Jumala ja Kristus ovat kaksi eri olevaista

yksi-ainoa

Jeesus kristus ei ole isän vertainen Jumala. Jumala ja Kristus ovat kaksi kokonaan eri olevaista. Jeesus kristus, Nasaretilainen, on Jumalan luoma ihminen, joka ei tehnyt syntiä ja jonka Jumala on herättänyt kuolleista kirjoitusten mukana "kolmantena päivänä". Evankeliumi on lyhyesti tämä:

Jumala on herättänyt kuolleista poikansa, ihmisen kristuksen Jeesuksen.

Uskotko tämän evankeliumin vai pidätkö totena katolisia taruja, jotka eivät voi ketään pelastaa?

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/

16

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • filade

      Äläs eksytä, seuraava jae jo todistaa kolmiyhteisestä Jumalasta:
      Jes44:6. Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä.

      • 12___13

        Tuossa ei ollut puhetta kolmiyhteisestä... ...mutta tämä olisi hyvä huomata, Jumala puhuu Jeesuksen kautta:

        "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. ...."
        Joh. 12:49-50

        ...joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        Joh. 7:16-17

        ....Isä on minua suurempi.
        Joh. 14:28


      • yksi-ainoa
        12___13 kirjoitti:

        Tuossa ei ollut puhetta kolmiyhteisestä... ...mutta tämä olisi hyvä huomata, Jumala puhuu Jeesuksen kautta:

        "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. ...."
        Joh. 12:49-50

        ...joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        Joh. 7:16-17

        ....Isä on minua suurempi.
        Joh. 14:28

        Kirjoitit ymmärtäväisesti. Jumala on puhunut palvelijoidensa suun kautta, profeettojen kautta, ja sitten hän on puhunut poikansa Jeesuksen kristuksen kautta, joka on ihminen, Nasaretin kaupungista. Häntä kutsutaan sen vuoksi "Nasaretilaiseksi".

        Johanneksen evankeliumi:
        14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Apostolien teot:
        1:2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkuin hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        1:16 "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.

        Apostolien teot:
        4:24 Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!
        4:25 Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: 'Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,

        Jumala puhuu ja vaikuttaa pyhän hengen kautta, niin että kun pyhä henki puhuu, on se aina ihmisen tai enkelin suun kautta tulevaa puhetta. Jumala vaikuttaa henkensä kautta palvelijansa ajatuksiin ja tämä puhuu sitten Jumalan sanan sen mukaan kuin henki sen hänelle puhuttavaksi antaa. Samalla tavalla Jumala vaikuttaa voimallisia tekoja ja ihmeitä palvelijoidensa kautta. Jeesus teki voimalliset teot ja ihmeet ihmisenä niin kuin profeetat ennen häntä ja apostolit hänen jälkeen. Heihin kaikkiin vaikutti Jumalan pyhä henki ja sai aikaan ne ihmeet ja voimalliset teot sekä Jumalan sanan puhumisen, josta Raamatussa on kirjoitettu. Aamen.


      • filade
        12___13 kirjoitti:

        Tuossa ei ollut puhetta kolmiyhteisestä... ...mutta tämä olisi hyvä huomata, Jumala puhuu Jeesuksen kautta:

        "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. ...."
        Joh. 12:49-50

        ...joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        Joh. 7:16-17

        ....Isä on minua suurempi.
        Joh. 14:28

        Jes.43-46 luvuissa nuhdellaan israelin epäjumalanpalveluksesta, jonka yhteydessä todistetaan Jumalan olevan yksi ainoa, eli Jumala on siis kolmiyhteinen; on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Muuten olisi kolme Jumalaa jonka Raamattu kieltää.

        Jesaja näki Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden (6:1; Joh.12:41 ), tunnusti profetiassa Herra Jeesus on Jumala (40:3) ilmestyi Abramille kolmessa persoonassa (1Moos.18) Herrana ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa jne.


      • isäonyksiainoajumala
        filade kirjoitti:

        Jes.43-46 luvuissa nuhdellaan israelin epäjumalanpalveluksesta, jonka yhteydessä todistetaan Jumalan olevan yksi ainoa, eli Jumala on siis kolmiyhteinen; on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Muuten olisi kolme Jumalaa jonka Raamattu kieltää.

        Jesaja näki Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden (6:1; Joh.12:41 ), tunnusti profetiassa Herra Jeesus on Jumala (40:3) ilmestyi Abramille kolmessa persoonassa (1Moos.18) Herrana ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa jne.

        Jeesuksen kirkastuminen liittyy Johanneksen evankeliumissa hänen taivaaseen nousemiseensa. (Joh 7:37-39) Evankeliumi puhuu toistuvasti siitä samasta kirkastumisesta siirryttäessä 12. lukuun. Johannes viittaa siinä kohdassa Jesajan kirjan 6. ja 53. lukuun, joista jälkimmäinen kertoo Jeesuksen kärsimyksistä ja sitä seuraavasta kirkkaudesta jo etukäteen. (Hebr 2:9) On selvää, että Jeesuksen kirkastuminen ja kirkkaus ovat seurausta hänen korotetusta asemastaan taivaassa sen jälkeen, kun isä (Jumala) herätti hänet kuolleista. Jesaja viittaa siihen kirkkauteen, joka Jeesuksella on. Jesajan näkemä "Herra" valtaistuimella on lisäksi pelkkä ilmestys, ei historiassa tapahtunut "Jumalan" ilmestyminen hänelle. Jumalaa ei voi kukaan nähdä, koska hän on näkymätön henki, eikä häntä ole kukaan nähnyt: Jeesus on ilmoittanut Jumalan niille, jotka uskovat häneen ja evankeliumiin. (Joh 1:18; 4:24; 1Joh 4:12; 1Tim 6:13-16; Matt 11:27-30) Katolisen harhaopin vallassa eivät usko evankeliumia, koska tekevät Jeesuksestä isän vertaisen Jumalan eivätkä osaa erottaa ihmistä kristusta Jeesusta Jumalasta, joka on herättänyt hänet kuolleista ja korottanut kaikkien luotujen herraksi sen jälkeen.

        Jesaja todistaa yhdestä ainoasta Herrasta (Jahve) Jumalasta luvuissa 43-46. Jakeissa 42:1-9 hän kertoo selvästi, että vain isä Jumala on kaiken luonut Jumala ja saman tekevät apostolit sekä herra Jeesus itse ilmestyksessään. (Apt 4:24-31; 17:22-31; Ilm 4:8-11)

        Jesajan profetiassa (40:3) viitataan Herran Jumalan tulemiseen ihmisten keskuuteen hänen palvelijansa (Jes 53) Kristuksen ilmestymisen kautta ja niin myös tapahtui. Isä Jumala tuli henkenä asumaan poikansa Jeesuksen sydämeen ja ruumiiseen (Joh 1:32-34) niin että hän asui siellä henkenä (Joh 14:9-11) ja vaikutti hänessä sanat ja teot iankaikkisen elämän aikaansaamiseksi (12:42-50; 14:9-11, 24; 17:6, 8, 14; 20:17, 29-31)

        Se, joka kieltää Jeesuksen kristuksen olevan ihminen, jonka Jumala (isä) on herättänyt kuolleista, ei usko evankeliumia eikä ole opillisesti määriteltynä kristitty. Kolmiyhteiseen jumalaan uskovat, areiolaiset ja Jehovan todistajat eivät ole opillisen määritelmän mukaan kristittyjä, mutta unitaarit ovat.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/06/14/kuka-on-kristitty/


    • Jeesus ei ollut zombie.

    • Minä ja Isä olemme yhtä."

      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt 28:19 miksi on tuotava sellaista joka on ristiriidassa Raamatunkanssa !

      • isäonyksiainoajumala

        Jeesuksen ja isän yhteys on ihmisen ja Jumalan yhteyttä toisiinsa pyhässä hengessä tai pyhän hengen kautta. (Joh 10.30; 14:9-24; 17.11, 20-23; 1Kor 6:17) Joka yhtyy Herraan (isään Jumalaan) on yksi henki (yhtä henkeä) hänen kanssaan.

        Matt 28:19 on katolisten isien tekemä lisäys ja väärennös alkuperäiseen evankeliumiin. Kirkkoisä Eusebius on lainannut alkuperäistä jaetta muodossa

        "tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni, opettakaa heitä..."

        Kastekäsky ja sanahirviö "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" puuttuivat alkuperäisestä evankeliumista eivätkä ne sanat esiinny missään muualla Raamatussa. Mitä kauempana kirkko tai uskovien yhteisö on alkuperäisestä evankeliumista, sitä enemmän siellä käytetään harhaoppista sanontaa "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".

        Suuri Babylon ei portto perustuu katolisten isien kehittämiin harhaoppeihin, joista kolmiyhteisen jumalan oppi on tunnetuin yhdessä ikuisen piinahelvetin opin kanssa. Eikö olisi aika luopua niistä harhaopeista ja tulla ulos Babylonista? Herran tulemus on lähellä eikä hän lupaa hyvää kohtaloa valheen uskoneille porton jäsenille. (Ilm 17-18)

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/


    • Finne2

      Eikös ne katoliset lisänneet Raamattuun tämän "Isän, pojat ja Pyhän Hengen nimeen"? . Apostolithan kastoivat alkuseurakunnan aikaan vain Herran Jeesuksen nimeen??

      • qåaäzm

        Eräässä brasilialaisessa kirkkoraamatussa katolinen kirkko myöntää asian.


      • jaikalii91

        Niin apostolit todistavat Isän ja Pyhän Hengen, Jumalan, nimen olevan Herra Jeesus Kristus.
        Jotta kastesanat olisivat täysin raamatulliset, voimme kastettaessa yhdistää sekä Matteuksen evankeliumin kastesanat; "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ja apostolien tekojen "Jeesuksen nimeen" sanat seuraavasti: "Kastan sinut Kristukseen Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen".

        Tässä vastinetta aloittajan harhaan ja perusteluja Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudelle http://www.jaikal.se/48683134


    • filade
    • Eripersoonat

      Palasin aloituksen tekemään aiheeseen:
      Jumala ja Kristus ovat kaksi eri olevaista.
      Vain Jumala on suurin ja kaikkivaltias. Ei sovi sekoittaa Isää ja poikaa keskenään.

    • Perttitulikylään

      Miks edes rupeamaan väittelemään näin päivänselvästä asiasta Jeesus on Jumalan poika piste. :)

    • Jeesus_on_Jumala
      • riippuu_keneltä_kysyy

        Eipä vakuuttanut. Raamattuun on päätynyt erilaisia aineksia, kun sitä on koottu pitkän ajan kuluessa ja uskomukset ovat muuttuneet matkan varrella. Jeesusta ei ensin pidetty Jumalana, mutta alettiin myöhemmin pitää, ja siitä johtuvat Raamatun ristiriidat tässä asiassa. Kohtia, jotka ovat Jeesuksen Jumaluutta vastaan, on kuitenkin paljon enemmän kuin hänen Jumaluutensa puolesta puhuvia kohtia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe