle hyvin. Toivon että Mielessä Edelleen olet rohkeampi ja olet ollut oikeassa tunteesi kanssa.


      • MielessäEdelleen
        Poissilmistä kirjoitti:

        Toivoin hänen tekevän aloitteen. Niin vaan ei käynyt.
        Työssä olen hänet tavannut, mutta nyt on eri työpaikat.
        Varmaan vaan ajattelin itsestäni liikoja.
        Hän on aina ollut hiljaa omasta elämästään. Olisi ehkä ollut epäsopivaa ehdottaa edes kahvilla käyntiä.
        Yhtaikaa ei olla oltu oikeen missään vapaamuotoisessa tilaisuudessa.
        Joskus hän on edelleen mielessä. Niin arka olen, että kauempaa ihaileminen taitaa sopia mulle hyvin. Toivon että Mielessä Edelleen olet rohkeampi ja olet ollut oikeassa tunteesi kanssa.

        No sama täällä että nyt on eri työpaikat. Jos nyt vielä tiet kohtaisi niin pakottaisin itseni rohkeammaksi, tavalla tai toisella.

        Tuskin olet itsestäsi luullut liikoja. Itsekin olin hänestä pää pyörällä parin vuoden ajan mutta en tainnut vakavasti edes uskaltaa harkita aloitteen tekemistä työolosuhteissa. Lähinnä vain nautin hänen seurastaan. Se Sinun ihastus on voinut ajatella samoin sinusta...?
        Ei niitä silmäpelejä kuvitella, kyllä ne on olemassa jos niin aistii. Ja sitä ei voi olla tunnistamatta, joten usko sinäkin siihen mitä näit ja tunsit.

        Mites kaukaa häntä nykyään ihailet jos teillä on nykyään eri työpaikat, mielikuvissa vai miten:) ?


      • Poissilmistä
        MielessäEdelleen kirjoitti:

        No sama täällä että nyt on eri työpaikat. Jos nyt vielä tiet kohtaisi niin pakottaisin itseni rohkeammaksi, tavalla tai toisella.

        Tuskin olet itsestäsi luullut liikoja. Itsekin olin hänestä pää pyörällä parin vuoden ajan mutta en tainnut vakavasti edes uskaltaa harkita aloitteen tekemistä työolosuhteissa. Lähinnä vain nautin hänen seurastaan. Se Sinun ihastus on voinut ajatella samoin sinusta...?
        Ei niitä silmäpelejä kuvitella, kyllä ne on olemassa jos niin aistii. Ja sitä ei voi olla tunnistamatta, joten usko sinäkin siihen mitä näit ja tunsit.

        Mites kaukaa häntä nykyään ihailet jos teillä on nykyään eri työpaikat, mielikuvissa vai miten:) ?

        Vaan mielikuvissa. Ei olla nähty pariin vuoteen. Ikinä mitään muuta kuin silmäpeli ja työjutut ei ole ollut, Ja varmasti hyvä näin. Hän varmasti tarkoitti olla vain ystävällinen. Sekin on harvinaista nykyään.

        Vaikka tiedän, että ketään tuskin enää löydän, tunne ihastumisesta oli mukava. Nyt pitää päästää se ihminen pois mielestä ja jatkaa itse eteenpäin. Mutta muistaa tuo hyvä tunne joka oli.


      • Poissilmistä
        MielessäEdelleen kirjoitti:

        Poissilmistä: Oliko tilanteenne sitten sellainen että se olisi ollut otollinen aloitteenteolle tms? Työpaikalla ilmeisesti kohtasitte?

        Itse olin työpaikalla täysin huumaantunut eräästä naisesta. Silmäpeliä oli, mutta siihen se jäi. En kokenut mitenkään korrektiksi työpaikalla mihinkään enempään. Toivoin hartaasti jotain työn merkeissä järjestettäviä yhteisiä illanistujaisia, joissa olisin varmasti häntä tässä asiassa lähentynytkin muttei sellaisia ikinä tullut tai ollut järjestettävissä.
        Vapaa-ajallakin nähtiin, muttei ihan kahden oltu joten ei siinäkään pystynyt toimimaan.

        Nyt ei pariin vuoteen olla enää tehty yhdessä töitä mut edelleen hän on vaihtelevasti mutta pysyvästä mielessä <3

        En olisi uskaltanut aloitetta tehdä. Mitä jos olin aivan väärässä? Olisin ehkä loukannut häntä. Hänellä on varmaan niin hienot ystävät, että joutuisin itseäni häpeämään. Mutta ihastumisen tunne oli mukava. Kauempaa voin ihastella ja pilvilinnoissa piehtaroida. Ei loukkaa ketään.


      • Höpsööntynyt__

        "En olisi uskaltanut aloitetta tehdä. Mitä jos olin aivan väärässä? Olisin ehkä loukannut häntä. Hänellä on varmaan niin hienot ystävät, että joutuisin itseäni häpeämään. Mutta ihastumisen tunne oli mukava. Kauempaa voin ihastella ja pilvilinnoissa piehtaroida. Ei loukkaa ketään. "

        Jos aloitteen tekee hienotunteisesti, niin en tiedä, voiko se juuri koskaan loukata. En keksi kuin aniharvoja tapauksia, joissa loukkaantuminen olisi mahdollista.

        Minua kuitenkin enemmän kiinnostaa tuo kohta "hänellä on varmaan niin hienot ystävät, että joutuisin itseäni häpeämään". Millä tavalla ystävät ovat hienoja tai ei-hienoja? Miksi joutuisit itseäsi häpeämään? Minusta täällä keskusteluissa on yllättävän paljon yksipuolisissa ihastuksissa piehtaroivia naisia. Se on jotenkin kauhean surullista, vaikka ihastumisen tunteet sinänsä ovat positiivisia.

        Huomaan kyllä, että kyselen täältä Lesbo-palstalta paljon kysymyksiä, mutta en saa niihin vastauksia. Toisaalta se on hyvin ymmärrettävää ja jokaisella on omat syynsä siihen, miten asioista täällä kirjoittaa. Toisaalta se saa minut hieman hämilleni.

        No niin, olisikohan sappisaippua jo vaikuttanut tahraan riittävän pitkään...


    • Epävarmuutta

      Kyllä sen huomaa aika äkkiä. Omaan vaistoon voi yleensä luottaa.. Ei kuitenkaan välttämättä tarkoita että toinen tahtoisi mitään vakavampaa.. Valitettavasti. Jotkut tyytyvät niin vähään ja vaatimattomaan, eivät uskalla heittäytyä tai usko että voisi seurata jotain ainutlaatuista ja ihanaa, suurempaa. Älä kuluta itseäsi loppuun ajatustesi kanssa.

    • RRRRakastunut

      Kyllä minäkin luulin että molemminpuolista on, kun halutaan pitää kädestä, halia, pussailla, ihan selvinpäin aina, toistuvasti. Ja kun alkuun niin naisiinpäin oltiinkin...
      Mutta ehei, ystävyyttähän se vaan, kun ei sitten vaan uskalla...en tiiä miksi enkä jaksa kysellä enää.

    • Soonallisover

      Ap, sä puhuit just mun tilanteesta. täällä on hengenheimolainen hei! Ikinä en jaksa tänne mitään kirjotella, nyt oli pakko. Mäkin tukehdun, tukahdun ja pakahdun. päästä lähteny se järki.

      • Tuntuuettätukahdun

        Onko sen pakko olla ohi??... Kerro enemmän


    • ParempiUnohtaa

      Mulla kävi niin että huomasin naisessa selkeähköjä kiinnostuksen merkkejä. Itse en silloin häntä katsellut "sillä silmällä". Ne signaalit yllätti ja toki imarteli, ja kuinka ollakaan yhtäkkiä huomasin että hän on aika usein ajatuksissani, ja siitä se sitten eteni lumipalloefektin lailla siten, että aika lyhyessä ajassa huomasin olevani häneen ihastuksissani.

      Sen jälkeen en enää olekaan yhtään varma hänen signaaleistaan. Jotain kiinnostuksen merkkejä ehkä edelleen ilmassa mutta sitten viimeistään puheet niin ristiriitaisia, ettei tilanteesta ota tolkkua.

      Mainittakoon vielä, että tietenkin hän on varattu hetero :D

      • kuakavaan

        Miten et tiedä enää hänen signaaleistaan? Mitä hän puhuu ja tekee eri tavalla kuin ennen? Onko hän hetero vai "hetero"?


      • ParempiUnohtaa

        En tiedä onko se vain omassa päässäni. Ehkä esittää "läpällä" muka kiinnostunutta mutta ei ole vakavissaan. Vaikea sanoa, tilanteet menee niin analyyttiseksi aina silloin kun on omat tunteet kyseessä. Sitä ennen kaikki oli selvää pässin lihaa :)
        Enpä tuosta "heteroudestakaan" osaa sanoa.


      • ErääseenIhanaanIhastunut
        ParempiUnohtaa kirjoitti:

        En tiedä onko se vain omassa päässäni. Ehkä esittää "läpällä" muka kiinnostunutta mutta ei ole vakavissaan. Vaikea sanoa, tilanteet menee niin analyyttiseksi aina silloin kun on omat tunteet kyseessä. Sitä ennen kaikki oli selvää pässin lihaa :)
        Enpä tuosta "heteroudestakaan" osaa sanoa.

        Missä päin Suomea se tarkoittamasi nainen vaikuttaa ja mitä ikäluokkaa olette? Itse olen erittäin ihastunut erääseen naiseen ja olen tässä jo pidemmän aikaa pelännyt sitä, miten hän suhtautuu ihastumiseeni, sillä hän on tiettävästi hetero.

        Sen vuoksi mun oli pakko pahoitella yli-innokasta käytöstäni ja kertoa, että yritän unohtaa. Pelkäsin, etten näkisi häntä enää koskaan, jos menen liian pitkälle.

        Mutta oikeasti olen niin ihastunut häneen, että olisin valmis aivan kaikkeen. Hän on unelmieni nainen ja haluaisin kaikkein eniten maailmassa vain tutustua häneen lähemmin.

        Tilanteeni on todella ristiriitainen, mutta toivoisin, että hän ymmärtäisi. Jos hän itse näyttäisi asioille selvemmin vihreätä valoa, niin olisin valmis kaikkeen ja välittömästi. <3


      • Höpsööntynyt__
        ErääseenIhanaanIhastunut kirjoitti:

        Missä päin Suomea se tarkoittamasi nainen vaikuttaa ja mitä ikäluokkaa olette? Itse olen erittäin ihastunut erääseen naiseen ja olen tässä jo pidemmän aikaa pelännyt sitä, miten hän suhtautuu ihastumiseeni, sillä hän on tiettävästi hetero.

        Sen vuoksi mun oli pakko pahoitella yli-innokasta käytöstäni ja kertoa, että yritän unohtaa. Pelkäsin, etten näkisi häntä enää koskaan, jos menen liian pitkälle.

        Mutta oikeasti olen niin ihastunut häneen, että olisin valmis aivan kaikkeen. Hän on unelmieni nainen ja haluaisin kaikkein eniten maailmassa vain tutustua häneen lähemmin.

        Tilanteeni on todella ristiriitainen, mutta toivoisin, että hän ymmärtäisi. Jos hän itse näyttäisi asioille selvemmin vihreätä valoa, niin olisin valmis kaikkeen ja välittömästi. <3

        Mukavaa, että täällä on muitakin ihastuksen kourissa kieriskeleviä! Ihastuneisuus on aivan mahtavaa, mutta pidemmän päälle aika raskasta.

        Kirjoitit näin: "Sen vuoksi mun oli pakko pahoitella yli-innokasta käytöstäni ja kertoa, että yritän unohtaa. "

        Tietääkö ihastuksen kohteesi siis sinun tunteistasi? Miten olet ne kertonut/ilmaissut? Oletko aivan varma, että hän tietää, missä menet? Miten hän suhtautui pahoitteluusi? Miksi kerroit yrittäväsi unohtaa? Yritätkö todella vai sanoitko vaan niin? Mikä tekee hänestä unelmiesi naisen? Millä tavalla tilanteesi on todella ristiriitainen? Tiedätkö onko hän varattu vai vapaa?

        Olen kirjoittanut tänne aika paljon omasta tilanteestani eri ketjuihin. Yhteistä meillä on ainakin tuo voimakas ihastuneisuus :-) Olen syönyt vähän huonosti viime aikoina ja monesti unohtanut juomisenkin. Muista pitää itsestäsi huolta!


      • ParempiUnohtaa
        ErääseenIhanaanIhastunut kirjoitti:

        Missä päin Suomea se tarkoittamasi nainen vaikuttaa ja mitä ikäluokkaa olette? Itse olen erittäin ihastunut erääseen naiseen ja olen tässä jo pidemmän aikaa pelännyt sitä, miten hän suhtautuu ihastumiseeni, sillä hän on tiettävästi hetero.

        Sen vuoksi mun oli pakko pahoitella yli-innokasta käytöstäni ja kertoa, että yritän unohtaa. Pelkäsin, etten näkisi häntä enää koskaan, jos menen liian pitkälle.

        Mutta oikeasti olen niin ihastunut häneen, että olisin valmis aivan kaikkeen. Hän on unelmieni nainen ja haluaisin kaikkein eniten maailmassa vain tutustua häneen lähemmin.

        Tilanteeni on todella ristiriitainen, mutta toivoisin, että hän ymmärtäisi. Jos hän itse näyttäisi asioille selvemmin vihreätä valoa, niin olisin valmis kaikkeen ja välittömästi. <3

        Etelä-Suomi.

        Tietääkö ihastuksesi tunteistasi? Miten reagoi kun pahoittelit yli-innokkuuttasi? Ja kuinka innokas oikein olit :D

        Itsellä ei ehkä tuota innokkuusongelmaa ole. Ennemmin koetan laittaa jäitä hattuihin ja kärvistelen näissä tuntemuksissa itsekseni. Muutenkin tuppaa olla sellainen outo tapa että ihastuneena olen mestari peittämään tunteeni, lähinnä siis teen kaikkeni ettei toinen osapuoli huomaa sitä. Ja sit odottelen jotain ihmettä tapahtuvaks ...


      • Höpsööntynyt__
        ParempiUnohtaa kirjoitti:

        Etelä-Suomi.

        Tietääkö ihastuksesi tunteistasi? Miten reagoi kun pahoittelit yli-innokkuuttasi? Ja kuinka innokas oikein olit :D

        Itsellä ei ehkä tuota innokkuusongelmaa ole. Ennemmin koetan laittaa jäitä hattuihin ja kärvistelen näissä tuntemuksissa itsekseni. Muutenkin tuppaa olla sellainen outo tapa että ihastuneena olen mestari peittämään tunteeni, lähinnä siis teen kaikkeni ettei toinen osapuoli huomaa sitä. Ja sit odottelen jotain ihmettä tapahtuvaks ...

        Minäkin olen joskus toiminut niin, mutta aika surkea taktiikkahan se on. Anteeksi, että kirjoitin tuon noin suoraan, mutta varmaan itsekin tiedät, ettei tunteiden peittely kannata, jos haluaa josatin muutakin kuin vain etäältä salaa ihailla. Pakko ei tietenkään olla yli-innokas. Voi toimia rauhallisestikin. Tsemppiä sinulle!


      • ParempiUnohtaa
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Minäkin olen joskus toiminut niin, mutta aika surkea taktiikkahan se on. Anteeksi, että kirjoitin tuon noin suoraan, mutta varmaan itsekin tiedät, ettei tunteiden peittely kannata, jos haluaa josatin muutakin kuin vain etäältä salaa ihailla. Pakko ei tietenkään olla yli-innokas. Voi toimia rauhallisestikin. Tsemppiä sinulle!

        Joo, tiedosta hyvin itsekin Kyseessä ei vain ole mikään tietoinen valinta käyttäytyä niin, vaan se tulee selkärangasta ja sitä on vaikea muuttaa.


    • Höpsööntynyt__

      "Kuinka usein tunnette että kiinnostus on selvästi molemminpuoleista.. Usein sanotaan että mikäli ihmisellä oma ihastumisen tunne erittäin vahva ja tuntee ilmassa olevan kemiaa, on hyvin todennäköistä että tunne on sama myös toisella."

      Minusta on hassua kysyä "kuinka usein", koska en minä nyt niin hirveän montaa kertaa ole edes ihastunut elämäni aikana. Lisäksi olen sitä mieltä, että ihmisen oma ihastumisen tunne ei kerro mitään toisen tunteista. Monella suomalaistytöllä on ollut tosi vahvoja tunteita Justin Bieberiä kohtaan, mutta en silti usko tunteiden olleen molemminpuolisia. Se on sitten eri asia, jos tuntuu siltä, että ilmassa on kemiaa. Pahimmillaan sen kemiankin voi kyllä kuvitella omien voimakkaiden tunteiden vuoksi. Kemia kuitenkin yleensä ilmenee jonkinlaisina tekoina, joista osan voi todistaa jollain tavalla.

      Minulla ei ole kauueasti kokemuksia molemminpuolisista ihastuksista. Yleensä olen itse ollut ihastunut saamatta ainakaan kovin paljon vastakaikua tai sitten minuun on oltu ihastuneita ilman että itse olisin tuntenut samoin. Kaikki suhteeni ovat alkaneet fyysispainotteisina ja psyykkinen puoli on sitten kehittynyt jälkikäteen sen verran kun on kehittynyt. Olen kyllä aina jonkin verran tuntenut niitä ihmisiä, joiden kanssa on syntynyt fyysistä säpinää ja heidän on täytynyt olla riittävän miellyttäviä minun mielestäni. Onkohan useinmiten noin, että psyykkinen suhde kehittyy vasta jälkijunassa? Uskoisin sen olevan aika tavallista.

      • Höpsööntynyt__

        "Onkohan useinmiten noin, että psyykkinen suhde kehittyy vasta jälkijunassa? Uskoisin sen olevan aika tavallista."

        Mietin nyt tuota lainausta omasta kommentistani. Koska minulla on kokemusta vain heterosuhteista, ajattelen edelleen "heterona". Tuli kuitenkin nyt mieleen, että kahden naisen suhteessa tutustuminen voi ehkä paljon heterosuhdetta luontevammin ja tyydyttävämmin edetä ns. kahden kärjen taktiikalla eli niin, että psyykkinen ja fyysinen suhde muotoutuvat koko ajan rinnakkain. Tarkoitan tällä sitä, että naisten suhteessa psyykkinen tutustuminen on jo itsessään ehkä tyydyttävämpää kuin heteroparin tutustuessa (tietenkään ei saisi yleistää, on varmasti psyykkisesti pökkelöitä lesbo/bi-naisia ja psyykkisesti eteviä hetero/bi-miehiä). Lisäksi uskoisin kahden naisen välisen fyysisen tutustumisen olevan tyydyttävämpää hitaamminkin edistyen kuin heterosuhteessa vastaava. Tuoreissa heterosuhteissahan käy usein niin, että ensimmäisillä yhteisillä kerroilla molemmat tai kumpikaan ei esimerkiksi saavuta orgasmia. Tai sitten mies tulee ennen kuin homma oikein käynnistyykään. Tässä on yksi syy, mikseivät yhden yön suhteet ollenkaan sovi kaikille. En tiedä, onko naissuhteissa mitään vastaavaa. Voisin kuvitella, ettei niissäkään seksi ole välttämättä millään tavalla tyydyttävää ennestään tuntemattomien partnereiden välillä.


      • Eioleolemassa111

        Ei ole olemassa mitään heteroajattelua tai lesboajattelua.

        Kahden naisen tutustuminen ei välttämättä ole yhtään sen luontevampaa kuin miehen ja naisenkaan välinen. Kaikki on kiinni henkilökemioista ja persoonista.

        Orgasmin saaminen tai saamattomuus on niin monesta asiasta riippuvainen. Suosittelen alan artikkeleiden, tutkimustulosten yms. lukemista sekä käyttämään omaa järkeä ja kuuntelemaan omaa itseä. Jokainen on yksilö omine persoonineen ja tunteineen. Tästä syystä ei voi tehdä liikaa yleispäteviä oletuksia.


      • Höpsööntynyt__
        Eioleolemassa111 kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään heteroajattelua tai lesboajattelua.

        Kahden naisen tutustuminen ei välttämättä ole yhtään sen luontevampaa kuin miehen ja naisenkaan välinen. Kaikki on kiinni henkilökemioista ja persoonista.

        Orgasmin saaminen tai saamattomuus on niin monesta asiasta riippuvainen. Suosittelen alan artikkeleiden, tutkimustulosten yms. lukemista sekä käyttämään omaa järkeä ja kuuntelemaan omaa itseä. Jokainen on yksilö omine persoonineen ja tunteineen. Tästä syystä ei voi tehdä liikaa yleispäteviä oletuksia.

        Olet varmaan oikeassa. Minulle kaikki on niin uutta. Teen kömpelyyksissäni varmaan kaikki mahdolliset virheet. Olen tänäänkin käyttänyt monta tuntia lukemiseen. Kauheasti tekisi mieli lukea, vaikka en tiedä, onko siitä loppujen lopuksi mitään hyötyä.

        Nyt ajattelin hoitaa höpsööntynyttä mieltäni siivoamalla ja kotitöitä tehden. Askarteluakin olisi tiedossa ja vaikka mitä muuta. Vaikka päässäni pyörii edelleen tuhansia pieniä sydämiä <3 <3 <3 olisi kiva välillä miettiä jotain muutakin. En ole ollut tosi pitkään aikaan keneenkään ihastunut. Tykkäyskuntoni on tosi heikko. Tänään täytyy tykätä itsestäänkin ja tehdä pakollisia askareita, että tähteni pysyy kiertoradallaan, jonne olen sen vaivalla saanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe