Elämä ilman ystäviä.

Yksinäinenipsu

Pakko kertoa "paperille" miltä tuntuu. Näin kolmenkympin kynnyksellä olen kovasti miettinyt elämää. Elämä on aina ollut vähän sellaista varpaillaan olemista. Olen nuorena kokenut paljon menetyksiä, joka on tuonut mm. Kovan kuolemanpelon. Ei oman kuoleman vaan läheisten kuolemanpelon. Ala-aste ikäisenä kaiken menetyksen keskellä olin myös koulukiusattu. Haukuttiin läskiksi ja rumaksi ja koska harrastin ratsastusta, "haisin" myös aina vaikka olisin käynyt kuinka suihkussa. Eli en siis haissut, mutta koska hevoset kuului elämään, niin tokihan se teki mustakin hevosen, yhtä isoperseisenkin tietty. Koulupäivät meni siinä miettiessä, että missä sitä viettäisi välitunnit, kun kavereita ei ole, eikä kukaan halua niitä mun kanssa viettää. Muistan vieläkin ne portaat minkä alapäässä oli aina yksi pahimmista kiusaajista joka kovaan ääneen huutaa; sieltä se hevonen tulee. Piti vain nauraa mukana ja yrittää heittää huumoriksi, vaikka sisällä repi ja lujaa. Kaikki kotibileetkin kuulin vasta sen jälkeen kun ne oli jo ollut. Yläaste meni ihan hyvin, sain vähän kavereita, mutta se toi myös kovan kuoren. Olin kova tappelemaan kun puolustin aina kavereitani ja jälkeenpäin olen tajunnut, ettei kukaan puolustanut minua. Nämä nyt on pintaraapaisua menneisyyteen. Nyt kolmenkympin kynnyksellä minulla on katkennut kaksi tärkeää ihmissuhdetta. Jostain syystä olen menettänyt kaksi parhainta ystävääni. Kun koskaan ei ole kavereita oikein ollut, niin tuntuuhan se kurjalta. Toisen kanssa olen huomannut, että välit on vaan viilennyt ajansaatossa, eikä oikein yhteistä enää löydy. Yritin loppuun asti pitää välejä kunnossa, mutta sitten hän humalapäissään loukkasi minua pahasti, ja sen jälkeen ei olla tekemisissä oltu. Toisen kanssa ystävyys rupesi tuntumaan hassulta. Minä en ystävänä olisi saanut reagoida negatiivisesti ohareihin. Eli jos hän teki jotain sellaista, mikä tuntui minusta kurjalta tai väärältä, en olisi saanut siitä mainita tai loukkaantua, koska hän vain on tällainen. Sitten oli pitkään sellaista provosointia hänen puoleltaan, koska tottakai pitkän ystävyyden jälkeen tiesi mistä ärsyynnyn. Ja tottakai jokainen ihminen jota aikansa provosoidaan, räjähtää lopulta. Avauduin, hän avautui ja sen jälkeen välit eivät ole olleet entisellään. Yritin kerran selvittää asiaa, mutta hänellä kuulemma tapahtuu elämässä koko ajan niin paljon, ettei ole ehtinyt miettimään meidän tilannetta. Tilanteesta tekee myös vaikean se, että hän kaveeraa sellaisten ihmisten kanssa, joista hän on minulle puhunut valtavasti pahaa. Ja siksi voisin vaikka lyödä pääni pantiksi, että minäkin olen joutunut haukkumisen kohteeksi. Harmittaa kovasti kun on menettänyt kaksi tärkeää ihmistä, joiden kanssa on kokenut paljon. Ja siksi onkin ruvennut sitten miettimään mikä vika minussa on. En varmaan vaan ole luotu ystävyyssuhteisiin, ei mua kukaan jaksa. Sitten kun niitä ystävyyssuhteita on hankala solmia uusia kun elämä on ollut mitä on ollut.
Ainakun näkee tyttöporukoita viettämässä tyttöjen iltaa tai reissua, hymyilen aina katsoessani heitä, he ovat onnekkaita. Olisi hienoa jos joskus pyytäisi minuakin jonnekkin mukaan.
Nämä ongelmani ovat mitättömiä, maailmassa tapahtuu niin kauheita asioita, mutta oli pakko saada tämä kirjoitettua, voihan tämä vähän oloa helpottaa.
Kaikille hyvää kesää, pitäkää huolta itsestä ja läheisistä.

5

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osleidys

      Koskettava kirjoitus!

      Koulukiusaaminen on yksi pahimpia asioita joka lapselle tai nuorelle voi tapahtua. Siinä kiusaajat eristävät toiminnallaan kiusatun yhteisöstä. Antavat vielä ymmärtää ikävällä tavalla että kiusattu on jotenkin outo, erilainen tai erikoinen, heikompi yksilö, vaikkei asia näin olisikaan. On se kumma ettei koulukiusaamista saada tässä maassa kuriin!

      Itselläni on muutamia ns. "ystäviä", mutten pidä heistä useimpia oikeina ystävinä lainkaan, koska he omalla toiminnallaan ovat osoittaneet olevansa epäluotettavia ja ilkeitä ihmisiä. Olen piinallisen tietoinen siitä, että vaikka he edessäpäin ovat ystävällisiä ja tuppaavat itseään kylään, muistavat ystävänpäivänä jne. mutta kun selkäni käännän heti alkaa pahan puhuminen. Tämä kaksinaamaisuus on ihmisten keskuudessa törkeän yleistä. Ihmisiin ei ole luottamista. Harvassa ovat aidosti hyvää tarkoittavat ihmiset.

    • Villepp

      Oletko yrittänyt etsiä uusia sosiaalisia kontakteja harrastusten kautta? Harrastus itsessään ei ole se pointti vaan, että pääset tekemisiin muiden kanssa. Harrastuksen ei tarvitse olla mitään urheilua, jos sellainen ei kiinnosta, vaan esimerkiksi musiikkikerhoja, viinikerhoja, teatteriporukoita, eri maihin keskittyviä kerhoja, matkailukerhoja, pelikerhoja jne. vaikka mitä. Sitä kautta pääsee keskustelemaan uusien ihmisten kanssa ja voit unohtaa mahdolliset huonot kaverit.

      Tärkeää on, että lähdet itse liikkeelle. Toimintaa on erityisesti isoilla paikkakunnilla. En tiedä mistä olet kotoisin, mutta kyllä tapaavia porukoita ja kerhoja on siellä sun täällä ympäri maata pienemmilläkin paikkakunnilla. Joka tapauksessa sinun on lähdettävä liikkeelle. Kukaan ei hae ketään kotoa. Se on 100% varmaa, vai mitä?

      Pahoittelut, että sinua on kohdeltu rumasti noin pitkään ja olet jäänyt asioista paitsi. Kliseisen kuuloisesti voi silti sanoa, ettei asioiden tarvitse olla niin. Sinusta kiinni lähteä etsimään uusia kontakteja. Tsemppiä.

    • Osleidys

      Kiitos Ville! Asiaa kirjoitat!

      Olet oikeassa, että itse pitää kotoaan lähteä tutustumaan ihmisiin. Luettelit monia kivalta kuulostavia harrastettua, joissa voi päästä tutustumaan muihin.

      Olen elänyt vuosia, vuosia " omassa kuplassani", aika rajoittunutta elämää. Vuodet ovat vierineet sairastelujen merkeissä. Apua koetan etsiä tilanteeseeni, ja toivottavasti se valoisampi päivä vielä koittaa, ja rohkaistun lähtemään enemmän toisten pariin.

    • Yksinäinennipsu

      Kiitos vastauksista.

      Joo olen kanssa miettinyt tuota kiusaamista, että kuinka sitä ei saada kuriin. Olen miettinyt, että minkälaiset olot kotona on kun se olo pitää purkaa sitten muihin kiusaamalla.
      Ja voisin kuvitella, että nykypäivänä se on todella raadollista kiusaamista. Ja kiusaajathan eivät sitä ymmärrä minkä jäljen he jättävät.
      Kurjaa Osleidys, että sinullakin on huonoja kokemuksia. Olen kanssa kanssasi samaa mieltä, suureen osaan ihmisistä ei ole luottamista. Tsemppiä sinulle sinne. Ja toivottavasti saat olla terveenä, sairastelu on kamalaa ja vie voimia henkisesti ja fyysisesti.

      Villepp, olen kovasti yrittänyt tutustua uusiin ihmisiin. Se on vaan todella vaikeaa, kun on koko ajan epävarma olo. Olen kova matkustelemaan ja aina yritän kaikkien kanssa höpötellä. Yritän ajatella asian, että kohtelen muita niinkuin haluaisin itseäni kohdeltavan.
      Että kyse ei ole siitä, että jäisin kotiin ja niinkuin sanoit, kukaan ei tule kotoa hakemaan. Yritän tosiaan mahdollisimman monen kanssa avata keskustelua ja toivoa, että sieltä sitten jonkun kohdalla tärppäisi.

      Tykkäisin kyllä harrastaakin jotain, mutta epäonnistumisen pelko ja toisten ihmisten silmätikuksi joutuminen vähän jarruttaa asiaa.
      Ehkä joku päivä, kun on saanut käsiteltyä nämä asiat ja hyväksyä itsensä sellasena kun on. Olen monesti miettinyt, että jos lapsuus olisi ollut erilainen, mitä minusta olisi voinut tulla. Pienenä kun on lannistettu niin aina on tietysti ollut sellainen olo, että eihän minusta ole mihinkään.

      Mutta töitä vaan täytyy tehdä asioiden eteen, ehkä se sieltä joku päivä tuottaa siementä.

    • Terapeutigologia

      Yksinäisyyteen tottuu. Olen jo vanhus iässä ja mielestäni ollut koko ikäni yksin. Nyt minua keljuttaa esm ikäiseni mumut, itse olen vanha ukko. Suuresta rahasta voisin niitten kanssa päivän viettää. Mummoissa minua vituttaa enimmän niitten prse joka on kursittu kasaa niitten liiveillä ja sitten se kun ne mummut kuvittelevat vielä jotain olevansa, siis siten, että ovat mielestään niin hehkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe