Ympäristö 50% ja genetiikka 50%

Näkymätönmies82

Noin suunnilleen menee tuleeko narsku vai ei.
Yleensä alistaminen tyekee sen, että alistetusta tulee myös narsisti kuten alistaja on tietenkin myös narsisti tai psyko.
Siinä mielessä ei ole hyvä yhtälö, jos olet kiusattu tai kiusaaja.
Itse oon kiusatuksi joutunu usein elämässäni.
USea kiusattu ei halua jatkossa enää joutua kontrolloitavax.
Se voi selittää moniakin asioita.
Niistä ehkä tuonnempana.
Ihmisistä, kiusatuista voi tulla kontrollifriikkejä.
Usein yksinäisiä. Usein alkoholisoituneita, usein puliukkoja, usein huumehörhöjä, usein rikollisia(väkivaltarikollisia).
Kiusaajat taas temmeltävät työelämässä usein, ei niin merkitsevää onko mikä työ, sillä jokaisessa työpaikassa on kyllä kiusaajia.
Se on ihan tutkittu asia/fakta.
Suomi on euroopan yksi henkisesti rajuimpia valtioita mitä tulee henkiseen väkivaltaan.
Kiusaaja on tietenkin ilkein. On harmi, että tällaisia ihmisiä on, sillä ne kiusaamalla heikkoja, tekee heistä usein toisenlaisia narsisteja.
On olemassa siis kahdenlaisia narsisteja.
Kiusaajat pahinta laatua olevia narsisti-psykoja ja kiusatuista voi tulla narsisteja, harvemmin psykoja.
Ei tarkoita sitä, että kaikki kiusatut ois myöhemmin elämässään narsisteja tai psykoja, mut riskikerroin on suuri.
Tää on sillai helppoa matematiikkaa.
Kaikkihan on täällä maapallolla aikalailla matematiikkaa/tiedettä.

22

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne Viljamaan kirjallisuuteen kantsii tutustua jos kiinnostaa.
      Sieltä kautta oon oppinu ymmärtämään itseni käytöstä paremmin.
      Miksi toimin tietyllä tapaa jne?
      Ymmärtää paremmin oman itsensä persoonan.
      Jokainen on silti arvokas, jopa psykopaatilla on samat ihmisarvot kuin muillakin.
      Minun ei tarvikaan enää miettiä itseni tietynlaista käytöstä, koska tiedän siihen syyn.
      Ihmismieli on kummallinen. Toiset ihmiset erilaisempia, toiset paljon monimutkaisempia ja hankalampia. Oon aina pitäny itseäni taiteilijaluonteisena ja monimutkaisena.

    • poiuytredfg

      Mista sinulle tuli mieleen etta etenkin Suomessa henkinen vakivalta on rajua. Näin olen kokenut, koska olen kommunikoinut hyvin monen eri kulttuurin ihmisten kanssa. Henkinen väkivalta ei tunnu yhta säännönmukaiselta käytännöltä muualla.
      Jokukin muilla mailla fyysisellä kurituksella kasvatettu ihminen sanoi minulle, että mieluummin han on fyysisella kurituksella kasvatettu kuin henkisellä kuten minä.

      • poiuytredfg

        Mua on kiusattu tosi paljon mutten halua muuttua narsistiksi tms.
        Siksi mielestani kiusattujen kovettaminen "apuna" ei valttamatta ole hyva idea, vaan herkkyyttakin pitaisi vaalia...
        Koko mun nuoruuden mun ymparistö hoki mulle etta: "Noh tottakai sua kiusataan ku sa oot tommonen herkka ja sen huomaa susta !" Ihan ku se olis joku oikeutus ja auttajat usein samalla linjalla perustelemalla sita mun herkkyydella, etta se yllyttaa.
        Mun mielesta se on huono perustelu.
        Psykopaatin geenienkö mussa olis pitany voittaa ja ymparistön vaikutuksen ?
        Munhan pitas todennakösyydella olla narsisti, kun molemmat vanhemmat on ja vuosikymmenia kiusattu. Mutta ma oon valinnu herkkyyden ja taiteen !
        Oli vaan pelottavaa ku halvaus teki minusta tunnotoman zombien niin se oli niin ristiriitaista tan kanssa.


      • poiuytrdcvb

        Niin joo ja ma oon kanssa usein selittany kokevani itteni ikäänkuin näkymättömäksi,

        Mutta sit on varmaan myös turtuneita herkkia ihmisia, etta tunnottoman allakin voi joskus olla tunteellinen.
        Mulla oli halvaantuneen zombieolemuksen alla muttei mitaan saanu nakyviin
        Niin voisin kuvitella etta vastaavaa vois olla muistakin syista.

        Tammönen oli aika hyva kirja kuin: guilt, shame and anxiety
        understanding and overcoming negative emotions Peter R Breggin


      • poiuytredfg kirjoitti:

        Mua on kiusattu tosi paljon mutten halua muuttua narsistiksi tms.
        Siksi mielestani kiusattujen kovettaminen "apuna" ei valttamatta ole hyva idea, vaan herkkyyttakin pitaisi vaalia...
        Koko mun nuoruuden mun ymparistö hoki mulle etta: "Noh tottakai sua kiusataan ku sa oot tommonen herkka ja sen huomaa susta !" Ihan ku se olis joku oikeutus ja auttajat usein samalla linjalla perustelemalla sita mun herkkyydella, etta se yllyttaa.
        Mun mielesta se on huono perustelu.
        Psykopaatin geenienkö mussa olis pitany voittaa ja ymparistön vaikutuksen ?
        Munhan pitas todennakösyydella olla narsisti, kun molemmat vanhemmat on ja vuosikymmenia kiusattu. Mutta ma oon valinnu herkkyyden ja taiteen !
        Oli vaan pelottavaa ku halvaus teki minusta tunnotoman zombien niin se oli niin ristiriitaista tan kanssa.

        Tuo on rajua lukea, että sulle noin sanottu nuoruudessa , että se ois ikäänkuin sun vika kun olet herkkä.
        En ymmärrä tommosia ihmisiä.
        Kyl voi jatkaa elämää mutta mun kohdalla se käytännössä tarkottaa sitä, että oon jatkanu elämääni omissa oloissani omia juttujani kontrolloiden, itsepäisesti menen tässä maailmassa eteenpäin, en anna muiden kontrolloida mua.
        En tee töitä. Sain eläkepaperit keväällä 2014. Se psykiatri totesi mun potevan aspergerin syndroomaa.
        Sekin selittää paljon kaiken mun elämässä ja myös kiusaamishistoriani selittää paljon useita asioita, miten olen toiminut elämäni aikana.
        Ei minun mielestä kukaan ihminen ole sinua tai minua tuomitsemaan.
        Me olemme ihmisiä.
        Jopa tosi mukavia semmosia =)
        Voimme vähän kehaista itteämme.
        LOL =)
        Onnellisuuspiikki suoneen!
        Tsemppiä sulle!


      • JosTuntee

        Itsensä näkymättömäksi, voisi koittaa materialisoitua. Ehkä joku sittenkin huomaisi epäilevässä kyynistyneessä ajatusmaailmassaan. Jos olisi väsynyt kaikenlaiseen sosiaaliseen pelaamiseen. Ehkä..


      • poiuytredfgh
        JosTuntee kirjoitti:

        Itsensä näkymättömäksi, voisi koittaa materialisoitua. Ehkä joku sittenkin huomaisi epäilevässä kyynistyneessä ajatusmaailmassaan. Jos olisi väsynyt kaikenlaiseen sosiaaliseen pelaamiseen. Ehkä..

        Ma oon koko ikani miettiny kuinka materialisoitua :)
        Paadyin nuorena harrastaan meditaatiota joka teki vahan painvastoin, ettei ollu ehka just mulle sopivinta. Yritin kylla siella selittaa materialisoitumisen tarvettani, mutta ei sita oikeen ymmarretty kun muut yritti just painvastoin.


      • poiuytdsdfg
        Näkymätönmies82 kirjoitti:

        Tuo on rajua lukea, että sulle noin sanottu nuoruudessa , että se ois ikäänkuin sun vika kun olet herkkä.
        En ymmärrä tommosia ihmisiä.
        Kyl voi jatkaa elämää mutta mun kohdalla se käytännössä tarkottaa sitä, että oon jatkanu elämääni omissa oloissani omia juttujani kontrolloiden, itsepäisesti menen tässä maailmassa eteenpäin, en anna muiden kontrolloida mua.
        En tee töitä. Sain eläkepaperit keväällä 2014. Se psykiatri totesi mun potevan aspergerin syndroomaa.
        Sekin selittää paljon kaiken mun elämässä ja myös kiusaamishistoriani selittää paljon useita asioita, miten olen toiminut elämäni aikana.
        Ei minun mielestä kukaan ihminen ole sinua tai minua tuomitsemaan.
        Me olemme ihmisiä.
        Jopa tosi mukavia semmosia =)
        Voimme vähän kehaista itteämme.
        LOL =)
        Onnellisuuspiikki suoneen!
        Tsemppiä sulle!

        "Tuo on rajua lukea, että sulle noin sanottu nuoruudessa , että se ois ikäänkuin sun vika kun olet herkkä.
        En ymmärrä tommosia ihmisiä"

        Oot säkin varsinainen "psykopaatti"...heh (Tarkoitan etta ei kuulosta siltä.)

        Joo tuo oli erittain yleinen nakemys 20 vuotta sitten ja moni kannattaa sita varmaan vielakin, mutta ma olen kokenut sen aina kummalliseksi, vaikka sita on suorastaan hoettu mulle. Mutta mun mielesta se on vahan "rasistinen" ajattelutapa. Etta jonkun ominaisuuden takia olisi oikeutettua kiusata tai intoutua kiusaamaan. Oikeastaan syrjintalainkin ideaa voisi mun mielesta kayttaa semmosta ajatusmallia vastaan. Mutta eihan sita lakia juuri missaan varmaan kayteta. Mun mielesta pitas kayttaa enemman ja aktiivisesti, jotta laista olisi hyötyakin.

        Mä ajattelisin sukulaisiani ajatellen, etta keskivertoa enemman seka psykopaatin, etta aspergerin ominaisuuksien geeneja vois olla mulla. Mutta psykopaattius ei sitten ole minussa aktivoitunu.
        Mulla on vahvasti aspergerin ominaisuuksia aisteissa jne (aisti yliherkkyytta ja aliherkkyytta ennen halvausta). mutta ma olen aika esiintymiskykyinen. Nyt olen keksinyt sillekin selityksen, jos ma olen saanu millin verran siihen psykopaatin esiintymiskykya (mutta en manipulointikykya tai henkisen vallan halua) niin se on vahan tasapainottanu mun olemusta.


      • poiuytdsdfg kirjoitti:

        "Tuo on rajua lukea, että sulle noin sanottu nuoruudessa , että se ois ikäänkuin sun vika kun olet herkkä.
        En ymmärrä tommosia ihmisiä"

        Oot säkin varsinainen "psykopaatti"...heh (Tarkoitan etta ei kuulosta siltä.)

        Joo tuo oli erittain yleinen nakemys 20 vuotta sitten ja moni kannattaa sita varmaan vielakin, mutta ma olen kokenut sen aina kummalliseksi, vaikka sita on suorastaan hoettu mulle. Mutta mun mielesta se on vahan "rasistinen" ajattelutapa. Etta jonkun ominaisuuden takia olisi oikeutettua kiusata tai intoutua kiusaamaan. Oikeastaan syrjintalainkin ideaa voisi mun mielesta kayttaa semmosta ajatusmallia vastaan. Mutta eihan sita lakia juuri missaan varmaan kayteta. Mun mielesta pitas kayttaa enemman ja aktiivisesti, jotta laista olisi hyötyakin.

        Mä ajattelisin sukulaisiani ajatellen, etta keskivertoa enemman seka psykopaatin, etta aspergerin ominaisuuksien geeneja vois olla mulla. Mutta psykopaattius ei sitten ole minussa aktivoitunu.
        Mulla on vahvasti aspergerin ominaisuuksia aisteissa jne (aisti yliherkkyytta ja aliherkkyytta ennen halvausta). mutta ma olen aika esiintymiskykyinen. Nyt olen keksinyt sillekin selityksen, jos ma olen saanu millin verran siihen psykopaatin esiintymiskykya (mutta en manipulointikykya tai henkisen vallan halua) niin se on vahan tasapainottanu mun olemusta.

        Ootko mies vai nainen?
        Itte ajatellu, että parisuhteeseen en kyllä lähde, toki ei rakkaus /parisuhde saisi olla kiellettyä, jos on esim eläkeläinen kuten minä. En halua kuitenkaan lapsia. EI mulla oo tavoitteita, ei ainakaan isoja tavoitteita. Päivän kerrallaan enemmän.
        Oisha se tietenki kiva kai olla parisuhteessa.
        En osaa sanoa.
        Oon vain persoonana aika tylsä.
        Itteäni eräs psykologi kannusti kirjailijan työhön.
        Eräs kannusti mua vetämään kursseja toisille sairaille, että oisin kurssien vetäjä.
        Sitä en ainakaan uskaltaisi tehä. Ei riittäisi uskallus siihe.
        Kirjailijan hommista en osaa sanoa juuta enkä jaata.
        Periaatteessa kyllä ja periaatteessa ei.
        Vaikea sanoa. Kirjailijan työ vaatii paljon hermostolta ja mulla heikkohermoisuutta, väsyy hermosto helposti.
        En tiedä oisko mulla myöskään lahjoja kirjoittamiseen.
        Eniten kiinnostas kyllä kirjoittaa psykologiasta ja filosofiasta politiikasta urheilusta musiikista.
        Kaipa tällä hetkellä hermostoni/oma persoonani kaipaa eniten juuri lepoa.
        Kumma kyllä, vaikka teen kävelylenkin, niin olotila on aika tasapaksu eikä mitenkään energinen lenkin aikana tai sen jälkeen.
        Voi olla esim tyhjä/sammunut olotila. Sana sammunut kuvaa aika hyvin minua.
        Uupunut. Tyhjyyden tunnetta.


      • poiuytdsdfg kirjoitti:

        "Tuo on rajua lukea, että sulle noin sanottu nuoruudessa , että se ois ikäänkuin sun vika kun olet herkkä.
        En ymmärrä tommosia ihmisiä"

        Oot säkin varsinainen "psykopaatti"...heh (Tarkoitan etta ei kuulosta siltä.)

        Joo tuo oli erittain yleinen nakemys 20 vuotta sitten ja moni kannattaa sita varmaan vielakin, mutta ma olen kokenut sen aina kummalliseksi, vaikka sita on suorastaan hoettu mulle. Mutta mun mielesta se on vahan "rasistinen" ajattelutapa. Etta jonkun ominaisuuden takia olisi oikeutettua kiusata tai intoutua kiusaamaan. Oikeastaan syrjintalainkin ideaa voisi mun mielesta kayttaa semmosta ajatusmallia vastaan. Mutta eihan sita lakia juuri missaan varmaan kayteta. Mun mielesta pitas kayttaa enemman ja aktiivisesti, jotta laista olisi hyötyakin.

        Mä ajattelisin sukulaisiani ajatellen, etta keskivertoa enemman seka psykopaatin, etta aspergerin ominaisuuksien geeneja vois olla mulla. Mutta psykopaattius ei sitten ole minussa aktivoitunu.
        Mulla on vahvasti aspergerin ominaisuuksia aisteissa jne (aisti yliherkkyytta ja aliherkkyytta ennen halvausta). mutta ma olen aika esiintymiskykyinen. Nyt olen keksinyt sillekin selityksen, jos ma olen saanu millin verran siihen psykopaatin esiintymiskykya (mutta en manipulointikykya tai henkisen vallan halua) niin se on vahan tasapainottanu mun olemusta.

        Mun nettikaveri näki kerran kuvan minusta. Miespuolinen kaverini.
        Hän sanoi näin nähtyään kuvan minusta =
        Väsyneet silmät, tyhjä katse, pettynyt katse, mutta olet kyllä tosi komea mies, jossa yhdistyy poikamaisuus ja miehisyys samaan aikaan, aika suora ryhti, mutta panin merkille sun tyhjät, pettyneet ja väsyneet silmät.


      • poiuytdfg

        Mina olen keski-ikainen (lähimpana viittäkymmentä) vähän vieläkin tyttömäinen nainen.

        Mutta ootko se sinä vai joku muu joka on kirjoittanut taalla netissa kayttavansa jotain mielialalaakkeita. Mulla on kasitys etta sellaset vois muuttaa silmien ilmetta elottomammaksi.

        Mulla meni halvauksesta silmat aivan elottomiksi ja jotenkin kutistuikin ja ei kaantynyt ja avautunut hyvin. Mutta naköjaan silmatkin alkaa heraamaan mun halvauksesta nyt monen vuoden jalkeen kun tanaan otin selfieita.


      • poiuytdsxcv

        Niin laiha, etta mua melkeen ei nay :)


      • VinkkiLinkki

      • VinkkiLinkki kirjoitti:

        https://static.ylilauta.org/files/2w/orig/l7tk9xur/mrjuha82.jpg
        Voisiko tuo olla näkymätönmies.

        kYLLÄ OLen tossa kuvassa. Olen nykyään 20 kiloa laihempi. Toi on VANHA kuva. Joskus otettu 2011, jolloin painoin 106kiloa, nyt painan paljon vähemmän. Kasvot ovat kaventuneet ja lantio kaventunut.


    • Kiusattujen ei kannata koskaan lähteä kostoretkille. Mun mielipide.
      Viha ei ratkaise mitään.
      Itte en oo kostonhimoinen.
      En ainakaan väärällä tavalla, että riistäisin hengen kiusaajaltani tai muuten kiusaisin/häiritsisin sitä.
      Yksi ideaali systeemi ois yhteikunnalta puuttua yhä enemmän kiusaamiseen.
      Ennaltaehkäisy paras juttu.
      Kovat rangaistussakot myös ok.
      Liikenteessä esim kovilla sakoilla ylinopeudet vähentyneet.

      • AiJos

        On kohdeltu täysin epäoikeudenmukaisesti, useaa lakia rikkoen ei saisi puolustautua? Mikäs näkemys tuo tuommoinen on? Itse olen väsynyt, mutten energiaton. On uskomatonta, etteivät sairaat ihmiset hae itselleen apua. Problem - reaction - solution, pershäröinen luo ongelman, haluaa reaktion ja saapuu itse 'uhrina' paikalle leikkien sankaria. Paitsi ettei koko soppaa olisi alunperin ollut olemassakaan ilman pershäiriöistä. Itse haluan oikeutta, sekä koko skeidan loppumista. Koko elämästäni on väännetty jotain aivan muuta, mitä se todellisuudessa on. En ole esine, en nukke kenenkään sekopään ihmiskokeessa. En myöskään ole itse valinnut olla jonkun pakkomielle.


      • AiJos kirjoitti:

        On kohdeltu täysin epäoikeudenmukaisesti, useaa lakia rikkoen ei saisi puolustautua? Mikäs näkemys tuo tuommoinen on? Itse olen väsynyt, mutten energiaton. On uskomatonta, etteivät sairaat ihmiset hae itselleen apua. Problem - reaction - solution, pershäröinen luo ongelman, haluaa reaktion ja saapuu itse 'uhrina' paikalle leikkien sankaria. Paitsi ettei koko soppaa olisi alunperin ollut olemassakaan ilman pershäiriöistä. Itse haluan oikeutta, sekä koko skeidan loppumista. Koko elämästäni on väännetty jotain aivan muuta, mitä se todellisuudessa on. En ole esine, en nukke kenenkään sekopään ihmiskokeessa. En myöskään ole itse valinnut olla jonkun pakkomielle.

        Ei kantsi tuhlata aikaansa niiden kanssa.
        Jokainen on tosin oma yksilö.
        Sinä toimit noin, minä toimin eri lailla.
        Itte oon yksinäinen vaeltaja.
        Aina ollut yksinäinen sielu.
        Se oli varmasti yksi syy, mix kiusattiin.
        Olen aina ollu erilainen.
        Mutta en vaivaa itseäni jotain oikeutta hakemalla.
        Minun mielestä turhaa toimintaa.
        Mä koen, että ne kusipäät saa siitä positiivista voimaa, jos taistelee tunnekuohussa niitä vastaan.
        Siksi en reagoi niihin mitenkään.
        Reaktioni heitä kohtaan on kuin psykopaatin, ei reaktiota, ei tunteita.
        Ennen oli toisin, nuorempana hermostuin niille. Masennuin.
        Mulla on hyvä syy nousta aamulla tyytyväisenä uuteen päivään.
        Toivoani en ole menettänyt.
        En ryyppää, en polta enkä käytä huumeita enkä ole väkivaltainen.
        Ainoa se, etten tee töitä.


      • AiJos kirjoitti:

        On kohdeltu täysin epäoikeudenmukaisesti, useaa lakia rikkoen ei saisi puolustautua? Mikäs näkemys tuo tuommoinen on? Itse olen väsynyt, mutten energiaton. On uskomatonta, etteivät sairaat ihmiset hae itselleen apua. Problem - reaction - solution, pershäröinen luo ongelman, haluaa reaktion ja saapuu itse 'uhrina' paikalle leikkien sankaria. Paitsi ettei koko soppaa olisi alunperin ollut olemassakaan ilman pershäiriöistä. Itse haluan oikeutta, sekä koko skeidan loppumista. Koko elämästäni on väännetty jotain aivan muuta, mitä se todellisuudessa on. En ole esine, en nukke kenenkään sekopään ihmiskokeessa. En myöskään ole itse valinnut olla jonkun pakkomielle.

        En koe epäonnistuneeni vaikka mulla on eläkepaperit taskussa.
        Painakoot vaan kiusaajat työelämässä kahta kovemmin duunia.


      • EnOleKostamassa

        Enkä tunnekuohussa. En ole tuntenut yhtään mitään yli kuukauteen, en raivoa, en surua, en häpeää, enkä syyllisyyttä. Vähän iloa kyllä. En ole myöskään väkivaltainen, psykopaatti, päihdeongelmainen lastaan kaltoinkohteleva tiettyä tabuksi leimattua alakulttuuria edustava ihminen. Tämmöinen kuva minusta tosin on monella. Ihmisellä on saattanut olla asunnon homeesta johtuva pitkäaikainen korvatulehdus, mikä aiheuttaa tasapainohäiriöitä; mutta aineitahan se käyttää, kun on niin laihakin. Jälkikasvukin saattaa raivota vaan siitä syystä, että olen ainoa jolle raivoaa. En yksinkertaisesti aio elää valheessa, mutta kaikensortin lavastusten, mustamaalausten ja tihutöiden on loputtava. Henkinen väkivalta ei ole myöskään loppunut, vaikka olen ollut reagoimatta.


      • Kiusattu82
        Näkymätönmies82 kirjoitti:

        En koe epäonnistuneeni vaikka mulla on eläkepaperit taskussa.
        Painakoot vaan kiusaajat työelämässä kahta kovemmin duunia.

        Eli jos tämän tekstitulvasi samoista aiheista joista olet jauhanut jo vuosia täysin turhaan tiivistää niin kaikki töissäkäyvät ovat mielestäsi kiusaajia ja työttömät aina uhreja? Kummaa kun olen entinen avokki ja kiusattu enkä kykene lainkaan samaistumaan enkä edes halua samaistua sinuun. Kannattaisko kuitenkin vähän liikkua muuallakin kuin jääkaapin ja tietokoneen väliä tai sitten pitää pää kiinni asioista joista et tajua mitään. Loukkaat vaan ihmisiä jotka muuten elättävät sinut eli eivät taida kuitenkaan täysiä mulkkuja olla vai?!


      • Kiusattu82 kirjoitti:

        Eli jos tämän tekstitulvasi samoista aiheista joista olet jauhanut jo vuosia täysin turhaan tiivistää niin kaikki töissäkäyvät ovat mielestäsi kiusaajia ja työttömät aina uhreja? Kummaa kun olen entinen avokki ja kiusattu enkä kykene lainkaan samaistumaan enkä edes halua samaistua sinuun. Kannattaisko kuitenkin vähän liikkua muuallakin kuin jääkaapin ja tietokoneen väliä tai sitten pitää pää kiinni asioista joista et tajua mitään. Loukkaat vaan ihmisiä jotka muuten elättävät sinut eli eivät taida kuitenkaan täysiä mulkkuja olla vai?!

        Ymmärsit väärin. En tarkottanu, että kaikki ois kiusaajia työelämässä.

        Mut joillaki/useilla kiusatuilla on se ajatus, että pitää kontrolloida systeemiä eikä halua enää ikinä joutua kiusatuksi, joten jäävät mieluummin kotiin makaamaan.

        "Kannattaisko kuitenki vähä liikkua muuallaki kuinb jääkaapin ja tietokoneen väliä"
        Olen erittäin ihmisarka, aspergerin syndroomaa poteva, näin ainaki yksi psykiatri totesi minusta.
        Olen niitä aspergerin ihmisiä, joille sosiaalisuus on hankalaa.
        Jään siis automaattisesti kotiin tuijottamaan tietsikan ruutua, koska en ole sosiaalinen ja pelkään olla tekemisissä ihmisten kanssa.
        En uskalla jutella ihmisten kanssa. Olen yrittäny ajatella, että lähtisin tapaileen ihmisiä, mut jää ajatuksen tasolle.
        En tosiaan uskalla.
        Kaupassa käyn ostamassa ruokaa. Mulla on myös auto.


      • Sinulla
        Näkymätönmies82 kirjoitti:

        Ymmärsit väärin. En tarkottanu, että kaikki ois kiusaajia työelämässä.

        Mut joillaki/useilla kiusatuilla on se ajatus, että pitää kontrolloida systeemiä eikä halua enää ikinä joutua kiusatuksi, joten jäävät mieluummin kotiin makaamaan.

        "Kannattaisko kuitenki vähä liikkua muuallaki kuinb jääkaapin ja tietokoneen väliä"
        Olen erittäin ihmisarka, aspergerin syndroomaa poteva, näin ainaki yksi psykiatri totesi minusta.
        Olen niitä aspergerin ihmisiä, joille sosiaalisuus on hankalaa.
        Jään siis automaattisesti kotiin tuijottamaan tietsikan ruutua, koska en ole sosiaalinen ja pelkään olla tekemisissä ihmisten kanssa.
        En uskalla jutella ihmisten kanssa. Olen yrittäny ajatella, että lähtisin tapaileen ihmisiä, mut jää ajatuksen tasolle.
        En tosiaan uskalla.
        Kaupassa käyn ostamassa ruokaa. Mulla on myös auto.

        Sinulla on ehkä joitakin vahvuusalueita, tiedät asioita joita ehkä kaikki muut eivät. Yksi sinun hyvä puoli ihmisenä on, että olet tietoinen sinun ongelmastasi ja tunnet sen oireet. Joitakin aspergereita elämässäni tavannut ja suhteet käyvät ennen pitkää hankaliksi, sekä ystävyydessä että seurustelussa jos ei ole tietoa asiasta. Molempien, sekä aspergeria kantavan että hänen kanssaan paljon tekemisissä olevan olisi hyvä olla tietoinen aspergerista.
        Ihmisten tapaaminen jossain järjestetyssä tapahtumassa voisi sopia sinulle. Järjestetyssä tapahtumassa missä olisi myös ohjelma järjestetty. Esim. joku kurssi jossa voisit vetäjää infota etukäteen sinusta.
        En ole asiantunija aspergerista, mutta joitain ajatuksia on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe