Onko palstalta hävinnyt keskustelutaito?

Heitetään kehiin joku kysely,joku tapahtuma lehdestä luettu?
Ei osata kuljettaa ketjua,ei tavallaan olla osa sitä kokonaisuutta,jota yritämme viedä eteenpäin.
Onhan täällä hyviäkin avauksia,ajankohtaisia joista pitää keskustella.
Sen avaajan mukana kulku on mielestäni tärkeää,hän siis lukee ja jollei koommentoi jokaista mielipidettä,sekin on mukanakulkemista ja taas ama aloiteellinen

85

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhaluus

      Ei sellainen voi mihinkään hävitä, joka ei ole täällä koskaan ollutkaan. ollutkaan.

      Edellinen saattaa olla hiukan liioiteltu, mutta vain hiukan. Keskusteluissa tulee olla vastakkaisiakin mielipiteitä. Pelkkää samaa mieltä oleminen ei ole keskustelua eikä eri mieltä oleminen riitelyä.

    • Erilaiset mielipiteet,nehän ovat avausketjun suola.Tarkoitin nimenomaan,että avauksen tehnyt ei kuljeta ketjua.
      Kahvipirtissä skillan toimii ihanteellisena emäntänä,mutta näillä avoimilla kanavilla niitä emäntiä löytyy todella harvoin

      • tyttötähdeltä

        Ne skillanin ketjut, aika kulkee eteenpäin ja skillanin aamunavaus senkun pitenee. Mallina mitä teen tänään, mitä tein eilen siis yhtä ja samaa joka aamu. Toiset haluavat avata koko elämänsä koko maailman luettavaksi, , ei pidä kaikkea sepustaa sitä kaikkea mitä vielä muistaa.

        Joskus on hyväksi miettiä mitä kirjoittaa, vaikka omista asioista, vaivoista - vaikka ne lisääntyvät vuosi vuodelta, niistä kertominen saattaa vuosi vodelta olla yhä hauskempaa.
        Olemme kaikki erilaisia persoonallisuuksia, pitää vain sietää kaikkea , kaikenlaista, vaikka ne ovatkin vastoin omaa mielipidettä, eihän niitä tarvitse hyv'äksyä, voi pitää oman mielipiteen.


      • tyttötähdeltä kirjoitti:

        Ne skillanin ketjut, aika kulkee eteenpäin ja skillanin aamunavaus senkun pitenee. Mallina mitä teen tänään, mitä tein eilen siis yhtä ja samaa joka aamu. Toiset haluavat avata koko elämänsä koko maailman luettavaksi, , ei pidä kaikkea sepustaa sitä kaikkea mitä vielä muistaa.

        Joskus on hyväksi miettiä mitä kirjoittaa, vaikka omista asioista, vaivoista - vaikka ne lisääntyvät vuosi vuodelta, niistä kertominen saattaa vuosi vodelta olla yhä hauskempaa.
        Olemme kaikki erilaisia persoonallisuuksia, pitää vain sietää kaikkea , kaikenlaista, vaikka ne ovatkin vastoin omaa mielipidettä, eihän niitä tarvitse hyv'äksyä, voi pitää oman mielipiteen.

        Aivan ihana mielipide?Jotenkin tuli mieleeni elokuva?olisko ollut mies tältä tähdeltä, nimimerkkiisi viitaten?
        Yleensä minäkin kirjoittelen vain kalastuksesta.Filofiset ajatelmani jätän heille jotka osaavat mielipiteitään tuoda julki.
        Siis toki luen,aforismit ja horoskoopit, uskonko päivittäisiin elämänkuperkeikkoihin,no se on
        mielikuvituksen tuomaa olettamusta .Uskon vain faktat, että jollei jotain paikkaa kolota,et ole hengissä?
        Kaikesta huolimatta ,kertokaa hyvät ihmiset, kuinka kulutatte päivänne,kuinka ajatusmaailmassanne teeitte ahaa elämyksen?
        Vain kirjoitettu tieto teistä kertoo,en ole kalkkis,en ole fossili,olen yksilö,minun kuolinilmoitukseni ei löydy pitkiinaikoihin lehtiensivuilta ama


      • Minusta on hienoa, jos ketjun sisältö alkaa laajeta muihinkin suuntiin. Aloittaja voi sitten palauttaa suunnan alkuperäiseen, jos ne capslockilaiset rynnistävät joukkoon. Mutta on mukava huomata, että joskus joku ajatus poikii monta uutta, ja keskustelu vilkastuu.
        Toivoisin minäkin, että päästäisiin takaisin niihin aikoihin, jolloin juttua piisasi ja osallistujia riitti.
        Nyt minusta tuntuu, että useinkin vain muutama osallistuu, ja monta kertaa kertaheittonimmarilla.


      • Makriina kirjoitti:

        Minusta on hienoa, jos ketjun sisältö alkaa laajeta muihinkin suuntiin. Aloittaja voi sitten palauttaa suunnan alkuperäiseen, jos ne capslockilaiset rynnistävät joukkoon. Mutta on mukava huomata, että joskus joku ajatus poikii monta uutta, ja keskustelu vilkastuu.
        Toivoisin minäkin, että päästäisiin takaisin niihin aikoihin, jolloin juttua piisasi ja osallistujia riitti.
        Nyt minusta tuntuu, että useinkin vain muutama osallistuu, ja monta kertaa kertaheittonimmarilla.

        Toi on niin todella totta,juttu kulki ja meillä oli sanottavaa,siis kirjoitettavaa.
        Tietenkin,se aika on yli kymmenenvuoden päässä, jolloin kaikki tämä informointi oli uutta,nyt se se on jokapäiväistä.
        Meille tulee tuutintäydeltä infoa ja jos amakin vain kalastaa,niin eihän siinä paljoa heinäseipäät kuki amankaan pellolla?

        Se vaivoistaan valittaminenkaan ei ole tätä päivää,enmpää kuin musiikki valinnat.
        Jos ja kun aloituksen tekee joku, jolla on todella avain keskustelelulle,niin olishan se aivan mahtavaa.
        Ei aloitteellisuus ole niin helppoa ja ketjun kuljettaminen on haasteellista.
        Ihailen Skillania
        Hän jaksaa ja Kahvipirtti on ihannoitava tyyssija,tavallaan rauhan ja hyvänmielen keskusteluyhteisö,jonne voi huolineen ja murheineen poiketa


    • Monien mielestä keskustelu ja väittely on sama asia. Erilaisen näkökulman esittäjä koetaan vastustajaksi, jonka näkemys on virheellinen.
      Se on harmi, sillä kun kaikissa asioissa on monta puolta, niin keskusteluun osallistuja voi saada ihan uuden näkemyksen omaan ehlä luutuneeseen ajatteluunsa.
      Sitä varmaan monet pelkäävät ja kokevat, että on hyökättävä joskus kiivaastikin toisinajattelijan kimppuun.

      On myös niitä, jotka esittävät täysin vääriä tietoja faktana ja perustavat mielipiteensä luuloon ja väitteisiin. Sen jälkeen ei keskustelusta enää tule mitään, ja usein väärän väitteen esittäjä luulee "voittaneensa" väittelyn.
      Minua kummastuttaa, miksei asioista oteta selvää, koska tämä sama tietokone etsii googlesta näppärästi vastauksia kysymyksiimme. Ei ole tarpeen edes olla mu-.tu-tunteella mukana.

    • Toi Google on todella tietolähde,minä heivasin vanhentuneen tietokirjastoni hevostaliin ja vien sen kaatopaikalle,kun saan kuljetuksen.

      Meille on suotu tämä tiedonkulku,jopa ikäihmisille ja kuinka ihanaa Skypettää.
      Poikani oli pari kuukautta Mombasassa ja Skypetimme päivittäin ja yhteydet olivat todella hyvät.
      Ajatelkaa mitä me ikäihmiset olemme saaneet kokea ja oppia?

      Palsta on mielestäni saanut vireyttä ja kaiketi lähestyvä kesäkin herättää henkiin meissä kirjailijan,jopa runoilijan?
      Ihana lähestyä teitä Rakkaat palstalaiset ja Haleja jokaiselle Äidille!ama

      • Kiitos samoin Ama, kauniiseen aamuun on herättykin. Puhelinsoittoon heräsinkin, aamukahvin aikana vilkaisu palstalle , jossa ilokseni on jo liikehdintää 😊
        Oikeassa olet ketjun avaajan roolista olla mukana. Muistattekohan aikanaan oli m.v, nimimerkki, joka hallitsi tuon kevyen keskustelun kuljettamisen hyväntahtoisesti kaikkia huomioiden. Joitakin menneitä jää kaipaamaan.

        Seku, myöhemmin Ann lis3 tulkitsi hänet maanviljelijäksi. m.v. kirjoitti jossakin vaiheessa saaneensa aivoinfarktin ja jätti kirjoittelun vähin äänin. No, elämäähän tämä kaikki, nyt vietetään jälkipolven kanssa tätä kaunista äitienpäivää!


    • No minä vietän tätä armoitettua päivääni aivan yksin koirani kanssa,enkä lainkaan tunne jääväni mistään paitsi.
      Minulla on teidät ihanat ihmiset täällä tuvassani,jossa tietsikkani,aina lähettyvillä ja moikkailen teitä tarpeenvaatiessa,joten kaikki inkkarit kanootissa amalla

    • että-kyllä-keskustellaan

      Eivät sentään kaikki keskustelu ole lähtöisin tiedotusvälineistä.
      Katsokaapa vaikka Jarmon aloittama ketjua Minun vaimo ... , joka on aiheuttanut vilkkaan keskustelun. Omista ajatuksista se on liikkeelle lähtenyt ja jatkuu samaan tyyliin.

      • ohikulkija--

        Vilkas keskustelu syntyy typeristä aloituksista.


    • sesamaullamirjami

      Nyt olen ensimmäistä kertaa uudella Koneellani Windows 10 , ja se vanha käyttöjärjestemä olikin Otsikoissa kun siihen hyökkäs joku "viirus" ympäri maailmaa . Tämä kone oli 11/5 valmis ja hyökkäykset tapahtu juuri senjälkeen . Mikä tuuri minulla . Nyt näen Kalasääksien pesätkin ym hauskaa .
      Onneksi tiesin ,kun varotettiin ajoissa että se xp käyttöjärjestelmä ei toimi enään ,ainakaan hyvin ,niinkun minä halusin .
      Jaa niin siittä keskustelustahan piti puhua. Hyvä aloitus kun Rituliini taas laittoi -- eikä määrännyt liikoja aihepiiristä --niinhänse on että toisenapäpäivänä kiinnostaa toinen aihe ja toisena toinen .
      Nyt menenkin Kirjautunaan , saasnähdä sanotaanko vielä ropotiksi --mitä en ole ollut , Tuplana en ole koskan lähettänyt ????
      U.M

      • Hienoa ullamirjami! Olet hyvä esimerkki ikäihmisestä, joka on pysynyt virkeänä ja seuraa aikaansa. Opit ja otat selvää uutuuksista 😊
        Kiva kun olet taas mukana! Minulla ompeluinto on jatkunut, tänään oli pitkän kesähameen vuoro. Tuolla se oikenee parvekkeella henkarilla.

        Ostin Ikeasta vaaterekin pyörillä, jonka jouduin ensin kokoamaan, mutta helppohan se oli. Sen voi rullata parvekkeellekin jos haluaa tuulettaa, tai henkarikuivattaa koko rivin vaatteita kerralla.


      • yksullamirjami
        sini-sirkku kirjoitti:

        Hienoa ullamirjami! Olet hyvä esimerkki ikäihmisestä, joka on pysynyt virkeänä ja seuraa aikaansa. Opit ja otat selvää uutuuksista 😊
        Kiva kun olet taas mukana! Minulla ompeluinto on jatkunut, tänään oli pitkän kesähameen vuoro. Tuolla se oikenee parvekkeella henkarilla.

        Ostin Ikeasta vaaterekin pyörillä, jonka jouduin ensin kokoamaan, mutta helppohan se oli. Sen voi rullata parvekkeellekin jos haluaa tuulettaa, tai henkarikuivattaa koko rivin vaatteita kerralla.

        Niin ja ei ole yhtään aloitusta Kalasääksistä --kaikki katseleenyt kotonaan kaikessa rauhassa -- Toista se oli joskus 2012 kun laitoin sen ensimmäisen Kuttupaikan -- Mutta kaikenlaista moittimista siittäkin löytyi --vaikka sillon se oli uutta täälä ja suosittukin - Hyvää kesää kaikille nykyisille ja uusille täälä Suomi 24 jutuissa jokaisessa ikäluokassa -- Ei olla ikärasitia .

        U.M


      • 1sesamaullamirjami
        yksullamirjami kirjoitti:

        Niin ja ei ole yhtään aloitusta Kalasääksistä --kaikki katseleenyt kotonaan kaikessa rauhassa -- Toista se oli joskus 2012 kun laitoin sen ensimmäisen Kuttupaikan -- Mutta kaikenlaista moittimista siittäkin löytyi --vaikka sillon se oli uutta täälä ja suosittukin - Hyvää kesää kaikille nykyisille ja uusille täälä Suomi 24 jutuissa jokaisessa ikäluokassa -- Ei olla ikärasitia .

        U.M

        tAAS HASKA KÄÄNNÖS kUTUPAIKKA ---sE PITIKIN OLLA jUTTUPAIKKA .. MONET MUISTAA JOTKA OVAT ELOSSA --TOIVOTTAVASTI --JA TERVEYTTÄ JATKOONKIN TOIVOO SAMA ULLAMIRJAMI"


      • 1sesamaullamirjami kirjoitti:

        tAAS HASKA KÄÄNNÖS kUTUPAIKKA ---sE PITIKIN OLLA jUTTUPAIKKA .. MONET MUISTAA JOTKA OVAT ELOSSA --TOIVOTTAVASTI --JA TERVEYTTÄ JATKOONKIN TOIVOO SAMA ULLAMIRJAMI"

        Hyvä ullamirjami!
        Jotenkin vain tunnen ihanaa yhteyttä Tampereenlikkaan ja ne synnyinsijat joista olet kertonut,jotenkin vain koskettaa.
        Olet niin lähellä,sitä aitoa tampereelaista,että pois tieltä männynkävyt ja mitä muuta potkittavaa sitä olikaan?
        Olet niin aito hämäläinen,eikä onneksi se ruotsalaisuus ole kotiseuturakkauttasi lamaannuttanut.
        Kiitos ulla ja kiitos teille kaikkille ihanille ihmisille,jotka jaksavat taivaltaa ja mukanakulkea tähän niin odotettuun kesään ama


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Hienoa ullamirjami! Olet hyvä esimerkki ikäihmisestä, joka on pysynyt virkeänä ja seuraa aikaansa. Opit ja otat selvää uutuuksista 😊
        Kiva kun olet taas mukana! Minulla ompeluinto on jatkunut, tänään oli pitkän kesähameen vuoro. Tuolla se oikenee parvekkeella henkarilla.

        Ostin Ikeasta vaaterekin pyörillä, jonka jouduin ensin kokoamaan, mutta helppohan se oli. Sen voi rullata parvekkeellekin jos haluaa tuulettaa, tai henkarikuivattaa koko rivin vaatteita kerralla.

        Ihanaa ,jaksat sirkuttaa!
        Katiskat koen,muttanjoskus annan sille vanhuudellkin aikaa.
        Lupaan sille ihmiselle,joka peilistäni katsoo,että minä rakastan Sinua,
        voitaisko viettää tänään päivä,jolloin unohdettais noi murheet?
        Uskomatonjuttu ja niin me unohdetaan ne huonot säät ja rästiinjääneet lainanlyhennykset ja se pilviverho sai sen kultareunuksensa ama


    • Kiitos aloittaja.

      Aika kulkee ihmiset vanhenee, muistikin toisilla- minulla vain selvenee ja vanhat kuvat tulevat esille paremmin koska yrittää muistella, niin tulevat hyvät sekä vanhat muistit. Muistan 2 vuotiaasta alkaen, tätä isä ja äiti ei uskonut mutta kerroin niin uskoivat.

      Vanhoista mustavalkoisista kuvista olen tehnyt suuria, tulee paremmin esille muistot. Sain siskoni tekemän valokuvakirjan kun täytin 70 vuotta. Siinä tuli esille muistot kyyneleissä siis onko mitään hyvää ....... .

      • Anonyymi

        Ostakee vittue. Nottei vanhene


    • Niin ajattele,xx9 näin me etenemme tässä kujanjuoksussa?Ja mikä,ettei,me tavallaan alamme muistaa lapsuuden,kuinka sen jokainen koimme.
      Sinä muistat niistä mustavalkoisista kuvista kuinka ,olit elänyt olit kokenut sen hetken,upeaa.
      Ne elämänkomemukset ovat ihania muistoja ja vain tallelokero on meidän sydän,vain se meidän sydän.Ne ovat aarteita,ne ovat osa meidän elämäämme,suojellaan niitä ama

      • Kiitos.

        Kaikki Suomessa olo oli vain köyhyyttä, toisille rikkautta tekeminen nuoruudessa ja tavallaan lapsuudessa koska autoin isää hän työssä metsissä (metsuri).

        Naisia muistan rakkaudella mutta ei voinut --tulla lähelle koska olin köyhä.

        PS. En koskaan lue vanhaa---en vastaa.


      • xx9 kirjoitti:

        Kiitos.

        Kaikki Suomessa olo oli vain köyhyyttä, toisille rikkautta tekeminen nuoruudessa ja tavallaan lapsuudessa koska autoin isää hän työssä metsissä (metsuri).

        Naisia muistan rakkaudella mutta ei voinut --tulla lähelle koska olin köyhä.

        PS. En koskaan lue vanhaa---en vastaa.

        Olet katkeroitunut ,siis vihasi kohdistuu synnyinmaahasi,haluatko kertoa minkätähden?


    • Minä peukin Sinua!Voi kuinka ihania systereitä Sinulla on ja kuinka voit jatkaa elämääsi perhepiirissä,Sinulla ovat Rakkaat läheisesi aina mukana kulkemassa.Kiitollisena näin ajattelee ama

    • Koska Suomi on venäjä en saa kirjoittaa, mutta vänäjän radio toimii ja tv... da,da, drastuits.

    • Ehkä näit ennen senruusia --- tuttavia monia von,

    • Suomi on nolla tänään. Kansa orjatöihin ja niiaa ja pokkaa.

      Korkenoikeus sanoo aina ei nähnyt mitään poikkeavaa. Maa on nolla tasolla!

    • Suuret murhat Suomessa---ei näyttöä vaikka on ollut?

      Maa on täysin nolla.

    • Emme tällä sivustolla käsittele rikoshistoriaa,joten lataa sinne kovalvylle uudet tiedot,kiitollidena ama

      • Kuinka voidaan yhden häiriötekjän sairailla mielipiteillö lamauttaa koko keskustelupalsta?
        No aivan sama.Minulla löytyy kyllä enegiaa sieltä aidantakaakin ama


    • Onko kieli taito pois?????

      Olen täällä kieli taidon takia, sinun kirjoitus on nollaa tiedenkin tajuan apinan ulinan.

    • Pitäkää palstanne pitäkää mielipieenne,ama

      • Da, Haraco.


    • En ole katkera vaan kymminien vuosien matkalla olen nähnyt totuuden mikä on Suomi.

      Koska Suomi on ollut osa venäjää tai osa hyvin kauan---- on saanut oman leiman.

      Suomalaiset ovat tulleet Venäjältä hyvin kauan sitten, ensin unkarilaisien matkassa ja sitten kuin tänään lähin viro.

      • ite-out

        itepäs olet lyhyt venäkon perseestä tullut


    • Olen tavannut entisiä suomalaisia,jotka luoneet Ruotsissa elintasonsa,mutta kukaan heistä ei ole synnyinmaataan haukkunut,kuten Sinä?
      Olet joko juuri vapautunut sieltä apinahäkistä,tai lyönyt todella pääsi siihen Karjalanmäntyyn?
      En ole valtuutettu diagnosoimaan tilaasi,mutta kannattais mennä tutkituttamaan toi pääsi?
      minulle on viipalekuvaus tehty,eikä se edes satu. Vain tiedoksi,että aivoni olivat teerveet ama

      • Harmillista sinulle rituliini, että sanailit eilen tuon meidän "vakio apinan" kanssa, jota joku sinnikkäästi luulee ruuneksi. Ruune hän ei ole, vaan katkeroitunut kommunisti, joka asuu nyt Ruotsissa, joten älä vain sekoita häntä ruuneen.

        ps. pistä väli pilkun jälkeen, niin on helpompi lukea. No, osaan minä ilman tuota väliäkin, mutta tarkkaile kirjoitustasi. Ei millään pahalla, vaan hyvällä.
        Onhan tuolla 60 palstalla nainen, joka kirjoittaa kaiken yhteen pötköön, siis ilman jaotusta ja välimerkkejä.

        Kerran ehdotin, että laittaisi ne edes eri riveille ja näppärästi osasikin!D


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Harmillista sinulle rituliini, että sanailit eilen tuon meidän "vakio apinan" kanssa, jota joku sinnikkäästi luulee ruuneksi. Ruune hän ei ole, vaan katkeroitunut kommunisti, joka asuu nyt Ruotsissa, joten älä vain sekoita häntä ruuneen.

        ps. pistä väli pilkun jälkeen, niin on helpompi lukea. No, osaan minä ilman tuota väliäkin, mutta tarkkaile kirjoitustasi. Ei millään pahalla, vaan hyvällä.
        Onhan tuolla 60 palstalla nainen, joka kirjoittaa kaiken yhteen pötköön, siis ilman jaotusta ja välimerkkejä.

        Kerran ehdotin, että laittaisi ne edes eri riveille ja näppärästi osasikin!D

        Kiitos Krisu kommenteista,no minä olen ollut kiireinen ,lahna kutee, kuten kaikki särkikalat, teen ilmaistyötä,hoitokalastusta, poistan roskakalaa ja siellä toi pilkunviilaus ei tule esille?

        Tietääkseni, me emme ole enää suomenkielenlehtoreita, emma matematiikanmaistereita, me olemme eläkeläisiä.Minä olen ainakin selvänsaanut jokaisesta kirjoituksesta, mutta en henkilöön kohdistuvasta pottuilusta terveisin ama


      • rituliinii
        Kristiina23 kirjoitti:

        Harmillista sinulle rituliini, että sanailit eilen tuon meidän "vakio apinan" kanssa, jota joku sinnikkäästi luulee ruuneksi. Ruune hän ei ole, vaan katkeroitunut kommunisti, joka asuu nyt Ruotsissa, joten älä vain sekoita häntä ruuneen.

        ps. pistä väli pilkun jälkeen, niin on helpompi lukea. No, osaan minä ilman tuota väliäkin, mutta tarkkaile kirjoitustasi. Ei millään pahalla, vaan hyvällä.
        Onhan tuolla 60 palstalla nainen, joka kirjoittaa kaiken yhteen pötköön, siis ilman jaotusta ja välimerkkejä.

        Kerran ehdotin, että laittaisi ne edes eri riveille ja näppärästi osasikin!D

        Jotenkin tuntuu oudolta toi peukutus,en minä ole peukkujen arvoinen,mutta olenko jäänyt jostain paitsi, että itse täytyy nostaa itsensä jalustalle?
        No minä kalastelen,eikä noi lokit pyydä, kuin kalaa ja tunnen niin ihanaa luonnonläheisyyt, kun survaisen paattini vesille.
        Se rauha, se luonnonläheisyys ovatkin minulle jatkumoa, että muistan pilkun jälkeen tehdä sen välilyönnin.
        Valmetilla aikoinaan sanottiin turhantarkasta ihmisestä, hän oli pilkunnussija, kaiketi siihen junaan minne minä olisin kuulunut, juna meni jo niin kuin amakin
        Pitäkää palstanne kirjanoppineet


      • rituliinii kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu oudolta toi peukutus,en minä ole peukkujen arvoinen,mutta olenko jäänyt jostain paitsi, että itse täytyy nostaa itsensä jalustalle?
        No minä kalastelen,eikä noi lokit pyydä, kuin kalaa ja tunnen niin ihanaa luonnonläheisyyt, kun survaisen paattini vesille.
        Se rauha, se luonnonläheisyys ovatkin minulle jatkumoa, että muistan pilkun jälkeen tehdä sen välilyönnin.
        Valmetilla aikoinaan sanottiin turhantarkasta ihmisestä, hän oli pilkunnussija, kaiketi siihen junaan minne minä olisin kuulunut, juna meni jo niin kuin amakin
        Pitäkää palstanne kirjanoppineet

        rituliinii

        Anteeksi, jos olen loukannut sinua. Eiköhän tämä ole nyt tässä.

        Kerro taas uudestaan kalastuksesta, koska ei se vielä ole mennyt kaikille perille.

        Lapseni valittavat, että iskä kertoo aina samat jutut uudestaa ja minä lohdutan, että oottakaahan, kun tulette itse vanhoiksi, niin ne samat jutut toistuu teilläkin, koska ei ole muuta tapahtunut.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        rituliinii

        Anteeksi, jos olen loukannut sinua. Eiköhän tämä ole nyt tässä.

        Kerro taas uudestaan kalastuksesta, koska ei se vielä ole mennyt kaikille perille.

        Lapseni valittavat, että iskä kertoo aina samat jutut uudestaa ja minä lohdutan, että oottakaahan, kun tulette itse vanhoiksi, niin ne samat jutut toistuu teilläkin, koska ei ole muuta tapahtunut.

        Hän härjistä kertoo,kuka härjillä ajaa.Anteeksi, välilyönti unohtui?
        Kyllä hoitokalasusta voit Krisu Sinäkin alkaa harrastamaan!
        Ei ole muuten halpa laji?
        Minulla on yli pari tonnia noissa kalastuvälineissä kiinni, eikä siinä ole edes veneen hintaa,että joka härjillä ajaa ja sillei?


      • "Minulla on yli pari tonnia noissa kalastuvälineissä kiinni, eikä siinä ole edes veneen hintaa,että joka härjillä ajaa ja sillei?"

        Vai niin, että nyt aloit omaisuudesta kehua?

        Kirjoita vain ilman välilyöntejä, koska omaa itseäsi se kuvastaa, kuinka on oppi mennyt perille joskus?

        "Pitäkää palstanne kirjanoppineet"??

        Oliko kannustava kirjoitus, kun sinulle kuitenkin ystävällisesti ohjeistettiin, kuinka pilkun jälkeen tulee välilyönti?

        No, "nootti" on otettu vastaan ja vastattu siihen.


      • Ei voi olla totta?Olenko taas tullut väärälle saitille mukamas leuhkimaan omaisuuksillani?
        Onko tämä palsta näin ahdas jollekkin?Kaiketi helpottuu,kun jätän tämän näyttämön?
        Ama kiittää ja toivottaa teille kaikille rentoa kesää


      • Kristiina23 kirjoitti:

        rituliinii

        Anteeksi, jos olen loukannut sinua. Eiköhän tämä ole nyt tässä.

        Kerro taas uudestaan kalastuksesta, koska ei se vielä ole mennyt kaikille perille.

        Lapseni valittavat, että iskä kertoo aina samat jutut uudestaa ja minä lohdutan, että oottakaahan, kun tulette itse vanhoiksi, niin ne samat jutut toistuu teilläkin, koska ei ole muuta tapahtunut.

        Minkä vuoksi Kristiina23 jatkuvasti kiertää saitteja ja laukoo ja loukkaa toisten mielipiteitä?
        Hän lytää jokaisen mielipiteen,jopa linnunmunat ja hautomiset kohdistavat avaajalle pilkkaa?
        Jos ahdistaa,on kanavia avautumiwseen,ei toisten syyllistämiseen?

        Psykologia on laajaalainen kategoria,paneuduin aikoinaan siihen elämäntilanteeni niin vaatiessa ,minulle selkiintyi elämän tarkoitus,ehkä Sinullekin Kristiina23 se avarakatseisuus antaa tilaa niin toivoo ama


      • amatar
        Kristiina23 kirjoitti:

        Harmillista sinulle rituliini, että sanailit eilen tuon meidän "vakio apinan" kanssa, jota joku sinnikkäästi luulee ruuneksi. Ruune hän ei ole, vaan katkeroitunut kommunisti, joka asuu nyt Ruotsissa, joten älä vain sekoita häntä ruuneen.

        ps. pistä väli pilkun jälkeen, niin on helpompi lukea. No, osaan minä ilman tuota väliäkin, mutta tarkkaile kirjoitustasi. Ei millään pahalla, vaan hyvällä.
        Onhan tuolla 60 palstalla nainen, joka kirjoittaa kaiken yhteen pötköön, siis ilman jaotusta ja välimerkkejä.

        Kerran ehdotin, että laittaisi ne edes eri riveille ja näppärästi osasikin!D

        Jotenkin noi neuvot,ole sitä ja ajattele sitä ja älä sekota toisinajattelijaan ruuneen,
        Eivät ole enää tältä planeetalta?Jospa Sinä Kristiina23 pysyisit aivan siellä lasten hiekkalaatikolla niin me ikäihmiset leipoisimme aivan omat hiekkakakkumme toivossa ama


      • "Jotenkin noi neuvot,ole sitä ja ajattele sitä ja älä sekota toisinajattelijaan ruuneen,"

        Jotenkin noin kirjoitin, että älä sekoita tuon "toisen sekopään" väitteitä, että ruune olisi sama,. kuin tämä xx9 tai mitä nikkejä hänellä onkaan. Mielestäni juuri hän on ollut ärsyttävä, koska usein kirjoittaa, että ruunehan se sieltä Raisiosta on.

        No, nyt on rituliini ollut pahalla päällä, joten ollaan me vain niinkuin ei oltaiskaan ja vältellään toisiamme jatkossa.

        Liitän tuohon antamasi ohjeen minulle ja kuten entinen naapurini aina sanoi aikuisille lapsilleen ohjeita antaessaan, "että muista se ja paina se mieleesi,.D

        "Psykologia on laajaalainen kategoria,paneuduin aikoinaan siihen elämäntilanteeni niin vaatiessa ,minulle selkiintyi elämän tarkoitus,ehkä Sinullekin Kristiina23 se avarakatseisuus antaa tilaa niin toivoo ama

        Onneksi edes sinä hallitset nämä nettikirjoitusten säännöt ja voit jakaa ohjeita minullekin. Kiitos ja kumarrus.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Jotenkin noi neuvot,ole sitä ja ajattele sitä ja älä sekota toisinajattelijaan ruuneen,"

        Jotenkin noin kirjoitin, että älä sekoita tuon "toisen sekopään" väitteitä, että ruune olisi sama,. kuin tämä xx9 tai mitä nikkejä hänellä onkaan. Mielestäni juuri hän on ollut ärsyttävä, koska usein kirjoittaa, että ruunehan se sieltä Raisiosta on.

        No, nyt on rituliini ollut pahalla päällä, joten ollaan me vain niinkuin ei oltaiskaan ja vältellään toisiamme jatkossa.

        Liitän tuohon antamasi ohjeen minulle ja kuten entinen naapurini aina sanoi aikuisille lapsilleen ohjeita antaessaan, "että muista se ja paina se mieleesi,.D

        "Psykologia on laajaalainen kategoria,paneuduin aikoinaan siihen elämäntilanteeni niin vaatiessa ,minulle selkiintyi elämän tarkoitus,ehkä Sinullekin Kristiina23 se avarakatseisuus antaa tilaa niin toivoo ama

        Onneksi edes sinä hallitset nämä nettikirjoitusten säännöt ja voit jakaa ohjeita minullekin. Kiitos ja kumarrus.

        Jospa Kristiina23 kertoisit minulle,mikä on se tekijä,joka saa Sinut jatkuvasti herjaamaan kirjoituksiani ja ylentämään itsesi jalustalle noilla peukutuksilla?

        Olenko joskus syönyt evääsi,olenko joskus latistanut mielipiteesi ensimmäisenä?
        Aika outo tapaus olet?Syyttelet minua jopa ruunenniccien yhdistämisestä johonkin kommunistiin?
        Jospa Kristiina23 nyt löytää elämälleen väylän,jossa aman ja Sinun väyläsi eivät kohtaa,tosin tietenkin sen viimeisen mieelipiteesi voit laukoa aivan vapaasti?
        Nautitaan kesästä,nautitaan yhdessäolosta,sananvapaudesta,
        Jo joutui armas aika ja.....


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Krisu kommenteista,no minä olen ollut kiireinen ,lahna kutee, kuten kaikki särkikalat, teen ilmaistyötä,hoitokalastusta, poistan roskakalaa ja siellä toi pilkunviilaus ei tule esille?

        Tietääkseni, me emme ole enää suomenkielenlehtoreita, emma matematiikanmaistereita, me olemme eläkeläisiä.Minä olen ainakin selvänsaanut jokaisesta kirjoituksesta, mutta en henkilöön kohdistuvasta pottuilusta terveisin ama

        Mitä teet sillä roskakalalla, jota haalit pois järvestäsi? Etkö tee edes uunilahnaa. Se on aina minusta ollut mainio ateria.
        Minulle neuvottiin aikanaan, että siemenperunan viereen vakoon täytyy panna mukaan silakanpuolikas. Lannoittaa kuulemma hyvin. Joskus ihan kokeilin, mutta enpä tuloksista tiedä. Maanparannukseen kai roskakalaa kuitenkin voi käyttää?


      • Makriina kirjoitti:

        Mitä teet sillä roskakalalla, jota haalit pois järvestäsi? Etkö tee edes uunilahnaa. Se on aina minusta ollut mainio ateria.
        Minulle neuvottiin aikanaan, että siemenperunan viereen vakoon täytyy panna mukaan silakanpuolikas. Lannoittaa kuulemma hyvin. Joskus ihan kokeilin, mutta enpä tuloksista tiedä. Maanparannukseen kai roskakalaa kuitenkin voi käyttää?

        Muutaman lahnan laitoin uunissa ja grillissä.Griliin paketoin sen folioon,täytin luumuilla sen masun ja hyvää tuli.Sen jälkeen kuorin sen niistä selkäruodoista ja jauhoin lihamyllyllä ja pakastin.Voin tehdä siitä jopa kalalasgnea,kalakeittoa ja kastikkeita.
        Kalalasagne oli muuten erittäin hyvää,jopa koirani tykkäsi?

        Minä ruokin niillä kaloilla ketut,supit ja lokit.Toteutan teemaa,minkä lahjaksi olette saaneet,se lahjaksi antakaa,siis vedoten raamattuun??
        Olen osa luontoa,en uskova,uskon evolutioon ja näillä eväillä jatkan taivallustani ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Jospa Kristiina23 kertoisit minulle,mikä on se tekijä,joka saa Sinut jatkuvasti herjaamaan kirjoituksiani ja ylentämään itsesi jalustalle noilla peukutuksilla?

        Olenko joskus syönyt evääsi,olenko joskus latistanut mielipiteesi ensimmäisenä?
        Aika outo tapaus olet?Syyttelet minua jopa ruunenniccien yhdistämisestä johonkin kommunistiin?
        Jospa Kristiina23 nyt löytää elämälleen väylän,jossa aman ja Sinun väyläsi eivät kohtaa,tosin tietenkin sen viimeisen mieelipiteesi voit laukoa aivan vapaasti?
        Nautitaan kesästä,nautitaan yhdessäolosta,sananvapaudesta,
        Jo joutui armas aika ja.....

        ""Jospa Kristiina23 kertoisit minulle,mikä on se tekijä,joka saa Sinut jatkuvasti herjaamaan kirjoituksiani ja ylentämään itsesi jalustalle noilla peukutuksilla?"????

        No voi herttalinsjeesa? Ei ne ole minun "peukkuja", mutta sitähän sinä et usko. Kuinka minä voin sinun peukutuksia määritellä, koska on siellä joku, joka antaa sinulle myös "yläpeukkuja" ja kuinka monta niitä onkaan, jotka antaa sen "alapeukkun" ?

        "Alapeukkuja" ei lasketa nykyisin, kuten joskus Lintukameroista kävijät, joissa Ulla oli aktiivi ja laski, kuinka moni on käynyt? Toiset yritti hänelle selittää, että se olet itse, mutta ei se ilmeisesti mennyt perille hänelle, että hänen omat klikkaukset lisäsivät aina kävijämäärää, johon viittasin tuolla "joka sulan kääntämisellä", vitsihän se mielestäni oli?

        Aloituksesi oi:
        "Heitetään kehiin joku kysely,joku tapahtuma lehdestä luettu?
        Ei osata kuljettaa ketjua,ei tavallaan olla osa sitä kokonaisuutta,jota yritämme viedä eteenpäin".

        Tuota minä en ymmärtänyt, että ei osata kuljettaa ketjua?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        ""Jospa Kristiina23 kertoisit minulle,mikä on se tekijä,joka saa Sinut jatkuvasti herjaamaan kirjoituksiani ja ylentämään itsesi jalustalle noilla peukutuksilla?"????

        No voi herttalinsjeesa? Ei ne ole minun "peukkuja", mutta sitähän sinä et usko. Kuinka minä voin sinun peukutuksia määritellä, koska on siellä joku, joka antaa sinulle myös "yläpeukkuja" ja kuinka monta niitä onkaan, jotka antaa sen "alapeukkun" ?

        "Alapeukkuja" ei lasketa nykyisin, kuten joskus Lintukameroista kävijät, joissa Ulla oli aktiivi ja laski, kuinka moni on käynyt? Toiset yritti hänelle selittää, että se olet itse, mutta ei se ilmeisesti mennyt perille hänelle, että hänen omat klikkaukset lisäsivät aina kävijämäärää, johon viittasin tuolla "joka sulan kääntämisellä", vitsihän se mielestäni oli?

        Aloituksesi oi:
        "Heitetään kehiin joku kysely,joku tapahtuma lehdestä luettu?
        Ei osata kuljettaa ketjua,ei tavallaan olla osa sitä kokonaisuutta,jota yritämme viedä eteenpäin".

        Tuota minä en ymmärtänyt, että ei osata kuljettaa ketjua?

        Ihmetellä täytyy,jos ihminen on klaarannut oppivelvollisuutensa läpi täydellä määrällä,ettei kirjoitettua tekstiä ymmärrä?
        Vain Sinä Kristiina23 olet ja annat itsestäsi ymmärtää,että kirjoitettu teksti poikkeaa Sinulle opituntekstin ymmärryksen faktoista?

        Kaiketi keskikouluopintoni eivät vastaa sitä haasteellista keskustelupalstaa,jonka Kristiina23 on omaksunut,mutta meillä on vaihtoehtoja?
        Kristiina23 on hyvä ja menee saiteille,joila hänen älykkyysosamääränsä tulee näkyville ja minäkin tyhmänä ihmisenä voin nukkua yöni rauhassa.
        Eikö Kristiina23 nyt näe,että tuulimyllyjä vastaan taisteli DonkiHote ja se historia on jo kirjoitettu kertaalleen?


      • Kiitos mielipiteestäsi.


      • onko-kamarit-lämpimänä
        amatar kirjoitti:

        Jotenkin noi neuvot,ole sitä ja ajattele sitä ja älä sekota toisinajattelijaan ruuneen,
        Eivät ole enää tältä planeetalta?Jospa Sinä Kristiina23 pysyisit aivan siellä lasten hiekkalaatikolla niin me ikäihmiset leipoisimme aivan omat hiekkakakkumme toivossa ama

        "Jotenkin noi neuvot,ole sitä ja ajattele sitä ja älä sekota toisinajattelijaan ruuneen,
        Eivät ole enää tältä planeetalta?Jospa Sinä Kristiina23 pysyisit aivan siellä lasten hiekkalaatikolla niin me ikäihmiset leipoisimme aivan omat hiekkakakkumme toivossa ama"

        Oli pakko kaivaa tämäkin mielipiteesi minusta, koska mielestäni olin silloin oikeassa, kun huomautin, että ruuneman ei ole tuo xx9 tai att2 ja tämä ei ollut mukamas "tältä planeetalta"?,

        Miltä tämä kuulostaa?

        "Kristiina23 on hyvä ja menee saiteille,joila hänen älykkyysosamääränsä tulee näkyville ja minäkin tyhmänä ihmisenä voin nukkua yöni rauhassa.
        Eikö Kristiina23 nyt näe,että tuulimyllyjä vastaan taisteli DonkiHote ja se historia on jo kirjoitettu kertaalleen?"


        "Psykologia on laajaalainen kategoria,paneuduin aikoinaan siihen elämäntilanteeni niin vaatiessa ,minulle selkiintyi elämän tarkoitus,ehkä Sinullekin Kristiina23 se avarakatseisuus antaa tilaa niin toivoo ama"

        Uskomatonta kirjoitusta Kristiina 23 vuoksi.


      • onko-kamarit-lämpimänä kirjoitti:

        "Jotenkin noi neuvot,ole sitä ja ajattele sitä ja älä sekota toisinajattelijaan ruuneen,
        Eivät ole enää tältä planeetalta?Jospa Sinä Kristiina23 pysyisit aivan siellä lasten hiekkalaatikolla niin me ikäihmiset leipoisimme aivan omat hiekkakakkumme toivossa ama"

        Oli pakko kaivaa tämäkin mielipiteesi minusta, koska mielestäni olin silloin oikeassa, kun huomautin, että ruuneman ei ole tuo xx9 tai att2 ja tämä ei ollut mukamas "tältä planeetalta"?,

        Miltä tämä kuulostaa?

        "Kristiina23 on hyvä ja menee saiteille,joila hänen älykkyysosamääränsä tulee näkyville ja minäkin tyhmänä ihmisenä voin nukkua yöni rauhassa.
        Eikö Kristiina23 nyt näe,että tuulimyllyjä vastaan taisteli DonkiHote ja se historia on jo kirjoitettu kertaalleen?"


        "Psykologia on laajaalainen kategoria,paneuduin aikoinaan siihen elämäntilanteeni niin vaatiessa ,minulle selkiintyi elämän tarkoitus,ehkä Sinullekin Kristiina23 se avarakatseisuus antaa tilaa niin toivoo ama"

        Uskomatonta kirjoitusta Kristiina 23 vuoksi.

        Krisu!
        Älä juo enää!


    • Olen suomalainen kuitenkin sieltä idästä.

      En ole asunut Suomessa 47 vuoteen en ole suomenkansalainen ja miksi siitä olen kirjoittanut.

      Tuskin koskaan matkustan Suomeen , siitä oli 5 vuotta .

      Suomalainen apinamaisuus näkyy koko ajan tv jne. talous jne.

    • Koska mielipiteesi jossainvaiheessa rekisteröityi tietokantaani,niin kerro hyvä lähimmäinen mikä on se ongelma, jota olet jäänýt pitsi?
      Sinä olet löytänyt sen vihreimmän oksan Ruotsista ja mikä mättää?
      Eikö se oksa kantanutkaan ja velka Volvolla palasit,niinkuin Anita Hirvonen biisissään laulaa?
      Olet haasteellinen kirjoittelija,senjälkeen kun apinahäkt Sinulle avataan ja Sinulla olis päivä jolloin olisit kunniaksi Isäinmaallesi,satavuotiaalle Suomelle

      • 100 vuotias Suomi
        ajas suomi on apina, hyvin monella lailla. Minä en ole ollut velkaa kenellekään. En ole olllut töissä volvon hihnalla.


        Olen lukenut ja nähnyt kuvat sisällissodasta , punaiset lahtasivat kaikki.

        Miksi ei puhdasta totuutta kaikesta???

        Suomi kaikessa, miksi ei totuus?


      • xx9 kirjoitti:

        100 vuotias Suomi
        ajas suomi on apina, hyvin monella lailla. Minä en ole ollut velkaa kenellekään. En ole olllut töissä volvon hihnalla.


        Olen lukenut ja nähnyt kuvat sisällissodasta , punaiset lahtasivat kaikki.

        Miksi ei puhdasta totuutta kaikesta???

        Suomi kaikessa, miksi ei totuus?

        Totuus nykyinen polittiikka--hoito ihmisille jne--ei totuutta.

        Kansa on valheiden uhri!


      • Historian.havinaa
        xx9 kirjoitti:

        100 vuotias Suomi
        ajas suomi on apina, hyvin monella lailla. Minä en ole ollut velkaa kenellekään. En ole olllut töissä volvon hihnalla.


        Olen lukenut ja nähnyt kuvat sisällissodasta , punaiset lahtasivat kaikki.

        Miksi ei puhdasta totuutta kaikesta???

        Suomi kaikessa, miksi ei totuus?

        Ookkoma muuten kuullu, miten ne suomalaiset apinat syntyivät? No siten, että kun apinalauma tuli itärajalle, niin niiltä katkaistiin hännät, ja niin syntyivät suomalaiset.
        Mutta mitä tehtiin hännistä?
        No, ruottalaiset tietenkin!


      • Historian.havinaa
        25.5.2017 7:57

        Hiivatti, että sait minut nauramaan!D

        Kerro mitä tapahtui niille suomalaisille, jotka tuli hännästä ja muuttivat Ruotsiin ja sieltä nyt kaipaavat emoaan?


      • Historian.havinaa
        Kristiina23 kirjoitti:

        Historian.havinaa
        25.5.2017 7:57

        Hiivatti, että sait minut nauramaan!D

        Kerro mitä tapahtui niille suomalaisille, jotka tuli hännästä ja muuttivat Ruotsiin ja sieltä nyt kaipaavat emoaan?

        No kirjoittelevat tänne 24-palstalle ikävissään. Ruåttiksi.


    • Rehellisyyttä

      Helvetin huonoa kansakuntaa ei hallitse alkeita vastata loistaviin avauksiin .

      • Avaukseni johdattelijana kyselijänä on poikinut mielipiteitä ja on ollut kannustavaa kulkea tämä matka kanssanne.
        Olette olleet mukana pilvisinä päivinä,olette olleet mukana aurinkoisina päivinä.
        Se,että olette huomioineet minun elämäni täällä korpienkätköissä,omalaatuisena yksilönä,kalastavana erakkona,antaa lähes Pentti Linkolamaisen ulostulon?

        Alan itsessäni nähdä piirteitä,joissa etäydyn kaemmaksi lähipiiristäni ja haluan olla vain tässä miliössä,tässä suojatussa pihapiirissä.
        Ihminen erakoituu yllättävän nopeasti,minäkin alan jo tuntea viihtyväni vain yksin?
        Kuutisen vuotta täällä korvessa yksin jaksottaisesti aluksi,jotenkin sulkee kanavia ja huomaatkin,että niitä kanavia et enää tarvitsekkaan?
        Terveyskeskuksessa joskus kyselevät tutut hoitajat,vieläkö yksin siellä asut?
        Ajatelkaa ,olen vielä elävienkirjoissa,joten rekisterissä tietoni vielä tallella?amalla


      • olisko-katiskassa-kala
        rituliini_38 kirjoitti:

        Avaukseni johdattelijana kyselijänä on poikinut mielipiteitä ja on ollut kannustavaa kulkea tämä matka kanssanne.
        Olette olleet mukana pilvisinä päivinä,olette olleet mukana aurinkoisina päivinä.
        Se,että olette huomioineet minun elämäni täällä korpienkätköissä,omalaatuisena yksilönä,kalastavana erakkona,antaa lähes Pentti Linkolamaisen ulostulon?

        Alan itsessäni nähdä piirteitä,joissa etäydyn kaemmaksi lähipiiristäni ja haluan olla vain tässä miliössä,tässä suojatussa pihapiirissä.
        Ihminen erakoituu yllättävän nopeasti,minäkin alan jo tuntea viihtyväni vain yksin?
        Kuutisen vuotta täällä korvessa yksin jaksottaisesti aluksi,jotenkin sulkee kanavia ja huomaatkin,että niitä kanavia et enää tarvitsekkaan?
        Terveyskeskuksessa joskus kyselevät tutut hoitajat,vieläkö yksin siellä asut?
        Ajatelkaa ,olen vielä elävienkirjoissa,joten rekisterissä tietoni vielä tallella?amalla

        "Alan itsessäni nähdä piirteitä,joissa etäydyn kaemmaksi lähipiiristäni ja haluan olla vain tässä miliössä,tässä suojatussa pihapiirissä.
        Ihminen erakoituu yllättävän nopeasti,minäkin alan jo tuntea viihtyväni vain yksin?
        Kuutisen vuotta täällä korvessa yksin jaksottaisesti aluksi,jotenkin sulkee kanavia ja huomaatkin,että niitä kanavia et enää tarvitsekkaan?
        Terveyskeskuksessa joskus kyselevät tutut hoitajat,vieläkö yksin siellä asut?
        Ajatelkaa ,olen vielä elävienkirjoissa,joten rekisterissä tietoni vielä tallella?amalla"


        Kyllä tuo on huomattu, ainakin tänään, että kaikki kamarit ei lämpiä kuitenkaan, koska hyökkäilet rajusti toisia mielipiteitä vastaan, mainiten myös nikin..


      • olisko-katiskassa-kala kirjoitti:

        "Alan itsessäni nähdä piirteitä,joissa etäydyn kaemmaksi lähipiiristäni ja haluan olla vain tässä miliössä,tässä suojatussa pihapiirissä.
        Ihminen erakoituu yllättävän nopeasti,minäkin alan jo tuntea viihtyväni vain yksin?
        Kuutisen vuotta täällä korvessa yksin jaksottaisesti aluksi,jotenkin sulkee kanavia ja huomaatkin,että niitä kanavia et enää tarvitsekkaan?
        Terveyskeskuksessa joskus kyselevät tutut hoitajat,vieläkö yksin siellä asut?
        Ajatelkaa ,olen vielä elävienkirjoissa,joten rekisterissä tietoni vielä tallella?amalla"


        Kyllä tuo on huomattu, ainakin tänään, että kaikki kamarit ei lämpiä kuitenkaan, koska hyökkäilet rajusti toisia mielipiteitä vastaan, mainiten myös nikin..

        oliko katiskassa kala!
        Minkätähden jos Sinulla on diagnoosi varalleni,kerro sitä avoimin kortein?
        Minä en hyökkää ketään vastaan,vaan puollustan itseäni.
        Jos Sinulla on todellista asiaa tulenet face to face tälle saitille.
        Toi kyyräily on todella epäasiallista,raukkamaista,jopa puskaryssämäistä selkäänpuukottamista.
        Ei suomalainen tervejärkinen tee sitä


    • perjantaiiii

      Mikä se niin loistaa?
      No hömppä tietenkin!

    • Rasismiii-lisää

      Ookkoma muuten kuullu, miten ne suomalaiset apinat syntyivät? No siten, että kun apinalauma tuli itärajalle, niin niiltä katkaistiin hännät, ja niin syntyivät suomalaiset.
      Mutta mitä tehtiin hännistä?
      No, ruottalaiset tietenkin!

      • Toistoa,toistoa!
        Kaiketi tämä suomenruotsalaisuus on käsitelty jo palstalla,joten kiitos mukanaolosta!

        Kiitos satavuotiaalle Suomelle!
        Olkaamme ylpeitä isäinmaastamme ja Heille joiden verellä tämä itsenäityytemme on lunastettu!
        Toi irvokas kirjoittelu ei ole lunastus isiemmemaalle?
        Jos joku kokee elämänsä helpoimmaksi Ruotsissa Hän pysyköön ruotsalaisena!
        Minä olen ylpeä isäinmaastani ja luulen,että jokainen suomalainen on


    • Kiitollisena teille ihanat myötäkulkijat.Kevensitte askeellustani,kevensitte jokaista päivää,jonka sain mukananne kulkea.
      Oli ilo taivaltaa ja mielipiteisiin suhdaudun asiallisesti,siis meillä on ilmaisunvapaus ja me käytämme sitä,kuin myös ama joten Helskyvää Helluntaita!

    • DA--- KYLLÄ - JA.


      Suomi näyttää olenvan apina todessa tänään!

      • x9xx

        Teho on xx9 olematonta kirjoittelullasi. Krappis tietenki tulossa ja muutenkin tyjät kuoret vain nupissasi.


      • x9xx kirjoitti:

        Teho on xx9 olematonta kirjoittelullasi. Krappis tietenki tulossa ja muutenkin tyjät kuoret vain nupissasi.

        Mielipiteesi on todella kannustava uusiin avauksiin,? Ilman ajatustesi kulkua olisin . vaipunut totaaliseen ajattomuuteen?
        En todellakaan tiedä mitä nimitystä aivottomuudelle sellä Ruottinmaqalla käytetään,mutta täällä Suomessa heitä kutsutaan "seinähulluiksi" ja laitospaikka avautuis,jos niitä olis vapaana?


      • opintojn-äiti

        "täällä Suomessa heitä kutsutaan "seinähulluiksi" "

        Mites´olisi keskustelutaidoton tai kalkkeutunut?


      • opintojn-äiti kirjoitti:

        "täällä Suomessa heitä kutsutaan "seinähulluiksi" "

        Mites´olisi keskustelutaidoton tai kalkkeutunut?

        Aivan mielettömän hauskaa vinoilua?


      • ruåtsalaiset

        Oletko muuten kuullut, miten ne suomalaiset apinat syntyivät?
        No siten, että kun apinalauma tuli itärajalle, niin niiltä katkaistiin hännät,
        ja niistä apinoista syntyivät suomalaiset.

        Mutta mitä tehtiin hännistä?
        No, ruåtsalaiset tietenkin!


      • ruåtsalaiset kirjoitti:

        Oletko muuten kuullut, miten ne suomalaiset apinat syntyivät?
        No siten, että kun apinalauma tuli itärajalle, niin niiltä katkaistiin hännät,
        ja niistä apinoista syntyivät suomalaiset.

        Mutta mitä tehtiin hännistä?
        No, ruåtsalaiset tietenkin!

        Toi komentti oli jo kirjoitettu 2.6,joten eikö tota toistoa vois hiukan vähentää?


      • Historian.havinaa
        ruåtsalaiset kirjoitti:

        Oletko muuten kuullut, miten ne suomalaiset apinat syntyivät?
        No siten, että kun apinalauma tuli itärajalle, niin niiltä katkaistiin hännät,
        ja niistä apinoista syntyivät suomalaiset.

        Mutta mitä tehtiin hännistä?
        No, ruåtsalaiset tietenkin!

        Tiedoksenne, että minä en ole toistanut tätä juttua. Kirjoitin sen kerran, typerää toistaa sitä useampaan kertaan!


    • aloitukset-vähissä

      Aivan "upea?, ehkä kyseenalainen" ketju osoittamaan, kun luin kaiken ja nyt alan ymmärtämään, miksi palstalta on hävinnyt keskustelutaito?

      Aloituksessa oli:

      "Sen avaajan mukana kulku on mielestäni tärkeää,hän siis lukee ja jollei koommentoi jokaista"..j.n.e"

      Hienosti oli avaaja kommentoinut "kanssakulkijoita", kiitellyt, kuten ruuneman myötäilijöitää ja nimeten lemppari kirjoittajat, mutta haukkuen toiset, ei nimellä, mutta amahan paukutti täysillä solvauksilla.

      Jotenkin tuli mieleeni ruunemanin kirjoitukset tuosta aman vuodatuksesta, että "kiitos, kiitos" ja välillä, että anteeksi, että olen olemassa ja sitten ne kiitokset, jos joku oli kirjoittanut sopivasti ja sitten haukkumiset, jos ei ollut?

      Onhan teitä mukava seurata, kumpi osaa vetäistä vetävimmän aloituksen? Ruune uskonnosta ja rituliini omaishoitajuuden kurjasta osastaan, koska sitä ei muka kukaan ymmärrä?

      • aloitukset-vähissä!
        Olis todella mielenkiintoisempaa keskustella henkilön,kuin epämääräisen sana,tavuviiva,sanan kanssa.
        Ei minulla ole mitään hävettävää elämässäni,en ole selkäänpuukottaja,sanon mitä ajattelen.
        Tämä ruunemannin ja aman vuoropuheluepäily,josta nyt ei selviä,muutakuin,että jollaain tilttaa aikapahasti yli hilseen.
        Hänellä aikuistumiseen vielä paljon aikaa elettävänä,keräiläkseen niitä inkkareita sinne kanoottiin.

        Meillä on vapaa palsta,jokainen voi tehdä aloituksen ja kuljettaa sitä,tai olla kuljettamatta.
        En minä ole ainoa,joka kuljettaa aloitustaan?
        Olen vain huomannut,että kuljetetut ketjut myös keräävät mielipiteitä.

        Lopetetetaan toi omaishoitajuus,mieheni kuoli 20.10.2015,ja omaishoitajuudesta todella olen kirjoittanut omaishoitajienpalstalla.
        Ja jos sinä,(tiedän kyllä kuka)elämäsi pyörii ainoastaan minun elämäni ympärillä,mitä teet sillä omalla elämälläsi? Ystävä hyvä,sehän jää elämättä?

        Se vielä ihmetyttää,mistä noi peukutukset tulee,kukaan ei ole tuskin kerennyt edes lukea mielipidettä,kun peukut ovat pystyssä.
        Niin itserakas,enkä huomionkipeä en ole,että itseäni nostaisin jalustalle,jolle " aloitukset-vähissä"
        ei minun soisi pääsevän?


    • EpäterveKIlpailija

      Vääriä palstalaisia / väärät äänestäjät . Miksi vika on aina meissä ? Voisiko virhe ollakkin jossain muualla jopa henkilössä ?

      • me-me-me-ja-minä

        "EpäterveKIlpailija"

        Hyvä huomautus, koska on täällä myös näitä kirjoittajia, jotka ilmaisevat ajatuksensa, että me? Me olemme sitä ja sitä ja sitä´sun tätä, kun kirjoittaja, toivottavasti tarkoittaa vain itseään, koska ei ainakaan minua.
        Toisaalta kuvitelma on yleensä, kuinka erinomaisia "me" olemme, mutta jo heti seuraava mielipide onkin arvostelu siitä, että on täällä joku epäkelpokin, joka ei ymmärrä yhtään mitään ja on jälkeenjäänyt yksilö, koska sattuu olemaan erimieltä kirjoittajan kanssa.

        Tästäkö se keskustelu muodostuu?


      • me-me-me-ja-minä kirjoitti:

        "EpäterveKIlpailija"

        Hyvä huomautus, koska on täällä myös näitä kirjoittajia, jotka ilmaisevat ajatuksensa, että me? Me olemme sitä ja sitä ja sitä´sun tätä, kun kirjoittaja, toivottavasti tarkoittaa vain itseään, koska ei ainakaan minua.
        Toisaalta kuvitelma on yleensä, kuinka erinomaisia "me" olemme, mutta jo heti seuraava mielipide onkin arvostelu siitä, että on täällä joku epäkelpokin, joka ei ymmärrä yhtään mitään ja on jälkeenjäänyt yksilö, koska sattuu olemaan erimieltä kirjoittajan kanssa.

        Tästäkö se keskustelu muodostuu?

        Kertoisitko nyt Krisu,koska ja missä tilanteessa olen syönyt evääsi?
        Sinä jankkaat jokaisessa ketjussani tota samaa,oletko nyt juonut likaa sitä viiniäsi,vai mikä se sinun ongelmasi oikein on?
        Noi puskajuttusi ovat niin läpinäkyviä ja samaa jankkaavia,ettei niistä ota selvää erkkikään?

        Aloita hyvä lähimmäinen ikioma ketjusi,älä alasammu viestintuojaa?
        En kalastele suosiota,en mielestäni ole syönyt kenenkään eväitä?
        Minkätähden tämä alasajo ja jankkaaminen,vain tämän yhden ainoan kirjoittajan ongelma?


      • en-ole-Krisu
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kertoisitko nyt Krisu,koska ja missä tilanteessa olen syönyt evääsi?
        Sinä jankkaat jokaisessa ketjussani tota samaa,oletko nyt juonut likaa sitä viiniäsi,vai mikä se sinun ongelmasi oikein on?
        Noi puskajuttusi ovat niin läpinäkyviä ja samaa jankkaavia,ettei niistä ota selvää erkkikään?

        Aloita hyvä lähimmäinen ikioma ketjusi,älä alasammu viestintuojaa?
        En kalastele suosiota,en mielestäni ole syönyt kenenkään eväitä?
        Minkätähden tämä alasajo ja jankkaaminen,vain tämän yhden ainoan kirjoittajan ongelma?

        "missä tilanteessa olen syönyt evääsi?"

        Kukas on tuo Krisu, joka söi sinun evääsi?


    • Aman.ihailija

      Antakaa aman kirjoitella, ihan hyvä jos on auttanut yksinäistä dementikon omaishoitajaa. Oletko siitäkin kateellinen, että Ama on saanut paljon myötätuntoa ja vastakaikua ? Harva viitsii aloituksia tehdä saati vetää krtjua eteenpäin. Tsemppiä vaan reippaalle ja timmin kropan omaavalle teräsnaiselle!

    • Anonyymi

      Ammattialottaja ja halohakkaaja m mieto on nähty palaverissa yhtiökumppani ppp kanssa!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe