Pitäisikö minun oppia tunnistamaan pelaajia?

pokke_

En itse seuraa jääkiekkoa mahdottoman tiiviisti, mutta mm-kisat katson kuitenkin ja seuraan myös sm-liigan tuloksia ja käyn toisinaan katsomassa kotikaupunkini joukkueen pelejä, mutta ei minulta yöunet mene jos Suomi tai kotikaupunkini joukkue ei voita. Pitäisikö minun opetella etukäteen ulkoa kaikkien mm-kisojen ja olympialaisten pelaajat tai sm-liigan? Jotenkin vaivalloiselta tuntuu jos pitäisi opetella joidenkin varsinkin semmoisten pelaajien nimet, jotka kuuluvat johonkin semmoiseen joukkueeseen, joka ei kuulu jääkiekon suurmaihin ja kun niillä tiedoilla ei sitten jonkin ajan päästä enää ole niin merkitystä. Kun kysyin kaveriltani, erottaako hän aina pelaajat televisiokuvasta, ja hän vastasi, että erottaa. Kun oppiihan heitä tunnistamaan esim. luistelutekniikasta, mutta jostain syystä en itse ole jaksanut tällaisia painaa päähäni. Kyllähän esim. Suomen jääkiekkojoukkueen pelaajat pääosin ovat nimeltä tuttuja minulle, mutta jos näen heidät pelaamassa mm-kisoissa, niin en vain jaksa muistaa ketjuja ulkoa eikä se tunnu niin tarpeelliselta, koska selostaja kertoo aina, keitä kentällä on. Mutta nyt rupesi vähän nolottamaan, kun kysyin kaveriltani tuota. Kovempi fani hän tosin on.

3

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.orona

      Toisten takia sun ei pidä ainakaan. Jos itseäsi kiinnostaa, niin silloin voit tehdä niin. Mutta omasta elämästäsihän on kyse. Itse olen aika lailla samanlainen kanssasi. Ei niitä tasamaan tallaajia kentällä tunnista. Mutta jos kentällä on joku Sebastian Ahon tai Julius Hongan kaltainen taituri, niin kyllä heidät sentään tunnistan sulavasta kiekonkuljetuksesta.

    • Kotiselostaja

      Eikös tuo ole vähän stressaavaa. Itseäni kiinnostaa enemmän pelitavan seuraaminen, miten lähdetään hyökkäykseen, miten puolustetaan. Ärsyttävää, mutta sosiaalisesti myös mielenkiintoista on pelaajien leimautuminen. On NHL "vahvistusta" ja välillä "joudutaan" ottamaan pelaajia muualta luin näistä kahdesta huippusarjasta. Selostajat ovat juonessa mukana. Jos vahvistukset pelaavat aika paskaa peliä niin kyse on vaan siitä että odotetaan kunhan ketjut hitsautuvat yhteen niin sitten. Keväällä vapautuva NHL veskari tulee aina etuoikeutettuna joukkueeseen. Tosiasia kuitenkin on että NHL veskareilla ei vielä ole yhtään maailmanmestaruutta voitettu. Nykyään ei myöskään peruspakit vetoa suureen yleisöön eikä suureksi ihmetyksekseni edes valmentajiin. Ne päätettiin jättää kotiin esim. syksyn world cupissa. Tulos oli nähtävissä. Selostajat ovat välillä aika pihalla. Mutta hyviä kommentaattoreja on aina välillä mukana. Erityisesti haluan kehua Marko Tuulolaa, joka oli nuorten kisoja kommentoimassa. Kun itse on näkevinään jotain ja kommentaattori toteaa saman vähän ajan päästä niin tulee tunne että ei ole mielipiteineen ihan yksin. Ja kun nuorten kisoista on kyse niin osasi kuitenkin moitteetkin antaa pelaajille positiivisessa hengessä.

    • Pelastakaaedesperuspakit

      Juniorikiekkoa seuranneena..... niin peruspakit eivät ole huudossa sielläkään. Muodissa on ns. kiekollinen pakki, pistesaldo pitää olla CV:ssä kohdillaan. Sen jälkeen katsotaan onko raamit kunnossa. Kolmanneksi katsotaan osaako rymistellä. Sitten on pieni osa valmentajista, jotka katsovat osaako oikeasti puolustaa, sijoittua hyvin ja avata laadukkaasti. Pahalta näyttää Suomikiekko muutaman vuoden päästä, jos tämä muoti jatkuu. Ketjun aloittajalle, niin enpä ole sellaisissa piireissä liikkunut, joissa pitää pelaajien nimet osata ulkoa. Kyllähän pelaajia välillä tunnistaa ja välillä ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe