Tapahtui Nasaretissa vuonna 1

Jumala-syntyi-ihmiseksi

Lk 1:26-> Kuudentena kuukautena sen jälkeen
Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin,
jonka nimi on Nasaret, neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi:
"Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi." Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.

Niin enkeli sanoi hänelle:
"Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."

Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi; sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."

10

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HoiEtköTiennyt

      Itseasiassa vuosi oli joko 5-4 eaa tai 3-2 eaa jolloin Maria tuli raskaaksi ja matkusti miehensä rinnalla Betlehemiin, tämän kotikaupunkiin kolean elokuun loppupuolella. Vuosi 1 oli vasta 6-4 vuotta Jeesuksen syntymän jälkeen.

      • HerodeksenKuolema

        Herodes uskotaan yleensä kuolleen kuolleen vuonna 4eaa. Mitään tarkkaa vuosilukua ei kuitenkaan ole. Josephus mainitsee kuitenkin, että kuunpimennyksestä oli noin kuukausi Herodeksen kuilemaan ja kuolemasta noin kaksi kuukautta pääsiäiseen (sekä Varuksen sotaan). Vuonna 4eaa. toki oli osittainen kuunpimennys, mutta pimennyksen ja pääsiäisen välissä oli tuolloin vain noin vähän eeilu kuukaisi. Siinä ajassa Josephuksen kuvaamia tapahtumia ja kokonaisen kuukauden kestäneitä hautajaisia ei olisi mitenkään ehtinyt tapahtua. Toinen vaihtoehto kuolinajalle on vuosi 1eaa., jolloin nähtiin täydellinen kuunpimennys ja pimwnnyksestä pääsiäiseen lähes tasan kolme kuukautta. Tämä teoria yleensä ignoorataan sillä vuosi 4eaa. on vakiintuneempi.


    • alkoi-uusi-aikakausi

      Gal. 4 -> Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
      Dan. 9:24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.
      Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
      Luuk. 2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
      Ef. 1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

    • ettevoiollanointyhmiä

      Liirum laarum sanoi hulluuteen uskova.

      • Siunausta

        Mutta elämässä ei kukaan selviä ilman näitä Psalmit: 32:10 esittämiä asioita. "Mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo."
        "Jumalattomalla on monta vaivaa,
        mutta joka Herraan turvaa,
        häntä ympäröitsee armo."


    • ilo-sanomaa-ihmisille

      Joh 14 ->Jeesus sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

      Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.

      Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

      Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

    • Näin-Suuri-on-Jeesus

      Raamatussa olevat Jeesuksen Nimet:
      Kristuksen nimityksiä:
      Jaakobin tähti 4 Moos 24:17, Lunastaja Job 19:25, Jes 59:20,Room 11:26, Hurskas Ps 16:10, vrt Apt 2:29-31, Immanuel Jes 7:14, vrt Matt 1:23, Ihmeellinen neuvonantja Jes 9:5, Väkevä Jumala Jes 9:5, Iankaikkinen Isä Jes 9:5, Rauhanruhtinas Jes 9:5, Iisain juurivesa Jes 11:1, Tuomari Jes 33:22, Herran palvelija Jes 42:1, 52:13, Herran valittu Jes 42:1, Kansojen ruhtinas ja käskijä Jes 55:4, Herra on meidän vanhurskautemme Jer 23:6, Vesa Jer 23:5, Sak 3:8, 6:12, Kaikkeinpyhin Dan 9:24, Voideltu (Messias) Dan 9:25, Joh 1:41, Ruhtinas Dan 9:25, Israelin tuomari Miika 5:1, Kuningas Sak 9:9, Matt 21:5, 25:34, Herran paimen Sak 13:7, Herra Mal 3:1, Matt 7:21, Ilm 22:6, Liiton enkeli Mal 3:1, Vanhurskauden aurinko Mal 4:2, vrt Luuk 1:78, Jeesus pelastaja Matt 1:21, 1 Tess 1:10, Juutalaisten kuningas Matt 2:2, Joh 19:19, Nasaretilainen Matt 2:23, Daavidin poika Matt 9:27, Jumalan Pyhä Mark 1:24, Ylistetyn Poika Mark 14:61, Korkeimman Poika Luuk 1:32, Jumalan Poika Luuk 1:35, Joh 1:49, Pelastuksen sarvi Luuk 1:69, Israelin lohdutus Luuk 2:25, Jumalan Kristus Luuk 9:20, Profeetta Luuk 24:19, Joh 7:40, Sana Joh 1:1, Totinen valkeus Joh 1:9, Ainokainen Poika Joh 1:14, Jumalan Karitsa Joh 1:29,36, Israelin kuningas Joh 1:49, Messias Kristus Joh 4:25, Ihmisen Poika Joh 5:27, 6:27, Elämän leipä Joh 6:35,48, Maailman valkeus Joh 8:12, Ovi Joh 10:7, Hyvä paimen Joh 10:14, Ylösnousemus ja elämä Joh 11:25, Tie Joh 14:6, Totuus Joh 14:6, Elämä Joh 14:6, 1 Joh 1:2, Totinen viinipuu Joh 15:1, Elämän ruhtinas Apt 3:15, Vanhurskas Apt 7:52, Kaikkien Herra Apt 10:36, Esikoinen monien veljien joukossa Room 8:29, Jumala yli kaiken Room 9:5, Kirkkauden Herra 1 Kor 2:8, Pääsiäislammas 1 Kor 5:7, Kallio 1 Kor 10:4, Viimeinen Aadam 1 Kor 15:45, Kulmakivi Ef 2:20, 1 Piet 2:6, Seurakunnan pää Ef 5:23, Kol 1:18, Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa Kol 1:15, Meidän elämämme Kol 3:4, Välimies 1 Tim 2:5, Hebr 9:15, Kaiken perillinen Hebr 1:2, Pelastuksen päämies Hebr 2:10, Apostoli Hebr 3:1, Ylimmäinen pappi Hebr 3:1, 4:14, 8:1, Edelläjuoksija Hebr 6:20, Takaaja Hebr 7:22, Uskon alkaja ja täyttäjä Hebr 12:2, Ylipaimen 1 Piet 5:4, Vapahtaja 2 Piet 2:20, 3:18, Elämän sana 1 joh 1:1, Iankaikkinen elämä 1 joh 1:2, 5:20, Puolustaja 1 Joh 2:1, Totinen 1 Joh 5:20, Totinen Jumala 1 Joh 5:20, Uskollinen todistaja Ilm 1:5, 3:14, Kuolleitten esikoinen Ilm 1:5, Maan kuningasten hallitsija Ilm 1:5, A ja O Ilm 1:8, 22:13, Ensimmäinen ja viimeinen Ilm 1:17, 2:8, Pyhä Ilm 3:7, Totinen Ilm 3:7, Amen Ilm 3:14, Uskollinen ja totinen todistaja Ilm 3:14, Karitsa Ilm 13:8, 21:22, 22:3, Herrain herra Ilm 17:14, Kuningasten kuningas Ilm 7:14, Jumalan Sana Ilm 19:13, Herra, profeettain henkien Jumala Ilm 22:6, Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa Ilm 22:16, Kirkas kointähti Ilm 22:16

      Lähde: Iso Raamatun tietokirja

    • Halleluja-

      Jeesus ei ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Joh 1:13

      Sen vuoksi Joh 5:24 Jeesus sanoo: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

      • Hyvää-joulua

        Jeesus ei ole syntynyt verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Joh 1:13


    • nollavuosi

      Ei sinunkaan henkesi synny lihasta. Henki on ikuinen, se vain ottaa kehon käyttöönsä ja esiintyy elävänä kehona - ihmisenä kuten sinäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe