Millainen talo?

talokas

Mieheni haluaa rakentaa minulle hirsitalon. Minä haluan vain ja ainoastaan suuren hirsitalon!

56

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TrollTrollTroll

      Siis taasko, ainakin kerran vuodessa pukkaa talon sulle?

    • hirssitalokas

      Millaista on asua hirsitalossa? Onko jollakulla kokemusta? tahdon seudun suurimman hirsitalon.

    • hirsikyynel

      Kun se ei ole vieläkään rakentanut hirsitaloa, vaikka on luvannut. Missä lienee humputtelee. itken yksin. Yhyhhhyyy.

      • IhahaaTohtori

        Jäikö aamulääkkeet ottamati?


    • hirsipylly

      Etsin hyviä hirsiä. Asuimme ensin opiskelupaikkakunnalla, mutta valmistuttuamme muutimme takaisin kotipaikkakunnallemme. Siinä välissä sitten ehtikin sattua yhtä ja toista. Mutta edelleen olemme seutukunnan parhaat ja lahjakkaimmat ja arvostetuimmat ihmiset - useassa polvessa. Emme tekisi pahaa kärpäsellekään.

      Mutta millaiset hirret olisivat parhaat?

      • vetää-hirsiä

        No sen tiedän, että jotkut vetelevät hirsiä. Olisiko vedetyt hirret parhaita?


    • ilimakiertääniin

      Hirsitalooni tahdon kuitenkin modernit sisustukset - sillain hirsien kera vuorotelleen. Olen kova leipomaan - lupailen tuon tuosta viedä pullia sinne sun tänne. minulla tulee siis olla sekä leivinuuni (suuri) että moderni induktioliesi - kiertoilmauuni - yhdistelmä.

      • TukkaPutkellaHoitoon

        Ja tuulitunneli tietenkin, jotta pysyt kuosissa


    • hirsituuli

      Miten hirret saa niin tiiviisti, ettei seiniin jää ulosasti olevia reikiä. Tuleeko reiät peittää lastulevyllä vai millä konstilla. Tulee talvella sairaaksi, jos pakkanen pääsee suoraan talon sisälle.

      Onko neuvoja?

      • tumppausta

        Laittavat tupakan tumppeja reikiin. Tietenkin kannattaa sammuttaa ne ensin.
        Ravintoloista kannattaa kysellä myös tupakantumppeja. Joskus myyvät niitä halvalla.


    • Mustikkaniitytoi

      Minä rakensin mieheni kanssa lasisen talon mustikaiselle niitylle. Ei tarvitse tilkkeitä lasitaloon, ilmat pysyy sisällä.
      Nyt tässä odotellaan vaan sitä mustikkasatoa.
      Lasisauna on vasta rakenteilla pihaan. Siihen tulee jopa lasiset lauteet! Mitäs sanot? Passaa tulla katsomaan ja koekylpemään.

    • läpinäkyvätalo

      Pidätkö erityisesti esillä olemisesta, kun lasista talon rakensit. Mistä sai idean tuollaiseen taloon?

      Oliko aivan oma ideasi?

      • Mustikkaniitytoi

        Kyllä aivan oma idea, vaikka ei minusta uskoisi tuollaista idearikkautta. Halusinpa vaan siistin, hygieenisen talon ja taulua piisaa. Näkee hyvin mitä niityllä tapahtuu.


    • hirsinokka

      Minä kyllä haluan ainoastaan hirsitalon. Piste.

    • parruPekka

      No nyt kannattaa sitten laittaa äijä vaihtoon jos ei vieläkään ole sitä hirsitaloa pystyssä ja vaihtaa sellaiseen äijään joka sulle sen hirsitalon rakentaa tai rakennuttaa, kuten esimerkiksi minä, laitetaan äijä kävelemään ja minä tulen tilalle mutta ensin tietysti koeajan sinut muutamaan kertaan ja sitten päätän kannattaako ylipäätään alkaa mitään hirsitaloa rakentamaan eli fifty-fifty, riippuu millainen kyyti.

      • hirsitalonmaija

        No jos mieheltä olisi oikeen isoa tarjolla ja paljon massia niin saatan harkita. Miehelläni on kyllä melkoinen bratwursti ja homma toimii aina. Eikä rahastakaan ole koskaan ollut puutetta.


    • kesämökkinähirsitalo

      Muista jot hirsi on palava lahoava sekä homehtuva saumoistaan hengittävä jonkinverran maanjäristyksen kestävä luonnonpuu materiaali ja ilmastonlämpenemisen myötä eksoottiset tupajumit voivat muuttaa suomeen
      ja syödä hirret sisältäpäin nii ettei niitä voida enää korjata tai myrkyttää, vaikka monia perinteisiä hirsikehikkoja on yhä pystyssä ei mikää ohut puuhirsi öle aitoa alkuperäistä kelohonkahirttä..
      Taitaa nykyään mennä nii et moni kivitalopaketin ostaja hankkiikin leca kukkasoraharkkotalon ku rahat ei piisaa aitoon umpikiveen ja moni luulee hirreksi jotai puuta mikä ei oikeestaan ole sitä sananvarsinaisessa alkuperäisessä merkityksessä? Mainonta ku kehuu kaikenmoista testattua..iha aiva myyntitarkotuksessa.

      • perinnepuurakennus

        Ai hirsipuutalo kesähuvilana sulla vai?


      • Mustikkaniitytoi

        Lasitalo ei homehdu eikä sitä tupajumit syö. On helppohoitoinen, voi pestä tuskiaineella ja rätillä. Lastalla sitten vetäiset viimeistelyt. On hygieeninen, eikä tarvitse ikkunoita, joten ikkunanraosta ei vedä. Ainoastaan oviaukko kannattaa tiivistää kuminauhalla.


      • naarmuuntumatonta

        Eiks kaiken mm-.ilkivallan kestävä lasi oo aika kallista semmosilla saumoilla mitkä ei vuoda?


    • sontaseppo

      Ekotalo se olla pitää, ekotalon voi rakentaa järvikaisloista ja sideaineeksi voi käyttää ihmissontaa ja sitähän tulee lisää joka päivä, itseasiassa sanovat että painonpudotus on vaikeaa, ei oo, mulla putoaa paino aamulla aina kolme kiloa kerta rykäsyllä.

    • kalliistikyllästettytalo

      Mistäs sais luvan rakentaa talo käytetyistä tai uusista puhelinpylväistä jotka ei lahoa helposti? Ja hyvin tervattuja puisia entisiä ratapölkkyjäkin vois hyödyntää rakentamisessa.

      • Myrkkymökki

        Vanhemmissa pylväissä on myrkyllistä lahonestoainetta, joten jos terveydestä ei väliä niin niistä sitten mökkiä pystyttämään.


      • koo3kd

        Puhelinpylväitä ei myydä yksityisille ihmisille, pitää olla LY-tunnus ja vanhoja ratapölkkyjä ei myydä kenellekään vaan ne on ongelmajätettä ja en kyllä ottaisikaan "tervattuja" ratapölkkyjä pihalle enkä missään tapauksessa rakennukseen, vanhoissa ratapölkyissä ei ole käytetty perinteistä tervaa vaan kivihiilitervaa joka aiheuttaa syöpää ja siksi ne ovat ongelmajätettä jota ei saa edes polttaa.


      • kalliistikyllästettytalo

        Hyvä tietää...joku "viisas" on miettinyt nämäkin asiat puolesta jopa eu tasolla asti senkin miten vahingollista kotimainen terva ja kestopuu oikein on.


    • Mustikkaniitytoi

      Lasi on kyllä arvokas rakennusaine kun se tehdään kestäväksi, ja saahan hirsitalonkin tuhottua, jos joku ilkeyksissään niin haluaa. Minulla on kyllä riittävästi rahaa, olen saanut suuret perinnöt. Myyn kotitalon ja vanhempien miljoonahuvilan Päijänteeltä omien säästöjeni lisäksi. Olen varakkaasta perheestä.
      Joten Lasitalo pian täysin valmiina Päijänteen lähellä mustikkaniityllä. Siinä ohikulkija äimistyy. On paljon erikoisia yksityiskohtia.

      • korkeasaarelainen

        Asutko mustikkamaalla?


    • suunnitelmaB

      Eikös talon voisi rakentaa tyhjistä lasipulloista, ryyppäis ensin 20 vuotta ja säästäis kaikki viinapullot ja sitten menisi katkaisuhoitoon ja pääsisi eläkkeelle ja sitten rakentaisi tyhjistä pulloista lasitalon.

    • piian.pimp

      Piika olikin ennen suosittu retkeilykohde isännille.

    • hölmölandelainen

      Voikohan tupaan tulla epämiellyttävän paljon liikaa valoa joka häikäsee jos kaikki seinät ovat kirkasta lasia ei ole rahaa hankkia kunnon verhoja taikka tunnelmallisia huonekaluja sekä räsymattoja hämyiseen tupaan missä tuntee olevansa turvassa katseilta?

    • Mustikkaniitytohoi

      Ei häikäise jos laittaa aurinkolasit päähän.

    • pistenokkahirsi

      Mutta minä pidän yllä perinteitä, joten mieheni on EHDOTTOMASTI rakennettava minulle hirsitalo. Piste. Äitini rakastaa hirsitaloa, joten minullakin tulee olla hirsitalo. Piste.

      Teen kaiken kuten SUURESTI ihailema äitini. Piste.

    • hirsinokkaeläin

      Oma hirsitalo. Tulimme mieheni kanssa opiskelupaikkakunnalta kahden kanineidein kanssa ja nyt suunnittelemme modernia hirsitaloa. Piste.

    • Mustikkaniitytohoi

      Minä taas teen kaiken vastoin ihailemani äidin tahtoa. Minulla jäi uhmakausi päälle. Hän ei anna siunaustaan lasitalolle. On kuulemma liian paljastava, mutta pakkokos hänen on mustikkaniityille saakka tulla tuijottamaan. En minäkään kenenkään seinän takana seisoskeke

    • lasirouva

      Mutta sinun äitihän pitää lasitalosta, jossa voi elellä keltainen mekko yllä ja kirmailla niityillä vapaana. näin olen ymmärtänyt. Tehkää sen verran suuret huoneet, että rouva kuningatar omassa PERSOONASSAAN myös mahtuu sisään.

    • Mustikkaniitythohoi

      Ei, nyt tuli varmaan jonkinlainen paha väärinkäsitys ja sekaannus, kauheaa! Äitini ei sitten missään maailmankolkassa anna siunausta lasiselle talolle.
      Hän on perinteisen ja piilottelevan elämän kannalla. Minä sen sijaan haluan lähes yhtyä luontoon, mutta nyt meidät erottaa aika ajoin vain lasiseinä. Unelmani on olla metsänkeiju, mutta tämän lähemmäksi en unelmaani pääse. Tämä maailma on niin paha ja kylmä ilman suojaa.

    • kattyokaanythyväneaika

      Äitisi ei ole yksin mitään. Jos hän esiintyy huom! "esiintyy" ihmisten ilmoilla, hänellä tulee aina olla klaani ihmisiä ympärillä - muuten hän ei ole mitään. Mielellään hän olisi SUURI TAITEILIJA, hinnalla millä hyvänsä. Hän rakastaa julkisuutta ja pyrkii saamaan huomiota hinnalla millä hyvänsä. lasitalo kävelykadulle olisi hänen favourite.

    • silmäsilmästä

      Ja hän pelkää pahuutta, koska on itse niin paha. Hyvin paha.

    • noita-akkanen

      Paha piilottelee ja naamioituu milloin menninkäisen, milloin metsänkeijun rooliin. Noita-akka on siellä piilossa kammottavassa paikassa. >Hyi.

    • joutsenenlaulu

      Jokohan joutsen tulisi noutamaan viattomat pois?

    • äidinpikkuruinen

      Mutta mieheni on luvannut rakentaa minulle hirsisen talon. Eikä mitään ihan pikkuruista, vaan kylän suurimman hirsitalon. Ihanaa. olen hyvä leipomaan, leipasen tuosta nopeasti meille pullat. olen oikea kodin hengetär. ja käyttäydyn aina hienossa seurassa hyvin. Kun ns. paremmat ihmiset (joista on minulle hyötyä esim. työpaikan saannissa) kääntävät selkänsä, von vaikka kampata tai tönäistä huono-osaista. Varsinkin, jos äiti käskee.

    • Mustikkaniitythohhoi

      Lasitalossa sisällä on kaunista katsella, kun ulkona sataa vettä ja sade pieksää sen seiniä. Pisarat valuvat niitä pitkin alas.
      Talvella näkyy tähtitaivas. Voit nukahtaa katsellen tähtien säihkettä, reposentulia tai kuutamoa. On taidetta kerrakseen kun jääkukkaset koristavat lasitaloani.

    • karkuunäkkiä

      Ulkopuolelta katsottuna on vähemmän kaunista.

    • metaiteelliset

      Hirsitaloni viereen haluan maneesin, jossa voimme järjestää eläinnumeroita sekä sirkustaidetta köyhälle kansalle - tarkoitan kulttuurillisesti köyhälle.

    • mehyvät

      Mehän muutamme kulturellien ihmisten kanssa samaan yhteisöön. Sinne ei ketä tahansa huolitakaan.

    • tuliskomaneesi

      Sinne tulee yhteisiä tiloja taiteiden harrastamista varten. Siellä voi harjoitella, ei tarvitse mennä muualle treenaamaan. Siellä tulee oleman ihanaa. Meidän koko porukka hyötyy tästä uudesta jutskasta - joka harvoille luetaa-aaan.

    • Mustikkaniitytvoi

      Lasiylisillä voi harjoitella ja harrastaa ihan mitä vaan.

    • Lauluapukkaa

      Tien laidall' oli mökki, tien laidall' oli mökki, tien laidall' oli hirsimökki, humppa humppa hei!
      Ja niityll' oli mökki, ja niityll' oli mökki, ja niityll' oli lasimökki, humppa humppa hei!

    • Onnellinenasukki

      Olen niin onnellinen uudessa talossani! On hirttä on lautaa on lasia on rautaa on kaakelia on laastia on sementtiä on tiiltä ja peltiäkin löytyy. Saunan lauteet on apassia ettei polta. Piha laatoitettu liuskekivellä ja niiden vieressä sijaitsee japanilainen puutarha. Pihan halki vie polku haavemaailmaan. Sieltä on taas kiva palata omaan ihanaan taloon.

      • Spa-Ajatollah

        Onko sinulla myös ihana spa-osasto?


    • taiteilijantalo

      Minusta olisi IHANAA esiintyä lasitalossa kävelykadulla. Miten kauniilta ja fiksulta näyttäisinkään ja miten paljon saisin yleisöä. Minun kaltaiseni taiteilija tietää, mitä on olla turvassa lasien sisällä ja samalla saada satoja ihailijoita ympärille. Upea kokemus. Ihanaaaa.

    • minäminäminäm

      Lasitalossa voi esittää vaikka siten, että mies pukeutuu naiseksi tai että nainen pukeutuu mieheksi tai sitten miten vaan. Saa olla mitä haluaa. Voi leikkiä kotista, laulaa, soittaa tms. kokeile sinäkin. Voit kuvitella hetken olevasi SUURI TAITEILIJA. Kaikki katsovat juuri sinua.

    • taiteilijantytär

      Minä, minä, minä. Minä polvistun eteenne rahvas. Katsokaa minua, suurta taitelijaa.

    • Mustikkaanmustikkaan

      Mitä sanot hirsirakentaja, jos pykään lasielementtihuvilan vieressänne olevalle tontille. Siitä tulee meidän kakkoskoti. Sieltä miehesi pikkuikkunasta tiiraa kaiken iltaa meidän jokailtaisia rituaalejamme saadakseen niistä jotain mielihyvää.
      Meillä pidetään kaikenlaista hauskaa lasiylisillä.

    • hirsikiikari

      Koko suku, pääjehu ja tyttäret etupäässä tuijottaa tietysti hirsikiikareineen. Ukko katselee sieltä kauempaa, kun esittää aina niin vaatimatonta.

    • ihahaaaaaaa

      Jopa hevosilla on hirsikiikarit, kun muuten niiden olosuhteet on niin kurjat.
      Hevosethan ovat inhimillisempiä, kuin ihmiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe