Kesä on ihan perseestä

YksinäinenJaSurkeaElämä

Kun kaikki kaverit asuu nykyään niin kaukana ettei niitä näe kuin ehkä kerran vuodessa ja niillä on parempaakin tekemistä kun melkein kaikilla on jo naisystävät ja työpaikat. Itse sen sijaan olen yhteiskunnasta täysin syrjäytynyt melkein 30-vuotias mies joka ei ole koskaan seurustellut.

Ei sekään vielä mitään että joudun elämään koko loppuelämäni ilman parisuhdetta mutta seksiä tekis mieli edes joskus. Eipä kukaan nainen kuitenkaan halua edes harkita harrastavansa seksiä yksinäisen, masentuneen, ahdistuneen ja keskustelutaidottoman hiljaisen syrjäytyneen miehen kanssa.

Kesä on pahinta aikaa kun kaikkialla näkee onnellisia pariskuntia ja perheellisiä ihmisiä joilla näyttää olevan hauskaa ja itse vain mietin että haluaisin kuolla koska olen niin helvetin yksinäinen eikä koko elämässä ole mitään järkeä. Samaa paskaa tämä on vuodesta toiseen ja kun on aikanaan pudonnut normaalin elämän ulkopuolelle niin ei siihen enää tällä ikää kiinni pääse. Terapiat ja lääkkeetkin on jo kokeiltu mutta ei ne ole mikään ratkaisu tähän ongelmaan. Ei vaan jaksa enää katsella sivusta kun muut ihmiset menee elämässään eteenpäin ja itse vain junnaan paikallaan.

1

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osleidys

      Lämmin virtuaalihalaus aloittajalle!

      Luin kirjoituksesi useampaan kertaan, ja monessa kohdin tekstiäsi ajattelin, tuntuupa tutulta, samoja asioita olen mietiskellyt.

      Yksinäisyys ja erilaisuuden, ulkopuolisuuden kokemukset ovat ovat kantajalleen raskas taakka kantaa.

      Niin paljon kuin ihmiset vaikuttavat odottavan kesää, ja pitävät sitä vuoden kohokohtana, monille meille yksinäisille ja ahdistuneille kesä voi olla hyvin vaikeaa aikaa. Ei ole täyteen buukattuja kalentereita perheen, kanssa vietettävistä mökkiviikonlopuista, kavereiden kanssa suunnitelluista kesälomareissuista, festareista tai kyläilyistä ystävien luona. Ei helluntaiheilaa tai edes kuumaa lomaromanssia. On vain yksinäisyys.

      Se on jännä miten kesällä yksinäisyys tietyllä tapaa korostuu, ihmiset ovat iloisempia ja ehkäpä sosiaalisempiakin kuin talviaikaan , elämä suuntautuu enemmän kodin ulkopuolelle. Väki on enemmän liikkeellä perheineen ja sukulais- tai ystäväporukoissa. Tällöin lisääntyy väistämättä kontrasti omaan elämään, miten erilaiseksi sitä tällöin voi itsensä tuntea. Miksi minä olen tällainen? Miksen minä kelpaa? Miksi olen surullinen ja ahdistunut? Miksi mikään ei muutu vaikka kuinka yritän?Mikä tarkoitus on yksinäisellä elämällä?

      Tiedostan kyllä että jokaisella, olipa sitten perheellinen tai ei, yksinäinen tai paljon ystäviä omaava, on elämässä murheensa, ne murheet ovat vain vähän erilaisia. Saman läpikäyneet, kohtalontoverit, tietävät parhaiten kunkin taakat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe