Apua yksinäisyyteen. Tää on ihan kauheeta

Aivanyksin

Onko kellään samanlaisia kokemuksia pitkän suhteen jälkeen.
Oon 35 mies. Ero tuli, muutto uudelle paikkakunnalle työn perässä. Ei tunne ketään.
Uudellamaalla paljon ihmisii, mut tutustuminen vaikeaa tässä iässä. Ystäviä on mut asuu muualla ja perheellisiä.
Kokee olevan sosiaalinen, hyvä työ, mut yksinäisyys kamalaa arjessa ja viikonlopussa.
Heräät yksin, syöt yksin, nukut yksin, haaveilet yksin....keskustelet yksin...
Mitenhän löydän jutteluseuraa, lenkkeilyseuraa...
Kokemuksia ja neuvoja?

5

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naene36

      Joo, kokemuksia on. Olipa se särkynyt suhde pitkä tai vähän lyhyempikin, on aina todella vaikeaa sopeutua siihen, ettei enää ole ketään ketä odottaa...
      Kunpa tietäisinkin jonkun hyvän pikalääkkeen tuskaan, mutta kun en tiedä. Itse olen vain purrut hammasta, porskuttanut päivä kerrallaan ja kehitellyt itselleni mahdollisimman paljon puuhaa ajan kuluksi. Kyllä sitä sitten taas tottuu...

    • joku.ehdotus

      Kolme muutosta, ero, uusi paikkakunta ja uusi työ on aika paljon sulattelemista yhdellä kertaa.
      Uutena paikkakunnalla voi kuitenkin yrittää tutustua ihmisiin esim. ehkä kutsumalla kylään uusia työkavereita (kun on arvioinut tilannetta ensin…) tutustujaisiin, illanistujaisiin, "open house", pikku pippalot, pikkupurtavan ja juotavan merkeissä. En siis tarkoita kori kossua yms!
      Kahvia, pullaa, sopivasti "virvoketta", olutta/viiniä, vähän suolaista, jotain sellaista.
      Ehkä jonain arkipäivänä töitten jälkeen 2-3 tuntia"open house", koska viikonloppuna suuri osa jengistä häipyy kuka minnekin.

      Tsemppiä sulle ! Aluksi sinne vaan yksin, voi silläkin reisulla tavata ihmisiä eikä kotiin oikein auta jäädä yksinkään - kokonaan. Pubissa tutustuu, mutta ehkä et harrasta pubeja ollenkaa, enkä tarkoita nyt räkälöitä, niista ei kaveria löydy muuhun kuin just siihen kaljan juomiseen…
      Alkoholiton olut ja kahvi on ihan jees juoda pubissa nykyään.

    • hrtyhjrt

      34 mulla pian ikää eikä oo koskaan ketään vaimoa saati tyttöystävätärtä ollu kotona tahi missään mujallakaan uoottamassa. Siinä menee ihmisaraksi ja itseinhoiseksi yksinollessa ennenpitkää (tai varmaan lyhyenkin jälkeen), mutta kun sitten aika ajoi joillain hyvin leudoilla, vähäpätöisillä ja laimeilla tavoilla saa vähä vihivinkkimuistiaismaistiaisia siitä miltä se kanssakäyskentely voisi tuntua, niin ompa sen jälkeen yksinoleskelu verrattomasti raatoisampaa.
      Erakkoilu sokeuttaa ja turruttaa, jollain lempeänjulmalla tavalla, häviää aavistus siitä kuinka tuskasta se oikeasti on. Riippuvuuksiin itsensä sorruttamalla sitä kai voi sietääkin.
      Siksi ei oikein kenties tahdokkaan sallia itsensä johdattuvan tilanteisiin,joissa voisi syntyä kokemus siitä, miten kivaa toisen kans vois olla, koska erkaantuminen taas takaisin yksinpuhelujen ja netissäolennan maailmaan sattuu sieluun kuhin sattuu sulaminen tunnottomiksi jäätyneisiin sormihin. Kun ei nyt vaikka halauksia ei oo kokenut kuin 2008 viimeksi ja sitä ennen 2003 ja sitä enen 1999, niin jo jokin kymmenen sekuntia kestävä, kauniin ikäisehköni puolitutuhkon naisen suorittama luja, pehmeä ja riemukas kättely, makeutettuna hymyilevällä katseella ja kehuilulla, aiheuttaa suorastaan surkean morkkiksen kun sitä jälkikäteen muisteloi.
      Työtehtäviähän mulla siis ois tässä vaikka usemmmallekin jakaa mutta itsestäni en mahja osata oikein mitään antaa. Kaiketi on sitä mennyt niin itsekkääksi ettei toista pystyis ottamaan sen veraa huomioon että se kestäis mun seuraa. Eipä valtavinkaan työmäärä silti naimakelpoista musta tee, vaikka jotku peevelit sukulaiset,( lähinnä tässä mummovainaani 8-kypästä veljeä tarkootan) yhäki jaksoo elättää toivetta siitä että joskus vielä avioliittyisin johokuhu.
      Vaan eipä voi kaikkea soada, paree kaik kuiteki näi. suojella vähän muita itseltään. lie mun tarkootus löytää jokin muu tapa palvella toisia. kuin aviomiehenä tahi isänä. Ei oikein oo semmosta kutsuumusta siihen tilaan koskaan tainnu ollakaan

      • kaikkea.hyvää

        Aika järkeväsi ja rehellisesti analysoit itseäsi! Kauniisti oivallat, säästäväsi muita itseltäsi? Onko se todella realistista, muuttuuko ihminen niin paljon "alkuperäisestä" yksinään. Tuntematonta minulle, mutta anna se mitä sinulla on muille antaa, kun noin hyvin näet oman tilanteesi. Tuo addiktioon sortuminen kuullosta oudolta, minulle se olisi liian rutinoitua ja samaa, mutta satun olemaan sensitiivinen luovan työn tekijä.

        Hakeudu elävään luontoon, sen kanssa voit olla yhtä. Silloin et tunne yksinäisyyttäkään kun olet Luojasi tarhassa, elämän kämmenellä.


    • Surkuttelija

      Kurjaa jos on joutunut ottaa eron työn takia... mikä tätä Suomea oikein vaivaa kun rakastavaisetkin pakotetaan eroamaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe